JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Eurozóna – menšia a menej demokratická

Každým dňom Európska únia nalieha čoraz nástojčivejšie na grécku vládu a parlament, aby prijali ešte drastickejšie úsporné ...

[Joachim Becker]

YANIS VAROUFAKIS: Spravodajstvo o kríze eurozóny – Lekcie z gréckeho frontu

Krach z 1929 a následná Veľká hospodárska kríza nás mali naučiť dôležitú vec: že kaskádovitý pád ako súkromných, tak verejných ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Porážka nie je dôvod prestať bojovať

  • I Lost My Son to a War I Oppose

    Autor: Aha

    28.05.2007, 13:58 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/05/25/AR2007052502032_pf.html

  • nie je dovod inde?

    Autor: miso

    28.05.2007, 15:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Pekny den, pan Drobny,

    chcel by som sa spytat, ci nemoze byt pricina neuspechu v Iraku v sucasnosti, v Afganistane dnes aj ked tam boli Sovieti, ale aj v inych vojnach, tkviet v tom, ze protivnici konvencnych armad - americkej, sovietskej, izraelskej - bojuju metodami guerillovej vojny a je vseobecne zname, ze vyhrat proti guerille je takmer nemozne.

    Ja nepopieram, ze tam moze ist aj o odhodlanie - tam by mozno bol aj ten anti-amerikanizmus, alebo dokonca anti-okcidentalizmus na mieste, ale podla mna sa velkou mierou k neschopnosti tychto armad zvitazit pripojil aj tento asymetricky sposob boja.

    • Re: nie je dovod inde?

      Autor: Jaro Drobný

      28.05.2007, 15:36 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Áno

      • Re: Re: nie je dovod inde?

        Autor: Jaro Drobný

        28.05.2007, 15:37 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Resp. áno aj, možno snáď, vari aj hej

        • Re: Re: Re: nie je dovod inde?

          Autor: kltko

          28.05.2007, 17:38 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          1) afgánci (iračania, palestínčania...) sú v tej krajine doma, všade inde by boli viac či menej trpenými /nevítanými hosťmi
          2) keď mi niekto vezme miesto k životu, maslo na chlieb a často až ten chlieb samotný, ako aj vieru v transcendentno (nech už si o nej myslíme čokoľvek)stáva sa nepriateľom temer každý obyvateľ
          3) keď je (potencionálnym) nepriateľom temer každý človek v krajine, môžeme ich buď uplatiť - presvedčiť, že sa majú lepšie v iných podmienkach, alebo vykynožiť, inak tam kľud nebude
          4) napríklad afgánci vypráskali od Alexandra až po britov a sovietov každého, rovnako ako terén šialený pre akékoľvek akcie pravidelnej armády je tam už niekoľko miliónov rokov. Ale vždy sa nájdu blbci, ktorí si myslia, že voda hore kopcom potečie...

          • Afgánci vypráskali Alexandra?

            Autor: kriqx

            28.05.2007, 22:31 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            za Alexandrových čias to neboli Afgánci a nevypráskali ho - prešiel "Afganistanom" až do Indie.
            Alexandr je jeden z mála vojvodcov, čo nebol v boji porazený

            • Re: Afgánci vypráskali Alexandra?

              Autor: kltko

              29.05.2007, 08:10 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              Máš pravdu v tom, že sa vtedy nevolali afgánci, ale sogdovia.
              Lenže ak najväčšia armáda vtedajšiho sveta bojovala proti nim 2 roky 328 - 327 p.n.l. (a vládca sogdov Spitamenes vzbúril celý národ do partizánskej vojny, aké príznačné, že ;o) ), Alexander zabil svojho historika Kallistena o.i aj za to, že nedostatočne ospevoval jeho víťazstvá, asi to veľké víťazstvá neboli.
              A keďže ani vtedy, ani dnes neexistovalo objektívne spravodajstvo, už sa nedozvieme, či do Indie to bol postup po víťazstve, alebo ústup keď sa podarilo situáciu aspoň trochu ukľudniť pre účel odchodu. Mimochodom, len akademická otázka, prečo sa asi sa z Indie nevracali slávne dobytými a plne podrobenými územiami, ale rizikovou púštnou cestou?

              • Re: Re: Afgánci vypráskali Alexandra?

                Autor: kriqx

                30.05.2007, 16:16 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                Ísť horami znamená riskovať partizánsku vojnu a navyše časť unavenej armády poslal loďami do Mezopotámie

    • Re: nie je dovod inde?

      Autor: Jaro Drobný

      28.05.2007, 15:49 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Ale metódy guerillovej vojny nevylučujú, skôr predpokladajú odhodlanie. No nechcem sa k tomu vyjadrovať, moje nepolitologické vzdelanie ma z takejto diskusie vopred diskvalifikuje, vojenská hodnosť tiež. Spýtajte sa nejakého politológa, ktorý absolvoval civilnú službu, ten vám dá odborne fundovanú odpoveď. :-)

      O antiamerikanizme som písal v súvislosti s kritikou politiky, nie ozbrojeným bojom.

  • prečo je tam aj čečensko

    Autor: petree

    06.06.2007, 16:22 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Nechápem, som asi dement-V čečensku zasahovala Ruská armáda na území Ruskej federácie proti teroristickým skupinám domácim a zahraničným.Ako môže byť tento prípad daný doi jedného vreca s Irakom, Afganistanom-kde cudzie vojská vstúpili do suverénneho štátu. Bolo to tak v Čečensku-alebo to je moderné písať frázy a v predsudkoch o Rusku a čečensku.

    • Re: prečo je tam aj čečensko

      Autor: Presny

      12.06.2007, 17:42 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Mas pravdu. Je to taka taktika rusofobov. Cecensko je taka ista cast Ruska, ako Texas je cast USA.

      Pan Drobny, ak dokazete trochu po rusky, prosim http://www.rambler.ru/news/world/afghanistan/10530770.html
      Moze byt inak budete pozerat na vojnu a Afganistane.

      • Re: Re: prečo je tam aj čečensko

        Autor: Jaro Drobný

        08.09.2007, 01:05 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        "Nedokážem trochu po rusky", no ruštinu ovládam veľmi dobre. Rusofób nie som a pokladám to taktiež za urážku.

        Že je Čečensko súčasťou Ruskej federácie nespochybňujem a nikdy som nespochybnil. No s tvrdením, že "Cecensko je taka ista cast Ruska, ako Texas je cast USA" si dovolím nesúhlasiť. Minimálne preto, že Čečenci nie sú Rusi. Pozor, nespochybňujem, že sú občania Ruska! To skôr niektorí Rusi spochybňujú.

    • Re: prečo je tam aj čečensko

      Autor: Jaro Drobný

      08.09.2007, 00:55 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Pretože aj tam to tak funguje, bez ohľadu na to, že Čečensko je súčasťou RF:

    • Re: prečo je tam aj čečensko

      Autor: Jaro Drobný

      08.09.2007, 00:58 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      a mimochodom, obviňovať ma z predsudkov voči Rusku pokladám za rovnakú urážku, ako obviňovať ma z antisemitizmu.

Videonázor

Robo Mihály - Reťazou na parlament vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist