JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Všetci v protismere

Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...

[Tiburon]

Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu

V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Pešť-Budínský vabank verzus slovenská hystéria

  • Zase okiadzanie

    Autor: PeterS

    18.05.2010, 09:59 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Toto je clanok o madarskej, ci sĺovenskej hysterii? Madarska hysteria, to je vlasne len hlas krvi, chudaciikov, ktori zostali zrazu odtrhnuti od materskeho madarskeho cecika na zlom, zlom Slovensku. Ale slovenska hysteria, to je cista psychoticka hysteria so stratou rozumu, ktorej sa neda v celom clanku najst ziaden dovod?
    Toto su fakt nechutne, manipulativne a premazavacie clanky. Madari utiekli pred turkami do slovenskych dedin a pekne sa o nich nasi predkovia postarali. Tak pekne, ze sa im tu zapacilo a ostali tu zit. A ziju tu uz 400 rokov. A zrazu maju straaasny problem? Mam obavu, ze problem maju madarski sovinisti a stale rypu do tych, ktori sa o madarov postarali. Presne tak, ako to bolo od pociatku, ked "stari" slovaci spolu s madarmi lupili vo Franskej risi a nakoniec dostali nakladacku v 906.

    • Re: Zase okiadzanie

      Autor: L.

      18.05.2010, 10:17 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      suhlas s reakciou

    • Re: Zase okiadzanie

      Autor: Cyrano

      18.05.2010, 10:27 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      keby slovenska vlada vyriesila temu dvojite obcianstvo iniciativne s predchadzajucou hu garniturou iniciativne, nemohli by dnes hu nacionalisti robit zlu krv, a slovensky nacionalisti ramena.
      Slovaci nemali problem s unilateralnym dvojitym obcianstvom po rozdeleni federacie, nemali problem uznat ho ceskym Slovakom aj bez trvaleho pobytu. Markus ma absolutnu pravdu, od Europy nemozno v tejto veci ocakavat vobec nic podstatne. Toto je presne vec, ktoru bolo potrebne riesit z nasej strany, vo vlastnom zaujme. Nestalo sa. A teraz sa hysterci.

      • Re: Re: Zase okiadzanie

        Autor: L.

        18.05.2010, 10:50 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        NECHAPEM VOBEC NACO JE DOBRE TO DVOJITE OBCIANSTCVO , ked je tu EU a Schengen?

        • Re: Re: Re: Zase okiadzanie

          Autor: Cyrano

          18.05.2010, 10:55 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          zle postavena otazka.
          Preco by malo byt dvojite obcianstvo problem?
          Obzvlast v EU, kde mame Schengen.
          Na Slovensku sa ho bojime iba v pripade Madarov. Ale vtip je v tom, ze keby sme ho iniciativne riesili s Budapestou, tak sme to mohli nastavit tak, ze by to bol zasadny posun v bilateralnych vztahoch a zabezpeceni nedotnutelnosti hranic.
          Teraz, ked je to hracka nacionalistov sa to velmi rychlo moze zvrhnut do nepekneho problemu.

          • Re: Re: Re: ,Dalsia otazka

            Autor: L.

            18.05.2010, 11:06 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            Dobre a viete si predstavit ako ten fakt, ze hned vedla maju ti nacionalsiticki politici z Budapesti niekolko tisic svojich obcanov. A je vobec normalne udelovat niekomu obcianstcvo len na zaklade ze ma nejaku narodnost, ovlada jazyk a ma predkov v zaniknutom kralovstve? Co urobime, ked ich - teda uz aj svojich obcanov - pridu politicky oslovovat a ovplyvnovat poltici z Budapesti, ked naraz zistime, ze sucastou naseho statu ( ci vobec sucastou) je uzemie, ktore je defakto nie nase ? A co my ako majorita budeme z toho mat, ze tu budeme mat niekolko tisic obcanov susedneho statu, ktori si naraz vspomenu, ze nielen obciansky , ale aj uzemne s chcu patrit susedom?

            • Re: Re: Re: Re: ,Dalsia otazka

              Autor: salicke pravo

              18.05.2010, 11:31 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              teda povod podla krvi pouzivali este do nedavna aj nemci

            • Re: Re: Re: Re: ,Dalsia otazka

              Autor: Cyrano

              18.05.2010, 11:33 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              nebudte hystericky. Klud. Na rovinu povedat, coho sa bojite.
              1- Teritorium, o ktorom je rec, su v podstate dva okresy - Zitny ostrov. Tam maju Madari vacsinu. Vsade inde su vo vacsine Slovaci. Je to taky zaujimavy ukaz, ked Slovaci spapali HU nacionalisticku propagandu aj s navijakom, a nechavaju sa statocne strasit.
              2- Teraz, ked uz tu agendu pevne drzia v rukach nacionalisti, a kedze su v HU mimoriadne silni, tak je tu potencialne velmi skaredy problem - to je neodskriepitelne.
              3- ale my nemozeme odmietat dvojite obcianstvo pre Madarov z principu. To je proste neudrzatelna pozicia.

              Aby bolo jasne - suhlas s moznostou pre cast obcanov SR mat dvojite obcianstvo nemoze byt podmienene nejakymi z toho vyplyvajucimi vyhodami pre cele spolocenstvo (vo Vasom ponimani len pre majoritne). Co mate Vy ako "cisty" Slovak z toho, ze je dnes mozne mat dvojake obcianstvo FR-SR, alebo CZ-SR? No nic. Ale brojite proti tomu? Nie.

              Je to dane aj nepochopenim samotneho institutu dvojiteho obcianstva, respektive jeho zahmlievanim az spotvorovanim zo strany HU nacionalistov.
              Za normalnych okolnosti mat dvojite obcianstvo znamena, ze cerpate vyhody, za predpokladu, ze si splnite povinnosti. Ale ak zijete na Slovensku, tak ste uradmi brany ako obcan Slovenska se vsim vsudy. Ak sa nachadzate v Madarsku, tak ste uradmi brany ako obcan Madarska. V ziadnom pripade nemozno vyzadovat, aby vas slovenske urady brali ako cudzieho statneho prislusnika.

              • Re: Re: Re: Re: Re: ,Dalsia otazka

                Autor: L.

                18.05.2010, 11:38 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                Podcenujete madarskych nacionalistickych politikov ako je Orban. A povedat, ze Zitny ostrov so svojim zasobami vody je bezvyznamny pre Slovensko je tiez silne kafe

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: ,Dalsia otazka

                  Autor: Cyrano

                  18.05.2010, 12:22 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                  aspon s zamyslite nad tym, co Vam pisem. A nevkladajte mi do ust, co som v ziadnom pripade netvrdil.

              • Co podcenujete

                Autor: L.

                18.05.2010, 19:19 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                Na web stránke Maďarskej gardy, založenej Jobbikom, http://www.aiall.org/modules.php?name=News&file=article&sid=127
                ktorú zvyknú označovať za extrémistické, polovojenské nacionalistické hnutie, pripomínajúce fašizmus 40 rokov minulého storočia, uverejnili rozhovor s jej mladým, 22 ročným členom. Ako povedal, uniforma pre neho znamená čistotu, poriadok, disciplínu. Je na ňu pyšný, jej oblečenie ho vždy ho naplní dobrým pocitom, je preňho dopingom, motivuje ho. Podľa jeho slov sa stal sebaistejším. Veľa síl mu dáva aj jeho viera:
                „Verím v jedného Boha,
                verím v jednu vlasť,
                verím v jednu božskú, večnú pravdu.
                Verím v znovuvzkriesenie Maďarska !
                Amen.“

                Krátku modlitbu z Horthyho obdobia nájdeme na internete recitovanú v rôznom umeleckom podaní, aj detským zborom. Hrá ju skupina Karpátia Pieseň Zobuď sa, Maďar:
                http://www.youtube.com/watch?v=NmOePqITnJY&feature=related
                Je uverejnená aj na stránke Spoločenstva klubu Veľkého Maďarska, kde si možno po prihlásení vyzdvihnúť fotografie, videoklipy, diskutovať, viď ilustráciu stránky:
                Verím v jedného Boha, verím v jednu vlasť...

      • Re: Re: Zase okiadzanie

        Autor: PeterS

        18.05.2010, 22:24 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Cele je to cista politika a vyhodou madarov je to, ze zivia kontinuitu od r. 1848. Slovenske elity nezivia nic a nechaju sa predat za deravy gros. To je nasa tragedia. Tazka dedicna tragedia od cias, kedy Hunt a Poznan pomahali Stefanovi na tron.

        Inak, Uhorsko:
        Mavro Orbini “ORIGINE DE GLI SLAVI & PROGRESSO DELL’IMPERIO LORO” 1606

        Nemám priamy odkaz na túto knihu, kniha snad vysla iba raz a hned bola znicena. Nastastie zaujala Petra Velkeho a ten ju nechal vydat a tak ostal 400 rocny vytlacok aj v Rysku.

        Tam to rusi spracovali, napr. aj Formenko. Cast z knihy je v tomto materiali (odkaz), ktory vychadza z Orbiniho, Formenkovej knihy Imperija a vo vseobecnosti z kritiky scaligierovskej datacie historie.

        http://lib.rus.ec/b/184286/read

        Z Orbiniho plynu brutalne dosledky pre slovanov. V spojeni s pochybnostami vyplyva aj teza o tom ze slovanske stahovanie a tatarske utoky su jedna a ta ista udalost. Tak vznika teza o slovanskom/ruskom impériu ešte od čias mongolov (Mongolsko-slovanske).
        Napr., ale nechce sa mi teraz s tym zaoberat, pretoze Formenko prichadza s brutalnou kritikou historie. (Kto nevie, ide o spickoveho svetoveho matematika, v podstate rozvija uz Newtonovu kritiku datacie historie. Takze nejde o ziadne bluznenie.)

        Čo som vsak chcel z Orbiniho uviest:

        «Государь нынешния России, имеетъ титулъ последующий. Божиею милостию Великий Царь и Государь Всеа России, Великий Князь Владимерский, Московский, Новогородский, Псковский, Смоленский, Тферский, ЮГОРСКИЙ, Пермский, Вятский, Булгарский и протчая; Государь и Великий Князь Новаграда Нижния земли и Черниговский, Резанский, Вологодский, Ржевский, Ростовский, Ярославский, Белозерский, Удорский, Обдорский, Кондийский и протчая» [617], с. 76.

        V 16. stor. mal ruský cár ttitul panovníka UHORSKÉHO !!!

        A to by sme mohli pouzit mnoho dalsich historickych pohladov, uplne odlisnych, od toho, ktory sme zdedili z Ciech a Madarska. Napr. aj ukrajinsku interpretaciu pociatkov Uhorska - Biele Chorvatsko...

        Historia je nejasna a zamotana, takze pojde iba o politiku a prekrucanie politickych faktov z novodobej historie. Neboli sme to my, co nasrali Wilsona, ked licitovali s podmienkami primeria. Tak ako niekto moze pisat, ze mocnosti odtrhli... Nech podakuju vlastnej slachte. Atd. skoda pisat.

        • Re: Re: Re: Zase okiadzanie

          Autor: voulezvous

          19.05.2010, 08:02 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Mohol by si, prosim ta,dat len strucny popis ake su to dosledky pre slovanov? Co sa teda udialo?

          • Re: Re: Re: Re: Zase okiadzanie

            Autor: PeterS

            20.05.2010, 00:22 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            V skratke: vsetko je inak.

            Pravdepodobne najdolezitejsia teza by mohla byt, ze obyvatelstvo, ktoreho su dnesni slovania tradicnym nasledovnikom, je zakladne europske obyvatelstvo. Minimalne rozsirene az do neskorsej franskej rise (nakoniec, Samo mohol byt merovejsky velmoz, ktory bol vytlaceny v case Vatikansky hratok o novu rimsku moc). Z toho vyplyva, ze stahovanie, pri ktorom prisli slovania, je nezmysel. Maximalne islo o presuny tam a naspet, resp zhustovanie a zriedovanie populacie. Napr. je evidentne, ze pritomnost slovanskeho zivlu na dnesnom nasom uzemi za Dunajom v case 200 pnl. az 200 nl. je skutocne vyrazne chudobnejsia. Ale napr. v Panonii a na okraji v Komarne uz musel existovat ariansky biskup posobiaci medzi slovanmi s jazykom, ktoreho umelym nasledovnikom je cyrilika (starosloviencina je jazyk ktory sa vyskytuje v Jeruzaleme uz za cias Krista a nie je ziadnou novinkou.).
            Vseobecne, este do obdobia ponarodnovania statov sa uvazovalo o tom, ze mnoho dnes germanskych kmenov su slovanske kmene. Urcite to plati o vandaloch o ktorych sa v nemeckych statoch vyucovalo ako o slovanoch, ale mali by tam patrit aj vsetky verzie gotov a pod. Minimalne plati teza, ktora je prastara, ale vytiahol ju najviac na svetlo A.Horak, ze slovansky zivel posobil vsade ako zakladny zivel medzi beznym obyvatelstvom a len vladcovia boli ineho etnika a tito dali svojim drzavam odlisny raz.
            Pohyb tohoto pra-slovanskeho etnika sa da ako tak zdokumentovat na velmi velkom uzemi... viacmenej v rytme ochladzovania a oteplovania, takze je dost realne, ze praslovania museli migrovat az do Afriky a potom sa opet vratili. Taketo pohyby nie su nicim vynimocne, uz male zmeny teploty koreluju s osidlenim balkanu a pohybom viac na sever, ci spet na juh o stovky kilometrov.
            Vo velmi prastarych tibetskych tradiciach sa povodni obyvatelia Europy oznacuju nazvom Dhyana. Ci to boli praslovania, neviem. Kto sa snazil spravit taky podvodny mostik je Velesova kniha, kde sa (realna) migracia slovanov do skandinavie a naspet nenapadne vydava za migraciu zo severnej zeme, pravdepodobne Hyperborei (kam lietal Apolon so zastavkou na Idskej planine pri Kosiciach) a kmene nazyva jarijovia (ariovia) podla kmenoveho nacelnika Jarija (Jar, stary Arij). Do toho je vpletena (realna) migracia cez Kaspik a Anatoliju a tym sa Jarija spojil s Ardzunom (ktory bojoval prave na tej Idskej planine). Ale Velesova kniha a ostatne domnienky su asi len prikraslenim tej zakladnej tezy, ze praslovania neprisli odnikial, len sa presuvali po celej Europe.
            (Ale zase v kutiku duse sa pohravam s tym, ze samani obleceni vo vtacom peri od jazera Van (Turecko), mohli mat nieco spolocne s Vanmi, ci nejakou starou migracnou vlnou, a svojim posobenim mohli u proto-semitskeho obyvatelstva nakoneic vyvolat predstavy o anjeloch s kridlami.)

            • Re: Re: Re: Re: Re: Zase okiadzanie

              Autor: voulezvous

              22.05.2010, 07:42 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              Ak povazujeme Slovanov za povodne obyvatelstvo dnesnej strednej a vychodnej Europy, potom je zaujimave, ci Germani vzdy obyvali uzemia na zapad od Slovanov, alebo sa ne tie uzemia predrali cez Slovanmi osidlene oblasti.

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zase okiadzanie

                Autor: PeterS

                22.05.2010, 23:16 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                Aj stare mytologicke predstavy hovoria o tom, ze germani a slovania su len dve casti jedneho celku.
                Germani su povodne Assovia, resp. uctievaci veternych bohov Assov a zili normalne po Europe a Azii v normalnom vztahu s protoslovanmi. Akurat, ze ich bozske bytosti za trest deportovali do vyhnanstva na sever Europy, odkial sa potom zacali presuvat spet. Podrobnejsie to asi nema zmysel uvadzat. Ale v principe tejto mytologie (reality ?) ide o boj dvoch skupin bozskych bytosti a nakoniec aj ezoterizmus nacizmu opet nadviazal na tento stary boj, ked vyhlasil, ze germani-assovia maju poslanie znicit nizsie rasy vzniknute rozmnozovanim na zaklade tej nepriatelskej skupiny bozskych bytosti (ti nepriatelia boli v skutocnosti potomkovia kultu sumerskej Innana a pod tym si mozeme predstavit rozmnozovanie na zaklade prenosu mtDNA spolu s klonovanim muzkej DNA. Technika prenosu mtDNA a len doklonovanie muzskej casti je reprezentovana kultom zlateho vajca, dnes velkonocne vajicka.)

                Mozno sa da povedat, ze obe etnika su zakladom, akurat, ze nejakym nedopatrenim (podnebnymi zmenami) sa dostali Germani na sever a pametami si uz len ich postup na juh.

  • O cokoladovych bonbonoch od pedofila

    Autor: Grigoriy

    18.05.2010, 14:00 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Dedinka Pepopa bola ako kazda ina: vacsinou slusni ludia, ale aj jeden uchylny nenapravitelny pedofil a jeden dedinsky blazon.
    Na pedofila Hungrosa si kazdy daval velky pozor.
    Jedneho dna prichytil obcan Sovak pedofila Hungrosa, ako s uchylnym uskrnom na ksichte dava jeho patrocnym dvojcatam cokoladove bonbony. Sovakovi, ktoreho kazdy poznal ako mudreho a opatrneho gazdu, bolo hned vsetko jasne, a preto prijal prisne opatrenia na ochranu svojich deti: zakazal im chodit okolo Hungrosovho domu a upovedomil aj policiu. Uchylnemu Hungrosovi pohrozil aj velkou palicou, a cele dedina to schvalovala.
    Najzaujimavejsia bola reakcia miestneho blazna Pypana, ktory otrcal svoj spatny ksicht v dedine a tvrdil obcanom, ze nevie pochopit, co moze byt zle na tom, ze dobry ujko dava detom cokoladove bonbony zdarma.

    • Re: O cokoladovych bonbonoch od pedofila

      Autor: Cyrano

      18.05.2010, 14:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      no uz len schyzofrenicky nacko Arton tu chybal.

      • Re: Re: O cokoladovych bonbonoch od pedofila

        Autor: Gazda

        18.05.2010, 15:30 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Schizofreniu nejde liecit, ale zbabelost ano. Ak "Maďari sú pre národné záujmy pripravení priniesť i obete. Sú schopní pre ne aj umierať" tak niekto na nasej strane musi reagovat. Slota a SNS sa aspon na reakciu ako-tak pripravuju. Ostatni sa pripravuju na kapitulaciu.

      • Publicistovi (samozvanemu)

        Autor: Carlos

        18.05.2010, 16:07 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Cyrano, ty deges, schizofrenia sa pise s makkym "i".
        Ozaj, nechces tu opat vysvetlit ludom, co znamena anglicke spojenie "all but"?
        Vtedy som si myslel, ze sa tu viac od hanby ani neukazes, ale ocividne degesi nemaju hanbu.
        Ty si snad najvacsi deges pod Tatrami.

        • Je to psychopat

          Autor: Arton

          18.05.2010, 16:36 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Milan Jaroň (aka Cyrano) je proste dement
          http://jaron.blog.sme.sk/

          Bolo by viac nad vecou, ale ma dom moc blizko madarskych hranic, takze ...

          Za povsimnutie je aj to, ze nadava len slusnym ludom, madarskym nacistom do "nackov" nenadava. O n a jemu podobni su od narodenia zbabelci.

          Samozrejme, skoda s nim stracat viac ako minutu casu.

          • Re: Je to psychopat

            Autor: Bic na trojjedineho neonacistu

            18.05.2010, 16:50 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            odpal. Co tu furt doliezas a zobres o pozornost.

            • Milan Jaron je to psychopat, aj ked pouziva ine nicky.

              Autor: Arton

              18.05.2010, 17:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              Pokial ma Havranovi blizke prasce budu na tychto strankach urazat, a moji priatelia ma o tom informovat, dovtedy vam budem pripominat, co je to karmicky zakon.

              Ver mi, ze ma vobec nebavi sledovat a ani to nerobim, ako sa tu valate vo svojich vlastnych srackach. Ale ked uz vase zavyjanie a pistanie pocut az za hory ... :)

              PS. Hraj sa dalej na chlapa a pouzi este nejaky "tvrdy" vyraz, ved vies ... virtualita je jedine miesto, kde si to mozes dovolit, tak si to uzi, frajer.

  • dvojite obcianstvo

    Autor: Ľubo Bechny

    18.05.2010, 22:48 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Dvojite obcianstvo nevidim v zasade ako neprijateľnú vec. Pokiaľ mi je známe existujú dohody o vzájomnom uznávaní takéhoto občianstva s viacerými krajinami - napr. USA, ČR a pod.
    Čo sa týka Európy, pomaly smerujeme k jednotným európskym pasom a mnohe spory stratia potom vyznam. Co je podla mna problem, to je to, ze predstavitelia MR pristupuju k rieseniu tohoto problemu bez predchadzajuceho dohovoru a koordinacie s predstavitelmi SR. A to sa v slusnej spolocnosti nerobi.

    • Re: dvojite obcianstvo

      Autor: PeterS

      19.05.2010, 00:32 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Svoj kratky zivot projektujes na cele plynutie casu. Vidis EU vcera, dnes a mozno aj zajtra. Ale ktokolvek z tunajsich starsich zil stale v tej istej dedine a predsa zmenil niekolko krat statnu prislusnost, ci rezim.
      To ze EU bude aj o 20 rokov je otazka a to na politikov. Na tych politikov, ktori si aj dnes strazia moc a usiluju o rozsirenie poctu volicov. Cize, obcianstvo je aj bonusik na dobu "co keby". A ver mi, ze az sa bude kymacat EU, pretoze nas caka zjednotenie rozpoctov a fiskalnych politik, co znamena, ze narodny parlament bude iba zbor divadelnikov, tak sa politik spoza Dunaja nebude prilis rozhodovat medzi smutkom za EU a otvorenim otazky hranic.

      Toto cele je nekonciaci proces a uz som to tu obsirne vysvetloval.
      Slovenska politika ma pravo eliminovat akekolvek riziko uz v zarodku. Je to jej psia povinnost. Tiez, ked riadis, tak sa nespoliehas na poistenie, ale eliminuje riziko, pretoze skoda znamena cas a peniaze navyse s neistym vysledkom poistenho plnenia. Tak na co cakat? Aby me videli co sa stane? To kukal Stalin v 1941, a kolko casu a penazi to stalo?

      • Re: Re: dvojite obcianstvo

        Autor: L.

        20.05.2010, 08:56 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Co poviete na to, ako si EU a ludeovecka frakcia na podnet Orbana s prepacenin vytrela zadok s lobistami Radicovou a Dzurindom? Skutocne ma to dojalo ako si pani z EU ctia porusivanie dohod a zatvaraju oci pred nehoraznym nacionalizmom v Madarsku.

        • Re: Re: Re: dvojite obcianstvo

          Autor: PeterS

          22.05.2010, 23:28 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Tieto revizionisticke signaly su v Europe, EHS, ES a EU trvalo pritomne. Je trapnostou SK politiky sa tvarit, ze EU je laskavy otec a tunajsia uderka to este podporuje.
          Ked bola debata o Lisabonskej zmluve, prave tento stale pritomny revizionizmus som mal na mysli, ale bohuzial, udernikov by to asi prekotilo zo stolicky. Tak som to ani nerozvijal.
          (Mimo oficialny zaznam: po pade nemecka zostal stale este ohromny majetok na denacifikaciu. Ale prakticky sa mnohe koncerny poprevadzali este pred novou spravou. A tieto sily, elitne a slachticke rodiny Europy sa predsa nezmenia len tak z pleziru. Nakoniec Spolocenstvo uhlia a ocele je presne majetkovy kompromis medzi fasistickymi rodinami s majetkom a snahou statov zachovat novy status quo.)

        • Re: Re: Re: dvojite obcianstvo

          Autor: PeterS

          23.05.2010, 00:46 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Inak, vytvorenie statu Juhoslavia z federacie Juhoslavia pomocou EU bolo presne podla Hitlerovho modelu. Nic nove pod slnkom aj ked to spiskal brit, lord Carrington.

        • Re: Re: Re: dvojite obcianstvo

          Autor: PeterS

          23.05.2010, 01:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          A este teda riadny klinec po hlavicke:
          ...
          Když pomyslíme na podporu Německa chorvatským a slovinským secesionistům v jejich úsilí o realizaci svých plánů, nejsme překvapeni prohlášením Stjepana Mesiče ve vysílání Contact o roli Genschera a papeže Jana Pavla II. Jestliže se Německo projevilo agresivně ve své podpoře destrukce Jugoslávie a uznání secese jejích republik - což je evidentní a široce známo, četní jsou ti, kteří se ptají po motivech tohoto stanoviska a nezdolné umíněnosti nejvyšších činitelů německého státu nedávno sjednoceného. Na tuto otázku odpověděl jeden z největších světových expertů v geopolitice generál Pierre Marie Gallois, blízký spolupracovník generála de Gaulla, který prohlásil pro noviny Die Zeit z 29. července 1993 : „Okleštění této země a úzké sepjetí Chorvatů a Slovinců s německým průmyslem vedlo k emancipaci lidí, kteří byli v minulosti spojeni s impériem v srdci Evropy, potom s Třetí říší. Což vedlo k potrestání Srbů, kteří se tvrdohlavě drželi po boku spojenců během obou světových válek a vyvolalo odstranění posledních stop dohod, které ve dvou reprisách potrestaly Německo po jeho porážkách“.
          ...

  • Slovensko zdravý rozum má.

    Autor: ferino

    20.05.2010, 10:55 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Maďarský parlament chce na svojej ustanovujúcej schôdzi začať legislatívny proces, ktorého cieľom je poskytnutie maďarského štátneho občianstva občanom susedných štátov maďarskej národnosti. Veľkomaďarskí revizionisti nenechávajú nikoho na pochybách, že ich chuť na vytvorenie Veľkej Maďárie je veľmi reálna. Do Bratislavy prišiel túto neuveriteľnú drzosť oznámiť dezignovaný minister zahraničných veci (zatiaľ ešte malého) Maďarska János Mártónyi. Podľa jeho slov sa predmetný zákon bude opierať o právnu úpravu (už neexistujúceho Uhorského kráľovstva) z roku 1879, teda o právnu úpravu z obdobia tvrdej maďarizácie. János Mártonyi sa na tlačovej besede usporiadanej slovenským ministerstvom zahraničia snažil tváriť suverénne až arogantne, ako maďarský papaláš pri návšteve svojho veľkostatku. Nevedel však zakryť nervozitu a odpor k slovenskému prostrediu, v ktorom sa momentálne nachádzal. Triasol sa od nedočkavosti, kedy sa bude môcť presunúť do centrály Strany maďarskej koalície (SMK), aby mohol maďarskej iredente odovzdať taktické pokyny. Rokovanie Jánosa Mártonyiho s SMK sa uskutočnilo takmer konšpiratívnym spôsobom a o výsledkoch nebola slovenská verejnosť nijako informovaná. Skutočný zmysel Mártonyiho cesty na Slovensko pripomínal návštevy nacistických emisárov, ktorí chodili do Sudet inštruovať henleinovských ordnerov.

    Podľa názoru Panslovanskej únie, zo strany Maďarska, nejde len o porušenie dobrých susedských vzťahov. Ide tu evidentne o nepriateľský akt smerujúci proti základným záujmom Slovenska. Tým, že Maďarsko chce svoju pôsobnosť tak, či onak uplatňovať aj na území susedných štátov, pripravuje sa na istú formu agresie. Toto by sme nemali zľahčovať a už vôbec nie tolerovať! Bezzásadoví politici, agenti vplyvu skrytí v médiách a štedro platení svetoobčania, by si mali uvedomiť, že sa voľky-nevoľky stávajú súčasťou piatej kolóny maďarského revizionizmu. Slovensko by malo na maďarskú provokáciu reagovať rýchlo a efektívne. S takým „partnerom“ akým je Maďarsko po parlamentných voľbách 2010, netreba jednať v rukavičkách, ale je potrebné používať jazyk a metódy, ktorým rozumie. Úvahy viacerých (najmä mladších) novinárov, podľa ktorých tu ide iba o neškodný symbolický akt, sú prejavom neskúsenosti a hlúposti. Je nanajvýš trápne, ak autori takýchto tvrdení dávajú tak ostentatívne najavo svoju nevedomosť, či naivitu.

    Panslovanská únia víta pohotový, pokojný a vecný postup slovenskej vlády. Vítame tiež návrh na prijatie ústavného zákona, ktorý by (v prípade dokonania nezmyslu s dvojitým občianstvom) vytvoril právny základ narovnania právneho chaosu a deformácií v danej oblasti. Takto by bolo možné uviesť veci do súladu s právom a so záujmami Slovenskej republiky.

  • Kniha "Demokracia je principiálny omyl"

    Autor: dobry

    21.07.2011, 20:33 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Demokracia je principiálny omyl
    Viem, že neveríte vlastným očiam, ako som aj ja neveril, keď som dostal túto knihu do rúk. Autor knihy Pavol Peter Kysucký tvrdí, že demokracia je degeneratívny systém a produkuje z dlhodobého hľadiska len zlo rovnako ako aj socializmus, ktorý všetci dobre poznáme. Autor obhajuje tržnú ekonomiku, ale tvrdí, že demokraciu (systém štátneho zriadenia) vymysleli a udržujú pri fungovaní vrstvy zlodejov a mafiánov, ktorí si vymysleli dobrý politický systém, za ktorým sa môžu skryť a za nič neručia. Však všetci vieme, že už Kaliňák, posledný minister vnútra tvrdil v televízii, že ich SMER je dobre fungujúca s.r.o. Je to jasné, SMER neručí za nič, je s ručením obmedzeným a je to dobre zarábajúca firma, zarábajúca peniaze z korupcie. Po každých voľbách nastúpia noví politici, podľa autora knihy noví zlodeji a nič sa nielenže nemení, ale zákonite sa musí zhoršovať. Hlavne v knihe sa tvrdí, že s demokratickým systémom sa nedá nič urobiť, pretože medzi absolútne bezcharakterných demagógov a zlodejov a mafiánov sa ľudia s charakterom nedostanú. Teda, čím je demokracia rozvinutejšia, tým menšia šanca na to, že tam budú aj charakterní politici. Nemôžu vydržať medzi zlodejmi. Súčasne som bol prekvapený, že rovnaké názory, že demokracia je zlodejský systém sú známe už viac ako 70 rokov od amerických teoretických ekonómov ao sú Ludwig von Mises, Murray N. Rothbard, ale aj nemecký ekonóm Hans Hermann Hoppe. V knihe na konci sa cituje nemecký ekonóm Hans Hermann Hope, ktorý tvrdí, že tým, že demokratickí politici nie sú za nič zodpovední, tak v skutočnosti ani nikdy neriešia žiadne problémy, o ktorých by aj vedeli, pretože z princípu fungovania demokratických vlád, kedy sú pri moci obmedzený čas, len možno jedno volebné obdobie, tak chcú nakradnúť čo najviac. A po nás potopa. Okamžite som si kúpil aj knihu od tohto nemeckého ekonóma a je to tam jasne popísané ešte ostrejšie. Tržná ekonomika s tým nemá nič spoločného. Naopak demokracia deformuje tržné prostredie a spôsobuje mu veľké škody. Ako hovorím, prečítajte si najskôr túto knihu a potom doporučujem kúpiť aj knihu od Hoppeho „Demokracie, anarchie a omyly ekonomie“, vyšla v nakladateľstve Liberární institut, Praha. Hoppeho kniha je v niektorých častiach dosť teoretická a kto nerozumie ekonomike, asi tým teoretickým dôkazom nebude rozumieť. P. P. Kysucký navrhuje aj riešenie, ktoré ekonomickí teoretici podľa mňa nenašli. Autor v knihe „Demokracia je principiálny omyl“ navrhuje nový štátny systém, ktorý sa má v budúcnosti presadiť proti súčasnému demokratickému. Súčasný systém štátneho zriadenia s tržnou ekonomikou v Číne mi to trochu pripomína. Mne sa to celkom pozdáva: Knihu je možné kúpiť v niektorých kníhkupectvách alebo priamo cez www.negativa.sk . Ale kniha nie je len o demokracii. Je to podstatne zaujímavejšie. Je tam toho veľa. Napíšte mi Váš názor na tieto knihy, ak si ich prečítate.

Videonázor

Cigán, možnosti inklúzie Rómov na Slovensku vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist