JeToTak.sk - úvodná stránka

Anketa

Táto vláda vydrží...

Inaque.sk

Kamarátky až za hrob

Záhrobie zdá sa neobchádza ani chick-lit. Osamelé dievčatá sa zjavne prestali báť duchov a ich prítomnosť v modernom svete je viac než vítaná. Teda aspoň v ľahkom letnom čítaní najnovšieho románu Sophie Kinselly s názvom Twenties Girl.

Zelenáči

"Len niekoľko statí z knihy od Václava Klausa," odpovedal nový český minister životného prostredia na otázku, či čítal niečo o globálnom otepľovaní. Keby sme na tomto mieste nemali úvodníky, ale aforizmy, spomínaným citátom by sme boli hotoví.

Stredoeurópske osudy

U susedov nie je nikto prorokom, mohli by si spoločne povedať György Faludy a Gregor von Rezzori. V slovenčine zatiaľ totiž nevyšla ani jedna z ich kníh. Zato britské vydavateľstvo Penguin ich zaradilo do najnovšej edície stredoeurópskych klasikov.

Diskusia k článku:

MDŽ ako vtip

  • článok

    Autor: derrick

    08.03.2010, 11:13 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    určite nie zlý článok, aj keď vyhradenie "adekvátneho priestoru na kandidátkach" je podľa mňa tiež skôr opakom toho, o čo by sa autorka chcela snažiť.

    rozdiely v mzdách sú reálny problém a tu stopercentne súhlasím.

    no ale tie babky mi nejdú do hlavy, percentuálne mi to nevychádza, Fica volilo viac ľudí, ako od Mečiara odišlo babiek, tieto nálepky sú už veľmi trápne a unavujúce.
    aha - zabudol som, pridali sa k nim tí "menej vzdelaní".
    autorka zabudla napísať, koho ako uvedomelý a vzdelaný človek mám voliť, lebo k babkám sa určite zaradiť nechcem (ani v minulých voľbách som sa k nim nezaradil, ale ešte chvíľu takéto blbé reči a toho Fica nakoniec voliť pôjdem, just)

    • Re: článok

      Autor: Olga P.

      08.03.2010, 11:39 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      nuz, podla vsetkych dostupnych sprav to osadenstvo naozaj vyzeralo tak, ako kedysi fan-club Meciara. Nemyslim to nijako pejorativne, jednoducho sa ten nazov ujal. Ako naznacujem, vobec to nie je blba strategia, dochodkyne su velmi uvedomela a urcite nie nezanedbatelna volicska zakladna. a pokial im to urobilo radost, tak to malo aspon nejaky zmysel... ale aj tak by som od mmodernej socialnej demokracie ocakavala na MDZ ovela ovela viac. A verte mi, ja by som veeeelmi rada volila modernu soc-dem stranu - keby sme nejaku mali.

      • Re: Re: článok

        Autor: derrick

        08.03.2010, 14:56 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        ja som len nepochopil či sa bavíme len o voľbách alebo o agitke z 8.marca :)
        každopádne inak vcelku súhlasím.

    • Re: článok

      Autor: Pauler

      09.03.2010, 20:30 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Presne...podla vas je zrovnopravnenie to, ked sa zena dostane na kandidatku len preto ze je zena?

  • k MDZ

    Autor: Delegado_Zero

    08.03.2010, 14:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    vsetkym zenam k MDZ zasielam prejav ucty a respektu a zelam vsetko dobre... k clanku: zaujimave myslienky a asi aj z isteho uhla pohladu spravne, ale jednu pripomienku... preco sa zasa niekto, a je jedno ci uz je modry, zeleny, alebo ten "pravoverny laviciar" obuva do Roberta Fica...co takto okrem pisania kritickych clankov skutocne nieco poriadne robit...nepotrebujeme tu dost radikalne odbory, ktore skutocne nieco spravia pre zeny, ktore makaju 12 hodinove smeny za 400 eur a odpadavaju od vycerpania pri pasoch? alebo co takto vstupit do Smeru a predostriet tam feministicku agendu? Pisat nahnevane clanocky, ze nejaky politik komunikuje s verejnostou (a vlastnym elektoratom) takym ci onakym sposobom je slabucke...

    • Re: k MDZ

      Autor: zena

      08.03.2010, 18:08 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      a ja prejavujem respekt a uctu aj vsetkym muzom, makajucim v tomto po... svete od svitu do mrku, lebo na ich pleciach lezi zabezpecenie rodiny.

      • Re: Re: k MDZ

        Autor: respect...

        09.03.2010, 13:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        a mimochodom nepaci sa mi ako odpisuje p.Pietruchova v clanku matky... a ich sviatok, ktory vyzdvihuje tak jedinecnu rolu zeny v spolocnosti, ktoru ale p.Pietruchova tak strasne potlaca a pranieruje... nechapem preco. ved prave praca matiek v rodine je nedocenena a aked uz nijako inak, aspon takymto sposobom si ju trochu pripomenieme... alebo jej vadi, ze je to hlavne krestanmi uznavany sviatok?

        • Re: Re: Re: k MDZ

          Autor: to je jedno

          09.03.2010, 13:27 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          respect v predoslom prispevku bol myselny nie akomeno ale ako reakcia na prispevok "zeny"...

  • Zeny vo vedeni korporacii

    Autor: sympatizant

    08.03.2010, 21:22 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Dobry clanok pani Pietruchova, dakujem.
    Chyba mi vsak pri prilezitosti dna zien statistika, kolko zien je vo vedeni korporacii, od zbrojnych po potravinarske.
    Tieto korporacie ovplyvnuju zivot nas vsetkych viac ako nejaky Fico.

    • Re: Zeny vo vedeni korporacii

      Autor: Racio vs. emocie

      09.03.2010, 07:05 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Mozno sa niekde daju najst aj presnejsie cisla, ale v zasade sa da povedat, ze vo vedeni korporacii a v politike je asi patkrat viac zien, ako je zdrave a naozaj potrebne.
      Patentovy urad USA vsak ma presnejsie statistiky: zeny tvoria 0.0045 percent autorov vsetkych patentov.
      Politicka funkcia sa totiz da ziskat aj vyplakavanim, minipulaciou, tzv. pozitivnou diskriminaciou a citovym vydieranim roznych Pietruchovych, ale pri patentoch je to takmer nemozne.
      Spomente si na Palinova, Tymosenkova, Livniova, Benova, Radicova...
      Jedna vacsia katastrofa ako druha.

      • Re: Re: Zeny vo vedeni korporacii

        Autor: ajren

        09.03.2010, 07:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Zato maju 100 % patentov na vynosenie a porodenie vsetkych autorov 99,9xxxx patentov registrovanych v USA.
        Len ich vychovu do podoby civilizovanych ludi nezvladaju na 100 %, ako vidno z tvojho pripadu. V tom maju este medzery.
        Odkedy je testosteron synonymom racia? Z korporacii strieka tento hormon agresivity a expanzivnosti na vsetky strany.

        • Re: Re: Re: Zeny vo vedeni korporacii

          Autor: peet

          09.03.2010, 11:54 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          tlieskam :)

        • Re: Re: Re: Zeny vo vedeni korporacii

          Autor: publikum

          09.03.2010, 12:55 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          este by bolo dobre zistit, co ma spolocne porodenie a vychova s vymyslenim patentov... uci sa patentnik od matky ako sa umyva riad alebo vysava koberec? bez urazky, ale spajat vychovu a naslednu schopnost vymyslat patenty sa mi nezda ako vhodne spojenie... je sice pravda, ze ak by sa \\"patentovnik\\" nenarodil, neboli by patenty, ale pri porode to hasne...

          • Re: Re: Re: Re: Zeny vo vedeni korporacii

            Autor: peet

            09.03.2010, 13:01 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            Narodenie je nutnou podmienkou pre vymysleie patentu. Teba priniesol bocian?

            • Re: Re: Re: Re: Re: Zeny vo vedeni korporacii

              Autor: to je jedno

              09.03.2010, 13:30 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              len keby sa zeny toh rodenia tych geniov tak nebali...
              este aj lekari im stale hovoria, ze je to poskodene, a ze nech si to nechaju zobrat...
              a taky Bethoven je genius z 9tich deti, z ktorych bolo tusim 8 postihnutych...

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeny vo vedeni korporacii

                Autor: Olga P.

                09.03.2010, 20:38 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                iste:-) http://pietruchova.blog.sme.sk/c/147979/Aj-vy-ste-uz-potratili-Beethovena.html

  • Betar Fico

    Autor: batko

    09.03.2010, 12:29 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    ten uz asi moze na tom nasom Slovensku za vsetko, mozno aj na celom svete. Vsak pani Pietruchova? Kto vam to drukuje. Paniam a panom liberalnym laviciarom? Pre koho a ku komu vediete svoje placky a bolacky? Koho chcete oslovit? Vyhodili vaz zo Slova?

    • Re: Betar Fico

      Autor: Olga P.

      09.03.2010, 20:44 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      kazal vam snad niekto citat moj clanok? poculi ste uz nieco o demokracii a slobode slova?

  • Dobrý článok, ibaže...

    Autor: Gido

    09.03.2010, 12:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Ibaže zase jedna žena, ktorá čosi chce, ale aby to za ňu urobil muž. Prečo svoje požiadavky nesmeruje k ženám? Veď je tu miláčik médií Radičová. Ako sa tá v ten deň postavila za práva žien?
    Inak čo sa týka politických rečí - to by bol zase krik, o Ficovi a jeho komunistických metódach, keby zahlásil, že strany musia mať na kandidátkách toľko a toľko žien. Ach joj.
    Čo sa týka platov, aj tu plače autorka na zlom hrobe. Ako môže Fico donútiť súkromného obchodníka aby dal viac svojej predavačke?? No nijak. Pravičiari už odnaučili starať sa štát do súkromnej sféri a odmeňovanie tam patrí. Takže nie štát a zákony, ale odborári a SAMOTNÉ ženy musia bojovať za svoju rovnosť.
    Takže ŽENY, dosť už vyplakávania, dosť čakania, kedy vám muži niečo zabezpečia - ak niečo chcete - chodte a dosiahnite to.
    A na záver klasická mužská blbosť a arogancia a sexizmus:
    Koľko je vtipov o ženách?? Ani jeden - všetko je pravda.

  • babky demokratky su husy

    Autor: benjamin

    09.03.2010, 15:55 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    'Chlieb a hry. Nič nové pod slnkom, akurát mierne inovované. Chlieb v podobe hlasov pre Fica. Ficove hry pre babky demokratky.'

    je to take smutne, ked feministicka liberalka z bratislavy, ktora je za vodou, nazve tieto zeny tak hanlivo. keby sa ich opytala preco podporuju fica. mozno by pochopila, ze v dome s kachlami a malym dochodkom radsej budu podporovat niekoho, kto im to zaruci (mozno demagogicky, ale je to tazke pochopit?). ale im to zarucia SaS alebo revointelektuali z JTT? a mozno nie su uplne na vine, ze v dobe ked studovali a ked pracovali feministicke myslenie nebolo explicitne a kriticke (voci rezimom a spolocnosti. ako aj mohlo: progresivne myslenie voci progresivnej spolocnosti?)

    pozrite sa: ja nepopieram, ze tzv babky demokratky mali svoj vplyv na zvolenie meciara. ale tie iste babky v polsku sa zlucovali okolo radia maria a v cesku okolo strany dochodcov (pamatate si to?). mozno by sa bolo dobre opytat, coho sa tie zeny bali a preco? mozno, prezijuc najlepsie obdobie v komunizme, byt v tom case na dochodku, im nedavalo v tom case (vidiac zatvarajuce sa druzstva a zts, v ktorych pracovali) vela dovodov na to, aby sa uplne tesili zo zmien. je to nelogicke? je to dovod, aby sme sa o nich vyjadrovali ako o telatach? podla mna nie, ale je treba zdvihnut vrajliberalny zadok a sa ludi opytat.

    ale zjavne TIETO zeny su husy a daju sa opit rozkom (esteze hlavny argument za interupcie je, ze zeny nie su husy a vedia sa slobodne rozhodnut. pravdaze vsetci vieme, koho pre pietruchovu a jej podobnych predstavuju tieto zeny. resp. ktore zeny sme my, teda niehusy: napr. my nie sme babky demokratky, alebo romky z osad. a z inych clankov p. pietruchovej: tupe su babky v kostoloch a moslimky so satkami. ako si masirovat ego vytvaranim protistereotypov. deleuzov mikrofasista v nas....)

    • Re: babky demokratky su husy

      Autor: Olga P.

      09.03.2010, 20:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Tak moment - ja som nikoho husami nenazvala a v clanku jasne naznacujem, ze vnimam, ze pre tie zeny to mohlo vyzniet pozitivne, ze si na ne niekto tak dolezity spomenul. Dalo by sa to vsak urobit aj na urovni, bez priblblych vtipov a poznamok, ake hadzali Fico a Rasi a spol. Zrejme im scenar napisal Marcin a zrejme to prehnal.
      Od socialnej demokracie ocakavam na MDZ skutocne viac. Na zapad on nasich hranic by si toto nikdy nedovolili.

      • Re: Re: babky demokratky su husy

        Autor: batko

        09.03.2010, 21:33 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        boli by ste velmi prekvapena, co si na Zapad od nasich hranic mozu dovolit. A naspat to klise o comsi nedotknutelnom , ale asi len z jednej strany. Co je dovolene bohovi nie je dovolene volovi. Boli ste vobec na zapad od nasich hranic? Zili ste tam? Mate vobec sajnu o com pisete a predpokladam, ze aj hovorite? Branil som vam aby ste o niecom piisali?. Vadil vam moj nazor? Iba vy mate pravo na nazor?, Ten zapad nam tu doniesol akoze slobodu a znosku akoze kultury. To vsetko cim nas denne krmia nase masmedia sa vam vari paci?

        • Re: Re: Re: babky demokratky su husy

          Autor: Olga P.

          10.03.2010, 10:35 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Nie, nikdy som na zapad on nasich hranic nebola, zijem v zemlanke, lampu vypinam kladivom a nemam ani potuchu, co si ludia na zapade mozu dovolit:-))))

      • Re: Re: babky demokratky su husy

        Autor: benjamin

        10.03.2010, 17:47 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        vy ste co za feministku? bojujete za jazykovu citlivost a pouzivate slova na oznacenie zien, s ktorymi nazormi nesuhlasite, ktore v nasom kontexte maju negativny vyznam (napr. jednoduchych husi voliacich meciarov). netvarte sa, ze to neviete, a ze to pouzivate to slovo iba preto, lebo je to zauzivany vyraz. tento argument (ignorujuc prejorativnu historiu nejakeho vyrazu) pouzivaju napr raristi, ked pouzivaju slovo neger (v usa), alebo cigan (v sr). vy fakt, nerozmyslate o slovach? alebo to robite narocky? som za to druhe, lebo nie je to po prvykrat...

  • Nesuhlasim s vami

    Autor: Elena

    10.03.2010, 09:54 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Pani Pietruchová, mám pocit, že nekontrolovaný feminizmus iba zabíja niečo čo je prirodzené a dané ľuďom. Myslím si, že feminizmus v pravom slova zmysle bol v 20storočí, dneska toto čo je, je už len súperenie s mužmi, nadraďovanie sa...čo prináša mnohým ženám iba samotu do života a ktorú sa následne snažia kompenzovať kariérou a peniami. Žena pokial prestáva byť ženou, prestáva byť zaujímava aj pre muža, lebo muž hľadá ženu, nie "chlapa" v ženskom tele. Vidím to tak, že feminizmus neplní úlohy, ktoré mu prináležia, ale skôr útočí a diskriminuje mužov.
    Ja osobne nie som feministka, mám zaujímavú pracu, milujúceho manžela, ktorý sa nebojí aj prác, ktoré voľakedy boli prisudzované iba ženám... a som dosť znechutená prácou dnešných feministických organizácií a nemám pocit, že by zastupovali nás ženy. Skôr mám pocit že mnéhé typické a razantné feministky sú iba zranenými dušami a útok je pre ních najlepší boj a spôsob ako vyzdravieť, ale v konečnom dôsledku to neprináša želateľný výsledok.

    • Re: Nesuhlasim s vami

      Autor: Olga P.

      10.03.2010, 10:34 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Prepacte, ale nemate ani potuchu o feminizme a feministkach. bez nich by ste nemali ani vzdelanie, ani tu skvelu pracu, o prave volit ani nehvorim.
      Nemam potrebu odkryvat pred vami svoj osobny zivot, ale mozem vas ubezpecit, ze nie som na tom o "nic horsie" ako vy. je to proste - Slovensko je vo vnimani mnohych veci daleko daleko za vyspelymi krajinami - a vas prispevok o tom iba svedci. Pekny den.

      • Re: Re: Nesuhlasim s vami

        Autor: Elena

        10.03.2010, 11:56 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        netvrdim, ze studujem feminizmus a vsetko okolo toho. Hovorim tak, ako veci vnimam a ja si vazim moznost vzdelania pre zeny a ine moznosti, ale to je minulost. Dnesok mi pripada ako take zabomysie vojny, buchanie do stola..kto je lepsi..kto viac zaraba..a pod. A okrem toho, to je moj osobny nazor, nerovnosti hlavne vo vztahoch muza a zeny su zapricinene castokrat aj samotnymi zenami..ktore chlapom behaju okolo riti..a zrazu maju dva zamestnania na plny uvazok. A stretavam sa s tym aj v dnesnej dobe a to mam 25 rokov.
        Ja si myslim, ze DNESNY feminizmus potlaca to co robi zenu zenou.

    • Re: Nesuhlasim s vami

      Autor: Xena

      10.03.2010, 11:03 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Mila Elena, neviem, preco si myslis, ze tvoj nazor akymkolvek sposobom reprezentuje "nas zeny". Ze ti feminizmus z nejakeho dovodu nie je sympaticky je cisti tvoj osobny nazor, a hoci stoji na velmi prapodivnych predstavach o feministkach (poznas vobec nejaku osobne?), nemusis sa zan hanbit a skryvat sa za nejaky pomysleny a vymysleny dav "nas zien", lebo konkretne mna tento tvoj nazor nijako nereprezentuje.
      Takze hovor radsej len cistio za seba a hlavne, urobis lepsie. ked budes radsej hovorit o niecom, comu rozumies, lebo feminizmus to evidentne nie je. ;)

      • Re: Re: Nesuhlasim s vami

        Autor: Elena

        10.03.2010, 11:53 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        neviem preco by som sa nemohla vyjadrovat, rovnako ako ty. Ale da sa to uzavriet tak, ze feministky nezastupuju vsetky zeny, lebo len urcita skupina zien sa k nim priznava.

        • Re: Re: Re: Nesuhlasim s vami

          Autor: Xena

          10.03.2010, 12:35 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Ja ti nebranim vyjadrovat sa, len ta upozornujem na iste skutocnosti. Ano, feministky nezastupuju nazor vsetkych zien, napriek tomu, ze vsetky zeny maju z ich prace uzitok. Preto mi pridu podobne nekvalifikovane (aby som sa vyjadrila slusne) vyhlasenia mierne usmevne.
          Zrejme by si sa ani ty nechcela vratit do dob, ked zena nemohla volit, vzdelavat, vlastnit majetok a samostatne rozhodovat o svojom osude, zivotnej draheci vydaji. Alebo ano?

          • Re: Re: Re: Re: Nesuhlasim s vami

            Autor: Elena

            10.03.2010, 14:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            este raz, nespravne si pochopila co som pisala. Feminizmus zo zaciatku 20 storocia bol o tom..co ty pises, dnesny feminizmus vnimam vsak ako neustale superenie medzi zien s muzmi, neustale hladanie vsade a vo vsetkom nejaku nerovnost, nieco co sa feministkam nepaci...aj ked je to absolutne prirodzene a normalne. A hlavne, opat moje vnimanie a pozrovanie, zeny - feministky aspon z mojho okolia obycajne maju x titulov pred menom...x za menom..neviem aku karieru..silne reci..ale su same, bez partnera...

            • Re: Re: Re: Re: Re: Nesuhlasim s vami

              Autor: Olga P.

              10.03.2010, 15:24 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              Dufam, ze nebudeme hodnotit zenu podla toho, ci ma partnera alebo nie. mozno su tie feministky dostatocne sebavedome na to, aby sa rozhodli zit ako chcu. Na druhej strane kazda piata zena na Slovensku ma nasilneho partnera - je to lepsie? tym chcem iba poukazat na cierno-biele videnie a skratkovite zovseobecnovanie. ja poznam feministky slobodne i vydate, matky i bezdetne, rozvedene i stastne zijuce v manzelstve. Feminizmus nie je diagnoza ale nazorovy prud a komu sa nepaci, nemusi sa s nim stotoznit. predtym vsak, nez ho zacne kritizovat a zachadzat do osobnych hodnoteni, by si mohol aspon nastudovat, o com to je... a namiesto dojmov argumentovat pojmami. Odporucam pre zaciatok http://rodovarovnost.wordpress.com/publikacie/

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesuhlasim s vami

                Autor: Elena

                11.03.2010, 11:57 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                pani Olga, ja sa nestaviam do pozicie odbornika na feminizmus, ani na to nemam cas sa tomu venovat...a nemienim tu viest debatu na vysoko odbornej urovni ale nemyslim si, ze to mi upiera pravo sa vyjadrovat aj k tejto veci. Len napr. co sa tyka vas, vidim, ze bojujete za jednu stranu, teda zeny a nevidite dalej. Napr. potraty - slobodna volba zeny a co pravo dietata a otca? Ti su druhoradi? Myslim si, ze ako zena ale v prvom rade Vy ako clovek, by ste sa mali na problemy pozerat z viacerych uhlov, pretoze z Vasej strany je to podla mna kratkozrake. Alebo ine veci tykajuce sa napr. stanovenia %lnej zastupitelnosti zien vo veciach verejnych. Ak stanovite percenta zenskej populacie, okamzite je to diskriminacne voci muzom, lebo pozicie stanovujete na zaklade pohlavia a nie na zaklade odbornosti. A existuje X prikladov, kde vidim chyby sucasneho prudu feminizmu.

                A co sa tyka toho ci zena ma alebo nema partnera. Opat moja vlastna skusenost. V dost vela pripadoch, co tak mozem pozorovat slobodne zeny cca 35-40 rocne, vidim, ze su typicky lenive, zasadne odmietaju varit...priespiet nejak do chodu domacnosti, vyhovuje im kariera a doma bordel...a taku zenu by som ja nechcela a dokonca ani muza... to moj muz je sikulko, aj navari, aj upecie...a vobec s takymito pracami nema problem, co mnoho ludi ano..a mnoho takych ludi si zije iba pre seba sameho...a tvaria sa moderne..

            • Re: Re: Re: Re: Re: Nesuhlasim s vami

              Autor: Xena

              10.03.2010, 16:10 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              Elena, ja som ta pochopila velmi dobre, skor ty nechapes, o com je feminizmus, preco vznikol a preco je aj v dnesnych dobach potrebny. Dost sa bavim (aj ked je to vskutocnosti skor smutne), ako neuznavas nieco o com vlastne nemas sajnu, lebo to co ty nazyvas feminizmom je len jeho uplne nespravna a navyse dost prihlupla interpretcia, ktora odraza absolutne nepochopoenie podstaty feministickych snazeni. Pre mna je len zaujiame, ze kricis proti feminizmu, no zaroven aj ty zvesela uzivas mnohe jeho vydobytky - takze sa vratim k mojim otazkam z predchadzajuceho prispevku, na ktore si mi neodpovedala.
              samozrejme, nemusis odpovedat, ale dufam, ze sa nad nimi aspon zamyslis.
              Btw, kazda zena, ktora bude s rovnou tvarou tvrdit, ze ona feminizmus nepotrebuje, lebo ma v spolocnosti uplne rovnake prava a postavenie a uplne rovnake moznosti ako ktorykolvek muz a nikdy ziadnu diskriminaciu nepocitovala, bud nevidi, co sa okolo nej deje alebo klame samu seba. Alebo je este tretia moznost: nezalezi jej na jej pravach, dobrovolne sa ich zrieka, lebo samu seba nepovazuje za ludsku bytost rovnakej hodnoty aka je v nasej spolocnosti propisovana muzom. Ja osobne takyto postoj nechapem, ale kazda mame na vyber.
              A aby som sa vratila k clanku, ja osobne nechcem byt ani objektom ani adresatkou nechutnej sexistickej zabavy nejakej pofidernej verchusky, ktora zije z mojich dani a nema ani tolko slusnosti, aby si odpustila taketo teatro, ked sa mi tak ci tak cely rok vyskiera do tvare a ukazuje mi zdvihnuty prostrednik.
              A na to, aby som ziadala, nech sa ku mne "moja" vlada sprava slusne ani nemusim byt feministka, len proste clovek - zena - obcianka tejto krajiny, ktora si mysli, ze to co sa deje u nas nepatri do repertoaru slusneho spravania.

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesuhlasim s vami

                Autor: Elena

                11.03.2010, 12:06 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                zareagujem na tie sexisticke vtipy.

                Asi to nie je spravne z ust politikov..ale v podstate ani nevieme o ake vtipy slo, ale poviem to takto, toto je mentalita v tejto krajine, aj v Europe. Uz 15 rocne dievca vie..ze ked si da minisuknu..a sprava sa "sexi"..ze dosiahne viacej, ako siva myska.
                Vacsina zien aj v SR sa prezentuje vystrihmi, aferkami typu co odhalili na sebe...alebo rozhovormi v mediach..v com spavaju atd.
                skus si kliknut napr. na stranku pravda.sk a mas tam pri zenach len veci tykajuce sa ich sexuality..ake nohavicky mala..ta nenosi podprsenku..henta..neviem co... zeny sa castokrat sami a vedome davaju do pozicii sexualnych tercov.
                V zenskych MODERNYCH casopisoch radia zenam, ako sexualne uputat a manipulovat muzov...co si obliest, kolko schudnut..atd...

                Zeny su vychovavane k sexizmu..aj z dovodu, aby si nabalili prachateho muza. Bohuzial v nasej civilizacii je to tak...

  • MDZ ako vtip

    Autor: Miska

    10.03.2010, 16:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Mila pani Pietruchova!
    Co sa Vam zda zleho na Dni matiek?Ved Vy sama ste matka.
    Skor som presvedcena, ze za Vasimi nazormi, ktore na verejnosti prezentujete, stoji nieco zistneho.
    Zda sa ,ze Vam ide o uzitok, ktori za prezentovanie nazorov dostanete.
    Ako inak by ste mohli pliest MDZ,boj proti slobodnym rozhodnutiam mladych prezit cas zasnubenia bez sexu, atd.
    Veziete sa na vlne POPULIZMU!
    Niekoho znasilnit, vyuzit, zneuzit doveru,...je iste velmi zla vec, spolocnost to opravnene tresta a popiera.
    A je len spravne, ak sa ten jav verejne pranieruje.
    Vy nikdy neopomeniete pridat svoju kritiku, ak sa takehoto niecoho dopusti clovek, ktory sa verejne prihlasil ku viere.

    Iste, kto je veriaci, ten by sa mal vediet ovladat.
    Ale pytam sa, "Co ten neveriaci?"
    Ten uz moze konat zlo len z toho titulu, ze je ateista?
    Akosi sme sa za komunizmu naucili , ze ateista moze vsetko a na veriacom treba skritizovat aj ked si na verejnosti kychne!
    To je ale diskriminacia!
    Ak knazi zneuzivali deti, to sa verejne kritizuje.Opravnene.
    Ak niekoho znasilni LESBA alebo GAY, tak o tom mlcite ako vos pod chrastou.
    Vo svete sa aj taketo zlociny verejne pranieruju.
    Preco u nas nie!?

    • Re: MDZ ako vtip

      Autor: Olga P.

      10.03.2010, 23:33 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      mila Miska, nie vsetky zeny su matky, ale vsetky matky su zeny. Myslim, ze uctu si zasluzia vsetky. Den matiek je mily sviatok, ale je o niecom uplne inom ako MDZ, pripominajuce boj za zrovnopravnenie zien.
      Na ten zvysok ste si odpovedali sama, takze ja uz nemusim.
      PS: vari sa lesby vydavaju za najvyssiu moralnu autoritu a kazu inym o moralke a sexualnej zdrzanlivosti?

      • Re: Re: MDZ ako vtip

        Autor: miska

        12.03.2010, 08:48 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Vyhli ste sa priamej odpovedi,co len potvrdzuje Vasu zaujatost a jednostrannost.
        Opat sa pytam"Preco sa ten isty zlocin,napr. znasilnenie,kritizuje u veriaceho,ale odmietate sa o nom bavit ak ide o lesbu, alebo gaya?"
        Preco sa v nasej tlaci a inych mediach o ich zlocinoch nepise ako o zlocinoch u beznych inych ludi?

        • Re: Re: Re: MDZ ako vtip

          Autor: Olga P.

          12.03.2010, 17:34 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Na co mam opodvedat? Hovorite vase dojmy, nie fakty. Ako ste prisla na to, ze sa hovori iba o znasilneniach u veriacich? Nemyslite nahodou pedofiliu v katolickej cirkvi? Preco je to to taky skandal, na to si vie odpovedat kazdy sudy clovek - pretoze cirkev sa vydava za moralnmu autoritu a kaze inym , ako maju zit a kritizuje nezodpovedny sexualny zivot - a pritom za jej murmi su zneuzivane deti.

    • Re: MDZ ako vtip

      Autor: Dorie

      11.03.2010, 11:00 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Ak citate v anglictine, odporucila by som tvorbu Marilyn French: "The Women's Room", "The Bleeding Heart" a zvlast "Her Mother's Daughter". Bez populizmu, bez nanosov, ziadne -izmy. Iba ludsky a od srdca.

      • Re: Re: MDZ ako vtip

        Autor: Dorie

        11.03.2010, 11:03 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        pardon, zle ma zaradilo, reagovala som na Misku.

  • Rovnopravnost zien podla feministiek

    Autor: Kritika feminizmu

    11.03.2010, 07:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Uplne sa vyrovnaju muzom, studuju vsade, kde studuju muzi, vyplakali a vytrucovali si pracu vsade, kde predtym pracoval len muz, a chcu za to rovnake peniaze.
    Ako to vsak je v skutocnosti.
    Videli ste uz niekedy zenu konstrukterku, hudobnu skladatelku?
    Miesto poslankyne, politicky, riaditelky sa da vyplakat, vyintrigovat aj vytrucovat, ale konstrukterom, niekym, kto naozaj nieco musi vediet, kto je naozaj za nieco zodpovedny, musi byt naozaj tvorivy, miesto, kde sa nic neda predstierat, tam ste este zenu nevideli.

    Feministky demagogicky manipuluju spolocnost a vyplakavaju za rovnost a spravodlivost.
    Co vsak naozaj ich rovnost a spravodlivost znamena?
    To, ze niekto sa dokaze na jeden den niekedy naucit naspamat zaplavu informacii, ktore mnohokrat ani nechape, aby zlozil skusky a dostal diplom z nejakej skoly neznamena, ze veci naozaj aj rozumie a dokaze vedomosti aj tvorivo uplatnovat. Vacsina zien, nositeliek diplomov v skutocnosti pracuje na miestach, kde su "overqualified" - pracuju na miestach, kde by za normalnych okolnosti stacil stredoskolak s dvojtyzdnovym kurzom na zaucenie na dany post. Na vyplnanie formularov a tabuliek, telefonovanie a prenasanie papierov z jednej kancelarie do druhej, diplom naozaj nie je potrebny. Preto vidite zeny hlavne v statnych sluzbach, kde sa da zakryt kazde zmatkovanie, kazda nekompetentnost a strnuly byrokratizmus.
    Feministka s diplomom, ak ma dlhe vlasy, dvojmesacny kurz anglictiny a topanky s vysokymi steklami, moze na autosalone robit "overqualified" hostesku a na druhy den ide bezocivo do ulic demonstrovat za rovnaky plat s top designerom automobilov, argumentujuc, ze aj ona ma diplom a aj ona pracuje v automobilovom priemysle - spravodlive odmenovanie za rovnaku pracu.
    Feminizmus je destruktivny, pretoze narusa prirodzeny chod veci, a skodi v konecnom dosledku hlavne zenam. Zena (rovnako, ako muz) ziju svoj zivot nie len medzi 20-45 rokom zivota. Aj zena je raz dietatom, ktore nepotrebuje, aby ho jeho matka zanedbavala len preto, ze ona potrebuje robit karieru a zadostucinit svojmu chticu po sexualnom oslobodeni a sexualnej revolucii. Takehoto zlocinu sa dopusta pod vplyvom feministickej propagandy miliony muzatiek v celom zapadnom svete.
    Niekto raz povedal, ze zeny v zapadnej civilizacii zazili dve katastrofy: prvou bola priemyselna revolucia, ktora postavila zenu do smradlavej hlucnej tovarne, druhou je feministicke hnutie, ktore robi zo zeny kreaturu, ktora zenou nechce byt a muzom nedokaze byt.

    • Re: Rovnopravnost zien podla feministiek

      Autor: lastovicka

      11.03.2010, 08:38 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      vacsi blabol som uz davno nepocula, ale ak to niekomu posluzilo ako terapia vlastnych komplexov a frustracii pod ruskom anonymity, tak nech sa paci. Ludi, ktori sa veciam rozumeju, resp. chcu sa nieco dozvediet, taketo prskanie neovplyvni a o tych ostatnych skoda reci...budu si aj nadalej mysliet, ze vsetko vedia najlepsie a je uplne zbytocne ich v ich obmedzenosti o comkolvek presviedcat...

      • Naozaj silny argument

        Autor: Vrabec

        11.03.2010, 08:47 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Naozaj silny argument od neanonymnej pisatelky.
        Lastovicka, to je krstne meno, alebo priezvisko?

    • Re: Rovnopravnost zien podla feministiek

      Autor: benjamin

      11.03.2010, 09:38 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      ten posledny vyrok zjavne vymyslel muz: preco by sa feministka alebo zena chcela stat muzom.. povedzte mi, preco sa feministiek tak bojite?

Videonázor

Island začal rokovať o vstupe do EÚ... vačší format

Aktuálny komix

Diskusia | 0

Je tu nová politická kultúra

Je tu nová politická kultúra Staršie komixy

Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Otvárame

Copyright © 2007 - 2010 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist