JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Eurozóna – menšia a menej demokratická

Každým dňom Európska únia nalieha čoraz nástojčivejšie na grécku vládu a parlament, aby prijali ešte drastickejšie úsporné ...

[Joachim Becker]

YANIS VAROUFAKIS: Spravodajstvo o kríze eurozóny – Lekcie z gréckeho frontu

Krach z 1929 a následná Veľká hospodárska kríza nás mali naučiť dôležitú vec: že kaskádovitý pád ako súkromných, tak verejných ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Poučujem, poučuješ, poučujeme...

  • Dobre!

    Autor: PeterS

    20.01.2010, 10:50 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Vtipne napisane, Akurat ze to bude ako hrach na stenu hadzat. Ved aj SME venovalo trom heretikom tak dlhy priestor, ze by sa don zmestilo desat zien.

  • Poučujem...

    Autor: Amibo - Milan

    20.01.2010, 16:14 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Ahoj peter s,zdravím Olinka.
    Trefné.Viete,kto by už mohol viac poučovať,ako,tí,čo sexujú len za účelom splodenia detí (veriaci )alebo tí,čo nesexujú vôbec (kňazi,mnísi,mníšky).Sú to sexuálni teoretici,"bez praxe".Viete a tie kofy na dedine vám ohovárajú farárov,že vraj majú nemanželské deti,že doma pozerajú pornokazety.No ale oni musia,aby vedeli,čo to robia tí nemravní občania.To nie ja som vymyslel,že matka predstavená pohrozila mníškam,že im mrkvičku postrúha a sviečky stiahne z obehu.Ešte by sa hodilo aj na panské bicykle napísať,že môže spôsobiť impotenciu.Raz som spadol na vázu bicykla a do dnes to cítim.
    Nuž,ale život je taký,plný klamu,faloše,pretvárky.... a to nás ešte len čaká postupní klerikalizácia spoločnosti.

  • ?

    Autor: amaguk

    20.01.2010, 16:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    ...\\\\\\"Návrh zákona však obsahuje aj iné, oveľa nepríjemnejšie veci. Patrí k nim súhlas zákonného zástupcu pre predpísanie antikoncepcie pre ženy mladšie ako 18 rokov.\\\\\\"
    navrh som necital, ale netyka sa to nahodou HORMONALNEJ antikoncepcie /kedze sa pise o predpisani/? to predsa nie je o sexe /alebo nie len/, ale o zdravi, o moznych vedlajsich ucinkoch... nikto im nebrani kupit si kondomy, ale preco by mali deti do seba tlacit ten bordel? myslite, ze nejaku sprostu patnastku zaujima nieco viac o tych liekoch ako to, ze si moze bez obav zatr..at?? navyse, polovica tychto dievcat fajci, co v tomto veku v kombinacii s HAK tiez nemusi robit dobrotu, ale to im nikto nepovie. lekari ponukaju dnes HAK kazdej zubrienke co ma za sebou prvy sex! ved peniaze nesmrdia...
    pani pietruchova vie vtipne a inteligentne pisat, niekedy mam vsak pocit, ze umyselne zavadza a zahmlieva.

    • Re: ?

      Autor: PeterS

      20.01.2010, 21:54 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Vselico sa tak lahko povie. Raz mi nejaky mladik z KE hovoril, ze u nich v skole je dost tehotnych dievcat a to preto, ze kondomy su drahe!!! Myslim ze hovoril 90 SK.
      Neviem, co stoji hormonalna antikoncepcia, ci je na doplatok, alebo full, alebo je skodliva. Kazdopadne ani kondom nepomoze, pretoze je pre mladych drahy.

      • Re: Re: ?

        Autor: Wé

        20.01.2010, 22:48 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Ak je žena/dievča, čo len trochu zodpovedné a inteligetné, tak si najprv zistí všetko čo potrebuje vedieť. Ale, komu sa chce? V teenegerskych kruhoch je závažný nedostatok informácií, nie len o rizikách, ale často aj o tom, že vôbec nejaká antikoncepcia je. A ak je, tak na to aj tak nemajú. A je jedno či sú to kondómy, alebo akákoľvek forma HAK, pričom kvalitné lieky sa dajú zohnať aj za slušnú cenu. Nanešťastie informácie často nemajú ani samotní rodičia plus nevzniká správna komunikácia medzi nimi a deťmi, alebo rodičia jednoducho povedia, že im to platiť nebudú. Prečo? Aj tak tým nezabránia svojim deťom v sexe. A potrat je nielen ďaleko drahší, ale aj ďaleko nebezpečnejší.
        Navyše ak sú nejaké informácie, tak väčšinou len na hodinách náboženstva, čo často pôsobí skôr ako protisexuálna výchova, a to doslova. Pamätám sa, ako sa kedysi snažili sexuálnu a rodičovskú výchovu zaviesť do všetkých predmetov, na čom sa náš matikár dosť smial. Tak veď pozerať sa na to z matematického hladiska, hneď všetko vyzerá inak.
        A že je HAK riziková? A čo nie je? Rizikový je už vzduch, ktorý ľudia denno denne dýchajú, ale o tom sa nehovorí. Kôli tomu netreba moralizovať "zlé a skazené" ženy, deti, slečny, mládencov a mužov.
        Páni poslanci vymýšlajú hovadiny. Keby radšej zaviedli príspekvy na tú "strašnú" antikoncepciu, tak by mnohokrát dosiahli oveľa viac, a aj potratov by bolo menej. A samozrejme netreba zabúdať na osvetu a domácu výchovu. Vysvetliť 13 ročným deťom, že sex nie je len porno z internetu. To by však musela byť primeraná snaha, porozumenie a poznanie reality, čo však našim politikom bohužial chýba. Ale zákony sa im vymýšlajú priam ukážkovo. Nežijeme v stredoveku.

        • Re: Re: Re: ?

          Autor: PeterS

          21.01.2010, 01:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          V stredoveku zijeme z hladiska vyvoja myslenia.
          SK obyvatelstvo stale stoji na krizovatke stredovekeho a novovekeho myslenia. Preto nakoniec maju odozvu aj nazory zo stredoveku aj z novoveku.
          Samozrejme, ze nejde o to, ze sa vsetcia zrazu prehupnu a prijmu vyzvy aj riesenia na urovni doby. To sa nedeje ani v inych statoch. Ide o to, aby v spolocnosti posobili elity, ktore budu z novoveku a obcan im aspon dopraje sluchu.
          Nemame tu ziadne impulzy a obecnym rysom je aj to, ze sa kazdemu impulzu vieme uhnut. Uhyname dejinam a nic neriesime.

          • Re: Re: Re: Re: ?

            Autor: Wé

            22.01.2010, 13:59 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            Nevravim , ze to tak nie je. Je a to je to smutnejšie. A prave vďaka tomuto \\"umeniu\\" vyhnúť sa impluzom ľudia tak skoro ani počúvať nebudú. Sme zaseknutí a dlho aj zostaneme...

        • Re: Re: Re: ?

          Autor: blbológ

          22.01.2010, 13:16 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          A na čom sa to ten Váš matikár smial? Veď číslo, ako číslo :-)))

  • Škodlivá informovanosť

    Autor: Martin Lukačovský

    20.01.2010, 16:38 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Mne pripadá tragikomické ako niekomu prekáža nápis na krabičke.

    • Re: Škodlivá informovanosť

      Autor: amaguk

      20.01.2010, 17:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      vo svete, kde "laviciari" sluzia korporaciam, ma uz nic neprekvapi :D

    • Re: Škodlivá informovanosť

      Autor: blbológ

      22.01.2010, 13:20 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Dáma sa buď nesprávne vyjadrila alebo zavádza, lebo páni KDS, ako správny Slováci, navrhujú aby bol nápis na ŠKATUĽKE ;-)

  • Poučujem...

    Autor: Amibo

    20.01.2010, 20:06 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Tu sa nejedná ani tak o nápis,veď aj na cigaretách už je napísané,že fajčenie môže zabíjať.Tu ide o princip.

    • Re: Poučujem...

      Autor: PeterS

      20.01.2010, 21:51 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Mimochodom, dolezite je slovicko "moze", tak odlisne od "musi". Na krabicke nie je napisane "Fajcenie zabija", ale "Fajcenie moze zabijat", pretoze prvu vetu si nemozu obhajit.

  • ach kristepane

    Autor: morfame

    21.01.2010, 18:14 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    zase olinka, trieskas..zeby mydlova voda alebo flaska vodky sluzila na predchadzanie netzelaneho tehotenstva? potom by tvoja kriva logika mala nejaky zmysel...ozaj a preco si sa stiahla z liberalneho blogu na sme?

    • Re: ach kristepane

      Autor: Tut mir leid

      22.01.2010, 00:54 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Ale historia ludstva je historiou potratovosti.
      Nielen vyplach ci intoxikacia, aj ruozne bylinky, bizarne pesary, mechanicke zabrany, fyziologicke traumy ci nesterilne nastroje, vsetko sa okrajovo az prevalentne (po)uzivalo.
      Je to zle? Iste. Ale je to prirodzene? Ano, tiez.
      Nechapem, preco sa s touto historickou skutocnostou nedokazes psychicky vyrovnat.
      Zvlast ked dnesna farmochemia ci ostatne spuosoby sirokej prevencia az "riesenia" nezelaneho tehotenstva su podla objektivnych kriterii setrnejsie, neskodnejsie, lacnejsie, dostupnejsie.
      Primum non nocere - sam Hippokrates odporucal v tom case najsetrnejsiu metodu cielenej traumy podbrusia.
      Takisto HA ci "pilulka potom". Je to svinstvo, ale rozhodne skodi menej ako mnohe ostatne spuosoby predchadzania a zbavovania sa tehotenstva.
      A o to predsa ide - hlavne neskodit.
      Alebo nie, ty zaslepenec?

  • moorfame

    Autor: katka

    21.01.2010, 20:27 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    závidím Olinke takého úporného ,,ctiteľa kde ona tam aj ty ,-) čo by robila na blogu však ty si ju nájdeš ,_))))))))

  • ach ta vasa "pravda"

    Autor: Peter Sipula

    21.01.2010, 22:03 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Pani Pietruchová,
    keby ste sa radšej sústredili na to, aby ste dievčatám vysvetlili, že predčasný sexuálny život so svojimi negatívnymi následkami im zbytočne berie radosť zo života, a že by nemali vnímať svoju hodnotu porovnávaním svojich sexuálnych skúseností. Vy im radšej poviete, nech si robia čo sa im v danom momente zachce. Vaše názory sa mi vôbec nepáčia

    • Re: ach ta vasa "pravda"

      Autor: PeterS

      22.01.2010, 02:47 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Predcasny a nepacia nazory. A tieto schemy kde rozdavaju?

      Nic nie je predcasne. Stali ste sa iba obetou malomestiackej spolocnosti. Dieta sa sexualne vyvija kontinualne. Od malicka. Za normalnych okolnosti by narmalne vstupilo do fazy reprodukcie. Lenze v tejto, nie prilis velkej casti zemegule sa vymyslelo, ze v cca 3 rokoch dietata sa jeho sexualny vyvoj nasilim prerusi. Potlacenie pudu potom zrazu vybuchne v puberte. A to sa zrazu zacne riesit moralizovanim. Potlacenie vyvoja malo za ciel to, aby dieta presmerovalo energiu na vzdelanie, ci pracu, co je iste chvalyhodne, ale nie je jasne, ci maozaj treba pud potlacat. V primitivnejsich kmenoch dostavaju deti sexualnu vychovu po cely cas, dokonca ziju spolu buduci manzelia, aby si ako deti na seba zvykli. Nakoniec indicke 10 rocne nevesty a vopred vybrane pary, to je len pokryvenina starych pozitivnych zvykov. Nie je tak davno, co sa deti k sebe vyberali. Len sa nemohlo urobit B, zeby spolu aj zili a zzivali sa.

      Takze vasa schema "predcasny a nepaci" je absolutne odtrhnuta od prirodzenych procesov. Nic nie je predcasne, to len niekto ucelovo pozmenil prirodzenost.

  • snaha bola

    Autor: Juraj O.

    22.01.2010, 01:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Pani Pietruchova za po vzore nasich politikov snazi zviditelnit miesto toho aby konala pozitivne -). Pozitivne je to co je v sulade s dejinami. Ked mi poviete jediny pripad kedy sa zacalo hovorit o prave zeny na potrat a tym to padom aj na antikoncepciu pred zavedenim komunizmu v Europe tak vas navrhnem na nobelovu cenu. Madarsko v r. 1956 ako prve uzakonnilo potraty. Od vtedy fici _) aj riesenie antikoncepcie ako problemu ktory je subezny ...a tiez nic neriesi. Ohaname sa slovom moderna spolocnost ...ale aka je toto zu moderna spolocnost ked v nej vrazdime nenarodene deti, ked zabranujeme aby sa pocali. Je na tom nieco amoralne.

    • Re: snaha bola

      Autor: PeterS

      22.01.2010, 02:33 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Aaaa, pan je kazatel?

      Dalsi co sa chytil na hacik velmi premyslenych tahov ludi, ktori idu v sulade s historiou. A idealom tej a vasej historie su blbe poslusne ovce.

      Hacik antikoncepcie, ci potratu ma skryt norrmalnu myslienku kontroly porodnosti. Vo vasej skvelej historii je kontrola vemi jednoducha, male deti sa hadzali zo skaly, alebo ich vyvrazdili nepriatelia, ci domaci panovnik. Pripadne historicky sfanatizovane davy vytlkli macky, rozsirili sa potkany a mor pozabijal co bolo zive. Dodnes je toto obyvatelstvo voci mackam ako sluzobnikom diabla predpojate. Tak si to predstavujete?

      Poslusne ovecky plnili po celu historiu ultimatum strategie prezitia. Co to znamena si chodte kuknut do Afganistanu. Zena je na rodenie a preto musi byt bez vzdelania a bez akychkolvek ambicii. Dnes sa to uz nesmie povedat na plnu hubu, ale vasa krvna skupina sa dalej zaklina kolektivnou strategiou prezitia a tlaci zeny ku koliske. Lenze, co vy sa starate do strategie prezitia inej zeny? A aby ste zakryli farizejsky aj toto staranie sa, zrazu ste vsetcia cnostni a mate starost o nenarodene deti. A pritom ide iba o cisty pozostatok muzskej kmenovej dominancie. Myslenie s pred 5000 rokov. Mozete sa zaklinat aj svetymi pismami, co ste si tam prepisali z ludovych podani je vasa vec.

      Nastastie existuje v historii aj osvietenejsia linia. Uz v 2. stor. n.l. si grecky "gynekolog" Soranus vsimol, ze zeny su plodne pocas ovulacie a preto navrhol kontrolu cez cykly. Zaujimave, ze toto sa do vasich knih nedostalo, ale zato Abraham, ktory este ani netusil, ako to, ze zena otehotnie, tak ten ano. Pretoze privlastnenie si dietata tak, ze privlastnujuca zena drzi v naruci cudziu rodiacu zenu je stary akt, ktory sa pouzival v casoch, ked sa presne netusilo, preco presne zena rodi.
      A uz v 4. stor. pred n.l. odporucal Aristoteles nejake spermicidne prostriedky. To su zachovane info. Okrem toho kazdy kmen, ci rodina vedela ako na to. Ci uz magiou, alebo vyvarmi...
      V Cine sa pouzivala ustna antikoncepcia uz pred 4000 rokmi. Islo o tmavu ortut.

      Pre vas je historia co? Ludsky zivot, alebo prikazania panov pre ovecky. Pretoze potraty su stare ako dejiny ludstva, ibaze vy ste taka poslusna ovecka, ze pre vas potrat vstupuje do historie, az sa na tom zhodne panstvo. Fakt tlieskam.

    • Re: snaha bola - 2 Juraj O.

      Autor: Olga P.

      22.01.2010, 09:28 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      ale no, to snad ani nemozete mysliet vazne. co takto pozriet sa predtym, nez napisete taku blbost, napr. na http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_abortion

      aspon sa pozrite, aku hlupost ste napisali:-)

  • Mila pani Pietruchova

    Autor: Adalbert

    22.01.2010, 09:10 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    "Všimol som si, že každý, kto je za potraty, sa už narodil."
    Ronald Reagan

  • veková hranica 15 rokov

    Autor: pi

    22.01.2010, 11:07 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    na legálny sex, a v tom by som súhlasil s pietruchovou, je naozaj stanovená prinízko. fyzicky to tie deti síce sú schopné robiť ale psychicky a materiálne určite ešte nie. česť výnimkám (možno pietruchová).

    • Re: veková hranica 15 rokov

      Autor: Wé

      22.01.2010, 14:07 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      To, že deťom alebo násť-ročným dáte hranicu a zakážete ísť pod ňu, neznamená, že sa tak aj zachovajú a budú to dodržiavať. A neplatí to len pre tie deti, ale často krát práve pre dospelých, ktorým je takýto zákon úplne ukradnutý. Pre tých, ktorí radšej spia s nejakou "štrnástkou". Dôvody to môže mať rôzne. Aj keď sa pozrieme späť, tak za nevesty dávali už 13ročné dievčatá a nikto sa ich vtedy nepýtal , aký to malo dopad na ich pubertálny vývoj. Zasekli sme sa. A žije v dobe, kedy je denno denne v médiach a všade predkladané, že správna cesta k spoločenskému životu vedie často práve cez neviazaný sex , a že ním môže šikovné dievča dosiahnuť všetko čo chce. Tak kde sa stala chyba?

    • Re: veková hranica 15 rokov

      Autor: rapapa

      01.02.2010, 12:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      No to je síce pekné, že by ste hranicu stanovili vyššie, ale pomohlo by to málokomu. Bol by to len ďalší odsek zákona, nič viac. Skutočná priemerná hranica straty panenstva či panictva je na Slovensku 14 rokov. A aj keby ste ju zvýšili na skutkovom stave sa nič nezmení. A celé to nazeranie na sexualitu ako na \\"niečo mystické\\" (nie u vás, ale vo všeobecnosti) je blud. Viem čo hovorím, veril som tomu, stratil som tak veľkú časť svojho života.

  • p. pietruchova

    Autor: andrej

    22.01.2010, 14:48 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    p. Pietruchova..To, ze nevidite dalej, nez za svoje ego, pychu a svoju domyslavost neznamena, ze mate pravdu.
    Ked sa vysmievate a brojite proti veciam, ktorym nerozumiete a za modlu ste si dali veci, ktore su v prikrom rozpore k bohu a bozim zakonom, tak je to len obraz vaseho omylu a bludu, v ktorom zijete. Mozno je to prostredim v ktorom ste zili, mozno nejaka udalost, ktora sa vam stala..Ja vas nepresvedcim, pride ale den, kedy budete hlboko lutovat to co teraz robite, co hajite a co podporujete. A verte, ze ta lutost bude velmi velmi hlboka.

    • Re: p. pietruchova

      Autor: Janovský

      22.01.2010, 19:40 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Milý Andrej.Ktorého boha máš na mysli.Toho,čo o ňom píše biblia?Dobre si prečítej bibliu,aby si zistil,že ten boh v 14 tich prípadoch sa prezentuje ako masový vrah,ktorý samoúčelne likviduje kmene,etniká a národy.prečítej si to a potom spomínaj a straš s bohom.Báť sa ho by ste mali vy,ktorí si hovoríte,že veriaci katolíci,ktorí hrešíte až sa blízka a potom si to odpúšťate.

  • Akym smerom?

    Autor: Dzejms

    22.01.2010, 18:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    ..ale navyše sa uberáme aj zlým smerom.
    /citat z jej clanku/
    No neviem, neviem ci po takejto vete jej to odpustia v centrale Smeru?!

  • obdiv

    Autor: štipka estrogénu

    22.01.2010, 22:19 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Obdivujem pani Pietruchovú za to, čo robí. Jej názory sú aj mojimi názormi. Škoda, že sme na našom konzervatívnom a prispatom Slovensku v menšine.

  • viera by mala zostať osbnou záležitosťou

    Autor: neznaboh

    23.01.2010, 10:23 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    chcem poprosiť všetkých veriacich nech sa láskavo starajú o seba... a nech nevymýšľajú zákony a hovadiny pre nás ostatných... ešte som nestretol veriaceho čo by dodržoval to, v čo verí... ale to je ich problém... Antikoncepcia je prevenciou poratov, sexuálny život je prirodzená vec, plánované rodičovstvo tiež..pre nás normálnych..ťažko katolícky spoluobčania nech si robia čo chcú... na svete zomierajú kvantá narodených detí..napr tie v afrike, indii...čo ja viem kde...a na tie veriaci dlabú...ale majú starosť o mojich 100 000 000 potenciálnych čo ejakulujem denne... :-D

    • Re: viera by mala zostať osbnou záležitosťou

      Autor: Jánovský

      23.01.2010, 14:44 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Moja reč.Katolícka rozpínavosť namá medze,skoro by som povedal - kattolici bez hraníc.Hovoria do všetkého aj keď tomu nerozumejú, moralizujú ,vnášajú svoje falošné stredoveké názory do života modernej spoločnosti.Nechajte ich bez odporu a za chvíľu zavedú svätú inkvizíciu a budú nás posielať na praniere a hranice ako čarodejnice.Venujte sa radšej vyháňaniu duchov a počítaniu ofery,aby ste mali za čo stavať ďaľšie chrámy a nehovorte do verejného života na báze viery.Viera je výsostne súkromná vec.

  • Every sperm is sacred

    Autor: Pytón

    23.01.2010, 18:10 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Vsetkym moralnym nadludom z KDS, ktori siria lasku k neexistujucim a nenavist k zivym, co im nevyhovuju, s laskou:
    http://www.youtube.com/watch?v=fUspLVStPbk&feature=related

Videonázor

Robo Mihály - Reťazou na parlament vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist