by urobila lepsie, keby radsej vysielala Proces H.
Výber z blogov
YANIS VAROUFAKIS: Spravodajstvo o kríze eurozóny – Lekcie z gréckeho frontu
Krach z 1929 a následná Veľká hospodárska kríza nás mali naučiť dôležitú vec: že kaskádovitý pád ako súkromných, tak verejných ...
[Kriteko]
Ulica, bitky a vízie
Na Slovensku povstala ulica. Reakční komentátori neprekvapivo ohŕňajú nosom – nevonia im rôznorodosť davu, nejasnosť požiadaviek, ...
[Ivan Lesay]
Diskusia k článku:
Posledná predvolebná diskusia: 3. júna, STV 2, 21 30
-
-
ako to suvisi s vobami do EP?
PS: vsimol som si uz viac tvojich komentarov a vrelo odporucam, aby si sa aj nadalej nikdy nepodpisoval vlastnym menom. je sa za co hanbit:-)-
Suvis je jednoduchy. Aby si vsetci uvedomili, ze zivot a sloboda su veci, ktore si treba ctit a chranit. Tieto veci su teraz viac ako aktualne.
PS: Ked bude treba, podpisem sa svojim menom. Za svojimi nazormi si stojim.-
s tym ciastocne suhlasim, hlavne preto, ze v CR je skvele vidiet ako aj CT zlyhala pri udrziavani historickej pamate a slobodu a zivoty tam znovu intezivne ohrozuju nackovia (nackovia Cunek a Langr boli dokonca vo vlade, expremier Topolanek rad cituje prominentnych nackov...) skusenost s krizou jasne varuje - pravica sa mozno zas pokusi o prevrat...
-
Bodaj by Ste s tou pravicou mali pravdu.
-
teraz aspon vidno ake hovada tu otravuju.
-
Neviem preco je podla Vas pravica skupina hovied.
Aby sme predisli nedorozumeniam.
Nacek - privrzenec nacizmu
Nacizmus - narodny socializmus.
Neviem, ale este som nevidel ziadneho praviciara, ktory by podporoval XYZ socializmus.
Rozdiel medzi nacizmom a komunizmom je len v nepriatelovi. Komunisti maju triedneho, nacisti rasoveho. Stale nerozumiem preco nacistov davaju do pravej casti pol. spektra. Drvivu vacsinu maju spolocnu s komunistami.-
myslel som hlavne teba konkretne. ostatne si vyries studiom politologie. nevzdelani vsevedi su smiesni.
-
V tom pripade vdaka za kompliment.
-
Myslim, ze si na tom podstatne horsie ako pravy (vlastne lavy) socialista. Tak nam ukaz, kde politologia dokazuje, ze rasova neznasanlivost je kompatibilna s kapitalizmom ty inteligent.
-
Kto chce bit kapitalizmus, mandelinku zemiakovu si najde.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: STV
Autor: Ac
04.06.2009, 18:50 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
staci 700 milionov hladujucich (OSN) vo svete, kde ziju paraziti s miliardami
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: STV
Autor: kemer
04.06.2009, 19:09 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
opýtaj sa diktátorov čo vládnu v krajinách, kde je hlad. Nie OSN, ktorá s tým aspoň niečo robí...ty politológ
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: STV
Autor: AC
04.06.2009, 20:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
malo tam byt presnejsie (podla statistik OSN)... chce to klud...
-
-
-
-
ty tu len dlhodobo dokazujes, ze netusis co je to vlastne socializmus.
nacisti ukradli slovo (neskor ukradli punkom hudbu a anarchistom "image":-)). obsah je celkom odlisny. socialista nemoze nikoho vylucovat z ucasti na spolocenskom produkte, zdrojoch... davat casti ludi vacsie prava ako maju ostatni. nacisti to robia. kapitalisti tiez. kym existuju vyluceni, nemozeme hovorit o socializme. aj pre odmietanie ludskej rovnosti su teda nackovia pravica - co bola vzdy strana podporujuca privilegia (nackovia aj dnes podporuju privilegia pre spravne mysliacu cast naroda, parlamentna pravica politicko - ekonomicko - mafiansku kapitalisticku elitu, socialna demokracia pomaha) - staci pozriet na dejiny revolucii - stat nalavo vzdy znamenalo obhajovat rovnost proti zastancom privilegii (diggeri, levelleri, enragees....najprv proti slachte, potom proti kapitalistom). postupne sa lavici podarilo zlikvidovat stavovsky stat, presadit ludske prava atd.... prvy pokus o socializmus sa ale nepodaril, komunisticka nomenklatura vytvorila novu vladnucu triedu a system zdegeroval na statny korporatny kapitalizmus a v 89 splynul so svojou zapadnou verziou... ale to by si mal vediet zo ZS...-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: STV
Autor: DC
04.06.2009, 21:31 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Prave Ste mi dokazali opak. Nie neprosim.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: STV
Autor: s
05.06.2009, 02:08 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ty tu stale dokazujes, ze netusis, co je to kapitalizmus. Ja som v socializme zil. Dakujem, stacilo.
Ze socialisti nedavaju casti ludi vacsie prava? To si ma naozaj dobre rozosmial, ty "politolog". Cize ked ma niekto pravo zit z prostriedkov statnym nasilim skonfiskovanych niekomu inemu, tak nema vacsie prava? Co ty mas v hlave? Otruby? Ved cely socializmus v praxi je zalozeny preve na nerovnosti prav. Nemas najmensie ponatie, co je to rovnost prav. Rovnost prav moze nastat iba, ked je legalne zakazana inicializacia nasilia proti nevinnym, co je zakladom volneho trhu. A na nasili proti nevinnym a privilegiach pre vybrane protezovane skupiny je postaveny kazdy realny socializmus. Teoreticky moze byt aj socializmus bez inicializacie nasilia proti nevinnym, cize s rovnostou prav a dokonca aj nejake pokusy boli, ale ostalo to na urovni utopickeho socializmu, pretoze velmi malo ludi je ochotnych budovat socializmus dobrovolne a bez nutenia ostanych nasilim.
V realite neexistuje ani dobrovolny socializmus, ale ani skutocny kapitalizmus podla defrinicie kapitalizmus. Co existuje v tych demokratickych krajinach je vacsinou taka zmes nasilneho socializmu s paralelne existujucim kapitalistickym vlastnictvom vyrobnych prostriedkov pod kontrolou etatistickeho korporativizmu. Cize nejake nasilne prerozdelovanie tym v socialnej nudzi a statnym prisluhovacom, monopoly pre privilegovane korporacie, podvodne vydavanie falosnej meny, privilegovane paraziticke banky vydavajuce falosne seky a vladni paraziti. To vsetko musia pod hrozbou nasilia zaplatit ti, ktorych rovnost prav je posliapana - danovi poplatnici - pracujuci v privatnej sfere a statom neprivilegovani podnikatelia - kapitalisti.
Toto by naozaj mohol pochopit aj ten, kto ma ZS. Ty zjavne nie.-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: STV
Autor: AC
05.06.2009, 13:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
len preto, ze trvas na inej terminologii ako je zauzivana nemusia byt ostatni hlupaci. ja s tvojou terminologiou ohladom aktualne existujuceho systemu nesuhlasim. pouzivanie slova kapitalizmus sa rozsirilo az po marxovi (aj ked predtym sa obcas pouzilo) a ten nestotoznoval kapitalizmus s volnym trhom ako ty. ak predpokladas, ze aj bez spolocenskej kontroly budu vsetci dodrziavat dohody s ostatnymi a nebudu inicializovat nasilie (ze volny trh moze existovat bez vynucovania etickych pravidiel, t. j. statu alebo nejakej formy samospravy, ktora vzdy vyzaduje zhromazdovanie prostriedkov), obhajujes utopicky system. preco nie, kludne ho nazyvaj kapitalizmom a obhajuj, ale lavicova kritika dnesneho realneho spolocenskeho usporiadania celkom spravne a legitimne v sulade so svojou tradiciou pouziva termin kapitalizmus.
velki vlastnici kapitalu, ktori ovladaju stat, korporacie a mafiu, rozhodne nie su socialistami. su to kapitalisti a ked si zabezpecuju skupinove privilegia vytvaranim pravneho systemu, nejde o socializmus, aj ked su skupinou, ale samozrejme o kapitalizmus. nesnazia sa o emancipaciu co najvacsieho poctu ludi, su to poctivi elitari ako kedysi slachta. su prekazkou v akejkolvek ceste k socializmu.
komunisticku ideu ale tak lahko nezabiju - zila uz ked sa v starom egypte burili rolnici, bola pritomna ked sa spartakus alebo jezis postavili rimanom, ked sa burili koloni, bagaudi, husiti... sufrazetky, cierni panteri, zeleni, GLBT hnutia.... tisice emancipacnych hnuti v celej ludskej historii... ako hovori Badiou - komunisticka idea bude zit, kym budu nejaki ludia verit, ze iny svet je mozny - svet bez vojen a vykoristovania, svet bez dnesneho statno - korporatneho kapitalizmu (co je zas Chomskeho termin).
PS: politolog nie som, ktovie co teba a tvojich ideokamosov na tej zmienke o jednej z moznosti ako si zodpovedat na polozenu otazku tak rozculilo. do dalsich terminologickych sporov nejdem. myslim, ze ked budes mat trochu dobrej vole, budes schopny akceptovat staru a velmi siroko uznanu tradiciu.-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: STV
Autor: DC
05.06.2009, 16:30 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Terminologia sa zavadza prave preto aby nedoslo k nedorozumeniam. Bolo by zaujimave ako by sa Vas pohlad na terminologiu uplatnil napr. v matematike, keby Ste namiesto integrovania derivovali a potom sebavedomo tvrdili, ze vysledok je spravny. Inymi slovami, tvrdite, ze ked mate pred sebou modru kocku je to cervena gula.
Ked dostal komunizmus na drzku, sudruhovia vyhlasili vsetky "ideologie" za prekonane. Ich pohrobkovia si to opat vysvetlili po svojom. Kazdeho, kto s nimi nesuhlasi oznacia za fasistu/nacistu/... .
Zvysok textu je opat, zli zapadni kapitalisticki imperialisti.
Ja sam seba nezaradzujem medzi konzervativcou ale vzdy ma pobavi, ked vidim ako lavica drista o etike a ked konzervativci hovoria o moralke tak sa im zjejzia vsetky vlasy na hlave a okamzite su to bigotni X Y Z klerofasisti.
Lavicovy pohlad na solidaritu je tiez velmi zaujimavy. Zdanme co sa da a potom to rohadzme tak aby nase preferencie boli co najvyssie. Co je toto za solidaritu? Dobrovolne nasilu? Mi to pripomina volby spred 89.
Lavica opovrhuje ludskou slobodou a zivotom. Je to len znozka bludov zalozenych na zavisti.
Jedine v com sa s Vami bohuzial zhodnem je, ze komunisticka idea bude zit este dlho. Naivnych ludi sa najde vzdy dostatok. -
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: STV
Autor: s
05.06.2009, 17:39 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
He, he, jasne, teba definicie v terminlogii nezaujimaju. Pokial sa teda samozrejme nejedna o tvoju modlu Marxa. Ty si kludne pomenujes macky psami a domy stromami, vsak?
A ja vobec nepredpokladam, ze dodrziavat dohody a princip neinicializacie nasilia je mozne bez ochrany pred zlocinom. Akurat spochybnujem, ze kvoli ochrane pred inicializaciou nasilia mame pravo nasilie incializovat proti nevinnym ludom. Vsak to by bolo jasne protirecenie. Vies snad dokazat, ze to tak musi byt? Ako? To ze sa nieco take vsade deje nedokazuje vobec nic. Podobne ako existencia otrokarskeho systemu pred tisickami rokov nedokazovala, ze je to ten spravny eticky system.
Zhromadzovat prostriedky sa predsa perfektne da aj na baze dobrovolnosti. Kazda sukromna spolocnost tak funguje. Prave dogmatici ako si ty obhajuju netestovatelne hypotezy o nutnosti legalizacie zlocinu vraj kvoli prave potlacaniu zlocinu.
Ja som ten system nenazval kapitalizmom. Keby si nebol lenivy a neschopny, tajk si definiciu kapitalizmu najdes. A kapitalizmus ako je zadefinovany nie je system uplne bez statu. Stat sa v nom ma obmedzit iba na boj proti zlocinu (inicializacii nasilia). Cize ziadne ine nasilne statne prerozdelovanie. Nie je tam dokonca ani specificky napisane, ci ten "stat" ma byt financovany z dani alebo dobrovolnych prispevkov. Akurat, ze nema mat na starosti nic ine ako ochranu pred zlocinom a ochranu vlastnickych prav.
Lavicova kritika jednoducho chce demagogicky zvalit vinu za kazdy problem na kapitalizmus. Preto sa snazi vniest bordel do definicii v terminologii. Podvod a nekonzistentnost boli vzdy vlastnosti laviciarov. Samozrejme nielen ich.
A kto dal statom protezovanym kapitalistom a korporaciam privilegia? Ich konkuranti - ini kapitalisti? Nie, bol to stat, resp. politici, mnohi prave dokonca aj socialisti. Kto obhajuje teraz bailouty pre skorumpovane bankrotujuce banky a producentov aut? Ukaz mi socialistu, ktory tvrdi, ze by mali zasluzene skrachovat a stat by nemal nasilim nutit danovych poplatnikov ich zachranovat. Nie, ze by vacsina konzervativcov bola lepsia,.
Akekolvek privilegia su v rozpore s definiciou kapitalizmu. Taras nezmysly. Ti kapitalisti, ktori si od statu vybavili privilegia jednoducho jednaju v rozpore s definiciou kapitalizmu ako systemu, ktory explicitne nepovoluje privilegia na trhu. Jedine privilegium - ochrany tejto rovnosti prav na trhu prisudzuje statu. Ale ten ju ma prave ochranovat a nie porusovat, co sa prakticky vsade deje.
Cize ma zmysel z problemov obvinovat konkretne privilegovane korporacie a stat (volicov), ktory privilegia umoznil. Ale urcite nie kapitalizmus ako system, lebo ten nikde neexistuje. Iba iracionalny hlupak zvaluje vinu na nieco, co v realite neexistuje.
Okrem konkretnych korporacii a kapitalistov si privilegia a porusovanie rovnosti prav samozrejme zabezpecuju aj socialisti. Stat v mene zabezpecenia socialnych vymozenosti pre urcite skupiny obcanov nasilim konfiskuje vlastnictvo inych obcanov, ktori sa nedopustili ziadneho zlocinu akurat zarobili pracou nejake peniaze. To je cela podstata tej zlocineckej socialistickej a komunistickej idei. A vobec to nema nic spolocne so vzburami otrokov v starom Egypte. Prave naopak. Je rovnako zlocinecka (ta ide) ako otrokarstvo, lebo je zaolzena prave na posliapani rovnosti prav. Akurat, ze otrokarmi sa snazia stat ti neproduktivni paraziticki loseri, nie uspesni kapitalisti.
Chomsky je tiez nekonzistentny hlupak. Opravnene kritizuje konkretne korporacie, ale tvari sa ako libertarian a zjavne nepochopil zakladnu myslienku libertarianizmu - princip neagresie - neinicializacie nasilia. A tiez si potrebuje precitat definici kapitalizmu a samozrejme ju aj pochopit.
Do dalsich terminologickych sporov ani nemozes ist, lebo vsetko co pises a by si pisal su same protirecenia. Contradictions do not EXIST. Check your premises.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Súhlas s DC! Tie diskusie sú tak prázdne, že STV by skutočne urobila lepšie, keby dala Proces H. Je paradoxné, že o tak extrémne dôležitú vec, ako pamäť nášho národa, sa musí starať ČT2. Vďaka bohu za túto televíziu.
Inak, tie diskusie sú úplne na nič. Ja som sa rozhodol už dávno. Nepotrebujem nejaké sedenie na fotelách a 10 min. limit, ktorý má poskytnúť akési zázračné vhľady do duše človeka, ktorého vidím 1. krát v živote. Budem voliť človeka, za ktorým je konkrétna práca a postoje.
Havran by urobil najlepšie, keby vstúpil do SK politiky, aby som videl, ako sa v ktorých zložitých a skutočných situáciách správa. To, že komentuje dianie je fajn, ale stále málo na zvolenie.A to, že je v strane, ktorá zatiaľ nemá šancu na zvolenie je ... on sa tak rozhodol a ja mu to nebudem vyčítať. Ale pre mňa to znamená, že ja neviem, ako by sa v zložitých situáciách správal.
-
-
http://www.kuruc.info/r/34/41496/
http://www.kuruc.info/r/34/41462/
Google textáciu ti môže preložiť. Ale stačí ti vypočuť tieto a ďalšie tam uvedené vídeá, a budeš mať z toho dosť. Aj pre tých, ktorí na Slovač drístajú! Uvidia neofašistický revizionizmus v praxi. -
http://www.kuruc.info/r/34/41496/
http://www.kuruc.info/r/34/41462/
Google textáciu ti môže preložiť. Ale stačí ti vypočuť tieto a ďalšie tam uvedené vídeá, a budeš mať z toho dosť. Aj pre tých, ktorí na Slovač drístajú! Uvidia neofašistický revizionizmus v praxi.-
Re: Maďari nás zničia, a nie my ich!
Autor: nenarocny
03.06.2009, 14:55 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ako sa drísta na Slovač?
-
-
Ze vraj "budem tam za nas za vas". Hlavne za seba sudruh Havran. Za ten poslanecky plat. Iba dalsi socialista populista, ktory sa tlaci k valovu. MY a VY to akurat budu musiet zaplati.
-
No za takych, ako ste vy, tam nepojde urcite...
-
To by bolo v poriadku, ak by ho taki ako som ja nemuseli platit. To by vsak EP vobec neexistoval, lebo ti paraziti by sa nikdy z dobrovolne financovanych zdrojov neuzivili.
-
odovzdaj eura a plat korunami, ty mudrc! A co by existovalo, keby nie EP? SP? A tie ukradnute milardy Ta netrapia? A tie jachty a lietadla a ostrovy kretenov, ako su JS su ok? Lebo to su nasi zlodeji? Sa pozri na narodne parlamenty, ake maju skandaly! Europske nemozu. Vsetci sa vzajomne koéntroluju. No...ale aby som ukoncil. Kiez by si konecne zarobil balik! Nestvali by ta prachy iných. Maj sa, ty srdce Europy!
-
O com to tu placas, prazdna hlava? To akoze prizivnici z EP a SP vytvaraju hodnoty? Vsak ti existuju iba vdaka danovym poplatnikom. Ti vytvaraju hodnoty, ktore vobec niekto chce.
Tie ukradnute miliardy su ukradnute opat vdaka statnym a EU byrokratom, ktori dali privilegia gangstrom. Bez EP by ziadne dotacie, ktore musia zaplatit danovi poplatnici JS nemohol rozkradat. Ako inak by sa kreteni ako on dostali k tym miliardam bez statu a EU dotaciam? Mna stvu moje prachy nie "prachy inych", ktore ja zarobim a musim platit na parazitov z SP a EP a gangstrov ako JS. A musim ich platit vdaka idiotom ako si ty.
-
-
-
-
Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872
Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.
Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist

