Proste super a dufam, ze sa dozvieme aj odpoved.
Výber z blogov
Eurozóna – menšia a menej demokratická
Každým dňom Európska únia nalieha čoraz nástojčivejšie na grécku vládu a parlament, aby prijali ešte drastickejšie úsporné ...
[Joachim Becker]
YANIS VAROUFAKIS: Spravodajstvo o kríze eurozóny – Lekcie z gréckeho frontu
Krach z 1929 a následná Veľká hospodárska kríza nás mali naučiť dôležitú vec: že kaskádovitý pád ako súkromných, tak verejných ...
[Kriteko]
Diskusia k článku:
Gomorra- otvorený list
-
-
Zahranicni podnikatelia Slovákov len zdierajú
Autor: Karol Čižmár
30.08.2010, 09:41 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Zahraniční podnikatelia sa na Slovensku sa správajú voči slovenským pracovníkom rovnako ako sa správajú voči zahraničným robotníkom u nich doma, teda napr. v Taliansku.
Lenže slovenské vlády slúžiace zahraničnému kapitálu poskytujú týmto vyvrheľom ešte aj daňové úľavy a umožňujú im v neuveriteľnej miere vykorisťovať Slovákov. Nechápem, prečo slovenskí politici nezložia svoje funkcie v štáte, ktorého obyvateľov tak nenávidia a nenechajú svoje kreslá prenajať politikom zahraničným.
Tým by sa dosiahla tá povestná svedomitosť, či solidarita zdieľali by sa spoločné "hodnoty" s robotníkmi. veď tých dvestošesťdesiat eúr na mesiac nestačí Ivanovi M. či Richardovi S. alebo takému ministrovi sociálnych vecí ani na jeden poriadny koňak.-
Re: Zahranicni podnikatelia Slovákov len zdierajú
Autor: imro
31.08.2010, 10:46 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Nehovoriac už o tom, že Havran ml. za taký obolus ani článok nenapíše.
-
-
260 € je nič, ale je lepšie byť na podpore ? choďte pán Havran a spýtajte sa, či budú radšej tí ľudia nezamestnaní... prípadne by stálo za úvahu, aby štát týmto ľuďom dal nejaké soc. dávky k mzde
-
To zavana odvodovym bonusom od cloveka, ktory bol v relacii pravicoveho extremistu.
-
o čom točíš ?
-
-
přečo byť rozhadzovačný, že? Šak aj 200, i sto, ba i 60 euro je viac ako nič, však?
Potrebujem vykopať jamu okolo domu. Nemáš nějakých otrokov?-
ty prosto ignoruješ ekonomickú realitu; veď nie je problém schváliť zmenu výšky minimálnej mzdy na 500 €, 800 € (Rakúsko) alebo na 1.500 € ako je to v Luxemburgu..., ale asi si nechceš uvedomiť následky, a to odchod zamestnávateľa INAM a následná nezamestnanosť... potom by im štát veľkoryso dal povedzme dávky 200 € ? alebo 500 € alebo 700 € ? ... a kto by to zaplatil ? a z čoho ?... to by sa akože zvýšili dane z príjmov na 50% ?? a k čomu by to viedlo ?
-
-
-
je to sice pekny list...ale preco maju riesit taketo cosi velvyslanec alebo obchodna komora...? porusuje dany podnikatel zakon? ak ano, poriesme si ho tu pomocou policie, sudov, odborov, inspektoratu prace...ak nie, poriesme si nasich zakonodarcov, ze tu je stav, ktory taketo cosi umoznuje... a umoznuje...co stvaraju azijske firmy je este silnejsia kava...a zamestnavatelske zvazy by nedbali, aby sa uzakonila praca len za misku ryze a pohar slanej vody na den...cakat nieco od Radicovej a spol. v tejto oblasti je naivita...uz aj v serioznejsich firmach "europskej kultury" prastava platit zakonnik prace...statne sviatky tam neexistuju, dovolenka sa dava len za odmenu...maximalne na dva tri dni - aj to len vtedy, kedy to vyhovuje firme...cerpat pn je nepripustne...a tresta sa to financne velmi brutalne...nuz...mozeme si za to aj sami...Francuz by siel protestovat a strajkovat, aj keby sa mu zdala polievka v kantine malo ohriata...Slovak ohne chrbat aj ked...skoda reci...a topmanazeri vo firmach su vycereni, ze ako dobre, ze bola ta "kriza"
-
alfaomega
Autor: a na ktorú piču by sa mala Radičová trmácať do Hencoviec, keď
30.08.2010, 13:25 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
už v roku 2008 jeden červený superman zo svojej veľkej nevymáchanej huby vypúšťal aj takéto kokotiny:
"Vážené dámy a páni, Slovensko bude v roku 2010 hospodársky fungovať ako dobre namazaný stroj. Máme na to všetky predpoklady, vrátane vlády, ktorá neprijme žiadne opatrenie predstavujúce akúkoľvek prekážku alebo obmedzenie hospodárskeho rastu. Ak sme presvedčení, a táto vláda je o tom presvedčená, že za súčasný hospodársky rast a jeho pokračovanie je treba poďakovať najmä a predovšetkým ľuďom, ktorí pracujú tvrdo a kvalifikovane za nižšie mzdy ako vo vyspelých európskych krajinách, je teraz na vláde, aby zabezpečila, že ľudia budú mať z pozitívneho hospodárskeho rastu aj úžitok. Ľudia štátu, štát ľuďom. Ide o jednoduchú rovnicu, ktorú táto vláda plne rešpektuje. Iba vláda a parlament, a tie kontroluje súčasná vládna koalícia, majú totiž právomoci, aby spravodlivé rozdelenie hospodárskeho rastu zabezpečili. Áno, mohli by sme ignorovať túto skutočnosť a takúto možnosť, ako to robila predchádzajúca pravicová vládna garnitúra. Súčasná vláda však uznáva, čo hovorí ústava vo svojom článku 55, že hospodárstvo Slovenska sa nezakladá len na trhovej ekonomike, ale že táto trhová ekonomika musí byť sociálne a ekologicky orientovaná. Starostlivosť štátu o ľudí nie je samoúčelná. Ak ľudia vidia a cítia, že štát prejavuje o nich záujem, že ako základnú hodnotu, prioritu si štát stavia dôstojný život pre každého, ľudia to vrátia pozitívnejším vzťahom k štátu. K jeho symbolom, ale aj k jeho potrebám.
Vážené dámy a páni, za dva roky sme preukázali a v nasledujúcich dvoch rokoch preukážeme ešte viac, že kombinácia vysokého hospodárskeho rastu a sociálneho štátu nie je teoretickým výmyslom, ale reálne fungujúci model. Slovensko musí byť v roku 2010 krajinou, kde sa oplatí podnikať aj žiť. V roku 2006 až 2008 sme prijali, a ešte prijmeme sociálne rozhodnutia, o ktorých sa pravicovej vláde ani nesnívalo. "
- veď všetky problémy by mali byť už dávno vyriešené...-
esteze máme teba, aby si nam vysvetlil pricinu: "lebo Fico"
-
...ja som nemal pocit, ze alfaomega hovori "lebo Fico", on "vytahuje" Ficovu prazdnu retoriku a ja si myslim, ze toto je velmi dobre robit. Vlada by sa mala tych robotnikov zastat, ci pravicova ci lavicova, to by bola spravna vlada, ale kecat...
-
a Ty si daj dolu klapky z oci a mozno zistis, ze odpoved na najpalcivejsie problemy tejto krajiny "lebo fico" je uplne namieste.
-
-
Re: alfaomega
Autor: Kapitalisticky zlodeji v socialnom ruchu.
30.08.2010, 18:55 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Pekny prispevok alfaomega. Vidim, ze tunajsi lavicovy obhajovatelia zlodejstiev a kradnutia nedokazu na tvoj prispevok reagovat.
-
Pocuvaj tu. Ta bavi pisat tie sprostosti. Jedno si uvedom fico je zlodej a super populista europskeho formatu, ale nie je ziadny lavicovy politik. To, ze oklamal pravicovu luzu aj lavicovu luzu neznamena, ze odteraz bude etalonom slovenskej lavici. Takze ja ti z vysoka seriem na tvojho fica a nepotrebujem obhajovat jeho zlodejiny, pochopil si to ?
-
-
-
Populizmus - za ludi proti bohacom
Autor: Marian Janos (Maros)
30.08.2010, 14:09 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
V prvom rade, zakladna premisa clanku, ze talian vykoristuje moze byt pravdiva. Avsak nemusi byt a autor neurobil nic preto aby sa to snazil dokazat. V textilnom priemysle je velky tlak na znizenie nakladov, dlhodobo ide u nas dolu vodou. Na zaklade coho si je Havran isty ze pracovnicky mozu dostat ovela viac penazi?
-
Zato je clanok plny off topic absurdnosti "Neviem teraz či je takáto mzda skrytou pomstou zato, že sme nedali svetu da Vinciho a cestoviny, alebo za nedávnu porážku Talianska v južnej Afrike" a nepresnosti (260 je cista mzda, talian plati viac).-
suhlasim, ze metody, ktore funguju v Neapole a kedysi v Palerme treba odsudit. na druhej strane, moje Ja je vzdy proti cierno-bielemu videniu sveta. Nedoslo tam k bitke ani k nasiliu, takze netreba enormnu precitlivelost. Ten dotycny Taian si asi myslel, ze je na Podkarpatskej Rusi, kde sa pouzivaju na dialog mozno papeky. Na druhej strane, zamestnanci asi vedeli, ake platy budu mat. Odborar Machyna nie je uplne neposkvrneny statocny chlapec. Jeho zamestnanci v kupeloch, ktore spoluvlastni udajne dostavaju mizerne platy. lepsie ako v Hencovciach, ale mizerne. Takze jeho socialne citenie je asi selektivne. Kedysi som Machynu uznaval, ale moj nazor sa posunul.
-
Poznám ešte jedného podo bného Taliana v SR,volá sa Marco Boato.Ten vyhlásil,že Slováci sú opice,dobré len na robotu a to som počul na vlastné uši.Podniká u nás viac ako desať rokov,študoval v Londýne a bol dávaný za vzor našim podnikateľom.Neplatil síce minimálnu mzdu,ale o dve Eura vyššiu.komu sa nepáčilo,mohol ísť na podporu.Múdry Kováč sa pýta,či je lepšie,aby boli na podpore a vyberali štátne.Tak by si to mal skúsiť,vyžiť z 300 Eur,povedzme s dvoma,či troma deťmi a nezamestnanou manželkou.Len diletant môže takto argumentovať,ako je to vlastné dnešným pravičiarom,ktorí zožrali všetku múdrosť sveta,kapitálu a podnikania.Prajem ím srdečne,nech sa dostanú do tej situácie,nech dokážu čo vedia.A ďaľší začne lustrovať Machynu drístami,ktoré nezožerie ani ekonomický analfabet.Treba sa pozrieť na zisky superpodnikateľov a nie len z Talianska,ktorí pri minimálnej mzde,počas krízy,nestratili na ziskoch ani cent.Oni si to vedia zariadiť.Nie oni rozmýšľajú o nákladoch,ale nutia k tomu robotníkov,pritom mzdové náklady tvoria sotva 23% podielu na celkových nákladoch a fixné náklady ich tlačia na kolená,lebo začali s veľkými očami,skúpili majetok,nabrali úvery a teraz nevedia,čo s tým. Tento skvelý Marco Boato zruinoval firmu,ktorá mala 700 ľudí a exportovala 85% výroby.Aký je to argument,že súkromník hospodári lepšie.lepšie korumpuje,tvorí čierne fondy uspokojuje svoje súkromné nároky vo
vlastných nákladoch a lepšie daňovo uniká,pritom zhrabne motivačné štátne peniaze,vycicia firmu a ide ďalej.Ak Slovák nevie viesť firmu,tak ani slovenský politik nevie riadiť štát,okrem Miklóša,ekonomického teoretického majstra sveta.
No a ten citát z Fica.Nepovažujem ho za ekonóma,ale je dobrý politik.Jeho politiku prerušila kríza,ako teda možno citovať z predkrízového prejavu a dogmaticky argumentovať neporovnateľnými argumentami.
-
-
-
Ešteže Michal Havran dobre pozná toho majiteľa fabriky a VIE, že jeho pohnútky pre vyplácanie mzdy len 260 eur sú od kosti zlé, odporné a opovrhnutiahodné, že teda nie sú spôsobené stratou odbytu výrobkov alebo čímkoľvek iným, napríklad konkurenciou alebo jeho podnikateľskou neschopnosťou.
.
Vidíte, napríklad mne taká skúsenosť chýba - nepoznám sa s majiteľom žiadnej fabriky. Ja nie. Havran áno. Ja neviem a Havran vie. Preto som spoznal, že okrem milióna možných, racionálnych a poctivých dôvodov, kvôli ktorým majiteľ nezvyšuje mzdy, je tu vždy ešte jeden - onen slávny Havranov poznatok, že kapitalista je zlý sám osebe, je zlý, lebo je zlý. A ten sa práve zjavil v Hencovciach. Vďaka, majstre.-
Áno,kapitalista je zlý od podstaty od filozófie.Nepoznám dobrého kapitalistu,pre ktorého jeho zamestnanci sú hybnou silou firmy a poznám ich dosť.Ľudia sú preňho len nákladová položka,na ktorej treba šetriť.Kapitalista je zlý,lebo nevie,že zisky môžu byť aj nižšie,preňho je to fixná kategória.Na sebe nikdy nešetrí. Na začiatku minulého storočia bolo zopár kapitalistov,ktorí sa zaoberali ľuďmi,ale len preto,aby ich lepšie využili,zvýšili výkony,produktivitu,čo by samo o sebe nebol problém,keby medzitým nezruinovali roboša.Zákoník práce by nie upravili,ale najradšej zrušili.Vymysleli personálny lizing,aby mohli človeka prepustiť zo dňa na deň,uprednustňujú živnostníkov,platia minimálne mzdy a doplácajú kesh,aby ušetrili odvody.Tak ich obhajujte,chudákov,možno patríte k ním.
-
Kaifáš. Neviem, či si spadol z mesiaca, ale to čo tu a vyššie vravíš je lož. Všímaš si iba tie prípady, ktoré potvrdzujú tvoje ideologické klapky.
Všade v každej oblasti sa nájdu dobré aj zlé príklady. Ak nepoznáš normálneho kapitalistu, tak si daj klapky dole.-
Uveď príklad,čo len jediného,menovite,ospravedlním sa.
-
Ospravedlň sa, lebo ja poznám a nie jedného. A to, čo tu niekto napísal, že mzdové náklady tvoria 23 % celkových nákladov tej firmy, poviem Vám, že sa čudujem, že ešte tá firma funguje. To je veľa. Ja viem, každý robotník si cení svoju prácu vždy viac, ako je hodna a nemá ani šajnu, čo všetko musí firma zaplatiť okrem miezd. Ak má robotník tých 300€, firma ku tomu musí odviesť štátu ešte ďaľších vyše 50%. potom dane zo zisku, DPH, energie, stravu pre zamestnancov,
pracovné oblečenie a pracovné pomôcky, PN zamestnancov a to aj vtedy, keď opatrujú rodinného príslušníka, alebo s ním idú ku lekárovi, dovolenky a štátne sviatky,kedy robotníci neprodukujú a mnoho,mnoho iných
výdavkov.
A keďže sa oháňate pri obrane Fica, že jeho dobré hospodárenie zmarila kríza, tak tá má vplyv aj na firmy a ich hospodárske výsledky. Ja netvrdím a nikdy som ani netvrdil, že 300€ je postačujúca mzda. Ale zaoberal si sa Ty, alebo súdruh Machyna tým, či tí robotníci vyprodukujú toľko aby mohli mať vyššiu mzdu ? To je veľmi ľahká matematika teraz a bola aj za Fica. Je celkom možné, že toho podnikateľa donútia ku tomu, aby firmu zrušil a potom
pôjdu šičky šiť domov. Ja poznám takú textilnú firmu, ktorá zamestnávala domáce krajčírky. A koľko zarobili, toľko mali. Ale postarajú sa o svoje odvody,dane,atď... A veru veľmi rýchlo s tým šičky prestali, hoci sa im to predtým páčilo. A to im ešte firma kúpila aj techniku. Veľmi rýchlo zistili, že aj keď im dávali dvakrát toľko ako keby robili vo fabrike, tak sa im to neoplatilo. Tak potom o čom sa máme baviť ? Nie ten podnikateľ je vždy zlý. Skúste sa pozrieť na peniaze, ktoré musí odviesť štátu. Tam je pes zakopaný.-
Schema ako zo slabikara.
Na jednej strane je dopyt. Dopyt po lacnych vyrobkoch, pretoze dopyt nie je nasyteny peniazmi.
V strede je obchod, ktory povie vyrobcovi, ze ma dopyt a tak, ak chce, mu preda vyrobky. Obchod si necha 500% obchodnej marze.
Na druhej strane je investor do vyroby, ktory si povie, o.k. idem do toho. Spocitam si, ze na jedno utrzene euro dokazem najat pracovnu silu za 20 centov, material za 20 centov, energiu za 30 centov a ostane za 10 centov. Ostane mi 20 centov a s nimi idem do danoveho raja. Este dostanem vratku DPH a dotaciu na pracovne miesto.
A ked moj kseft nevyjde, tak so zurivy.
Chudak podnikatel sa nemoze cudovat, ked na vstupe da citu mzdu 10 centov, ze navystupe nema pracovnik viac ako 1 cent na pancuchy. Ide zjavne o uzatvoreny kruh.
Chudak podnikatel nejde zurit s Fabiou pred elektrarne, pretoze tam niekde budu najvecsie naklady. Ani nezuri pred nejakym Tescom, ze si nechavaju stovky percent. A keby mal uver, tak este moze zurit pred bankarmi.
Ale nie, on bude zurit tam, kde mus strach dovoli. U zien.
Cudak podnikatel to moze skusit s CNC strojmi a plnoautomatickou linkou, nemusi sa trapit s ludmi. Lenze on sa vybral do ineho kseftu, linky v dnesnej dobe nesplati.
Chudak podnikatel sa rozhodol ist do kseftu, aby si zabezpecil sluzny zisk, inak by to nerobil. Urcite nesiel davat pracu na vychod. Jeho motivacia zacina a konci pri zisku. Lenze s tym je spojene aj riziko, ze zisk sa nemusi dosiahnut. Ale z uvedeneho je vidiet, ze sicky su len jednym z faktorv v rade...
Takze budme trochu objektivni a neglorifikujme podnikatelov. Pancuchy dokaze vyrabat aj statom riadeny podnik, to uz vieme. Pokial sukromne vlastnictvo nezabezpeci vyssie vyuzitie zdrojov a vyssie vystupy, kludne sa mozeme vratit k statnemu hospodareniu. Pretoze inak to nema ziaden obecny zmysel, iba ten, ze niekto na niekom zarobi. Zhnite banany nepotrebujem, kludne si pockam na kvalitne dive a nerychlene pomarance z Kuby. Pozor, nehovorim o diktature komunistov, iba o statnom riadeni. To je velky detail.
PS. "Firma" nic za pracovnika nezaplati. To, ze sa delia odvody na dve casti je len relikt starej doby. Inak, celkove odvodove zatazenie je 35,4% a dan je stale 19%, takze firma urcite nezaplati dalsiu polovicu. Ani so stravnym a pomockami.
-
-
-
-
-
Tak čo, Aproximov, ideš tam makať? Ako chlap by si možno zarobil o celých desať percent viac!!!!!!!!!!!!
-
Prečo by som tam mal ísť makať? Niekto ma núti?
-
-
-
Na zaklade internetu hovorime o dvoch firmach.
Prvou je KALI AGRO s.r.o. zalozena 25.04.2007 Pavlom Bednaříkom a JUDr. Petrom Nízkym s rozsiahlym zivnostenskym opravnenim, ale vyzara to tak, ze islo o spolocnost zameranu na obchod v polnohospodarstve.
Spolocnost bola 25.09.2009 predana spolocnosti EUROVI s.r.o. s tym ze sa prestahovala z Humenneho do Hencoviec, pribudli dalsie zivnostenske opravnenia, medzi inym textilna vyroba.
Konatelom spolocnosti je ista Daniela Vignoni zijuca v Taliansku. Podla krstneho mena pravdepodobne slovenka a este skor z vychodu.
Podla zbierky listin si spolocnost nesplnila zakonnu povinnost a neodoslala uzavierku ani vykazy a to ani za rok 2007, 2008 a ani 2009. Za to je mastna pokuta. (Este zeby mala od DU predlzenu povinnost na podanie danoveho priznania za rok 2009, po ktorom bezi lehota na zidenie sa valnej hromady a odsluhlasenie uzavierky, co by teoreticky, ak by sa valna hromada neschadzala, mohlo povinnost natiahnut myslim ze do konca septembra. To len pre objektivnost.)
Druhou je SLO.VI, s. r. o. zalozena 30.08.1991 JUDr. Petro Nízkym, Petrom Nízkym, Jozefom Rosičom a Jánom Svitičom so zameranim sa na obchod.
Spolocnost bola 25.11.2009 predana opet spolocnosti EUROVI s.r.o. s tym ze sa premenovala z nazvu MERIT, s.r.o., prestahovala sa zo Sniny do Hencoviec, pribudli dalsie zivnostenske opravnenia, medzi inym textilna vyroba.
Konatelom spolocnosti je opet ista Daniela Vignoni zijuca v Taliansku.
Podla zbierky listin si tato nikdy od roku 1991 nesplnila svoju zakonnu povinnost a neodoslala udaje do zbierky.
Zbierka sluzi pri spolocnostiach bez rucenia ako iste stransparetnenie spolocnosti pre obchodnych partnerov. V zbierke si pripadny partner moze pozriet zakladnu ekonomicku situaciu firmy, aby vedel na com je. Toto vsak nie je mozne uz skoro 20 rokov, takze spolocnost je zrela na podanie na sud za ucelom vymazania spolocnosti z registra.
Rovnako je podivne, ze v registri figuruje zakladne imanie 120000 Sk az do momentu, kedy bolo treba previest zakladne imanie na Eura a tie uz su v ekvivalente 200000 Sk. 120000 Sk ako zakladne imanie uz hodne dlho neplati.
Ked si pozriete vklady, tak zistite, ze imanie bolo dorovnane az 24.11.2009 a uplna perla je napriklad, ze konatelstvo sa moze vykonavat minus jeden den - od: 25.11.2009 do: 24.11.2009.
Nuz ale co by sme chceli od Okresneho sudu v Presove... vedel by som dat do placu velmi peknu story. Kazdopadne, taketo "chyby" v registri zvecsa nesvedcia o koser sposoboch.
Spolocnost EUROVI s.r.o., majitelka dvoch predoslych spolocnosti bola zalozena 28.07.2009 so sidlom v Hencovciach. Zase textil, obchod, vyroba.
Majitelom je spolocnost OTIS INTERTRADE S.A. registrovana v Luxemburgu, cize danovom raji.
OTIS bol registrovany 29.05.2009 pod cislom B146244. Kto ma pristup na luxembusrky register www.rcsl.lu moze sa pozriet na dalsie udaje.
Konatelom EUROVI, s.r.o. je isty Francesco Negrisoli, byvajuci v Taliansku v mestecku Castel Goffredo, tak ako nasa konatelka Daniela.
Eurovi, s.r.o. si opet nesplnila zakonnu povinnost voci Zbierke listin.
Zaujimavy by bol udaj z luxemburskeho registra o hodnote akcii, pretoze v kratkom slede prislo k zalozeniu a.s. v Luxemburgu, o 2 mesiace sa zalozila spolocnost na Slovensku so zakladnym imanim 20.000 euro a ta na 2. a 4. mesaic kupuje srocky a investuje do spriadacich strojov a ludi.
Rovnako by bolo dobre vidiet hospodarenie kupenych sro, ci su zrele na poskytnutie uveru.
Cize to je zakladna scena.
Neviem odkial ma Novy Cas meno "majitela" Mirko Bernuzzi, ci spomina "talianskych majitelov", kedze cely retazec konci v rukach anonymnych akcionarov a maximalne tak mozeme hovorit o konateloch, menovanych riaditeloch a poskokoch.
Z uvedeneho je vidiet, ze pravdepodobne ide o horuci kseft. To je taky kseft, kedy odberatel (napr. retazec) zada objednavku s parametrami, ktore bezneho zavedeneho vyrobcu likviduje. A predsa sa toho niekto chyti. Vzhladom na rychlost celeho konania, pancuchovy tovar sa odvaza kamionmi (asi nie do pristavu), dotacia na vytvorene pracovne miesto a na zaklade rychlosti zavedenia spolocnosti pochybujem, ze islo o uver, a ani neprislo k preneseniu nejakej obchodnej znacky typujem, ze asi "talianski majitelia" sa pustili do horucich kseftov s tym , ze rychlo vytvorili matku v donovom raji, bud kupili, alebo preniesli si nejake svoje zanovne stroje na Slovensko a pustili sa do nizkonakladovej vyroby. Lacne pracovnicky, predaj do zahranicia prinasa vratky DPH a navrch dotacie. K tomu Daniela, pravdepodobne z vychodu, ktora zabezpecila background.
Asi to bolo zratane presne na chlp. Preto je ten poskok na Fabii taky nervozny, kapo mu povedal, ze nic nedostane na stetky, ak tie zeny nebudu muklovat.
Opet by som odporucal DU si pozriet suhrnny vykaz o DPH a preverit, ci je to tak aj na strane europskych odberatelov a rovnako treba pozriet dovozy.
Cize ano, bude to blby kseft.
Co sa tyka cien a konkurencie, ak predpokladam, ze ide o specialne projekty obchodnych sieti, tak s cenou sa neda nic urobit. To treba ist kritizovat odberatela, pretoze tieto ksefty sa nasobia na pult minimalne 5,5 (nakup krat 5,5, cize cena je vyssia o 550%, plati obecne od nabytku... mozno pri textile este viac) a dodavka ma preddodavku, 40% a platba za dodavku zacina az od normalneho terminu a moze byt 2 az 3 mesica. Z pohladu retazca je to tak vymyslene, ze z preddodavky uz ma zaplatenu aj zakazku a nezriedka aj zisk, takze v dodavke sa moze pokracovat a to uz je cista ryzovacka.
V tomto su vyrobcovia-majitelia a aj vyrobcovia-sicky obetami retazcov.
Co sa tyka obecne textilu, ceny textilnych vyrobkov z Ciny rastu. Je to zapricinene najme tym, ze Cina revalvovala juan v poslednej dobe o 20%. Ale aj tak im zatial nemozno konkurovat. 2/3 svetoveho textilu sa vyraba v Cine. Jedina konkurencia su taketo rychle ksefty, ael je vidiet, ako to nakoniec dopadne.
Takze v prvom rade treba zautocit asi na obchodne retazce a teda napisat urcite aj Merkelovej. V druhom rade treba oslovit Danielu a nie spominat nejakeho poskoka. V tretom rade treba tlacit na legislativu, aby pre manufaktury, ktore idu konkurovat Cine vytvorila specificky legislativny ramec. Pretoze napodobnovanie otrokov potom taha dole, cez jednotny legislativny ramec, aj pracovnikov, ktori otrokarsky system nenapodobnuju. To sa tyka aj statnej podpory otrokarskeho systemu cez dotacie na otrocke miesta. Toto nie je politika pracovnych miest, ktore nas vytrhne z biedy.
Je to tak, pol na pol, za a proti. Kazdopadne, kto nechce len vypisovat na internete, moze sa pokusit oslovit svojho poslanca a spravit navrh na upravu pracovneho trhu a statnej politiky podpory trhu tak, aby sme do toho otrokarskeho systemu neklesli a sucasne brali aj taketo ksefty.
Na zaver opet pripomeniem, ze to to je chudobna, velmi chudobna krajina. (Musi uz zablesnut v hlavach, ze by sa to malo zmenit.)-
Pre tych, co teda oslovia svojho poslanca :) bolo by dobre zohladnit pri takychto kseftoch aj pohyb DPH. Pretoze pri nakupe z domacich zdrojov si spolocnost zaplatenu DPH odpocitava a kedze pri intrakomunitaronom obchode plati samozdanenie (vycisli sa DPH, ktoru by sme pri predaji utrzili, ale hned ju v rovnakej vyske odpocitavame), tak nemame DPH od coho odpocitat a tak spolocnost ziada vratenie DPH (cize od nas, konecnych spotrebitelov).
Spolocnosti, ktore nakupuju doma a vyvazaju von su cistymi prijimatelmi DPH...
To by sa malo zohladnit prave vtedy ak ide o spolocnosti bez zmysluplnej pridanej hodnoty, najem ak poberaju dotacie a maju problem s dorovnavanim miezd.
Dorovnanie miezd musi kopirovat inflaciu, inak sa system zdrhne a sicky ziadali zvysenie o 2% (ak nepocitam odmeny etc), co je uplne v poriadku. -
Podla vsetkeho konatel EUROVI, Francesco Negrisoli, pracuje ako uctovnik, resp. danovy (komercny poradca) a mozete ho zastihnut na tal. cisle 0376771364.
-
-
"Talian" zvysil mzdu o 50 euro. Este mal v kalkulacii vatu.
-
Super, dokazali to.
-
Tak vidíš Silwermane,přece sme tě chytli.Nebudem sa ja nikomu ospravedlňovať.To,čo ti Peter S popísal,je čistá pravdav našich,rumunských,maďarských,bulharských a albánských podmiebkach.Vychcaní Taliani,mafiózovia prvej kategórie s nasadenými dievčatami,či manželkami zo SR.Správajú sa ako vykrádači starých ľudí po dedinách.Sú to príživníci,hochštapléri,vidridruhovia.Peter sa síce pre istotu ohradil a dištancoval od komunistov,ale ja nie a na plnú hubu poviem: to je tá vaša sloboda,demokracia,trh,konkurencia.Peter zabudol spomenúť ešte všetky načierno vyrobené zdroje,ktorými pouplácali našich úradníkov,potom zrekreovali svojich rodinných príslušníkov,kúpili si nové ferrari,doplnili hárem,pohostili niektorých politikov.Už by ste mohli konečne pochopiť,preťo je kapitál parazitujúci a zahnivajúci.VEĎ TO SMRDí NA HONY.Ak necítite,máte problém so senzormi,vedomosťami,pozornosťou a všetkým.
Samozrejme ešte existuje zopár poctivých živnostníkov,ktorí tak maximálne jazdia cez víkendy s rodinou,ak majú čas a nepracujú,za nákladový benzín,či naftu a všetky telefóny celej rodiny.ale oni predsa nezruinujú krajinu.-
Suhlasim, ale inak nepomylil si si ma s niekym inym ?
-
-
-
-
Kto by to o Havranovi ml. bol povedal ?! Takýto "otvorený list" na obranu slovenského občana. No toto? To sú mi veci. Nebodaj ten Havran načisto zhavranel.
-
Vážený odborníci,
chcem Vás upozorniť, ž. p. Mirko Bernuzzi je výrobným riaditeľom daných spoločnosti. On nemá žiadne vlastnícke práva v daných spoločnostiach. V minulosti pracoval ako manažér v iných štátoch v textilných firmách. Niekedy je potrebné nahliadnúť do obchodného registra a všimať si iné fakty a netrepať bludy, ktorých je na nete už dosť!-
Mirko BERNUZZI je teraz vo firme VSK ktorá sídlí v Humennom terorista ženám dava robit prácu ktorú by mal vykonávat muž ...(vykladat kamion z 2000kusov mechov neusiteho materiálu).jeden nech váží okolo 12kg hrubého pancuchoveho materiálu.tak chce ženy donutit k vypovedi aby dali samé .na cele s jeho poskokom Milenou Horvatovou ta je ešte vedsia huyena ako on všetci sa zapredali talianom a na robotnikou s vysoká seru.
-
to viem pracovala som v tej firme a viem čoho je Milena schopna firme jednu ženu dokonca nicia psychicky vykonáva prácu skladnika a skladnici si skrabu vajcia dala jej skládat mechy plne hrubého materiálu ktorý má váhu 15kg.kde ten narod speje taliani ovládli slovensko ženy sú utlacane .nechcu platit výplaty meskaju,už sa davaju aj absencie za paragraf od lekara tu máme výsledok zahranicneho investora Mirka Bernuzziho je to kat.
-
-
Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872
Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.
Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist

