JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Všetci v protismere

Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...

[Tiburon]

Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu

V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Čudná solidarita

  • 10/10

    Autor: PeterX

    07.12.2011, 10:20 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Vdaka za prijemny a podla mna aj mudry clanok. U mna 10/10 aj napriek tomu ze mam par drobnych vyhrad. Pride mi ale dolezitejsie, aby emocne kludnejsie a zrozumitelne pisane blogy dostali vysoke hodnotenie, a naopak tie stvave emotivne nizke, nech konecne zacneme diskutovat vecne.

    Prvu vyhradu mam k tomu, ze, a stacilo pol slovom, aby sme pravo na nadpriemerne platy dali len tym lekarom, ktori skutocne liecia. Nejaky blogger v .tyzdni to napisal presne: lekari sa delia na odbornikov a odborarov. Ale chcem dodat, ze zakladom odborneho pristupu lekara musi byt aj empatia, vypocutie si pacienta, ale nieze "nech sa vyrozprava", ale "z toho ake slova a ako pouziva si overim anamnezu". Viac o tomto je v cinskej medicine, skoda ze to slovo "cinska" je uz symbolom upadku, lebo mam dojem ze ti ludski otroci tam nezomieraju aj vdaka tomu ze cinania maju efektivnu pre nas alternativnu medicinu.

    Druha, zasadnejsia vyhrada, je ze nehovorme o platoch, ale o prijme. Pre niekoho je plat jedinym prijmom, pre ineho len castou. Nemyslim teraz len uplatky, ale aj obycajne domace pestovanie zeleniny, vypomoc na dedinach na stavbach, a pod. Odborni lekari, ak su eticki a mudri, po praci relaxuju - hoc aj v tej zahradke a na stavbe - ale v SR len v teorii. To, co je u nas chore, je system sluzieb. Lekarom je vnucovane nielen extremne narusanie prirodzeneho biorytmu den-noc, ale najma nemaju kedy ako sa hovori "dospat" a zregenerovat. Az na vynimky ako pan Kollar, ktory stiha pracovat v LOZ aj zveladovat svoje lyziarske stredisko a lobbovat za dotacie u SMERu, vacsina lekarov nemoze fungovat tak, aby mal ich den 25 hodin. Bavme sa teda o prijme lekara, a o prijme postovej dorucovatelky 300 eur, v mestach casto za 3-4 hodiny prace ("zastavim sa doma, vyperiem a navarim, a o tretej sa vratim a roztriedim si, vdaka pani vedica" - toto vraj odhalila jedna akcia, konkretnu obec nebudem menovat).

    Tiez som si na jednom skoleni o LETs systemoch vypocul, ze mali pravidlo ze najvyssi plat je max. 3 nasobok najnizsieho (a nie priemerneho!), ale ze to nefungovalo - a prave naopak, kvoli tomuto pravidlo nastaval tzv. unik mozgov. Ale co je to za "mozog"?, ktory chce mat radsej totalny prebytok penazi, a nie radsej viac volneho casu? Toto je moja hlavna vyhrada k clanku, ze nespomenul to ze pes problemu je zakopany v hodnotovej orientacii nasich lekarov pracujucich pri LOZ-ku. Ak by viac trvali na tom, ze pri totalne rozbitych biorytmoch nie je mozne nadcasovat, ale za nocne si vyberat nahradne volno, verejnost by ich prijimala inac. Ale najma - tento system "nizsi plat - viac volna" by mal za dosledok aj to, ze sice oddelenia by sa rusili ci zlucovali, ale lekari z nich by sa neprepustali. A o toto -zachovanie prace pre lekarov, a zlepsenie podmienok na pracu - by odborom malo ist? Hovorte o tom ale panovi ktory jeden kmita z prace v BA na Oravu lobbovat u starostov a obcanov za umele zasnezovanie, a druhy musi bezat na sud celit obvineniu z vytunelovania zdravotnickej firmy...

  • macko usko

    Autor: macko

    07.12.2011, 11:00 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    ja mam vyhrady k tomu ze lekari prehlbuju svojim strajkom nerovnost.podla tvojho clanku lekari su zli.ale pozrime sa na to z opacnej strany.lekari zacali vyrovnavat nerovnost.ktora tu je. nerovnost vznikla pasivitou pracujucich.hlavne robotnikov.ktori sa navzajom podrazju pri akomkolvek naznaku strajku.robotnici potom zavidia lekarom.ale strajkovat nepojdu. jeden z vedenia KOZ pan gazdik sa vyjadril. ze strajk(vyrovnavanie nerovnosti} traumatizuje spolocnost.bolo to mysim 5.11.2011.takze aku sancu na vytvorenie nerovnosti maju robotnici?. ked odbory strajk nebudu organizovat lebo to traumatizuje spolocnost.naco si ludia tie odbory platia ked sluzia len na utlmovanie nespokojnych robotnikov.dobory KOZ vlastene chrania zaujmy zbohatlikov.hlavne odbory KOZ su pricinou vysokej nerovnosti.autor ty si velky podliak.zakerne si otocis pravdu tak aby vyhovovala tebe a rychlozbohatlikom.dalsi agent sis?.

  • Komu je adresovany tento text?

    Autor: Cyrano

    07.12.2011, 12:52 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Lekarom? Odborarom LOZ? Sirokej verejnosti?
    Netreba si miesat odbory s politickou stranou. Odbory uz z definicia obhajuju a presadzuju skupinove respektive stavovske zaujmy. V ich DNA nie je brat ohlad na predstavu o celospolocenskom usporiadani. To je uloha pre politicke strany. V mysliach mnohych ludi prave toto rozlisenie neexistuje.
    Vytykat lekarom, ze poziadavkou vyssich platov narusaju uz beztak neexistujucu rovnost prijmov na Slovensku je logickym dosledkom takehoto mixovania hrusiek s jablkami.

    • Re: Komu je adresovany tento text?

      Autor: Inga

      09.12.2011, 11:32 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Presne ste to vystihli. Článok je zmätočný a neprináša žiaden pozitívny efekt.
      Úlohou odborárov je práve v čase krízy, tzn. príhodneho času na sociálne zmeny bojovať za práva a oprávnené záujmy zamestnancov.

      Tu sa nedá prihliadať na viac či menej oprávnené záujmy iných profesií a vonkoncom ich nemôžeme porovnávať. Lebo by to bolo ako ste uviedli miešanie jabĺk s hruškami.

      To že si tento fakt neuvedomuje práve KOZ je ich výslovnou fatálnou chybou! Možno, že sú zmagorení z politikov Smeru, ktorí v zmysle Giddensovej ideológie sa snažia o "sociálny zmier" za každú cenu! Príkladom bolo efektívne lekárske štrajkokazectvo v Rašiho Košiciach, kde úplne zlyhali lekári v boji za oprávnené záujmy.

      Lenže položme si zásadnú otázku, či je to ešte možné považovať za ľavicovú politiku?

      • Re: Re: Komu je adresovany tento text?

        Autor: PeterX

        10.12.2011, 01:06 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Tak to "Rasiho Kosice" je najvavsia hlupost aku som kedy cital na tomto webe. Vo FNsP su ti isti lekari co aj za Knapika, +/- 2%. Rasi a najma Ftacnik su dosledkom faktu ze ci SMER, ci SDKU+KDH, aj tak sa vo velkom radne, ledze v SR kazdy kto dava "vsimne" lekarovi de facto jasne dava na javo ze nikdy nebude oznamovat korupciu ci klientelizmus organom cinnym v trestnom konani. To, ze v FsNP KE stiahli vypovede je o tom, ze v KE robia ludia z okresov MI, HE, SV atd., kym Blavaci sa tvaria ze patria do "okresu Vieden".

        V plnej ironii, mam najradsej filozoficke prispevky od stola. Havranom ml. pocnuc. a H. Fabry konciac. Pekny vikend za stolom Vam zelam, ja radsej pojdem cez vikend do terenu :)

  • Moja výhrada

    Autor: lekárka

    07.12.2011, 14:40 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Súhlasím, že článok je pekne vecný. A súhlasím aj s tým, že nerovnosti by vznikať nemali a dokonca ak sú, mali by sa odstraňovať. Lenže prečo tu ukazovať na lekárov. Som lekárka a pracujem v štátnej ordinácii, som psychiatrička a tak presne podľa hesla prvého prispievateľa tu podľa slov, ktoré človek používa, stanovujem nie len anamnézu, ale aj diagnózu - pacient u mňa strávi 50 minút a tých 50 minút sedím oproti nemu a počúvam ho - verte či nie, nemožem pritom robiť nič iné ako sa sústrediť. Minule som si počítala, koľko peňazí dostanem za takúto hodinu (vydelila som plat počtom pacientov, ktorých som za mesiac vyšetrila) - pozor - asi 7 Eur (50 minút pacienta počúvam a potom si o tom robím zápis, vediem dokumentáciu - ktorá mi je prikázaná zákonom - a toto robím ZADARMO, tento čas som nepočítala, inak by mi hodinová mzda vyšla ešte nižšia.) Ako všetci dobre viete, skúste si zavolať napríklad inštalatéra, som zvedavá, čo vám urobí za 7 Eur a ako dlho mu to bude trvať. A to od inštalatéra sa neočakáva, že bude milý, empatický a podobne. Odtsráňme teda nerovnosti, nechajme lekárske platy také, aké sú, ale znížme úmerne platby za služby nelekárske - a to hovorím o inštalatéroch, nie ešte o právnikoch, finančníkoch - kto z nich by strávil hodinu v sústredenom zodpovednom rozhovore s kýmkoľvek za 7 eur?

    • Re: Moja výhrada

      Autor: Inga

      09.12.2011, 11:07 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Pani lekárky, psychiatrička, použili ste veľmi zlý príklad unfairovej kooperácie. Pretože vašin partnerom nie je inštalatér, ale napr. advokát s titulom JUDr. Až tu môžete provnávať porovnateľné.
      Ak vy zarobíte na hodinu cca 7 eur a advokát si od vás vyžiada za jeden úkon, ktorý zvládne časovo za 1 hodinu 80-100 eur, tak to nie je fairová kooperácia!
      Ak sa pri takýchto drastických rozdieloch v odmenách za vykonanú prácu vedomostne, vzdelanostne a čo sa týka zodpovednosti porovnateľných profesií jedná o 11-15 násobný rozdiel, tak absolútne nejde o fairovú kooperáciu.

      Práve štát by nemal pripustiť, aby porovnateľné profesie boli takto výslovne platovo znevýhodnené.
      Potom sa môže stať, že sa lekárom neoplatí liečiť, učiteľom učiť a potom budeme mať chorých a blbých inštalatérov, ktorí nam dofušujú vodovod, alebo ústredné kúrenie a to za nehoráznu sumu.

      • Re: Re: Moja výhrada

        Autor: ISP

        15.12.2011, 09:14 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        ked instalater nieco dofusuje tak si najmete druheho alebo este lepsie si to aj opravite sami ako to robim ja, ale ked nieco pokazi lekar ... potom sa obraciate na zdravotny dohlad ... to je naozaj chory pristup ... a este jedno delenie - ja panov doktorov delim na lekarov ktori pacientov liecia a doktorov ktori pacientov vytvaraju, ktori su otrokmi pharmacie preto by skor mali mat titul PharmiaciaDoctorae ...

  • zavisť ?

    Autor: stef

    07.12.2011, 16:11 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Často sa pri odpore proti platom lekárov hovorí o slovenskej závisti, ale bolo to práve 100000 občanov, ktorí im podpísali aby vybojovali lepšie podmienky pre seba aj pacientov, a čo sa stalo? p.kolár v televízií v priamom prenose naraz povedal, že za to či bude pacient ošetrený a ako je na vláde, lebo oni chcú pridať svojich 800 eur, samozrejme ľudia sa cítili urazení ale hlavne podvedení, a to bol ten zlom, keď sa mienka otočila proti lekárom, Že lekárom vôbec nikdy nešlo o pacientov len o seba, vidno aj na memorande, na 10 stranách hádam v každej vete je slovo lekár, ale slovo pacient tam nájdete 2x.

  • Dovolim si nesuhlasit

    Autor: Copi

    07.12.2011, 16:59 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Zasluzena mzda lekara nemoze byt relativizovana mierou vykoristovania v nizkoprijmovych profesiach. Podiel miezd na Slovenskom HDP je dlhodobo nizky, takze priestor na tlak tu urcite je. Nemali by sme sa pytat, preco lekari zarabaju tak vela, ale preco tak malo zarabaju sicky z Hencoviec.

    • Re: Dovolim si nesuhlasit

      Autor: lekárka

      10.12.2011, 11:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Je pekné napísať akademicky, ako sa niečo nemá relativizovať - lenže ja s príjmom 7 Eur na hodninu, keď potrebujem napríklad toho inštalatéra, tak naň musím pracovať dajme tomu 4 hodiny. Či chcem alebo nechcem, ja relativizovať musím, pretože musím vypočítať, akú službu si možem z hodinovej mzdy dovoliť.

      • Re: Re: Dovolim si nesuhlasit

        Autor: Inga

        10.12.2011, 14:13 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Pani lekárka, uviedli ste:"Odtsráňme teda nerovnosti, nechajme lekárske platy také, aké sú, ale znížme úmerne platby za služby nelekárske - a to hovorím o inštalatéroch, nie ešte o právnikoch, finančníkoch". S čím sa dá súhlasiť len v prípade právnikov a zrovnateľne zarábajúcich profesií.
        Môžete zrovnávať len jednu hodinu práce lekára s jednou hodinou práce v inej profesií, kde sa jedná o zrovnateľné vzdelanie, zodpovednosť a prax. Tzn. koľko hodín robíte na porovnateľnú 1 hodinovú službu pracujúceho s podobným vzdelaním napr. advokáta s tit. JUDr.?
        Nemôžete porovnávať neporovnateľné. Ako napr. 1 hodinový výkon a 1 hodinový výkon inštalatéra. Jednoducho robotník nie je váš partner na komparáciu, pretože jeho vzdelanie a zodpovednosť nie je ani zďaleka zrovnateľné s vašim.
        Rovnako je pre mňa nelogické porovnávať to koľko si môžete dovoliť práce inštalátera za 7 eur (1 hodinovú mzdu).
        Nakoniec prácu inštalatéra ja ako žena zvládnem (resp. môj manžel vo voľnom čase), ale inštalatér nezvládne prácu VŠ vzdelaného odborníka. Takže nie som na takéto služby odkázana. Pre mňa nie je dehonestujúce si niečo opraviť, alebo variť vo voľnom čase. Rozhodne neuvažujem spôsobom ak pracujem pre rodinu doma, koľko by som mala za túto profesiu napr. domácej "kuchárky" zarobiť, ak by som rovnaký čas strávila v práci.

        Rozhodne by som neútočila po zle zaplatenej robotníckej práci, ale rozhodne po prehnane vysoko ohodnotenej práci napr. právnikov, finančníkov, managerov,... so zrovnanteľným vzdelaním a zodpovednosťou.

        Preto treba porovnávať porovnateľné a neštvať proti relatívne zle zaplatenej práci v robotníckych profesiach.

        • Re: Re: Re: Dovolim si nesuhlasit

          Autor: presne tak

          10.12.2011, 17:49 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          preco autor utoci an lekarov? preco chce znizovat nerovnosti? zrejme nepochopil ze doba praje iba mudrym, mladym, zdravym a vzdelanym a hlavne odvaznym a pracovitym ludom, samozrejme okrem zlodejov, spekulantov, politikov, financnych zralokov... Tzn., kto je z normalnych pomerov, zacina od nuly, musi sa o seba postarat sam, nie vyplakavat a vysedavat doma ci v praci za 300 eur. Ak nema vzdelanie, jazykove schopnosti ci odvahu ist do zahranicia, kde to tiez nieje ruzove, musi ostat doma a robit za 300 eur... Nikto nevybojuje lepsie platy robotnikom ked nie oni sami sebe. Preto strajkovali lekari lebo chceli zostat na SR na nerobit charitu. Samozrejme ze sa to ostatnym profesijnym skupinam nepacilo... Saozrejem ze im prisla vhd medialna antikampan voci lekarom. Videli sme taku antikampan aj proti zelezniciarom... A ako hnusne potlacil ten strajk Dzurinda? Fuj, hnus, ale toto Radicovej nevyslo, lebo elkari nepolavili len tak lahko... V tom to bolo teraz ine... Kto zavidi lekarom, nechvystuduje medinu a skusi si ten chlebicek... Ak nato nema, nech robi co vie a zije z toho co zarobi, rovnako ako lekari. Ja som nikdy nebol ochotny zarabat 800-1000 eur, preto som odisiel do zahranicia. Nic som tu nedostal zadarmo a na vsetko som si zarobil rukami a rozumom...

          • Re: Re: Re: Re: Dovolim si nesuhlasit

            Autor: Inga

            11.12.2011, 10:44 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            Reagujem na: "preco autor utoci an lekarov? preco chce znizovat nerovnosti? zrejme nepochopil ze doba praje iba mudrym, mladym, zdravym a vzdelanym a hlavne odvaznym a pracovitym ludom, samozrejme okrem zlodejov, spekulantov, politikov, financnych zralokov... "

            To, že chce autor znižovať sociálne nerovnosti je absolútne nepopierateľný program všetkých ľavičiarov. Takže tu mu nikto formálne nemôže nič vytknúť. Tvrdo kritizovateľné je to ako to chce urobiť a z akej nezmyselnej základne vychádza.

            Navádzať vysoko kvalifikovaných lekárov k vysťahovalectvu je úplne zvrátená logika. V tomto štáte vyštudovali zadarmo - tzn. za "peniaze proletárov" a je ich psov povinnosťou dlh týmto ľuďom vrátiť. To však neznamená na druhej strane, že majú robiť za štátnu almužnu v porovnaní s právnikmi, managermi a pod. Tým som myslela v prvom rade tých lekárov, ktorí po ukončení študia a hneď uvažujú ísť zarábať veľké "prachy" do zahraničia.

            Mala by sa celá spoločnosť postaviť na stranu lekárov v boji za ich dôstojné pracovné podmienky a adekvátne ohodnotenie. Nie štvať proti ním, lebo boj ani zďaleká nemajú vyhratí! Pravicoví poslanci ako napr. Novotný odmietajú rešpektovať memorandum, ktoré podpísala premierka dočasnej vlády s LOZ. Takže sa ľahko môže stať, že nebudú vôbec penioaze na zvýšené platy, nezastaví sa transformácia nemocníc.

            Môže sa ľahko stať, že bude v novom roku nasledovať nová vlna ostrých štrajkov a Uhliarik povolá vojenských lekárov z viacerých členských štátov NATO. Uzákoniť môžu, že PN a OČR bude lekárom potvrdzovať, resp. vydávať napr. Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. Núdzový stav bude môcť trvať dlhšiu dobu a nakoniec unavení a zdecimovaní lekári prehrajú štrajk ako železničiari.
            Takže sa môže ľahko stať, že nebudú ani vyššie platy, ani zastavená transfomácia nemocníc, ani sa nebude dodržiavať zákonník práce v takom rozsahu ako žiadajú LOZ. Smer im pretiahne predvolebné medové motúzy a prijmu ultimatívny sociálny zmier ako lekári v Košiciach!
            Potom si položime otázku krútiac hlavou nad nemohúcnosťou LOZ a lekárov vôbec: O čom ten úmorný štrajk lekárov vlastne bol, keď nedosiahli takmer nič?

  • Rovnosť-nerovnosť

    Autor: cyrana1

    07.12.2011, 18:11 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Za komunistov boli lekári zaradení medzi služby-priemysel. Ale o tom nechcem písať. Skôr o tom, že platy boli u vysokoškolsky vzdelaných ľudí približne na rovnakej úrovni.
    Za 1. o platoch sme sa veľa nedozvedeli. Ale inžinieri, dr.prírodných vied, učitelia, lekári boli približne rovnako vyplácaní. Nebolo veľa rozdielu medzi nimi. Na druhej strane robotníci a roľníci boli platení o niečo rozdielnejšie. Napr.dojičky mohli dosiahnuť aj 5-6 tis.platov. Napr. PUDr. - posuonovač u dráhy mal približne rovnaký príjem ako lekár.
    Nevedeli sme koľko dostávali stranícky funkcionári aj keď na nižších postoch-nemali sa zle.
    Nevedeli sme že za sochu Stalina niekto dostal až 1 mil.korún. Vedeli sme že umelci boli dobre platení, medzi nimi aj herci. Preto prekvapilo, že herci išli do novembra na tribúnu.
    Dnes sú tie rozdiely obrovské. Aby riaditeľ VšZP čiže štátnej inštitúcie dostával len mesačný príjem vyše 20 tis.E, prípadne tréner slovenskej futbalovej reprezetácie, ktorá sa nevie prebojovať mdzi predné krajiny Europy mal príjem ešte vyšší, to je na zbláznenie. Nie je to normálne. Aby hociktorý riaditeľ nejakej firmy mal vyšší plat ako premiérka, prípadne ministri. Aby rôzni filostraníci mali len preto platy na úrovni 2-3-4 tis.E len preto, že sú kamaráti vrchnosti, to je už silná káva. Pritom nemajú žiadne vzdelanie, alebo vzdelanie len na papieri.
    Ako celebriti spoločnosti sa považujú ľudia, ktorí nemajú ani dobrú výslovnosť v TV, s ich vedomosťami pomlčím.
    Niečo je v tomto štáte zvrátené, hnilé a volá to po zmene.
    Chcel som len napísať o tých platoch, moc sme o nich nevedeli, približne boli rovnaké, nebolo toľko závisti a takých veľkých rozdielov medzi pospolitým ľudom.
    Havel v 89 tiež o niečom inom rozprával na tribúne, než neskôr činil a pripustil.

  • pre Profanta

    Autor: 4x

    07.12.2011, 22:19 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Pan Profant,
    kto je v spolocnosti podla vas dolezitejsi - ti, ktori zachranuju zdravie a zivoty nas vsetkych alebo napr. clovek, ktory je dalsi absolvent zbytocnej skoly, teda vzdelany v zbytocnom odbore? Odpoved je primitivne jednoducha, ale vyzaduje si velmi velmi vela vnutornej sily!

    In 2009 he finished his studies in political science and international relations and European studies at the Masaryk University in Brno. He also studied at the Science-po Grenoble and at the University of Vienna.

  • Vie vôbec Tomáš Profant kde je sever ?

    Autor: arwa

    08.12.2011, 11:23 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Pán Profant, vysvetlite mi prosím tak ako ste vysvetlili v tomto článku platy sudcov, ktorí/é robia chyby za chybou (prepúšťajú zločincov na bežiacom páse, za zabitie dvoch dievčatiek autom dostane grázel tri roky, banálne prípady rozhodujú niekoľko rokov, keď už ani účastníci nevedia o ča sa súdia, keď kauza PKO je rozhodnutá za mesiac ....). Tiež sú to štátni zamestnanci/kyne a svoje platy si nemuseli vybojovať štrajkom.
    A aby som nebol dlhý tak ako vy, urobte to ešte pre zamestnancov/kyne bánk, urobte pre všetkých gaunerov, ktorí okrádajú tento štát klientelizmom, neplatením daní, odvodov, okrádaním štátu podľa zákona. Urobte to pre PENTU, MESA 10, J@T, zdravotné poisťovne.
    Nakoniec nie som lekárom. Som technik.

    • Re: Vie vôbec Tomáš Profant kde je sever ?

      Autor: Inga

      09.12.2011, 10:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Pán "ľavičiar" Profant vám nevysvetlí vôbec nič, pretože nemá ani poriadnu šajnu o tom, čo je to fairová kooperácia.
      Taktiež nemá ani poriadnu šajnu o tom, čo je to antiakcidentálna sociálna spravodlivosť.
      Takže nemá ani šajnu kde je sociálny "sever" hoci študoval 5 rokov politológiu a považuje sa za ľavičiara.

  • Pán Profant, viete vy vôbec, čo je to sociálna spravodlivosť?

    Autor: Inga

    09.12.2011, 10:23 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Začnem citátom z vášho článku:"Ako k tomu prídu šičky z Hencoviec s platom 320 eur? Prečo by ony mali byť solidárne s osemkrát vyšším príjmom?"

    Pred časom ste dostali " nakladačku" od Zuzky Kusej keď ste napísali článok ako sa stať ľavičiarom. Tento článok po takmer pol roku nemá ani o trošku vyššiu úroveň, skôr naopak.

    Menovaná pani Dr. Kusá pred pár dňami vyzvala politikov v Nočnej pyramíde v Sl. rozhlase, aby neštvali slabo zarábajúce a nezarábajúce skupiny ľudí proti sebe počas predvolebnej kampani. Vy robíte týmto štvavým politikom medvediu službu. Neviem či si to vôbec uvedomujete?

    Ak chcete porovnávať porovnateľné, tak musíte poravnať minimálnu mzdu vykorisťovanej "šičky z Hencoviec s platom 320 eur" s minimálnou mzdou napr. v Luxembursku, kde je 1756 eur. Prečo vy "ľavičiar" dovolíte takéto masové a drastické vykorisťovanie proletariátu na Slovensku v rámci EÚ, kde patrí aj Luxembursko? Prečo proti tejto výslovne diskriminačnej minimálnej mzde neprotestujete. Alebo snáď chcete argumentovať, že si to zahraniční buržuji veľmi efektivne vykorisťujúci slovenskí proletariát nemôžu dovoliť, lebo by im bolo ekonomicko-utilitaristickejšie sa radšej presunúť do Rumunska, kde je minimálna mzda len 119 eur?

    Ak sa na tento platový rozdiel pozriete z pohľadu začínajúceho lekára, tak by rád robil za luxemburskú minimálnu mzdu a bol by spokojný, ak by mal primerané pracovné podmienky a dodržiaval by sa Zákonník práce.

    Záverom sa vrátim ku baskitskej kooperatíve Mondragon. Tu tiež porovnávate neporovnateľné! V kooperatívnom hospodárstve si vlastníci výrobných prostriedkov a zároveň radoví zamestnanci najímajú management. To že im dajú 4,5 - 6 násobne vyšší plat ako sebe je ich kolektívne a najmä demokratické v pravom slova zmysle rozhodnutie.
    Pokiaľ by si vychovali z tých najschopnejších z vlastných radov management ako sa to robilo napr. v baťovských zamestnaneckých akciovkach, tak by takýto "žoldácko-mangerský" problém neriešili. Ale to je už diskusia o niečom inom. Ktorí z lekárov, čo štrajkovali za vyššie platy a lepšie pracovné podmienky boli vlastníkmi výrobných prostriedkov? Ani jeden, lebo boli to výlučne námezdní zamestnanci.
    Preto nemožno porovnávať výslovne neporovnateľné!

  • Ďakujem za reakcie

    Autor: profant

    11.12.2011, 13:55 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Ďakujem za reakcie.

    PeterX - bod1 sa nachadza vo vete \\"napriek ďalším problematickým aspektom modernej medicíny, ktoré nie sú predmetom tohto článku\\"
    bod3 suhlas
    macko usko- lekari nie su zli
    lekárka - aká výhrada, keď sama píšete \\"Odstráňme teda nerovnosti, nechajme lekárske platy také, aké sú, ale znížme úmerne platby za služby nelekárske.\\" S tým možno len súhlasiť
    Copi - aký nesúhlas - urcite platí: \\"Nemali by sme sa pytat, preco lekari zarabaju tak vela, ale preco tak malo zarabaju sicky z Hencoviec.\\" To ale neznamená, že zároveň by sme nemali usilovať o nižšiu nerovnosť.
    Inga- kde nenavádzam lekárov k vysťahovalectvu? Článok úplne vynecháva medzinárodnú situáciu, potom by vyzeral úplne inak a miesto Rumunska by si za základ rovnosti vzal pochopiteľne afrických, či čínskych robotníkov/čky
    arwa- platy sudcov sú omnoho horším problémom čo sa týka nerovnosti

Videonázor

Arabská jar -rok po: diskusia vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist