Just months before the start of last year’s stock market collapse, the federal agency that insures the retirement funds of 44 million Americans departed from its conservative investment strategy and decided to put much of its $64 billion insurance fund into stocks.
Switching from a heavy reliance on bonds, the Pension Benefit Guaranty Corporation decided to pour billions of dollars into speculative investments such as stocks in emerging foreign markets, real estate, and private equity funds.
The agency’s stock-related investments were down 23 percent since the end of last September. But as the Globe notes, that was before the major downturn in the market triggered by the financial crisis. So the losses now are probably considerably higher. "This could be huge," Zvi Bodie, a finance professor who in 2002 advised the agency to rely on bonds, told the Globe. "This has the potential to be another several hundred billion dollars."
http://tpmmuckraker.talkingpointsmemo.com/2009/03/genius_federal_pension_guarantor_switched_from_bon.php?ref=m1
Výber z blogov
Všetci v protismere
Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...
[Tiburon]
Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu
V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...
[Kriteko]
Diskusia k článku:
Civilizačná voľba
-
Federal Pension Guarantor Switched From Bonds To Risky Stocks Last Year
Autor: Genius
01.04.2009, 12:10 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
-
http://www.ritholtz.com/blog/2009/03/financial-institutions-market-cap-1999-2009/
-
p.Chmelar nemohli by ste dat linky na vami menovane nazory?
-
http://www.jetotak.sk/slovensko/verejneho-obhajcu-prav-namiesto-prezidenta
-
Dakujem
-
-
-
Neverim vlastnym ociam. E. Chmelar nepriamo podporuje Radicovu a odporuca to aj ostatnym lavicovo orientovanym. Neskutocne. Tato zastavnicka neoliberalizmu je akoze garantkou obcianskej spolocnosti, demokratickych vizii, posuvania ducha krajiny vpred a vzad...Potratili ste rozum? Ze Gasparovic nie je reprezentantom lavice? Samozrejme, ze nie je. A Radicova? Alternativne JA Dzurindu? Nova verzia Butoru/Cutoru? Ta uz hej? !!!!!!!!!!!
Skutocne lavicovo orientovany clovek odmietne svojou ucastou legitimizovat taku hovadinu, akou su prezidentske volby.
P.S. Pan docent, mozno by ste sa mohli opat hlasit na blogu Smecka, s Vasimi novymi nazormi by ste mali poriadne vysoku karmu.-
Povedali ste to dobre Dusan K.,
-
az na to, ze kto je vlavo, a nevoli (voli neucast), v skutocnosti zvysuje sance Radicovej.
Aby sme si boli na cistom. -
Rozum potratili ti, ktori chcu volit neoludaka a boj proti "globalnemu kapitalizmu" im uplne zatemnil mozog pri rozoznavani hranice neprijatelneho.
-
a prosim Vas, skuste prestat do toho vnasat tolko vasni.
Vykrikovat, ze Radicova a Dzurinda su ako polske dvojicky nie je argument.
Pricom presne takymi istymi "dvojickami" boli v ociach mnohych pred par rokmi Meciar aj Gasparovic. Dnes uz nie su, ako sibnutim magickeho prutika.
Fakt skusme nenaskocit na hru nacionalistickeho a biznis kridla lavice, a uvazujme pokojne o vztahu kandidat funkcia v kontexte nasho politickeho systemu.
Kto nema zaludok na volenie ani jedneho, ani druheho (ako ja) volit nepojde, ale v sucasnom kontexte to znamena, ze nepriamo podporuje Radicovu. Treba o tom vediet, a byt s tym vysporiadany. A nech mi tu nik nevyhadzuje na oci, ze je to zrada lavice. Taketo slotovsko-maticiarske maniere, pokracovanie prachprosteho kadrovania od komunizmu cez Meciara az podnes, nemaju medzi ozajstnymi "laviciarmi" co hladat. -
Ked neveris vlastnym ociam, tak si to precitaj este raz. Chmelar si dal dost zalezat na tom, aby nenapisal to, co si tam ty precital.
-
-
NADÁCIA OTVORENEJ SPOLOČNOSTI
Open Society Foundation, NOS - OSF
Baštova 5 Weberova 8
81103 Bratislava 08001 Prešov
tel.: 02/5441 4730 tel.: 051/7732 469
Cieľom nadácie je prispieť k vzniku otvorenej, občianskej spoločnosti na Slovensku.
Je súčasťou celosvetovej siete nadácií amerického podnikateľa a finančníka Georgea Sorosa.
Riaditeľka: Alena Pániková
V Správnej rade sú: Iveta Radičová, predsedníčka
Grigorij Mesežnikov - podpredseda, Ján Hrubala, Katarína Vajdová
Spolupracovníci: Lajoš Grendel, Rudolf Chmel, Martin Porubjak, Pavel Vilikovský, Peter Zajac, Šarlota Pufflerová, Oliver Brunovský, Zuzana Wienk
Finančné zdroje k dispozícii 155 mil. Sk
Majetok 90,7mil. Sk
Počet pracovníkov 27-
Re: Radicova je clenkou Sorosovej nadacie
Autor: L.
01.04.2009, 13:24 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Zaujimalo by ma ake zaujmy ma Soros na Slovensku, ked tak vydatne dotuje tuto nadaciu
-
Re: Re: Radicova je clenkou Sorosovej nadacie
Autor: nenarocny
01.04.2009, 19:02 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
A to ze chcel kupit budovu nasho parlamentu, to vies?
-
-
Re: Radicova je clenkou Sorosovej nadacie
Autor: stare udaje
01.04.2009, 17:51 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
mate stare udaje
-
-
pohľad na náš úbohý spoločensko-politický diskurz... Naozaj pár ľudí na Slovensku dokáže slobodne a odborne vyargumentovať svoje postoje ako pán Chmelár... Proste mnohí Slováci (väčšina národa) sú oportunisti, ignoranti, zbabelci... Takých máme politikov - na obraz slovenského národa - a takých si bohužial právom zaslúžime - na škodu všetkých. Skutočná zmena - mentálna zmena bude trvať asi pár generácii, možno sa toho niektorí dožijú...
-
Gašparovič je prezidentom 5 rokov. Čím za týchto 5 rokov ohrozil "demokratické a občianske hodnoty", že "ľavicová inteligencia" "musí prekonať svoj odpor k pravici a spoločne chrániť demokratické a občianske hodnoty"?
Kedy, kde, ako a čím?-
Obcas treba hrat aj obranu. Chmelar vyzaduje od prezidenta "dlhodobejšiu víziu rozvoja spoločnosti, inšpiráciu a motiváciu pre všetky jej zložky, múdre slovo v ťažkých časoch, schopnosť nadhľadu a predvídania, ktorá posunie ducha tejto krajiny vpred a vyvedie ho zo začarovaného kruhu nezmyselných straníckych šarvátok", ale takisto dolezita je spravne nacasovana taktika. Gasparovicovo prezidentovanie bolo oazou pokoja pocas vysespominanych straníckych šarvátkach a obciansko-medialnej nevrazivosti. Zvrhlo sa to az vstupom medii a Radicovej arogantnych elitarov do kampane.
Media uplne zlyhali svojou bojovnostou v prospech elitarov a proti beznemu nasincovi. Predbiehali sa v extremnosti nazorov. Sudnost, vyvazenost ba i slusnost dostali po papuli. Skoda, ze nikto nezalozil stranku "Pozor zle media!". -
napr. podpisanim zlej novely tlacoveho zakona, podpisanim zlej novely zakona o regulacii v sietovych odvetviach, podpisanim zlej novely zakona o cirkvach, neprotestovanim proti urazaniu nasich madarskych spoluobcanov en bloc a celkovo primitivnou nacionalizaciou verejneho diskurzu, neprotestovanim proti umlcaniu protestujucej kazasskej novinarky, alibizmom/podporou vystavby pezinskej skladky, vratenim novely skolskeho zakona, podpisanim zakona o zasluhach A. Hlinku, podpisanim zakona o vyvlastneniach, nepodanim navrhu na vyklad clanku ustavy o volbe prezidenta na US, neiniciovanim verejnej diskusie o Lisabonskej zmluve - toto su take zlyhania na ktore si len tak namatkovo z brucha spominam
-
-
z vystúpení IR som nadobudol dojem, že kandiduje na funkciu ombudsmana... :)
Najlepší postreh v tomto článku je v tom, že vôbec sa nehovorí o volebných tímoch a pritom tie sú v celej tej záležitosti najdôležitejšie a rozhodujúce. Nie brepty, alebo nacvičená rétorika.
Gašparovičov tím je známy, je aký je, lepší už nebude, ale Ivetin tím je veľkou neznámou, aj keď niektoré veličiny by sme si ľahko dosadili. Teda podstata zmeny je aj v tom, že voľbou IR ideme do neznáma... -
Velmi dobry clanok, ako prvy april priam vynikajuci!
-
Aj ked nesuhlasim s lavicovymi nazormi, tento clanok je akceptovatelny. Najma naznak nazoru na uplne zrusenie prezidentskej pozicie. Tolko divadla co sa tu narobilo kvoli tejto pozicii, oproti ostatnym problemom to je neskutocne plytvanie casom. Aj ked ide tu aj o nieco ine, volbami sa otvorili viacere spolocenske temy.
-
Zaujimave ze nikto nespochybnuje tu "neoliberalnu" nalepku. Ono postupom casu to uz uplne stratilo povodny vyznam a laviciari to zacali pouzivat ako vseobecnu nadavku pre kazdeho napravo od lavice. Pritom v skutocnom "neoliberalizme" by ani nejake ministerstvo socialnych veci nemohlo existovat. Radicova je v ramci SDKU skor viac nalavo - ved zato schytava aj kritiku od inych praviciarov. Ja ju povazujem za kandidata slabeho v ekonomickych otazkach, co dokazuje aj jej navrh nato aby bol druhy pilier otvoreny na furt.
-
Ked ale postavite proti sebe v diskusii tych dvoch kandidatov tak rozdiel je jasny. Navyse Radicova by deviantom a diktatorom vyznamenania nedavala.
-
Radicova je aj s chybami lepsia. O tom je cela volba druhom kole. A som rad ze podobny nazor maju aj niektori lavicovi autori. -
No, ak volenim Radicovej chceme bojovat proti nacionalistickemu kridlu ci sklonom ci priamej podpore comusi takemu polutovaniahodnemu, tak boh s nami a zle navzdy tu. Za ziadnych, ale skutocne ziadnych okolnosti nebudem volit slovensku Merkelovu a osobu priamo napojenu na skvostne ludskopravne organizacie ako (len jeden z mnohych pripadov) National Endowment for Democracy. To sa mozem dat rovno dokopy s Jose Mariom Aznarom ci podobnym skvostom civilizovanej a slusnej spolocnosti. Jednoducho nikoho, koho financuju a podporuju organizacie pocas desatroci zodpovedne za unosy, vrazdy, obcianske a ine vojny v zaujme zachovania neoliberalneho status quo kade tade po celom (nielen) tretom svete a obzvlast v Latinskej Amerike, suc aj prezentovane ako \\"socialne citenie\\", \\"budovanie demokracie\\" ci \\"sirenie slobody\\" alebo \\"ludske prava\\". Posobenie na nasej domacej scene nespominajuc. Ak chce Eduard Chmelar takymto sposobom bojovat proti akymsi pofidernym uzkoprsym javom v nasej spolocnosti, moze si rovno pretocit hodinky o niekolko rokov dozadu a pri Bushovej navsteve Bratislavy oslavovat vsetky oranzove, modre, nezne a cojaviemake vsetkymi farbami ihrajuce revolucie, ci pripadne mnohe ine humanitarne bombardovania, boje za mier atd., proti ktorym tak vehementne vystupoval, a rovno to ist oslavit s Pistom Hribom. Zial, nasi dvaja kandidati su smutnou ukazkou slovenskeho mantinelizmu a provincnosti. Nic otrasnejsie ale ako podpora (hoci s odporom) Radicovej neexistuje, ani v situacii, ze druha volba neprinesie ziadne zadostucinenie ci povznesenie spolocnosti.
-
tak ešte aj podpora Nežnej cez nejaké nadácie už vadí? A čo tak angažovanie sa vo VPN, to už je OK? Chlapče, chlapče, kde by si ty písal bez tej nežnej a bez VPN? asi doma do šuflíka, ty anonymný hrdina... dobrý článok, práve o vecnú polemiku lavice a pravidce by malo ísť a nie vyťahovanie prastarých, zlovoľných a smutnosmiešnych nacionálnych vášní, fóbií a krytie zlodejstiev a pošliapavania občianskych práv. Hoci ma trochu zarazil ten slovník o pravičiaroch ako úhlavných neprieteľoch. Odlahčene povedané, čo by ste lavičiari bez nich robili? :)
-
Ked si odmyslime ten panicky strach z neoliberalizmu (ktory zomrel, a v gestacii je nieco nove, o nic menej strasnejsie, len na Slovensku si to "inteligencia" zacne uvedomovat tradicne minimalne s rocnym sklzom), co zostava?
Zostava strach z nasledujuceho:
Ak bude Radicova prezidentkou, bude po parlamentnych volbach roku 2010 niekomu do ruk davat mandat na zostavenie vlady.
V kontexte brutalnej hospodarskej krizy a akumulacie korupcnych a inych afer v kombinacii s aroganciou, bezocivostou atd sucasnej trojky je vysoko pravdepodobne, ze ziadna ustavna vacsina s 2 stranami sa nemusi konat.
To je to, coho sa pani boja.
Ale vsak kto si za to moze?
Kto zlozil koaliciu tak, ako ju zlozil?
Kto odmieta mysliet na par rokov dopredu?
Kto odmieta robit konzistentnu lavicovu politiku?
Kto sa spraval tak, ze ma garantovanu moc na osem rokov?
Kto sa vedome rozhodol pristupovat k vykonu moci pragmaticky v presvedceni, ze treba vediet akurat sikovne manevrovat v ramci toho, co je dane?
Kto odmieta zobrat na vedomie zmeny v slovenskej spolocnosti?
Kto sa obklopil neoludackymi kadrami a energo lobistami?
Kto si namyslal, ze ked ludia povedali nie Dzurindovi, znamenalo to, ze si vybrali prave jeho?
Kto umoznil Meciarovi prezit, namiesto toho, aby ho dorazil a tym dal jednoznacny signal vsetkym nasledovnikom, ze spravodlivost nie je len politickym nastrojom v rukach oligarchie?
Kto postavil do ringu Gasparovica? A preco? Preco prave Gasparovica? Preco to musel byt prave Gasparovic?
Kto si namysla, ze zvladne vsetko, lebo to proste s tymi ludmi aj mediami vie?
atd
Tak ten si to raz bude musiet zliznut.
A lepsie teraz, ako v roku 2010.
Lebo v roku 2010 pojde o ozajstnu moc. Teraz sa treba pripravit na horsi scenar, a konecne zacat robit to, o com sa spicky doteraz len zastrajali (lebo je to vycerpavajuca robota): ozajstne budovanie strany, ludovej strany, socialno-demokratickej strany.
Casu je malo, kadre su slabe, struktury krehke. Strategicke chyby kam sa len pozries.
Takze, mila Cecilia, nadhlad. Vol Gasparovica, nie je problem. Len si prosim Ta nenamyslaj, ze tym robis cokolvek naozaj zasluzne.-
Re: Kamarati, bratia, mila Cecilia,
Autor: Michal Polak
02.04.2009, 16:37 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Cyrano, takze:
nerozumiem, preco nevolit znamena podporu Radicovej. Toto nie su parlamentne volby, aby sa hlasy podpatpercentnych stran priratavali nadpatpercentnym. Toto je hra s nulovym suctom: kazdy hlas pre X je stratou pre Y - a ti, ktori sa hry nezucastnuju, jednoducho nehraju rolu. Rozumiem Ti jedine v pripade, ze by si si myslel, ze nevolici by inak volili Gasparovica... ale neviem, preco by si to mal predpokladat.
Ale v mojom konkretnom pripade mas pravdu: ano, volil by som Gasparovica. Keby sa dalo volit v zahranici, tralakal by som sa kvoli tomu aj na velvyslanectvo.
Je to takticke rozhodnutie, to ano. Ale co povazujes za strategiu, o ktorej hovoris, ze je chybna? Ficovu strategiu statu quo?
Nehnevaj sa, Ty si clovek rozhladeny po Europe, takze by som Ti nechcel pripisovat provincialnost, ale - kde, podla Teba, najdes dnes lepsiu socialnu demokraciu? Co ja vidim, tak soc-dem pri moci nebola nikde *ani len* stranou statu quo. Vsade, kde sa v neoliberalnej ere dostala k moci, napriek predvolebnej retorike *pokracovala* v politike svojich predchodcov, tzn. v privatizacii a okliestovani verejneho sektora. A zase do toho nechcem vnasat nejake moralizovanie: jednoducho, tlak protivnika bol silnejsi. Ze Fico na Slovensku odolava aspon do tej miery, ze nerobi Dzurindovu politiku v bledomodrom (alebo teda v bledoruzovom), uz to je dost vykon. Neboj sa, je v SMERe dost takych, ktorym by to ani trosicka nevadilo.
Tym nevravim, ze je to to, co by som si zelal. Ale kym je pri moci SMER, da sa na novej a realne progresivnej politike uvazovat v relativnom zavetri, pokoji. Za Dzurindu sme sa nestacili obzerat, len take fukoty. A preto ho posilnovat akymkolvek sposobom podla mna jednoducho nema zmysel, co ako by som bol nasrdeny na SMER. Ked chcem ist do protiSMERu, tak si predsa nebudem komplikovat situaciu tym, ze ho dotlacim do novej konfrontacie s pravicou, aby sa to este viac spolarizovalo len na tie dve moznosti, Losnu a Maznaka.-
Re: Re: Kamarati, bratia, mila Cecilia,
Autor: Lucy
02.04.2009, 16:48 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
ako vidim, nie som jedina, kto nezabudol na dzurindove vyciny a ma z nich stale hrozu a tomuto panovi je Radicova este stale podpredsednickou a jeho pravou rukou
-
Re: Re: Re: Kamarati, bratia, mila Cecilia,
Autor: bu, bu, bu...
02.04.2009, 20:30 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
milá lucy, ty míš iste dzurindu ešte aj pod posteľov a v noci ťa straší aby si nemohla spač.. :) ked už tolko o tých výčinoch hovoríš, iste protestuješ aj proti tomu, že sa slovensku veľmi slušne darilo. Ale na tom iste bývalá vláda nemá nijakú zásluhu, to sa len tak prihodilo :)))
-
-
Re: Re: Kamarati, bratia, mila Cecilia,
Autor: Cyrano
02.04.2009, 17:06 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
"nerozumiem, preco nevolit znamena podporu Radicovej."
ale rozumies, vsak to aj sam nakoniec potvrdzujes: kazdy, kto vravi, ze je vlavo a ma Radicovu v zuboch a nevoli v skutocnosti podporuje Radivcovu. Lebo ina moznost je len volit proti nej - co by si urobil, keby si mohol volit v zahranici.
"Ale co povazujes za strategiu, o ktorej hovoris, ze je chybna? Ficovu strategiu statu quo?"
Ta strategia ma dve roviny.
-Prva je statu quo v socialnej a hospodarskej politike. Zastavenie privatizacii, stabilizacia systemu socialneho zabezpecenia, stop dalsej demolacii prav zamestnancov.
-Druha je mocenska konfiguracia, ktora bola odkomunikovana v tom zmysle, ze berieme Slotu a Meciara, lebo vdaka nim, kedze toho maju tolko na rovasi, budeme mat v socialno-hospodarskej oblasti volne ruky.
Takze ju mozeme zuzit na rovinu mocenskej konfiguracie.
Chybna strategia je posilovat SNS, radikalizovat SMK, odpalit KDH. Zatial to funguje, ale dlhodobo je to zvratenost a hlavne nebezpecne a neudrzatelne.
Takze kratkodobo ako takticky manever, za predpokladu, ze to naozaj znamena volne ruky v oblasti hospodarskej a socialnej politiky (to znamena zrealizovat aj nieco zasadne - ako znicenie II piliera), v poriadku, ale s tym, ze pripravujem podmienky na novu politicku konfiguraciu (extremna lavica, zeleni, nejaki ti liberali) kde diskretne pomaham krestanskym demokratom opat sa dostat do hry.
V hodnoteni soc-dem stran po Europe sa zhodneme. Ale to este zo SMERu nerobi soc-dem stranu, ani zdaleka nie. Jedno je retorika, druhe je politika. Nas SMER, aj ked nepokracuje v privatizacii, nanovo nevytvara uz zdemolovany verejny priestor, a preto sa moze zdat, ze ho aspon dalej neokliestuje. A ked sa porozhliadnes po Europe, a pokecas si s ludmi, co na tom ficia, tak hned zistis, ze na rozdiel od tych nasich si aspon lamu hlavu nad tym, ako dalej. Zatial bez uspechu, ale lamu.
"Ze Fico na Slovensku odolava aspon do tej miery, ze nerobi Dzurindovu politiku v bledomodrom (alebo teda v bledoruzovom), uz to je dost vykon."
S tymto suhlasim, Michal, len je tu este maly detail. Fico sam nedokaze nic viac len naoko, len docasne kde tu odolavat. Potrebuje nieze spojencov, potrebuje realnu mocensku alternativu. Potrebuje tlak zvonka, prave preto, ze, ako pises:
"Neboj sa, je v SMERe dost takych, ktorym by to ani trosicka nevadilo."
A sme pri koreni veci. Ty pises:
"Tym nevravim, ze je to to, co by som si zelal. Ale kym je pri moci SMER, da sa na novej a realne progresivnej politike uvazovat v relativnom zavetri, pokoji."
Ja vravim, ten pokoj ani zavetrie tu nie su, premarnili sme dva a pol roka, a este teraz marnime energiu v prekarackach o prezidentskom kandidatovi aj s rizikom, ze odvedieme taku dokonalu nadpracu v tom, ze sa opat dokonale rozhadame. Hanba lavice!
A napokon, ja nie som nasrdeny na SMER, a nikomu sa nechcem pomstit. Do politiky taketo emocie nemiesam.-
Re: Re: Re: Kamarati, bratia, mila Cecilia,
Autor: Michal Polak
02.04.2009, 17:31 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
No sranda velika, tuto sa vlastne s Tebou vo vsetkom zhodujem ;)
- A mimochodom, Lucy, podla mna je takych, co nezabudli, celkom dost, len sa to mnohi hanbili ci doteraz hanbia povedat, aby ich hned nenatreli gasparovcinou. -
Lisime sa mozno len v nazore, co sa s tym da robit. V mikroskopickom detaile, ktory nam priniesla chvilu, ci sa tomu viac da pomoct volenim IR, IG, alebo nevolenim; v makrorovine zase, ci mame sily nejako to zvratit.
Pozri, ze Fico nema plan rozvoja lavice na dvadsat rokov dopredu a co je podstatnejsie a horsie, ze nebuduje intelektualne zazemie, z ktoreho by mohol vyjst; a ze v zaujme kratkodobeho politickeho uspechu si osvojil nebezpecnu strategiu - to vsetko je pravda. Ale:
dzurindovsku politiku predsa takisto nevymyslel nikto tu. Je nas pat milionov a nie sme technologicky vyspelou krajinou, ktora sa venuje predovsetkym intelektualne narocnym povolaniam. Nevravim, ze kaslime na to, ale zase zmierme sa s tym, ze my ten novy recept sami nevymyslime. Myslis, ze SMER by nejake tie uspesne thinktanky nechcel? Ale chcel, ved si zalozili snad tri rozne, a v ziadnom nakoniec nikto nie je. To uz sme sa raz bavili - ja si myslim, ze ta bieda je jednoducho realna, ze to nie je nieco, co si mozeme povedat \\"tak a ideme na to!\\" a zrazu to bude inak. Mozeme mat oci otvorene, sledovat, co sa kde deje, a co najrychlejsie sa pokusit osvojit si cosi uspesneho. Ale ze by sme na to prisli skor ako ti, co ako vravis, si inde nad tym lamu hlavu - neverim.
No a co sa tyka tej kratkodobej (a mozno kratkozrakej) taktiky spojenia s nacionalizmom - no hej, ale ako som uz dnes pisal inde, mame to tu komplikovane tym, ze su na Slovensku dost stabilne tri bloky, medzi ktorymi sa to prelieva len malo: pravicovy, lavicovy a nacionalny. A teraz co s tym? Vladu nezostavis iba z jedneho, vzdy to bude minimalne jeden plus cosi. V momente volieb a este viac v momente zostavovania koalicie je uz davno neskoro.
Ak chces ale, mam jeden konstruktivny navrh. Podla mna dovodom pretrvavania nacionalizmu uz po zalozeni samostatneho statu je zjavne vztah slovenska vacsina - madarska mensina. Ak by sme vedeli vyliecit tuto hnisavu ranu (netvarme sa, ze nou nie je), postupne by mohla politicka scena vyzerat podstatne inak. To, co mozeme urobit v tejto suvislosti, je skusit pustit sa do dialogu, jednak so slovenskymi Madarmi lavicoveho zmyslania, jednak s madarskymi Madarmi nasej orientacie. A hovorit otvorene a celkom nemilosrdne o veciach, co nas navzajom trapia, o tych najbolavejsich, na oboch stranach: autonomia, Trianon, Viedenska arbitraz, madarizacia, asimilacia, prosto sakumprask vsetky tieto tajne nocne mory. Nebolo by to ani lahke, ani prijemne, spociatku by to dokonca asi vyvolalo u mnohych podstatne zhorsenie vzajomnych vztahov, nez to vseobecne bratstvo, ktore by sme chceli predstierat - ale bez toho to podla mna jednoducho nepojde.
Az ked by sme si takto psychoanalyticky-kulturne usporiadali vztahy aspon s tymi, ktori su nam nazorovo blizki, mohli by sme doveryhodne vyjst s tym, ze bez problemov vieme predlozit vzajomne uspokojive riesenia a mame dostatok sebavedomia, aby sme sa nemuseli hejslovacky tlct do prs a volat po tankoch na Budapest. Je to robota na roky, pravdaze, ale ako vravim, volby a koalicie, to uz je potom cisto a len ceresnicka na torte.
-
-
-
-
-
medialna vojna proti Gasparovicovi nam sice ukazala co je zac Gasparovic, ale uspesne nam zatajila co je zac Radicova.
Osobne si myslim, ze aj nas 4,. prezident nebude pre Slovensko ziadna vyhra, dokonca - ak sa odhali tajomstvo preco az za cenu porusenia vsetkych etickych a moralynch zasad, ktore niektore media porusili, mozno budeme - aspon ti co sme nalavo - preklinat den, ked sme tejto kandidatke prospecharskeho a a elitarskeho pravicoveho zoskupenia dali svoj hlas. -
Liberálnoľavicová podpora Radičovej potvrdzuje známy bonmot Karla Kryla o sociálnej demokracii
-
Tvrdí sa: Zlyhali médiá, ktoré kládli kandidátom infantilné otázky nezodpovedajúce kompetenciám prezidenta.
Aké otázky kládli neinfantilní z Je to tak?
Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872
Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.
Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist

