Michal, tiez to tak vidim.
Výber z blogov
Všetci v protismere
Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...
[Tiburon]
Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu
V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...
[Kriteko]
Diskusia k článku:
Prečo mi bude chýbať SDKÚ
-
-
Mne bohužiaľ po tomto volebnom období
Autor: MoonikaJ
23.01.2012, 11:30 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
SDKU už chýbať nebude.
A SAS a Matoviča a ich úspech vnímam práve ako dôsledok absolútnej nekritickosti SDKU+KDH voči samým sebe. A netýka sa to iba Dzurindu.
Revolúcie sú bolestivé a vynesú na povrch bahno usadené na dne, ale sú nevyhnutné, lebo bez nich by nebol nikto n útený urobiť nutnú sebareflexiu a reformy.
"Slepá ulička" ´je v mojom ponímaní vlastne "hrana rastu".
A ako lekárka sa cítim obeťou honu na čarodejnice, ktorej sa posledná vládna garnitúra na čele s Ivetou Radičovou zúčastňovala, takže v tomto som dosť subjektívna.
Ale história ma poučuje v tom, že dobré časy ešte v žiadnej dobe ešte neboli.-
Re: Mne bohužiaľ po tomto volebnom období
Autor: Viera Grajciarová
23.01.2012, 18:51 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Pridám sa k vášmu názoru. Ludia rýchlo zabúdajú už nevidno ani Kaníka, ked sa zvolebieva či už on nie je na kandidátke SDKU? či ? on je už tabu? Pekne sa to začína utriasať. Nie SDKU nikdy nebola žiadna pravica iba ak dopomáhala rýchlozohatlíkom k majetkom. inak Matovič je čudák čo sa rozplače pri každom zasadaní parlamentu. Plakal aj preto, že ako dieťa mu zjedol kožku z kuraťa. a veľmi pekne a dojímavo plakal, ked prestavoval svojich tútorov na kandidátku. bez tútora je hotové drevo do kozuba. a sulík je ekonom ako s pomocnej školy. a dalej to nejdem ani domýšľať čo nás čaká už v marci po týchto lajdákoch pravicových.
-
-
Igor Tvoju iniciatívu o zmenu Slovenského symbolu akceptujem a podporím
ak prehlásiš verejne:
Ja Igor Matovič čestne prehlasujem, že som až doteraz nevedel o tom ako bola sponzorovaná strana KDS, ktorú som zobral na kandidátku OL.
Nevadí mi, že KDS sponzoroval v rokoch 2008 a 2009 muž evidovaný ako agent ŠTB Jozef Chren vo zväzkoch ŠTB vedený ako Vrbovský a Pepo 14326. Za Jozefa sa zaručil František Mikloško, ktorého Jozef presvedčil, že ako agent Štb nikomu neublížil.
Prehlasujem, že mi sponzorstvo KDS Jozefom Chrenom vo výške asi 0,5 milóna SKK nevadí. Jozef sa týmto sponzorstvom očistil.
Takisto mi nevadí, že KDS sponzoroval Stanislav Janota / podľa Gorily muž Penty/, člen prezídia FMN čiastkou 200 000 SKK.
Takisto mi nevadí, že Pavol Minárik z KDS kandidát za Obyčajných ľudí sa stretával občas s pánom Haščákom z finančnej skupiny PENTA.
Všetkých týchto ľudí si hlboko vážim.
Igor Matovič, obyčajný človek-
Toto su zaujimave info - mas aj nejake zdroje (linky)? Napr. na spravy KDS o tom odkial brali peniaze, tie su snad verejne? Verim ze to tak mohlo byt, ale zas plati ze si najprv nieco overim, a az tak to budem sirit. S webom UPN pracovat viem, byvalych STBakov si tam obcas preverim. Ale tie spravy pol. stran o financovani neviem kde su, a ani neviem klucove slova ako ich googlt. Dal so do google KDS a tie mena STBakov ale nasiel som len n diskusnych prispevkov, ale ziaden renevanty zdroj ktory mozem posunut dalej "fan klubu KDS" v mojom okoli.
-
Chod na stránku NRSR a v časti dokumenty nájdeš výročné správy a financovanie všetkých politických strán info je verejné.
-
Toto sú linky
http://www.nrsr.sk/web/Static/sk-SK/Finance/2008/KDS.pdf
http://www.nrsr.sk/web/Static/sk-SK/Finance/2009/KDS.pdf-
Vdaka, toto som nevedel, myslim ze na webe NR SR su aj financne spravy za taketo polpercentne neparlamentne strany. Toto je trochu svinstvo ze je to zda sa nascanovane ako obrazok, a teda majster google je bezmocny :(. A pritom dnes uz aj stredoskolak to vie nascanovat ako text. No vidim ze pani su dost bohati, vid tie dary. Uz len verit ze to maju len vdaka vysokym platom a najma tym roznym nahradam, a tomu ze ziju skromne, vid Ferdo Miklosko si nekupuje TV, ani manzelke drahe zajazdy :)). Dobre vediet, sance ze pojdem volit Zmenu zdola a nie OL-NO-KDS-OKS su o cosi vyssie, a do volieb este dost casu na nove informacie, uhly pohladu, overenia atd.
-
Re: Re: Re: Re: Výzva Matovičovi
Autor: Tomas .. Husar
25.01.2012, 07:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
EVE:
A kde presne je o pol milione SKK od Chrena? Ja som nasiel dar v hodnote 8k€.-
Re: Re: Re: Re: Re: Výzva Matovičovi
Autor: Peter X
25.01.2012, 09:33 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Toto Tomas podla mna nie je az tak podstatne. Pre mna je stale diametralny rozdiel v tom, ze bigoti su aspon transparentni o tom od akych ludi beru peniaze. Kym Fico (na tej nahravke) jasne priznal ze SMER berie spinave peniaze z mafianskej cinnosti (o ktorej malom fragmente sa pise v Gorile), co dokazuje aj enormne velky pocet billboardov ktore SMER mal v 2006 a 2010. Cize porovnavame zlodejstvo typu "Spisiakov syn si vypil acidko v predajni a zabudol ho zaplatit" s "seria kradezi bankomatov luxusnymi autami a lanom".
-
-
-
-
-
-
Ja ľavičiar, úprimne chránim pravičiarov
Autor: starý ale jarý
23.01.2012, 12:50 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
toľko hlúpostí pohromade, by nevypotil
ani súdruh Maďarič......
pán Havran, nože dajte nejakú ochranu pre ľavicu,
lebo nám načisto skape......-
Re: Ja ľavičiar, úprimne chránim pravičiarov
Autor: Tomas ..Husar
23.01.2012, 13:06 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Presne tak, sudruh fico uplne ako spravna burina zahltil celu lavicovu zahradku a tak laviciari aspon pluju cez plot na pravicovu zahradku kde sa zlahka vzmaha nova pravica v podobe matovica a sulika.
-
Re: Re: Ja ľavičiar, úprimne chránim pravičiarov
Autor: Pravica
23.01.2012, 15:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
sa sklada z egoistickych nespratnych sebcov. Preto maju problemy ziskat dvojciferne volebne preferencie a preto nedokazu vladnut. Ak Fico dokazal zjednotit lavicu, preco to nedokaze aj pravica? Predsa v jednote je sila? To plati v politike aj mimo nej s vynimkou tenisu, krasokorculovania a sachu.
-
Re: Re: Re: Ja ľavičiar, úprimne chránim pravičiarov
Autor: Peter H
24.01.2012, 10:31 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Len mala poznamka - "v jednote je sila" je presne heslo ktore drzi pokope mafianov. To ako Fico "zozral" lavicu posobi skorej ako vystraha, nie priklad...
-
Re: Re: Re: Re: Ja ľavičiar, úprimne chránim pravičiarov
Autor: Peter X
24.01.2012, 11:24 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
plny suhlas s Tebou menovec.
-
Re: Re: Re: Re: Ja ľavičiar, úprimne chránim pravičiarov
Autor: praveze
25.01.2012, 00:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
mafiani su roztruseni po tlupach a biju sa ako... no ako nasa pravica.
-
-
-
Re: Re: Ja ľavičiar, úprimne chránim pravičiarov
Autor: Peter X
23.01.2012, 15:53 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Tomas, ja sice aj zvazujem volit OL-NO (kruzkovat zatial Micovskeho a Wiezika, isto nie Matovica ani ludi z KDS, a najskor ani OKS aj ked Dostala na takych 20% mozno ano ak by som sa bal ze on sa nedostane, a namiesto neho nejaky Matovic ci teoreticky fyzik Mojzis). A tento blog Havrana ml. som prestal citat po tom prvom odseku - to "v nicom sa nelisia od SDKU" plus "SDKU bola stranou s civilizacnym posolstvom". Ved to by preboha aj SaS a OL-NO mali mat nejake civilizacne posolstvo (tento termin evidentne chapem inac ako Havran ml.). Toto su podla mna bludy - medzi SDKU a SaS/OL je mnoho podobneho, ale aj mnoho rozdielov. A vsetko su to len pomerne kratkodobe projekty par ludi a ich tuzby po moci a tunelovani, ale ziadna z nich nebude stranou ani len ako ceska ODS, ktora tiez nema ziadne civilizacne posolstvo ani nic take. Urazat nemecku KDU je mozne aj priamejsie :)))
SaS nie je strana na jedno pouzitie a volebne obdovie ako ANO ci SOP. Ale strana na 2 obdobia. Akonahle vyjde navonok ich "gorilie prepojenie" na ENEL, bude jasne ze ich cielom nebolo zabranit rozkradaniu, ale len rozkradanie o 10-30% znizit a presmerovat na ine ucty.
Matovicov macko-psi koktejl je cisty trucpodnik. Igor M. je najma archetyp "attention whore", ale vdaka tomu casto aj vtipny clovek. A len takyto vtipkar moze zaposobit na city KDS a OKS ktore uz davno mali byt spojene. Tato fuzia ale pre svoju "bigotnost" nikdy nemala sancu byt lidrom pravice, to musi byt moderna strana ktora respektuje aspon ultra-zakladne veci ako antikoncepcia a homeopatika. 100x vacsi potencial ma KDH, vid ten slovnik "karmicky" atd. co ma Prochazka na blogu nizsie. OL-NO sa bud do NR SR v marci nedostane, alebo len posluzi ako jednorazova vec pre oponentov "goriliej megakoalicie". Aspon teda ja ich pojdem volit, teda ak sa na to nevyseriem a nedam hlas Zmene zdola - len a len z pragmatickych pricin jednorazovo na toto obdobie. A to len a len preto, ze som posraty ako male decko z toho ze koalicia SMER-SNS moze mat 80+ poslancov, detto SMER-KDH. A gorilia megakoalicia SMER-SDKU-KDH-Most moze mat az ustavnu vacsinu. Dobre vidime v Madarsku co ta ustavna vacsina moze sposobit, hoc koniec sveta ani demomracie v Madarsku to nie je, ale to neznizuje vaznost situacie. Volba OL-NO je dobra len v tom, ze mame istotu ze volime opoziciu, a tym znizujeme moc SMERu. Pri SaS si clovek nemoze byt isty, lebo ti ak by desat motyk vystrelilo a mali by s SDKU+KDH+Most nejakych ci uz 76 poslancov, alebo povedzme 70 s tichou podporou OL-NO (ak by sa tito dostali, a SNS nie), tak by sme tu mohli mat to iste stresujuce obdobie ako "Trnkovanie", eurovalovovanie a pod. Nech si SMER povladne aj v case krizy, a nielen v case konjunktury ked mali z coho kradnut. Ale nie s ustavnou vacsinou. Za toto som attention whore Matovicovi vdacny, a vlastne aj Sulikovi, ze si vedeli tieto ich "zabavkove projelkty" dobre zmanazovat a dat im ten PR. To ale neznamena, ze teraz Miskov zacne byt niekto iny ako """skorumpovany metrosexual z Milana""", a ze teoreticky fyzik Mojzis sa moze stat politikom. Neklamme si - nemame tu ani noveho Langosa, ani novu Schmognerovu. Asi pracuju v Bruseli a dobre si zarobia aj tam, a nemaju sa chut strapnovat v SR este teraz, ale casom snad ano :))
-
-
-
Velmi dobry clanok pan Havran. Suhlasim s Vami a myslim si, ze volanie po zmene a nezavislej apolitickej politike a jednoduchych intelektualne instantnych rieseniach ala SaS vedie Slovensku pravicu do slepej ulicky. Obavam sa nastupu populistickeho radikalizmu alebo ustavodarnej vacsiny premiera Fica podla vzoru nasho juzneho suseda...
-
SDKU je mrtva, kde je nova SDKU
Autor: stano2000-stredoeuropan
23.01.2012, 13:23 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Michal to pomenoval celkom presne - SDKU v minulosti bola progresivnou stranou na velmi konzervativnom Slovensku. jednak mala transformacny etos, ktory sa uz davnejsie vycerpal, navyse oproti bigotnemu KDH mala snahu priblizit sa main streamu europskej pravice typu CDU/CSU a pod. Stacilo na to malo - nebyt apriori proti sexualnym mensinam, nepresadzovat vyhradu vo svedomi, nezakazovat Tescu mat otvorene 24h denne od pondelka do nedele. Radicova bola taky figovy list pre SDKU, ktory zbiera hlasy slusnych ludi, pricom nakoniec sa ukazalo, ze aj to bol neudrzatelny koncept pri mocenskych aspiraciach politickeho zombie Dzurindu. Takze tieto volby splnia dost dolezity ucel - marginalizaciu SDKU, coho dosledkom by mohol byt debakel pre Dzurindu na poste predsedu. Nasledne je este mala sanca na druhu sancu pre SDKU sa presadit s novymi ludmi na cele (za ktorych sa nebude musiet hanbit celkom sympaticka Zitnanska a snad par dalsich). SaS je zial svojim postojom k eurovalu v EU priestore skor okrajova strana, typu Pravi Fini. Cize SaS predstavuje skor izolaciu Slovenska v ramci EU, kedze relevantnych partnerov SaS napriklad v Nemecku nevedela presvedcit, alebo kontaktovat, alebo sa s nimi aspon synchronizovat v klucovych hlasovaniach. A Matovic predstavuje bandu neriadenych striel, takze do vlady by tuto stranu zobral asi iba samovrah. Avsak v situacii, ked nieto rozumnej volby v marci, ostava Matovic ako taka spravodlivo rozhorcena utecha, ze aspon niekto bude z opozicnych lavic otvarat mozno relevantne temy proti korupcii parnych valcov zo Smeru & co. Kedze vlada Smeru + KDH sa javi ako dost jasne vychdisko z volieb - nemyslim pre slusneho volica, ale cisto odhad realneho vysledku volieb. Suma sumarum, na pravici sa aspon nieco deje - SDKU do minusu, nieco nove do plusu, i ked ake to bude je otazka. Na lavici vsak betonova pevnost Smer nevesti ziadne zmeny k lepsiemu na dalsich 10 rokov.
-
2012 slov
Naši rodičia kedysi čítali 2000 slov a verili v lepšiu budúcnosť. Keď prišla nádej, štrngali sme kľúčmi a boli sme veľmi šťastní. Spomínam si ako sme stáli na preplnenom Václavskom námestí alebo pri Leninovej hlave v Žiline. Čakali sme Lucku a Milena mi vtedy povedala: “Čo keď dopadneme, ako naši rodičia?” Odvetil som jej vtedy niečo v tom zmysle, že tie dva týždne za to stáli. Áno. Aj dnes si myslím, že tie dva týždne za to stáli. Aj keď mám niekedy pocit, že sme dopadli ešte horšie ako naši rodičia. Im zobrali ilúzie, nás aj bezočivo okradli. Tento môj text bude iný, ako zvyknem písavať.
Ľudia sa ma pýtajú, prečo chcem vstúpiť do politiky a ja im odpovedám, že sa musíme vrátiť na námestia, pretože sme niečo nedotiahli do konca. Vzniká tu ešte obludnejší systém, ako ten predtým. Znovu sa vyhadzujú ľudia z práce, len preto, že chcú spravodlivosť. Znovu tu máme vrstvu neomylných a nedotknuteľných a masy, ktoré sa majú bezmocne prizerať a trpieť ich vládnutie. Chcem vám vysvetliť, že sa chcem ďalej venovať svoje práci, ktorú mám rád. Ale chcem pomôcť zmeniť túto krajinu k lepšiemu. Pretože ak neurobíme zmenu, tak sa v tejto krajine nebude dať ani podnikať ani pracovať a žiť. Korupcia, neschopnosť a dezilúzia nás zničia. Napísal som svojich 2012 slov, ktoré vysvetľujú moju motiváciu kandidovať a využiť rok 2012 na druhý diel revolúcie. Tento text má presne 2012 slov.
Žijeme v krajine, v ktorej si platíme skorumpovaných politikov, drahú a neefektívnu správu a služby občanov. Za vysoké odvody a dane, ktoré platíme by nám mal štát poskytnúť bezpečnosť, spravodlivosť, vzdelávanie a zdravotnú starostlivosť. Neposkytuje ani jedno. Ľudia sú okrádaní, zločiny sa nevyšetrujú a zločinci netrestajú, vzdelávací systém produkuje nepripravených absolventov na úrady práce, v zdravotníctve prebieha genocída a okrádanie pacientov.
Za 20 rokov bola okradnutá generácia našich rodičov o všetko, čo počas svojho života budovali. Zostali im bezcenné kupónové knižky, mizerné dôchodky a smutný pohľad na rozkradnuté štátne podniky. Olúpená bola aj generácia našich detí a vnúčat. Za 20 rokov sa rozpredali a rozkradli kľúčové zdroje tohto štátu pod názvom privatizácia a napriek tomu sa tento štát rýchlo zadlžuje. Nenechali sme ďalšej generácii nič, na čom by mohli postaviť stratégiu rozvoja našej krajiny. Zobrali sme im aj sny a ilúzie o tom, že existuje spravodlivosť a tvrdou prácou sa dosahuje prosperita.
Kto je zodpovedný za tento stav? Zoznam je dlhý, ale väčšinu z nich nájdete na kandidátkach politických strán, ktoré tu vládli od vzniku samostatného Slovenska. Áno, dnešné politické strany dosiahli úroveň Komunistickej strany Československa . Nič na tom nemenia ani zneužité prívlastky v ich názvoch – sociálna, demokratická alebo kresťanská. Vystúpenia ich predstaviteľov sú zábavnejšie ako vystúpenia Milouša Jakeša alebo Vasiľa Biľaka a SIS vyvoláva v ľuďoch väčší strach ako zločinecká ŠTB.
Ľudia prepadávajú beznádejnosti a frustrácii. Mnohí už neveria, že niečo dokážu zmeniť. Niektorí ticho trpia, iní hlasno nadávajú. Existuje riešenie tohto stavu?
Frustrácia, strach a hnev nedokážu vytvoriť nič krásne a veľké, neodstránia chorobu, ani nevyvedú krajinu z úpadku a biedy. Potrebujeme odvahu, súdržnosť a spoluprácu. Potrebujeme aj sny a vízie, ktoré sa nám snažia cynickí politici a ich sponzori zobrať. Nesmieme im to dovoliť. Už len pre našich okradnutých rodičov a zadĺžené deti.
Každý človek v tejto krajine má niekoľko možností, ako zmeniť tento stav. Nie tichým utrpením ani hlasným nadávaním, ale konkrétnym činom. Voľby sú prvým aktom, kde môžeme poslať staré štruktúry do minulosti. Musíme sa naučiť vyvíjať tlak na politikov – máme na to námestia, ale aj internet, médiá a ďalšie možnosti. Môžeme aj aktívne vstúpiť do verejného života a kontrolovať veci, ktoré sa dejú, žiadať ich vyšetrenie a potrestanie vinníkov. Slovensko potrebuje najviac jednu vec – spoluprácu. Spojiť nás musia hodnoty a dlhodobý rozvoj tejto krajiny. Musíme sa prestať rozdeľovať podľa svetonázorov alebo regiónov. Naše delenie vyhovuje politikom. Môžeme začať jedným imperatívom, ktorý by nás mohol spojiť – Nepokradneš!
Čím začať? Riešenie každého úpadku, krízy alebo vojny začína očistou. Treba začať vyšetrovať ľudí v politike, na prokuratúre, súdoch, polícii. Tých, ktorí porušili predpisy alebo zneužili svoje postavenie treba okamžite prepustiť a nahradiť tými, ktorí boli nespravodlivo stíhaní, za to, že hájili spravodlivosť. Už nemáme len obete komunizmu, ale aj obete posledných 20 rokov. Treba rozpustiť SIS a vybudovať ju odznova, tak, aby bola pod kontrolou verejnosti a nie politických strán. Treba začať hĺbkové vyšetrovanie financovania všetkých politických strán a majetkov ich predstaviteľov. Treba zrušiť imunitu a všetky privilégiá politikom a osobám, ktoré sú platené z našich daní. Smejete sa, že politici nenechajú vyšetrovať samých seba. Tak ich musíme vymeniť. Po vyšetrení treba pristúpiť ku skonfiškovaniu majetkov, ktoré boli získané podvodmi. Áno, budeme potrebovať veľké lopaty a veľa práce, aby sme vyčistili tento hnoj.
Existuje nejaké riešenie budúcnosti Slovenska, okrem čakania na inštrukcie z Bruselu a modlenia sa za hospodársky rast v Nemecku?
Bolo by dobré všimnúť si, že to, čo nazývame krízou, je transformácia, ktorá prebieha vo svete. Ekonomické problémy postihli Európu, USA a Japonsko. Globalizácia narazila na svoje hranice a vzniká trend lokálnej výroby (tzv. kolokácia), vznikajú nové a paralelné podnikateľské systémy, ktoré oslabujú staré, zdegenerované štruktúry. Stačí sa pozrieť na názvy svetových firiem, ktoré zbankrotovali a na názvy nových firiem a celých odvetví, ktoré vznikajú. Menia sa systémy spravovania štátov, vzdelávania aj riešenia tradičných problémov ekonomiky a zamestnanosti. Staré riešenia, ktoré sa učia na univerzitách, a ekonómovia a politici ich opakovane a neúspešne používajú, už nefungujú. Že iné nemáme? Nuž budeme ich musieť vymyslieť. Nevymyslia ich politici, ani byrokrati v Bruseli, ani ekonomickí analytici v médiách. Je šialenstvo, ak neustále a opakovane robíme tie isté veci a očakávame odlišné výsledky, povedal Albert Einstein.
Niekoľko príkladov.
•Išli by ste na operáciu k lekárovi, ktorý nikdy neoperoval, alebo na obed ku kuchárovi, ktorý nikdy nevaril? Nie? Tak prečo posielate svoje deti na univerzity, kde učia ľudia veci, ktoré nikdy nerobili a bez problémov vyučujú napríklad ekonomiku, manažment, organizáciu podniku alebo podnikanie? Školstvo treba zásadne zmeniť. Na jednej strane máme v našich firmách nedostatok kvalifikovaných pracovníkov, na druhej strane školy dávajú bezcenné diplomy a vysvedčenia absolventom, ktorí idú rovno na úrady práce. To, čo voláme akademickými slobodami, je v skutočnosti anarchia a obrovské plytvanie na účet štátu. Treba začať merať úspešnosť škôl úspešnosťou absolventov pri získaní pracovného miesta a neúspešné školy a štúdijné odbory urýchlene zrušiť. Na Slovensku by pokojne stačili 3 – 4 kvalitné univerzity, o 70 % menej gymnázií a rôznych pochybných študijných odborov. Nekvalita škôl nie je daná len nekvalitou študentov, ale predovšetkým ľudí, ktorí na školách vyučujú. Vysokým školám treba znížiť rozpočty a donútiť profesorov začať riadne pracovať. Získané peniaze treba presunúť na rozvoj základných a stredných škôl.
•Korupcia sa nedá riešiť iba vyzývaním ľudí k dodržiavaniu morálky a Desatora. Na Slovensku sú špičkové firmy v oblasti informatiky. Tieto firmy majú systémové riešenia, ktoré môžu zamedziť únikom DPH, fiktívnym a dočasným faktúram, predraženým nákupom liekov a prístrojov v zdravotníctve a iným podvodom. Zatiaľ nebol “vyšší” záujem prijať takéto riešenia, ktoré by dokázali zamedziť korupčnému správaniu a ušetriť štátu obrovské prostriedky. Kto je to “vyšší záujem”? Nuž gorily, ktoré nosia svojim opičkám v parlamente a na ministerstvách čerstvé banány.
•Nezamestnanosť sa nedá riešiť na ministerstvách ani na úradoch práce. Žiaden politik ani úradník ešte nevytvoril ani nezachránil pracovné miesto. Iba míňajú množstvo peňazí na nezmyselné dotácie, stimulácie alebo rekvalifikácie. Nezamestnanosť dokážu riešiť iba podnikatelia a podniky. Tam treba nasmerovať pozornosť. Za každého zamestnanca platíme z našej firmy odvody. Keby štát, podľa výšky týchto odvodov, ponúkol možnosť zamestnať niekoľkých nezamestnaných a previedol ich zo zamestnancov štátu (nezamestnaný je zamestnanec štátu) napríklad na zamestnanca mojej firmy, tak by títo ľudia získali potrebné návyky a znalosti a mali by lepšiu šancu na trvalé pracovné miesto. Vedľajším efektom by bola aj vyššia flexibilita a konkurenčná schopnosť domácich firiem, dôstojnosť a vyššie sebavedomie nezamestnaných. U dlhodobo nezamestnaných, z ktorých časť nechce pracovať alebo nemá základné pracovné návyky, sú iné riešenia v komunitnom podnikaní, ktorého význam bude narastať. Treba však pripraviť ľudí v obciach a regiónoch na organizáciu takýchto činností. Okrem zamestnania sa takto dajú riešiť ekologické problémy, ale aj ekonomika obcí. Školy musia viesť študentov k samostatnosti a podnikaniu. Každý človek sa stane podnikateľom tým, že bude musieť uplatniť na trhu svoj talent, znalosti a hodnotu, ktorú ponúka.
•Veľa sa rozpráva o vedomostnej ekonomike a inováciách, ale málokto presne vie, o čom hovorí. Téma je zaujímavá hlavne preto, že sa dajú dobre zneužívať európske fondy. Faktom však je, že vo svete vznikajú zóny, kde sa prepája výskum s inovatívnymi firmami, vzniká množstvo zaujímavých pracovných miest, ale aj výsledkov, ktoré zvyšujú konkurenčnú schopnosť firiem. Poznám to z Nemecka, ale aj z iných krajín. Najbližšie k nám vzniká takéto centrum v Brne. Slovensko si však spinká ako Šípková Ruženka a radšej vráti niekoľko miliárd Euro do Brusselu, ako by našlo spoločné riešenie. Prečo je to tak? Lebo každý profesor chce mať svoju vlastnú hračku a piesoček, lebo všetci by chceli robiť základný výskum za veľa peňazí bez konkrétneho výsledku, lebo len málo slovenských profesorov má guráž porovnávať sa a spolupracovať so svetovou špičkou. Aj preto sa naše univerzity nenachádzajú v rebríčkoch svetových univerzít a naši mladí talentovaní vedci radšej odchádzajú do zahraničia. Keby sme našli riešenie, vrátili by sa možno späť, robili by kvalitný aplikovaný výskum na Slovensku a priniesli by benefit pre slovenské firmy.
•Máme ešte vôbec slovenské firmy? Máme. Sú síce mladé a majú okolo 20 rokov, ale mnohé z nich už majú svetové výsledky. Sú to nielen firmy v oblasti IT, ale aj v oblasti strojárstva, elektrotechniky alebo chémie. Náš štát má však zaujímavú politiku. Domácim podnikateľom peniaze berie a zahraničným rozdáva. Výsledkom je napríklad to, že jedna z najlesnatejších krajín v Európe vyváža drevnú surovinu a dováža výrobky, v ktorých bola použitá. Potrebujeme rozvíjať tieto zárodky slovenských exportérov a firiem, ktoré robia svetovo konkurenčné výrobky. Tieto firmy potrebujú kvalifikovaných ľudí, ktorí chýbajú, a prístup ku kvalitnému aplikovanému výskumu.
•Každá transformácia svetovej ekonomiky urýchľuje vznik nových oblastí podnikania. Tu je šanca pre Slovensko a slovenské firmy. Namiesto otázok ako bojovať proti kríze, sa pýtajme ako využiť prebiehajúce zmeny vo svoj prospech. Namiesto toho ako udržať rast HDP sa pýtajme, ako zaistiť zamestnanosť a kvalitu života aj pri poklese HDP. Pýtajme sa, či je HDP vôbec dobrá metrika na meranie výkonnosti a konkurenčnej schopnosti. Namiesto čakania na to, či budú Nemecko alebo Európa rásť, hľadajme príležitosti ako budú rásť slovenské firmy, keď bude svetová recesia a pod. Prestaňme si rozprávať nezmysly, ktoré nám ako papagáje opakujú politici a ekonomickí “experti”. Hľadajme úplne nové riešenia, ktoré tu ešte neboli.
•Lekári, podobne ako profesori, kričia že majú málo peňazí. A podobne ako profesori, dokážu minúť aj desaťnásobné zvýšenie bez merateľného výsledku. Zdravotníctvo sa rozkráda na troch úrovniach – politickej, ktorá začína už pri nezmyselných predpisoch, vyhláškach a zákonoch, ktoré sa nazývajú “reformami”. Výsledkom sú obrovské náklady na predražené prístroje, lieky, ale aj zbytočné predpisovanie liekov a lekárskych výkonov. Ďalšie okrádanie zdravotníctva je na nižšej úrovni – poisťovne a rôzne predražené služby, pokušenie niektorých lekárov a manažmentov zdravotníckych organizácii. Tretie rozkrádanie zdravotníctva je na prevádzkovej úrovni v obrovskom plytvaní, zlej organizácii, nevyužitých drahých prístrojoch, nedostatočnej prevencií (v poslednom období boli mnohé preventívne vyšetrenia odobraté z kompetencie lekárov prvého kontaktu) a následne predraženej liečbe, atď. V univerzitnom školstve aj v zdravotníctve sú potrebné radikálne zmeny – od sofistikovaných systémov nákupu prostriedkov pre zdravotníctvo až po reorganizáciu nemocníc smerom k štíhlym a chybuvzdorným procesom.
Je to len útržok, z toho, čo by som rád napísal a povedal, ale verím, že mi rozumiete. Môžete tento text kopírovať a šíriť. Budem rád, ak sa znovu spojíme – obyčajní ľudia, ktorým záleží na budúcnosti našich detí.
Prof.Ing. Ján Košturiak, PhD.,
Vzhľadom na to, že kandidujem ako nezávislý na kandidátke hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti, považujem za dôležité upozorniť, že tento blog vyjadruje môj osobný postoj, a preto môže, ale nemusí byť v súlade s postojmi iných ľudí na našej občianskej kandidátke. V mnohých a hlavne zásadných názoroch sa všetci na kandidátke zhodujeme, sú však názory, v ktorých odmietame hrať falošnú hru na názorovú jednotu a otvorene priznávame aj názory rozličné. Túto skutočnosť však nepovažujeme za niečo, čo nás rozdeľuje, ale skôr za niečo, čo nás vzájomne obohacuje pri hľadaní cesty k pravde.-
vidis priatelu na aky liberalny a demokraticky web si natrafil, kludne si tu mozes aj bezplatne a nerusene, bez Piana a v pianku, robit predvolebnu agitku...
-
dobré ráno!!!
-
-
-
SaS a OLaNO su cisty "hateri", ktori neponukaju nic, len nenavist voci tym, co uznavaju ine hodnoty. Zneuzivaju volicsku frustraciu a slepotu sposobenu hnevom, na to, aby si rozsirili volicsku zakladnu. Avsak nic jej neponukaju. Demagogovia No. 1.
Povedzte, co si mam mysliet o cloveku, ktory vyhlasi, ze Orban je nepriatel Slovenska? Taky clovek chce moj hlas? Co si mam mysliet o ludoch, ktori hovoria, ze za zlu situaciu mnohych z nas moze statna pomoc pre tych socialne najslabsich?-
ad., Orban , nepriatel Slovenska. dobre- a je priatel Slovenska ? mozno je len priatel preferencii, populizmu, vlastneho kultu a npriatel slusnej politiky. aj to je dost zle...
co sa tyka Obycajnych ludi ci Sasky, vzdy to budu len doplnkove strany. na to, aby udavali ton potrebuju dalsie dva az tri roky suvislej demagogie. cize obavy su zatial zbytocne. ale trend je zly. takito radikali a amateri nikdy nic dobre do politiky nepriniesli. predstavuju asi to najspatnejsie z Tea party a podobne.
Dzurinda a spol. ma jednoducho smolu. Bubenikova bola ich nominant a aj ju podrzali. jej financno- sexualny vztah s Hascakom je ta najsilnejsia kava aka tu bola servirovana. je to politicke podzemie.
dokonca si myslim, ze to predstihlo meciarizmus. tito ludia si zacali mysliet, ze mozu kupit kazdeho a vsetko, treba si to dokladne precitat. netvrdim, ze ludia neprepojeni na Gorilu alebo politici napr. v Rakusku su cisti a svati, ale toto je vrchol. vedenie Penty by malo byt pod drobnohladom policie.-
nech je Orban akykolvek, Madarsko je nasim partnerom vo V4 a EU. Oznacit ho za nepriatela Slovenska, pricom on Slovakov za nepriatelov neoznacuje, je ako vyhlasit Madarom vojnu. Jak mozte premiera oznacit za statneho nepriatela a chciet sa nasledne podielat na vladnuti, ktore medzinarodne vztahy a otazky urcite obsahuje? Chcete dalsieho Slotu?
-
Orban, prijatel ci neprijatel?
Pokial ma Orban na blatniku svojho obuchaneho golfu mapku Uhorska ako bolo velke mozno par desat rokov na prelome 19. a 20. tak je to prinajmensom nepriatelsky akt. Keby chodila Merklova na stretnutia so Sarkozym s nalepkou 3. rise a pokial by operetna armada Merklovej koalicneho partnera chodila pochodovat po Chebe a Vroclavy tak by ju asi jej susedia tiez nepovazavali za priatela.-
a ma Orban na blatniku mapu Uhorska?
Orban urcite nie je nepriatelom Slovenska ;) Clovek nemusi byt niekoho nepriatel, len preto, ze nie su priatelia. Vy ten svet vidite riadne cierno-bielo. Ale couz, aspon to demagogia na SVK ma jednoduchsie.-
Re: Re: Re: Re: Re: plny suhlas
Autor: Tomas .. Husar
23.01.2012, 20:51 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ma, presne s takym golfom jazdil.
Sona, skuste si predstavit ze podobne by Nemci pristupovali k 3. risi a fasisticke bojovky by pochodovali po Norsku A kladli vence na nespravne pamatniky. Orban je hrozba pre vsetkych susedov. daco ako Horthy, ale menej vyznamny.-
zbytocne sa neodklanajme od hlavnej temy tyuchto dni..
kaslat na Orbana, je to mala figurka, nemusime ho mat radi a nic sa nestane. bodka.
Gorila je vsak ako pavucina a ticha hniloba. bude s nami este dlho. kritici pravom vycitaju Matovicovi, ze ma na kandidatke ludi z KDS, ktori mohli mat ku gorile blizko- Minarik a mozno ini..
Gorila/ PENTA taktiez sponzorovala Konzerv. institut MRS. a zrejme mala na svojej linke aj ministra R. Zajaca.
Gorila je jeden z najvacsich skandalov vo vychod. Europe/.
chapem Havrana, ze hl;ada na Sdku pozitiva. historia ich zhodnoti. Gorila vsak vsetko rozumne, co tito praviciari chceli urobit ci urobili tlaci do zeme. musi prist zemetrasenie a potom mozno aj katarzia.-
ludia povedia svoj nazor na matovica, sulika, palka, dzurindu, slotu, lipsica .... 10 marca pri urne,
to ze havran hlada pozitiva na sdku svedci o jeho mentalnej vybave. (ja neurazam, len konstatujem)
-
-
vidim, ze paranoia u vas funguje kvalitne.
Prosim vas, ktore su to tie nespravne pominiky?-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: plny suhlas
Autor: Tomas .. Husar
24.01.2012, 17:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ako vravi woody alen, to ze nie ste paranoicky este neznamena ze vas nesleduju. :-)
Ale teraz vazne, Orban, Zazrivec-Vona, Fidesz a Jobbig objektivne robia nepriatelsku politiku voci Slovensku. My mame niekolko moznosti:
-prizerat sa,
-protestovat prei EU
-zavadzat reciprocne opatrenia
Neviem co je dobre, ale prizerat sa je urcite najhorsie s moznosti co som vymenoval.
A pokial ide o pamatniky, nespravne su napriklad Durcanskeho, Tisove, Esterhaziho alebo Horthyho pamatniky. A ked sa svoloc v uniformach ako zo zlej operety prechadza pochodovym krokom okolo akehokolvek pamatnika tak je to docasne tiez zly pamatnik.
-
-
-
-
-
-
-
-
"Na spôsob revolučných strán extrémnej ľavice, volajú po gilotíne. Používajú rétoriku z čias čarodejníckych procesov, kde sa hysterickým radom rozrastá počet tých, ktorí sa previnili."
Myslel som si že už na teba ani nebude reagovať, ale ty si fakt chorý človek. Vadí ti že SaS a OL upozorňujú na korupciu, na praktiky, ktoré ako sám hovoríš sa podobajú na tie Mečiarove - čiže na veci, ktoré sa reálne dejú a sú smutné, pretože by to človek ktorý ich volí nečakal. Ale zároveň nemáš problém vymýšlať si totálne šialené prirovnania ako tieto, obviňovať ich primitívnym spôsobom s extrémizmu, z toho že v Bruseli vidia mordor, z lovu na čarodejnice a podobne - slovom, trepeš p....iny. Vieš v čom bola podstata lovu na čarodejnice ? Že sa vymýšlali a odsudzovali ženy za to, čo nikdy nespravili, len aby sa odpútala pozornosť od naozajstných problémov. Ale veci ktoré má SDKÚ na rováši, sa bohužial reálne dejú - a nikto za ne nebol a ani asi nebude potrestaný. A bohužial aj ludom je to úprimne jedno, pretože to berú už ako niečo normálne. Ale neviem či má vôbec zmysel o niečom diskutovať s človekom pre ktorého je SaS a OLaNO to isté. Ich spája tak maximálne tá kritika a to že bol kedysi matovič na kandidátke SaS.-
Matovič, ktorý sa fyzicky vyhrážal v čase budovanie svojich hajzelnovín konkurencii, odrbával na DPH, neplatil brigádnikov, ktorý sa spojil s luzrami a zlodejmi z rodiny Zajacovcov, idiotom Palka a Dostálom a psychopatom Hlinom je riešenie? je pravica pekne v sračkách, ked už toto považuje za prijatelnu možnosť.
OL sú dalsím volebným podvodom OKS a KDS z dielne týždna.
-
-
Vidim na tomto prispevku ze sa intelektualne zacina situacia obracat v prospech lavice. Skoro dvadsat rokov boli ludia nalavo intelektulne na smiech, zatial co napravo existovali seriozne think tanky.
Ale dnes sa zacina menit. Havran zacina byt zaujimavy. Jeho clanky maju hlavu a patu a maju v sebe posolstvo. No ale to co je napravo to je uplny des. Lidrom pravice ma byt akoze KDH, ktore sa intelektualne mota stale okolo druhej svetovej. SDKU nevie co ma robit, SaS dokola drmoli jednu mantru a Matovic rozdava banany. Des.-
"seriozne think tanky"
SME sa zasmiali :)))))) -
"Ľavicový" (v skutočnosti liberálne-centristický) intelektuál Havran začía byť zaujímavý práve vo chvíli, keď sa usilovne pokúša flirtovať s dominantným pravicovým diskurzom - no aby nie, za chvíľu z neho bude ďalšia figúrka podľa jednej šablónky slovenského akceptovaného intelektuála (rozumej: pravicového liberálneho agitátora)...
-
-
Co tym vlastne autor chcel povedat? Ma nejake informacie, o ktorych my nevieme, ked prirovnava SaS k SDKU a tvrdi ze nie su nicim odlisne? Tie strany su naopak diametralne odlisne. Staci sa pozriet, ako sa ktora strana stavia ku kauzam tejto vlady, k volbe generalneho prokuratora, k vysetrovaniu Gorily, k eurovalu, k reformam, ved tie dve strany su ako ohen a voda. Autor si myli pojmy s dojmami.
-
A stiahla SAS nakoniec toho Chrena?
-
Faktom je, ze:
Najvyšší kontrolný úrad konštatoval, že takmer dva milióny eur, ktoré zinkasovala firma Hayek Consulting od bývalej vlády, boli použité v súlade s uzatvorenými zmluvami. NKÚ pri kontrole zmluvy zistil, že Hayek Consulting urobila, čo sa od nej požadovalo. Chybu konštatoval v samotnom zadaní, za ktoré je zodpovedné ministerstvo a NADSME. Nastavením lepších podmienok mohli ušetriť štátu tisíce eur. Podľa hovorkyne NKÚ Lenky Nosáľovej úrad pri kontrole zistil v prípade ministerstva financií tri prípady nehospodárneho použitia finančných prostriedkov a v prípade NADSME jeden takýto prípad. Pre údajné tunelovanie už muselo odstúpiť celé vedenie NADSME.
http://www.energia.sk/clanok/legislativa/statny-tajomnik-martin-chren-odstupil/2211/
Zavery su teda jasne:
1. SaS nemala dovod podavat navrh na odvolanie Chrena (Sulik mal o tom dlhy blog este pred tym ako NKU potvrdilo nevinu Chrena),
2. islo o iniciativne zlyhanie uradnikov nominantov SMERu, ktori iniciativne aplikovali komunisticke metody "zo statneho netecie" a "do koho nalejeme tak snad bude mlcat".
Napriek tomuto je u mna Chren jeden obycajny demagog a extremista - pouzcky Hayekovcov sa dokaze naucit a uplatnovat kazdy stredoskolak s maturitou. Dobru relaciu o Chrenovi mal Vitkovic, tu s fretkou. Chren ma kopec problemov, najma sam so sebou a svojim sebavedomim, a preto potreboval funkciu=moc, aby ziskal sam o sebe aspon aku-taku mienku. A u mne je jeden z hlavnych dovodov preco som nevolil a ani nebudem volit SaS. Ale pre objektivnost mi nedalo nenapisat tie fakty vyssie, ktore su len 5896. z cca. 89654 dovodov preco by slusny clovek nemal volit SMER, a robit vsetko co je v jeho silach aby zabranil zvoleniu koalicie SMER-SNS ci SMER-KDH. Uz druha vec je, ze ortodoxni laviciari fakt velmi nemaju koho volit, kedze uz nekandiduje nic take ako kedysi Ftacnikova SDA - na ich mieste volim Budajovu Zmenu zdola (co stale zvazuem napriek tomu, ze moje nazory najlepsie doteraz v praxi presadzovali Micovsky a Wiezik).-
Ktože je to ten slušný človek? Ten, čo volí miesto SMERU slušný život? Prázdne heslo kádeháka Kotuľu, ktorým je ešte stále popísaná petržalská hrádza? Kotuľu po zásluhe nezvolili, aj keď je ešte stále prisatý na nejakom štátnom cecku v dákej správnej rade. Otázkou je, čo by mal voliť rozumný človek. Po dlhom vyberaní medzi všetkými tými veľkými, väčšími a ešte väčšími zlami mu nakoniec zostane voliť to, čo údajne slušný človek nevolí. Ibaže by mal podstatné podiely v Pente. Potom by otázka voľby stála samozrejme úplne inak...
-
Gabo, pol slova Ti nerozumiem. Nemam rad ludi, ktori myslia SMER, SDKU, ci SaS alebo OL-NO, a pisu namiesto toho "tych, co slusny clovek nevoli". Poznam velmi vela slusnych ludi, a v 2010 boli medzi nimi aj volici SaS, SDKU a KDH, a aj volici SMERu. Mnohi slusni ludia jednoducho vedu svoj stastny rodinny zivot, a na sledovanie politickych kauz nemaju cas ani chut. A podla principu nas vsetkych ze "podla seba sudim inych" tychto ludi ani len nenapadne ze v SR sa masovo rozkrada tymi skrytymi formami ake su opisane v Gorile", pretoze si myslia ze aj politici su aspon z casti tak slusni ako tito ludia. Obcas sa s tymito ludmi stretnem, veria mi co im poviem, a slusne sa spytaju "a koho budes volit Ty?" A sme doma :(
-
Pravdupovediac, nerozumiem ti ani ja. Myslím, že som ti to napísal jasne, ale zopakujem ti to inými slovami: ak bežný radový občan racionálne posúdi všetky kroky, ktoré proti nemu podnikli naše slávne politické strany a napriek tomu chce ísť ešte voliť, je SMER naozaj ešte to najmenšie zlo. Nemusíš samozrejme so mnou súhlasiť a môžeš mať aj úplne pravdu, lebo: (1) nemusíš byť radový občan, (2) nemusíš byť schopný kritického myslenia, poprípade (3) môžeš vlastniť významné podiely v Pente, J&T, Istrokapitále alebo v inom podobnom bohumilom podniku.
-
A ha, problem je v tom, ze podla mna je SMER to najvacsie zlo, po SNS a HZDS. Meriam to tym, kolko % si pytaju provizie za statne zakazky (a tie su potom o to drahsie), o kolko % su predrazene uz beztak predrazene dialnice (tu zlavu co vybavil neschopak zzenstily Figel vynasob cca. 2-3x a mas presne cislo kolko penazi z nasich dani si chceli ukoristit SMER a Siroky a kol.). Nechce sa mi rozpisovat, tak zostanem pri tomto priklade - aj ten najneschopnejsi (odborne aj osobnostne) minister dopravy Figel vie vybavit ovela nizsie ceny dialnic ako SMER. Preto je SMER to najvacsie zlo, pretoze rozkradaju v prehnanej, fakt velmi prehnanej miere.
-
-
-
-
-
-
-
Dobré vystihnutie OL. Pre mňa sú jednoducho nečitateľný. SaS nepresvedčila o solidarite... Ale nemyslím si, že SDKÚ končí. Ak má Dzurinda aspoň trošku politického citu pre význam tejto strany, odíde preč a dá vyniknúť ľuďom, ktorí v tejto strane ešte za niečo stoja. Takže ešte tu šanca je.
Fajn článok do dnešnej diskusie o budúcnosti pravého spektra na SK. -
LOL. Havran niekoho obvinuje z intelektualnej lenivosti :-D
-
dik za upozornenie, fakt som asi dobre urobil ze som to prestal citat po prvom odseku, hoc islo o blog na jednu z mojich srdcovych tem. Mam ale radsej ukotvenie myslienok v empirickej realite, a nie filozofie vyfabulovane z inych vyfabulovanych spekulacii. Ako sa aj hovori, ze je znacny a zasadny rozdiel medzi inteligentnym clovekom (ten pracuje s realitou) a tzv. intelektualom. Nehovoriac o tom, ze aj inteligenty clovek moze byt poriadne hlupy, a prave naopak mnoho ludi s tzv. zivotnou mudrostou nema vysoku skolu, ale ma stastnejsi zivot ako vacsina ludi.
-
-
1/ SDKÚ nestála za porážkou mečiarizmu, bola len nástrojom západnej európy a USA, cieľom čoho bola masívna privatizácia /rozkradnutie/ strategických odvetví. Mečiar chcel kradnúť pre svojich a to sa "demokratom" zo západu nepáčilo.
2/ Vplyv tejto privatizácie /rozkradnutia/ bol klúčový a Slovensko sa tak definitívne stalo "demokratickou" nemecko-bruselskou nesvojprávnou guberniou.
3/ Rozdeľovanie politických strán na pravicu a ľavicu je smiešne. Všetky politické strany zastupujú záujmy "finančných" skupín a nie záujmy občanov. Navrhujem terminológiu: červení, modrí, zelení, hnedí atď.
4/ Prvá veľká gorila čo vytiahla na výslnie SDKÚ nebola Penta, ale Siemens.
5/ Dzurinda s Miklošom skončili svoju úlohu sprostredkovateľov pri megazlodejine medzi Slovenskom a zahraničným kapitálom a tým sa z nich stali politické mŕtvoly, škoda, že len politické. Ich jediným cieľom je už len dostať sa do parlamentu ako opozícia a v kľude si užívať ťažko nakradnutý majetok.
6/ Na scénu nastupuje malý červený zlodejíček Fico so svojou družinou, ktorý tu za miništrovania hnedého KDH pozbierajú posledné slovenské omrvinky.-
Skvele!
Trochu svetla do toho liberálneho patetizmu
:)
-
-
čitateľka jetotak volí Matovičov projekt, lebo
Autor: agata
23.01.2012, 19:07 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Kto mal vo Vašom živote najväčší vplyv na budovanie Vášho charakteru a hodnôt?
Určite rodičia, ale zvlášť mama. Bola to veľmi jemná kultivovaná dáma s výborným vzdelaním, najmä však s veľkým mravným zázemím, s neotrasiteľnou vierou a schopnosťou obetovať sa. Nebála sa ako stredoškolská učiteľka chodiť s nami do kostola a vychovávať nás v tomto duchu. Mám troch bratov a ak je v nás niečo hodnotné, tak za to určite z prevažnej miery vďačíme práve mame. Neskôr som sa snažil svoju vieru oprieť o štúdium kníh, v tom čase väčšinou pašovaných, veľkou oporou bol môj brat Lacko, ktorý pôsobil v podzemnej cirkvi a veľa sme sa o viere rozprávali. Hoci mal vyštudovanú kybernetiku, nenapĺňalo ho to, chcel byť užitočnejší. Po revolúcii odišiel ako laický misionár do Ruska a tri roky sme o ňom nepočuli. Po návrate vyštudoval teológiu, nie je síce kňazom, lebo sa oženil so skvelou dievčinou, majú štyri nádherné deti. Dnes je vysokoškolský profesor, u Vlada Krčméryho položili základy misiológie a v Keni, Kambodži i v Sudáne robia veľa dobra pre tamojších ľudí, no začínajú sa sústreďovať i na systematickú prácu s Rómami priamo v osadách na východnom Slovensku. Poznám vzdelaných vzácnych kňazov, s ktorými sa zhováram a vôbec vyhľadávam ľudí, u ktorých tuším, že by ma mohli niekam hodnotovo posunúť a sám veľa uvažujem o filozofii, ktorú som si osvojil a ona si osvojila mňa a som čoraz viac presvedčený o jej správnosti a nezastupiteľnosti pre tento svet. A samozrejme s manželkou i dospelou dcérkou sa radi neustále vzájomne formujeme.
O politike sa hovorí, že je to špinavá vec. Prečo ste sa rozhodli ísť do politiky ako nezávislý kandidát pod hlavičkou Obyčajných ľudí a nezávislých osobností?
Zdá sa, že paradoxne chestertonovsky povedané dnes si najväčšiu odvahu vyžaduje nielen hlásanie, ale aj presadzovanie samozrejmých vecí. Ideály sa vytrácajú, sú na posmech, pôvodný obsah myšlienok a z nich prameniacich činov dávno stratili svoj pôvodný zmysel. Kríza politiky na Slovensku je po 22 rokoch slobody jasná, čitateľná a ide naprieč spektrom politických strán. Skorumpovanosť, klientelizmus, partokracia nadobúda obludné rozmery a tých, ktorí s tým chcú v stranách niečo robiť buď systém sám vyvrhne alebo sa aktéri postupne adaptujú. Neprejavuje sa to len u nás, ale ako vidíme v celej Európe. Je už nad slnko jasnejšie, že finančná kríza je v prvom rade kríza morálky. Strany nedokážu garantovať stabilitu, lebo ich spája viac snaha o utilitárne záujmy ako snaha o verejné dobro. Nejako sme to všetci tušili, stále som však chcel veriť, že ak sa mne, neekonómovi podarilo na riaditeľskom poste prikrývať činohru len takou perinou akú mi zverili a z toho vytĺcť rozumným hospodárením aj čosi navyše pre celú organizáciu, tak o čo zodpovednejšie sa budú správať tí, ktorí majú na to to najvyššie vzdelanie a zverenú zodpovednosť za obrovské peniaze s imperatívom všeobecného dobra. Sancta simplicitas! Vytriezvenie pomocou najväčšieho primáta bolo iba potvrdením tušeného. Myslel som si, že po nežnej a mečiarovsko - hudecovskom období sa už nebudem musieť verejne angažovať, iba si robiť prácu, ktorú mám rád. Keď ma však pred niekoľkými mesiacmi oslovili Vlado Palko a Fero Mikloško, bývalí politici, ktorí svoj aktívny život v politike chápali naozaj ako službu a boli pre to ochotní veľa obetovať, preukázali osobnú statočnosť a konzistentnosť v názoroch i skutkoch a svojím kresťanským zakotvením boli čitateľní pre okolie, najskôr som ich ponuku, poznajúc svoje mantinely vytrvalo odmietal. Nemal som chuť vstupovať do prostredia, kde sa dá sotva nájsť vnútorný pokoj a harmónia. V podobnom stave sa ocitol i ďalší človek, ktorého som si vážil za jeho odbornosť i statočné postoje a tým bol Martin Mojžiš. Veľa sme sa o tom zhovárali, povzbudzovali a prišli k záveru, že treba, aby aj nepolitici vyjadrili nespokojnosť so súčasným stavom a odpovedali kladne na výzvy ľudí, ktorých si cenia za ich postoje a integritu.
Na Slovensku rezonujú v spoločnosti témy ako korupcia, bezcharakternosť niektorých sudcov, politikov, lekárov. Ak použijeme obrazy, more vyplavuje chobotnice a gorily vyliezajú z hmly. Zlo akoby dnes vyhrávalo nad dobrom a prestávame dúfať, že je možné žiť lepšie a inak. Čo je podľa Vás dnes najväčšou výzvou pre Slovensko a ako je možné tento marazmus v spoločnosti zmeniť?
Ako som už vyššie spomenul dnes si vyžadujú skutočnú odvahu len samozrejmé pravdy. A opäť chestertonovsky povedané chudobní sa búria občas proti zlej vláde, bohatí však žijú v stave trvalej rebélie, lebo neuznávajú nijakú vládu a teda ani právo a spravodlivosť. Všetky základné zákony demokracie hovoria o tom, že všetci ľudia sú si rovní. A majú pravdu; keby si ľudia neboli od stvorenia rovní, videli by sme len ako sú si vývojom nerovní. Jediné zdôvodnenie demokracie sa dá nájsť iba v božskom pôvode človeka. Ak toto vieme, musíme neustále hľadať dôvod na nerezignáciu pred zlom. Stále si uvedomovať zlaté pravidlo: čo nechceš, aby druhí robili tebe, nerob ani ty im. Ísť príkladom v osobnom i vo verejnom živote. A potom aj tvrdo nástojiť na vynutiteľnosti zákona s tvrdými exemplárnymi postihmi ako, použijem možno ostré prirovnanie, v časoch stanného práva. A na záver opäť trochu chestertonovského odľahčenia: ak by sme boli skutočnými demokratmi, nehovorili by sme aké zákony nariadime, ale pýtali by sme sa aké zákony sme všetci ochotní dodržiavať.
Za OĽaNO sa do parlamentu môže dostať 15 - 20 poslancov. Ktoré osobnosti OĽaNO by medzi prekrúžkovanými nemali chýbať a prečo?
Je to neuveriteľne silná kandidátka so silným intelektuálnym zázemím, s množstvom odborníkov, altruistov v praktickej pomoci, občianskych aktivistov, takže veľmi ťažko vyberať. Môžem sa sústrediť len na tých, ktorých osobne poznám alebo, ak aj nie osobne, tak cez ich prácu. Vidí sa mi, že principiálnosť, odbornosť, rozhľadenosť a skúsenosti Vladimíra Palka a Františka Mikloška by tam určite nemali chýbať, rovnako názorovo vyhranený a v školskej oblasti nesmierne podkutý Martin Mojžiš, pre enviromentálnu oblasť prof. Mikuláš Huba. Keby som mal ďalej zostavovať oblasti dôležité pre zdravý vývoj spoločnosti, nemal by tam chýbať takisto prof. Košturiak, prof. Brunovský, či ing. Mičovský, pre statočnú investigatívu Jeňo Korda, so skúsenosťou pomoci ľuďom v Afrike prof. Horváthová, v diplomacii pani Babčanová, Peter Pollák - nádej na riešenie rómskeho problému, páni Kuffa, Kňazovický, pani Šipošová, ďalší a ďalší, jednoducho nedá sa vymenovať všetkých, lebo je tam toľko skvelých individualít, ktorí by asi nikdy nekandidovali, keby nezlyhávali normálne demokratické politické modely. Zachytil som veľa kvalitných blogerov z našich radov, ktorí nastoľujú a istým spôsobom i riešia pálčivé otázky súčasnosti a posúvajú myslenie k vyšším hodnotám, nechcem zabúdať ani na ľudí z OKS. Jednoducho dala by sa zostaviť kvalitná úradnícka vláda. Položili ste veľmi ťažkú otázku, lebo ľudia, ktorých som nespomenul, by mohli rovnako kvalitne alternovať v tomto výbere a to je obrovská šanca oproti vyhraneným a stranícky zviazaným zoskupeniam, lebo spočíva v ponuke kvalitných, nezávislých osobností.
Prečo by Vás mali ľudia krúžkovať (č.2 - OĽaNO) v najbližších parlamentných voľbách? Čo by ste chceli do politiky priniesť a čo by ste chceli dosiahnuť?
Nuž, samozrejmé hodnoty, ktoré som vyššie spomenul. Mojou prirodzenou parketou je kultúra, hoci čím viac v nej pôsobím, tým väčší mám dojem, že sa v nej čoraz menej orientujem, najmä v jej trendoch, ktoré poctivo skúmam a čoraz menej im rozumiem aj keď veľmi chcem. Nové trendy sa tvária odvážne, kopú mnoho razy do otvorených dverí, tvária sa rebelantsky až revolučne, hoci neriskujú takmer nič. Na jednej strane sa uzatvárajú do svojej ulity pohrdlivo dávajúc najavo, že im ostatní nestačia a nerozumejú ich zdanlivej veľkosti, na strane druhej by radi mali tento svoj stav inštitucionalizovaný. Treba sa v prvom rade veľa pokorne rozprávať, pokúšať sa porozumieť a tak nájsť spoločný modus vivendi. Čo by som chcel dosiahnuť? Prebudiť ľudí z letargie. Pocit márnosti a beznádeje je zradou proti človečenstvu. Včera v nedeľu v prvom čítaní z Knihy Samuelovej bola moja obľúbená pasáž o rozpoznaní povolania. Dosiahnuť kvalitu tohto starozákonného sudcu, ktorému podľa Písma ani jedno slovo nepadlo na zem, je asi nedosiahnuteľná méta. Stačí ak sa budeme správať podľa maximy Imanuela Kanta jemne parafrázujúc: hovoriť a konať tak, aby prejav našej vôle mohol byť všeobecným zákonom.
Za rozhovor ďakuje Marek Nikolov
http://blog.tyzden.sk/marek-nikolov/2012/01/16/prebudit-ludi-z-letargie-rozhovor-so-stefanom-buckom/-
Re: čitateľka jetotak volí Matovičov projekt, lebo
Autor: wer
23.01.2012, 19:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Azda sa dá doplniť, že ide o rozhovor so Štefanom Bučkom.
-
Re: čitateľka jetotak volí Matovičov projekt, lebo
Autor: s
24.01.2012, 03:23 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Tak to si "citatelka jetotak" vybrala naozaj toho praveho. :-) Vsak ten teatralny farizej, snob a oprotunista, ktory vcera ochotne hraval komsomolcov za privilegia od komunistov a dnes je verny sluha Vatikanu sa stale prizivuje naraz hned na niekolkych statom financovanych instituciach. To je akoze "obycajny a nezavisly" clovek? Celozivotny parazit, ktory sa stavia do melodramatickej “poetickej” pozy akoby nejakej obete, ktora ozelie svoj sukromny zivot vraj pre dobro spolocnosti, ale v skutocnosti mu nejde o nic ine ako o to iste, co vzdy - co najefektivnejsie sa prizivovat na danovych poplatnikoch teraz este aj pri parlamentnom valove s vidinou lukrativnej penzie.
Samozvane sa prehlasuje za slusneho, ako keby to o sebe mohol len tak povedat napriek faktom z reality. Nieco take moze predsa dokazat iba svojim zivotom, nie “okazalymi gestami”. Svojim celozivotnym spravanim akurat dokazal, ze ostatnych povazuje iba za poddanych, ktorych psou povinnostou je takych ako on zivit - cize za prostriedok pre svoje osobne ciele a ucely.
Taranie o Chestertonovi a Kantovi je opat iba jeho typicka pokrytecka pateticka a iracionalna poza. Ziaden “vseobecny zakon” rovnosti medzi ludmi on urcite nechce dodrziavat. Vzdy ho chcel akurat druhym nanucovat, aby oni vzdy museli zivit jeho. Keby mal vobec ponatie, co je to vseobecny zakon rovnosti prav vsetkych obcanov, tak by sa uz davno poctivo zivil v hnusnom kapitalizme a neprizivoval by sa na danovych poplatnikoch.
To stylizovanie sa “okazalymi gestami” za velkeho umelca a dokonca priam filozofa tiez ukazuje aky je to samoluby samozer. V divadle hrava zvacsa zive kulisy a tie jeho basnicky su tak na urovni pubertalnych adolescentov.
Celozivotni profesionalni paraziti urcite nemozu predstavovat lepsiu buducnost ako to, co zazivame s gorilami.
-
-
\\"Najlepším príkladom toho sú boľševická revolúcia a nástup nacizmus.\\"
Odporucam SRT Books na
http://www.reformed-theology.org/
hlavne SRT Political books online su zaujimave
Mame tu dalsieho z radov propagandistov, ktory sice dokaze pomenovat priznaky choroby, ale nediagnostikuje priciny.
Co takto imperiializmus,kolonializmus, expanzionizmus, fractional reserve banking.
Strucne to zhrniem: Aplikovat kolonialnu moc, cez ktoru sa vysava bohatstvo krajin do imperialneho centra- Rim, Londyn, New York- je nutne nastolit kolonialnu spravu, v modernej dobe cez bankovy system a dolar. Kedze system je pyramidou- ponzi scheme- potrebuje novych clenov- expandovat= expanzionizmus. Poslednou zachranou bol pad zeleznej opony. Vid Pracovat ako Nemci zit ako Rumuni
http://blog.etrend.sk/miroslav-beblavy/2012/01/15/pracovat-ako-nemci-zit-ako-rumuni/
Alebo Kolonizacny poplatok
http://www.scribd.com/doc/48468193/Colonization-Fee
http://www.hermes-press.com/dollar_imperialism.htm
http://dolezite.sk/Otto_von_Bismarck_a_statny_socializmus_109.html -
Zalospevy za institucionalizovanou mafiou
Autor: Armini
23.01.2012, 21:31 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Tak sa nam Havran zas vyfarbil...
SDKU ako strana s modernizacnym a civilizacnym postojom - akym, prosim vas ?? Ak mate pod civilizaciou na mysli mafiu obrich rozmerov, tak potom OK, ale povedzte to rovno.
To iste "standardizacia politickeho zivota" - vam pride Gorila standardna? Ved prave tento skandal je o tom, aka je SDKU (moralne) nestandardna; detto ako u "civilizacneho postoja".
"Vplyv I. Radicovej" - aj priemerne male dieta vie, ze Radicova nemala nijaky vplyv v ramci vlastnej strany, to boli len bachorky pre neinformovane volicstvo a uzitocnych idiotov.
Oznacit SDKU za progresivnu stranu je totalna degradacia tohto pojmu, z vyssie uvedenych dovodov.
Co do toho stale tahate strany (extremnej) lavice, a tie ostatne, skor negativne, narazky na lavicu? Pokial viem, na Slovensku je akakolvek trochu radikalnejsia lavica vyslovene marginalna zalezitost. Tento skandal je skandalom pravice, tak preco kompulzivne frkat bahnom na vsetky strany, aby sa pokial mozno zababrali aj ini? Aby sa trocha rozptylila pozornost?
Co maju podobne otrasne zjavy SaS a Matovicovci s radikalnou lavicou?? Kazdeho lavicoveho systemoveho kritika sa toto asi pravom dotkne...
A nakoniec - ako by sme na to mohli zabudnut ! - za vsetko moze Fico. Nevadi, ze z celej Gorily je mu venovanych asi 5%. Svoje mysticke dovody si najdeme vzdy, aj ked nam fantazia nateraz nedolifrovala detaily.
Jedine, s cim sa da suhlasit, je ze po SDKU, ktoru sme dobre poznali az do jej prehnitych criev, pride dalsia nalakovana fekalia, ale s vyhodou novosti.
Havran sa tymto zaclenuje do rady nasich skvelych komentatorov a mienkotvorcov, ktori sa nalacno a ani po jedle nedaju uz stravit... -
politruci z sdku,kdh a smeru sa nas snazia presvedcit ze SAS je nejaka populisticka dokonca extremisticka strana ktoru treba dat na okraj, dokonca ze ma nulovy koalicny potencial ale opak je pravdou, pretoze v ekonomii je socializacia strat a privatizacia ziskov, co je aj euroval, pravicovy socializmus teda fasizmus, je to zachrana bohatych na ukor chudobnych, je to zachrana hazarderov a bankrotarov z penazi danovnikov, preto tu mame neustale rastucu triedu chudobnych a miznucu strednu triedu a naopak to jedno percento bohatych je stale bohatsich a bohatsich, teda strany ktore suhlasili s eurovalom su extremisticke strany ktore konaju proti obcanom tejto krajiny, coho istym nasledkom bude vacsia inflacia, zvysovanie dani a otrocky zivot slovakov v neustalom dlhu z ktoreho sa neda vymanit, proti tomuto sa musi postavit kazdy slusny obcan tejto krajiny, aj ked ho dobre plateni korporatny politruci nazvu akymkolvek sposobom.....uz by som len podotkol slova Georga Orwela, v angsoc. Vam budu hovorit ze vojna je mier, laska je otroctvo a v nevedomosti je sila
-
Jasne, treba volit Sulika, co chodil do Penty, jak na hodiny klavira ...
-
Xepeche, kuš!
-
-
-
najlepsie co doma mame
Autor: pravicovy citatel jetotak
23.01.2012, 23:00 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Pan Havran mne to vychadza tak, ze Matovicov projekt je to najlepsie co doma mame. Mozno v kontexte toho celeho vyvrhnuteho Gorilieho bahna, by azda stalo spatne za uvahu, rozsirit cely tento projekt aj o lavicovych intelektualov. /Vytvorenim niecoho podobneho ako VPN. No teraz uz s urcitou nadobudnutou pamatou a skusenostou/. No a pokusit sa tu este raz nanovo etablovat pluralitne politicke subjekty s ludmi co sa tu za 20 rokov nazaspinili. Ked treba cistit spolocne Augiasov chliev, nie je dolezite kto je lavak a kto pravak.
Pozdravujem -
Kedze p. Havran nacal OLaNO, tu je jedna zaujimava reflexia kandidatky od Mana Hubu.
Čo mi padlo do očí pri pohľade na kandidátnu listinu a CV kandidátov a kandidátok hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (aj ako dôkaz kompetentnosti v rôznych sférach):
1. Impozantný počet osôb s vedeckými a vedecko-pedagogickými hodnosťami (vrátane tých najvyšších):
5 profesorov,
5 docentov,
2 DrSc.,
19 PhD/CSc.,
32 MUDr., RNDr., PhDr., JUDr. a pod.,
Celkovo:
112 osôb s úplným vysokoškolským vzdelaním a s titulom Ing., Ing. arch., Mgr. a pod.
+ 8 osôb s bakalárskym vzdelaním a titulom Bc.
Z toho je 16 vedcov a výskumníkov a 10 pedagógov.
Vyššie uvedené skutočnosti možno považovať za dôkaz odbornej kompetentnosti.
2. Dostatočné zastúpenie politikov (súčasných i minulých), a to ako na národnej, tak aj na regionálnej či komunálnej úrovni. Napočítal som ich 14. Po prečítaní CV však počet osôb, ktoré majú, alebo mali skúsenosť s politikou - najmä na komunálnej úrovni - vzrástol na viac ako 30 (dôkaz politickej skúsenosti a kompetentnosti).
3. Významné zastúpenie občianskych aktivistov, ochranárov a pod. Napočítal som ich spolu 14 a sú pre mňa dôkazom občiansko-aktivistickej kompetentnosti. Po prečítaní CV som zistil, že bezmála polovica kandidátov sa angažuje, alebo angažovala (aj) v mimovládnej sfére, z toho bezmála 30 vo významnejších pozíciách.
4. Na kandidátke som napočítal najmenej tri osobnosti Novembra 89 i prednovembrovej nezávislej občianskej angažovanosti na celonárodnej úrovni (Mikloško, Zajac, Huba) a viacero aktérov Novembra na regionálnej a miestnej úrovni, čo je nepochybne najviac zo všetkých kandidátok do týchto volieb a zároveň je to pre mňa dôkaz, že na rozdiel od niektorých strán, ktoré November využívajú až zneužívajú vo svojej kampani, na tejto kandidátke sú ideály a ciele Novembra zhmotnené v podobe osobných príbehov aktérov Nežnej revolúcie. Je to pre mňa jedným z dôkazom morálnej kompetentnosti. Navyše je tam viacero osôb, ktoré v duchu ideálov Novembra evidentne kontinuálne žijú a konajú, ako živý dôkaz neskompromitovanosti, neskorumpovanosti a kontinuity postojov a zásad
5. Na kandidátke sa nachádza 23 osôb, ktoré majú za menom uvedené, že sú manažéri, riaditelia, predsedovia, prezidenti a pod., čo predstavuje značný potenciál riadiacich a manažérskych schopností.
6. Napočítal som tam 8 právnikov či advokátov a 7 ekonómov, resp. obchodných či finančných poradcov, ale aj 16 zväčša malých podnikateľov – živnostníkov, farmárov a pod., čo dokazuje kompetentnosť aj v týchto – z praktického hľadiska dôležitých – oblastiach, navyše bez zjavnej príslušnosti k podozrivým finančným skupinám a transakciám.
7. Na kandidátke sa vyskytuje 7 osôb, ktoré si ako profesiou uvádzajú mediátor, diplomat, psychológ, ombudsman, psychiater, alebo dokonca risk manažér. Tých by sme si mali zvlášť „strážiť“, lebo ich budeme určite veľmi potrebovať.
8. Kandidátka poskytuje unikátne široké spektrum dôležitých odborností a profesionálnych zameraní, ktoré vytvárajú potenciálne akcieschopné skupiny pre identifikovanie, diskutovanie a riešenie mnohých celospoločensky závažných problémov. Napr. (okrem už vyššie spomínaných vedcov, výskumníkov, pedagógov, aktivistov a politikov):
12 lekárov a zdravotníkov,
8 osôb pôsobiacich v sociálnej sfére,
16 živnostníkov a podnikateľov,
9 umelcov a architektov,
8 environmentalistov, ekológov a biológov so zameraním na environmentálnu politiku, environmentálnu výchovu a vzdelávanie, ekológiu lesa a prírode blízke hospodárenie v lesoch, profesionálnu ochranu prírody, ornitológiu či poľnohospodársku krajinu (podľa CV však až 33 osôb uvádza nejaký súvis s touto problematikou a časť z nich ju považuje za jednu zo svojich programových priorít),
3 žurnalistov,
13 študentov,
+ viacero vynikajúcich športovcov, trénerov a rozhodcov (bývalých i súčasných), majstrov sveta či Európy nevynímajúc,
+ celý rad technicky i manuálne zručných ľudí – nie je to kandidátka (len) intelektuálov.
9. Aj vekovú štruktúru kandidátov možno označiť za ideálnu, keď priemerný vek kandidátov je 39 rokov a najpočetnejšiu vekovú skupinu predstavujú štyridsiatnici, pričom mladšie a staršie vekové skupiny sú zastúpené pomerne rovnomerne.
10. A napokon geografické rozmiestnenie kandidátov podľa miesta ich trvalého bydliska. To vykazuje taktiež unikátnu rovnomernosť, keď cca 1/3 z nich býva v Bratislave a bývalom Západoslovenskom kraji a po tretine v ďalších dvoch bývalých krajoch.
Pochybujem, že niečím podobným sa môže pochváliť niektorý z ďalších kandidujúcich subjektov.
Pozn.: Ospravedlňujem sa, že pre krátkosť času používam iba mužský rod – uvedomujem si, že to nie je „rodovo korektné“. mh.-
Re: Kedze p. Havran nacal OLaNO
Autor: Tomas .. Husar
23.01.2012, 23:29 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Skus porovnat aj IQ, ci nenajdes nejaku zhodu:
Hjalmar Schacht 143
Arthur Seyss-Inquart 141
Hermann Goering 138
Karl Doenitz 138
Franz von Papen 134
Eric Raeder 134
Dr. Hans Frank 130
Hans Fritsche 130
Baldur von Schirach 130
Joachim von Ribbentrop 129
Wilhelm Keitel 129
Albert Speer 128
Alfred Jodl 127
Alfred Rosenberg 127
Constantin von Neurath 125
Walther Funk 124
Wilhelm Frick 124
Rudolf Hess 120-
Re: Re: Kedze p. Havran nacal OLaNO
Autor: odpovednik
24.01.2012, 00:10 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Odpoved je jednoducha, u Matovica su ludia co dlhodobo najviac odsudzuju oba totalitne rezimy, fasizmus a aj komunizmus.
-
Re: Re: Re: Kedze p. Havran nacal OLaNO
Autor: klop
24.01.2012, 00:50 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Mohol by si uviest presne pocty, kolko ludi odsudzuje ten fasizmus a kolko ten komunizmus.
A pokial mozes, tiez by ma zaujimalo ako dlho ho uz odsudzuju a kolko ho este odsudzovat budu.
-
-
Re: Re: Kedze p. Havran nacal OLaNO
Autor: Tomas ..Husar
25.01.2012, 10:55 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Len spina sa podpisuje cudzim menom. Skus byt taky chlap aby si prestal pouzivat moje meno ked sem tlacis svoje klobasiny
-
Re: Re: Re: Kedze p. Havran nacal OLaNO
Autor: Tomas ..Husar
25.01.2012, 11:03 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Tolko sebakritiky by som od teba nikdy necakal ...
-
Re: Re: Re: Re: Kedze p. Havran nacal OLaNO
Autor: Tomas ..Husar
25.01.2012, 11:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ja sa podpisujem svojim menom a ty moje meno pouzivas neopravnene. Prosim prestan.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Kedze p. Havran nacal OLaNO
Autor: Tomas Husar
25.01.2012, 11:32 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
To uz sme si snad uz vysvetlili, kto koho meno zneuziva. Takze pan "..Husar" prestante s tym, lebo inak sa budem musiet svojich prav domahat sudnou cestou.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kedze p. Havran nacal OLaNO
Autor: Tomas Husar
25.01.2012, 12:11 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Vyborne, takze teraz napiseme obaja Havranovi mejl co potvrdi ako sa volame ( zo serioznej adresy, ziadne tomashusar47@gmail.com, alebo tohusar@rainside.sk) a ak si naozaj Tomas Husar rad sa ti ospravedlnim.
Ale ak sa tak nevolas, tak jednoducho poziadam Havrana aby vymazal tvoje registracie ktorych si si porobil neurekom:
http://www.jetotak.sk/diskusie/1529/detail
http://www.jetotak.sk/diskusie/1532/detail
http://www.jetotak.sk/diskusie/1533/detail
...
http://www.jetotak.sk/diskusie/1535/detail
http://www.jetotak.sk/diskusie/1536/detail
http://www.jetotak.sk/diskusie/1537/detail
-
-
-
-
-
-
Bohuzial vsak najvacsiu pravdepodobnost zvolenia maju v tejto strane prave ludia, ktori su najmenej "obycajni a nezavisli". Prevazne politicke mrtvoly vatikancov z KDS a elitarov z OKS, ktore ide xenofob Matovic recikklovat do parlamentu a ktorym vdacime za vatikansku zmluvu s parazitovanim RKC gorily na danovych poplatnikoch, koncesionarske poplatky pre tunelarsku STV a za zakon o konfiskacii majetku v prospech zahranicnych investorov. Su to ludia, ktori sa cely zivot prizivovali na danovych poplatnikoch. To iste plati o farizejovi Buckovi, ktory volakedy ochotne hraval komsomolcov za privilegia od komunistov, a teraz sa prizivuje na danovych poplatnikoch hned v niekolkych instituciach. Co sa tyka Hubu, tak je na tom podobne. Kedy nam konecne ukaze ako sa da "ekologicky" prezit bez dotacii od danovych poplatnikov?
Asi by ma kleplo, keby som volil nejakeho mozno aj slusneho "obycajneho cloveka", a potom by sa na mna skerili z parlamentu tieto kreatury, ktorym by som tam pomohol.-
Suhlasim s Tebou "S". A dodavam, ze akademicke tituly svedcia skor o tom ze dany clovek servilne plnil hlupe kriteria, tzv. ciarky ktore je potrebne zozbierat. Co poznam mudrych ludi v akademickom prostredi, skutocne odvaznych aktivistov, tak sa vsetci do jedneho odmietaju podriadovat tymto nezmyselnym kriteriam, a tie vysoke akademicke tituly nemaju. Potom tiez M. Huba uz nie je davno aktivista, ale skor neprakticky filozof. A v neposlednom rade je podla mna svinstvo, ak chce niekto poberat zo statneho 2-3 paralelne platy ako politik v samosprave miestnej aj VUC, a k tomu este aj plat poslanca NR SR. Osobne napriek vsetkemu zvazujem volit OL-NO, dovody som tu vela krat uz napisal. Ale pride mi velmi nebeznecne, ked si ktokolvek cokolvek fabuluje o OL-NO, toto je obycajny alibizmus. Nevidim nic zle na tom volit z pragmatickych pricin toto zoskupenie, hoc z pocitom ze ludia ktorych budem kruzkovat sa nakoniec nedostanu, lebo ich prekruzkuju dinosaury vdaka preferencnym hlasom bigotnych volicov. Prave naopak - u mna je to dovod ist kruzkovat Micovskeho, Wiezika, plus asi dalsich 2 mimo KDS, OKS a 4och povodnych OL, o tomto diskutujem s ludmi co kandidatov poznaju osobne, sancu maju Branik, Pollak, az by tito vypadli tak hoc aj Hlina :)). Nesmieme si ale klamat - na kandidatke OL-NO je az prilis vela neskusenych ludi, aj mladych, aj takych co nikdy nic nerobili suvisiace s velkou politikou. Ine by bolo, ak by tam kandidovali aj Budajovi ludia ako Smatana, Oruzinsky, Patoprsta a pod. Toto je skoda, lebo sa kvalitni ludia rozdelili medzi OL-NO a Zmenu zdola, a na oboch kandidatkach je az privela "balastu", a k tomu ti bigoti u OL-NO. Ale zas bolestivou pravdou je, ze len vdaka bigotom a ich bigotnym vernym volicom sa maju sancu ludia ako Micovsky dostat do NR SR bez toho, aby sa museli zaviazat gorilam tak ako Radicova. Kazdopadne to, aby sa z Fica nestal druhy Orban, je len a len na nas, a na nasej schopnosti konat pragmaticky, ale toto nemoze byt dovod aby sa aj z nas skutocnych OL stali alibisti, fabulatori a neprakticki filozofovia.
-
-
Toľký ľudský potenciál, a bude to zas strana na jedno použitie :-)
Formálne vzdelanie nie je zárukou inteligencie.
-
-
Chápem že poväčšinou už má každý občan svoje živobytie dákym smerom orientované, čo sa spája často s politickým zázemím. Možno by sa malo menej politikárčiť a spoločne ísť za lepšou budúcnosťou, ale to je už zase utópia.
-
Štát sa bojí zadefinovať základný príjem občana tak aby vykryl základné potreby. Ludia frčia často aj pod čiaru rozpočtu. Hanba,tfuj. A ogrgeli vo vládnych limuzínach s neprestrelnými sklami sa ešte doťahujú že kto kradne viac. chrapač sa necíti.
-
-
Vidím, že z diskusie na JTT sa stáva predvolebná žumpa. Už aby bolo po voľbách.
-
Ale to iba "vdaka" takym clankom, ako je tento...Do objektivity, sebareflexie autora ma dost daleko...Akosi som tam nezachytil x-kauz 2 Dzuridnovych vlad, odvolavanie ministrov ako na pase a pod. Tato strana myslim uz stratila akykolvek narok na vladu, sklamala vela ( ak nie temer vsetkych ) pravicovo orientovanych volicov! Podla uutorovych nazorov by bolo "idealne" na vsetky tie svinstva zabudnut a karavana pojde dalej?! No, to asi nie, pan autor, toto nie je uz demokracia ale diktatura...
-
No, tiež si myslím, že to s tým vyzdvihovaním inovatívneho potenciálu SDKU kolega Havran dosť prehnal.
Na druhú stranu... a teraz špekulujem... Vzhľadom na to, čo ich má nahradiť si myslím, že nám SDKU bude nakoniec predsa len chýbať.
Ľavica na Slovensku je zabitá. To je jasné každému. Ale mám obavu, že na pravici vznika taká brutálna exotika, že Jorg Haider je oproti tomu kultivovaný intelektuál.-
Presne. Vystihuje to posledná veta.
To však napokon bolo možné povedať aj po Mečiarovi: najhoršie na ňom je to, čo príde po ňom.
Po kradnutí sa to už rovno rozpredalo a pod ceny....
Povedať, že mi SDKú budú chýbať môže byť len gentlemanským gestom ľavičiara, keď budú poslaní za mreže.-
Treba to chapat ako nekrolog. Ved ked truhlu do zeme spustaju, tak uz nikto nepluje, uz sa len chvali ... a zasypava zeminou ...
-
-
Bill Maher takto charakterizoval politicky vyvoj v USA:
Kym lavica sa posunula do prava, pravica sa posunula do psychiatrickej liecebne.
A politicky vyvoj na Slovensku nezaostava a dobieha tento "standardny" zapadny politicky model ...
-
-
-
-
jetotak voli modry stvorcek
-
Requiescant in pace.
-
Slovensko nema pravicoveho volica, uz len z toho dovodu mu na Slovensku nechyba ziadna pravicova strana,
a volici na slovensku?
delia sa do dvoch skupin:
ficovi volici
a ficovi volici, ktorych sklamal-
Spravny Slovak, s poslednymi zvyskami sedliackeho rozumu, uz 20 rokov volí jedine KSS!
-
Tak tak, jedine ta prava pravica nas privedie do zeme zasnubenej. A potom vyvrazdime vsetkych nepravych praviciarov a nastane raj ...
-
-
http://www.youtube.com/watch?v=7B6FkBqkZ1g
-
Volte SMER-SD, volte mensie zlo!!!
-
Mily vykradac cudzich mien,
Uplne vazne ta ziadam aby si prestal zneuzivat moje meno a ihned zrusil vsetky tvoje registracie ktore si si z mojim menom urobil. -
Konkretne zrus si laskovo tieto tvoje falosne registracie:
http://www.jetotak.sk/diskusie/1529/detail
http://www.jetotak.sk/diskusie/1532/detail
http://www.jetotak.sk/diskusie/1533/detail
...
http://www.jetotak.sk/diskusie/1535/detail
http://www.jetotak.sk/diskusie/1536/detail
http://www.jetotak.sk/diskusie/1537/detail
Uz ma to nebavi dalej prehladavat, ale asi mas este dost dalsich registracii. Mozno si na internete novy a zda sa ti vtipne takto zasahovat do sukromia inej osoby, ale ver tomu ze aj na internete jestvuju metody ako sledovat cinnost takych hajzlikov ako si ty.-
No ja neviem. Podla toho co si tu pastol, tak ta registracia ma cislo 1529 a tvoja registracia ma cislo az 1531.
Mne to tak vyznieva, ze ty si tu ten, co sa snazi prisvojit si cudziu identitu.-
Takze mily dobrovolny rozhodca, je to asi takto:
1. ja pod svojim menom prispievam do diskusii na jetotak.sk uz nejaku dobu
2. circa v novembri som zistil ze si niekto vytvoril leristraciu pod mojim menom a zacal tu pod mojim menom prispievat
3. tak som sa zaregisroval (1531) tiez a poziadal ho aby prestal zneuzivat moju identitu.
4. a od toho momentu si znezivatel identity vyrobil dalsich mozno desat podvodnych registracii zneuzivajucich moje meno
Ako ti to vyznieva teraz?-
To moze tvrdit kazdy.
-
Kazdy to tvrdit moze, ale ja mam dost prostriedkov ako sa viem legitimovat aj v prostredi internetu.
Vsimni si ze lzitomashusar sa okamzite prestal ozyvat ked som navrhol autentifikaciu cez Havrana.-
Máš to skrátka pěknej švindl.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby
Autor: Tomas ..Husar
25.01.2012, 16:06 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
O com hovoris?
-
-
Tomas, nejaky zakomplexovany panic si zaregistroval aj moj povodny nick "PeterX". Veru lahko sa zije nezamestnanym, ktorym nejde o pokec pocas pracovnej prestavky, ale ktori si tu evidentne riesia nejake komplexy.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby
Autor: Tomas. . Husar
25.01.2012, 16:22 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Vies, peter ja to vidim tak, ze okolo redakcie a autorov jetotak bola volakedy skupina kamaratov co si tu navzajom ofukovali rany z diskusii na inlande a podobnych sajtoch. Pre nich bolo nemilym prekvapenim ze sem popri mladej lavicovej inteligencii chodia diskutovat aj ludia co maju ine nazory. A prezentuju tu svoje nazory a neutiekaju sa k nadavaniu a frflaniu.
A tak sa mlada lavica rozhodla hanobit ich nicky a mena. Takou lahkou indiciou je pre mna aj skutocnost ze Havran ako editor nic nepodnika proti falosnym registraciam. Skratka, ked mlady laviciar nevie presadit svoj nazor v diskusii tak ciahne na vedro spiny.-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby
Autor: Peter X
26.01.2012, 09:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Do tohto pozania nevidim, mna na tento web pritiahol Janko K. Myslanov, a to bol fakt kvalitny autor, tak aj preto ma mrzi ze po jeho odchode kvalita tohto webu upadla. Nastastie stale tu pise dost autorov co stoja za precitanie. A to, ze sa tu do diskusii primiesalo dost hlupych zrejme velmi mladych ludi, je danou za slobodu prejavu na internete ktoru musime zniest. Je to tu stale ovela lepsie ako napr. na sme.sk, kde nepomaha ani ten pomerne dokonaly system hodnotenia, triedenia a rolovania prispevkov. Mne pride normalne, ked zistim, alebo si precitam ze niekto niekoku ukradil nick, napisat co si o tom myslim. Rovnako ako to napisem ked ma zaujme blog ci prispevok. Kazdy normalny clovek vie, ze kradnut zabehnuty nick je trapne. Obzvlast v Tvojom pripade, ja aspon mozem naivne verit ze niekto si tu poctivo chcel od zaciatku, pred prvym prispevkom, zaregistrovat nick, a zistil ze "PeterX" je volny tak konal. A potom zistil co za ubohosti tu bez registracie pisal PeterX a pise Peter X, a radsej odtialto hned a navzdy odisiel :)))
-
No neviem. Prvá vec čo si sem napísal bolo to, že sú tu samí komunisti. Na hrubý pytel hrubá záplata. Keď pre teba nie je problém tu špiniť prispievateľov, prečo by mali oni šanovať teba. A nemysli si, každý rozozná tie tvoje príspevky od toho falošného.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby
Autor: Tomas ..Husar
26.01.2012, 12:54 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
2 peet
Nebolo to prve a nepisal som ze vsetci.
Bohuzial komunisticky tu naozaj mysli vela ludi. Konkretne aj ty ked si sa okolo gorily pokusal vytvarat podobne konstrukty o vine a nevine ako Vysinskyj. Logika ze vsetci su vinni kym nejestvuje dokaz o nevine je uplne chora a popiera zaklady europskeho pravneho systemu.-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby
Autor: peet
26.01.2012, 13:57 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ty si očividne mýliš pojmy. Ja som nepísal o vine a nevine. Ja som písal o dôkaze viny, alebo neviny. To, že niečo nepovažujem za dôkaz neviny osoby X neznamená, že považujem osobu X za vinnú. To je logické, alebo snáď nie?
Len preto, že nie si schopný spracovať písaný text, obviníš niekoho, že je potenciálny vrah. Ale čo už. Pokračuješ v tejto svojej jazde od začiatku, tak sa nečuduj, že ti niekto hanobí nick.-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby
Autor: Tomas ..Husar
26.01.2012, 16:22 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
>... niečo nepovažujem za dôkaz neviny osoby
o to ide. v slusnej spolocnosti nemusia ludia dokazovat svoju nevinu. to je baza europskeho prava. porusovala ju napriklad inkvizicia a potom Vysinskyj. to ze ta pripodobim v sposobe vnimania viny a neviny k Vysinskemu neznamena ze si schopny aj inych skutkov ako Vysinsky. To by bola zbytocna generelizacia ktorej sa ja nedopustam.
za dalsie gorila nic nehovori o vine ci nevine, len o tom ze vacsina osob v nej zmienovanych bolo kupitelnych a cast bola takych, ze je s nimi tazka rec alebo su divny, alebo nekomunikuju.-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby
Autor: peet
26.01.2012, 21:07 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ale ja od nikoho žiadny dôkaz nežiadam. Ja som len reagoval na tvoje pindy o tom, že nás všetkých musí popučiť, že podľa gorily sa s Lipšicom a Paľkom nedá. Zatiaľ čo Chmelár šliapol do hovna. Pričom ti bolo predložených niekoľko príkladov, kde minimálne v prípade Palka bolo podozrenie na to, že niečo kryl.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby
Autor: Tomas .. Husar
26.01.2012, 21:47 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ale ved ja som len konstatoval, ze podla gorily sa s Lipsicom a ostatnymi neda. A ked sa ma niekto spytal na Chmelara, tak som povedal, ze pokial o Chmelarovi bolo v gorile a bolo v tom duchu ako o Lipsicovi tak je Chmelar z hladiska gorily v tej istej pozicii ako napriklad Lipsic.
Bez explicitnej otazky na moje vnimanie Chmelara by som sa o tom chlapcovi nebavil, lebo ma nezaujima. Podobne ako ma nezaujima do coho sliapol.-
toto je vlákno, kde si prvý spomenul Chmelára
Autor: peet
27.01.2012, 06:34 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Slovaci
Autor: trixo
03.01.2012, 12:02 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ved oni, ti, Slovaci, obcania, podtatranci, ci kto to je by sa uz mohli ozvat. Verim, ze sa ozvu... No... ved ja si pockam.
Gorila v pripade ludi ako Lipsic a Palko vyfucala
Autor: veteran
03.01.2012, 12:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Lavicovi mladenci a par lavicovych exotov, nemozu prehltnut, ze Gorila v pripade ludi ako Lipsic a Palko, ktori su ideovo konzervativne na opacnej strane, mozu byt Gorilou nepospineni. Napriklad Chmelar urobil dva kroky k politike a slapne hned do hovna. Raz do SDL s ludmi ako Migas a jeho opicou Devin Bankou, druhy krat do 99% rovno do gagora zbrojnej zoldnierskej particky. Je smutne, ze slusna Lavica sa tu nie je schopna zorganizovat a sformovat do slusnej politickej strany.
A o tomto sa celú dobu bavíme.-
Re: toto je vlákno, kde si prvý spomenul Chmelára
Autor: Tomas .. Husar
27.01.2012, 07:09 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
A co, aku yodpovednost mam ja ya to co napisal niekto iny?
-
Re: Re: toto je vlákno, kde si prvý spomenul Chmelára
Autor: peet
27.01.2012, 08:33 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ach jo. Ospravedlňujem sa. Kedže si reagoval na moju výzvu, tak som myslel, že si to, pod nickom "veterán" písal ty.
-
Re: Re: Re: toto je vlákno, kde si prvý spomenul Chmelára
Autor: Tomas .. Husar
27.01.2012, 12:56 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ospravedlnenie sa prijma.
Zasadne si v netovych debatach nepomaham pod rozlicnzmi nickmi. S vynimkou sme.sk kde ked je nejaka debata o fyzike a vycerpam prispevky.
-
-
-
Re: toto je vlákno, kde si prvý spomenul Chmelára
Autor: Armini
15.02.2012, 01:07 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Čítal si tú Gorilu vôbec?
Tvoja parta oportunistov (KDH) v tom slušne fičí...
Ak by si Gorile neveril, prípad Ďurkovského, ktorý sa hral na Krstného otca, je dostatočne známy.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Keby si pravdivo, poctivo, sebakriticky a autoterapeuticky pouzival jediny spravny a priliehavy nick Xepeche, ktory ti neodskriepitelne patri, nemal by si takyto problem. Ver mi, ze ten nick by ti nikto nekradol a nezneuzival.
-
nacelniku, tebe dam dobru radu:
ked sa budes nabuduce chciet vyjadrovat k zalezitostiam bledych tvari a udalostiam v kamennych tipy bledych tvari, skus pohladat nejake podobny pripad z tvojho pestreho zivota indianskeho nacelnika. Kedy sa stava ze sa bojovnik vydava za niekoho ineho, kedy sa nejake zviera na prerii snazi tvarit ako ine zviera? Za aku bytost sa zvery a bojovnici vydavaju?
Uvidis, ze je vela podobneho v chovani divej zvery a zneuzivatelmi cudzich mien. Porad sa s bojovnikmi z tvojej rady starsich a urcite si spomenu na pripady ked sa nejaky bojovnik vydaval za ineho. Take veci sa medzi cestnymi bojovnikmi nerobia a uchyluju sa k nim len muzi ktorych vlastny kmen vyhnal a zakal im pouzivat ich povodne meno kym nevykonaju hrdinsky skutok ktory im prinavrati meno.-
takyto smrdutý opossum nema pravo nazyvat sa bojovnikom! Je horsi, ako stara bezzuba squaw. houg!
-
... lenze ty svoje indianske meno zasadne odmietas pouzivat, namiesto toho pouzivas nejake smiesne a nic nehovoriace oznacenie bledych tvari.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby
Autor: Tomas. . Husar
25.01.2012, 15:45 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Nacelniku, mna moji predkovia vzdy ucili, ze si mam vazit tradicie nase, ale zaroven repektovat cudzie tradicie.
My blede tvare dostavame mena po narodeni a su zapisane v dome stareho bieleho otca, Vy cerveni bojovnici si Vase mena zasluhujete nejakym hrdinskym cinom a siria s vasimi skutkami po preriach. Preco by sme si nemohli nacelniku vazit nase tradicie navzajom?
-
-
-
Re: Re: Re: Re: Re: Volby
Autor: Peter X Nacelnikovi
25.01.2012, 16:10 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Nacelnik, tak to si poprosim vysvetlenie preco si niekto iny zaregistroval moj nick "PeterX", ktory som pouzival roky, az kym to pred tyzdnom uz neslo. A to este mam v porovnani s Tomasom to stastie, ze ten teenager co ma teraz registraciu na "PeterX" nevypisuje nejake blbosti typu "volme SMER" a nerobi mi tu hanbu.
-
A ty mas v rodnom liste napisane Peter X? Co si rodina Malcolma X ...
-
Je to preto, lebo si este neurobil ziaden charakteristicky cin hodny bojovnika a nemas jedinecne indianske meno, ako ma napriklad Xepeche. Oznacenie bledych tvari "PeterX" je nic nehovoriace a moze ho mat kazdy prislusnik vasho kmena.
Je to nieco podobne, ako ked prisli blede tvare na ohnivom koni na nase uzemia a priviezli so sebou stada svojho dobytka. Aby vedeli, ktory kus do ktoreho stada patri, oznacili si ich svojim znakom pomocou zeraveho zeleza.-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby
Autor: Peter X
26.01.2012, 09:14 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Vdaka obom Vam, pobavili ste ma :), pre toto tu rano chodim :)). Pekny den Vam zelam!
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby
Autor: Tomas .. Husar
26.01.2012, 11:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
nacelniku,
snazne ta prosim pamatlivy vsetkych hrdinskych skutkov co si sa v svojom plodnom zivote dopustil aby si sa choval ako hrdinsky bojovnik a nie ako bezzuba squaw co si nevie zapamatat ani ako sa volaju jej papoose. Ja ta tiez oslovujem tvojim titulom, takze prosim ak so mnou chces hovorit, pouzivaj moje meno.
Poznam dost cervenych bojovnikov aj bledych tvari co respektuju moje meno a nemam jediny dovod sa bavit s nejakym smradlavym skunkom co si nevie uctit svojho priatela.
Howgh-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby
Autor: Náčelník
26.01.2012, 11:51 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
ale ved ja pouzivam tvoje meno, Xepeche. Preco by ti ho inak Rada starsich udelila, keby sme ho nechceli pouzivat? Ako som si vsimol, celkom sa uchytilo a zacali ho pouzivat nielen bojovnici inych kmenov, ale aj ostatne blede tvare z tohto JTT vigvamu.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby
Autor: Tomas .. Husar
26.01.2012, 11:57 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Pipenko, necakaj, ze na teba budem niekedy v buducnosti reagovat.
Ked ti bohuzial nie je dane pochopit slusnu poziadavku, musim ti to povedat natvrdo: "Neobtazuj ma viac tvojimi kydmi"
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pán Michal Havran ml. je celkom zručný pisateľ. Všetka česť. Škoda len, že sa občas vyplače na nesprávnom hrobe:)
-
m.
Autor: sdku nikdy som nevolil ani nebudem, je to ...
03.02.2012, 20:50 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
strana najväčších vlastizradcov, farizejov, korupčníkov a rozkradačov národného majetku. Lídri sdku jednoznačne skončili v politike po tom, čo kauza gorila vyšla na verejnosť. Fuj, hanba. Takýchto politikov vyhnať z krajiny je málo. Nikdy som nevolil takýchto skorumpovancov a ani nebudem, sú to zapredanci , ktorí rozrabovali našu krasnu krajinu. Fuj, hanba.
-
tento článok nestál za moc. (Sorry, inokedy sa tu nájdu i zaujímavé veci.)
Myslím, že tu nie je veľa ľudí, ktorí by za SDKÚ ronili krokodílie slzy. Je možné zájsť vo vašich analýzach trocha hlbšie, prekročiť apológiu istej vulgárne mafiánskej strany a jej prípadných pravičiarskych klonov a hybridov?
Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872
Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.
Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist

