JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Eurozóna – menšia a menej demokratická

Každým dňom Európska únia nalieha čoraz nástojčivejšie na grécku vládu a parlament, aby prijali ešte drastickejšie úsporné ...

[Joachim Becker]

YANIS VAROUFAKIS: Spravodajstvo o kríze eurozóny – Lekcie z gréckeho frontu

Krach z 1929 a následná Veľká hospodárska kríza nás mali naučiť dôležitú vec: že kaskádovitý pád ako súkromných, tak verejných ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Extrémisti budú mať väčší vplyv

  • Smer SD a problem I. Stefunka

    Autor: skuseny polovnik

    23.06.2010, 10:08 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Smer-SD je velka a dost uspesna politicka strana. nepisem to len preto, ze som ju volil minimalne v 3 volbach, ale preto, ze to tak je. Je lavicova do tej miery, aby mohla byt na Slovensku uspesna. Dogmaticka lavicovost co social. demokratickost u nas asi nikdy uspesna nebude. Iste to vie Weiss, Schmognerova a dalsi.. osobne mi na Smere v poslednych mesiacoch vadila prilisna hra s madarskou kartou, ale ,mozno to malo svoj pragmaticky zmysel.
    trochu viac mi vadili osobnosti, ktore sa na koaliciu nalepili, najma Blaha /STV/, Gburova ci Toth. Mladych ludi tieto tvare asi neprilakali.
    Stefunko hovori o tom, co je sexi a podobne= fajn, ale politika musi stat na solidnych zakladoch, nie na tom co je trendy, sexi ci cool. to by bol prejav slabosti. Politici musia byt silni, nie cool. Radicova, Merkelova, Kohl, Sarkozy, Zapatero, Vranitzky /ex kancelar soc. dem. v Rakusku/ podla mna neboli velmi sexi ani cool. Boli alebo su to silne osobnosti, ktore chcu nieco presadit.
    Co sa tyka Smeru, nemoze sa riadit len standardnymi pouckami o lavici zo Zapadu, lebo to by u nas nezabralo. Bolo by to jednoducho casom osuchane a obohrate, tak ako su obohrati niektori lavicovi intelektuali. a musi si na to dat pozor aj Stefunko, aby sa takym nestal.
    Smer musi ist cestou dalsej dynamickej opozicnej politky= jednak musi bez milosti kritizovat chyby koalicie, mal by byt konfliktny v lavicovych temach a zaroven tazit z tem, pritazlivych pre najsirsie vrstvy ludi. ina cesta nie je. Bez problemov moze mat Smer cca o tri roky /ak vlada nepadne skor/ aspon 45 percent. dost na to, aby sa bez neho vlada uz nedala zostavit.

    • Re: Smer SD a problem I. Stefunka

      Autor: ludske pravo

      23.06.2010, 14:25 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      SMER sa hlavne musi stat stranou nie klanom.Zacal si pojedat vlastny chvost a tak aj dopadol.Velky hladny , s vlastnym chvostom v tlame.Z tejto slucky nevylezie aj keby ako stucnel.V prvom rade musi najst niekoho, kto mu po pokornej prosbe ten vlastny chvost z tlamy vyberie.Potom ...

    • Re: Smer SD a problem I. Stefunka

      Autor: Smutny volic

      24.06.2010, 01:34 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      To je otazka priorit a osobneho postoja, co je uspech a co je jeho cena. Moj lavicovo-liberalny postoj bohuzial SMER nemoze naplnit hned z dvoch dovodov - ze je konzervativny a ze je pseudolavicovy.

      O prvom ani netreba velmi diskutovat - SMER ma v europskom meradle typicky konzervativne postoje vo velkej vacsine tem. Dokonca sa ustami predsedu vysmieva ludom, co su nositelmi (v EU aj v CR socdemakmi presadzovanych) tem ako registrovane partnerstva, dekriminalizacia alebo treti sektor.
      Pseudolavicovy preto, lebo za cely cas neurobil ani jednu skutocnu lavicovu reformu - ani reformu socialneho systemu, ani skolstva, ani nic ine rozvojove. Synonymum vlady bol klientelizmus a rast korupcie. Tiez som volil predtym viackrat SMER a o to ma to viac trapilo.

      A to hlavne. SMER nebol v tychto volbach zaujimavy pre mladych otvorenych vzdelanych ludi. A to je to najsmutnejsie. Vela ludi volili z nudze SaS, Hid, SDKU a len preto, lebo nebola alternativa. Normalna lavicovo-centristicka strana raziaca liberalne hodnoty. Viem, nemala by 35%, neziskala by byvalych volicov HZDS, SNS a KDH ich temami, ale bol by som pysny aj na cez 5 %. Tento politicky priestor je prazdny a aj preto SMER je teraz ako kul v plote. Drzim vsetky palce tomu, aby sa ten priestor zaplnil. Vtedy viem, ze to je uspech. Buducnost patri informovanym rozmyslajucim ludom, nevzdelancov verim bude coraz menej. A o to by sa mala pricinit moderna lavica.

  • Stefunko je klamar

    Autor: cerveny mlyncek

    23.06.2010, 15:01 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Sulik nechcel zrusit SAV,iba prehodnotit existenciu niektorych jej ustavov, na com nevidim nic zle, kazdy si musi prachy zasluzit a nedostat ich len na zaklade toho, ze veda je"svata" a nedotknutelna. Aj to si nakoniec rozmysleli. Len chodte uz konecne do tej politiky, ved pamatame ako dopadol vas sef Havran v eurovolbach :)))))

    • Re: Stefunko je klamar

      Autor: jezis

      23.06.2010, 16:03 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      ty si taky chudak, to sem kazdy den ked ides z kantiny prides otierat si hubu o Havrana?

  • Kritika SMERU z lava

    Autor: stary spinavy komunista

    23.06.2010, 19:28 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Kritika SMERU z lava neexistuje, pretoze na Slovensku prakticky neexistuje lavica, aj ten Smer by bol na Zapade vnimany skor ako stredova strana, cosi ako Blairovska Labour party. Splietat nieco v tom zmsle, ze na SVK je lavica v krize je neskutocna kravina, sudny clovek by povedal az picovina. Je to nieco podobbne, ako tvrdit, ze slovenske pobrezie je velmi znecistene. Ono nie je znecistene ani velmi, ani malo, ono jednoducho nie je. Ked, clovek vidi, ze ludia na SVK daju taku obrovsku podporu Chicago boys, fanatikom od stareho krvaveho Freedmana (nemylit s Palmexmanom), ktory sa riadia asi 20stranovymi brozurkami, kde maju odpovede na vsetko (privatizacia, deregulacia, skrty vo vydajoch), tak je to definitivne na zvracanie. Sialenci, pred ktorymi by si snali klobuk aj Suharto s Pinochetom sa vydavaju za neformalnych, milych, svetom uznavanych odbornikov a to vsetko je mozne hlavne vdaka absolutne bezprecedentnej DEBILIZACII obyvatelstva skrze media, ktrore samozrejme nesluzia nasim debilkom ako ben-Ibn Sebej, ci Peter Kralik, ale ludom, ktori ich skutocne vlastnia, ale to je zase nieco, na co je neslusne poukazat, pretoze dnes je slovo geopolitika a mocenske sfery vplyvu vyslovene vulgarizmus, ktory sa nehodi do slusnej spolocnosti. Dnes sa predpoklada, ze era studenej vojny a mocenskych zapasov je za nami, dnes o vsetkom mozu rozhodovat zovialni neformalni odbornici, ktori chcu dobre vsetkym naraz, maju radi sex a kakao a su na facebooku. Ale to zase predpokladaju iba zdebilneni ludia, cize nejakych slabych 80% mladej generacie.

    • Re: Kritika SMERU z lava

      Autor: PeterS

      24.06.2010, 09:28 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Suhlasim so starym a spinavym.
      Mladi a mnozstvo nemladych pravidelne pri volbach rezignuje na realitu a nevoli ani tak sluby politikov, ale svoje ocakavania, predsudky a animozity. Akoby nevideli v tej chvili vlastnu penazenku a jej perspektivu.

      A na realitu rezignuju preto, ze su nesmierne nekonzistentni a posadnuti bezbrehou pychou ega, co byva v pripade osobnosti s nizsou intelektualnou potenciou. A tuto im pohotovo dodavaju media v podobe neustale opakovanych hesiel. Staci vypocut, prezut a vykrikovat.

      Kapitalizmus je sice systemom, ktory sa udrzuje prislubmi, ale ze to na chudobnom a ubiehajucom Sk vezmu az tak vazne, tak to ma sokuje. Skor mam podozrenie, ze ten utek od reality nie je len o prisluboch, ale vo velkej miere je to o skrytom anarchistickom boji proti "všem" a vlastnej nemohucnosti. Proste podvedoma motivacia volica je o tom, ze a dnes si JA presadim nazor, aj keby z TYCH DRUHYCH nemal ostat kamen na kameni. Ide o ten akt, nie o realitu. A samozrejme ze si to zdovodni pocukami z medii.

  • Dobre hovorí súvislo...

    Autor: Rvnbzk

    23.06.2010, 21:42 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    ...súhlasím s občanom Štefunkom. A čo z toho vyplýva? Aké je riešenie?

  • čo dokázala analýza

    Autor: Aproximov

    24.06.2010, 09:13 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    V tomto prípade analýza dokázala, že stojí za nič, keďže sa žiaden zo Štefunkových predpokladov neukázal byť reálny. Programové tézy novej vlády sú skôr stredoľavé, ako stredopravé. Toto nie je moja vláda, to je vaša, priatelia.

    • Re: čo dokázala analýza

      Autor: havran ml

      24.06.2010, 10:02 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Aproximov súhlasim, zdá sa, že tvorcom nielen tejto vlády ale aj jeho programovým tmelom je stále Robert Fico. Mali by mu dať možno kreslo vo vláde, keď ju tak výrazne formuje:)

      • Re: Re: čo dokázala analýza

        Autor: Aproximov

        24.06.2010, 13:28 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Michal, dobre viete, že Fico nie je sociálny demokrat (sám o tom píšete už pekne dlho), on je kryptokomunista a hrobár slovenskej ľavice. Prvý slušný stredoľavicový program zostavila táto nastupujúca vláda. Iste, zopár bodov by sa asi slušnému ľavičiarovi nepáčilo, ale nájdite aspoň päť takých bodov, s ktorými by moderný ľavičiar zásadne nesúhlasil.

        • Re: Re: Re: čo dokázala analýza

          Autor: ...

          24.06.2010, 15:18 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          V Európe by sa žiadny sociálny demokrat nepodpísal pod programové tézy novej slovenskej koalície. Žiadny. Ste totálne dezorientovaný a svoje želania prezentujete ako fakty.

          • Re: Re: Re: Re: čo dokázala analýza

            Autor: Aproximov

            24.06.2010, 15:31 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            Ale houby, veď vravím, že nájdite body, ktoré sú v rozpore so sociálnou demokraciou. Pár ich tam určite nájdete. A ja tvrdím, že nájdem aspoň 20 bodov, ktoré by pravičiar v žiadnom prípade nepodpísal. Prestaňte sa držať tých debilných schém, ktoré vám natlačili hlúpe médiá, o tom, že TOTO je pravicová koalícia. Toto je normálny stredový, až stredoľavý program. Žiadna privatizácia, žiadne znižovanie daní (práve naoopak), žiadne konkrétne posilňovanie súkromného vlastníctva a súkromných iniciatív. Toto je obyčajná stredová sračička, ale vďaka aj za ňu. Dúfam, že po tomto programe sa Smer pekne rozbije na dve strany - "slušnú" sociálno-zelenú stranu (ktorá si otvorí dvere pre koalíciu s KDH a Mostom v ďalších voľbách) a na zmrdných podnikateľov, čo ostanú pri súdruhovi.

            • Re: Re: Re: Re: Re: čo dokázala analýza

              Autor: ...

              24.06.2010, 15:50 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              Prosím vás, apoň si tie tézy naštudujte. Privatizovať sa idú teplárne, pošta a predávať sa idú aj Cargo a letisko v Bratislave.
              Reforma odvodov s tým, že budú presunuté len na zamestnancov aby mohli byť v konečnom dôsledku znížené je neprijateľná.
              Rovnako je neprijateľná "flexibilizácia" zákonníka práce, odfajčenie odborov a kolektívneho vyjednávania, minimálny dôchodok na úrovni životného minima.
              Neprijateľná je aj reprivatizácia zdravotníctva a umožnenie tvorby zisku súkromným zdravotným poisťovniam z poskytovania povinnej zdravotnej starostlivosti.
              Proste je toho strašne veľa. Už precitnite.

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: čo dokázala analýza

                Autor: zoro

                25.06.2010, 11:41 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                aj tasr sa ide odstatnit a asi aj transpetrol

    • Re: čo dokázala analýza

      Autor: peet

      24.06.2010, 10:53 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Ale nože!!! Nedištancuj sa od nej. Zvolil si si ju, nes zodpovednosť.

  • jediny sposob

    Autor: frankensteinovo monstrum

    25.06.2010, 22:35 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    ako z tohoto marazmu vybrdnut je vytvorit skutocnu lavicovu stranu, ale nie taku ako weisova SDA ktora bola vlastne len takym debatnym kruzkom par jednotlivcov. Taku ktora dokaze svojou vlastnou urovnou, rozumovou aj charakterovou ukazat ludom ze lavicove idey nie su iba kamuflaz na rozkradacky. Takou ktora dokaze tieto myslienky rozsirit aj medzi ludi. Potencial by tu bol, to ukazal uz sulik, ktory trapnym viral marketingom sa dostal az na druheho muza koalicie. Ukazala to aj pravicova vlada ktora si, aby si to nepokaslala u volicov, zvolila program, ktory nie je vobec pravicovy, ba by som povedal, ze je az od stredu trocha dolava...
    Len to spravit. Na to je vsak treba nepchat sa ficovi do riti, ale naopak. vymedzit sa voci nemu.

    • Re: jediny sposob

      Autor: ...

      26.06.2010, 09:46 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Prosím vás prestante šíriť ten blud, že nová koalícia má program od stredu doľava.
      Po prvé to jednoducho nie je pravda.
      Po druhé, ak by to bola pravda, tak tu nie je miesto pre stredoľavú stranu.

      • pochop prosimta

        Autor: frankensteinovo monstrum

        26.06.2010, 20:57 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        ze poloha stredu je do znacnej miery subjektivna - kazdy ma iny nazor kde ten stred vlastne je, a co moze by n pravo od stredu pre teba, moze byt na lavo od stredu pre mna. Uznavam, ze mal som od tejto vlady tak nizke ocakavania, ze to mozno skreslilo moje vnimanie, takze nie az tak radikalne pravicovy program vnimam viac na lavo ako by sa slusilo a patrilo. Uznaj vsak aj ty, ze tak isto mozes byt subnejtivne posunuty aj ty.

        a k tomu druhemu, prave naopak. Prichod novel lavicovej strany by im prebral do lava naklonenych volicov, A oni by to z radostou nechali, a radsej by sa sustredili na volicov pravicovych, co nejde, dokial v ramci boja proti ficovi musia nadbiehat neficovskym lavicovym volicom.

  • Ak súdruh Fico tvrdí o sebe, že je sociálny demokrat

    Autor: ooo

    30.06.2010, 10:42 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    potom aj kravské lajno môže o sebe vyhlasovať, že je torta! Fico je boľševik-terorista!

  • Kniha "Demokracia je principiálny omyl"

    Autor: dobry

    21.07.2011, 20:59 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Demokracia je principiálny omyl
    Viem, že neveríte vlastným očiam, ako som aj ja neveril, keď som dostal túto knihu do rúk. Autor knihy Pavol Peter Kysucký tvrdí, že demokracia je degeneratívny systém a produkuje z dlhodobého hľadiska len zlo rovnako ako aj socializmus, ktorý všetci dobre poznáme. Autor obhajuje tržnú ekonomiku, ale tvrdí, že demokraciu (systém štátneho zriadenia) vymysleli a udržujú pri fungovaní vrstvy zlodejov a mafiánov, ktorí si vymysleli dobrý politický systém, za ktorým sa môžu skryť a za nič neručia. Však všetci vieme, že už Kaliňák, posledný minister vnútra tvrdil v televízii, že ich SMER je dobre fungujúca s.r.o. Je to jasné, SMER neručí za nič, je s ručením obmedzeným a je to dobre zarábajúca firma, zarábajúca peniaze z korupcie. Po každých voľbách nastúpia noví politici, podľa autora knihy noví zlodeji a nič sa nielenže nemení, ale zákonite sa musí zhoršovať. Hlavne v knihe sa tvrdí, že s demokratickým systémom sa nedá nič urobiť, pretože medzi absolútne bezcharakterných demagógov a zlodejov a mafiánov sa ľudia s charakterom nedostanú. Teda, čím je demokracia rozvinutejšia, tým menšia šanca na to, že tam budú aj charakterní politici. Nemôžu vydržať medzi zlodejmi. Súčasne som bol prekvapený, že rovnaké názory, že demokracia je zlodejský systém sú známe už viac ako 70 rokov od amerických teoretických ekonómov ao sú Ludwig von Mises, Murray N. Rothbard, ale aj nemecký ekonóm Hans Hermann Hoppe. V knihe na konci sa cituje nemecký ekonóm Hans Hermann Hope, ktorý tvrdí, že tým, že demokratickí politici nie sú za nič zodpovední, tak v skutočnosti ani nikdy neriešia žiadne problémy, o ktorých by aj vedeli, pretože z princípu fungovania demokratických vlád, kedy sú pri moci obmedzený čas, len možno jedno volebné obdobie, tak chcú nakradnúť čo najviac. A po nás potopa. Okamžite som si kúpil aj knihu od tohto nemeckého ekonóma a je to tam jasne popísané ešte ostrejšie. Tržná ekonomika s tým nemá nič spoločného. Naopak demokracia deformuje tržné prostredie a spôsobuje mu veľké škody. Ako hovorím, prečítajte si najskôr túto knihu a potom doporučujem kúpiť aj knihu od Hoppeho „Demokracie, anarchie a omyly ekonomie“, vyšla v nakladateľstve Liberární institut, Praha. Hoppeho kniha je v niektorých častiach dosť teoretická a kto nerozumie ekonomike, asi tým teoretickým dôkazom nebude rozumieť. P. P. Kysucký navrhuje aj riešenie, ktoré ekonomickí teoretici podľa mňa nenašli. Autor v knihe „Demokracia je principiálny omyl“ navrhuje nový štátny systém, ktorý sa má v budúcnosti presadiť proti súčasnému demokratickému. Súčasný systém štátneho zriadenia s tržnou ekonomikou v Číne mi to trochu pripomína. Mne sa to celkom pozdáva: Knihu je možné kúpiť v niektorých kníhkupectvách alebo priamo cez www.negativa.sk . Ale kniha nie je len o demokracii. Je to podstatne zaujímavejšie. Je tam toho veľa. Napíšte mi Váš názor na tieto knihy, ak si ich prečítate.

Videonázor

Robo Mihály - Reťazou na parlament vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist