JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Všetci v protismere

Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...

[Tiburon]

Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu

V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Grécko: medzi Scyllou a Charybdou

  • Keď počujem slovo elity , otvára mivo vrecku nožík...

    Autor: Karol Čižmár

    06.05.2010, 10:37 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Keď počujem slovo elity, naozaj sa mi otvára vo vrecku nožík. Nemôžme už prestať s používaním tohto trapného slovíčka, ktoré ostatných nielen gréckych spoluobčanov klasifikuje tým pádom na neeility. Aj do našich médii to zaviedli samozvaní pseudopoliitológovia , nechcem menovať, vieme o koho ide. Je to už podobné ako keď tie tzv. hovorkyne na tv obrazovke neustále omieľajú hlúpe slovo klient, a nie pacient. Tak buď sme všetci elitári a klienti, alebo ešte aspoň chvíľu občania.
    Inak, slušná analýza, s dodatkom, že Grécko má vysoký deficit,vyváža poľnoprodukciu a ryby ročne asi za 40 miliárd doláčov a dováža tovar za šesťdesiat miliárd dolárov.
    Turistika, olivy, Metaxa a rybolov tvoria 30 percent z celkovej produkcie, a iba desať percent chabý priemysel, čo je historicky dané.

    • Re: Keď počujem slovo elity , otvára mivo vrecku nožík...

      Autor: ???

      07.05.2010, 14:32 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Vidím, že čítať príspevky diskutérov v akýchkoľvek médiách je strata času. "Ľudia" sú nepoučiteľní /česť málo výnimkám/. Bohužiaľ, väčšina /nesvojprávnych/ prehlasuje menšinu, nedá sa pomôcť. Pritom stačí tak málo, používať rozum, ale tým väčšina neoplýva.

  • Dôvera v Grécko

    Autor: Peterkooo

    06.05.2010, 11:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Ťažko sa obhajuje pôžička niekomu, kto dlhé roky bez hanby klamal a úplatky sú preňho bežnou pracovnou metódou. Akú má Európa záruku, že tento raz sa peniaze nespreneveria, že sa odstráni korupcia a politici budú naozaj rozumne a zodpovedne hospodáriť?

    • Re: Dôvera v Grécko

      Autor: nenarocny

      07.05.2010, 20:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Otazka stoji podla mna inak - budu skody vacsie pri okamzitom a spontannom krachu grecka, alebo ak sa aspon pokusime ich ekonomiku restrukturalizovat, prip. oddialit ten krach a vykonat ho kontrolovane? Je mozne vytvorit pravidla tak, aby sa v eurozone predoslo falsovaniu hospodarskych vysledkov a neudrzatelnemu zadlzovaniu sa statov voci bankam?

      • Re: Re: Dôvera v Grécko

        Autor: s

        07.05.2010, 21:13 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Do tych skod neskor uz mozes kludne zapocitat aj tych 120 mld Eur, ktore teraz dostanu. Ten dlh nikdy nesplatia. Neexistuje aby ich HDP rastlo rychlejsie ani tak rychlo ako uroky na ten dlh, ak samozrejme nedojde k enormnemu falsovaniu Eura a hyperinflacii, ktoru si potom tazko odksacu vsetci.

  • Cerveny Draxler z inlandu v plnej parade.

    Autor: bm2

    06.05.2010, 14:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Tesi ma pan Draxler, ze takto \\"uvadzate na pravu mieru pokrutene fakty\\" >

    \\"Vláda teda vytvára pracovné príležitosti vo verejnom sektore – ale za veľmi nízke platy. \\"

    Este, keby ste, pri vsetkej ucte, uviedli pramen tohto neuveritelneho tvrdenia, aby sa mohli ti zli neoconi, frflajuci na Homerovych potomkov ist do kuta hanbit.

    \\"Pomoc musí prísť. A musí byť podmienená zmenou spôsobu vládnutia a tlakom na elity. Nie tvrdým dopadom na bežných Grékov.\\"

    Fajn, a o kolko ten tlak na elity bez dopadu na beznych Grekov znizi urokovu sluzbu Grecka ?

    • Re: Cerveny Draxler z inlandu v plnej parade.

      Autor: s

      07.05.2010, 03:54 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      To by aj mna velmi zaujimalo, kde to nabral, ked grecky ekonom v Lidovych Novinach uviedol, ze priemrny plat vo verejnom sektore tam je 2.5 krat vyssi ako v sukromnom.
      S hodovernostou Draxlerovych analyz mam velmi zle skusenosti uz ked vypisoval nezmysly o privatnych dochodkovych systemoch. Ten chlap nemal ani ponatie ake su priemerne zhodnotenia akciovych fondov, ale popisal utaranymi nezmyslami mnozstva clankov na tu temu.

      • Re: Re: Cerveny Draxler z inlandu v plnej parade.

        Autor: nie je to nahodou

        07.05.2010, 11:51 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        ten Draxler z nejakeho darmozracskeho bruselskeho uradu? Potom sa nedivim obhajobe prezierania vlastnej buducnosti.

        • Re: Re: Re: Cerveny Draxler z inlandu v plnej parade.

          Autor: bzuk

          07.05.2010, 15:05 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Prečo myslíš, že je z nejakého "darmožráčskeho" úradu? A prečo myslíš, že je súvis medzi tým, že človek je euroúradník a tým, že chce prežierať budúcnosť. To je preto, že máš rád keď používaš tvrdé slová? Nuž tak potom ti poviem, že si ko.ot. :)

          • Re: Re: Re: Re: Cerveny Draxler z inlandu v plnej parade.

            Autor: imro

            07.05.2010, 18:49 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            Co takto namiesto otazkovania a pouzivania o cosi tvrdsieho slova odpovedat? Niekedy sa mi zda, ze tu diskusie idu do este vacsej zumpy, nez kdekolvek inde.

          • Re: Re: Re: Re: Cerveny Draxler z inlandu v plnej parade.

            Autor: s

            07.05.2010, 19:55 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            Inteligent, samozrejme ze su to vsetko darmozraci. Co konkretne dokazatelne ta banda parazitov pozitivne kedy urobila? Akurat buzeruju ludi, ktori ich musia pod hrozbou nasilia zivit. Slobodny pohyb ludi, tovaru aj kapitalu by v Europe mohol byt aj bez nich, a to je realny jediny zmysel EU.

          • Re: Re: Re: Re: Cerveny Draxler z inlandu v plnej parade.

            Autor: rdx

            09.05.2010, 03:40 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            AHOOOOJ, ty darmozrac, ini ste v bruseli nikdy neboli, pracovat neviete, lebo vam nikto nikdy nezadal riesenie ziadnych skutocnych uloh... ale o pol stvrtej doma, neplatit dph, materska dovolenka s takmer plnym platom 5 rokov a pod, na to by vas bolo, podla mna su eurouradnici a protestujuci greci - zamestnanci statu, posadka tej istej lode.... AHOOOJ

  • kazdemu co mu patri

    Autor: SM

    06.05.2010, 16:52 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Podvodom sa do E zony dostaly, mali by ju opustit. Su primorska krajina v ziclivom podnebi, tak nech chytaju ryby a zajeduju olivami.
    Dost co musime chovat nasich ciganov neandrtalskych, este aby sme dotovoli grekom socik. Prijde na Klausove slova a zda sa ze bratom cechom budeme este tu korunu cesku zavidiet.
    Marxista Draxler, bruselsky darmozrac co do HDP neprispel ani EURo, teraz nas ide poucavat ako treba grecku pomoct.
    O Boze, ako neznasam takychto mudrlantov.

    • Re: kazdemu co mu patri

      Autor: Boze keby si vedel pisat

      06.05.2010, 16:59 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      aspon i v slovesach

      • Re: Re: kazdemu co mu patri

        Autor: SM

        06.05.2010, 17:09 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        nabuduce, ked budem menej nahriaty, dam pozor aspon pri tom prvom (:

  • Otazka

    Autor: Marian Janos (Maros)

    06.05.2010, 20:57 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Ocenujem clanok mimo mainstreamu. Chcel by som sa spytat na com je zalozene toto tvrdenie z clanku:
    -
    "Bohatí Gréci jednoducho dane neplatia a hotovo. Umožňuje im to skorumpovaný systém podopretý politickými klikami. "
    -
    Ide o zdanovenie fyzickych osob, ci pravnickych? O ake zdroje a cisla je to tvrdenie oprete?

    • Re: Otazka

      Autor: s

      07.05.2010, 03:49 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      To vies, Draxler si to niekde usilovne nastudoval a urcite bude vediet podrobne a presne vysvetlit. On predsa nie je bulvar. :-)

  • nie je nutný

    Autor: a.g.

    06.05.2010, 21:38 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Krajina má nie že slabo výkonný štátny aparát, ale obyvatelia sa asi doteraz nezobudili z eufórie, že sú potomkovia Alexandra Macedónskeho a majú produktivitu práce porovnateľnú azda iba s krajinami rovníkovej Afriky, kde sa príčina pripisuje neznesiteľnému teplu. Nemusím operovať žiadnymi číslami, stačí mi osobná skúsenosť, nadradenosť, ako ich autor nazýva, radových Grékov, ktorou častovali a častujú príslušníkov susediacich slovanských národov. Problém etnickej nehomogenity naozaj nie je výsostne gréckym problémom, tento problém má celá Európa, takže dosť dobre nechápem, ako by mohol postihnúť viac Grécko, než Taliansko, či Švédsko, ale i ostatné krajiny EÚ, akurát zvyšok Európy ho má oveľa dlhšie. Záleží naozaj na sociálnej flexibilite, ako sa ktorá krajina vysporiada s návalom imigrantov, a to, poznajúc Grékov, je zrejme skutočnou Achilovou pätou. Absolútne súhlasím s autorom, že pomoc prísť musí. Ponechať Grékov, aby zmobilizovali všetky svoje sily je však pomocou oveľa efektívnejšou. Keď myslia, že zapaľovať budovy bánk so spoluobčanmi vo vnútri je to pravé orechové, ťažko im vysvetliť, že civilizovaní ľudia riešia problémy inak. Každopádne zastavenie finančnej pomoci v podobe pôžičky by malo potešiť i zarytých ľavičiarov, pretože nebudú dotované zlé elity v podobe hnusných a zatuchnutých kapitalistických inštitúcií, akými podľa nich banky sú.

    • Re: nie je nutný

      Autor: s

      07.05.2010, 03:46 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Tie banky tentokrat zadotuju danovi polatnici Europy. Uzasna pomoc. Najlepsia pomoc by bola nechat ich zbankrotovat.

      • Re: Re: nie je nutný

        Autor: vypalnik

        07.05.2010, 20:41 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        no konecne je tady nas s. to se vi, ze budete platit, a nejen na recko, ale portugalsko , spanelsko , italii a mozna i velkou britanii

        • Re: Re: Re: nie je nutný

          Autor: s

          07.05.2010, 21:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Co drbo paraziticky, uz si sa nemohol dockat?

  • ???

    Autor: s

    07.05.2010, 03:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Draxler, napis laskavo, kde si nabral tie informacie a cisla, ze vo verejnom sektore maju nizke platy. Pretoze ja som cital pravy opak pred par mesiacmi v Lidovych Novinach - interview s nejakym ekonomom a byvalym ministrom financii, a ten tam tvrdil, ze priemrny plat vo verejnom sektore je tam 2.5 krat vyssi ako v sukromnom.
    A kde si nabral to sugestivne "Europa musi Grecku pomoct"? Prdlajz musi. Najlepsie by bolo, keby Grecko vylucili z menovej unie a nechali skrachovat. Rusko tiez defaultovalo na svoje dlhy a behom desiatich rokov sa z toho vylizalo. Argentina na tom bola este horsie a tiez sa uz spamatava. Takto sa postupne potopi cela Europa do neovladatelnej zadlzenosti a jej mena strati doveru. Vy socialisti ste uplne vadni a myslienku EU ste totalne zhovadili na socialisticky byrokraticky bordel, kde sa kazdy vmesuje do zalezitosti kazdeho namiesto slobodnej zony pohybu ludi, tovaru a kapitalu.

  • No z tohto clanku mam dojem,

    Autor: J.

    07.05.2010, 08:00 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    ze vsetci Greci si za svoj bankrot nemozu, nemozu za to ani ich politicke spicky. Navyse chyba overenie argumentov, odkaz na zdroj. A nech mi autor prepaci, ale pokial niekto "pracuje" na troch miestach naraz, a to v statnej sluzbe. Sorry, ale toto je clanok, ktory podla mna ani z kraja neodraza skutocnu realitu.

  • Konecne!!!!

    Autor: ROSA

    07.05.2010, 08:09 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Prvy normalny clanok o Grecku, ktory ma nerozculil. Totiz zijem tu a ked sledujem slovenske spravodajstvo, ide ma slaktrafit, ake zavadzajuce informacie o Grecku pocujem

    • Re: Konecne!!!!

      Autor: imro

      07.05.2010, 12:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Takze viete odpovedat na vyssie polozene otazky?

      • Re: Re: Konecne!!!!

        Autor: nenarocny

        07.05.2010, 20:08 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        skus tie otazky sformulovat do jedneho prispevku

        • Re: Re: Re: Konecne!!!!

          Autor: imro

          08.05.2010, 09:36 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Nechcem opakovat, ale hore bm2 ci Marian Janos (Maros) sa spytali na to, co zaujima aj mna.

          • Re: Re: Re: Re: Konecne!!!!

            Autor: nenarocny

            09.05.2010, 16:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            No, tie otazky su zaujimave aj pre mna. Draxler ma jednu verziu, ostane media maju na zaklade jedneho rozhovoru opozicneho greckeho politika z minulej jesene unisono opacnu verziu. Zaujimalo by ma odkial ma Draxler tie svoje udaje. Takto nas kazdy krmi svojou pravdou, a na Slovensku sa zrejme nenajde jediny ekonom ktory by sa vedel nezaujato pozriet na nejake zakladne udaje a vedel by nam povedat, ci svet roky dotoval aj priemernych grekov, alebo len zopar onassisov.

  • Zjednodušme problém

    Autor: PeterBBSK

    07.05.2010, 08:16 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Zbytočne veľa táranín okolo nezmyslu - koľko peňazí skončilo vo vreckách niektorého Slováka z tých, čo Grécku chýbajú ? Ani cent. Postihla Grécko živelná pohroma ? Nie.

    Takže, pekne nech si splácajú svoje dlhy sami. Ak môže zbankrotovať obyčajný človek, lebo si nabral priveľa na plecia, môže aj štát. Môže aj banka, ktorá požičiavala iba na základe ratingov od spoločností, ktoré za nič neručia.

    Platím dane, ale nie preto, aby som sa skladal na pochybnú krajinu s pochybným systémom. Platím ich preto, aby som sa mal lepšie, aj keď sa nemám. A nie som taký bohatý, aby som mohol z rodinného rozpočtu oželieť vyše tisíc eur - keď spočítam podiely členov rodiny na plánovanej pomoci Grékom.

  • Hrusky a vajcia

    Autor: filer

    07.05.2010, 08:51 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    "Priemerná hrubá miera náhrady sa podľa odhadov pohybuje kdesi okolo 70 %, čo je najviac v Európe. Treba si však uvedomiť, že tá miera náhrady je k platom nižším, ako sú napríklad tie nemecké (kde je miera náhrady okolo 50 %), takže dôchodky zase nie sú až také štedré, akoby si niekto mohol myslieť. "

    Pointa je v tom, ze na moznosti greckej (a akejkolvek) ekonomiky je 70% miera nahrady velky luxus. Dolezite je to, ze ekonomicky vyspelejsie Nemecko si takyto luxus nedovoli. No a porovnavat absolutne vysky dochodkov medzi Greckom a Nemeckom je ehm bud diletantizmus alebo demagogia.

  • Všetko je kvôli Grécku !!! ???

    Autor: luborko

    07.05.2010, 09:22 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    http://valencik.blog.sme.sk/c/228022/Vsetko-je-kvoli-Grecku.html

  • Pravda o Grecku

    Autor: Pravdomluvny laviciar

    07.05.2010, 09:33 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Vzdy ma vie udivit, z akou lahkostou vedia bolsevici klamat. Ako tu uz bolo spominane, Greci klamali a podvadzali pri statistikach. Klame aj sudruh Draxler. Pise ze priemerny vek odchodu do dochodku je 61 rokov. TO JE LOZ. Priemerny je ovela ovela nizsi, lebo za skorsi odchod nieje ziadny postih. Dalej sudruh vsetko hadze na predoslu vladu, ale zatajuje, ze 25 rokov predtym tam vladol komunisti klan Papandreusov.
    Tu sa pekne ukazuje aky su laviciari a komunisti klamari a ako demagogicky pisu.
    Cest Praci.

    • Re: Pravda o Grecku

      Autor: Ty pravdomluvny

      08.05.2010, 08:05 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Tu sa hlavne ukazuje ze nemas problem pretrcat sa s tvojou hlupostou a davat ju na obdiv

  • ...

    Autor: 007

    07.05.2010, 10:46 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Je zaujmave sledovat aku snahu si davaju pravicove ideo uderky aby uviedli veci na \\"pravu\\" vieru ;)

    • Re: ...

      Autor: s

      07.05.2010, 19:49 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Laviciarom nikdy nerobilo problemy zbytocne vyhadzovat peniaze, ktore musi zaplatit niekto iny. Ten bailout su dalsie vyhodene peniaze, ktore Greci nemaju sancu splatit. Ich HDP uz nemoze rast tak rychlo ako uroky.

      • Re: Re: Máš pravdu

        Autor: Gabriel Zázrivec

        07.05.2010, 22:47 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        A úplne to priklincoval ten hnusný ľavičiar Bush, keď rozhádzal 700 mld dolárov patriacich daňovým poplatníkom spriateľeným ľavičiarskym bankám.

        • Re: Re: Re: Máš pravdu

          Autor: s

          08.05.2010, 10:03 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          S tym uplne suhlasim. Mnohi praviciari su rovnako blbi a niekedy aj blbsi. Spokojny? :-)

  • Ach tá slovenčina...

    Autor: Maroš222

    07.05.2010, 16:53 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Myslím, že nejde o "zadľženú" krajinu ale "zadĺženú" krajinu...

  • zaujimalo

    Autor: drak

    07.05.2010, 21:55 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Zaujimalo by ma, ci vobec bol autor niekedy v grecku inak ako v hoteli.
    Smog zmizol?! :D
    Moderny dopravny system? mozno tak metro v centre, inak verejna doprava 0 bodov. nehovoriac o tom, ze to bolo super drahe a studentske listky za 50c rozhodne nepredstavuju navratnu investiciu.
    Co takto chatrajuci megadrahy olympijsky komplex? Zeleznica vysekana do skaly, ktora viac nefunguje ako funguje a jazdi za smiesne ceny? Co strava a knihy pre studentov zadarmo? Nemaju pritom problem prepit 50e za vecer (nie ze by vela pili, len atenske bary su hadam najdrahsie na svete). Univerzity, kde prakticky mesiac nie je bez okupacii? Neuveritelny byrokraticky moloch, ked zaplatit ucty za elktrinu a plyn je robota na 3 hodiny? Strajky kazdy tyzden a obrovska ochrana zamestnancov, co spolahlivo odradi kazdeho investora?
    Jasne, Grecko je v pohode, to len tie zidovske media si vymyslaju vsetko...

    • Re: zaujimalo

      Autor: drak

      07.05.2010, 22:03 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      to ani nespominam perly typu "Jednoducho, grécka ekonomika, s jej geografickou fragmentáciou a neexistujúcimi priemyselnými tradíciami nie je schopná generovať pracovné príležitosti."
      Aha cize keby vlada umelo nevytvarala pracovne miesta, tak by tam bola 30% nezamestnanost, co? :D

      • Re: Re: zaujimalo

        Autor: Havran ml

        07.05.2010, 23:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Ake zidovske media? To co je za argument?

        • k veci nič?

          Autor: ccc

          07.05.2010, 23:38 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          čo tak reagovať na uvedené námietky? nie lebo by to bola práca? Tak radšej vypichnem niečo uplne nepodstatné, však?

          • Re: k veci nič?

            Autor: Havran ml

            08.05.2010, 08:01 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            Ak dovolis budem reagovat na to co sa mi zda najhlupejsie. Jazykom modreho kmera s pouckami o praci sa mozes prihovarat svojim sukmenovcom v jehovistickych sektach SaS a pod.

            • Re: Re: k veci nič?

              Autor: socialny netvor

              09.05.2010, 14:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              A ja som si vzdy myslel, ze Vy, lavicovi, prepytujem, intelektuali, mate zaujem o serioznu diskusiu. Teraz vidim, ze uroven diskusie s vami sa limitne blizi k hastereniu vyrastkov v mestianskej skole pocas desiatovej prestavky. Strata casu v tejto diskusii aj na tomto web-e.

            • Re: áno, plky vám idú

              Autor: ccc

              09.05.2010, 23:51 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              pán havran, to, že vám nejde o slušnu debatu je len výpoved o vás, síce smutná, ale je to vaša vizitka. Smutné je ale najmä to, že nechcete alebo neviete reagovať ani na kopu zavádzajúcich informácií v článku. I to je však výpoved len a len o vás. chápem však, že potom zostávajú len zatrpknuté a frustrovené reakcie aké predvádzate.

      • Re: Re: zaujimalo

        Autor: ...

        07.05.2010, 23:35 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        a čo je na tom nepochopiteľné?
        Veď to poznáme aj my. Máme vonku okolo 200000 - 400000 práceschopných občanov SR, a napriek tomu doma máme nezamestnanosť 10% a vyššie.
        Keby sme tu umelo nevytvárali pracovné miesta nakupovaním mamutích investícií, ktoré sú úplne odtrhnuté od ekonomického tkaniva krajiny a totálne závislé na vývoji na svetových trhoch, tak by sme tu mali štrukturálnu nezamestnanosť na úrovni možno 20% a vyššie, s pripočítaním emigrantov za prácou 30%.
        Keď odpočítam ešte umelú zamestnanosť v decentralizovanej štátnej správe, tak je to ešte veselšie.

  • je ťažké

    Autor: ...

    07.05.2010, 23:47 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    vysvetliť ľuďom, ktorým bol do hláv vštepený katechizmus arcizlého štátu a arcidobrého podnikateľa, že deficit nemusia všetci ľudia na svete chcieť vyrovnať zrušením štátu ako takého, respektíve jeho okresaním na torzo represívneho a sudcovského aparátu.
    Jediné, čo možno tomuto textu vytknúť je ostrejší pohľad nielen na pomer daňových únikov k potenciálnemu výnosu z jednotlivých daní, ale aj porovnanie potenciálneho výnosu jednotlivých daní.
    Netuším napríklad, či ku gréckemu deficitu (rovnako ako ku slovenskému) viac prispievajú úniky jednotlivých zazobancov na dani z príjmu alebo z nehnuteľností, alebo "daňová optimalizácia" gréckych korporácií a veľkých podnikov.

    • Re: je ťažké

      Autor: s

      08.05.2010, 10:09 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      A co je divne na tom, ked sa sukromny sektor snazi zaplatit co najmenej dani na parazitov z verejneho sektora, ked vidi, ze priemerne platy su tam 2.5 krat vyssie? Keby som tam bol napriklad zivnostnik, tak by som na par rokov zalozil zivnost na klinec a nechal sa podporovat od statu, aby som na tych parazitov nemusel platit a splacat ich dlh. Co by ma tam tak mohlo motivovat platit dane? To vyriesi iba danova revolta a bankrot.

    • Re: je ťažké

      Autor: nenarocny

      08.05.2010, 20:38 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Problemom moze byt napr. aj statna pomoc - v skratke to vyzera tak, ze stat dotuje nejaky mamuti sukromny alebo statny podnik, ktory stale vyraba len stratu. Az to cele zatrhne EK a nariadi statnu pomoc vymoc spat. To sa statu nepodari pre zlyhavajuce sudnictvo a konkurzne machinacie, takze dostane navyse aj pokutu vo vyske tisicov eur denne. Tompanagement sa pritom v pohode moze roky nabalovat na odmenach, odskacu si to danovi poplatnici a stat. Vzorovym prikladom v EU je grecky Olympic Airways, mozete si to nastudovat vo verejne dostupnych rozhodnutiach Sudneho dvora EU.

  • Tí radikáli, to sú komunisti, súdruh Draxler.

    Autor: menovatel

    08.05.2010, 09:31 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Pomenujte problémy pravými menami. Zúfalé vyhýbanie sa správnemu pomenovaniu vás odhaľuje ako dieťa nahého cisára. Od 1981 socialisti zahájili "grécky zázrak" na dlh. Tvrdiť, že z toho profitovali len elity je účelová lož. na rozdiel od našich rozkrádačov a zadlžovačov, oni uplácali voliča - nášmu stačí sľubotechne R.F.

  • haha

    Autor: meno

    08.05.2010, 15:59 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    tie velmi nizke platy a dochodky su 3 ci viacnasobne oproti pracujucim neojebavacom.sk? dobre haluze

    • Or finally, you can build something new

      Autor: z lavka info

      09.05.2010, 14:17 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      tech zemi na pokraji krachu nebo vaznych problemu je tedy v evrope dost. budoucnost je videna stoupenci i pozorovateli jisteho trendu kapitalismu dosti pochmurne..povazuji krizi za vaznejsi a priciny podstatnejsi. prenechavam k posouzeni odbornikum
      .the current sovereign debt crisis is about something much more interesting: it's another battle in a war for dominance between "our" integrated, impersonal global economic system and traditional nation-states. At issue is whether a nation-state serves the interests of the governed or it serves the interests of a global economic system.

      Who's winning? The global economic system, of course. The 2008 financial crisis, the first real battle of this war (as opposed to the early losses in skirmishes in Russia, Argentina, the Balkans, etc.), generated a very decisive outcome. It was a resounding defeat for nation-states.* The current crisis in the EU will almost certainly end with the same results.

      When this war ends, and it won't be long, the global economic and financial system will be the victor. Once that occurs, the nation-states of the West will join those of the global south as hollow states: mere shells of states that serve only to enforce the interests of the global economic system. These new states, more market-states than nation-states, will offer citizens a mere vestige of the public goods they offered historically. Incomes will fall to developing world levels (made easy to due highly portable productivity), and wealth will stratify. Regulatory protections will be weak. Civil service pensions will be erased and corruption will reign.

      http://globalguerrillas.typepad.com/globalguerrillas/2010/05/the-decline-of-the-west.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email

      For absent any moral basis (a social compact), stability, or (widely shared) prosperity: new sources of order will emerge to fill the gap left by the hollowing out of the nation-state. These new sources of order will be first seen in the rise of the criminal entrepreneur, whether they be the besuited corporate gangster or the gang tattooed thug. For in the world of hollow states (without a morality that limits behavior) and limitless connectivity to the global economic system, these criminal entrepreneurs quickly become dominant, violently coercing or corrupting everyone in the path to their enrichment.

      As this occurs, you have a choice.


      You can stand alone and do nothing. Thereby suffering the predations of this new criminal class.
      You can join them and prey on your former compatriots, enriching yourself in the process.
      Or finally, you can build something new. Resilient communities and independent economic networks based on freedom, prosperity, and a new moral compact

      • Re: Or finally, you can build something new

        Autor: s

        09.05.2010, 19:25 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        To nie je trend kapitalizmu, ale trend etatizmu, ty tupec.

        • Re: Re: Or finally, you can build something new

          Autor: vypalnik

          10.05.2010, 16:56 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          dane vam zvysime urcite. kdo jiny nez vy to bude platit? po recku prijdou dalsi. a nezapomente na hermeticke instituty. tak nesedte u internetu a pracujte na to vydelate.

  • Znôžka klamstiev

    Autor: legolas

    09.05.2010, 04:51 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Ešte nikdy som nečítal taký blud od Draxlera, ako tento...

    "(Grécka) vláda teda vytvára pracovné príležitosti vo verejnom sektore – ale za veľmi nízke platy." - Klamstvo. Platy vo verejnom sektore sú cca o 50 až 100% vyššie ako v súkromnom.

    "Verejný sektor v Grécku zamestnáva štvrtinu pracovného trhu, čo je zhruba dvojnásobok oproti typickej európskej krajine." - Podľa relevantných analýz je to cca 50%, nie 25%, ako tvrdí Draxler.

    "Čo sa gréckej sociálnej politiky týka, tá je v zásade minimalistická, hlavne preto, že sú tu veľmi slabo rozvinuté sociálne služby. Podiel sociálnych výdajov na HDP síce za posledné desaťročie narástol z 20 na 30 % HDP, ale aj toto posledné číslo je v rámci európskeho priemeru. Je ťahané najmä rastom dôchodkov."

    No, myslím, že nazvať hýriacu grécku sociálnu politiku minimalistickou, je silnejšie kafé, ako nazvať Hitlera Matkou Terezou nacistického Nemecka...

  • Kniha "Demokracia je principiálny omyl"

    Autor: dobry

    21.07.2011, 20:34 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Demokracia je principiálny omyl
    Viem, že neveríte vlastným očiam, ako som aj ja neveril, keď som dostal túto knihu do rúk. Autor knihy Pavol Peter Kysucký tvrdí, že demokracia je degeneratívny systém a produkuje z dlhodobého hľadiska len zlo rovnako ako aj socializmus, ktorý všetci dobre poznáme. Autor obhajuje tržnú ekonomiku, ale tvrdí, že demokraciu (systém štátneho zriadenia) vymysleli a udržujú pri fungovaní vrstvy zlodejov a mafiánov, ktorí si vymysleli dobrý politický systém, za ktorým sa môžu skryť a za nič neručia. Však všetci vieme, že už Kaliňák, posledný minister vnútra tvrdil v televízii, že ich SMER je dobre fungujúca s.r.o. Je to jasné, SMER neručí za nič, je s ručením obmedzeným a je to dobre zarábajúca firma, zarábajúca peniaze z korupcie. Po každých voľbách nastúpia noví politici, podľa autora knihy noví zlodeji a nič sa nielenže nemení, ale zákonite sa musí zhoršovať. Hlavne v knihe sa tvrdí, že s demokratickým systémom sa nedá nič urobiť, pretože medzi absolútne bezcharakterných demagógov a zlodejov a mafiánov sa ľudia s charakterom nedostanú. Teda, čím je demokracia rozvinutejšia, tým menšia šanca na to, že tam budú aj charakterní politici. Nemôžu vydržať medzi zlodejmi. Súčasne som bol prekvapený, že rovnaké názory, že demokracia je zlodejský systém sú známe už viac ako 70 rokov od amerických teoretických ekonómov ao sú Ludwig von Mises, Murray N. Rothbard, ale aj nemecký ekonóm Hans Hermann Hoppe. V knihe na konci sa cituje nemecký ekonóm Hans Hermann Hope, ktorý tvrdí, že tým, že demokratickí politici nie sú za nič zodpovední, tak v skutočnosti ani nikdy neriešia žiadne problémy, o ktorých by aj vedeli, pretože z princípu fungovania demokratických vlád, kedy sú pri moci obmedzený čas, len možno jedno volebné obdobie, tak chcú nakradnúť čo najviac. A po nás potopa. Okamžite som si kúpil aj knihu od tohto nemeckého ekonóma a je to tam jasne popísané ešte ostrejšie. Tržná ekonomika s tým nemá nič spoločného. Naopak demokracia deformuje tržné prostredie a spôsobuje mu veľké škody. Ako hovorím, prečítajte si najskôr túto knihu a potom doporučujem kúpiť aj knihu od Hoppeho „Demokracie, anarchie a omyly ekonomie“, vyšla v nakladateľstve Liberární institut, Praha. Hoppeho kniha je v niektorých častiach dosť teoretická a kto nerozumie ekonomike, asi tým teoretickým dôkazom nebude rozumieť. P. P. Kysucký navrhuje aj riešenie, ktoré ekonomickí teoretici podľa mňa nenašli. Autor v knihe „Demokracia je principiálny omyl“ navrhuje nový štátny systém, ktorý sa má v budúcnosti presadiť proti súčasnému demokratickému. Súčasný systém štátneho zriadenia s tržnou ekonomikou v Číne mi to trochu pripomína. Mne sa to celkom pozdáva: Knihu je možné kúpiť v niektorých kníhkupectvách alebo priamo cez www.negativa.sk . Ale kniha nie je len o demokracii. Je to podstatne zaujímavejšie. Je tam toho veľa. Napíšte mi Váš názor na tieto knihy, ak si ich prečítate.

Videonázor

Arabská jar -rok po: diskusia vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist