JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Eurozóna – menšia a menej demokratická

Každým dňom Európska únia nalieha čoraz nástojčivejšie na grécku vládu a parlament, aby prijali ešte drastickejšie úsporné ...

[Joachim Becker]

YANIS VAROUFAKIS: Spravodajstvo o kríze eurozóny – Lekcie z gréckeho frontu

Krach z 1929 a následná Veľká hospodárska kríza nás mali naučiť dôležitú vec: že kaskádovitý pád ako súkromných, tak verejných ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Poďme spolu snívať

  • Bravo

    Autor: Janta22

    24.08.2010, 10:46 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    naozaj vystizne...krasny clanok...dakujem

  • Kucinich

    Autor: nitpicker

    24.08.2010, 11:35 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Dennis Kucinich je demokrat. Asi ste si ho pomýlili s Ronom Paulom.

  • re

    Autor: nietze

    24.08.2010, 12:44 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    zbrojenie usa:
    1) vzhladom na pomer vydavkov k HDP je amerika uplne rovnaka krajina ako ine krajiny, 4,3%. Je pravda ze za poslednych 9 rokov USA zvysili svoj rozpocet na armadu o 89%, co sposobili aktivne vojenske operacie. Na druhej strane cina zvysila svoje vydavky na armadu o vyse 200%, Rusko o vyse 100%. USA nemozu za to ze maju vysoky HDP a teda pri rovnakych percentach maju ovela viac penazi....

    2) Napadaju ma hned 2 priklady kedy sa USA pokusili stiahnut zo svetovej sceny a nestarat sa do sveta. Lenze potom nastala WW1 a WW2 a zrazu boli USA dobre.
    +
    "Čo by sa stalo keby posťahovali vojakov, zrušili základne po celom svete" odporucam autorovi nastudovat Berberske vojny v na prelome 18/19 storocia a pristup Europy a USA a dosledky

    3) To ze Clinton vystrojil dcere svadbu za 5 milionov? Otazka: Nejake tvrdenie autora ze Clinton tie peniaze ziskal ilegalne? Navyse, tych 5 milionov dalo pracu ludom co sa na tej svadbe podielali: kucharom, casnikom, upratovackam atd, a ti tie peniaze zase minu...

    4)" S nimi sa mladý nahnevaný Islamista, ktorému jeden z okupantov kdesi v Afganistane zavraždil matku/sestru/dcéru/snúbenicu, zastaviť aj tak nedá."
    Ano, stava sa to. Nikomu sa to nepaci. Ale stava sa to, pretoze nic ludske nie je dokonale.... Mne z tohto skor vychadza ze autor schvaluje ked sa ten chudacik islamista potom odpali uprostred nakupneho strediska, mozno dokonca pocas demonstracie proti vojne v iraku.... lebo ved je chudak nahnevany...

    Denisa Kucinich je demokrat nie republikan....

    • Re: re

      Autor: Andrej

      24.08.2010, 13:31 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Denis Kucinich nie je republikanom, a nie republikan.
      Ide o slovencinu.
      Je demokratom, to je fakt, ale faktom ostava, ze autor vystihol dnesnych politikov bravurne.
      Len sa pozrite na nasho Ivana M, teda Manekyna, alebo na Mikulasa Dz, alebo aj na nasu Vasilisu Premudru a najma na Faxa Copyho.
      To su konzervativci, teda modraci, aby sme si rozumeli, nenavidia stat a slovensky zvlast, ale sa driapali ku korytu len aby ho este viac rozkradli.
      A preto su bohatymi a preto su ini ako my, teda klasicki debili, co naivne skocili na heslo demokracia.

      • Re: Re: re

        Autor: nietze

        24.08.2010, 14:10 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        "Ide o slovencinu."
        Ide o obsah. Radsej mudra myslienka po madarsky ako hlupa po slovensky.

        "Len sa pozrite na nasho Ivana M, teda Manekyna, alebo na Mikulasa Dz, alebo aj na nasu Vasilisu Premudru a najma na Faxa Copyho"

        Ja neviem, podla mna je vacsim problemom slovenska Meciar, Slota a Fico. Dzurinda nech bol aky bol nas vytiahol zo zumpy.....
        Co sa tyka Fax Copyho tak si dovolim: HAHAHA. Keby Fico bol aspon spolovice tak transparentny ako ten predaj tak ho volim......

        "To su konzervativci, teda modraci, aby sme si rozumeli, nenavidia stat a slovensky zvlast"

        "pane", neklamte. keby som mohol tiez hlasujem proti rozdeleniu CSR. Preco? O tom mali rozhodnut ludia. Nie Meciar, ktoremu islo len a len o vytvorenie sporkasky, ktoru by mohol vybrakovat....

        • Re: Re: Re: re

          Autor: Andrej

          24.08.2010, 16:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Nuz, Mikulasa Dz. si spomenut nemal.
          Ma na rukach krv Srbov,lebo dovolil natovskym bombarderom vrazdit nim "milovanych" Srbov, lebo teraz ich zboznuje.
          A totalne pomahal medzinarodnemu vojnovemu zlocincovi Bushovi, ktory ma na svedomi statisice pozabijanych Arabov.
          A teraz je z Dz. vraj hlavny diplomat...to je absolutna tragedia.
          Take nieco neslychane sa moze udiat iba na Slovensku.
          Otazka.
          A mam este pokracovat v profiloch dalsich slovenskych modrackych vytecnikov...

        • Re: Re: Re: re

          Autor: PeterS

          24.08.2010, 22:49 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Upresnime trosku toho Dz. Systemovo nie je mozne len tak vyskocit nad hranice systemu, takze aj Dz. stoji na pleciach svojicj predchodcov, ktori nevedeli kam z konopi.
          Ani Dz nevedel. Automobilky priniesli trochu zamestnanosti a okolo nich hufy ludi co sa tlcu cenou so svojimi kablami.

          Ale budiz. Bohuzial, TOTO vsak nie je riesenie, iba mala zaplata. O bankach sa nemusime bavit, tie si davkuju peniaze do SR ako chcu.

          Riesenie pre SR je niekde inde, mozno vo vlastnom priemysle energetickeho stojarenstva, alebo nieco na ten sposob.
          Lenze, ak Meciar mal aspon tezu, ze domaci priemysel ma zmysel a Dz. priniesol aspon automobilky a hypouvery, tak Fico bol uz len chabym udrzbarom systemu a tato vlada uz nevie ani kde je sever.

    • Re: re

      Autor: PeterS

      24.08.2010, 22:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      1. Sluzobnik tyzdna, zle pocitas. 706 mld., to je urcite sumicka iba pre Pentagon. Ale este musis pripocitat extra peniaze od kongresu na vedenie vojen, rozpocet Ministerstva energetiky, co je o.i. vojensky atomovy vyskum, dalej rozpocty na iste univerzitne vyskumy a pod.
      Uz som to na tomto mieste vycisloval za predminuly rok, takze teraz to bude odhadom cez 1,2 nasho bil. USD.
      2. Sluzobnik tyzdna, hadam 1. a 2. sv.v. nebola boj dobra zo zlom a az vstupilo do vojny viac dobra, tak sa rozhodlo. 1. a 2. sv.v. bola o expanzii a US sa najprv starali o svoje zaujmy a az potom prisli vytlacilt vplyv britov aj z Europy. Si myslis, ze peniaze sa davaju na "dobro" ? Ukaz mi jeden cent.

      Co sa tyka ulohy ochrany obchodnych ciest, tak tu asi nikto nepopiera. Ale na to netreba mat 300 opornych bodov. Opet som to uz vysvetloval, ze zakladna, to nie je brigada namornej pechoty v cudzine, ale aj zmluvy s krajinou o tylovom zabezpeceni. A o tychto zmluvach sa nam moze len snivat, v akom rozsahu su specifikovane.

      3. Sluzobnik tyzdna, clinton nech podporuje spotrebu, len bohuzial, nema dceru na kazdy den, aby mohol stimulovat spotrebu denne tak ako chudobni. Je rozdiel mat miliony a niekolkymi z nich stimulovat klenotnika a priekupnika s drahokamami, ako ked tie miliony maju ludia ktori nakupmi stimuluju spotrebu denne. Mozno sa 10 dolarov dostalo aj k africanom na diamantovych doloch a teraz su stimulovani, ze nevedia co od dobroty.
      Clibntonove volne peniaze skor hraju na burze a zvysuju ceny komodit.

      4. Sluzobnik tyzdna, pri 4 bode si si uz precital aj nieco z evanjelia podla Sebeja. Ako prvy bol nahnevany chudak Bush a prikazal zavraždit matku/sestru/dcéru/snúbenicu...

      • Re: a ty si služobník koho?

        Autor: .

        25.08.2010, 13:04 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        tebou kritizovaný \\"služobník\\" uviedol korektné čisla - percento z HDP, tak sa to uvádza štandardne. ak chceš inak, potom inak počítaj aj rusko, čínu, irán atp.
        Po druhé, hovoriť že WW2 nebola súbojom dobra a zla chod hovoriť obetiam koncentrákov, obetiam holokaustu a iných chutoviek nacistov. Teba zrejme v tej tvojej falošnej slonovinovej veži genocídy netrápia, ved i tak si boj voči nim odmakajú iní, ti ich potom za to len z bezpečia internetu skritizuješ. aké ohronme jednoduché a - zbabelé

        • Re: Re: a ty si služobník koho?

          Autor: kc

          25.08.2010, 19:22 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Vo vojne ide vždy hlavne o peniaze a moc. Čo sa týka druhej svetovej vojny, tak deťom do učebníc dejepisu samozrejme napíšu, ako chcel Hitler dosiahnuť svetovládu, vyhubiť všetky ostatné rasy a neviem, čo ešte. To bolo tak možno tak v predstavách nacistických fanatikov. Ale nacizmus to bola len ideológia, ktorá zastierala nemeckú expanziu. Keď chcete niekoho napadnúť, potrebujete nato nejaký dôvod a ten sa samozrejme vždy dá nájsť. Tí, čo tvrdia, že to bol boj dobra a zla musia potom považovať za dobro aj Sovietsky zväz, ktorý stal na víťaznej strane a tu bude u mnohých, najmä pravičiarov asi problém. Nie, nebol to žiadny boj dobra a zla, len boj mocenských blokov, v ktorom zahynuli milióny ľudí celkom zbytočne...

          • Re: bláboly

            Autor: .

            26.08.2010, 00:19 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            a kde sa ti v tej expanzíí stratila genocída židov, program T4 teda likvidácia životov nehodných žitia... To neboli fikcie fanatikov ale holá realita tretej riše, truhlík. Ak si to nevieš alebo neccheš predstaviť, doštuduj si nepríjemné fakty

            • Re: Re: bláboly

              Autor: PeterS

              26.08.2010, 06:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              Nemecko neutocilo na Francuzsko, ani Egypt, ci Rusko preto, zeby vojenskym aj politickym cielom mala byt exterminacia.
              Antisemitizmus bol jednym z prudov v ramci NSDAP a da sa povedat, ze mal namale v situacii, kedy Hitler otocil zo socialnej platformy k platforme statneho kapitalizmu. Bohuzial, zo socialnej platformy si tezu antisemitizmu ponechal.
              Po istej koketerii so zidovskym statom na vychode Polska, antisionizmus sa do fazy riadenej exterminacie dostal az na zaklade lahkeho postupu do Ruska v r. 1942, co vyvolalo euforiu. Dovtedy sa programovo nevyhladzovalo, resp. neodvazili sa k tomu, cize vojenske vitazstvo ovplyvnilo uskutocnenie planov. Zda sa vsak, ze exterminacia sa nemala tykat uplne vsetkych zidov, ale to uz nikto nevyskuma, pretoze uz neziju svedkovia.

              Ked uz, tak vojenskym cielom malo byt vycistenie vychodnych uzemi a zotrocenie slovanskeho obyvatelstva. Teza vychodnej domoviny bola pritomna v nacionalistickej aj socialistickej platforme NSDAP. Teza vsak drncala nemcom v hlave odjakziva. Sam Herder vymyslel na obhajobu nemeckych narokov na vychodne uzemia tezu o stahovani narodov, aby tak obhajil germansky narok tym, ze slovania sa iba pristahovali. Nakoniec, aj Marx a Engels povazovali slovanov za otrokov.
              Herderova teza je vsak stale velmi popularna medzi tunajsimi pokrokovymi domorodcami vzdy, ked ide o to sa historicky znemoznit. Koho by dnes zaujimalo nejakych 12 mil. vyvrazdenych slovanov ? Koho by dnes zaujimalo, ze vojenskou taktikou bolo ruske mesta obklucit a nechat vyhladovat, pretoze obsadenie a krmenie je velmi narocne, coho najznamejsim prikladom je trojmilionovy Leningrad. To urcite nebola genocida. Preto musi v hlave bzucat, ze vojna bola o exterminacii zidov a pre miliony slovanov a statisice ciganov nenajst ani miesto na spomienku.

              Ako som povedal hned na zaciatku, Nemci aj Japonci v prvom rade expandovali a kolonizovali. A popri tom na zabratom uzemi realizovali svoju rasisticku politiku ako sposob ovladnutia uzemia. A cela druha svetova vojna bola v prvom rade o expanzii a priamom zniceni konkurencnych hospodarsko-politickych centier.
              Vojna bude vzdy len ekonomickym subojom vojenskymi prostriedkami. Investujem peniaze aby som znicil konkurenciu (Anglicko), zabral trhy (kontinentalna europa) a dominoval (ropne staty).

              Je jasne, ze burzoazii sa nepacilo, aby tak strasny konflikt bol nakoniec iba o peniazoch a tak to cele stale poctivo natieraju este aj farbami exterminacie, aby ludia zabudli na to, ze vojny su vzdy o sponzoroch a ambiciach.
              A ze sa necha niekto balamutit aj po 70tych rokoch, tak to sa moze stat iba v zaostalom ost bloku.

        • Re: Re: a ty si služobník koho?

          Autor: PeterS

          26.08.2010, 00:04 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Sluzobnikom je preto, ze pise, akoby bol svet iba to, co je na strankach isteho casopisu bez ohladu na to, ze sme si uz nieco na tomto svete oddychali.

          Ja vobec nemam zamer porovnavat rozpocty, iba som upozornil, ze vojensky rozpocet Pentagonu nie je vsetko a treba priratat niektore civilne rozpocty. Rovnako sa zabuda na to, ze na priame bojove akcie schvaluje peniaze Kongres, co je urcite skolacky nedostatok.
          Keby bol sluzobnik trosku podumal, ocistil by rozpocet Pentagonu o navysenie na tylove cinnosti podmienene vedenim vojny. Peniaze na vojnu nezahrnaju niektore dalsie naklady na dozbrojovanie a pod. K tomu by pripocital atomovy vyskum a vojensky vyskum na univerzitach, najme infotechnologie a prisiel by k objektivnemu rozpoctu ocistenemu od vedenia vojny, ktory by sa dal porovnavat.

          A zavesit to na HDP, to je ciry nezmysel. Jednak to nic nehovori a jednak struktura HDP USA je nieco uplne ine, ako struktura HDP Ruska.

          A co sa tyka 2. sv. vojny, etnicke cistenie nie je cielom, ale prostriedkom. A keby si aj ty rozmyslal, tak podla oficialneho postoja spojencov, nikto o etnickom cisteni nic netusil, ved keby tusili, tak by urcite bombardovali komunikacie, ci IBM by neopravilo dierny stitok na ziadost nemcov o stlpcek "rasa" (pre rozsiahly vypoctovy system instalovany IBM (pobockou v Nemecku), ktory riadil logistiku etnickeho cistenia).
          A to, ze Europu ovladnu iba Nemci a Rusi spolu, to snad vie kazdy skolkar zo strategickych priruciek a ze sa maju z casu na cas pobit, to sa tam docitaju uz 200 rokov. A ze GB a USA maju zo svojej podstaty inak definovane zaujmy a pristup tam najdes tiez. Takze ak USA vstupilo do EU vojny neskor, tak to nebolo preto, ze sa nechali prosit, ale preto. ze logika ich zaujmov diktovala venovat sa niecomu inemu.

          Takze skus vysvetlovat, ze blesk je bozie znamenie skor v nejakej skolke a nie medzi dospelymi.

  • otazka

    Autor: nietze

    26.08.2010, 13:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    by ma zaujimalo ako vyzerala (alebo ako by vyzerala) diskusia medzi M.Sebom (Podme spolu snivat) a Michal Havran ml. (Slovenský obranný hovnival).
    Preco?
    MHml na jednej strane tvrdi, ze sme mali pmoct grecku z ich problemov. (IMO: je rozdiel ked niekomu zobere dom voda a ked ten dom prepije)
    MS zase tvrdi, ze politicu su vo vseobecnosti korupcny.

    Teraz, velka cast poziciek grecku je z nemecka, cize ak by grecko vyhlasilo bankrot tak by to pocitili nemecke banky. Navyse Nemecko patri k velkym dodavatelom ZBRANI (to je to co lavica tak moc nema rada) do grecka, kde pohladavky nemeckych zbrojarenskych firiem voci grecku idu k niecomu okolo 1Mld Euro (v podstate by nasa pozicka ktoru by sme pozicali grecku nesluzila na ozdravenie greckych financii ale na nakup zbrani).

    A teraz ta konfrontacia MHml a MS. Na jednej strane pozicka grecku ano, na druhej strane pozicka grecku je presadzovana skorumpovanou A.Merkel.

    Tot dilema....

    • Re: otazka

      Autor: PeterS

      26.08.2010, 19:41 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      V prvom rade treba utisit emocie a konstatovat, ze ekonomika zalozena na expanzii dlhu proste musi generovat dlh, pretoze sa zastavi aj jej jedno, kto sa dlhu chopi.
      Cize, ci si vezme pozicku cernoch, kupi byt, alebo predroguje, a naopak, ci si vezme pozicku grecka vlada a rozda ju grekom a ti si kupia byt, alebo ju prepiju, z hladiska ekonomiky je to uplne jedno. Dolezite je, ze sa dlh zvysil a pribudli peniaze do ekonomiky.

      Ak sa este da, tak sa dlhu chyti bud vlada, alebo obyvatelia, alebo obaja. Pravdepodobne existuje iste mnozstvo penazi, ktore musi konstantne obiehat v produktivnej sfere a kedze sa odtial stale vytahuju peniaze cez zisky, musi sa tam stale dolievat a to na zaklade dlhov. A kedze sa do obehu najme musia dostavat "spotrebne" peniaze, tak je jasne, ze ide bud o pozicky obyvatelstvu, alebo sa tam dostanu cez vladu a mzdy.

      US je priklad, kde dlhova expanzia tlacila peniaze do spotreby cez stat aj cez obyvatelov a tento problem je rozne v roznom pomere a bude to ako spojene nadoby, pretoze ekonomika potrebuje dolievat peniaze do spotreby a jej jedno, kto sa podpise na uverovej zmluve.

      Dalsia vec je vsak to, ze uverova expanzia raz musi narazit, takze je teraz otazka, ako sa na banky, ktore na takejto politiike krasne zili, pozerat. Su aktivnym presadzovatelom takejto politiky a teda su plne zodpovedne, alebo sa len prizivovali na institucionalnej politike? A teda by mali straty znasat, kedze logicky, najprv z mechanizmu profitovali, tak musia zit a umriet s mechanizmom. Alebo by sa malo povedat, ze dlhov je dost a tak vecsinu bank nam netreba a ich cinnost administrativne konci.

      Nuz a potom este treba konstatovat, ze vobec nema zmysel sa pozerat na banku ako na narodnu a uz vobecnie na peniaze tak, ze toto je moje a toto tvoje. Ak my nepoziciame, tak aj tak si na poziciavanie nemecke banky vezmu/pozicaju od svojich dcer na Slovensku a tym nebudu peniaze na dlhy nasich obyvatelov a teda nebude spotreba a HDP. Dolezite je, kto to nakoniec zaplati.

      A tak, ked sa pozrieme na problem triezvo, tak zistime, ze je to gordicky uzol, ktory sa da iba rozseknut tym, ze sa od expanzie dlhu a odlievani penazi z produkcno-spotrebnej sfery. Ak nam teda ide o to, aby sa problem vyriesil komplexne a uz sa neopakoval. A to, ze budeme apelovat na ponechanie vladnych investicii do spotreby cez expanzivne projekty, ako napr. dialnice (a ako nam to riadia z US), uz asi problem riesit nebude.
      Ak nam vsak ide iba o to, kto zaplati grecky dlh (a potom spanielsky, taliansky...) tak to je klasicka tema pre hypoteticku mytologiu zodopvednosti. Neolib sa opravnene obavaju, ze ak doprajeme dlznikovi prepych dalsich zaruk, tak tento dlznik si neutiahne opasok az na poslednu dierku. Lenze dlznik zase vie, ze ak by si nikdy nepozical, tak nema ani ten opasok, pretoze cely system je o dlhoch. A tak moze argumentovat, ze cely takyto ekonomicky system je hovadina, ktora nuti k dlhu, pretoze stale potrebuje vyberat zisky a ked uz nie je kde, tak donuti tych, co nic nemaju k ekonomickej sebevrazde.

      Moja odpoved je teda taka, ze by diskusia bola iba retorickym cvicenim. Ale pripustam, ze z podstaty systemu nezmyselna otazka o tom, kto sa zodpovedne postavi voci nezodpovednemu systemu (mate len jednu istotu - istotu dlhu) je tema, ktora zaujme nasu pokrokovu mladez, pretoze jej niekto vsugeroval, ze toto je kardinalny bod na ktorom sa lame socializmus a kapitalizmus. No skor sa na tomto bode lame suhlas, ci nesuhlas s vypalnictvom.

      • Re: Re: otazka

        Autor: PeterS

        26.08.2010, 19:47 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Vypadol mi kustik vety:
        A tak, ked sa pozrieme na problem triezvo, tak zistime, ze je to gordicky uzol, ktory sa da iba rozseknut tym, ze sa od expanzie dlhu a odlievania penazi z produkcno-spotrebnej sfery vieme pretransformovat k inemu systemu zuctovania tovarovo-penaznej vymeny.

        • Re: Re: Re: otazka

          Autor: hlavne ti vypadla pointa

          27.08.2010, 08:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          kedze ta tvoja novela nemala nic spolocne s mojim prispevkom....

          • Re: Re: Re: Re: otazka

            Autor: PeterS

            27.08.2010, 15:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            Samozrejme, ze ju nevidis, pretoze pointa je v tom, ze ziadna pointa (aj v zmysle tvojej konfrontacie) neexistuje. Na konci pisem, ze by islo o retoricke cvicenie pre tych, ktori chcu niekomu vnutit zodpovednost v situacii maximalne nezodpovedneho systemu.

            Ale necham sa poucit.

  • Tak veru!

    Autor: štúrovec

    29.08.2010, 10:39 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Dobre napisane. SSA potrebuju svojho Gorbacova. :-)

Videonázor

Robo Mihály - Reťazou na parlament vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist