JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Všetci v protismere

Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...

[Tiburon]

Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu

V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Prečo budem voliť Ivetu Radičovú

  • !!!

    Autor: AEIOUY

    10.02.2009, 12:32 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    :-(

  • Preco budem volit...

    Autor: infinitlove

    10.02.2009, 13:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Ak si predstavim niekdajsie vyjadrenia pana Mikloska, ak si predstavim jeho terajsie vyjadrenia, je mi jasne, ze clovek tohto razenia nemoze byt ani administrativny lider ani nasej krajiny. je mimo reality, mimo racia a hoc je i matematik, nema s dneskom spolocne vobec nic. celu tuto vec povazujem za jeho styl humoru a urcite sa velmi nemylim. ved kandidoval aj v predchadzajuácich volbach a jeho sialena domacnost ma usvedcila v tom, ze pan Miklosko je velky sprimar a nik by nechcel zit zivotom, akm zije on. V tme a neinformovanosti. ?

  • Otazka na pana Havrana

    Autor: Gilgames

    10.02.2009, 13:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Pan Havran,
    myslim ze Vas clanok bude mat pomerne velku vahu v rozhodovacom procese tej casi elektoratu, ktora sa povazuje za strikne liberalnu, no zaroven prechovava odpor ku krajne pravicovym rieseniam, ktore zastava materska strana pani Radicovej, a preto sa rozhoduje nad dilemou ci volit liberalneho opozicneho kandidata, alebo konzervativnejsieho koalicneho.
    Chapem myslienkove pochody, ktore Vas vedu k odporucaniu pani Radicovej, a viac-menej s nimi suhlasim, no rad by som nastolil alternativnu uvahu a vypocul si, aku ju vyvraciate:
    Zakladom tejto uvahy je tvrdenie, ze ovela vacsiu vahu na na mieru obcianskej slobody, teda liberalno-konzervativne rozhranie, ma fakt, ci vladnuci prud je orientovany pro-europsky, ako samotne presvedcenie prezidenta. Liberalne presvedcenie prezidenta podla mojej mienky prispeje k posunu k liberalnym rieseniam v krajine bud vobec alebo nebadane. Jedinou pakou, na ktoru sa mozme spoliehat, je dalsia europska integracia a prijatie Lisabonskej zmluvy, ktorej dosledkom bude zakonna zavaznost europskeho sudu pre ludske prava, teda priamy posun k liberalizmu, kedze nas region strati na moznosti uchovavat si krajne konzervativnu svojraz.
    Uloha prezidenta, podla tejto uvahy, existuje iba v pripade tzv. kohabitacie, teda opozicneho prezidenta, kedy je touto ulohou co najviac sabotovat usilie vlady vracanim predkladanych zakonov. Jedinou ulohou koalicneho prezidenta je neprekazat.
    Kedze je to prave koalicia, ktora ma, kvoli potrebe medzinarodneho krytia a odporu k transatlantickej servilite, blizsie k proeuropskemu postoju, dovolim si tvrdit, ze spravnejsie rozhodnutie je volit koalicneho prezidenta, a vyvarovat sa tak situacie, ked potencionalny kohabitacny prezident, teda pani Radicova, zablokuje nejaky proeuropsky prvok, v ramci svojej ulohy predlzenej ruky SDKU a strycka Sama, a tak, napriek svojmu osobnemu presvedceniu, zmari posun krajiny k liberalizmu. Podobny psi kusok uz SDKU spravilo pri prijimani Lisabonskej zmluvy a nieto dovodu domnievat sa, ze by sa pani Radicova podobnym pokynom od svojej strany v kresle prezidenta ubranila alebo branit chcela.

    • Re: Otazka na pana Havrana

      Autor: Havran ml

      10.02.2009, 16:10 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Zajtra uverejnime text Zuzany Kusej o prezidentskej funkcii.
      Vasa otazka vychadza z predpokladu, ze Radicova bude kohabitacnym prezidentom loajalnym SDKU. Historia slovenskeho prezidentskeho uradu ukazuje, ze prezidenti- neskumame teraz ich politicke schopnosti- maju systematicky autonomisticke tendencie, co je logicke, pretoze to je pre nich jediny sposob, ako si vo formalne uzkom priestore vybudovat aspon ilúziu mocenského centra. Najvacsiou chybou Radicovej je, ze nevystupila z SDKU. Ak aj bude porazena, bude disponovat 30-40 percentami, co je vyrazný moment v argumentacii o noveho lidra SDKU. V pripade ze vyhra, co nechavam na milovníkov orákul,potvrdi Radicova tendenciu predchadzajucich prezidentov vo vztahu k materských stranám. Dokonca som presvcedcený, že sa pokusi urobit z uradu, metaforicky povedane, dalsiu politicku stranu. Cim teda hovorim, ze sa neobavam, naopak by som bol velmi rad, keby,aj vzhladom na ubohy stav opozície,keby bola v paláci aspon symbolicka korekcna sila voci sucasnemu triumviratu.

  • celkom šikovné

    Autor: marian sarkozy asociálny liberál

    10.02.2009, 18:24 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    ale najviac sa mi páčili tie teologické roztopaše

  • Fajn

    Autor: Marian Janos (Maros)

    10.02.2009, 21:56 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    To som rad, ze si to paracelsus rozmyslel. Ved Radicova je az na par detailov dobra kandidatka aj pre socialnych demokratov.
    -
    Obavam sa, ze je to vsetko aj tak marny cirkus a zasa to vyhra gasparko. Aspon bude sranda.

  • Radičová?

    Autor: ptak

    10.02.2009, 22:30 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    A čo jej propagácia druhého piliera? Ona si myslí, že ten problém rieši, neberie, že bude prospešný len pre úzku skupinu sporiteľov... Alebo si myslíte, že to je len jej sociologická slabosť pre grafy, že sa o ne tak dôveryhodne opiera? Myslíte, že dostane vnuknutie, osvieti ju a preonačí sa? Alebo to má byť naozaj cena za liberálne nastavenie tuho dogmaticko-kresťansky nastavenej republiky? Nechce sa mi veriť...

  • zdrzim sa

    Autor: RGK

    11.02.2009, 12:58 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Ako socialny liberal stale nemam chut ist tento rok volit. Jednak nie je nutne vyberat mensie zlo (ako v poslednych prezidentskych volbach) a momentalne to vyzera tak ze Radicova ma dostatocne vysoku podporu aby to vyhrala aj bezo mna.

    Naposledy som podporil Gasparovica iba preto aby prezidentom nebol Meciar, kopa ludi vlastne volila mensie zlo. Dnes je situacia ina. Radicova ma talent na pritahovanie liberalov z prava aj z lava, nadalej ale nad nou visi zahmlene podozrenie, ze funkciu ministerky ziskala kupenymi poslancami HZDS. Volbu takej prezidentky si na zodpovednost preventivne nevezmem.

    Mikloska povazujem za jedneho z najslusnejsich ludi v sucasnej politike napriek tomu ze vo vacsine nazorov by som sa s nim asi nezhodol. Ale som si takmer isty ze oslovi iba mensinu.

    Dost ma inak zaujali odpovede SME kandidatom
    (http://volby.sme.sk/r/evolby_otazky/otazky-pre-kandidatov.html ). Akosi mi z nich vychadza ze socialne najliberalnejsimi nie su ani Radicova an Martinakova ale Sidor, ten je ale nerealny. Absolutne ziadny z kandidatov ale nema dostatocnu diplomaticku charizmu podla mojich predstav, vsetko male figurky povodom zo strednovrstvoveho plebsu. Ale ako povedal moj znamy \\"Mandelov a Havlov na kazdom kroku u nas nenajdes.\\"

    Cize ked to zosumarizujem a prejdem si sucasnu ponuku, je mi jedno kto bude najblizsich 5 rokov panackovat na hrade.

    Tieto prezidenske volby su naozaj o pretahovani sa konzervativcov a liberalov o toho kandidata, no preco nie, nech si aj oni uziju.

    • Re: zdrzim sa: alebo radšej nie?

      Autor: ptak

      11.02.2009, 13:59 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Áno, tiež vidím, že najliberálnejšie a s najjasnejším názorom tam vystupuje Sidor.

      Presne ako hovoríte - Radičová dokáže svoje odpovede formulovať tak, aby nepobúrila nikoho (viď postoj k interupciám).
      Alebo z jej odpovede k postoju k radaru: "...sme členskou krajinou NATO a malo by nám záležať na bezpečnosti našej i našich spojencov - tým najefektívnejším spôsobom." Čo to má znamenať? Veľmi diplomatické vyjadrenie...

      • Re: Re: zdrzim sa: alebo radšej nie?

        Autor: RGK

        11.02.2009, 14:44 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        "...sme členskou krajinou NATO a malo by nám záležať na bezpečnosti našej i našich spojencov - tým najefektívnejším spôsobom."

        To treba citat tak, ze pani Radicova je zrejme uplne spokojna s rozhodnutim vlady M. Dzurinu v roku 1999 poskytnut nas vzdusny priestor na prelet lietadiel NATO za ucelom intervencie v Srbsku a najskor by podobne "obranne" vojenske zasahy kvitovala aj v buducnosti.
        To uz Miklosko vystupil ako vacsi mierotvorca ked by "Urobil politicky i diplomaticky všetko pre to, aby sa vzťahy medzi Ruskom a Západom nezhoršovali." Hned predtym ale tento svoj zmysel pre geopoliticku rovnovahu spochybni tvrdenim, ze ked Rusko vola po vojenskej rovnovahy medzi vychodom a zapadom, tak v podstate "drazdi."

        Chvalabohu sa zda ze vztahy Ruska a USA sa po poslednych rokoch "priprav na najhorise" dalej nebudu vzajomne napatie militantne eskalovat, hoci konfliktne zaujmy obcas asi budu iskrit (vid Kirgizsko, Gruzinsko, Ukrajinu uz bude mat Obamova administrativa v podstate asi na haku). Ked si k tomu priratame nakladnost a technologicku nedotiahnutost protiraketoveho stitu, tak toto fakt nie je aktualna tema.

        Chudaci bratia Cesi, tych tato tema v poslednych dvoch rokoch poriadne spolarizovala.

        • Re: Re: Re: zdrzim sa: alebo radšej nie?

          Autor: PeterS

          12.02.2009, 00:57 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Vy ste celkom optimista, co sa tyka tych meždunaródnych atnašénij.
          Kriza to trochu pribrzdi, ale trenice nezastavi. Skor by som povedal, ze stastena sa tentokrat obratila chrbtom k US a tvarou viac vychodnym smerom.

          • Re: Re: Re: Re: zdrzim sa: alebo radšej nie?

            Autor: RGK

            12.02.2009, 09:11 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            Predovstkym s neokonmi odisla z americkej vlady aj politika militantnej imperialnej expanzie "Projektu noveho americkeho storocia", Obama voci externym nepriatelom a konkurentom preferuje politiku podania ruky za predpokladu ze tito otvoria svoju päst.

            Dokonca este aj stary miesac kariet studenej vojny Kissinger bol potichu za Medvedevom s navrhom redukcie nuklearnej vyzbroje.

            Takze vo sa tyka eskalacie napatia medzi velmocami, trochu sa mi ulavilo. No jasne ze nemozeme este dost dobre vediet co buducnost prinesie, niekde v dialke vyskakuje prizrak vojny o fosilne paliva.

            • Re: Re: Re: Re: Re: zdrzim sa: alebo radšej nie?

              Autor: PeterS

              12.02.2009, 19:35 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              No, no, no, ako hovori detektiv Poirot.
              Je prelomova doba a musia vzniknut prelomove riesenia. Nemusia po sebe hned hadzat jadro, ale svet bude musiet frcat na inych pravidlach. A o to sa budu vsetky strany usilovat

  • pokles porodnosti?

    Autor: Matej

    12.02.2009, 09:58 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Takze KDH,KDS a SDKU su zodpovedne za pokles porodnosti na Slovensku. Tak to je velmi vtipne. Co tak si pozriet realne cisla? Pokles porodnosti na Slovensku trva kontinualne uz viac ako dvadsat rokov. Zhodou okolnosti prave po nastupe 1. vlady M.Dzurindu sa tento pokles takmer zastavil. To samozrejme nie je zasluha KDH ani SDKU (aj ked v demagogickom duchu tohto prostredia by som to mohol tvrdit), hovori to vsak nieco o kvalite argumentacie autora.

    • Re: pokles porodnosti?

      Autor: RGK

      12.02.2009, 10:41 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Toto ma fakt zaujalo tak som si dohladal nejake statistiky... na webe statistickeho uradu som prehlad za 20 rokov naspat nenasiel, ale to ze u nas vyraznejsie klesa porodnost od prvej polovice 90. rokov je vseobecne znama vec. V archive rokovacich materialov vlady so mal som viac stastia :

      http://www.rokovania.sk/appl/material.nsf/0/E0F06B72FB6F90A1C125740800436A0C/$FILE/priloha_1.doc

      Konkretne odporucam Graf c. 5 - Vývoj počtu živonarodených a UPT na Slovensku

      Takze aby sme demagogicke tvrdenie, ze "Zhodou okolnosti prave po nastupe 1. vlady M.Dzurindu sa tento pokles takmer zastavil." ale aj obvinenia Michala Havrana uviedli na pravu mieru : Prva vlada M. Dzurindu pokles porodnosti nezastavila, prave naopak, pokles od r. 1998 este akceleroval a dno dosiahol az v rokoch 2001-2002. Az od roku 2002 sa pokles odrazil odo dna a porodnost sa viacmenej stabilizovala. Takze mozno az druha Dzurindova vlada dokazala tento rapidny pokles trochu zastavit.
      Nebudem sa ale hrat na demografickeho experta a robit unahlene zavery, porodnost predsa ovplyvnuju aj ine faktorov nez iba tie ekonomicke. Udaje za posledne dva roky som ale nehladal, snad niekto doplni.

      • Re: Re: pokles porodnosti?

        Autor: Matej

        12.02.2009, 12:54 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        naozaj nerozumiem v com spociva omyl a demagogia mojho tvrdenia. ved ten graf dokazuje to, co vo svojej reakcii tvrdim - potvrdzuje, ze pokles sa zastavil pocas 1 Dzurindovej vlady. Nenapisal som, ze sa tak stalo hned na druhy den po nastupe Dzurindu. Faktom je ze sa tak stalo pocas 1 Dzurindovej vlady. (a este raz zdoraznujem, ze netvrdim, ze je to zasluha KDH alebo SDKU)

        • Re: Re: Re: pokles porodnosti?

          Autor: RGK

          12.02.2009, 13:40 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Okej, len to "prave po nastupe" sa da fakt vnimat akoby sa tak stalo kratko po jej nastupe.

  • Autor sa nechal opit rozkom

    Autor: Sv. Mordechaj Mc Iljic von ScheizKopf ibn Rashid

    12.02.2009, 11:08 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    V Radicovej nieto ani zrnka liberalizmu. Z tym odpovedi na otazky na Sme to jednoznacne vyplyva.

  • a ja ju voliť nebudem

    Autor: petree

    14.02.2009, 19:28 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Nebudem ju vilť z týchto dôvodov.1. bola poradkyňou amatéra v soc . oblasti Kaníka-zopsuli čo mohli.2. Fakt vládla na základe kúpených poslancoch.3. Podporuje ju Orbán-bola na stretnutí s ním v Komárne-A TO JE HLAVNÝ Dôvod.4. Ako žena mi je aj pri iných prezidentoch na smiech keď baby robia prehliadku čestnej stráže/ako mi je na smiech muž v kuchyni/ 5. Ako ju môže podporavať fundamentálne KDH a pololiberálne SDKÚ-je to od nej pokrytectvo. Ale nech volí každý ako vie.

    • Re: a ja ju voliť nebudem

      Autor: Feminista

      14.02.2009, 22:24 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Preboha, vy sa idete v restauracii popukat?

      Ja som totizto este nevidel sefkucharku. Iba samych sefkucharov.

      Nie je tak davno, co vsetky povolania vykonavali muzi. Napr. aj ucitelia, lekari, kuchari. Takpovediac povolania, kde dnes casto vidime zeny a predsa nie su "tradicne" zenske.

  • preco?

    Autor: havran k vrane sada?

    16.02.2009, 18:09 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    tento clanok je vynimocny tym, ze sa tu ani raz nespomina OKS.
    Ako som uz napisal v diskusii k inemu vasmu clanku - vediete proti OKS zabomysie slovne vojny a pritom spolu s nimi podporujete na urad prezidenta kandidatku, ktora radila Kanikovi pri zavadzani neoliberalnych antisocialnych reforiem a ako jeho nastupkyna v nich pokracovala.
    Tie reformy ste sam nazvali socialnou protireformaciou a podporujete osobu, ktora za ne nesie najvacsiu zodpovednost.
    Kritizujete umiernenych konzervativcov, ktori napr. nesuhlasili s invaziou do Iraku a ste na jednej lodi s konzervativnymi jastrabmi.
    Tvrdite, ze \\"Slovenskou blogosférou rezonuje hádka medzi liberálmi a konzervatívcami o prezidentského kandidáta\\". Podla vas KDH a OKS, ktori podporuju Radicovu patria medzi liberalov?

  • podporím voľbu pani Radičovej...

    Autor: th.

    19.02.2009, 00:18 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Zle vidím ....Havran, väčšiu kravinu z Tvojho pera som ešte nečítal...Alzheimera nemá Gašparovič ,ale Ty.

  • novy fakt ?

    Autor: bm2

    20.02.2009, 15:45 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    konecne som sa dozvedel, ako sa vola bolsevik s mimikry - vraj socialny liberal.
    Nuz havran, ak si zastancom liberalizmu, tak to vo svojich clankoch dosledne, ale fakt dosledne tajis.

    • Re: novy fakt ?

      Autor: paranoja

      23.02.2009, 07:04 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      vsade su sami bolsevici. Som myslel, ze bolsevici volia Sidora a oni podla teba volia Radicovu

  • logicka chyba

    Autor: misosi

    21.02.2009, 23:23 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    inak mam pocit ze autor ma logicku chybu ked tvrdi ze vyrok \\"KDH a jej dočasná akožeinástrana z KDS sú stranami kresťanských hodnôt\\" ma len tie nim vymenovane moznosti interpretacie. logicky tento vyrok vobec nevylucuje moznost, ze aj ostatne strany su stranami krestanskych hodnot.

  • http://mojaprezidentka.sk/2009/02/24/radicova-sa-s-biskupom-balazom-stretne/

    Autor: havran k vrane sada?

    27.02.2009, 16:09 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Pani Radičová sa považuje za kresťanskú demokratku a kandiduje za stranu, ktorá má slovo “kresťanská” v názve: SDKÚ-DS

  • Prečo nebudem voliť Ivetu Radičovú

    Autor: az

    21.03.2009, 09:46 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Lebo invalidne dochodky zobrala 20 - im tisicom invalidov a zivi len jedneho.Alebo on ju ?

Videonázor

Cigán, možnosti inklúzie Rómov na Slovensku vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist