JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Všetci v protismere

Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...

[Tiburon]

Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu

V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Nebezpečná špekulácia

  • Novy vtip o svetlovlaskach?

    Autor: Hurvinek

    20.08.2007, 07:14 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Ked maly clovek nie je schopny vlastnych, tvorivych alebo nevsedne originalnych postrehov o comkolvek, a uz pri pisani jeho malost tusi, ze si jeho taraniny alebo trapne opakovanie vseobecne znameho malokto vsimne, ma podvedomy sklon zdoraznit formu, aby zakryl ubohost obsahu. Je to podobne tomu, ked nizky obsah je schovany za naaranzovanym obrazkom vejucich vlasov a polkiloveho zlateho nahrdelnika plavovlasky. Robi to dojem - ale len na podobne prazdnych.
    Na Slovensku sa v poslednych rokoch rozsirila epidemia pouzivania cudzich slov, a kazdy, kto vo svojej malomestiackej snahe vytrcat sa a ukazat, ze pochadza z vacsej dediny ako vy ostatna chamrad, ich pouziva hojne.
    Je potom trapne, ked sa velakrat ukaze, ze pretrcac nedokaze ani rozoznat rozdiel medzi existencnymi a "existencionalnymi" potrebami.
    To s tym "predikovanim" je tak trapne, ze som sa rozhodol, zdrzat dalsieho komentara, aby som autorku nezanbil este viac.

    • Re: Novy vtip o svetlovlaskach?

      Autor: Zlatotepec

      20.08.2007, 07:53 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      a my ti zase za pozdrzanie dakujeme, lebo tolku mudrost by sme nevstrebali

    • Re: Novy vtip o svetlovlaskach?

      Autor: radok

      20.08.2007, 09:20 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      hey twat, u just rock my world

    • Re: Novy vtip o svetlovlaskach?

      Autor: Peter

      20.08.2007, 14:34 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Hurvínek, Hurvínek - trochu menej nadšenia a bohorovnosti pri kritike nezaškodí. Predikujem, že s tým predikovavaním je to úplne v poriadku

      • Re: Re: Novy vtip o svetlovlaskach?

        Autor: Spejbl

        20.08.2007, 22:17 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Predikujem, ze stym predikovanim predikovania je to naozaj v poriadku. :-)

        • Predikovanie

          Autor: Hurvinek

          21.08.2007, 09:06 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          "...napríklad nárast nezamestnanosti, ktorý už teraz niektorí pesimisti predikujú americkému hospodárstvu..."

          Autorka chcela povedat, ze niektori pesimisti PREDPOVEDAJU americkemu hospodarstvu...
          Slovo predpovedat sa jej vsak zdalo prilis sedliacke, a tak vo svojej jesitnosti si spomenula, ze na gymnaziu, ked sa ucili anglictinu sa dozvedela, ze predpovedat sa povie "to predict", a teraz sa chcela vytrcat a mechanicky poslovencila ten vyraz slovom "predikovat", coho vysledkom bol ten nezmysel v clanku. Predikovat samozrejme znamena nieco celkom ine.
          Takze to asi s tym "predikovanim" predsa len je akosi inac.
          Tolko pre poriadok.

          • Re: Predikovanie

            Autor: problem?

            21.08.2007, 09:23 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/hledat?typ_hledani=prefix&typ_hledani=prefix&cizi_slovo=predikovat

            • Naozaj?

              Autor: Hurvinek

              21.08.2007, 12:14 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              Samo Saling: Slovnik cudzich slov pre skolu a prax,
              Vydavatelsstvo Samo, Bratislava r.1997. str. 499:
              predikovat (daco) /lat./ vyhlasit daco za pravdive, skutocne...

              Neodvolavaj sa na amatersky vytvoreny a doplnovany on-line slovnik, lebo ten v zasade nemoze byt spolahlivy. Tak ako napriklad aj Wikipedia manipulovana Vatikanom, CIA alebo Zofiou z Hornej Marikovej.

              • Re: Naozaj?

                Autor: Blbost

                21.08.2007, 14:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                Samko sa moze hanbit, predikovat znamena predpovedat, etymologicky aj semionticky- ak nerozumies, prepapac.

                • Samko sa vobec nemusi hanbit

                  Autor: Hurvinek

                  21.08.2007, 15:44 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                  Merriam-Webster je naozajstnou autoritou:
                  www.m-w.com. Skus aj thesaurus tamtiez. Je to uplne v zhode so Salingom.
                  Zisti si, co hovoria oni o "predicate".
                  Ak nepoznas anglictinu, prepac, ze sa na to odvolavam.
                  P.S. Mozno si gentleman, lebo sa zastavas slabej damy, ale hlupy gentleman, lebo rozpravas sprostosti s nevidanou bezocivostou.

                  • Re: Samko sa vobec nemusi hanbit

                    Autor: Latinčinár

                    21.08.2007, 16:34 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                    Predikovať má rovnako význam predpovedať, ako aj vyhlásiť niečo za pravdivé.

                • Meno autora...

                  Autor: Sadek

                  21.08.2007, 15:47 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                  ... vynimocne priliehave.

    • Re: Novy vtip o svetlovlaskach?

      Autor: nazgul

      20.08.2007, 22:18 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      tak dobre si to povedal, že sa až čudujem, že som to sám nedokázal naformulovať skôr. Presne, presne.
      Už dávnejšie som Vás chcel upozorniť, slečna Mikušová, že važa snaha o "kúlovosť" za každú cenu na jednej strane, a snaha o pseudovedecký žargón vyšperkovaný zopár cudzími slovami, je dosť-dosť toporná, a potom to celé vyzerá akosi nedôveryhodne. Neubránim sa porovnaniu s Vašim častým terčom kritiky, s Lukášom Krivošíkom. Bez ohľadu na to, či s ním súhlasím alebo nie, pri ňom viem, že problematiku má obvykle naštudovanú a dokáže myšlienky formulovať presne a originálne (aspoň pokiaľ sa to netýka náboženstva), obvykle v kontexte s tematickou literatúrou. U Vás by som si trúfol odhadnúť, že o problematike hypoték a zrútenia akciových trhov v minulosti, resp. o výške zadlžovania ľudí všeobecne a slovákov špeciálne, nebodaj v súvislosti s hospodárskym rastom alebo recesiou viete dosť málo a odbornú literatúru ste nečítali žiadnu. A to ani sekundárnu. Napriek tomu sa pustíte do článku na takú tému. Ako som povedal, potom to vyzerá dosť nedôveryhodne.

      • Re: Re: Novy vtip o svetlovlaskach?

        Autor: Jan

        20.08.2007, 22:37 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Nemyslim si, ze autorka musi mat nastudovanu alebo nie ekonomicku literaturu, vzhladom nato, ze tu nehovorime o nejakom teoretickom probleme ale o veci ktora sa dotyka milionov ludi ktori jasne citia ze hypoteky a likvidita sa otriasaju. Autorka je jadrova fyzicka- ak sa citatelom zda ze je nezrozumitelna, problem bude skor na ich strane, ja ako priemerne vzdelana holka clanku rozumiem a viem co autorka hovori.

        • Re: Re: Re: Novy vtip o svetlovlaskach?

          Autor: toomi

          14.09.2007, 11:30 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          alnku som porozumel aj ja.....

          ale preco spominate ze je jedrova fyzicka....?to nieco znamena? a preco vlastne jadrova fyzicka pise taketo clanky-nema co robit?

          a preco vlastne sa tu bavite(me)o uplne niecom inom ak k clanku?

      • Re: Re: Novy vtip o svetlovlaskach?

        Autor: Dano Valent

        21.08.2007, 18:47 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Ja si naopak myslím, že to Jarmila, na rozdiel od väčšiny mainstreamových komentátorov a "analytikov", vystihla pomerne presne a je mi celkom jedno, či na základe štúdia, alebo hoci aj intuitívne. Kľúčovým parametrom ekonomického rastu je šetrenie, hromadenie zdrojov a ich následné rozvážne investovanie. "Umelo" lacné úvery, míňanie na úkor budúcnosti a idea, že čím viac sa konzumuje tým dravšia je ekonomika sú už minimálne desaťročia príčinou recesií.

        • Re: Re: Re: Novy vtip o svetlovlaskach?

          Autor: skeptik

          22.08.2007, 05:47 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Keby si odpustila ten naivny socialisticky zaver, tak by to bol jeden z jej lepsich clankov. Spirala narastajuceho kreditu je totizto prave dosledok kolektivizmu - etatizmu, s nim spojeneho fiat obeziva a cinnosti centralnych bank.

  • iba faktická k terminológii z diskusie

    Autor: kltko

    21.08.2007, 13:20 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    odporúčam .slex.sk

  • ..

    Autor: misko

    06.09.2008, 00:38 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    pekne slecna mikusova. verim, ze si v pohode..m.

  • moze byt

    Autor: akburop

    06.04.2009, 04:01 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    clanok stary takmer dva roky..ale nadcasovy..suhlasim, a aj ,,vtedy\\" by som suhlasil

Videonázor

Arabská jar -rok po: diskusia vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist