JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Oč jsme v důsledku krize nerovnější a chudší?

OECD minulý týden zveřejnila nové údaje o vývoji nerovnosti ve svých členských zemích, které rozhodně stojí za pozornost. Co nám ...

[Kateřina Svíčková]

Pochybnosti na predaj

Ešte v roku 1956 tvrdil britský minister zdravotníctva Robin Turton v parlamente, že sa v podstate nedokázali negatívne dôsledky fajčenia ...

[Richard Filčák]

Výročie okupácie GP

Prvého mája nebudú všetci spomínať len na povinne nacvičené manifestácie z čias mladosti, či na pokusy vrátiť tomuto pôvodne ...

[Andrej Lúčny]

Diskusia k článku:

Ako nehladovať cez krízu

  • By ma zaujimalo

    Autor: ....

    16.07.2012, 07:05 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    ci sa toto neda oznacit za sirenie poplasnej spravy, so vsetkym, co na ten paragraf nadväzuje.

    • Re: By ma zaujimalo

      Autor: Peter X

      16.07.2012, 09:48 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      To rozhodne nie, blog nie je len pre tych paranoidnejsich (ktorych je v SR coraz viac, vid klub 44,41 %), ale aj pre ludi ktori chcu mat zasoby doma kvoli beznym dovodom. Mat doma zasoby potravin je prirodzene, jeden extrem su 2 dodatocne mrazaky, druhy extrem je nemat ziadne zasoby. Sak z casu na cas nieco vybuchne, vid nedostatok masla v Norsku pre Vianocami.

      Pan kedysi de iure ekolog ale zabudol na to, ze niet nad cerstve potraviny. A tiez ze konzervy su casto zbytocne plytvanie energie, ktora potom niet div chyba. Podla mna je rozdiel ked si niekto natlaci doma vlastny sud kvasenej kapusty (co je skvely zdroj zasob nielen jedla, ale aj vitaminu C na zimu), ako ked podporuje najmenej ekologicky obal v historii Tetrapack, ozarovanie mlieka, a ine moderne bludy kvoli ktorym ma dnes kazde druhe dieta alergie. No a ta uvaha s tym, ze je to sposob sporenia, je tiez trochu zcestna. A ako uz niekto poznamenal, vypocet typu 0,57 vajca je pomerne chory. Uz vidim, ako si najblizsie niekde na horskej chate objednavam prazenicu z 0,57 vajca, k tomu 0,21 pohara ovocia, atd. Nehovoriac o tom, ze 1 liter vody na den je prilis malo, atd. Podla mna by uplne stacilo sirit nazor, nech ludia nespoliahaju len a len na obchody, ale nech maju doma to a ono, co sa da skladovat aj bez konzerv, Tetrapacku a pod.

      • Re: Re: By ma zaujimalo

        Autor: modreoko

        16.07.2012, 11:22 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        presne si to vystihol.
        Odporucil by som autorovi namiesto konzerv a pod. skor nakupit strukoviny rozneho druhu. Vela z nich sa u nas v pohode dopestuje. Vydrzia velmi dlho, nepotrebuje plasty, tetrapaky, konzervy a pod. a su vybornym zdrojom bielkovin. To len na okraj.
        Podobne zasobovanie stale funguje napr. na odlahlych samotach na orave a pod, kde sa cez zimu neda dostat inac ako peso (majetnejsi na skutroch). Mozno tam hladat inspiraciu, ako a kolko coho. Ludia sa musia zasobit uz v oktobri, lebo potom az na jar...

      • Re: Re: By ma zaujimalo

        Autor: Logik

        16.07.2012, 22:04 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Prestante riesit blbosti, preco, kto, ci mal a ci moze a zacnite mysliet!
        0,57 vajicka znamena ze ak si das v nedelu prazenicu zo 4 vajec, tak za ten tyzden si mal spotrebu 0,57 vajicka na den.
        Neverim ze som mudrejsi ako vy co rypete. Zbytocne vam unika hlavna podstata, ze vypadok potravin je realny aj zajtra, ze vacsina z vas nikdy nezazila dobu, kde by to bolo pravdepodobnejsie ako dnes. Clanok je napisany salamunsky, vacsina frflani a argumentov je priamo v nom.

        Nejde len o krizu, EU a ropny zlom ale aj o obdobie oteplovania (jedno ci cyklicke alebo ekologicke) skratka budeme sa musiet adaptovat. Tento clanok raz bude najcastejsia rubrika, budu stranky, specialne obchody na trvanlive potraviny, zakony (podobne ako svajciarsko) rady na pestovanie, vyrobu, sebestacne komunity (ala zajezova)...to je nasa buducnost, novy zivotny styl, nic hrozostrasne, len si na to bude treba zvyknut.
        To ci to bude rychle a bude chaos a hladomor nevie nikto, no vypadky surovin budu bezne. Nefantasmagorim s moznostou vojen, nepokojov, rabovaciek...na to sa pripravit aj tak neda :)

        • Re: Re: Re: By ma zaujimalo

          Autor: frankenstein_monster

          17.07.2012, 20:03 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Ak si myslis ze nasou buducnostou je subsistencne polnohospodarstvo v malych izolovanych komunitach, tak ti usetrim rozmyslanie. to sa bez uplneho kolapsu civilizacie nestane. a ten sa zase nezaobide bez vojny.

          • Re: Re: Re: Re: By ma zaujimalo

            Autor: Peter X

            18.07.2012, 09:58 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            Tiez som sa zasmial na tom privlastnu Zajezova - sebestacna komunita. Nedopostuju si tam o nic viac, ako chudobnejsia rodina na vychodnom SR. Mnoho ludi tam normalne pracuje za pocitacom, pre rozne organizacie z tretieho sektora, klasicky za peniaze. Mam Zajezovu rad, ale preco ma to klamlive PR, to neviem. Obzvlast po tom, ako dvaja z dvoch ludi ci tam tlacili smerom k sebestacnej komunite tam uz nie su - jeden zomrel (uprimnu sustrast este raz, bol to spravny chlapik), a druhy odisiel. Mne by k stastiu uplne stacilo, ak by sa zaviedli vyssie poplatky za transport potravin a najma tekutin, aby sa trochu zdrazil importy. Holandska zelenina je samy pesticid, ale slovaci ju zda sa maju velmi radi :(

            • Re: Re: Re: Re: Re: By ma zaujimalo

              Autor: mirec

              19.07.2012, 07:59 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              neda mi nezareagovat, kedze som zo zajezky...
              prave v zajezovej funguje celkom zaujimavy projekt, ktory sa vola potravinova banka. ludia spolocne nakupuju trvanlive potraviny (najma strukoviny, obilniny, muky, oleje, med...) vo velkych baleniach (cize okrem ineho lacno a ekologicky) a potom si ich medzi sebou distribuuju. kazdy ma v tejto "banke" staly vklad, za ktory su nakupene zasoby a mensi ucet, za ktory nakupuje.

              popri tom, ze skoro kazdy tu ma vlastnu zahradku a sad tu funguje viacero specializovanych pestovatelov a chovatelov (starousadlici aj novousadlici), takze velku cast mliecnych vyrobkov, zeleniny, ovocia, ci masa mame dostupnu lokalne. niekto miestne zdroje vyuziva v maximalnej miere, ini len okrajovo.

              o sebestacnosti sa velmi neda hovorit, kedze do potravinovej banky sa tovar nakupuje "zvonka", ale z hladiska zabezpecenia pocas nejakych kratkodobejsich vypadkov v beznych obchodoch sme tu na tom relativne dobre.

    • Re: By ma zaujimalo

      Autor: julo b

      16.07.2012, 11:34 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      toto je obraz spolocnosti postavenej na egoizme, spolocnosti, ktora rezignovala na spolupatricnost a spolocne riesenia.. dalsi diel by mohol pojednavat o zbraniach, ake tipy, ake kalibre, kolko guliek si nakupit.. (nie vsade po hurikane su ludia vydani napospas.. ).. u nas zrejme, ale plati: zachran sa kto mozes!

    • Mormoni vs. Mesik

      Autor: AdamCibula

      16.07.2012, 12:14 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Vramci svojho nabozenstva (a mozno aj industrialnej lobby) maju Mormoni povinnost byt predzasobeni - samozrejme na to pouzivaju nimi vyrobene survival kits.

      http://www.shtfblog.com/latter-day-saints-mormon-preparedness-survival-manual/

      Just how big is a Year’s Supply of food? As explained on the previous page, our Church is suggesting the following minimums for each adult:




      400 lbs. Grains (17.5oz / day)

      60 lbs. Beans (2.6oz / day)

      10 quarts Cooking oil (0.87oz / day)

      60 lbs. Honey (2.63oz / day)

      8 lbs. Salt (0.35oz / day)

      16 lbs Powdered milk (0.70oz / day)

      14 gallons of drinking water (for 2 weeks)



      So, just how much is this? Two 5 gallon buckets will hold about 75lbs of wheat, rice or other grains.
      This means you need 11 buckets of grain for each person in your family.

      If you store all your grains in #10 cans…



      Wheat, Rice, Corn, etc. - you would need 64 cans or 10.5 cases per person.

      Pasta - you would need 32 cans or 5.25 cases per person.

      Rolled oats - these are lighter but bulkier, so they require more storage containers and space. You would need 124 cans or 21 cases person.

      Beans - a 25 lb bag of beans will about fit in a single 5 gallon bucket, with a little space over, so 2 buckets would hold a one person supply, or 12 -13 # 10 cans or about 2 cases.


      Daily Food - dividing 400lbs by 365days, equals out to 1.09589lbs, or just over 1 lb of grain, per person, per day. That is approximately 2 cups of unground grain to cover your breakfast lunch and dinner. Dividing 60lbs by 365, this works out to 0.16 lbs of beans per day, or 2.6 oz—approximately 3/4 cup. The other foods listed would also need to be used in limited amounts.

      This is not much food, folks. Get the basics, then immediately begin to add more kinds of grain, soup mix, canned and/or dehydrated vegetables and fruit, etc to add variety and provide more than the minimal survival diet. As an example, the minimum recommended amount of grain, when ground and prepared will yield about 6 small biscuits or a plateful of pancakes. It’s enough to keep you alive, but a far cry from being satisfied and not hungry.

    • Re: By ma zaujimalo

      Autor: ..jasna poplasna sprava..

      16.07.2012, 13:30 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      ..ludia by sa mali spolahnut na vladu, ktora bude pripravena na kazdu kontingenciu vydavanim pridelovych listkov a pridelom muky a makaronov.. :-D

  • Od ekonoma svetovej banky

    Autor: ku survivalistovi

    16.07.2012, 07:05 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Ako sa tá doba zmenila .-)

    V podste prospešný článok, súhlasím.

    (až na určité technické aspekty, urádník nie je dobrý na praktické aspekty, okrem iného mi stále nejde vyčleniť toho 0,57 kusa vajcia na deň :)

    • Re: Od ekonoma svetovej banky

      Autor: Logik

      16.07.2012, 22:09 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      (vyclen si v nedelu jednu prazenicu zo 4 vajec a hadaj aku spotrebu vajec si mal ten tyzden za den? kludne pouzi kalkulacku 7:4=?,?? )

  • Fakty a záver

    Autor: Ingrid.

    16.07.2012, 09:34 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Po prvotnom zhrození témou článku a následnom prehodnotení mojich skladovacích priestorov som sa rozhodla naplniť ich podľa návodu. Tým pre mňa tento strach naháňajúci článok hasne.
    Keď si uvedomíme kto písal tento článok, ..., teším sa a naplnená mojim neutíchajúcim optimizmom tancujem:
    http://www.youtube.com/watch?v=0yBnIUX0QAE

    • Re: Fakty a záver

      Autor: biely tesak

      16.07.2012, 21:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      tak tancuj svoj posledny valcik. inak na tej Aljaske sa dalo vselico kupit, hoci mnohi asi dosli so zasobami.. islo skor o to, vediet odnies dostatok jedla na vlastnom chrbte..pozrite si film Heureka, dost drsny o zlate , ktore nasiel jack Mckenna. je to strhujuci pribeh o nekonecnej chamtivosti, tuzby po zlate, drsnej prirode a nakoniec neskrotnej tuzby po domoch a peniazoch u jeho dcery. ale mozno mu jeho uspesny pribeh az do kriminalneho konca, jeho vrazdy stal za to.. na Aljaske islo skor o to, nedostat do chrbta noz alebo gulku.. aj na divokom zapade. samozrejme, aj potrava bola dolezita, ale dala sa ako tak zohnat.

  • A zoznam sa dá kreatívne dopĺňať...

    Autor: EO

    16.07.2012, 21:40 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Pripravte sa na výpadky v zásobovaní elektrinou, plynom, vodou. Majte aj veci, ktoré netreba variť. Sviečky, petrolej do lampy, baterky. V noci bude tma aj na ulici. Tvrdý alkohol poteší a každú krízu urobí veselšou. Zápalky a cigarety sa nepokazia a nezaberú veľa miesta aj keď ste nefajčiari. Budú sa dobre vymieňať za iné veci. Majte dobré vzťahy so susedmi. Buďte na seba dobrý a pomáhajte si. Sekera, mačeta, puška - sa vždy zíde a je dobrým argumentom aby vám bezkrkí psychicky labilný sused neprišiel zobrať vaše zásoby. Naučte sa nejaké remeslo.

  • to najdolezitejsie autor zabudol

    Autor: frankenstein_monster

    16.07.2012, 21:42 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Ze civilizacia neskolabuje len tak od seba bez ohnostroja. Ze iba konzervy vam budu platne doslova jak mrtvemu zimnik bez miestnosti s filtrovanym vzduchom daleko od vlekych miest, jodovych tabletiek, geigerov, filtrov na vodu, zbrani a streliva, a dopravneho prostriedku pre utek na juh pred atomovou zimou.
    Jediny uzitok co z nich bude, je, ze niekto predvidavejsi ich vyhrabe z trosiek a prilepsi si na zaciatku svojej cesty na rovnik kde budu este panovat kladne teploty...

  • Doplnujuce info

    Autor: RG

    16.07.2012, 22:29 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Clanok som iba strucne prebehol, cely necital (som zvyknuty na dolezitejsie temy, ale chapem ze aj v lete treba nieco publikovat ... ). Zaujala ma vsak veta „ a čo budete robiť, keď k vám príde matka s hladnými deťmi a bude od vás pýtať jedlo?“ Pretoze autor nespomina riesenie s ktorym mnohi "survivalisti" uz pocitaju - s tym ze jedlo budu musiet chranit a preto sa mnohi (prinajmensom v USA) zucastnuju roznych paramilitary treningov, popri potrevinach hromadia zbrane ... Radsej to nechcem hodnotit, to je iba doplnujuce info ...

    • Re: Doplnujuce info

      Autor: keď k vám príde matka s hladnými deťmi a bude od vás pýtať jedlo?“

      18.07.2012, 02:50 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      nakrmim ich olovom..

  • Článok chápem ako komickú hyperbolu,

    Autor: sympatizant

    17.07.2012, 00:34 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    aj keď by sa patrilo to vyjadiť aspoň troška priamejšie. Alebo ako námet do diskusie. No tak či tak, chcelo by to potom inú formu. No ak to autor myslí s plnou vážnosťou, tak niekoľlo poznámok:
    1. Skúsil vyrátať, čo by to spravilo napr. na SK, ak by sa povedzme 50% populácie zapojilo do jeho programu? Za koľko dní (hodín) by nastal kolaps malo- aj veľkoobchodnej siete?
    2. Alebo, sú jeho inštrukcie adresované len vyvoleným, v tomto prípade čitateľom jetotak?
    3. Tuší, že jeho ďalší článok tohto typu budú s chuťou spolufinancovať všetci priemyselní spracovatelia potravín, ich distribútori a predajcovia?
    4. Čo je to mesiac? Čo budeme my, armáda hladujúcich, jesť potom? Za mesiac nestihneme v parkoch, na lúkach a pasienkoch zasiať, vyplieť, zaliať a pozberať úrodu.

    A tip: ušetrite! blíži sa armagedon, tak vrhni sa na stádo oviec (kráv, kôz, psov), vybi ho, zavar do konzierv a čakaj zlé časy.

    Halelúja. We trust in god.

  • :)

    Autor: MS

    17.07.2012, 06:48 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Čistá fantasmagória.Tak takúto volovinu som nečakal ani tu. Potraviny, ani nastroje na ich prepravu, len tak zo dna na den same od seba nezmiznu. Ľudia, ktorí budú mať potraviny ich budú chcieť predať. Ak už predpokladam zvyšenie cien potravin, tak neradím aby si ludia kupovali konzervy, ale ornú pôdu, ktorej kopec leží na Slovensku ladom a dá sa dnes kúpiť za babku. Problém je, že práve fakt lacnej pôdy nevypovedá niečo o samtnej hypotetickej potravinovej kríze.

    • Re: :)

      Autor: EO

      17.07.2012, 09:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Ešte vysvetli ako si m 130.000 obyvateľov Petržalky kúpiť pôdu. Kde? A za čo?

      • Re: Re: :)

        Autor: TiborNN

        17.07.2012, 09:45 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Zaco? No papierikove peniaze v tej dobe, o ktorej je clanok, tazko budu platit, takze by som cast svojho prijmu dal na nakup zlata a striebra, lebo ked uz budu nejake peniaze vobec existovat, tak to budu len drahe kovy.

  • Hlupost

    Autor: Marian Janos (Maros)

    17.07.2012, 09:27 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    1. je irelevantne ze system je zavisly aj na najslabsom clanku ked existuju alternativne systemy. Ked uz by vazne islo o potravinovu bezpecnost a dosla by nafta, vyuzil by sa aj plyn, elektrina, v pripade nudze aj kone, ruky, ci nohy (je to dovolene :) ). Clovek je vynaliezavy a uspokojuje najprv najzakladnejsie potreby. Predstavte si ze kedysi ludia prezili aj s vacsim poctom deti a bez technologii co maju teraz.
    -
    2. momentelne je do potravinarstva a polnohospodarstva zapojenych minimum ludi a zdrojov, keby bola situacia velkej nudze su velke rezervy z ktorych cerpat. Zratajme si iba plochu co zaberaju golfove ihriska a rozne biopaliva (bez nafty su beztak na nic).
    -
    3. Nakupovat rezervy je hlupost. Keby prisla kriza najprv sa vycerpaju zasoby v obchodoch, potom ma kazdy stat nejake hmotne rezervy a kym by sa vycerpali tie, Mesikove rezervy by boli blizko po zarucnej dobe. Pokial by si kupoval potraviny co vydrzia niekolko rokov - tak za ten cas uz bude niekolko novych urod (plochy na pestovanie je dost). Velka rezerva je aj v prebujnelej zivocisnej vyrobe (to Mesika potesi), kedze na kj energie z masa treba nasobne viac plochy ako na kj z rastlinnej vyroby (plati aj na mnozstvo bielkovin).
    -
    Dokedy budeme cakat na naplnenie Mesikovych apokaliptickych vizii a dockame sa aj ospravedlnenia, ked sa tieto ptakoviny nenaplnia?

    • Re: Hlupost

      Autor: L.

      17.07.2012, 11:49 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      ad 1.: mám pochybnosti o alternatívnych systémoch (niečo ako kedysi CO už neexistuje). použitie alternatívnych zdrojov energie predpokladá nejakú predprípravu s ktorou málokto počíta. koní tu už veľa nie (tých pracovných), a spomenul som si ako naši spoluobčania zabili a skoro zjedli kobylu ktorú majiteľ priviezol zo zahraničia kvôli plemenitbe...Naši predkovia skutočne prežili s viac deťmi a bez našich technológií - pretože vedeli ako na to, ale dnes už málokto vie pracovať na poli alebo sa starať o dobytok.
      niekedy mám dojem že naše moderné technológie sú nám skôr na škodu ako na osoh.

      ad 2. momentelne je do potravinarstva a polnohospodarstva zapojenych minimum ludi a zdrojov, keby bola situacia velkej nudze su velke rezervy z ktorych cerpat - rezervy sú minimálne: stáda sú poväčšine vybité, ich obnova potrvá roky. Systém kvót v rámci EÚ nám v tomto veľmi nepomôže (myslím si, že nie veľ ľudí má vedomosť o tom, že produkcia komodít nad rámec kvót je finančne sankcionovaná - pokutovaná. Spracovateľské kapacity - potravinárske a iné prevádzky ktoré sa zatvorili nie sú zakonzervované pre prípad núdze, ale zlikvidované a zošrotované. Ak by aj boli - kto ich bude obsluhovať? .
      -
      3. máš prehľad o stave SHM? ide zväčša o informácie v režime vyhradené, ale 4 závody ktoré majú rezervy k dispozícii sa mi pre celé slovensko vidí nie dosť (okrem potravín sa tptiž tvoria aj zásoby ropy/ropných produktov, plynu, atď. , výrobcovia tiež musia dodržať nejakú obrátkovosť zásob aby mohli ekonomicky fungovať....ostatné nekomentujem.
      koniec koncov, nikto nikoho nenúti tie konzervy kupovať. Ja ten článok chápem v zmysle: vidím veci takto, a preto sa pripravujem takto, ty môžeš robiť podobne alebo si môžeš robiť či nerobiť podľa svojho uváženia či vôle. sme stále ako-tak slobodná krajina. A takisto si každý môže vyjadriť svoj názor na danú vec, ako to robíš aj ty aj ja....:-)
      -
      Dokedy budeme cakat na naplnenie Mesikovych apokaliptickych vizii a dockame sa aj ospravedlnenia, ked sa tieto ptakoviny nenaplnia?

      • Re: Re: Hlupost

        Autor: Marian Janos (Maros)

        17.07.2012, 13:17 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        "použitie alternatívnych zdrojov energie predpokladá nejakú predprípravu s ktorou málokto počíta."
        -
        Na nejaku pripravu ale cas bude, napokon nafta by sa neminula zo dna na den.
        -
        "Naši predkovia skutočne prežili s viac deťmi a bez našich technológií - pretože vedeli ako na to, ale dnes už málokto vie pracovať na poli alebo sa starať o dobytok. ""
        -
        Dane poznatky sa vsak nestratili, staci sa ich znova naucit.
        -
        "stáda sú poväčšine vybité, ich obnova potrvá roky. "
        -
        nespochybnujem, avsak kedze hovorime o hotovej aopkalypse, maso bude stacit aj raz za tyzden, nakopon este pred nedavnom to bola aj bezna frekvencia.
        -
        "Spracovateľské kapacity - potravinárske a iné prevádzky ktoré sa zatvorili nie sú zakonzervované pre prípad núdze, ale zlikvidované a zošrotované. Ak by aj boli - kto ich bude obsluhovať? ."
        -
        Je dovolena vybudovat aj nove, hlavne ked to bude najvyssia priorita. Navyse ked sa bavime o mimoriadnej situacii, urcite bude vela ludi k dispozicii co bude mat menej dolezitu pracu ako zabezpecovat dodavku potravin. V takto mimoradnej situacii bude treba hlavne dostatok pody a osiva, ak bude to, zvysok sa uz aj zimprovizuje.

  • Aka kriza?

    Autor: Ed

    17.07.2012, 11:16 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Aka kriza? Ved "sudruh predseda" vlady povedal, ze kriza sa Slovenska nedotkne. A navyse teraz ked vladne a s nim aj jeho ISTOTY.

    • Re: Aka kriza?

      Autor: LimonadovyJoe

      17.07.2012, 22:00 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Ukazuje sa, ze tych 3000 nabojov, co mi kazal kupit otec, bola dobra investicia. Lahko sa skladuju, vydzia donekonecna a pomoc nich a mojej zeleznej kamosky a kamosa si zaobstaram vsetky tie veci, ktore budete skladovat. Este by ste mohli napisat,kde vas najdem, az to zacne.

      • Re: Re: Aka kriza?

        Autor: 4x

        17.07.2012, 22:20 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        len aby si nebol medzin prvymi na razni :)

      • Re: Re: Aka kriza?

        Autor: el_lambada

        27.07.2012, 23:33 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Cca detto rovnaké množstvo stre9liva, odborne nazývaného munícia je prvá vec, ktorú som si zabezpečil. To je totižto ten nechcene zabudnutý "člen" rovnice. Môžeš mať tony žrádla, ale keď bude Tvoj (Váš) sused (chráňbože opica rodu Dakota čierna) hladný, tak si v ..... Zásobenie sa je jedna vec, druhá je to "čosi" ochrániť pred "nájazdníkmi cigánskehom pôvodu". Pretože tí budú najhladnejší - veď produkujú najviac metánu hneď po kravách...slovami poéta by sa dalo asi takto: Ja som invalid, moje deti sú invalidi, dajte mi žrať...Potom príde vysokokalorická strava v podobe cestovín vzoru Tokarev (7,62x25 mm - špinavo silno odporúčam zabezpečiť za mrzký peniaz v republike Makedonia...btw že hľadať TT33...tí čo poznali a používali CZ 52 vedia o čom točím ))...jasne že nikto nebude v prípade núdze trčať - a verte mi, že cca 5 kusov do pivnice sa pchajúcich Dakotov vybavíte priam jedným výstrelom. Toto je oveľa dôležitejšie ako samo predzásobenie sa...
        Ináč total súhlas s tým, že najviac šancí majú Tí, ktorí vedia, čo je to sadiť , zberať a podobne...Teda Tí, ktorých považuje Sulík aj so svojou skurvenou suitou za sedliakov, ktorí ešte nevideli hrad - že bratislavský...vyserte na modrých debilov a usmejte sa ráno na svoje deti ( jasne že po tom úsmeve môžete ísť kúpiť 658 kilov ryže) - ak Vám ten úsmev vrátia, tak Vás ani nejaký negroidný mongoloid (náhodou ho v USA volajúm že OBAMA -rehot - že podarilo sa opici postaviť sa obama nohama) nemôže dostať...
        Silno to síce pripomnína Merleho "Malevil", ale možno je to cesta...

  • Oči dokorán

    Autor: Pavel Šály

    19.07.2012, 22:47 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Uznanie autorovi, že naštartoval takúto diskusiu.
    Nemám z článku ani najmenší dojem šírenia poplachu.
    Veď veci sa dejú pred našimi očami - ceny potravín stúpajú nie iba na Slovensku ako to bolo počas vysokej inflácie v 90.rokoch. Štáty aj súkromný sektor sa zadlžujú a bezhlavý biznis - holanské paradajky, juhoafrické hrušky a podobne, postupne narazí na hranu rentability.
    Ľudia, ktorí začali napríklad chovať sliepky, reagovali prirodzene na zdraženie vajec a neviem o tom, že by sa súčasne vyzbrojovali strelnými zbraňami.
    A málo čítame; čo takto Boris Pilňak: Holý rok ?

Video

Korben Dallas Otec vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2013 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist