JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Eurozóna – menšia a menej demokratická

Každým dňom Európska únia nalieha čoraz nástojčivejšie na grécku vládu a parlament, aby prijali ešte drastickejšie úsporné ...

[Joachim Becker]

YANIS VAROUFAKIS: Spravodajstvo o kríze eurozóny – Lekcie z gréckeho frontu

Krach z 1929 a následná Veľká hospodárska kríza nás mali naučiť dôležitú vec: že kaskádovitý pád ako súkromných, tak verejných ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Nech Ti horí oheň, milý Bob Marley!

  • odpoved Boba Kasardovi

    Autor: Bob´s intermediary

    16.02.2010, 11:59 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Dear Kassie,
    Whatta heck is your letter about? You wanna cut on smokin dat stuff man, is makes your mind dull and your sight blurred.
    Peace man,
    Bob

  • pokriveny obraz

    Autor: miquel

    16.02.2010, 12:08 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    cely tento clanok mi pride do znacnej miery dehonestujuci, prilis zjednodusujuci a nepravom moralizujuci. ked som si precital v sme ze tento clanok bude zverejneny, potesil som sa, ze si mozno precitam konecne nieco na urovni. nie je to sice clanok, ktory ho opisuje ako huliaceho hipika, ktorymi z duse opovrhujem, ale je to clanok, v ktorom sa autor nedokazal povzniest nad to, co z boba marleyho spravil svet a jeho rodina po jeho smrti. za to vsak nemoze pan marley a na jeho jasnom odkaze a priklade to nic nemeni. staci pocuvat hudbu a texty a nad opitymi a zhulenymi troskami so spinavymi vlasmi a jeho trickom len pokrutit hlavou..

    • Re: pokriveny obraz

      Autor: Havran ml

      16.02.2010, 12:32 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      To bude nejake nedorozumenie, autor textu je velkym vyznavacom Marleyho hudby

    • Re: pokriveny obraz

      Autor: Bižu

      16.02.2010, 16:13 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Odporujete si mr. Miquel - ako môžete vyznávať odkaz Boba Marleyho a zároveň opovrhovať zhulencami v špinavých tričkách? Posolstvo Boba Marleyho zahŕňa mnohé veci a môžme sa hádať, čo tam patrí, ale jedno je však isté - opovrhovanie inakosťou, arogancia a pocit nadradenosti v tom posolstve nie su, Mister.

      • Re: Re: pokriveny obraz

        Autor: miquel

        16.02.2010, 16:59 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        nejde tu o nadradenost ci aroganciu (mimochodom, tieto atributy sa urcite dali najst vo vasom prispevku), ale je mi luto ked jedine, co si je vacsina ludi schopnych osvojit od boba marleyho je marihuana a uces, pripadne par prazdnych fraz. a tak to bohuzial vo vacsine pripadov je. a tieto prejavy nepovazujem za inakost, ale skor za slabost ducha a chorobu doby..to uz je ale na inu a dlhu diskusiu..

      • Re: Re: pokriveny obraz

        Autor: Hayanami

        07.11.2010, 00:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        moze byt autor vyzvavac hudby ale o nom nevie nic

  • Prorokovi lasky

    Autor: Grigoriy

    17.02.2010, 06:01 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Proces bolsevizacie sveta potlacil alebo uplne znicil vsetko, co bolo v cloveku vznesene a uslachtile. Znicil posledne zvysky toho, co clovek mohol a mal byt, a pozdvihol kazdu nizkost a primitivizmus na kult.
    Normy moralky a vzdelavania sa prisposobili urovni a potrebam lumpenproletarov zo slumov, a oni dnes diktuju, co je to umenie, co je moralka, co je dobro aj zlo.
    Povstali novi umelci aj intelektuali, aby sa vytrcali pred svetom, aby nad hrobom clovecenstva predvadzali svoje hip-hopove orgie vitazstva - vitazstva spodiny nad uslachtilym clovekom.
    Namiesto oslavy a povzbudenia toho, kto vystupil vysoko na vrch, dnesne "umenie" a "intelektuali" vrieskaju svoje nadsenie nad niktosom, ktoremu sa podarilo vyliezt z diery svojej ubohosti niekde na Jamajke alebo Portoriku.
    Oznacia za "proroka lasky" kreaturu, ktora najskor vrchovate zadostucinila vsetkym svojim zvieracim pudom, aby najskor splodila nespocetne potomstvo, a potom sa udrogovala k smrti.
    Co insie je vsetko to moderne "umenie", ako vykrik luzy, ktora nezvladla naroky civilizacie a propaguje cestu spat, cestu k navratu k primitivizmu, barbarstvu a ludskej ubohosti?

  • Urcite bol az filantrop??

    Autor: Tomas

    17.02.2010, 11:55 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Nechcem byt zly ani sa otom hadat ani nic sam som priaznivec Marleyho a v podstate aj jeho klanu ale podla otvorenych priznani jeho manzelky a inych ludi bol v sukromi dost tyran a netolerantny clovek, na podiu slo do istej miery o divadlo tak neviem ci by ho mali hlavne mladi ludia tak velebit hoci verim ze je to v polovici a viac pripadoch skor moda teda nieco ako image si nic o cloveku neprecitat nevediet kupit si tricko a plagat a neumyvat si vlasy...

  • uuhh

    Autor: eboko

    17.02.2010, 23:32 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Zajímá mě , jak jsi na to přišel ?

    Nechápeš jaké mají jeho skladby význam ? či se jen kocháš kritikou ty hlupáčku ? takovouhle píčovinu jsem už dlouho nečetl

    • Re: uuhh

      Autor: Tomas

      18.02.2010, 17:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Stotoznovat Marleyho uplne s jeho hudbou... Vela jeho najznamejsich skladieb bolo vysledkom spoluprace niekolkych ludi (napr. aj Petera Tosha, ktory paradoxne z The Wailers kvoli Marleymu odisiel ...) a tie myslienky do nich dali aj oni Marley je kult ktory ale zastupuje skupinu ludi a on prave bol z tejto skupiny hlavne showman ktory vedel skladby najlepsie z nich interpretovat. Filozofia je jedna vec on bol ten kto ju propagoval ale nie sam vytvoril a aj ked sa s nou stotoznoval neznamena ze ta filozofia tie myslienky ze to bol on sam. Nijak ho nechcem dehonestovat ani nic take len ma mrzi ze sa pre ludi stal tak kultovym ze nepotrebuju na vyznavanie lasky a mieru nic ine len Marleyho a laska a mier potom znamenaju skutocne mnohokrat len zlych ludi s dredami v style Marley kradnucich v obchodoch alebo dokonca okradajucich inych ludi. Ved skus vnimat tu ironiu ze ty sam pises o cloveku ktoreho zjavne pokladas za posla mieru a lasky takym vulgarnym a netolerantnym stylom a presne pochopis co myslim :)

      • Re: Re: uuhh

        Autor: miquel

        18.02.2010, 17:49 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        dovolim si tvrdit ze marley je autorom minimalne 90 % textov ktore spieval, dalsich je spoluautorom. hudba ale vznikala spolopracou v skupine, ale tak si myslim ze to asi ma byt, wailers rozhodne neboli nejaka karaoke kapela, ale plnohodnotni hudobnici. peter tosh odisiel preto, lebo bol rovnako ako marley clovek s ambiciami byt v skupine veducim. co sa tyka komplikovanosti povah urcite v nicom za marleym nezaostaval, rovnako ako bunny wailer. priatelmi ale zostali. rita marley urcite nenapisala ze to bolo divadlo - jednak by to neprospelo jej momentalnym obchodom a jednak cely jeho zivot a pristup k nemu je prikladom, ze divadlo to rozhodne nebolo, staci si pozriet nejake zive vystupenie - podobny zapal sa casto nevidi. samozrejme to ale nebol nijaky svatec (pocul som uz aj o jeho kokainovej chvilke,tazko povedat ci je to pravdam no nikto nie je dokonaly), zvlast ked sa nanho nazera ocami stredoeuropana vyrasteneho na liberalnej demokracii a v dostatku. karibske realie su celkom odlisne v mnohych smeroch. v kazdom pripade jeho textarskym kvalitam sa nevyrovnal ani pocas jeho zivota, ani po smrti ziadny iny umelec..

        • Re: Re: Re: uuhh

          Autor: Tomas

          18.02.2010, 20:20 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Urcite vo vela veciach s tebou suhlasim a mal som dat slovo divadlo do uvodzoviek, to uz su otazky vykladu jazyka aky pouzivame ale iste som to nemyslel vo vyzname ze svojim zivotom klamal ludi (divadlo mam rad teda tento vyraz skor ber ako kulturne a dostojne prezentovanie tvorivej aktivity s istou mierou jej idealizovania) a ani som nechcel aby to bolo chapane ze sa tak niekto z jeho blizkych onom vyjadril. Co si ale fakt myslim ze bol showman a ze Peter Tosh odisiel aj kvoli tomu ze bol radikalnejsi co sa tyka politickych a socialnych nazorov ktore chcel propagovat inak ako Marley ale ze songy ako Get Up Stand Up (ktoru Marley napisal spolu s Toshom) svedcia o tom ze bol aj nimi ohromne ovplyvnovany a preto ma mrzi ze zacina medzi mnoho ludmi existovat nejake akoby Marleyologia ktora by tvrdila ze Marley jeho filozofia a nikto iny nic ine. Inak fajn si spomenul sucasne zarobkove aktivity niektorych Marleyovcov v sucasnosti to je tez faktor ktory ovplyvnuje "uctievanie" Marleyho niektorymi ludmi a vytvara okolo neho ajeho zivota niekedy az iluzivny obal. S textami uz je to subjektivne osobne si myslim ze v svojom zanre rozhodne prekonany nebol ale poznam hudbu ktora sa mu podla mojho vkusu dokaze vyrovnat ale ako som napisal je tazke toto riesit je to dost subjektivne takze...

          • Re: Re: Re: Re: uuhh

            Autor: miquel

            19.02.2010, 00:23 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            samozrejme myslel som, ze v jeho zanry (zanri?:)) nebol dodnes prekonany..aj ja v podstate suhlasim s tym co pises..dvaja kohuti skratka nemohli byt spolu na jednom smetisku, to je normalna vec..pride mi ale zaujimave, ze ho niektori ludia povazuju za makkeho a komercneho(teraz nenarazam na to co si pisal ty), ale o dennisovi brownovi ci jimmy cliffovi to nepovedia..je to pomerne casty jav, ktory si vysvetlujem tym, ze sa skratka ludia nedokazu preniest cez to ze je z neho dnes superhviezda a su ochotny len kvoli tomu, aby ostali nejakym sposobom kvazi nekomercny a pomastili si ego odvrhnut jeho tvorbu..pritom tvoril angazovane veci, zil angazovane, aj ked uz vobec nemusel..kazdopadne takyto clovek sa narodi len zriedka, jednoducho v jeho pribehu do seba vsetko zapadalo od zaciatku az do konca aby sa z neho stal idol, ci symbol. casto nepochopeny, ci nespravne interpretovany, no som vdacny ze som jeho hudbu spoznal a nezunovala sa mi ani po 10 rokoch..

  • múúj názor

    Autor: miquel

    28.04.2010, 17:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    koksooo...autor tohoto článku jiste ani neví kto se skrýwal pod jméénem Robert Nesta -BOB MARLEY...tenhle článek je doost nechutnii . Neviedela sem že se nekedy dočtu takovou špinavost!!! viť jen tahle viieta-že mohl jsi vlastnit prsten Haile Selassieho...:D:D:D viť on ho i taky vlastnil voleeee..:D:D:D....haluška nooo.....a on jak moch byt rasista???proto nebo nechtel byt operowáán??!..jo on nechtel byt operowan ..ale proto protoze jeho wira w Jaha mu to nedowolila ...jedniim z jeho výrokú taky je i to Že nezáleží na barvie kože ale o na tom co je v nás ...a to že si spiwal taky o lásce je i jeho viec..každej slávnej človiek ma takowee nejakee uchylky ze newydrzel poráát s jednou jedinnou manželkou ..a prawda je ze rasta zakazuje gumu....i kdy je to rasta nekdy fanatizmus si ho zastanu a wzdy budu ..jakejkoliw názor na Marleya je potrebný ..jnomže lidi kterí ani nikdy nečetli jeho životopis nemohou sudit ...a vúbec nikto.....I love♥♥♥BOB MARLEY...PEACE AND LOVE..ONE LOV ONE HART ..secii sme jednotnii ..a to je právie to co je v tvojem článku uuplnym zaostavajícim wyrokem!!!!:)

  • Kniha "Demokracia je principiálny omyl"

    Autor: dobry

    21.07.2011, 20:02 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Demokracia je principiálny omyl
    Viem, že neveríte vlastným očiam, ako som aj ja neveril, keď som dostal túto knihu do rúk. Autor knihy Pavol Peter Kysucký tvrdí, že demokracia je degeneratívny systém a produkuje z dlhodobého hľadiska len zlo rovnako ako aj socializmus, ktorý všetci dobre poznáme. Autor obhajuje tržnú ekonomiku, ale tvrdí, že demokraciu (systém štátneho zriadenia) vymysleli a udržujú pri fungovaní vrstvy zlodejov a mafiánov, ktorí si vymysleli dobrý politický systém, za ktorým sa môžu skryť a za nič neručia. Však všetci vieme, že už Kaliňák, posledný minister vnútra tvrdil v televízii, že ich SMER je dobre fungujúca s.r.o. Je to jasné, SMER neručí za nič, je s ručením obmedzeným a je to dobre zarábajúca firma, zarábajúca peniaze z korupcie. Po každých voľbách nastúpia noví politici, podľa autora knihy noví zlodeji a nič sa nielenže nemení, ale zákonite sa musí zhoršovať. Hlavne v knihe sa tvrdí, že s demokratickým systémom sa nedá nič urobiť, pretože medzi absolútne bezcharakterných demagógov a zlodejov a mafiánov sa ľudia s charakterom nedostanú. Teda, čím je demokracia rozvinutejšia, tým menšia šanca na to, že tam budú aj charakterní politici. Nemôžu vydržať medzi zlodejmi. Súčasne som bol prekvapený, že rovnaké názory, že demokracia je zlodejský systém sú známe už viac ako 70 rokov od amerických teoretických ekonómov ao sú Ludwig von Mises, Murray N. Rothbard, ale aj nemecký ekonóm Hans Hermann Hoppe. V knihe na konci sa cituje nemecký ekonóm Hans Hermann Hope, ktorý tvrdí, že tým, že demokratickí politici nie sú za nič zodpovední, tak v skutočnosti ani nikdy neriešia žiadne problémy, o ktorých by aj vedeli, pretože z princípu fungovania demokratických vlád, kedy sú pri moci obmedzený čas, len možno jedno volebné obdobie, tak chcú nakradnúť čo najviac. A po nás potopa. Okamžite som si kúpil aj knihu od tohto nemeckého ekonóma a je to tam jasne popísané ešte ostrejšie. Tržná ekonomika s tým nemá nič spoločného. Naopak demokracia deformuje tržné prostredie a spôsobuje mu veľké škody. Ako hovorím, prečítajte si najskôr túto knihu a potom doporučujem kúpiť aj knihu od Hoppeho „Demokracie, anarchie a omyly ekonomie“, vyšla v nakladateľstve Liberární institut, Praha. Hoppeho kniha je v niektorých častiach dosť teoretická a kto nerozumie ekonomike, asi tým teoretickým dôkazom nebude rozumieť. P. P. Kysucký navrhuje aj riešenie, ktoré ekonomickí teoretici podľa mňa nenašli. Autor v knihe „Demokracia je principiálny omyl“ navrhuje nový štátny systém, ktorý sa má v budúcnosti presadiť proti súčasnému demokratickému. Súčasný systém štátneho zriadenia s tržnou ekonomikou v Číne mi to trochu pripomína. Mne sa to celkom pozdáva: Knihu je možné kúpiť v niektorých kníhkupectvách alebo priamo cez www.negativa.sk . Ale kniha nie je len o demokracii. Je to podstatne zaujímavejšie. Je tam toho veľa. Napíšte mi Váš názor na tieto knihy, ak si ich prečítate.

  • ako to vidim dnes

    Autor: Tomas Husar

    15.11.2011, 12:46 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    buffalo soldier

Videonázor

Robo Mihály - Reťazou na parlament vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist