som chcel povedat, ze dalsi clanok potvrdzujuci labilnost sociologie ako vedy, ale v tomto pripade to bude skor o cloveku.
sak nech keller skusi trojclenkou a dvojosym grafom presvedcit, uvidime:)))))...
Výber z blogov
Všetci v protismere
Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...
[Tiburon]
Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu
V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...
[Kriteko]
Diskusia k článku:
Jak snadné je být ekonomem
-
-
ach boze, na druhe precitanie je to este slabsie...
-
vyslovene hlupy clanok!
je trisne, ze skoro kazdy ma pocit, ze ekonomii rozumie a moze sa k nej vyjadrovat. ja ako vystudovany ekonom by som rozhodne nepisal clanky o sociologii, ani o dobe bronzovej na uzemi Slovenska, pretoze o tom prd viem.-
ale krasne je to, ze presne vidim, ze ako by povedal, ze on to len parodoval, ze skutocna ekonomia je komplikovanejsia a tak, pricom cely ten koncept "neoliberalneho" ekonoma je strawman fellatio jak vysite:)...taky ekonom ako tam pise neexistuje...mozno je taky politik, mozno krcmovy zvanil, mozno nejaky sociolog...ale to stlacanie miezd zamestnancov a tie kurzy a potom to "neuznavanie" cyklov...keby si o tom aspon daco precital...
-
Naozaj? Silou mocou chces mat pocit, ze ekonomovia nieco vedia? Tato kriza je toho skvelym prikladom, vsakze. Usmevne. Mlatenie prazdenj slamy - asi tak.
-
Ja reagujem na clanok, nie na to, co si o ekonomii myslis ty, kedze o tom nic neviem (a ani nechcem vediet, ako tak pozeram). A v clanku sa niektore veci jasne pisu.
-
Podla mna Keller nema nic proti ekonomom, ktori pracuju s grafmi a tabulkami. Problem je, ze neoliberalni ekonomovia ktorych pozname z medii sa nejakou empirickou ekonomickou realitou nezatazuju, oni si uplne vystacia s ideologiou, lebo ta je predsa presnejsia nez realita.
-
-
-
-
Ak by Ti sociológovia a príslušníci iných vymenovaných vied tak blbo a nekultúrne až kruto zasahovali do života ako neoliberálni ekonómovia, tak by si aj Ty mal právo písať svoje názory na ich "lapajstvá". Takže nenaparuj sa tu s Tvojou kváziodbornosťou lebo budeš vyzerať za trafenú hus.
-
A co ine ako bezobsazne ideologicke podpichovanie robi pan Keller? Ved to je ta ista sablona.
-
-
-
-
-
Akurat, ze neoliberalizmus nie ej ekonomicka teoria, nauka, a velmi tazko dokonca ja koncept. Neoliberalizmus je politicke baranidlo.
Neoliberalizmus, kdeze ide o politicke baranidlo kapitalu sa hali do ekonomickeho mimikry a slubuje raj na zemi, podobne ako akykolvek iny izmus. Vcera bolo treba odovzdat kapital komunistom, dnes treba odovzdat kapital kapitalu. Spolocnost si nema tvorit kapitalove fondy, kapital usmernovat, toboz sa branit prenikaniu kapitalu a uz vobec nie ho regulovat. Kapital ma volne pritekat a odtekat, proste tiect... a tym sa vsetcia budeme mat nakoniec lepsie.
Nuz dnes kapital tecie, slobodne, bez zabran, slobodnejsie uz asi ani nemoze, priam prudom odteka, a ja sa neviem spametat z toho, ako nam je zrazu vsetkym fajn. Ten pozitok, skvela ekonomicka teoria. Daj boh, aby si ju mohli uzivat generacie nasich deti a generacie ich deti.
Neoliberalizmus je ciste baranidlo, ktore ma prerazit cez akukolvek ekonomicku suverenitu, ci statu, spolocenstva, rodiny, jednotlivca. Baranidlo, ktore ma kazdeho zbavit akejkopvek faktickej, ci pravnej ekonomickej suverenity. Ziadne zbytocne osobne prava, ziadna ochrana, ziadne spolocenske vydavky, ziadne spolocenske poistenie, ziadna lokalna produkcna sebestacnost, ci suverenita, dokonca zmysluplna produkcia podriadena produktivite zavesenej na zelanom zisku, vsetky vymeny previest na penazne vztahy, vsetky mozne aktiva zkapitalizovat aj za cenu totalnych podvodov a nezmyslov.
Neoliberalizmus je len valec ktorym sa valcuje rovna cesta pre slobodny pritok a odtok kapitalu. Neoliberalizmus je politicke baranidlo, ktore sa etabluje v metapriestore medzistatnych vztahov a svojimi vydierackymi metodami (pridem len tam, kde su podmienky take a take, ak sa zmenia odidem) poklada staty a regulerne demokraticky zvolene vlady na kolena. Baranidlo, ktore totizto neodvodzuje svoju moc od ziadneho obcana, ci volieb. Tymto je paradoxne absolutne antiliberalny a protidemokraticky. A to je velmi nebezpecne. Moc nad spolocenstvami a ich slobodnom rozhodovani sa totizto dostava do ruk tych ktori kontroluju zdroje a pohyb kapitalu. Vcera to boli UV komunistov, dnes su to predstavenstva korporacii. Oba organy rozhoduju de facto o kazdodennom byti obcana. Ani jeden organ vsak nikto legitimne nezvolil, same sa etablovali. Len ten raj sa akosi nedari vybudovat.-
No, a nielenze je neoliberalizmus politicke baranidlo, ale ani nema taku podobu ako napisal autor...
Neoliberali NEVRAVIA, ze stat nema robit nic. Komentovanie kurzu v duchu tak i tak je dobre, to nepoznam vobec, vzdy sa povedia len dopady, plus neoliberali dost kritizuju kurzovy system ako taky.
Stlacanie miezd zamestnancov...wtf? Odmena za nepletenia sa do ekonomiky? Wtf? Cast pravdy je v tom, ze neoliberali vysvetluju krizu ako dosledok statnych opatreni, ale NIELEN! Imunita voci krizam? Wtf? Kriza prisla sama (tak bud tvrdia, ze ju sposobil stat, alebo ze prisla sama, nech si autor rozmysli a potom napise)? Wtf?
A ze sa im dari v opozicii a zvysok, to je vata, z ktore pri dobrej voli nemozem vytiahnut nic zmysluplne (v zmysle aspon kritizovatelne). Ty vies povedat aspon JEDNEHO cloveka, ktory by sedel tomu popisu? Ktory by splnal to co je tam napisane? Nebude to tak, ze pan Keller si vytvoril taku kolaz veci, z ktorych je ako marxista znechuteny a prisudil ich jednemu politickemu smeru/ideologii?-
vycitate panovi Kellerovi ze sa nevyzna v ekonomike. Sudiac podla vasich reakcii vidim, ze VY zase nemate ani zmysel pre humor a zjavne nerozumiete tomu, co citatel pozna ako fejtonova hyperbolizacia.
-
kedže celý tento portál sa stáva fejtonom, ktorý zväčša nepresne a nadmerne hyperbolizuje tak to čitateľ ťažko rozozná kedy žartujete a kedy myslíte tie fejtóny ako vážne úvahy. Ospravedlňte úbohého čitateľa :)
-
Tak a teraz som sa urazil. Ja si nerobim narok, nie som ekonom, ale ano, Keller sa v ekonomii, a ekonomike, nevyzna :).
Ale pokial ide o humor, tak to sa mylite. Si dovolim tvrdit, ze mam velmi citlivy nos. Iste, ton clanku je taky, aj ked ja by som ho nenazval tak vzletne, ale takym plytkym posmeskarstvom. Problem je, ze je plytke. Humor je krasny, ked je na nom cosi pravdy. Zial, pan Keller tam to cosi nema. Napisat, ze slon je giganticka ryba nie je hyperbolizacia, to je chobotina, a zasmeje sa na tom len (mo)mentalne slabsi jedinec (cim nechcem urazit, su stavy, v ktorych by som sa tomu aj ja zasmial).
Ale viete co je zvlastne, ze sa mi zda, ako napisal tuto kolega volakde, ze "humor" sa stava takym stitom v ideologickom boji. Niekto napise chobotinu, a ked mu to niekto vytkne, tak je za vola, ze nerozumie ftipnemu ftipu. Spominam si na dva take pripady, nebudem konkretizovat, ale zvlastne, ze oba sa tykaju leninovych bratrancov (vidite, to bol ftipny ftip, usmievate sa?).
A teraz len medzi nami, VY ste sa naozaj pri tom clanku pousmiali bona fide? -
Re: Re: Re: Skvely clanok
Autor: opravdu skvely clanek, souhlasim
28.02.2009, 23:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
a kde je nas nezbytny skeptik ? jeho numismaticka teorie by nam pomohla.
-
Nakupuje v arabskych krajinach zlate dinare.
-
-
-
Pan Keller presne mieni svoj fejton pre tych ludi, ktorych pocity asi pozna. Ide o ludi, ktori citaju a citaju vseliake vyjadrenia pasujuce sa za neoliberalne, ale su z toho celi zmeteni, pretoze ak dame vsetky tie vyjadrenia dokopy, tak dostaneme siroku skalu pohladov od "dobry kurz" az po "zly kurz".
Proste niet tam konzistencie, toboz nie v zaveroch. Iba fundamentalne dogmy. Zly stat a dobry kapital. Ja osobne podla toho triedim to co citam, alebo pozeram v TV. Akonahle najaka mudra hlava zacne tu obohratu repliku o zlom state, tak prepinam. Koniec dost, fundamenty pozname a co dalej? To sa nikdy nedozvieme. Iba mudra hlava si mysli vzdy opet a znova, aku mudrost vyslovila. Ibaze skutek utek. Ziadne zavery. A preto sa spolu s p. Kellerom usmievam.
Neoliberalizmus je v podstate epizodka, krc investora. Prax, dnesna kriza ukazuje, ze neoliberalizmus bolo posledne vypetie kopajuceho kona lahkych ziskov. Bohuzial, neoliberalizmu utiekla podkladova situacia a to preimyselna revolucia. Ta nam uz nejake to desatrocie konci a akosi sme sa neprehupli k inemu ramcu rozvoja. Parne stroje mame, masinky mame, organizaciu mame, aj plan vyroby a dokonca aj uspokojenych spotrebitelov. Bolo by zahodno zmenit notu. Lenze nie, to racej sibujeme parne stroje i masinky po celom svete, ci nam to prinesie zisk. A miesto toho, aby sme tie zisky investovali na zmenu noty, strkame ich cez kasino opet do masiniek a do spotrebitelov a trasieme s nimi ako so sporkaskou, ci s nich nieco este nevypadne. Lenze uz nevypadne, pretoze to co im kapital uz dal, tak si uz od nich vzal, uz si vzal aj to, co do nich dal cez kasino, aka financne trhy. Viac uz sa z nich neda vytriast. Ani z priemyslu, ani zo spotrebitela.
V 18. stor. sa stali dve veci - skoncila bozim pricinenim mala doba ladova a par ludi vymyslelo samohyb. Viac prace za menej potravy pre nevolnikov. A od toho bodu sa rozbehli vsetky fikane napady, ako na dobrom pocasi a samohybe poriadne zarobit. Istu dobu to bolo pozehnanim pre ludstvo a pekne sa to nazvalo priemyselnou revoluciou. Neoliberalizmus je len reakcia na trhanie si vlasov tych, co chceli este viac zarobit a sa im nedarilo. Tak prisli s takym zufalstvom ako pobehovanie so samohybom po celom svete a ukazovanie ho ako na jarmoku. Chces si nevolnik na neho siahnut? Nuz daj nam dotaciu, odpust dane, nic nepytaj, rob viac a za menej.
Stalo sa vsak to, ze po styroch storociach aj najlepsia sranda konci. Samohyb neprinasa uz tie zisky co by mal a ani nevolnici. Para uz nebude parovitejsia a ropa energetickejsia, zakony mechaniky a ucinnosti platia rovnako v US aj v Cine. Podobne je to s velkostou zaludku a schopnostou pozerat viac TV, ci byvat vo viacerych domoch. Koniec, smitec, priemyselna civilizacia naplnila nase ocakavania rastu a dalsie su uz absurdne.
Je cas investovat do dalsieho technologickeho skoku. Lenze to je prave ta SKUTOCNA kriza. Ze to nikto nerobil a nerobi. Kto to robil, ako napr. GM je v srackach, pretoze ti co sibrinkuju s kapitalom vidia iba rychly zisk. Skutocna kriza je krizou zodpovednosti. Vsetcia slovutni kapitani priemyslu sa iba viezli. Na dobrom pocasi a samohybe. A ked maju zafinancovat technologicky skok, tak by sa ich clovek krvi nedorezal. Este stastie, ze neoliberalizmus nestihol staty uplne znicit, pretoze to nakoniec asi bude len a len spolupraca statov a ich schopnost pod nasilim akumulovat kapital, ktora snad prinesie nejaky technologicky skok. Dokonca, uz sme na takom konci, ze ani slavne tachnologicke revolucie cez vojny a zbrojenie nam nepomoze. Raketa uz zaleti kam treba, netreba aby letela dalej, lebo sa vrati naspet, vybuchne dostatocne silno a netreba aby este silnejsie, lebo znici aj vlastnych. Aj priemyselnorevolucna technologia ma svoje limity. Robotizacia bitevneho pola ako pripadny hitech? Uplne nijaky efekt, pretoze po demobilizacii robotov sa tito nestanu spotrebitelmi...
Takze, v podtste sa netreba bavit o neolib, to je len epizodicky krc kapitalu dva metre za koncom priemyselnej epochy. Treba sa bavit o tom, co dalej. Co ma byt tym impulzom, ktory nas trochu posunie dalej. Pokial samozrejme zase nedufame v nejaku bublinu na priblblom podkladovom akrive.
Pokial by sme vsak este chceli chvilu zotrvat v opojeni z rastu v ramci priemyselnej revolucie a nevymyslat bazu pre novy rast, treba sa bavit o chudobnom juhu. Tam je potencial pre spotrebu. Ibaze by sme museli predefinovat postoj k zisku a uskromnit sa, nez by sa juh zmohol natolko, ze by sa dalo vyberat vyssie zisky z rastu. Ale aj tak, tym len ziskame cas na vyriesenie otazky dalsej etchnologickej revolucie, ktora tak, ci tak stoji pred nami.
-
-
Re: Skvely clanok
Autor: jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
28.02.2009, 23:05 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
presne tak peter s.
-
Prosim vas pekne, nebolo by mozne pouzivat v mene ine pismenko ako "j". Pretoze uz som tu debatoval s jj, potom s nejakym polymorfnym jjj az jjjjj a teraz vidim j na e na x.
Skuste nejake ine pismeno z abecedy, je ich celkom dost. Skusim vam poradit: "B"
Ale inak dakujem za suhlas.-
treba si vzdy zratat pocet j v nicku, podla toho nas dokazes lahko rozoznat
-
Nuz, pocet "j" v pripade vyssie uvedeneho prispevku uz presahuje moje schopnosti.
V matematike vsak mame k dispozicii par skvelych zakonitosti, napr. komutativny, asociativny a distributivny zakon. Spravnym zapisom sa tak vyhneme dlhotrvajucemu zratavaniu "j"
Cize vo vasom pripade j*(3+3)
V prioade ze prispievatel ma zvlastnu zalubu v "j", moze jednoducho napisat a*j, b*j apod. Kde a, b je konstatnta z mnoziny prirodzenych cisel.
-
-
-
-
-
Presne vystihnute, briliiantne a zrejme uprimne zo srdca napisane.
:)
Keller je ocividne vo forme.-
Re: Naozaj vhttp://www.noveslovo.sk/clanok.asp?id=17527&cislo=9/2009yborne
Autor: vyborne artone
28.02.2009, 23:04 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
http://www.noveslovo.sk/clanok.asp?id=17527&cislo=9/2009
-
Re: Re: http://www.noveslovo.sk/clanok.asp?id=17527&cislo=9/2009y
Autor: Vypráví se,
28.02.2009, 23:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
....Nedostatečná, podřazená a zúžená, administrovaná a distribuovaná západokřesťanská racionalita bez vlivu spirituální racionality křesťanského Východu, od něhož byla odkrojena, a Dálného Východu, který nemohla osvětlit, nesouhlasná vůči etickým základům vyplývajícím z úcty k životu a vnoření do oslňujícího mysteria bytí, končí v mechanice znehodnocené reality a shluku neúplných, osamocených jedinců mimo společenství, domov i cestu. I poutníky a nomády v krajinách západního intelektu nahradili na místě přešlapujíci běženci. Naddeterminované dovršení předdějin jehož jsme svědci, přivádí na scénu a bojiště prvopočátek. Pospolitosti, vize, rituály, platnost a aktivizace kolektivního nevědomí, osvobozující vědomí sounáležitosti v podobě původního nejúčelnějšího a primárně neúspěšnějšího lidského zřízení, nebo v současné transformované podobě umožňující zpřízněnění určením i volbou, vystupují jako zárodečná skupenství do blížícího se počátku skutečně lidských dějin.....
... Evo Morales, Ameríndio z lidu Aymara. Morales předkládá vizi KOMUNITARNIHO SOCIALISMU založeného na reciprocitě a solidaritě, spojení humanity a Pachamama, ze srdce And, z Jihu pro celý svět!“
Ve svém projevu na zasedání Spojených národů v září 2008 předkládá ,,Desatero“ pro záchranu planety, života a humanity.
V tomto Desateru je ozřejmováno jako nutnost odstranění kapitalistického systému, který je příčinou válek, vytvoření světa bez kolonialismu a imperialismu, respekt vůči přírodě – Universu - Pachamama, uznání základních služeb jakožto lidských práv, odstranění nerovnosti mezi lidmi, umožnění diverzity kultur, ekonomiky a života, který není na úkor ostatních.
Vypráví se, že když se Henry Kissinger v roce 1979 setkal s Chou-en Laiem, zeptal se ho během rozhovoru, co si myslí o výsledku
a významu Velké francouzské revoluce. Na odpověd je ještě trochu brzo, bez zaváhání odpověděl bystrozraký Chou.... -
Re: Re: http://www.noveslovo.sk/clanok.asp?id=17527&cislo=9/2009y
Autor: Vypráví se,
28.02.2009, 23:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
....Nedostatečná, podřazená a zúžená, administrovaná a distribuovaná západokřesťanská racionalita bez vlivu spirituální racionality křesťanského Východu, od něhož byla odkrojena, a Dálného Východu, který nemohla osvětlit, nesouhlasná vůči etickým základům vyplývajícím z úcty k životu a vnoření do oslňujícího mysteria bytí, končí v mechanice znehodnocené reality a shluku neúplných, osamocených jedinců mimo společenství, domov i cestu. I poutníky a nomády v krajinách západního intelektu nahradili na místě přešlapujíci běženci. Naddeterminované dovršení předdějin jehož jsme svědci, přivádí na scénu a bojiště prvopočátek. Pospolitosti, vize, rituály, platnost a aktivizace kolektivního nevědomí, osvobozující vědomí sounáležitosti v podobě původního nejúčelnějšího a primárně neúspěšnějšího lidského zřízení, nebo v současné transformované podobě umožňující zpřízněnění určením i volbou, vystupují jako zárodečná skupenství do blížícího se počátku skutečně lidských dějin.....
... Evo Morales, Ameríndio z lidu Aymara. Morales předkládá vizi KOMUNITARNIHO SOCIALISMU založeného na reciprocitě a solidaritě, spojení humanity a Pachamama, ze srdce And, z Jihu pro celý svět!“
Ve svém projevu na zasedání Spojených národů v září 2008 předkládá ,,Desatero“ pro záchranu planety, života a humanity.
V tomto Desateru je ozřejmováno jako nutnost odstranění kapitalistického systému, který je příčinou válek, vytvoření světa bez kolonialismu a imperialismu, respekt vůči přírodě – Universu - Pachamama, uznání základních služeb jakožto lidských práv, odstranění nerovnosti mezi lidmi, umožnění diverzity kultur, ekonomiky a života, který není na úkor ostatních.
Vypráví se, že když se Henry Kissinger v roce 1979 setkal s Chou-en Laiem, zeptal se ho během rozhovoru, co si myslí o výsledku
a významu Velké francouzské revoluce. Na odpověd je ještě trochu brzo, bez zaváhání odpověděl bystrozraký Chou....
-
-
-
Keď som sa konečne dosmial, tak som zvážnel lebo mi zišlo na um: Blbost neodhalená působí nezávisle na našem vědomí, a je tudíž škodlivá; škodlivější je však blbost odhalená, ale přehlížená a trpěná. nemali by sme viac trpieť výčiny a podrazy takýchto odborníkov na výrobu bublín a vysmážaných snehových gulí - do kameňolomu s nimi, nech ručne roztĺkajú kameň potrebný na dláždenie našich ciest do krajšej budúcnosti (bez nich!).
-
Re: Výborný článok
Autor: http://www.zvedavec.org/trochujinak_3039.htm
07.03.2009, 15:32 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
http://www.zvedavec.org/trochujinak_3039.htm
-
ano, do kriminalu s nima, na ilavu, do dachau , na solovky.
-
-
Nerad uvadzam info, ktore nemam preluskane, ale tento web mi fakt neda.
Takymto nejakym hospodarenim sa da dostat ku krize aj bez subprime poziciek.
Podarilo sa tym ludom vobec nieco, okrem uzivania si zivota a naplnania vlastnych vreciek? Alebo takto nejako to ma fungovat?
http://apollon.holding.sweb.cz/
Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872
Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.
Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist

