JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Všetci v protismere

Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...

[Tiburon]

Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu

V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Otčina moja

  • najlepší koment poslednej 5. ročnice v tejto krajine

    Autor: marián vitkovič

    20.01.2012, 08:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    kresťanských i ateistických libertariánskych paternalistov mám globálne v... paži, ale toto beriem...Jozef Mak odmakal týždeň na gátri a teraz má na nedeľnej omši glanc čistú bielu košeľu...o.k., 79 bodov zo 100, úprimný rešpekt.

    • Re: najlepší koment poslednej 5. ročnice v tejto krajine

      Autor: Peter X

      20.01.2012, 09:24 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Pekny blog Rado, a vtipny komentar Marian. Dakujem za sprijemnenie zaciatku pracovnej doby :)

    • Re: najlepší koment poslednej 5. ročnice v tejto krajine

      Autor: NS

      20.01.2012, 11:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Aha ho, aj sedlak Vitkovič sa zastavil. Som rad ze aj lavica ma svojho sedlaka, aspon nezavidia pravici Sulika.

  • Gubernia Slovensko.

    Autor: Svätopluk

    20.01.2012, 09:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Pekne napísané. Trochu poeticky, ale nevadí. Dá sa ale polemizovať so záverom. Slováci tu nikdy neboli celkom doma. Vždy sme boli nejaká gubernia: uhorská, sovietska a teraz nemecko-bruselská. Nevieme smelšie uchopiť svoj osud do vlastných rúk, i keď sme malý národ. Tak nám neostáva nič iné, len to známe "na panské" a "na dereš". A z toho pramení aj ta slovenská melanchólia a "holubičia povaha".

    Táto skvelá výstava by mala mať stálu expozíciu a vo viacerých mestách. Školáci by ju mali absolvovať ako súčasť dejepisu, aby aspoň trochu pochopili kto sú, pretože TV a iné média, ktoré tu masívne manipulujú neskutočnými sračkami, páchajú na mladých generáciach obroské škody.

    • Re: Gubernia Slovensko.

      Autor: Rastislav Galia

      20.01.2012, 15:57 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Slováci tu boli doma vždy, plnoprávne. Národy nestoja samé osebe, spolutvoria kultúry, sú spríbuznené. Ja som hrdý aj na Uhorsko, aj na strednú Európu, ktorú sme spoluvytvárali.

      Obraz Slovákov ako zotročovaného "robotného" ľudu, prijímajúceho osud z rúk iných národov, je komunistický vynález. To aby sa Slováci ľahšie stotožnili s ich ideológiou.

  • tak pozor

    Autor: Fedor Blaščák

    20.01.2012, 13:25 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Ak tato vystava ma byt prispevkom ku genaologii slovenskej duse, tak je prispevkom, za ktory sa ja osobne musim hanbit.

    Po prve: Vystava má rovnaké meno ako dobový fašistický časopis. Pohybujeme sa v symbolickej rovine, na reč a význam symbolov by sme na pôde SNG mali byť obzvlásť citliví. Nové Slovensko ako propaganistický časopis fašistickej Slovenskej republiky má v tomto kontexte jednoducho ostať tabu. Je to neprijateľné, lebo recyklácia pôvodného výrazu bagatelizuje funckciu (aj symbolickú) dobového magazínu.

    Po druhé: Výstava pôsobí tak, ako keby Slovensko nebolo v tom čase súčasťou Československa. Zabudli sme na Čechov, ktorí tu prichádzali šíriť kultúru a vzdelanie? Prečo?

    Po tretie. Na výstave je jediná fotografia s motívom deportácii Židov. Zato fotiek chudobných ľudí počas hospodárskej krízy je tam dosť. Prečo tá disproporcia?

    Akože Židovsky kódex (mimochodom najprísnejsia a najobsiahlejsia protizidovska norma v Európe) neznamenal v prvom rade obrovský sociálny problém?

    Výstava Nové Slovensko je nástrojom politiky pamäti. Z môjho pohľadu je nástrojom nepoužiteľným a zvrhlým. Neprijateľným spôsobom (zamlčiavaním) mýtizuje našu minulosť. Rafinovaným spôsobom (traktovaním a dôrazom na neškodnú tému "životného štýlu") obchádza kľúčové otázky moderných slovenských dejín - spoločný štát s Čechmi a hlavne deportácie židovského obyvateľstva. Ak má byť spoločenstvo, ako píšete, transhistorickou entitou, tak je našou psou povinnosťou zaoberať sa nie len "kúpeľnou kultúrou a cestami k moru" ale tiež hanebnými dejmi a udalosťami, ktoré sme (ako spoločenstvo) iniciovali a realizovali. S našimi predkami nás spája jedno aj druhé. Nie len kládli asfalt na chdníky, po ktorých my dnes chodíme, ale tiež arizovali, udávali a inak napomáhali procesu zbavenia židov občianskych práv.

    Výstava Nové Slovensko ich obchádza a preto si jej kurátori od človeka, ktorý rešpektuje intelektuálne a morálne nároky historickej pravdy, nezaslúžia úctu, ale opovrhnutie.

    Nie ste sam, ktorý sa touto vystavou nadchol, ziskala tiez najviac hlasov citatelov dennika SME. Svedci to len o tom, ake uboho nizke nároky a takmer žiadnu historicku citlivost má lokálna kultúrna elita.

    Veď my sme zodpovední za genocídu našich židov. Za to sa máme a budeme hanbiť do konca života (tohto spoločenstva) ale veď čo. Lifestylizujme si traumu. A zabudnime.

    • Re: tak pozor

      Autor: Radoslav Procházka

      20.01.2012, 14:09 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      páči sa mi Vaša reakcia, je z nej cítiť úprimné rozhorčenie a to mám rád a rešpektujem to. akurát sa mi zdá, že opovrhnutie nie je namieste, výstava v galérii nemôže suplovať historický výskum a myslím že to ani nepredstierala. preto som písal, že to je príspevok ku genealógii, nie že by sa touto výstavou mala vyčerpať.
      ja som tam tých fotiek z obdobia slovákštátu videl viac, aj keď fotku dokumentujúcu deportáciu fakt len jednu. vychádzam z toho, že nešlo o dokumentáciu našich historických tráum (a o ich lifestylizáciu), ale o dokumentáciu výtvarných zobrazení jednotlivých fáz budovania štátu. tento účel to podľa mňa splnilo, ale veď koľko ľudí, toľko názorov na to.
      ďakujem za všetky reakcie, pekný víkend prajem.

      • Re: Re: tak pozor

        Autor: Fedor Blaščák

        20.01.2012, 14:42 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Dakujem za reakciu, vazim si to. Svoje argumenty som blizsie nerozvadzal, ale verte mi, existuju.
        Poviem len tolko, ze umenie treba brat vazne, umenie nie je "neskodné". Naopak, práve v umení je dôležité všetko. A to nie je metafora, myslím to doslovne. Preto je táto výstava pre mna tak hroznou správou o úrovni historickej reflexie tohto obdobia nasich dejín a tiez o "kondícii" nasej kolektívnej pamäti.
        Samozrejme, je to skor na serioznu debatu nazivo. Na vypisovanie teraz bohuzial nemam cas kedze som na odchode po dceru do skolky a do nedele mame program. Mozno budeme mat niekedy prilezitost. Podmienku neanonymnosti som splnil.

        • Re: Re: Re: tak pozor

          Autor: V Izraeli

          20.01.2012, 15:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          zarucene davaju tolko priestoru deportacii Zidov ako slovenskej chudobe.

          • To Fedora Gála nezaujíma

            Autor: Pozorovatel

            21.01.2012, 09:07 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            Mal by si byť rád, že nás prišiel navštíviť z toho Terezínu, či kam sa to vrátil.

          • opäť zbytočné slová

            Autor: Juraj Holubek

            21.01.2012, 19:11 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            Pán Blaščák, Procházku voliť nebudem, ale tento jeho článok má u mňa 10 bodov. On síce hovoril o výstave a zároveň poukazoval na to, čo sa deje dnes tu: o karme národa. Polemizovať o kurátorskom prístupe, špiritizovať o prezentácii umenia,... načo? Čo tam po tom! Zdá sa mi, že Vám ušla pointa... výstavy aj Procházkovej úvahy... a nie ste sám. Nič v zlom, naozaj. Položte si len jednu otázku: Ako moja reakcia ovplyvnila karmu jej čitateľov?

            • Re: opäť zbytočné slová

              Autor: Peter X

              21.01.2012, 19:18 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              Paci sa mi tento prispevok, vnimam to rovnako, aj ked do momentu kym tu vystavu neuvidim mozem len varit z vody. Tiez nebudem volit KDH, ale to neznamena ze tento blog nemoze dostat hodnotenie 10, hoc ide mozno aj, ci najma, o politicke PR v prospech akceptovatelnosti koalicie SMER+KDH ku ktorej to zda sa speje, zo strany lavicovych citatelov tohto webu. Mne sa blog cital prijemne, a spomenul som si na mojich predkov a to aky tazky zivot mali, a je mi jedno ze to malo na mna ten vplyv ze mi potom gorily chvilu menej trhali zily. Napriek problemom je podla mna velka vec to, ze uz nezaostavame za krajinami ako Francuzsko ci Nemecko tak velmi ako v casoch nasich rodicov, dedov, pradedov...

              • Re: Re: opäť zbytočné slová

                Autor: Juraj Holubek

                22.01.2012, 01:42 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                tu vážne nejde o politiku; či už strannícku alebo nestrannícku (občiansku); toto je o duši národa, jeho substancii vyskladanej z miliónov kúskov živej mozaiky alebo, ak chcete, z individuálnych životov (tiež nemám rád kolektivizmus); myslím, že je to dôležitejšie
                a ešte inak: výstava asi splnila ssvoj účel, nech si teoretici umenia hovoria čo chcú, ak minimálne u Procházku naštartovala myšlienkový pochod pretavený do takejto úvahy

                btw: myslím, že výstava už skončila

                • Re: Re: Re: opäť zbytočné slová

                  Autor: Peter X

                  23.01.2012, 10:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                  Pokial ide o vystavu, plne chapem. Otazka je, preco na webe pre laviciarov pise blogy poslanec za KDH. Je to zaujimave v spojeni s tym, ze na JTT napr. Havran ml. nepriamo propaguje koaliciu SMER-KDH (najma zvlastnou kritikou SaS a OL-NO, pustanim cudnych nabozenskych textov I.Adamcovej v case ked ine lavicove texty ako sefredaktor nepustil). Nech to prezeniem do extermu - aj Slotovi dam 10/10 ak napise dobry blog ked Zilina vyradi v play-off v hokeji Slovan :)), ale prislo by mi zvlastne ak by tento blog nezverejnil na svojom blogu na SME, ale tu na JTT. Ci tento blog pisal niekto iny ako
                  http://radoslavprochazka.blog.sme.sk/
                  (???)
                  PS Uz sme tu mali raz koaliciu s SDL a KDH, a to sme uz zabudli? A pritom Migas bol ovela vacsi neschopny trtko ako Fico, a na rozdiel od SMERu mala SDL aj kvalitnych ludi, napr. Schmognerovu. Dajte tu jedno meno zo SMERu kto ma aspon z polovice jej odborne a moralne kvality, pomoze mi to zmierit sa s tym ze spejeme ku vlade SMER-KDH.

      • Re: Re: tak pozor

        Autor: milan matkovic

        20.01.2012, 18:52 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        ja som su myslel, ze nazov Nove Slovensko je nejaky slogan z 50tych rokov.. aj lifestylovy pohlad na svet je dolezity. tento pohlad sa dost zabehal v zapad. Nemecku v 60tych a 70tych rokoch.

    • Re: tak pozor

      Autor: Gabriel Zázrivec

      20.01.2012, 14:32 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Jedna vec, ktorú podľa môjho názoru psychológovia zatiaľ nedocenili, je možnosť testovať charakter človeka a schopnosť kriticky myslieť cez jeho osobnú interpretáciu dejín. Môj amatérsky odhad by bol, že autor tohto príspevku by sa analýze až tak nepotešil.

      • Prečo?

        Autor: Pozorovatel

        21.01.2012, 08:59 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Ja sa tiež čudujem, že na výstave o Slovensku nebolo 95% priestoru venovaného Židom a Čechom.

        To je hrôza, čo si tí slovak gojim už dovoľujú.

  • Skvelé.

    Autor: Rastislav Galia

    20.01.2012, 14:51 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Skvelé.

    Kvôli všetkému dobrému a napriek všetkému zlému, čo naši predkovia vykonali a teraz my konáme, my tu stále sme a musíme so sebou vydržať, tu, v západných Karpatách.

    Hoci nás láka predstava, že sa zlej karmy zbavíme za všelijakými mlákami alebo v raji antikoncepčného pohodlia, predsa si musíme tú karmu odžiť, my aj naše deti. Poctivo a nevyhýbavo.

    A musíme to prijať všetko, celých 1500 rokov našej prítomnosti tu, v tejto krajine.

    • Re: Skvelé.

      Autor: Nacim

      20.01.2012, 15:28 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      dodat, ze nie sme horsi ako ini. Pravdepodobne lepsi ako vacsina narodov.

      • Re: Re: Skvelé.

        Autor: Peter X

        21.01.2012, 10:01 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Nemam rad tie sudy typu "sme lepsi narod ako x, sme horsi narod ako y". To tu uz mnohokrat bolo, a velmi zle to skoncilo ked sa to prilis rozvijalo. Taketo posudzovanie je parazit v mysli. Mozeme sa bavit o tom, ze sme mensi narod ako mnohe ine, ktory sa usadil v drsnych horskych podmienkach, a nasi predkovia tu mali preto velmi tazky zivot (o com predpokladam bola tato vystava). Vzdavam uctu vsetkym tym ludom co zili na tomto uzemi, ktori tu vytvorili kulturu pracovitosti, a tvorivosti, vdaka ktorym sme dnes aj my schopni presadit sa v konkurencii napr. poliakov ci madarov, dobre zarabat, cestovat, uzivat si. A tesim za z toho, ze moj zivot je ovela ovela lahsi ako zivot mojho deda, ktory uz ako 8rocne dieta vstaval rano o 4tej aby bol medzi prvymi co sa prihlasia na nadennu pracu, a nieco zarobil pre jeho rodinu a surodencov. A (tu sa premostim do mojho oblubeneho pro-SaS-OL PR, ked uz som ten nadenny brigadnik ako moj dedo) verim, ze sa nestaci len tesit z toho kolko eur si kazdy mesiac zarobim, ale ak chcem aby tu taky fajny zivot ako ja mohli mat aj moje deti, tak chcem urobit vsetko preto aby nam to tu cele nerozkradla velka narodna koalicia Penta-J&T-Siroky-SMER-SDKU-KDH-Most s jej bandou prisluhovacov z medii ako dennik Pravda, televizia Joj a TA3 atd,

        • Re: Re: Re: Skvelé.

          Autor: dokoncim

          21.01.2012, 12:02 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Tyzden, Sme, Trend..tie si myslel pod "atd" ? lebo ja by som dal taky tyzden a sme na prve miesto, tam je ta propaganda skutocne neunosna

          • Re: Re: Re: Re: Skvelé.

            Autor: Peter X

            21.01.2012, 14:11 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            Tie media co pises nie su, na rozdiel od Pravdy, PR agentury Fica, Kaliho a \\"goril\\". Nech je Pravda na 80% PR medium Smeru (tych 20% tak sralo Kaliho, ze az bol na Vandu V. vulgarny), tak potom:

            1. dennik SME je na 90% PR medium tzv. \\"skupinky\\". To potvrdila ekonomicka redakcia, ktore presla na vymenu onoho casu do HN - tusim 2006, ale mam zlu pamat, kazdopadne dost davno. SME nie je az tak \\"gorilie\\" ako Pravda, skor kopali kedysi za Radicovu. Ale zas podla toho ako teraz kopu do SaS, tak je to jednoznacne \\"gorilie medium\\", odnoz dzurindovcov.

            2. .tyzden je PR Rehaka, ten nie je az tak velka ryba ako J&T, Penta, Siroky atd. .tyzden je ovela ovela menej dotovany, ako dennik Pravda. Uz druha vec je, ze je casto minimalne rovnako manipulatovny ako Kali-Pravda a dzuri-SME. V politike robi jednoznacne PR macko-psiemu koktejlu s velkym Mojzisom na cele. (..uplne ina vec je, ze asi pojdem kruzkovat Micovskeho, Wiezika a kol. na tej istej kandidatke. Ale .tyzdne som roky necital, a poslednu Lampu videl este skor ako presli do TV Joj. Volit ich chcem len a len preto, ze chcem volit proti koalicii SMER-SNS ci SMER-KDH/SDKU, ci SMER-SMER, a mam pocit ze tito maju ovela nizsi korupcny potencial ako SaS, pricom ten SaS odhadujem na 70% SMERu, teda 80% SDKU).

            3. Trend ma 3 majitelov, 2ja pokial viem robia biznis len s Trendom, a treti, presnejsia tretia z nich je prepojena na SaS (sucasne aj na Lions club). To prepoijenie je take, ze jej manzel bol nominantom SaS v SPP. Ale odvtedy ma paradoxne Trend nizsie prijmy z reklamy od SPP. Co podla mna svedci o etike daneho manzela majitelky Trendu, a najma tej majitelky. Ale toto mam len z druhej ruky, cez spolocnu znamu s tymi ludmi. Trend az tak nevnimam ako PR platok SaS, aj ked v mnohom maju zhodne nazory. Ale v mnohom zas mam dojem, ze Trend pise v prospech I. Miklosa. Trend cital ale len sporadicky, tak to uz moze byt uplne inac, ale moc tomu neverim. Trend je u mna moralne najcistejsi tyzdennik (v porovnani s takymi ako .tyzden a pod.), a podla mna najprofesionalnejsie tlacene medium v SR. Ale uznavam, ze je to jednoznacne PR pravicovej politiky. Nie som si ale vedomy ziadnych \\"gorilych prepojeni\\" na pravicove politicke strany, typu ze Kalinak je de facto personalny manazer dennika Pravda. Ale ako pisem vyssie, Kalinak by sa mal prave od toho manzela majitelky Trendu zacat ucit to, ze ako vstupil do politiky mal by si najst ine kamaratky ako tie ktore pisu pre mienkotvorny dennik.

            Skutocne co viem, tak jedina moralna hanba je dnes pisat pre Pravdu. SME je tiez na hrane. Mal som dobry nazor o HN, ale odkedy tam pise neuprimne blogy I. Miklos tak som znechuteny. Citam skor ekumst.sk, Britske listy, a JTT.sk s vynimkou par autorov (H. Fabry pocnuc clankom \\"v marci nevolte\\", Z. Mikeš pocnuc clankom \\"Ginrich nestoji za zmienku ako protikandidat Romneyho\\", I.K.Adamcova - toto ma provokuje nie samotne, ale skrz to historicke zmierenie komunistov a katolikov ktore mozno pride v koalicii SMER-KDH z ktorej mam uz teraz mrle). Zakladne, najobjektivnejsie a najprijemnejsie medium samozrejme bolo, je a bude nejake zariadenie kde capuju napriklad Svijany :)), tam nezvyknu byt lacni filozofi, ale ludia ktori realne nieco znamenaju a najma maju dobre kontakty a informacie z prvej ruky.

            • Re: Re: Re: Re: Re: Skvelé.

              Autor: Ak si zastancom

              21.01.2012, 22:47 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              trhu mily Peter X tak by si nemal ignorovat fakt, ze takmer polovica slovenskych obcanov je naklonena Ficovi. Ty chces, aby tito spotebitelia medii boli ignorovani?

              • media

                Autor: M. Stefanovic

                22.01.2012, 00:22 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                myslim, ze media na Slovensku su o.k. a zodpovedaju celkovej spolocenskej atmosfere a klime, ktoru tu mame. presne, netreba ignorovat nijakych volicov, preto je velmi dobre, ze Pravda existuje. chybaju mi trochu Rolnicke noviny, aspon neviem, ze by vychadzali. aj bratislavsky Vecernik. naozajstna metropola by taketo noviny mala mat. Wiener Abendblatt alebo Paris Soir snad este funguju...
                este mesiac dozadu som si myslel, ze taka tv stanica ako CNN predsa len, viac alebo menej smeruje k objektivite. bol to vsak mylny omyl fandu americkej zurnalistiky. V poslednej debate medzi republikanskymi kandidatmi sa redaktor CNN pokusil uplne znemoznit Gingricha, co svedci ze nahraval Romneymu a Obamovi. zda sa, ze CNN nechce, aby proti Obamovi stal naozaj silny a velmi inteligentny juzan a skuseny insider z Washingtonu.. skoda. napriek tomu, ze je Obama je sympatickejsi politik, tieto medialne udery ukazuju horsiu stranku americkych medii.
                SME su asi nase najlepsie noviny hoci medvediu sluzbu im robia redaktori ako Pataj , ktori sa viac alebo menej usiluju o cenzuru niektorych clankov, nevedia prekrocit vlastny tien.

                • Re: media

                  Autor: Peter X

                  22.01.2012, 02:23 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                  S tymto suhlasim, s predoslym nie. Dennik Pravda je moralne bahno, a popri tom zanika vsetko to kvalitne co napisali, najma kulturne recenzie. A len preto plati to o SME, co pises. Ale je to rovnake porovnanie ako ked Liptovsky Mikulas v hokeji porazi Piestany. To mozeme rovno onanovat z Nitry so Stumpelom, a Slovan je uz akoze top? S tym nesuhlasim. Prave naopak - taky preslap ako urobil Z. Mikes tu na JTT, ze ani pol slovom nespomenul Ginricha, znaci o absolutnom amaterizme a slepote. Len tak naokraj, Ginrich dnes vyhral primarky v Juznej Karoline. So slovenskou zurnalistikou je to asi ako so slovenskym muzskym basketbalom. U nas hviezdy, v Cechach posledny, a priemerny spanielsky druholigovy klub im da debakel. Nastastie zijeme v ere kedy si kazdy, za par centov, moze pozriet NBA. Tak ako kedysi boli v SR megahbiezdy Vaso Patejdl a surodenci Heckovci, ..kym tu bolo zakazane MTV. Tak rovnako ""hviezdi"" SME, kym nedospeje generacia ktora sa zacina ucit anglicky uz v skolke. Chvalabohu :)))

                  • Re: Re: media

                    Autor: m. stefanovic

                    22.01.2012, 22:50 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                    o Gingrichovi viem, sledoval som. je to podobny talent ako Clinton,vtip je v tom,ze doba sa neopakuje..
                    muzsky basketbal nesledujem ani Stumpela. to je hokejista ?
                    nasa liga je pod moju rozlisovaciu schopnost.. jediny pozoruhodny tim bola Artmedia Petrzalka. uz o nej nepocut.
                    skoda, ze malo propagujeme atletiku- beh, sprint. atletka L. Klocova nebola za posledne roky ani v jednom prime time nasich hlavnych televizii. na rozdiel od feministiek, zelenych, garazovych hudobnikov, atd... aj to je nas pohlad na tzv. mensinovy sport. hoci atletika je hlav. olympijska disciplina.

                    • Re: Re: Re: media

                      Autor: Peter X

                      23.01.2012, 10:36 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                      Ginrich ma len malu sancu byt protikandidat namesto Romneyho - aj po porazke v J. Karoline (ktora sice vzdy definovala kandidata REP) je stale kurz na to ze sa prezidentom stane Romney okolo 2-2,5; a na Gunricha az 6-8. Kto mu veri nech stavi 100 eur, a v pripade ze porazi Obamu na 800 eur. Ja si stavim asi na Obamu, len cakam ze kurz snad este pojde hore ako suboj Romney-Ginrich bude mat vplyv na ich PR medzi volicmi, resp. volitelmi.

                      Problem bol iny, a to ze Ginricha nespomenul ani pol slovom blog Z. Mikesa (http://www.jetotak.sk/editorial/republikani-v-stadiu-sebadestrukcie). Nemam rad taku tuto ucelovu selekciu, zalozenu na tom ze mnoho citatelov tohto webu je mladych, nikdy nezili ci nepracovali v USA, a tak su lahko manipulovatelni. Kedze bol blog o kandidatoch len republikanov, jednoznacne mal byt len a len o Romneym, Ginrichovi a R.Paulovi, lebo to boli jedini co stali za analyzu. Plus par slov o Santorumovi, ale na neho su uz aj kurzy 100 - staci si vsadit 8 eur :)), len pre srandu na R. Paula 25-50, sak pozri napr.

                      http://www.oddschecker.com/specials/politics-and-election/us-presidential-election

                      Inac Klocovu mam aj ja velmi rad, a fandim jej. Hoc ju nepoznam priamo, ale len cez 2 znamych mam nejake sumy ze je velmi skromna a inteligentna. To, preco je v SR ultra-popularny hokej, je na dlhu debatu ktora tematicky asi nepatri na JTT.

            • Re: Re: Re: Re: Re: Skvelé.

              Autor: peet

              22.01.2012, 07:05 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              A odkiaľ vieš, že má Trend menšie príjmy z reklamy od SPP?

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skvelé.

                Autor: Peter X

                22.01.2012, 10:20 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                pisal som, ze od spolocnej znamej, dodavam ze pracuje na ekon. oddeleni Trendu, a preto mam prave toto info o prijmoch z reklamy z prvej ruky.

Videonázor

Cigán, možnosti inklúzie Rómov na Slovensku vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist