JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Eurozóna – menšia a menej demokratická

Každým dňom Európska únia nalieha čoraz nástojčivejšie na grécku vládu a parlament, aby prijali ešte drastickejšie úsporné ...

[Joachim Becker]

YANIS VAROUFAKIS: Spravodajstvo o kríze eurozóny – Lekcie z gréckeho frontu

Krach z 1929 a následná Veľká hospodárska kríza nás mali naučiť dôležitú vec: že kaskádovitý pád ako súkromných, tak verejných ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Ľavica je cool

  • V to dúfam.

    Autor: Balko Július

    06.07.2010, 11:34 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Držím palce!

  • gramatické úpravy

    Autor: derrick

    06.07.2010, 12:07 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    neberte to ako provokáciu, proste si všímam detaily:
    *široký podporu
    *chytrá (rozumná, šikovná, uvedomelá - čokoľvek len nie chytrá, je to čechizmus)

    • Re: gramatické úpravy

      Autor: derrick

      06.07.2010, 12:10 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      článok sám o sebe je fajn, aj keď mierne idealistický.
      (zásadoví idealisti sú ale pre spoločnosť jediným riešením :) )

      budeme mať kapacity na podobné riešenia aj bez toho, aby sme materiálne a ľudsky vykorisťovali tretí svet - resp. len s použitím vlastných zdrojov alebo zdrojov, ktoré získame poctivým obchodom, výmenou za adekvátne protihodnoty?

      je možné pozitívne reformovať systém V rámci jeho možností a princípov bez toho, aby došlo k zásadnej zmene charakteru konzumnej spoločnosti?

    • Re: gramatické úpravy

      Autor: JD

      06.07.2010, 12:10 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      gramatika uz bola medzicasom opravena.. ale "chytra" ostalo, lebo sme ludovi :)
      dik za konstruktivne upozornenie

  • Chyby a pod

    Autor: admin

    06.07.2010, 12:14 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Ak prosim zachytite chyby a pod tak by nas potesila aj ponuka spolupodielat sa na zvysovani textov. Pripominame ze za JtT nestoji ziaden kapital a teda nema zdroje na korektury
    a dalsie dolezite redaktorske prace. Vdaka za pochopenie.

  • kapitalizovanie klišé a agizmus

    Autor: Zuza

    06.07.2010, 12:18 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Hlavný tlak na zmeny nepríde od ubolených starších generácií, ktoré sa schovávajú pod strechu sociálneho konzervativizmu. Príde od ľudí, ktorí sú prirodzene meritokratickí, mysliaci a zameraní na vzdelanosť.

  • Drzim palce

    Autor: emmacore

    06.07.2010, 12:49 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Skutocne slovenskym lavicovym idealistom drzim palce, aby zohnali peniaze, vytvorili politicku stranu, dostali sa s nou do parlamentu a vsetkym nam ukazali, ako vedia pomoct Slovensku. Budem medzi prvymi, ktori vam budu blahozelat. Pretoze zatial ste ukazali, ze sa viete angazovat vo veciach typu demonstracia pred prezidentskym palacom, ked tu boli Cinania. Respekt za to. Ale okrem toho mate len kopec reci. Sulik sa do parlamentu dostal za cca. rok, dokonca aj OKS uz je v parlamente (a ti rozhodne nemali vela penazi na kampan). Mate aspon nejaky think-tank, cez ktory dokazete pre politikov pripravovat navrhy rieseni? Alebo len tento web a obcas stlpcek v Pravde?
    Prosim, neberte to v zlom. Myslim si, ze socialisticke riesenia jednoducho nefunguju. A bol by som velmi rad, keby mi niekto ukazal opak.

    • Re: Drzim palce

      Autor: Kaifáš

      06.07.2010, 14:08 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Mohol by som sa uraziť,lebo som jeden z tých,ktorí sú pod tou strechou,ale neurazím sa,lebo by to aj tak nemalo zmysel,ani účinok.Skôr si myslím,že to záleží na človeku,či chce zmenu alebo si len tak sedí na guliach.Viete,socializmus ako teória,ídea,nie je zlý,len ho sprznili ľudia.Ja nikdy neidealizujem ľudí a preto tvrdím,že väčšina nie je uvedomelá,nie je dobrá.Človek má skrôr tendenciu byť zlým,robiť prieky,závidieť,nenávidieť,mstiť sa,podvádzať,falšovať,byť zištným,hrabať pre seba,utopiť druhého v lyžičke vody.Opak je skôr výnimkou.Preto bude potrebné "prerobiť človeka",niekedy sa tomu hovorí,zmeniť jeho myslenie.Zoberte si princípy socializmu.Ak abstrahujete vieru,sú to vlastne kresťanské princípy.Pomoc,solidarita,spolupatričnosť,nezištnosť,dobroprajnosť,atď...Ale tým,že ako som uviedol,človek je vo svojej podstate zlý,sprznil aj kresťanské aj komunistické princípy.Poďme ku kapitalizmu.Ani tie zásady nie sú zločinecké.Kapitalista by mal zabezpečiť,aby sa robilo efektívne,účelne,rozumne,ale zasa nastupuje človek,ktorý je v podstate zlý a chce hrabať,chce viec,nemá záujem o iných,nie je solidárny.Rozdiel medzi ľavicovou a pravicovou vládou by mal byť len v rozdeľovaní.ale zasa je tu zlý človek,ktorý rozdeľuje paretovým pravidlom.Sebe 80%,iným 20%.
      V podstate by malo byť jedno,či vládne ľavica,či pravica,ak sa majú ľudia dobre.Zvykne sa hovoriť,že dobre už bolo.
      Absolútne súhlasím s autorom,že väčšine stačí,aby sa mali trošku lepšie a už sú pravica,len čo však stratia prácu,vrátia sa späť.Socializmus nevedel vyriešiť niekoľko zásadných problémov: vlastníctvo(spoločné,nie je ničije),konkurencia(súťaž ju nenahradila),intenzita práce,disciplína(mäkký ZP),triedne rozdiely(teéria rovnakých žalúdkov),demokracia(demokratický centralizmus zlyhal),viera(silný vplyv cirkví-inteligenčné zaostávanie),sloboda myslenia(nedá sa nahradiť uniformitou)samozrejme problémov je viac.Mladí,vzdelaní,inteligentní ľudia,ktorí nechcu pravicu ani ranný,surový,vykorisťovateľský kapitalizmus,si pod ľavicou predstavujú umierneného kapitalistu,ktorý delí fifty fifty.lenže bibi je v tom,že taký kapitalista neexistuje.Neexistuje ani uvedomelý robotník,ktorý využíva pracovnú dobu,nekradne,je loajálny,pracuje na doraz.Japonský systém nie je systém.To je nátura,dosiahnutá výchovou drilom,vymývaním mozgov,podobne ako viera.hľadať treba teda strednú cestu.Krédo:človek žije len raz a má právo čivot prežiť plnohodnotne,dôstojne,zaujímavo,spokojne.k tomu musí prispieť on sám,ale aj spoločnosť.Tento jednoduchý princíp,túto dilému ľudia riešia,odkedy vstúpili do spoločenských vzťahov a zatiaľ to ešte nikto nevyriešil.

      • Re: Re: Drzim palce

        Autor: Ná, Pipipi, Ná

        08.07.2010, 00:42 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Takmer súhlas (s Tebou, nie s autorom, stotožnil všetky idealne a optimálne "parametre" s lavicovostou). Lavice je zatial kool (v plote).

    • Budme realisti

      Autor: Ironia od L.

      06.07.2010, 14:31 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      je, ze ked zozenu peniaze, tak urcite darca bude za to nieco chciet a oni sa uz sa budu musiet vzdialit od svojicih idealov. V dnesnej dobe a v dnesnom systeme takato lavica nie je mozna, a uz vobec nie je mozne v takom malom statiku s takou otvorenou ekonomikou ako je nasa, kde stat sa pocas vladnutia pravice zbavil vsetkeho majetku a teda aj vplyvu ovpyvnovt ekonomiku krajiny. Ale je to mile citanie

  • Ľavica a ženy

    Autor: Viera Grajciarova

    06.07.2010, 13:57 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Vďaka za skvelý článok. A tiež držím palce pokrokovej ľavici. Mne čechizmus nevadí a som rada, že sa sem tam objaví v článkoch. Moja mama celý život hovorí trnavským nárečím a ľúbim ju celým svojím srdcom. A koľkokrát sa nám deťom za to posmievali, lebo vraj že jej nerozumeli čo povedala. V podstate som si na to zvykla a dnes som vďačná za to, že ja rozumiem trnavskému nárečiu. A keď chcem aj ho rada používam, iba tak, pre potešenie duše. Ale nie o tomto som chcela písať. Ľavica pre mňa znamená veľmi veľa. Nikdy nezabudnem na pioniersky tábor, ktorý bol pre nás zadarmo hoci nik z mojej rodiny nebol v komunistickej strane. Ako trinásťročné dievča som z maminej roboty bola na desať nádherných dní v Prahe. Spoznávali sme jej históriu a kultúru. Precestovali sme krížom krážom po celej Prahe a nielen po Prahe. Videla som toľko hradov, zámkov, nádherných záhrad a parkov. Mali sme skvelé sprievodkyne, ktoré boli vzdelané historičky. A môj mladší brat každý rok chodil do pionierskeho tábora z otcovej roboty tiež do Čiech až na tri týždne, ale on mal tábor zameraný viac menej na prírodu. Ani nehovorím, že svoj kufor si vždy doniesol úplne nedotknutý, pretože si vytlačil iba s kraťasami a jedným tričkom. Vždy povedal, že nemal kedy sa prezliekať, aby náhodou nechýbal pri nejakej činnosti. Ešte šťastie, že sa každý deň kúpali v prírodnom jazere, lebo neviem, neviem, že či by mal čas sa aspoň umyť. ( toto neberte doslova) A dnes mi je ľúto, že takto isto sa nemôžu tešiť dnešné mladé mamičky s deťmi. Ani si neuvedomujú čo je ľavica a čo všetko im môže ponúknuť. Buď nerozumejú čo je ľavica alebo im možno vyhovuje vykorisťovanie človeka človekom a zodieranie z kože od zahraničných investorov. Asi nevedia, že my sme tu mali zdravotníctvo pre všetkých rovnaké. Mali sme zubárov, preventívne prehliadky aj očkovanie. Potraviny boli kontrolované našimi hygienickými stanicami. Osveta fungovala ako nikdy pred tým. Je toho veľmi veľa čo pre nás ženy a deti urobila ľavica. Ibaže dnes jej mladí nevedia prísť na meno. a kto vie že prečo?

  • 2 pripomienky

    Autor: ivan lesay

    06.07.2010, 14:05 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    vdaka jurajovi za clanok. vela spravnych postrehov, ale aj niekolko problematickych.
    napr. by ma zaujimalo, co si predstavuje pod pojmom "prirodzene meritokratickí".
    a tiez, preco by malo slovensko mat "ľavicovú vládu s vyrovnaným rozpočtom".
    dakujem

  • ale mascarpone hoňo, p. Draxler

    Autor: godself

    06.07.2010, 14:27 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    po prvé oceňujem že je to o štyri triedy lepšie ako ten Blahov blábol nižšie... ale, takže tu budete 4 roky etablovať tzv. novú inovo-knowle-chick ľavicu,etc, ... , no to bude úžasne cool, ale skončiť to može maximálne ako dúhový kúl v prdeli tých priateľskejších SaS-károv á la Thornshawn...žiadne obavy , tí to tu rozkolíkujú len tak fukot..., ale kľudne si rozbite huby na tejto pseudo Blair -before Bush asslicking -Bobby Reich - Lewinsky slovenskej dramatizácii...bona fide, Tony Judt to vie lepšie a , nič v zlom trochu real advanced economics by ,p. Draxler, Vám tiež neuškodilo, z tohto pokusu nie je jasné, že by ste sa už kriticky vzdialili od Econ 101,vševysvetľujúci techno rent-seeking prenechajte tomu truľovi Filkovi, to je čistý Abweg.Každopádne, gooood luck a ,pls, pretlačte to Genossen na vybralisme.sk, nech dobehnú fšétci glorious slov.autistickí a hagiografickí paleolibertariáni a píšu svoje samojebné revelations....chceme zábavu, zááábavu, kurva...

    • zaujimavy clanok, az na to...

      Autor: M. Stefanovic, bratislava

      06.07.2010, 14:55 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      za posledne tri mesiace sa tusim druhykrat vyjadrujem k autorovi. no, zaujimavy clanok to ano, ale je to zatial vizia, sen. nie som tym nejako uneseny. Dolezita je vzdy taka politika {pre stat ako celok} , ktora sa da uskutocnit. Ktora je zlucitelna s mentalitou ludi, ktori tu ziju,. treba si vazne uvedomit, ze Stredoeuropania nepatria medzi prilis inovativnych ludi.nie tak, ako v niektorych krajinach. V tomto je napr. USA daleko pred Europou. Cize tieto uvahy su pekna, ale hudba buducnosti.

      okrem ineho tiez nepovazujem p. Draxlera za velmi lavicoveho, iste nie nejakeho puncovaneho laviciara. Opat ako je to aj u inych autorov pouzil vyraz - cool.. dobre, ale byt cool, to oslovi len povedzme sestinu volicov nejakej strany. Politika [aj lavicova} musi byt uspesna a solidna. napr. taky Gyurcsany v Madarsku ako novopeceny premier bol chvilu cool a kde je dnes ? Najblizsi rok bude asi v politike dominovat boj o percenta- u vsetkych politic. stran.

  • Hlada sa uspesna lavicova ekonomika

    Autor: Me

    06.07.2010, 14:59 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    zn. dlhodobo

    • Re: Hlada sa uspesna lavicova ekonomika

      Autor: Hm

      06.07.2010, 15:57 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Svedsko, Dansko, Nemecko, treba pokracovat?

      • Re: Re: Hlada sa uspesna lavicova ekonomika

        Autor: ten 2

        11.07.2010, 17:29 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        pri všetkých (možno s výnimkou Dánska) stojí otázka \\'dokedy?\\'
        pričom ceteris nie je paribus, majú úplne inú kultúru ako stredná Európa

  • hura k svetlejsim zajtrajskom

    Autor: ja ja ja jenom jaaaa

    06.07.2010, 15:07 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    kto stoji na chodniku, nemiluje republiku!

  • Lavica moze byt cool

    Autor: Marian Janos (Maros)

    06.07.2010, 18:01 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Slovenska lavica ci uz ta okolo Fica, alebo Chmelara asi tazko. V prvom rade im chybaju kvalitni ekonomovia a cely ich marketing je o prerozdelovani penazi.
    -
    Na clanku ma zaujalo jednak to, ze sa pise o naraste nizkoprijmovych skupin (tvrdenie by si vyzadovalo dokaz). A vobec nerozumiem populistickej kritike golfovych ihrisk. Je to sposob vyuzitia nezalesnenych ploch, ktory je ovela setrnejsi voci prirode ako polnhospodarstvo, je to miesto kde sa robi biznis, cim viac prachacov si sem pride zahrat, tym lepsie kontakty pre nasich podnikatelov.

  • ok

    Autor: Aproximov

    06.07.2010, 18:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Juraj, ok. Opäť dobrý text. Začnime však od začiatku: čo je dobré na vynútenej solidarite? Čo je morálne na násilnej úlohe štátu, ktorý jedným berie a druhým dáva? Socializmus môže byť fajn, ale bez násilia vlády nemôže technicky existovať - a v tom sa dosť podstatne líši od ekonomicky liberálnej spoločnosti.

  • ...

    Autor: Pan.X

    06.07.2010, 19:50 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Uz by bolo aj na case....aby to naozaj platilo

  • Zla volba protivnika

    Autor: M.R.

    06.07.2010, 19:53 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Pan Draxler,

    v mnohom ohladom sucasneho smerovania Slovenska a jeho \\"pravicovych elit\\" s Vami suhlasim. Nemyslim si vsak, ze v lavicovom spektre je dostatcna sila na co i len priblizenie sa presadeniu vizie ktoru mate. Je to tym, ze na Slovensku sa nelame priestor na lavicu a pravicu ale na nacionalny-konzervativizmus/etatizmus a modernizacny liberalizmus.

    Zial termin \\"lavica\\" a \\"socializmus\\" bol vykradnuty prave predstavitelmi nacionalneho konzervativizmu, ktory na slovensku prevlada. Modernizacny liberalizmus bol uzurpovany pravou castou spektra (co je prirodzene vzhladom na nasu minulost) a preto bude len velmi tazke najst dostatocnu oporu pre Vasu myslienku moderneho lavicoveho liberalizmu. V Slovenskych podmienkach je pojem \\"lavica\\" skompromitovany a lavicovo zmyslajucich ludi na liberalno-modernizacnej casti spektra je malo.

    Preto si myslim, ze myslienky lavicoveho modernizacneho liberalizmu mozno presadzovat len v spolupraci s inymi stranami z pravej casti liberalneho spektra. Mozno je nasou nadejou postupny odklon istej stredopravej liberalnej strany viac ku stredu. Radicova na cele SDKU-DS by nemusela byt uplne zla sprava...

  • ako sa niekto kto chce spoplatnovat

    Autor: frankensteinovo monstrum

    06.07.2010, 20:07 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    skolstvo moze este pokladat za lavicu to naozaj netusim.

    • Re: ako sa niekto kto chce spoplatnovat

      Autor: Kapitulacia

      06.07.2010, 21:30 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Tento text je vlastne taka reklama na lavicu prijatelnu pre pravicu. Autor redukuje politicku dramu emancipacie na bio jogurty, iPady a feng shui podnikatelov.

  • a

    Autor: uzbekistan

    06.07.2010, 23:09 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Len teraz pred chvylou vas ludia vyhnali od koryta a uz kujete pikle, ako sa za styri roky vratite a budete zase zbedacovat ludi. Zase chcete bezcharakterne kradnut ? To vam nestacia tie nakradnute miliardy v JaT a u STBaka Sirokeho. Ludia prisli pri povodnach o vsetko a vy si krochkate z nakradnutych emisii, pozemkov vo velkom slavkove a tatranskej lomnbici, podvodu z tiposom, ukradnutom miliardovom mite. To ste ozaj taky bezcharakterny , to mate vy laviaciary az taku hrosiu kozu? Naozaj vam to nevadi?

    • Re: a

      Autor: Pakistan

      07.07.2010, 06:59 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Daj sa liecit, a hlavne drz balonik lebo v tvojom pripade bolo chybou ze ta zobrali do skoly/ aj ked tvoja gramatika je fakt pozoruhodna

  • Problémy Slovenska

    Autor: peterko

    07.07.2010, 15:24 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Problémom Slovenska nie je vláda pravice, ani vláda ľavice. Problémom je vláda korupcie a bezprávia. Aj Fico by bol skvelý premiér, keby tieto problémy naozaj riešil.

    • Re: Problémy Slovenska

      Autor: reakcia

      14.07.2010, 20:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Presne tak, ale korupcia a rozkradanie sa neda vyriesit volenim pravice alebo lavice. Korupcia je problem vnutri systemu a preto sa nikdy nepodari ju vyriesit zvnutra (vlobou spravneho politika). Jediny sposob ako mozno tlacit na ustup korupcie je pomocou medializacie, ale to predpoklada funkcne demokraticke (asopn trochu objektivne) media. Bez politickej zodpovednosti sa na Slovensku bude kradnut navzdy.

  • Ľavici držím palce ...

    Autor: Anton Michalka

    07.07.2010, 18:22 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Bohužiaľ, kým budú ľavicu na SK reprezentovať ľudia, ktorí na MDŽ rozdávajú dôchodkyniam uteráky a karafiáty ... dovtedy ľavica sotva získa cool nádych ... a obávam sa, že tí ľudia - vieme o kom hovorím - tu budú ešte veľmi veľmi dlho. Napriek alebo práve vôli tomu skutočnej, modernej, zmysluplnej ľavici držím palce.

  • problem lavice

    Autor: niekto

    08.07.2010, 10:53 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    problem lavice je ten ze sa zameriava na \\"socky\\" na davkach a okrada a/alebo zadlzuje tych co nieco robia, co sa snazia - a hlavne su to vsetko \\"socialni miliardari\\" ktori maju plnu hubu socialnych sprostosti bez rieseni a popri tom veselo rozkradaju stat. lavica by mala upustit od rozdavnia darmozracom a zamerat sa na ludi ktori pracuju - aby ti ludia ktori pracuju aj nieco mali, nie ze sa idu pretrhnut za 350 eciek. jednoducho kto pracuje nech zije dostojne a nech si moze dovolit zit, lebo teraz je clovek len stroj na produkovanie zisku. btw na slovensku nie je lavicova strana (mozno sdl? - ale verim tomu ze pri koryte by sa rychlo ucili od smeru) - smer su zlodeji a nie lavica.
    clanok sami pacil, konecne nieco rozumne aj z lavicoveho pohladu a nie to hlupe tliachanie od ( vraj byvalych) komunistov co pocuvam na kazdom rohu :( aj ked je to idealisticke a skoda ze na sk toto nikdy nebude :(

  • tublatanka revival?

    Autor: tublatanka revival?

    08.07.2010, 11:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    vo velkej skole dni tichi chlapci nesedia
    iba ti vybrani, co tym druhim povedia
    kadial ist ...

    my sme ti vybrani, ktorym bude patrit svet ...
    my, co (ne)mame ziadne vyhody len PAR NAIVNYCH VELKYCH OCIIIIIIII

    teda ak jjt otvara rubriku tublatanka revival a draxler prida dalsie texty, napr. Dnes mam rande (s dejinami) alebo Prometeus ... zapinam si RSS ... ako prirodzene meritokraticky (!!!!!!!) viem, ze sa to fakt oplacko
    vdaka, pobavil som sa

  • Vyhladavnie renty

    Autor: s

    08.07.2010, 17:49 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Nepatria nahodou medzi tych, ktori vyhladavju rentu u niekoho mocneho aj lavicovi taraji, neschopaci, prizivnici a aparatcici pracujuci pre EU institucie? Uz sa vsetci maldi a trvorivi technokrati trasu za tym, aby ich mohli zivit aj nadalej v tej uzasnej novodobej lavicovej spolocnosti.

    • Re: Vyhladavnie renty

      Autor: hanq bukowsky

      14.07.2010, 16:01 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      niekedy väčšinou veľkí zlodeji najviac kričia a ukazujú na iných, najčastejšie na úbohých zlodejíčkov

Videonázor

Robo Mihály - Reťazou na parlament vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist