Tu sa stale obhajuje jedno klise vzhladom na extremizmus, ale kazdy prejav, ktory nasilne a extremne presadzuje svoj nazor, ktory a urcuje nejake stereotypy, ktore vnucuje spolocnosti ( selektuje podla potreby ludske prava, rovnako aj ich porusovatelov) a to su aj ti, ktori mali zhormazdenie na hrade povolene, na cele s Dostalom a Hlinom su rovnako extremisti a ma byt voci nim rovnako postupovane ako voci inym extremistom. Preco oni mozu svoje extremne nazory slobodne presadzovat, dokonca maju rozsiahlu publiciztu, ked su casto jednostranne a dost agresivne a namierene proti tym, ktori maju iny pohlad na svet ako oni. Ci nie je extremizmus nekulturne a barbarske tazenie proti soche Svaoipluka a jeho autorovi?
Výber z blogov
Eurozóna – menšia a menej demokratická
Každým dňom Európska únia nalieha čoraz nástojčivejšie na grécku vládu a parlament, aby prijali ešte drastickejšie úsporné ...
[Joachim Becker]
YANIS VAROUFAKIS: Spravodajstvo o kríze eurozóny – Lekcie z gréckeho frontu
Krach z 1929 a následná Veľká hospodárska kríza nás mali naučiť dôležitú vec: že kaskádovitý pád ako súkromných, tak verejných ...
[Kriteko]
Diskusia k článku:
Reč a rúbaj
-
-
nebol tercom fyzickeho utoku nacistov; vsak? Lebo by si nenapisal taku blbost, ze vsetci su rovnaki a neviem ake bla bla bla.
-
Ja nie, len moj otec, ale to bolo v r. 1944. Ja si neonacistov nezastavam, ja len hovorim, ze extremizmus je aj to co robi Hlina., Dostal a spol a ti dalsi co fyzicky utocia na sochu
-
samotna ta socha je nasilie uz vykonane na bratislave...
-
Vazne?
-
-
-
Autor píše bludy a nemá ani šajnu o danej problematike,Cigána videl akurát na fotke a demokracia prenho znamená dokopat a nedajbože povešat ludí s odlišnými názormi,demokrat so srdcom fašistu-tak ako jeho obdivovatelia,demokraciu len pre nás a naše názory-všetko čo nie je naším názorom je rasizmus,xenofobia,homofobia atd
-
-
-
"Nesúhlasím s tým, čo hovoríš, ale budem do smrti brániť tvoje právo povedať to." - Myslím, že to povedal Voltaire.
Pán Havran, v článku prezentujete názory, ktoré predpokladajú porušovanie slobody slova a cenzúru. Odpoveďou na neonacizmus nie je rušenie webstránky, na ktorej prezentujú svoje bludy ani zákaz pochodov, ktoré organizuje nejaký Kotleba. Nech si píšu, čo sa im zachce (a nech je to aj osvienčimská lož), a keď si chcú uctiť umelecký paškvil komunistického sochára (evidentne majú "jasno", na koho strane vlastne stoja), nech si tam idú. V demokratickej spoločnosti na to jednoducho musia mať právo, inak by sme proti nim využívali ich vlastné metódy. Zatýkať ich treba, keď začnú robiť reálne problémy, fyzicky útočiť na ľudí, ničiť súkromný alebo verejný majetok. A proti ich ideám treba bojovať jednak osvetou a jednak tým, že im médiá proste nebudú venovať toľko pozornosti. Veď ich je dokopy "päť a pol", je nezmyselné, aby boli pri každom svojom stretnutí v hlavných správach televízií a mienkotvorných denníkov. Aj negatívna reklama je reklama a po každom medializovanom pochodovaní a zatýkaní môžu získať ďalších popletených sympatizantov (strácať ich nebudú). Cesta by podľa mňa mala byť takáto, a nie zrušenie ich webstránky...-
Multikulturalizmus však nie je len príbehom spolunažívania domáceho obyvateľstva s imigrantmi. Na Slovensku je vnútorný multikulturalizmus pokusom žiť v politickom spoločenstve, ktoré ponúka rovnaké šance pre všetkých. A tento stav sa dá dosiahnuť jedine tak, že sociálni, alebo rasoví extrémisti nedostanú šancu žiadnu.
O čom to snívate? Vari nemajú tí degeši čo neskončia ani základnú školu rovnakú šancu akú ste mal naor. Vy?
zase len teoretizujete a chcete brať iným extrémistom šancu. pritom sám propagujete /asi nevedomky/ extrémistické riešenie.
Popravde ja už neverím na pokojné riešenie. Skončí to tak ao napísal spisovatel Karika. Niekde na Sme to publikoval. Ak chcete nájdite si to a potom snívajte o rovnakých šanciach.....-
Extremne nazory spolocnost iba posilnia. Naopak ich obmedzenie spolocnost oslabi. Kazdy totiz vidi, ze zasa urcita mala skupina samozvanych elitarov kaze pospolitemu ludu co si mozu dovolit povedat, kde, za akych okolnosti ako nahlas, v pritomnosti koho a co si o tom vsetkom mysliet.
-
-
dve veci:
1. oni uz fyzicky utocia na ludi asi tak 20 rokov, neviem ci si slepy a hluchy ze to neregistrujes...
2. ten Voltairov citat je sice fajn, ale bol napisany pred tym ako niekto vymyslel koncentraky a konecne riesenie zidovskej otazky a ako nasledovnici a uctievaci toho isteho cloveka zacali popierat ze nieco take existovalo a samozrejme na ulici napadat kohokolvek, kto jasne dava najavo nesuhlas...-
1) No veď akonáhle padne prvý úder, prvý hodený slzák alebo čokoľvek FYZICKY útočné, tak polícia má a musí zakročiť. Ale len vtedy.
2) Pre autentickú demokraciu je cenzúra myšlienok neprípustná. Tým, že náckovia popierajú holocaust, prejavujú vlastnú obmedzenosť a zaslepenosť. Ale ako tým komu ubližujú? Trestnosť šírenia osvienčimskej lži je úplný nezmysel. Prečo potom nie je trestné popieranie súdnych procesov v 50. rokoch, genocídy v Rwande alebo Pinochetových čistiek? Ja tvrdím len to, že treba zásadne a dôsledne rozlišovať myšlienky a ideológie od fyzických útokov. Webstránka je preto v poriadku, nikto ťa nenúti ju čítať alebo s ňou súhlasiť. Takisto ak Kotleba ohlási verejný protest proti odstráneniu sochy Svätopluka, nech si tam ide, ja ho síce považujem za úbožiaka a nezúčastním sa, ale je to občan tejto krajiny a z Ústavy mu na to vyplýva právo. Ak sa tam stretnú, zaspievajú si, zahajlujú a odídu domov, nech sa im páči. Ak začnú vystrájať a fyzicky napádať ľudí alebo niekoho majetok, nech polícia zasiahne a zatkne ich. Nie za "šírenie nenávisti", ale za reálny trestný čin, ktorý ten-ktorý nácek spáchal.-
Čo je to autentická demokracia?Prečo pre ňu je cenzúra ídeí neprípustná.To znamená,že ak mám ídeu zabíjať a budem to hlásať,nikto nemá právo mi to cenzurovať?Nemá právo sa ohradiť.Ak niekto hlása,že s cigánmi do plynu,treba mu to tolerovať,lebo je to jeho názor a každý si ho môže povedať?
Demokracia je moc ľudu a realizuje sa prostredníctvom zákonov,noriem,nariadení,vyhlášok,zásad,princípov atď.teda to,na čom sa ľudia demokraticky dohodnú a väčšinou príjmu ako princípy spolunaživania.Alebo je demokracia a právo antagonizmus najvyšieho rádu?Treba tiež rozlišovať medzi tým,čo je normálne a čo je axtremistické.Extremizmus je pre ľudstvo nebezpečný,ohrozuje jeho podstatu.S jedlom rastie chuť.Ak necháme šialencov kecať čo sa ím zachce,hlásať bludy a nezmysly bez povšimnutia,lebo je to autenticky demokratické,logický postup po ídey príde jej realizácia.predsa nebudem donekonečna niečo len rozprávať.Ak niečo hlásam,tak to chcem reálne zaviesť,presadiť.Tak sa dostal k moci fašizmus,totality všetkých foriem,nacionalizmus.Sloboda sa môže pohybovať len v mantineloch prípustnosti.Ak ich prekročí,je to nesloboda,je to útlak,násilie,netolerancia,nerešpektovanie demokracie.To je najväčší omyl "demokratov",že si myslia,že všetko je dovolené.Ale dovolené je len to,čo je normálne,slušné,dohodnuté,teda zákonné.
Nemožno nikdy čakať,na fyzický útok,lebo ten môže byť ďaleko horší ako hodenie vajíčka,dymovnice,fľaše,granátu,projektilu.potom je už neskoro.Nasleduje protiúder,odveta,odplata.Vzniká nenahraditeľná škoda.A je lepšie mať cenzúru,ako mať mrtvoly v autentickej demokracii.Polícia a súdnictvo nemôžu byť demokratické,môžu byť len spravodlivé,lebo demokratické sú aj skorumpované,ale spravodlivé musia vyjaviť pravdu.
Nemožno cenzúrovať ídei,ktoré nebudú nikdy vyslovené a v tom je sloboda.Ako náhle sa vyslovia a sú v nesúlade so zákonmi,musia byť potierané,až zakázané,až zlikvidované,ako škodlivé zlo.
-
-
-
-
Ja mám z toho všetkého taký silný dojem,
Autor: Gabriel Zázrivec
09.08.2010, 16:03 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
že kulisami kotlebovského pravicového extrémizmu u nás sa maskuje nástup oveľa horšieho a pre väčšinu populácie zničujúcejšieho extrémizmu - ekonofašizmu, ktorý sa označuje krásnou orwellovskou nálepkou ako neoliberalizmus. Tu sa dokonca aj súdne prenasledujú mladí ešte nerozhľadení sopliaci z učňoviek, že si niekde vycapia hákový kríž, ale extrémisti typu Mikloša, Mihála alebo Sulíka sú médiami okiadzaní a ich zámery smerujúce proti slobode, nezávislosti a ľudskej dôstojnosti väčšiny ľudí na Slovensku sú vydávané za nevyhnutné a jedine možné. Čakať však, že to bude ináč by bolo naivné, lebo títo naši extrémisti aj médiá slúžia jednému a tomu istému panstvu v úzadí. Preto je jednoduchšie strčiť hlavu do piesku a tam niečo bučať o zástupných problémoch typu Kotleba a spol.
-
Re: Ja mám z toho všetkého taký silný dojem,
Autor: DC
09.08.2010, 22:00 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
rofl
-
Re: Re: Ja mám z toho všetkého taký silný dojem,
Autor: ???
09.08.2010, 23:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Co znamena rofl?
-
-
-
Pre Havrana, Lipšica a Spišiaka
Autor: Vladimír Pavlík
11.08.2010, 17:27 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Vy traja tzv antifašisti, a čo tak sa začať zaoberať sofistikovanými fašistickými zberbami z ponovembrových vlád a parlamentov? Ich obete podľa § 421 Tr. zákona cez ekonomický fašizmus Vám neprekážajú? Veď podliak Lipšic bol členom takejto pravicovej fašisticko-ekonomickej koalície, keď dokonca obete sociálnych samovrážd považovali ako súčasť ekonomických reforiem.
Vladimír Pavlík
Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872
Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.
Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist

