Tak je.
Výber z blogov
Eurozóna – menšia a menej demokratická
Každým dňom Európska únia nalieha čoraz nástojčivejšie na grécku vládu a parlament, aby prijali ešte drastickejšie úsporné ...
[Joachim Becker]
YANIS VAROUFAKIS: Spravodajstvo o kríze eurozóny – Lekcie z gréckeho frontu
Krach z 1929 a následná Veľká hospodárska kríza nás mali naučiť dôležitú vec: že kaskádovitý pád ako súkromných, tak verejných ...
[Kriteko]
Diskusia k článku:
Pred štrajkom, po štrajku
-
-
Suhlasim
-
-
Analýza Ľuby Kobovej je veľkou výzvou sociálnemu mysleniu a aktivizmu na Slovensku.
-
tie zeny si zasluzia nasu uctu
-
Luba,
clanok je skutocne velmi dobry, plny zaujimavych informacii, ktore sa dosial inde neobjavili - urcite to stalo kopu prace.
Jedine, s cim nie celkom suhlasim, je optimizmus, pokial ide o bezprostredne vysledky strajku. Ano – to, co hencovske robotnicky vybojovali (ale hlavne: ako to vybojovali), znamena jednoznacne krok vpred. V tomto zmysle je to milnik v modernych dejinach slovenskeho priemyslu.
Lenze svojim vitazstvom paradoxne dali sefovi do ruk dalsi nastroj. Cast vybojovaneho zvysenia miezd je naviazana na dochadzku a plnenie noriem, co je samozrejme velmi ucinny sposob, ako ludi na pracovisku rozdelovat. Je skoda, ze neziadali jednoducho plosne zvysenie miezd, bez akychkolvek iluzii o "spravodlivej mzde za dobre odvedenu pracu". (Mimochodom, nie je mi celkom jasne, ci sa priplatok za dochadzku pri jej nesplneni strhava len jednotlivcovi, alebo rovno celej smene ci timu. V niektorych automobilkach to tak maju. Ktovie, ako je to v Hencovciach – ak sa trest netyka len jednotlivca, tym horsie pre toto vitazstvo.)
Zaroven je trochu smutne, ze tento milnik, najvacsi strajk na Slovensku za poslednych dvadsat, ale mozno aj ovela viac rokov, priniesol zvysenie mzdy o 20 €. Otazka je, aku ulohu zohrali vo formulacii poziadaviek (a v ich vyjednavani) kovacki byrokrati a ci sa medzi proletarkami neozyvali aj neposlusne hlasy, ziadajuce viac. To by bolo fajn zistit. No podla toho, co viem priamo z Hencoviec, boli s vyjednanym zvysenim zrejme spokojne aj samy robotnicky.
Podla mna je zrejme, ze tento boj mal svoje prednosti, ale aj limity, ktore musime kritizovat – teda ak to s triednym konfliktom myslime vazne a nechceme strajk v Hencovciach brat len ako "zaujimavu vec" hodnu sociologickych vyskumov, pripadne ako nieco, co momentalne hra do karat "lavicovym" (radoby-)politikom.-
Ahoj Juro,
prepac tuto neskoru reakciu, tu su nejake poznamky k Tvojim.
Suhlasim, to na dalsie podmienky neviazane zvysenie miezd sa nam skutocne nezda byt velke. Ale podstatne sa mi vidi byt to, co sa dostavalo na verejnost vo vypovediach vyjednavajucich siciek a odborarov a o com pises aj Ty na zaklade informacii od kontaktov, ktore v Hencovciach mas: sicky su s vysledkom svojho boja spokojne. Nateraz, dodavam ja.
Co sa tyka toho, ako strajk chapat. Jasne, treba sa pozerat aj na limity strajku. Ale myslim, ze tieto veci treba naozaj „seriozne“ skumat. To, co som napr. spravila ja, sa – hoci sa to tak na JtT ujalo – neda nazvat analyzou, je to skor pokus o pochopenie na zaklade sprostredkovanych informacii. Jednoducho tu treba vyskumnicky a vyskumnikov zo socialnych vied, ktore a ktori sa tymto budu zaoberat, budu sa zhovarat s aktermi a pod. Myslim, ze prave tie a ti – pokial budu dobre teoreticky a metodologicky podkuti – budu vediet dat dobry opis toho, ake su, boli, moznosti aj limity strajku.
Do karat ktorym lavicovym radoby-politikom strajk hra? Na videach bolo vidno jedine Brana Ondrusa zo Smeru. Mozno som to nezachytila, ale nezdalo sa mi, zeby sa k strajku vyjadrovali politici a politicky, ci uz z opozicie alebo koalicie. Ak ano, budem zvedava linky.-
Ľuba,
vôbec si nemyslím, že "seriózne skúmanie" triedneho konfliktu treba nechať na podkuté expertky, výskumníčky z oblasti sociálnych vied. Rovnako si nemyslím, že konflikt samotný treba delegovať na expertov na sociálny zmier, odbory, ako to žiaľ (áno, žiaľ, pretože je to podľa mňa ďalší z limitov tohto boja a ani úspešnejší výsledok vyjednávania by na tom nič nezmenil) urobili robotníčky v Hencovciach.
Obávam sa, že kým budeme napr. k ženám z hencovských fabrík pristupovať ako k "aktérkam", s ktorými sa treba zhovárať, aby sme im potom (ak to trošku preženiem) mohli v odbornej stati vysvetliť, čo to vlastne urobili a aký to má význam, ďaleko sa nedostaneme. Neviem, ako takéto skúmanie môže prispieť k tomu, aby sa skúsenosť z boja v Hencovciach rozšírila tam, kam patrí, teda nie do zborníkov, ale na iné pracoviská. Neviem, aký iný záujem môžu akademici a akademičky (_ako_ akademici a akademičky) mať na takomto skúmaní, okrem toho, že je to – ako som už napísal – "zaujímavá vec". Implicitný predpoklad prístupu, ktorý načrtávaš (resp. ktorý za tým chcem teraz vidieť ja), je rovnaký, ako v prípade odborárskeho manažovania triedneho konfliktu: je tu neschopný (ustráchaný, ubiedený, ponižovaný, vykorisťovaný) aktér, ktorého musia experti zvonka vodiť za ručičku – či už pri organizovaní boja, alebo pri produkcii nejakých znalostí o ňom. (Nehovoriac o tom, že "akademicko-kapitalistická" pôda, na ktorej u nás spravidla prebieha spoločenskovedný výskum, je spojená s množstvom ďalších úskalí, o ktorých Ty vieš i píšeš oveľa viac ako ja.)
To, samozrejme, neznamená, že sa problematikou netreba "seriózne" zaoberať, t. j. s primeraným teoretickým či metodologickým zázemím. Ani to nevylučuje, že túto prácu budú robiť ľudia, ktorí zároveň pôsobia "v akadémii". Len si nemyslím, že _ako akademici_ v tom môžu vykonať niečo zásadné.
Dobrým a z viacerých dôvodov priam typicky slovenským príkladom toho, na čo narážam, je spomínaná štúdia o pracovných podmienkach v textile na severe Slovenska. Je veľmi zaujímavá potiaľ, pokiaľ kurzívou reprodukuje výpovede robotníčok a manažmentu. Lenže v momente, keď sa v texte začína uplatňovať "expertíza" jeho autoriek, skĺza do záverov, ktoré sú (hoci to tak na prvý pohľad nemusí vyzerať a samy autorky si to tiež sotva uvedomujú) protikladné záujmom samých robotníčok a pravdupovediac trochu tragikomické:
"Skúmané firmy teda ešte nemajú takú vyspelú firemnú kultúru, aby uplatňovali systémové opatrenia či praktiky, ktoré by starším pracovníčkam vytvárali primerané pracovné podmienky a prispievali tak k udržiavaniu ich fyzického a psychického zdravia."
Radšej nespomínam naivné "fair trade" závery štúdie, ako vystrihnuté z deväťdesiatych rokov.
Pokiaľ ide o ľavičiarov, ktorí sa na Hencovciach chceli priživiť, mal som okrem Braňa Ondruša na mysli napr. obskúrne zoskupenie s názvom "Socialistické hnutie" alebo SZM. No aj jednotlivcov, u ktorých sa záujem o to, čo sa deje vo fabrikách, prebúdza len vtedy, keď niečo z toho ukážu v televíznych novinách – dovtedy sa na stránkach webzinov venujú len dôležitým ľavicovým kauzám, ako sú podpora Chavéza a palestínskych nacionalistov alebo polemiky proti Týždňu.-
Nastojenim na potrebe socialno-vedneho skumania som chcela povedat to, ze bez neho sa mozeme o tom, co sa deje, naozaj len dohadovat. Asi kazda vyskumnicka a vyskumnik - pokial im nejde len o nejake sialene „rocne hodnotenie doktoranda“ (teraz som to vyplnala, preto tento velmi specificky priklad) alebo o ziskanie bodov za publikacie ci vystupy na konferenciach preto, aby sa udrzali na svojom pracovisku - sa musi pytat, na co je to, co robi, komu to sluzi, comu to pomaha, co to zase znemoznuje.
Rozumela by som aj takej motivacii, ak by niekto dajme tomu chcel robit skumanie mobilizacie v tomto strajku v prvom rade preto, aby tuto konkretnu mobilizaciu porovnaval s inymi a vyvodzoval by z toho dosledky pre ucel potvrdenia alebo vyvratenia nejakej teorie mobilizacie. Chapem, ze toto Tvoju predstavu o cieli sirenia bojov na pracoviskach nenaplna. Ale je to legitimne v ramci pohybu toho vyskumnika ci vyskumnicky vo vlastnom akademickom poli. To zaroven nevylucuje, ze by vyskumnicka ci vyskumnik museli akterky vnimat ako tie, ktorym treba nieco vysvetlovat. Mozu ich povazovat za celkom schopne. Ale miesta posobenia vyskumu a miesta nejakeho politickeho zapasu mozu vnimat ako celkom oddelene. Mozeme sa pytat, co je vaecsi problem, ci vyskumnicka, ktora sa na „svoju“ akterku pozera ako tu, ktorej chce nieco vysvetlovat, alebo ta vyskumnicka, ktora sa o nu po „zbere dat“ vonkoncom nestara. Pre mna je problematickejsia druha pozicia. Ak sa uz totiz s akterkou chces rozpravat o svojom rozumeni jej situacii, uz sa bavite a mozete spolu nesuhlasit a to je predsa len lepsia vychodiskova pozicia pre uvedomenie si svojho miesta v konkretnom politickom boji.
Vela vyskumov - najmae tie, ktore zahrnaju ucast vyskumnicky ci vyskumnika (nechce sa mi napisat „zucastnene *pozorovanie*”) - sa snazi byt s ludmi, s ktorymi sa vyskumy realizuju v kontakte a „vysledky“ im ponuknut na diskusiu a pre ich vlastnu potrebu. Na jednej strane tieto vyskumnicky a vyskumnici celkom urcite funguju v ramci svojho akademickeho pola so svojim pravidlami (v ktorom ocakavaju odmeny), ale snazia sa byt v miestach svojho vyskumu politicky aktivni a teda chapat ich aj ako miesta nejakeho zapasu a svoj vyskum ako jeho sucast.
Ad studia o sickach na severnom Slovensku: Myslim, ze aspon niektore z autoriek si - uz - uvedomuju jej limity.
Ad lavica: Ano, niektore organizacie su uzasne medialne zrucne a svoju existenciu vedia vynikajuco zaznamenavat a takto predavat dalej. Aj v pripade hencovskeho strajku to tak bolo. Hm, to, ze zavladlo nejake „nadsenie zo strajku“ je podla mna pochopitelne. Ako sa na tom kto „prizivuje“, ci co z toho robi, nechcem komentovat. Je mi to trochu jedno - debaty o tom, "co (na lavici) robit" a kto je na to najviac povolany su nekonecne. Jedine, k comu pridu, je to, - excuse my French -, kto ma v tom-ktorom momente vaecsi penis. Mne sa videlo byt dolezitejsie aspon nieco z toho, ako sa strajk dial, zacat chapat. Inak by moj „strajkovy entuziazmus“ asi metamorfoval do „post-strajkovej depresie“.
-
-
-
-
musim uznat ze vdaka takymto clankom ide uroven tohoto portalu hore. Vsimnite si ze sa to dalo bez nejakeho vyrabania "neoliberalov". Tieto oznacenia sa vam vracaju v podobe "komunistov" a "bolsevikov".
-
Keby ti tí komunisti a boľševíci chceli na nose vyrásť,ty pošahaný neoliberál.
-
vedlajsim efektom senility je hostilita?
-
Áno máš pravdu,mal by si s tým urýchlene niečo urobiť,kým ti to neostane na trvalo.popros kamošov,nech ti pomôžu.Hlavne večer sa pozri do zrkadla.
-
-
-
aky požič, taký vráť
-
-
Ja som citlivy na realie, takze by som sa spytal autorky, odkial ma udaj, ze hencovske firmy vlastni spolocnost Vignoni, ked podla ORSR Vignoni je konatelka, cize Daniela Vignoni je zastupcom spolocnosti.
konateľ
Daniela Vignoni
Via Caruso 34
a Castel Goffredo (Mantova) 460 42
Talianska republika
Vznik funkcie: 17.09.2009
Mirko Bernuzzi je pravdepodobne vyrobny riaditel, podla The Daily.sk
Inak je to stale "kontakt", ako napr. tu:
POMPEA SERB doo
Krusevacki put bb
37220 Brus
tel: +381 37 826 176; 826 878
fax: +381 37 826 785
e.mail: pompeaserb@pompea.com
Contatto: Mirko Bernuzzi, direttore
Partecipazione italiana: 100%
Attivita’: produzione intimo, calze
Vlastnikom POMPEA SERB doo je Pompea S.p.A., vlastnikmi KALI AGRO s.r.o. a SLO.VI, s. r. o. je EUROVI s.r.o. a tu vlastni akciovka OTIS INTERTRADE S.A.
OTIS bol zalozeny 2009 a talianska Pompea S.p.A. v roku 1996. To ze Bernuzzi ma nieco so srbskou spolocnostou je z r. 2007. Su urcite tieto dve spolocnosti vo vlastnickom vztahu, alebo ide trosku iny vztah, ak vobec nejaky?
Tiez by ma to zaujimalo, pretoze talianska POMPEA je trochu ine kafe. A toto u nas mi stale pripada ako bomba kseft a ten Mirko sa asi trhol od POMPEA, kde bol manazerom a presiel k OTIS. (Ak je citovany Mirko v srbskom letaku ten isty Mirko ako ten nas.)-
Musím reagovať.Takto funguje väčšina firiem kapitalistického sveta.Nikto nevie,kto založili,kto je majiteľ,kto riaditeľ,manažér.Existujú nastrčení predsedovia predstavenstiev za dobré tantiemy,ďaľšie figúrky,biele kone atď.Mutné vody,ktoré nevyčistí ani hospodárska kriminálka.Prelievanie,tunelovanie,prevody,prepisy,predaje,kúpy.Využitie aparátu,symozrejme povoleného zákonom.preto sú tie zákony pre nich a nie pre robošov.Na margo k odborárskej administratíve.Nepoznám Machynu,ale je to jediný akcieschopný praktický človek,bez ktorého by nebol ani tento štrajk.A pýtam sa,prečo je potrebné štrajkovať,prečo tí dobrí,zlatí a chápaví kapitalisti nevedie na prvýkrát dať ľuďom to,čo ím patrí?.Lebo skúšajú,ako môžu ľudí okrádať,čo im kto dovolí a potom krvopotne vyjednávajú,chudáci prichádzajú o časť ziskov,človek by sa nad nimi rozplakal.
Ak si Radičová neobliekla punčošky,tak je nevzdelaná nána,lebo ešte aj muži vedia,že,že sa to nesluší ani v našich končinách a nie len v prítomnosti kráľovnej Alžbety.-
Mne sa zda najpravdepodobnejsie, ze ti "nasi" to su odtrhnuti od renomovanej talianskej firmy Pompea cez osobu Mirka. Zacitili, zeby mohli nieco trhnut na trhu. Nedocital som sa nikde, ze by nasi vyrabali nejaku prestiznu znacku, co by asi Pompea neopomenula.
Este je moznost, ze to spiskala talianska Pompea, aby si spravila paralelnu firmu na neznackovy tovar. Ale pochybujem.
Podla mna to autorka zamotala, ked nasich spojila s etablovanou talianskou firmou, ktora investovala na balkane a kde sa skutocne v roku 2007 nachadzal Mirko v jednej tovarni ako vyrobny riaditel.
Presne zaradit subjekty je jednak vecou korektnosti, co zase vplyva na prestiz tohoto servera a jednak je to dolezite na posudenie "kvality" investicie na Slovensku. Ako sa pise, praca vo mzde...
Co sa tyka tvojej vyhrady, tak beznemu cloveku stacia aj klebety a kto to potrebuje vediet tak si najme detektiva... Ale isteze by transparentnost firiem nezaskodila. Cudujem sa statom, ze to nereguluju, ale asi niekto silnejsi to nechce dopustit.-
Mily Peter,
o tom, ze talianska rodinna spolocnost Vignoni VMC s.r.l (www.vignoni.net) je kapitalovo angazovana v hencovskych firmach, si mozete precitat napriklad tu:
http://korzar.sme.sk/c/4711005/damske-pancuchy-z-humenneho-nadalej-na-trhu.html
http://firmy.etrend.sk/firmy-nefinancny-sektor/humenne-laka-polohou-priemyselnym-komplexom-a-lacnou-pracovnou-silou.html
V tomto dokumente slovensko-talianskej obchodnej komory sa o VSK v Humennom (odkial bola cast prevadzky presunuta do Hencoviec) pise ako o "clenovi skupiny Vignoni":
http://www.camitslovakia.sk/Modules/Magazine/Files/2010-05-21-10-51-27_it.pdf
Tu je sprava o strajku z talianskych novin, ktora hovori o Vignoni ako o vlastnikovi oboch hencovskych firiem:
http://osservatorioitaliano.org/read.php?id=63382
Ak tomu venujete dalsich pat minut, najdete niekolko dalsich podobnych zdrojov.-
sicky, feminizmus a Dev.n. Ves
Autor: M. Stefanovic
04.09.2010, 23:47 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
praca siciek bola nedocenenena zrejme vzdy. Sicky som si ako laik sem tam mylil s krajcirkami, ale je tam výrazny rozdiel. Krajcirka na rozdiel od sicky, ktora len obsiva a prisiva latku aj kreuje a musi mat slusny vkus.
Za dobry postreh povazujem, ze feministky si ocividne pracu nizko platenych zien takmer vobec nevsimaju. Preco by aj? maju subtilnejsie a elegantnejsie problemy.. Uz davno som vyslovil nazor, ze feminizmus v strednej a vych. Europe, cize v priestore draveho "realneho kapitalizmu" nema velku sancu. jednoducho kvoli tej realite. No rovnako su na tom cinski muzi a zeny povedzme v Taliansku. nemaju cas skumat, kto komu ma ci nema otvorit dvere, alebo ci zena ma viest napr. restauraciu. najlepsim prikladom su mlade televizne moderatorky. Tie su podla vsetkeho s karierou a zivotom spokojne a ich sukromie a zabavky ci modny vkus su davane takmer za priklad. Feminizmus ostatnych rokov je prikladom toho, ako je vsetko a teda aj izmy podmienecne. ak feministky chceli svoje postoje a nahlady rozsirit, tak prehrali uplne. Anglic. kralovna ci americ. ministerka zahranicia sa drzia bontonov platnych aj pred sto rokmi. Nezmenilo sa teda okrem mobilov v podstate nic.
To co sa stalo v Dev. n. Vsi a reákcie ludi treba posunut do roviny, ako hladat riesenia a predchadzat konfliktom. nie, ako hadzat na niekoho vinu. napr. na nejake etnikum.-
Mily M. Stefanovic,
Nuz, nie je to celkom tak, zeby si feministky na Slovensku nizko platene zeny vobec nevsimali. Prikladom moze byt napr. v texte citovana studia o praci siciek na severnom Slovensku. V publikacii Tu a teraz http://www.ivo.sk/4939/sk/aktuality/tu-a-teraz-sondy-do-zivota-zien-45-, ktoru vydalo IVO, je aj sprava z vyskumu zien migrujucich za pracou. Dalej, Aspekt vydal dve publikacie, ktore sa zaoberaju aj mizernym postavenim uciteliek a ucitelov na zakladnych a strednych skolach http://www.ruzovyamodrysvet.sk/chillout5_items/1/0/3/5/1035_fd805f.pdf a http://www.aspekt.sk/download/rodovy_pohlad_na_skolstvo_lom_web.pdf . Vydal aj publikaciu o rodovej ekonomike http://www.aspekt.sk/download/spravodlivost_v_rodovych_vztahoch_web.pdf , usporiadal konferenciu o rodovej a feministickej ekonomike a na konci tohto roka z nich vyda aj publikacie. Olga Pietruchova sa venovala problematike hospodarskej krizy http://www.aspekt.sk/aspekt_in.php?content=clanok&rubrika=25&IDclanok=602 . Je tu aj casopis Aspekt (vychadzal 1993-2004) http://www.aspekt.sk/casopis.php , v ktorom mozno najst relativne velke mnozstvo clankov z marxistickej teorie.
Pravdou ale je, ze nejaka sustredenejsia cinnost – podobna kampaniam za moznost volby ci pomoc obetiam nasilia pachaneho na zenach – , ktora by prave pracu tematizovala ako hlavny problem, neexistuje. Tam aj smerovala moja otazka na postoj feminizmu ku kapitalizmu, ktoru ocenujete.
-
-
jura, a vy ste cital, co ste mi poslal?
Sprava z Korzara obsahuje chybu, firmu VSK, s.r.o. nezalozila firma V.M.C., s. r. l., Castel Goffreda, ale firma VIP S.R.L.
Nic sa tam nepise, zeby mali vlastnit dve predmetne strajkujuce firmy.
Vid. ORSR, co j jediny relevantny pravny dokument a netreba ho ignorovat.
http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=8540&SID=8&P=1
Jedine, zeby sa medzi tym VIP premenovala na VMC a nebolo to nahlasene na nas register. Ale kedze sprava je z roku 2000 a medzi tym prebehli na registri zmeny, tak ide skor o chybu.
Ta ista chyba je v eTrende.
Odkaz z obchodnej komory hovori nieco relevantnejsie, ze VSP je clenom "skupiny Vignoni" a kupila v Hencovciach priestory.
Podla ORSR spolocnosti KALI AGRO a SLO.VI kupila firma EUROVI a tu predtym kupila firma OTIS INTERTRADE S.A. a to je akciovka registrovana v Luxemburgu.
Ziadnu "skupinu Vignoni" a ani firmu Vignoni nepozname. Ale oslavne clanky mozu byt aj o tom, ze rodina Vignoni ma akcie spolocnosti OTIS a tak ma dosah na hencovske firmy, kde je konatelkou Daniela Vignoni a sucasne je nejaky Stefano Vignoni konatelom vo VSK, takze zase bude v pozadi rodina Vignoni. Kazdopadne VSK nekupilo Hencovske firmy.
Stvrty odkaz asi ukazuje, kde nastava chyba, pretoze je asi spoplatneny a noticka hovori, ze "Pracovníci tvrdia, že taliansky vlastník oboch firiem, Vignoni...". Rodina ? Firma ?
Cize:
Hencovske firmy su novou strukturou, ktore koncia v Luxemburgu vo firme OTIS a vyznamny akcionar je rodina Vignoni. Vignoni nie je firma, ale rodina.
Rodina Vignoni vlastni aj firmu V.M.C. srl
http://www.paginegialle.it/vmc-srl
Cize nejde o firmu Vignoni VMC, ako ste si to vypisal a uviedol odkaz na vignoni.net. To je stranka znacky "Vignoni, pancuchovy tovar".
Na nakup humenskej firmy VSK nepouzila VMC, ale zalozila sa talianska firma VIP, ktora bude asi len poboxom.
Firma VSK nekupovala ziadne prevadzky v Humennom.
Mirko Bernuzzi pracoval ako vyrobny riaditel v Pompeo Serbia, ktoru vlastni firma Pompeo a vztah medzi rodinou Vignoni a Pompeo som nenasiel. Dnes mirko pracuje asi pre Vignonovcov, pretoze sa spomina vo Fabii.
Cize respektujem to, ze za Humennym aj Hencovcami je rodina Vignoni. Rodina, nie firma Vignoni ! Majitelom nie je osoba Vignoni, ale splet firiem, rovnako, ani Mirko nie je majitelom, ci konatelom vo firmach na SK. S Pompeo asi nemaju spolocne nic. Urcite nie s Pompeo Serbia. Firma VSK nie je v pravnom vztahu s Hencovcami. Mozno kupili nejake nehnutelnosti, ale urcite nie su podielnikmi v obchodnych spolocnostiach. VSK nie je spoluvlastnena cez VMC, ale cez VIP, ktorej dalsie vztahy s Vignoni nepozname, ale urcite su.
A tak isto plati zaver, ze struktura Vignonovci (zatial nepreukazani, ale velmi pravdepodobni akcionari) - OTIS -EUROVI - Kali Agro + SLO.VI je prilis cerstva a pravne, ci danovo oddelena od rodinnej firmy VMC, co vyvolava opravnene pochybnosti o tom, na co to cele je dobre. Napada ma moznost, ze Vignoni nechceli robit veci cez VSK, pretoze tam su spolumajitelia s CHEMESom a mozno im CHEMES vypol prud... No ale stale maju po ruke svoju rodinnu VMC, tak naco novu, uplne nezavislu strukturu?
Takze toto by asi mohol byt upresneny zaver, nie? O to mi islo. No nic, sme še zabavili, idem nieco robit.-
Mily Peter,
Personalne prepojenie firiem VIP s.r.l. a VMC s.r.l. na rodinu Vignoni je Vam, zda sa, jasne. Pokial ide o obchodny nazov Vignoni, vsimnite si na webovej stranke (www.vignoni.net) fotografie sidla, kde je jasne vidiet logo VMC. Na webe sa viackrat o firme pise ako o "VMC - Vignoni". Ta stranka je podla viacerych talianskych zdrojov jedinou oficialnou strankou VMC s.r.l. Kontaktne udaje domeny (zistene cez whois) vedu k osobe menom Simone Vignoni. Sama firma, hoci v jej oficialnom nazve nefiguruje slovo "Vignoni", pod tymto nazvom vystupuje. Teda nie je to tak, ze som si to ja "vypisal" ;).
Pokial ide o vztah humenskej VSK, Vignoni a hencovskych fabrik, nasledujuce dve spravy su celkom zaujimave:
http://www.podvihorlatskenoviny.sk/admin/data/1251876810_news.pdf (strana 2)
http://www.podvihorlatskenoviny.sk/admin/data/1261345030_news.pdf (strana 5)-
Tak ano. V prvom prispevku sa pise, co som tiez predpokladal, ze VSK uz nechce robit s Chemesom. V druhom je uz nieco konkretnejsie, ze stahuju vyrobu a odbyt. Je mozne, ze pri rozsirovani vyroby zacina zaostavat expedicia, co zvecsa znamena mala baliaren a malo kamionovych bran. Pokial dlho a rucne balia plus dlho kompletuju kamion, nevybavia paralelene viac zakazok, ak maju iba jednu branu.
Asi v novom priestore maju uz dve...
Vignoni, nevignoni, dolezite je aby sa na Slovensku oddelene vnimalo, ktora abstraktna osoba (sro, as) je pravny vlastnik, kto ma obchodne podiely, kto je konatel a kto riaditel. Toto vsetko ludom splyva dokopy, v ludovom podani je zisk z sro moj a zdanenie kapitalovych vynosov je dvojnasobne zdanenie, co je vsetko blbost, a tak by bolo dobre, aby aj novinar presne rozlisoval vsetky kategorie. O to mi ide.
Nastastie je v clanku napisane, kto je riaditel. A ten nastastie hovorui, ze skupina sa preskupuje... teda z (konecnej v retazci) VMC to ide na konecnu akciovku v retazci (OTIS) v danovom raji. Aj tak še da.
Inak, Vignoni akokeby spadli z Marsu. Doprava zamestnancov sa da riesit dohodu z SAD o posilneni linky. Ak SADecku prinesu ludi do autobusu, SAD sa urcite nebude tvarit, ze nie.
Tak isto sa da zabezpecit doprava externe, prenajatim vodica a autobusu, ale to by bol nedanovy naklad. Povedzme, ze to je nejakych 80.000 mesacne. Este by si mohli priplacat zo socialneho fondu, ale to by zase zdanovali ako prijem zamestnancom.
Ehm, ak ste KPK pre Hencovce, tak asi viete viac. :)
-
-
-
-
Mily Peter,
Ano, mozno som rychlo usudila cez osobu Mirka Bernuzziho na to, ze firmy na Slovensku a srbska Pompea patria k tej istej materskej firme v Taliansku. Zviedlo ma k tomu opakovane konstatovanie novin, ze Bernuzzi – ktoreho som v clanku oznacila za konatela firiem – je ich majitelom.
Ak aj vecne spojenie Pompea a hencovskych firiem nie je spravne, myslim, ze pravdivym bude to, co som uvedenim prikladu Pompea Serb chcela naznacit. Ze firmy idu za lacnou kvalifikovanou pracovnou silou, statnymi podporami, lahkymi moznostami pristupu na nove trhy z roznych krajin. A urcite je zaujimave, ze im v tom napomahaju taky – nazvime to – „mobilny manazeriat“, ktoreho sucastou nepochybne je aj Mirko Bernuzzi.-
To nepopieram. Zo sporu o to, kto je kto a kto koho vlastni prave vyplyva, ze Vignoni sa skor dali na krive, spekulativne a daneobchadzajuce chodnicky.
-
-
-
-
-
Od 1975 až podnes hospodárstvo vzrástlo o 70 percent, avšak príjmy narástli len o 20 percent. Skoro celý prírastok bol rozdelený medzi horných 10 %.
:: profesor Stephen Cohen z Berkeley -
Bol to profesionálne organizovaný štrajk tých čo už nemali čo stratiť.Chránili to najpodstatnejšie.Ľudskú dôstojnosť.Za všetkých v tejto krajine.Prečo? Kto sa kedy verejne spýtal kam idú štátne dotácie z daní aj tých najmenej zarábajúcich na základe rozhodnutia štátnych inštitúcií? Aké pracovné miesta sa vytvárajú aaké sa ochraňujú v záujme udržania zamestnanoti?Práca,ktorá neuživí rodinu musí zaniknúť.Kde je kreativita slovenských podnikatelov,aby vytvárali zmysluplné pracovné miesta?Kde je rozum politikov,ktorý by mali vedieť,že akékoľvek dotované miesta skôr alebo neskôr zaniknú,len čo skončí štátom posvätená výhoda.Hencovské ženy sa zapíšu do novodobej historie tým,že konečne povedali Nie,za takéto ponižujúce podmienky.Slovenské šikovné ruky žien nemajú obsluhovať smiešnych tiež podnikateľov hoci z talianska.
-
Bol to profesionálne organizovaný štrajk tých čo už nemali čo stratiť.Chránili to najpodstatnejšie.Ľudskú dôstojnosť.Za všetkých v tejto krajine.Prečo? Kto sa kedy verejne spýtal kam idú štátne dotácie z daní aj tých najmenej zarábajúcich na základe rozhodnutia štátnych inštitúcií? Aké pracovné miesta sa vytvárajú aaké sa ochraňujú v záujme udržania zamestnanoti?Práca,ktorá neuživí rodinu musí zaniknúť.Kde je kreativita slovenských podnikatelov,aby vytvárali zmysluplné pracovné miesta?Kde je rozum politikov,ktorý by mali vedieť,že akékoľvek dotované miesta skôr alebo neskôr zaniknú,len čo skončí štátom posvätená výhoda.Hencovské ženy sa zapíšu do novodobej historie tým,že konečne povedali Nie,za takéto ponižujúce podmienky.Slovenské šikovné ruky žien nemajú obsluhovať smiešnych tiež podnikateľov hoci z talianska.
-
Bol to profesionálne organizovaný štrajk tých čo už nemali čo stratiť.Chránili to najpodstatnejšie.Ľudskú dôstojnosť.Za všetkých v tejto krajine.Prečo? Kto sa kedy verejne spýtal kam idú štátne dotácie z daní aj tých najmenej zarábajúcich na základe rozhodnutia štátnych inštitúcií? Aké pracovné miesta sa vytvárajú aaké sa ochraňujú v záujme udržania zamestnanoti?Práca,ktorá neuživí rodinu musí zaniknúť.Kde je kreativita slovenských podnikatelov,aby vytvárali zmysluplné pracovné miesta?Kde je rozum politikov,ktorý by mali vedieť,že akékoľvek dotované miesta skôr alebo neskôr zaniknú,len čo skončí štátom posvätená výhoda.Hencovské ženy sa zapíšu do novodobej historie tým,že konečne povedali Nie,za takéto ponižujúce podmienky.Slovenské šikovné ruky žien nemajú obsluhovať smiešnych tiež podnikateľov hoci z talianska.
-
fyi, update: Odborárska predáčka: „Šikanujú ma“ (Hospodárske noviny, 7. 9. 2010)
Autor: lubakoba
07.09.2010, 17:19 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
A je tu aj pokracovanie - o tom, ako sa ne/menia vztahy medzi zamestnankynami a zamestnavatelmi: http://hnonline.sk/podniky/c1-46291440-kauza-hencovce-odborarska-predacka-sikanuju-ma :(
-
Re: fyi, update: Odborárska predáčka: „Šikanujú ma“ (Hospodárske noviny, 7. 9. 2010)
Autor: belanský
09.09.2010, 13:55 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
K viacerým reakciám. Kováci v tomto prípade neboli birokrati. Za štrajkom je skutočná angažovanosť hlavne ich regionálneho pracovníka. Tému by ste mohli rozšíriť. Ako sú na slovensku nastavené pomery miezd medzi jednotlivými odvetviami? Medzi jednotlivými profesiami?Prečo sme ochotní ako občania aj ako zamestnanci súhlasiť s argumentami vlády,ale hlavne zamestnávateľov,že viac zaplatiť nemôžu,lebo konkurencia a podobne?Doteraz platili len to čo chceli,nie to čo mohli.Tým sa každý rok nabaľuje nízka východisková základňa miezd pre rast nasledujúceho roku.A čo výška minimálnej mzdy? kto by sa v tejto krajine postavil do štrajku za jej vyšší rast?Rozumieme jej vzťahu k rastu ostatných miezd? Chce to všetko aj odborný výskum.Otázka je ako bude a či vôbec zverejnený pre širokú verejnosť.Tu vôbec nejde o šičky. Ide o všetkých,ktorí si zarábajú každodennou prácou. Jeden príklad do diskusie.Podniky ktoré sú dobré z pohľadu konkurencie nedvýhajú mzdy zamestnancov na základe svojich ekonomických ukazovatelov,ale si nechajú zaplatiť analýzý priemerných miezd v regione alebo vybraných firiem a trochu prihodia ale tak aby nevytrčali.Ak budeme ochotní tolerovať existenciu nízkych miezd zo stracu pred nezamestnanosťou,tí ktorí by mohli zarábať viac nebudú vytvárať nové pracovné miesta.Ako? Požiadavkou na služby.Všetci nemôžu pracovať vpriemysle.Vo verejnej a štátnej službe ich nechceme mať,veď žijú z našich daní.
-
Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872
Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.
Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist

