JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Všetci v protismere

Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...

[Tiburon]

Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu

V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Cintorín impérií

  • nesuhlasim

    Autor: ad-dimashqi

    22.09.2009, 12:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    v tomto s tebou Jaro nesuhlasim. Aj ked Al Kajda podla vyjadreni gen Petraeusa v Afg nie je (aj ked... pozerajuc minuly tyzden znova jedno video z Ekhlasu - nedal by som za to ruku do ohna), riziko ze by sa tam vratila, je dost vysoke. Vieme, ze su pekne momentalne zabarikadovani niekde v Pakistane.

    Okrem toho, ak by sa USA a ostatne "spriatelene" vojska stiahli z Afganistanu, vznikne tam totalny chaos, ktory by nemal daleko od toho, co sa dnes deje v Somalsku ...

    Horsie je, ze nikto nevenuje pozornost pruseru, ktory sa momentalne odohrava v Jemene ... nehovorim, ze tam treba poslat US Army, ale nejaka pomoc Salihovi (nech je aky je), je v tomto momente lepsia ako celit Al kajde pri dverach saudskej arabie...

    • Re: nesuhlasim

      Autor: Jaro D.

      22.09.2009, 17:03 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      a niekedy si so mnou aj súhlasil? :)
      Aký je rozdiel medzi totálnym chaosom s US Army a bez nej?
      A v Jemene, to je vari al-Qáida? Naozaj?!!!

      • Re: Re: nesuhlasim

        Autor: ad-dimashqi

        22.09.2009, 22:06 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        preskocim tu poznamku o tom ci som s tebou niekedy suhlasil :)

        Chaos s US Army sa od chaosu bez US Army odlisuje tym, ze pri chaose bez US Army v Afganistane nebudu rozne humanitarne organizacie a tiez z Afg odidu napr provincne rekonstrukcne timy, ktore v terene robia dobru robotu...

        a co sa tyka Jemenu - neviem, ci to myslis ironicky - ale sak niekedy zaciatkom roka tam bolo par videi, kde sa jemenska a saudska Al Kajda spojili do Al Kajdy na Arabskom poloostrove... viem ze teraz tam bojuje Salih najma s rebeliou klanu Huthi a spol, ale Al Kajda sa napr vyjadrovala pozitivne smerom k snaham juhu o odstiepenie. Alebo sa mylim?

        • Re: Re: Re: nesuhlasim

          Autor: Jaro D.

          23.09.2009, 01:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          hej, mýliš sa. "rebélia klanu Huthi", to je práve opačný koniec Jemenu

          • Re: Re: Re: Re: nesuhlasim

            Autor: ad-dimashqi

            23.09.2009, 12:05 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            nevyjadrujem sa jasne, moja chyba... Myslel som to tak, ze ak sa k Huthi rebelii pridaju aj boje za odstiepenie juhu (ktore ma Al Kajda v zaujme podporovat), viedlo by to k dalsej destabilizacii Jemenu... destabilizovana vlada -> pozyvaci list pre Al Kajdu...

            prepac, ze som sa nevyjadril jasne.

        • Re: Re: Re: nesuhlasim

          Autor: Nikdy som sa tak nezasmial

          23.09.2009, 07:36 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          "pri chaose bez US Army v Afganistane nebudu rozne humanitarne organizacie a tiez z Afg odidu napr provincne rekonstrukcne timy, ktore v terene robia dobru robotu..."

    • Re: nesuhlasim

      Autor: Grigori M

      23.09.2009, 18:04 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Ryba smrdí od hlavy a Al Kajdá je cítiť až z hen vášingtónu.
      Všimli ste si že "niektorí " nezodpovední politici hovoria že Al kajdu si vymysleli amerikánci aby mohli vojensky vstúpiť ,kde sa im bude chcieť.Tak tu neblúznite o nebezpečnosti Al kajdy...

    • Re: nesuhlasim

      Autor: alter ego

      24.09.2009, 18:01 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Somalsku hrozi, ze sa stane druhym Afganistanom, a nie Afganistanu, ze sa stane druhym Somalskom :)
      http://www.reuters.com/article/homepageCrisis/idUSLO371523._CH_.2400

  • Tak som si pomyslel,

    Autor: Grigoriy

    23.09.2009, 08:47 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    aka to dnes mohla byt nadherna krajina, keby im nikto nikdy nebol "pomahal": Arabi islamom, Briti civilizaciou, Rusi komunizmom, Pakistanci Talibanom a Americania s EU demokraciou.
    Vsetci tam spolocnymi silami za tisic rokov vniesli tolko chaosu a utrpenia, ze pochybujem, ze by ta krajina vobec mala nejaku buducnost.
    Najvacsim prejavom lasky a respektu k bliznemu je ponechat ho na pokoji. A to plati nielen o Afganistane.

    • Re: Tak som si pomyslel,

      Autor: Odcizení, kojenec a Lenin

      23.09.2009, 14:58 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Odcizení, kojenec a Lenin
      Jan Stern
      http://www.blisty.cz/2009/9/23/art49121.html

    • Re: Tak som si pomyslel,

      Autor: PeterS

      23.09.2009, 18:56 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Krasna krajina...

      Vie niekto nieco o tom, ake dohody sa uzavreli, ked GB opustala svoje kolonialne panstvo?

      Niekde som zachytil poznamku o tom, ze uzemie Afganistanu, respektive nejaka byvala perzska provincia, ktora je sucastou Afganistanu mal v r. 1996 prevziat akysi perzsky princ, alebo kto. Mozno tam nejaky kmen ma medzi sebou kralovsku rodinu...
      Pokial by to bolo pravdou, tak ten podozrivy dlhotrvajuci chaos je asi v zaujme uplne vsekych, co aspiruju na moc nad Afganistanom, az na toho princa.

      Mozno je to bullshit, ale kto vie.

      • Re: Re: Tak som si pomyslel,

        Autor: pametnik

        24.09.2009, 00:52 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        v emigraci zil afgansky kral

        • Re: Re: Re: Tak som si pomyslel,

          Autor: PeterS

          25.09.2009, 01:18 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Skoda, ze som si neulozil u Skleroza (spravca pametovych buniek) aspon stopu, kde som to cital.
          Vtedy, ked som to cital, som netusil, ze Afganistan, ci Iran, alebo i Pakistan, su tak kmenovo roznorode krajiny. Pomyslel som si, ze to bude nejaka blbost, krajat (celistvy) Afganistan. Teraz mi to uz ako blbost nepripada. Len sa mi zda, ze tam neslo o toho afganskeho krala, ale o nejakeho dielcieho panovnika, ci skor o jeho rod. Nejaky urodzeny sahib (miestny veľmož), ci ako to nazvat.

  • Kniha "Demokracia je principiálny omyl"

    Autor: dobry

    21.07.2011, 19:55 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Demokracia je principiálny omyl
    Viem, že neveríte vlastným očiam, ako som aj ja neveril, keď som dostal túto knihu do rúk. Autor knihy Pavol Peter Kysucký tvrdí, že demokracia je degeneratívny systém a produkuje z dlhodobého hľadiska len zlo rovnako ako aj socializmus, ktorý všetci dobre poznáme. Autor obhajuje tržnú ekonomiku, ale tvrdí, že demokraciu (systém štátneho zriadenia) vymysleli a udržujú pri fungovaní vrstvy zlodejov a mafiánov, ktorí si vymysleli dobrý politický systém, za ktorým sa môžu skryť a za nič neručia. Však všetci vieme, že už Kaliňák, posledný minister vnútra tvrdil v televízii, že ich SMER je dobre fungujúca s.r.o. Je to jasné, SMER neručí za nič, je s ručením obmedzeným a je to dobre zarábajúca firma, zarábajúca peniaze z korupcie. Po každých voľbách nastúpia noví politici, podľa autora knihy noví zlodeji a nič sa nielenže nemení, ale zákonite sa musí zhoršovať. Hlavne v knihe sa tvrdí, že s demokratickým systémom sa nedá nič urobiť, pretože medzi absolútne bezcharakterných demagógov a zlodejov a mafiánov sa ľudia s charakterom nedostanú. Teda, čím je demokracia rozvinutejšia, tým menšia šanca na to, že tam budú aj charakterní politici. Nemôžu vydržať medzi zlodejmi. Súčasne som bol prekvapený, že rovnaké názory, že demokracia je zlodejský systém sú známe už viac ako 70 rokov od amerických teoretických ekonómov ao sú Ludwig von Mises, Murray N. Rothbard, ale aj nemecký ekonóm Hans Hermann Hoppe. V knihe na konci sa cituje nemecký ekonóm Hans Hermann Hope, ktorý tvrdí, že tým, že demokratickí politici nie sú za nič zodpovední, tak v skutočnosti ani nikdy neriešia žiadne problémy, o ktorých by aj vedeli, pretože z princípu fungovania demokratických vlád, kedy sú pri moci obmedzený čas, len možno jedno volebné obdobie, tak chcú nakradnúť čo najviac. A po nás potopa. Okamžite som si kúpil aj knihu od tohto nemeckého ekonóma a je to tam jasne popísané ešte ostrejšie. Tržná ekonomika s tým nemá nič spoločného. Naopak demokracia deformuje tržné prostredie a spôsobuje mu veľké škody. Ako hovorím, prečítajte si najskôr túto knihu a potom doporučujem kúpiť aj knihu od Hoppeho „Demokracie, anarchie a omyly ekonomie“, vyšla v nakladateľstve Liberární institut, Praha. Hoppeho kniha je v niektorých častiach dosť teoretická a kto nerozumie ekonomike, asi tým teoretickým dôkazom nebude rozumieť. P. P. Kysucký navrhuje aj riešenie, ktoré ekonomickí teoretici podľa mňa nenašli. Autor v knihe „Demokracia je principiálny omyl“ navrhuje nový štátny systém, ktorý sa má v budúcnosti presadiť proti súčasnému demokratickému. Súčasný systém štátneho zriadenia s tržnou ekonomikou v Číne mi to trochu pripomína. Mne sa to celkom pozdáva: Knihu je možné kúpiť v niektorých kníhkupectvách alebo priamo cez www.negativa.sk . Ale kniha nie je len o demokracii. Je to podstatne zaujímavejšie. Je tam toho veľa. Napíšte mi Váš názor na tieto knihy, ak si ich prečítate.

Videonázor

Arabská jar -rok po: diskusia vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist