JeToTak.sk - úvodná stránka

Anketa

Táto vláda vydrží...

Inaque.sk

Kamarátky až za hrob

Záhrobie zdá sa neobchádza ani chick-lit. Osamelé dievčatá sa zjavne prestali báť duchov a ich prítomnosť v modernom svete je viac než vítaná. Teda aspoň v ľahkom letnom čítaní najnovšieho románu Sophie Kinselly s názvom Twenties Girl.

Zelenáči

"Len niekoľko statí z knihy od Václava Klausa," odpovedal nový český minister životného prostredia na otázku, či čítal niečo o globálnom otepľovaní. Keby sme na tomto mieste nemali úvodníky, ale aforizmy, spomínaným citátom by sme boli hotoví.

Stredoeurópske osudy

U susedov nie je nikto prorokom, mohli by si spoločne povedať György Faludy a Gregor von Rezzori. V slovenčine zatiaľ totiž nevyšla ani jedna z ich kníh. Zato britské vydavateľstvo Penguin ich zaradilo do najnovšej edície stredoeurópskych klasikov.

Diskusia k článku:

Šesť nula pre intervaly

  • Hmm

    Autor: ...

    02.03.2010, 22:16 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Myslim, ze tam mate chybu. V tej studii Talaniana to nemohli robit kazdy den, ked to urobili za dva tyzdne 7 krat. Okrem toho 10 x 4 minuty \\"vysokonamahoveho\\" cvicenia s iba 2 minutovymi odpocinkami nie je realistickych. To malokto vydrz, ak vobec niektoi.To sa skor blizi k strednonamahovemu cviceniu, urcite nie k sprintom. Kto dokaze sprintovat 4 minuty a 10 krat po sebe s kratkymi odpocinkami?

    • Re: Hmm

      Autor: Lubos Dojcan

      03.03.2010, 07:23 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Vdaka za upozornenie.

      Mate pravdu, nepresne som to prelozil. Necvicili kazdy den. Za dva tyzdne urobili len sedem intervalovych cviceni. Ale co sa tyka dlzky intervalov, tak to plati. Tu je citat zo zdroja, z ktoreho som cerpal: "Eight women in their early 20s cycled for 10 sets of four minutes of hard riding, followed by two minutes of rest. Over two weeks, they completed seven interval workouts." Cely clanok je tu: http://www.nytimes.com/2007/05/03/fashion/03Fitness.html

      Suhlasim s vami v tom, ze udrzat sa 4 minuty vo vysokonamahovom rezime je narocne a dve minuty na odpocinok nestacia. Mozno v tomto priapade autor vysokonamahovym cvicenim chapal rezim v hornej hranici aerobneho rezimu, co pri dvadsatdva rocnom cloveku znamena pulz okolo 158. To sa podla mojich skusenosti da vydrzat 4 minuty. Podla zdroja to boli zeny-dvadsiatnicky, zrejme v skvelej kondicii. Pre netrenovaneho cloveka by som odporucil opacny pomer -- kratky vysokonamahovy interval a dlhy odpocinkovy.

  • komentár

    Autor: Dr.Birčák

    03.03.2010, 18:16 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Ten článok je zaujímavý ale nie úplne korektný, ako keby niekto vytrhol veci z kontextu /nič nové v tejto dobe/, ale každopádne sa dá povedať, že autor článku nevie o metabolizme skoro nič.
    1. Presne ako píše pôvodný autor, dochádza k lepšiemu spaľovaniu tukov po cvičení ! a nie počas vysokonámahového cvičenia.
    Takto totiž reaguje každý normálny metabolizmus : pri ťažkej záťaži vzniká v svaloch laktát /vzniká zo spálenej glukozy resp. glykogenu/ a ten sa pri oddychu vyplavuje zo svalov do obehu a v pečení sa opäť laktát metabolizuje na glukozu a tento proces sa volá Coryho cyklus /energiu na túto premenu čerpá spaľovaním tukov !!! keďže organizmus očakáva ďalšiu spotrebu glukozy !!! Preto je spaľovanie tukov po veľkej námahe v čase relaxácie vyššie.Nič nové.
    Škoda, že autor nič nepíše o prípadnom chudnutí sledovaných ľudí.
    2. Ten údajný predpoklad, že telo stačí donútiť nepotrebovať tuk je holý nezmysel, a
    ak to niekto dokáže, určite dostane Nobelovu cenu. Som o tom presvedčený. Zákon zachovania energie platí pre všetky sústavy vo vesmíre čiže i pre ľudí, akonáhle niekto spáli viac ako príjme musí schudnúť, či sa mu to páči alebo nie !!!
    S pozdravom,Jano Colnago.

    • Re: komentár

      Autor: Lubos Dojcan

      04.03.2010, 19:30 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Dobry den pna Bircak. Prepacte, nerozumiem jednemu --- vy tvrdite, ze po intervalovom pohybe je zvysene spalovanie tuko, ja tvrdim ze po intervalovom pohybe je zvysene spalovanie tukov. V com sa teda rozchadzame?

      • Re: Re: komentár

        Autor: Lubos Dojcan

        04.03.2010, 19:46 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Pisete, ze "Ten údajný predpoklad, že telo stačí donútiť nepotrebovať tuk je holý nezmysel..." a este ze "Zákon zachovania energie platí pre všetky sústavy vo vesmíre čiže i pre ľudí, akonáhle niekto spáli viac ako príjme musí schudnúť, či sa mu to páči alebo nie."

        Posledne vyskumy dokazuju, ze energeticak bilancia tela naozaj nie je taka jednoducha, ako sme si donedavna mysleli. Dovolte niekolko faktov na zamyslenie.

        Prvy, k energii ktoru nase telo prijme, spali a uskladni treba este priratat energiu, ktoru telo vyluci -- napriklad v podobe potu, mocu a stolice. Ved podstatnu cast zdravej stolice tvoria lipidy. Takze naozaj plati, ze ak sa telo rozhodne tukov zbavit, tak sa ich zbavit dokaze velmi rychlo, napriklad stolicou, ziadny problem. A tak zakon zachovania energie ostava zachovany.

        Druhy fakt. Vyrobu, distribuciu, skladovanie a spalovanie tuku v nasom tele riadi komplex hormonov a enzymov, o ktorych sme donedavna ani nevedeli, ze existuju. Tieto vedci zacali objavovat len nedavno, napriklad leptín v roku 1994, rezistín v roku 2001 a adiponektín až v roku 2003. O tom, ze ako tieto hormony funguju, stale nevieme dost. Tiez nie je vylucene, ze sme ich uz objavili vsetky. Preto tvrdim, ze redukovat tukovy manzment tela na holy prijem-vydaj je zjednoduseny pohlad na vec. Budem o tom pisat v niektorom zo svojich neskorsich blogov.

        Treti fakt -- v dosledku podnetov, ktorym sme boli vystaveni pocas nasho viac nez 200 000- rocneho evolucneho vyvoja sa nase tela naucili, ako sa vysporiadat z nedostatkom energie. Avsak len za poslednych 10 000 rokov sme obcas vystaveni prebytku kalorii [prvykrat staroveki Egyptania, ktori vymysleli polnohospodarstvo]. To je prilis kratka doba na evolucne zmeny, a v tom tkvie, myslim si, gro "tukoveho problemu". Zelam pekny vecer.

        • Re: Re: Re: komentár

          Autor: PeterS

          06.03.2010, 16:10 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Asi takto, celkovu energeticku bilanciu prijem vydaj asi nikdy nespocitate tak, aby bola v rovnovahe. A to preto, ze celkova zasoba energie cloveka pozostava nielen z prijmu energie na baze chemickych premien, ale aj z prijmu energie z elektromagnetickych poli. Chemicka premiena tvori asi len 13% celkovej zasoby.
          Neviem do akej miery sa elektormagneticka energia (fotonovy tok) pouziva v klasickom mechanickom pohybe, kazdopadne vyzivuje nervovu signalizaciu a celu psyche. Ale pokial su povesti o indianoch, ktori ziju iba z vody a slnka pravdive, tak elektromagneticka energia staci asi aj na pohyb. Btw. voda je dalsi zdroj energie, ale asi ide o usmernene dipoly.
          Nuz a na zaver poznamka, ze napetie medzi elektromagnetickym potencialom tela, resp. zeme a dalsich vrstiev nad nami (Van Halenov pa a pod) je zdrojom naseho vedomia. Preto sme vzpriameni. A nakoniec preto sa mnohe nabozenstva volaju slnecne, pretoze vedia o vyzname elektromagnetickych potencialov zeme a slnka pre existenciu ludskeho vedomia.

          Ale chcel som iba upozornit, ze spalene kalorie z kalorimetra nie su vsetky "kalorie" s ktorymi clovek pracuje.

          • Re: Re: Re: Re: komentár

            Autor: mudrlant :)

            08.03.2010, 21:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            vždy ma pobavia fantastovia :-DDDDD

            • Re: Re: Re: Re: Re: komentár

              Autor: DuDu

              10.05.2010, 00:53 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              Tak tu ma tiez pobavilo tvrdenie, citujem: Tiež naštrbil ďalší dlhoročný mýtus — o energetickej bilancii tela. Ten hovorí, že keď prijeme viac kalórií, než vydáme, tak priberáme a keď ich vydáme viac, než prijemem, tak chudneme...
              A rovnako ma pobavila snaha autora o obkecanie tohto krasneho nezmyslu v diskusii. Vazeny pane, ak prijmete menej energie, nez vase telo spotrebuje schudnete aj ked sa na hlavu postavite. Ako uz bolo napisane, zakon zachovania energie plati a ak sa vam podari vase tvrdenie dokazat, zruti sa cela fyzika, budu sa palit ucebnice a otvoria sa nam nove dimenzie o akych sa ludstvu ani nesnivalo. Radim vam, kaslite na osvetu, na orbitrek a dokazte tento nezmysel. Ludstvo mate pri nohach. :)))
              Otazka je, ako verit tomu zvysku, ked su v clanku taketo bludy.

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: komentár

                Autor: DuDu

                10.05.2010, 01:04 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                A este by som sa velmi rad dozvedel, akou cestou sa dostane ten tuk z vasho brucha do vasho hrubeho creva a nasledne do vasej stolice. To tam mate specialnych trpaslikov, ktory ho prehadzu lopatkou ako hnoj? Alebo zese viete nieco, co nam uboziakom ostalo na vsetkych univerzitach zatajene?

Videonázor

Island začal rokovať o vstupe do EÚ... vačší format

Aktuálny komix

Diskusia | 0

Je tu nová politická kultúra

Je tu nová politická kultúra Staršie komixy

Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Otvárame

Copyright © 2007 - 2010 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist