JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Všetci v protismere

Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...

[Tiburon]

Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu

V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Košický Abu Ghraib

  • Skoro dobrý článok

    Autor: alter ego

    14.04.2009, 09:58 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Skoror skvelý článok, až na nejaké maličkosti.

    Porovnanie z Abú Ghrajb kríva. Každý, kto ho používa uráža obete americkej agresie v Iraku. Ale toto je tu zbytočne hovoriť. Oveľa zaujímavejšie je pozorovať, ako ľudia, ktorí pred x rokmi zľahčovali prípad Abú Ghrajb, dnes sa oháňajú s porovnávaním tejto americkej mučiarne a košickej policajnej stanice. Ale to samozrejme nepíšem o autorovi článku.
    V Košiciach nešlo o mučenie. Išlo o ponižovanie, myslím že v AI by ste mali poznať rozdiel. Ale to len na okraj.
    Zaujímavé je, ako tlač jednohlasne požaduje odstúpenie Packu a Kaliňáka. Zdanlivo by sa dalo súhlasiť a minimálne jeden z nich si zaslúži odísť, len by bolo rozumnejšie, keby odišiel za svoje chyby v úrade a nie za niečo, na čo nemal dosah. No pozrime sa na to v širších súvislostiach. Prípad Sendrei. Odstúpil vtedy šéf policajného zboru? Odstúpil minister vnútra? Žiadala vtedy AI ich odstúpenie? Žiadala tlač ich odstúpenie? Tí košickí sopliaci žijú a o pár týždňov budú lúpiť ďalej, Sendrei nežije. Kde ste boli vtedy? Priznajte si, riť paľovu vám záleží na nejakých zlodejíčkoch

    A kde je prezumpcia neviny v prípade policajtov mučiteľov? To že sme videli hnusné zábery ešte nenahradí spravodlivý proces. Absurdné? Áno. Ale keď niekto žiada o prezumpciu neviny na pouličných zlodejov okrádajúcich starenky, nech ju uplatňuje aj na policajtov mučiacich deti.
    Žiadalo by sa vysvetliť, čo znamená tvrdenie "prezident policajného zboru známy svojou dlhou a smutnou históriou popierania právneho štátu a ľudských práv". Je to ešte o Packovi? Kedy a ako "popieral"? Myslím že čitatelia tohoto portálu majú právo to vedieť. Toto nie je SME, kde môžte do čitateľov tlačiť propagandu ako kapustu do suda.

    • Re: Skoro dobrý článok

      Autor: TakToJe

      14.04.2009, 15:16 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Policajti iniciativne skusali nove riesenie. Co keby ich pristup zapracoval a mladych pachatelov "prevychoval"? Osobne o tom pochybyjem. Problem mladych pachatelov je neriesitelny. Takisto ako je nemozne ziskat kooperaciu obcanov okupovanej krajiny. To je jedina suvislost medzi Abu Ghraib a kosickym incidentom.

    • Re: Skoro dobrý článok

      Autor: nenarocny

      16.04.2009, 17:32 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Aky je rozdiel medzi mucenim a ponizovanim? Myslim to vazne, z pravneho hladiska?

      • Re: Re: Skoro dobrý článok

        Autor: Ivana

        16.04.2009, 23:17 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        nieco ako "ponizovanie" z pravneho hladiska neexistuje, to je len slovo a prave preto ho v tomto pripade tak casto pouzivaju, aby nemuseli nic riesit

      • Re: Re: Skoro dobrý článok

        Autor: alter ego

        17.04.2009, 10:39 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        nebudeme sa asi sporiť o slovíčka z právneho hľadiska, nie sme právnici. ale...
        Napr. novelizácia Zákona o sociálnoprávnej ochrane detí hovorí, že "je zakázané používanie všetkých foriem telesných trestov na dieťati a iných hrubých alebo PONIŽUJÚCICH foriem zaobchádzania a trestania dieťaťa, ktoré mu spôsobujú alebo môžu spôsobiť fyzickú ujmu alebo psychickú ujmu"

        Osobne sa domnievam, že zámerom policajtov bolo spôsobenie psychickej ujmy- hanby- u dotyčných podozrivých (bojím sa napísať delikventov, to viete, na rozdiel od policajtov, týchto podozrivých sa týka prezumpcia neviny).

        • Re: Re: Re: Skoro dobrý článok

          Autor: alter ego

          17.04.2009, 10:40 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          pardon, nie novelizacia, ale novela

        • Re: Re: Re: Skoro dobrý článok

          Autor: nenarocny

          04.05.2009, 00:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          No, ja sa len tak pytam, a rad sa o slovicka natahujem, ked niekto vytiahne slovickarsku natahovacku. Napr. taky
          Článok 3 Europskeho dohovoru o ludskych pravach hovori ze:
          "Zákaz mučenia
          Nikoho nemožno mučiť alebo podrobovať neľudskému alebo ponižujúcemu zaobchádzaniu alebo trestu."
          .
          Cize vyjde mi ze ponizujuce zaobchadzanie je postavene na roven muceniu, kedze je zakazane rovnakym clankom. Mozno sa to v judikature ESLP nejako rozlisuje, mozno existuju pripady za ktorych mozno niekoho ponizovat, aj ked ho mozno nemozno mucit. Cakal som ze sa to dozviem.
          .
          Nepochybne vsak kosicki policajti ziadne opravnenie nikoho ponizovat ani mucit nemali.

  • super

    Autor: Ivana

    15.04.2009, 21:54 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    presne povedane

    • Re: super

      Autor: blbológ

      16.04.2009, 13:39 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Ako málo stačí salónnemu humanistovi. A teraz hor sa na projekty za záchranu ohrozeného druhu rodených lúpežníkov ;-)

      • Re: Re: super

        Autor: článok ocenujem

        16.04.2009, 15:27 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        málokedy súhlasím s článkami na tomto portáli, ale tento článok ocenujem ako nielen dobrý, ale aj veľmi potrebný. to, čo sa stalo je neuveriteľné. Občania delegujú na štát kompetenciu chrániť ich, dávajú dane aby za ne štát platil políciu a policajtom dávame kompetenciu v prípade potreby našej (či ich vlastnej) ochrany aj zabíjať - podľa zákonov... Preto je takéto správanie sa "mužov zákona" neuveriteľné, hanebné a neprípustné. ak sa toto bude tolerovať, kde to skončí? Naša polícia má za sebou dlhú tradíciu zneužívania právomocí, porušovania zákonov i ludských práv - pred rokom 89. ak sa pootvoria dvierka tak zajtra budú biť a ponižovať naše deti.. Najvyšší ustavní činitelia mali výjsť do ulíc na protestný pochod, tak sa to deje v civilizovaných krajinách. lenže tí naši zneužívajú situáciu a opriživujú sa na rasizme - lebo to boli "cigáni".. a tí im hlasy nedajú. Hanebné. A odkaz pre obhajcov policajtov - dnes je v civilizovanom svete kopa metód ako rómsky problém riešiť. dá sa znížiť vek trestnej zodpovednosti, viazať prídavky na starostlivosť o deti, prísne kontrolovať výchovu detí a prípadne ich umiestnovať do opatery štátu, ale nechať ich ponižovať štátnymi orgánmi, ktoré majú chrániť aj romov je mimo civilizovanej spoločnosti

        • Re: Re: Re: super

          Autor: alter ego

          16.04.2009, 15:42 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          preco by im "cigani" nedali hlasy?

          • Re: Re: Re: Re: super

            Autor: a vieš uviesť nejakú rómsku politiku?

            16.04.2009, 20:46 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            tak si pozri volebné programy relevantných politických strán za uplynulých 10 rokov, politickú prax i kandidátov a odpovedz si, či existuje niečo ako program zameraný na romskeho voliča. nie, prečo asi?

            • Re: Re: Re: Re: Re: super

              Autor: alter ego

              17.04.2009, 10:14 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              nemusim nic pozerat, nieco take ako "program zameraný na romskeho voliča" naozaj neexistuje. Ale co to ma spolocne s tym, ci Cigani alebo Romovia budu alebo nebudu niekoho volit?

Videonázor

Arabská jar -rok po: diskusia vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist