Orbán a celá fašizoidná partia by za socializmu nemala najmenšiu šancu.
Iba socializmus so svojim internacionalizmom dokázal potlačiť nacionalizmus a vytlačiť na samý okraj podobné šialené typy, ktoré dokážu sfanatizovať davy do nepríčetnosti.
Orbán, to je súčasný európsky Hitler a teda nielen v Karpatskej kotline. Volá po zjednotení všetkých Maďarov, podobne ako to robil Hitler. A vieme ako dopadlo Hitlerovo volanie v Sudetoch a ako dopadlo v tých rokoch celé Československo a Slovensko zvlášť za maďarského fašistu Hortyho. To sa teraz opakuje znovu a nebezpčne.
Európska únia to nemieni seriózne riešiť. Barroso, bývalý maoista, dnes pravičiar v Bruseli len formálne počas stretnutia, Orbána pokáral. Veď patria k tzv európskym ľudovcom... A preto je pre Slovensko životne dôležité aby sa v našich voľbách nedostala k moci slovenská pravica.
Je viac než jasné, že by tentoraz pred Orbánom hodila do ringu biely uterák a na Slovensku by vznikla maďarská autonómia, ktorej obyvatelia-voliči by dostali nielen maďarské občianstvo, ale aj volebné právo a Orbán by mal o ďalšie pseudodemokratické víťazstvá postarané.
Heslo dňa:
!Orbána zastavíme zastavením slovenskej pravice!
Výber z blogov
Všetci v protismere
Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...
[Tiburon]
Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu
V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...
[Kriteko]
Diskusia k článku:
Deväťdesiatročný Trianon
-
Orbána zastavíme zastavením slovenskej pravice
Autor: Ladislav
04.06.2010, 09:56 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
-
Re: Orbána zastavíme zastavením slovenskej pravice
Autor: ImaamI
04.06.2010, 12:17 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Kamarát, ty máš tiež nie nepodobný komplex ako maďari...
Ľavica zdevastovala celú Európu, nehovoriac o bývalom východnom bloku. To je ako hrať sa so zápalkami v kope sena !
K.Marx pozdvihol nedávno mramorový poklop svojej hrobky a poobzeral sa dookola a povedal zhrozený: "Prepáč Európa, mal som len taký nápad...."
nuž asi toľko ku genfondu komoušov, nikdy viac -
Re: Orbána zastavíme zastavením slovenskej pravice
Autor: egon t. lánský
04.06.2010, 19:37 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
užitočná, pokojná a chladná deskriptívna analýza, vďaka za ňu pán markuš. prichodí mi prízračne nešťastné, že k súčasnému vyostreniu susedských vzťahov a s tým spojených politických otrasov v stredovýchodnej európe dochádza v čase, keď európska únia a jej nové, postkomunistické súčasti sú akosi opité túžbou a potrebou presvedčiť samých seba o svojej sile a svojich schopnostiach, čo najlepšie svedčí o tom, že im, všetkým, oboje chýba. nešťastne to vrcholí v čase, keď na oboch stranách dunaja, v horných aj v dolných "uhrách" sa k moci dostávajú akési pseudoideologické protipóly, posilujúce si svoje mocenské sebavedomie doma nacionalistickou, až nacizujúcou hystériou práve v čase okolo historického výročia podpisu trianonského textu.
k veci žial patrí, že ani nadnárodné inštitúcie - EU, OBSE,či OSN - ktorých zme súčasťou nemajú dostatočnú vôľu azda ani vplyv a určite nie moc, či aspoň iba schopnosť, aby použili svoje právomoci (ktoré si na členských štátoch vymohli) a energicky vstúpili do vyostrujúcich sa treníc medzi členskými štátmi s cieľom tento deštruktívny proces zastaviť. ten proces postupuje od rozpadu juhoslávie a historický "mäkký podbrušok európy" - ako sa kedysi nazýval balkánsky poloostrov - sa nebezpečne šíri na sever i na východ.
pokial ide o Barrosa (a ja naozaj nie som jeho obdivovaveľom, ani oriaznivcom inštitútu/trafiky pani ashtonovej) zachoval sa v prvom priblížení k problému diplomaticky, teda rozumne. len sa obávam, že diplomatické tance budú do nekonečna pokračovať, aj keď už rozumné nebudú. A potom čo?
s orbánom a jeho demokraticky získanou ústavnoprávnou silou v "Malom Uhorsku" porastie zrejme na slovensku (a azda i inde) nacistoídny trend slotu, vonu a trebárs aj novo sa objavujúcich ďalších.
pripomínam si, že som krátko po rozpade "tábora mieru a socializmu" sedel v diskuznom paneli v Prahe, keď vedľa sediaci starý priateľ šlomo avineri, profesor politických vied v jeruzaleme a diplomat, prirovnal prebiehajúce udalosti k situácií okolo rozpadu rímskej ríše. vtedy sa mi to zdalo prehnané, hlavne asi preto, že ma podobná myšlienka nikdy samého nenapadla. bojím sa, že teraz viem lepšie. nielen ja.
04 06 2010-
Re: Re: Orbána zastavíme zastavením slovenskej pravice
Autor: PeterS
04.06.2010, 23:37 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Nesuhlasim s tym, zeby sa v Strednej europe riadil pohyb nejakym predvadzanim sa. Ide o jasny ciel a precizny postup zo strany madarov. Postavit situaciu takto mi pride ako snaha nasich medii a vecsiny praveho spektra zlachcit situaciu a onalepkovat ju emociami a nacionalizmom. Lenze pravda je omnoho horsia.
Co mozno vyzera ako predvadzanie sa je slovenska reakcia. Doposial elita, ktora ma zaujem o zachovanie status quo nenasla spravnu metodu ako na madarske aktivity. A tak maju madari samozrejme volnu ruku.
To je presne to, ked povedia historici a Gruberova, ze sme najslabsi clanok. Ano sme, pretoze mame hlupych, najslabsich politikov. Pravych ako lavych. (Dokonca s vykopnutim Radicovej nahor a prichodom Sulika mam pocit, ze vazky hluposti sa preklopili v prospech pravice.)
-
-
Re: Orbána zastavíme zastavením slovenskej pravice
Autor: jenny85
09.06.2010, 01:42 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Všetci Maďari fetujú Trianol, veľmi omamnú a vo väčších množstvách veľmi nebezpečnú látku.
-
-
Do certa, preco mame tolerovat toto oplakavniue Trianonbu
Autor: L.
04.06.2010, 09:58 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Preco neplacu aj ostatni?
Co "stratili" ostatni
Rovnako je to aj s ostatnými nemaďarskými územiami bývalého Rakúsko-Uhorska, ktoré „Maďarsko stratilo“ Trianonskou mierovou zmluvou. A čo „stratili“ ostatní? Saintgermainskou mierovou zmluvou „stratilo“ Rakúsko podstatne viac. Na juhu to bolo Slo-vinsko s Ľubľjanou, Rijekou i Terstom, na severe celé Čechy, Morava, Halič, kus Poľska i Bukovina. Podľa „logiky“ veľkomaďarských šovinistov to všetko boli územia „rakúske“, aj keď z ich obyvateľov rakúsku nemčinu takmer nikto neovládal ani ako cudzí jazyk. Ba, v maďarskom chápaní, Rakúsko „stratilo“ aj celé Uhorsko (vrátane celého dnešného Maďar-ska), ktoré mu podľa Karlovackého mieru od roku 1699 de facto i de iure patrilo a ktorému dynasticky vládlo aj po roku 1867 až do rozpadu Habsburskej ríše. A predsa v Rakúsku nepo-čuť o akejsi saintgermainskej traume! A čo tak Sévreská mierová zmluva a „straty“ Osmanskej ríše alias „Turecka“? Vyššie sme vymenovali mnohé „turecké“ územia, ktoré „stratilo“ Turecko po I. svetovej vojne. Lenže podľa duševného stavu a argumentácie dnešných veľkomaďarských šovinistov Turecku pred-tým „patril“ nielen celý Balkánsky polostrov, ale po bitke pri Moháči aj celé dnešné Maďar-sko bolo „tureckým“ územím tureckého štátu – bolo priamou územnou súčasťou Osmanskej ríše ako jej nižší územný celok – Budínsky vilájet! Až po bitke pri Viedni a po Karlovackom mieri Osmanská ríša tieto (a postupne aj ďalšie) „turecké“ územia „stratila“. Podľa logiky maďarských trianonských traumatikov by si však dnešné Turecko mohlo uplatňovať nárok na všetky uvedené územia vrátane Maďarska – veď boli dokázateľne aspoň natoľko turecké, nakoľko boli územia nemaďarských národov bývalého Uhorska „maďarské“.-
Re: Do certa, preco mame tolerovat toto oplakavniue Trianonbu
Autor: TRianon bol spravodlivy
04.06.2010, 10:00 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
a nijako inak by sa nemal vnimat
-
Re: Re: Do certa, preco mame tolerovat toto oplakavniue Trianonbu
Autor: fero
04.06.2010, 11:42 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Lenze akakolvek vec sa vzdy da vnimat aj inak. Hoci sa nam to nepaci, aj TRianon. Vyhlasenie typu "nijak inak by sa nemal" zavana rovnakym fasizmom, ako ked snsaci vyhlasili Hlinku za svateho
-
Re: Re: Re: Do certa, preco mame tolerovat toto oplakavniue Trianonbu
Autor: PeterS
04.06.2010, 23:14 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Prosim ta, neblazni. Myslis si, ze US bude nejako inak vnimat Kaliforniu? (Pripadne Filipiny?)
Mexiko vymysli nejake dvojake obcianstvo a v US sa na internete objavi hlas, ze veci sa maju vnimat dvojako? Preco chces, aby prave slovaci boli ti sprosti, co sa budu divat tak, aby to bolo pre nich co najnevyhodnejsie?
Toto nie je cvicenie z logiky, ale geopolitika.
-
-
-
-
Trianon bol k Slovákom nespravodlivý - nevrátil nám späť Pannóniu - Pribinovo kráľovstvo.
Poďme všetci plakať za Pannóniu a stavať tam sochy Pribinu.-
To je pravda, co tak vypravit sa na put do Blatnohradu?
-
Re: Re: Trianon bol nespravodlivý
Autor: Madari prerali obidve svetove vojny
04.06.2010, 15:49 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
pri druhej vsak dopadli lepsie ako Slovaci. Oni stratili zabrate uzemie, ale my sme stratili samostatnost.
-
Re: Re: Re: Trianon bol nespravodlivý
Autor: Kaifáš
04.06.2010, 20:49 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Mám maďarskékorene.Môj materinský jazyk je maďarčina,keď som išiel do prvej ľudovej,nevedel som po slovensky ani slovo,ale som Slovák,mám občianstvo,ale tak aj cítim,často chodím do Maďarska,viem o Maďaroch všetko.viem ako rozmýšľajú,akú majú náturu a životnú filozófiu,poznám ich podstatu.mám názor,že nikdy neprestanú žialiť za niečim,čo už mali,čo považujú za nespravodlivé to neuznajú v živote.Považujú sa za niečo viac,za ubermansch,pritom Slovákov považujú za vazalov,za hlúpych(butta tóth).Sú sebavedomí nacionalisti všetci,nie len politici.Ak hovoríte po slovensky v Maďarsku,môžete utržiť po papuli,poicajt vás pokutuje bez problémov za nič,auto vám dajú odtiahnúť len kvôli značke Sk.V diskusii nemáte šancu,pravdu majú len oni.Kto videl Orbánov štýl v Bruseli,pochopí podľa úškrnu a ruke vo vrecku jeho suverenitu,prejav zhovievavého horenosa,ktorý možno láskavo niečo urobí,ak ho Brusel prosí.Pozrite sa na štýl Csákyho.k obrazu veľkomaďarského šľachtica mu chýbajú len typické fúziky.Dráždi sokov ledabolými poznámkami o inteligencii,ktorá ím chýba,nervozite,ktorá ich ovláda,kým on je flegma,kľudný jak Angličan.Bohapuste klame a obviňuje z toho protistranu,provokuje a spýtavo sa čuduje kritiku zásadne odmieta. Bude mať holú riť,slama mu trčí z topánok,ale on vystupuje jak Monte Christo.Maďari sú hrdí,pyšní,nafúkaní,namyslení.Stále považujú všetko,čo bolo Rakúsko-Uhorské,je naďalej ich.Každý vynálezca,známy človek,celebrita má maďarsky pôvod.Spisovatelia,maliari,vedci,kozmonauti,politici atď...majú maďarský pôvod´,sú to Maďari bez pardónu.
A tak to aj ostane.Čítal som Chmelárové náreky,ponuky,sypanie popolu.Nič nepomôže,Maďari sú argumentom neprístupní,nediskutujú,oni majú svoj názor a ten platí.-
Re: Re: Re: Re: Trianon bol nespravodlivý
Autor: PeterS
04.06.2010, 23:28 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Nuz vdaka za tieto slova. Neplati to vseobecne na vsetky vztahy, napr. su vezby face to face a tam je to ok, resp. tam sa to mozno neprejavi. Ale obecne je to charakteristika isteho modelu spravania sa, na ktory moze kazdy madar okamzite prepnut.
Tiez sa tomu cudujem, ze nase "elity" v diskusiach su tak tupe a neuvedumuju si, ako ich Palčák vozi hore dolu. Chce to byt len menej pysny a naduty a nespoliehat sa na to, ze sa prekacali v stranickych bitkach. Pretoze tam sa bili s rovnako tupymi.
Lenze, nase politicke elity su z ritpaloviec a tak to aj vyzera. Stary presporak vie, ze madarsky grof sa zaujima iba o svoju vychadzkovu palicu a kaviarnicku, kde bude cely den popijat kavicku a pozerat, ako butatoti makaju. (To je historicka pamet, ktora sa odvzdava z pokolenia na pokolenie. Lenze cast intelektualnej (medialnej) elity si skor odovzdavaju uskrn, ze za judasku zmluvu odnarodnenia bolo mozne prijst k zemianskemu titulu. To su zase slovenske bolesti.)
-
-
-
-
Panoniu nespominaj, tu sme nechutne predali.
Z inej diskusie uvadzam moju reakciu na poznamku (diskutera) k "nasim" vladcom:
Poznamka:
Tí bojovníci proti kočovníkom boli až traja vojvodovia Menumorut, Glad a Gelou, ale tí sú známi len z Anonymových Gesta Ungarorum, podľa ktorých pri ” zaujatí vlasti ” Maďarmi boli vládcami pôvodne troch území Bihor, Banát a Transylvánia a všetci boli vlastne porazení Maďarmi.
Keďže Anonymove Gesta Ungarorum, sú považované za kotroverzné ( robené na objednávku ) a asi jediné, ktoré týchto panovníkov uvádzajú málo sa o nich u nás vie, čo je však na Gesta Ungarorum, oveľa zaujímavejšie, že popisujú pôvodné obyvateľstvo pri ich ” zaujatí vlasti “, teda ako krajinu v ktorej pôvodne žili Sclavi, Bulgarii, Blachii a pastores Romanorum.
Moja reakcia:
Záborský v Dejinách kráľovstva Uhorského hovorí, že Menumoroth bol bulhasrké knieža, teda bol poddaný bulharom a vládol v Bihári.
V poznámke uvádza že Sasinek toto meno prekladá ako Menší Maroth, Hložanský zas Menom Maroth, Turčan zas kladie Marotha do Panónie.
Ďalej v poznámke je, že bola tendencia stotožňovať Marotha z Panónie s Mojmírom. Keďže podľa Záborského Panóniu vydal Maďarom kňaz Bratislav s tým, že mu Maďari Panóniu nechaju. Tým by sa však vina preniesla aj na Mojmíra (ak bol v Panónii). Zaborslý tvrdí, že Mojmír II. držal určite s Nemcami a teda Maďarov nemusel.
Menumorotha asi zlikvidoval Zobolsu a postavil na tom mieste hrad Sobolč (asi v neskoršej Szobolskej župe, ktorá leží vedľa Biháru).
-
-
prosim vas vsetci hovoria o km uzemia, krore stratilo madarsko, tak to je tak ako keby cesi lamentovali kolko km stratili pri rozdeleni ceskoslovenska
1, uhorsko nerovna sa madarsko, uhorsko bol multinarodny stat, kde vsetky narody hovorili svojim jazykom a uradna rec bola latincina, madarom v tomto multistate bolo 45%,preto ako najvacsi narod v uhorsku zacali tvdu asimilaciu aj tak po 60 rokov tvrdej asimilaciesa k madarskemu jazyku sa hlasilo len 55% obyvatelov
2, je pravda ze zitny ostrov patril madarsku a zostalo po trianone na slovensku 600000 madarov, pravda je aj to ze na osi miskolc -balaton -jadranske more osalo 600000 slovakov, samozrejme dnes uz asimilovanych-
Re: trianol
Autor: Jobbik chce navrat uzemi, pazruaci tzv Stefanskej korune
06.06.2010, 17:04 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
http://hnonline.sk/vikend/c1-44073760-sest-odpovedi-na-jednu-vaznu-otazku
-
-
Kniha "Demokracia je principiálny omyl"
Autor: dobry
21.07.2011, 20:30 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Demokracia je principiálny omyl
Viem, že neveríte vlastným očiam, ako som aj ja neveril, keď som dostal túto knihu do rúk. Autor knihy Pavol Peter Kysucký tvrdí, že demokracia je degeneratívny systém a produkuje z dlhodobého hľadiska len zlo rovnako ako aj socializmus, ktorý všetci dobre poznáme. Autor obhajuje tržnú ekonomiku, ale tvrdí, že demokraciu (systém štátneho zriadenia) vymysleli a udržujú pri fungovaní vrstvy zlodejov a mafiánov, ktorí si vymysleli dobrý politický systém, za ktorým sa môžu skryť a za nič neručia. Však všetci vieme, že už Kaliňák, posledný minister vnútra tvrdil v televízii, že ich SMER je dobre fungujúca s.r.o. Je to jasné, SMER neručí za nič, je s ručením obmedzeným a je to dobre zarábajúca firma, zarábajúca peniaze z korupcie. Po každých voľbách nastúpia noví politici, podľa autora knihy noví zlodeji a nič sa nielenže nemení, ale zákonite sa musí zhoršovať. Hlavne v knihe sa tvrdí, že s demokratickým systémom sa nedá nič urobiť, pretože medzi absolútne bezcharakterných demagógov a zlodejov a mafiánov sa ľudia s charakterom nedostanú. Teda, čím je demokracia rozvinutejšia, tým menšia šanca na to, že tam budú aj charakterní politici. Nemôžu vydržať medzi zlodejmi. Súčasne som bol prekvapený, že rovnaké názory, že demokracia je zlodejský systém sú známe už viac ako 70 rokov od amerických teoretických ekonómov ao sú Ludwig von Mises, Murray N. Rothbard, ale aj nemecký ekonóm Hans Hermann Hoppe. V knihe na konci sa cituje nemecký ekonóm Hans Hermann Hope, ktorý tvrdí, že tým, že demokratickí politici nie sú za nič zodpovední, tak v skutočnosti ani nikdy neriešia žiadne problémy, o ktorých by aj vedeli, pretože z princípu fungovania demokratických vlád, kedy sú pri moci obmedzený čas, len možno jedno volebné obdobie, tak chcú nakradnúť čo najviac. A po nás potopa. Okamžite som si kúpil aj knihu od tohto nemeckého ekonóma a je to tam jasne popísané ešte ostrejšie. Tržná ekonomika s tým nemá nič spoločného. Naopak demokracia deformuje tržné prostredie a spôsobuje mu veľké škody. Ako hovorím, prečítajte si najskôr túto knihu a potom doporučujem kúpiť aj knihu od Hoppeho „Demokracie, anarchie a omyly ekonomie“, vyšla v nakladateľstve Liberární institut, Praha. Hoppeho kniha je v niektorých častiach dosť teoretická a kto nerozumie ekonomike, asi tým teoretickým dôkazom nebude rozumieť. P. P. Kysucký navrhuje aj riešenie, ktoré ekonomickí teoretici podľa mňa nenašli. Autor v knihe „Demokracia je principiálny omyl“ navrhuje nový štátny systém, ktorý sa má v budúcnosti presadiť proti súčasnému demokratickému. Súčasný systém štátneho zriadenia s tržnou ekonomikou v Číne mi to trochu pripomína. Mne sa to celkom pozdáva: Knihu je možné kúpiť v niektorých kníhkupectvách alebo priamo cez www.negativa.sk . Ale kniha nie je len o demokracii. Je to podstatne zaujímavejšie. Je tam toho veľa. Napíšte mi Váš názor na tieto knihy, ak si ich prečítate.
Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872
Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.
Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist

