JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Eurozóna – menšia a menej demokratická

Každým dňom Európska únia nalieha čoraz nástojčivejšie na grécku vládu a parlament, aby prijali ešte drastickejšie úsporné ...

[Joachim Becker]

YANIS VAROUFAKIS: Spravodajstvo o kríze eurozóny – Lekcie z gréckeho frontu

Krach z 1929 a následná Veľká hospodárska kríza nás mali naučiť dôležitú vec: že kaskádovitý pád ako súkromných, tak verejných ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Slovensko lepšia krajina o život?

  • Voľby vyhral Smer

    Autor: Andrej

    13.06.2010, 10:42 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Voľby vyhral Smer a s veľkou prevahou a dostane poverenie od prezidenta zostaviť vládu.
    A so Smerom pôjde určite SNS plus KDH, pretože oligarchovia z KDH, viď Ivana Čanogurský a spol. sa chcú podieľať na veľkých zákazkách od štátu. Títo mocní páni z pozadia nemôžu akceptovať nesúrodý tzv. pravicový zlepenec. Ako môže tvoriť vládu KDH s SAS, ako môže KDH podporiť hlavné požiadavky SAS napr. o zavedení homosexuálnych manželstiev, či napr. prijať Pinochetovskú tézu o zavedení sociálneho fašizmu. To by sa mohlo stať iba vtedy ak by Ján Fígeľ hodil cez palubu toľko ním zdôrazňované kresťanské hodnoty jeho strany.

    • Re: Voľby vyhral Smer

      Autor: AdamOdomsky

      13.06.2010, 11:24 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      SMER - SNS - KDH? Človeče, konečne sa vráťte na Zem.

      • Re: Re: Voľby vyhral Smer

        Autor: .

        13.06.2010, 17:39 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        smer a KDH? Ano ale iba za predpokladu, ktorý si ty sám brilantne charakterizoval takto:
        "To by sa mohlo stať iba vtedy ak by Ján Fígeľ hodil cez palubu toľko ním zdôrazňované kresťanské hodnoty jeho strany...."

  • Opat sa vratila

    Autor: DC

    13.06.2010, 10:58 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    http://www.youtube.com/watch?v=XbIj3NC3dh8

  • Myslím, že Michal Havran bol vo svojom hodnotení mierny...

    Autor: Gabriel Zázrivec

    13.06.2010, 11:11 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Nezakrývajme si oči, nepomôže to. Pravda nás aj tak dobehne. A tá pravda je taká, že na Slovensku vyhral ekonofašizmus. Na totálne ovládnutie spoločnosti už dnes vôbec netreba mocenské prostriedky, stačia dobre zvolené ekonomické. Že preháňam? Myslím, že ani nie. Ekonomickí "experti" typu Mikloša, Sulíka a Švejnu nás za búrlivého potlesku súkromných médií, MMF a Svetovej banky a podobných nikým nevolených spolkov poslušne zaradia na čelnú pozíciu stáda globálnych veľkopastierov. Odmena pre radového voliča je už pripravená - zohnutý chrbát a permanentná existenčná neistota.

    • Re: Myslím, že Michal Havran bol vo svojom hodnotení mierny...

      Autor: PeterS

      13.06.2010, 11:19 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Opozicia to ma vyvazovat, lenze ak Smer sa choval ako buldog voci opozicii, tak len zozneme to, co si politicke elity upiekli. Keby Smer, ale i HZDS nemysleli len na to, ako mat vsade svoje koryta a mysleli na to, ze karta sa moze obratit, nemuseli by sme sa vzdy triast, ked prichadza nova vlada. Lenze naladenie obyvatelstva je asi o tom, ze vitaz ma byt nelutostny a berie vsetko.

    • "Tu sa uz nehra "o gulicky"...

      Autor: okoloiduci

      13.06.2010, 13:04 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      krasne dvojzmysly:
      "modra je dobra" - Vychadza z 3. stupna slobodomurarskej hierarchie, ktory predstavuju Modre lože
      " spolu to dokazeme" - otazka znie, kto MY

      Radicova/Kohnova - ktorej kampan bola podporovana z tych najvyssich miest (Obamovi poradcovia), co aj sama priznala.
      Jej clenstvo v slobodomurarskej lozi na Slovensku, navstevach B'nai B'rith...
      Tato "blondina" je len sucastou "vyssich planov", bola vybrata na dalsie tazenie sionizmu po svete, kedze Dzurinda "sklamal"...
      Takze sme svedkami toho, ako pokracuje vitazne tazenie sionistov, ktorych cielom je zotrocit si slobodu ducha kazdeho naroda. Pod heslami liberalizmu, demokracie a ludskych prav sa obycajni ludia postupne stanu modernymi otrokmi kapitalovo silnych jedincov, klanov a nadnarodnych spolocnosti.

      (Vedúcou myšlienkou slobodomurárov bolo a je: "Rozbiť starý svet a postaviť nový na slobodomurárskych základoch"! Následne prezidenti, ministri a poslanci štátov, ktoré vstúpili do Spoločnosti národov, neskôr do OSN a ktorí navrhovali a schvaľovali rôzne zákony a zmluvy - nikdy nevykonávali vôľu svojho ľudu, ale počúvali príkazy a rozkazy slobodomurárskych lóži ku škode vlastných národov. Občania si túto pascu neuvedomujú v plnom rozsahu. Táto satanská politika je však stále rovnaká, ibaže dnes sú nám predkladané inštitúcie ako: EU, MMF, CFR, OECD, NATO atď...) ...

      Pozrime sa, co sa udialo v Cechach.... kruh sa pomaly uzatvara, je to smutne, ale je to tak.
      Samozrejme, vsetko su to "len" konspiracie, co je vsak zvlastne, ze vsetko do seba podozrivo dobre zapada...

      • Re: "Tu sa uz nehra "o gulicky"...

        Autor: Matej Moško

        13.06.2010, 13:45 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        No ale v princípe je vlastne jedno, či nám vládnu slobodomurári, diktátor, kráľ alebo konvent. Jediné čo sa počíta je kvalita života. A tá sa meria najmä tým chlebom. Za hry veľmi nie som.

        Ináč ak Vás bavia konšpiračné teórie, odporúčam knihu Umberta Eca, Foucaultovo kyvadlo. Urobil si v nej vlastne z každej podobnej konšpirácie úplne krásnu srandu.

        Čo sa týka článku. Mňa najviac zaujal záver. Pán Havran trefne poznamenal, že bude to buď lepšie alebo prinajhoršom rovnaké. Neidem sa prieť nakoľko zlé to bolo za posledné 4 roky, ale minimálne tento poznatok autora článku je predsa pozitívny. Sľubuje totiž progresívny vývoj. A o ten Vám (ľavičiarom) aj mne (nevyhranenému občanovi voliacemu podľa toho, kde sú tí slušní) predsa ide.

    • Re: Myslím, že Michal Havran bol vo svojom hodnotení mierny...

      Autor: Vona Gábor

      14.06.2010, 23:58 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      na maturitnom vysvedčení mám meno Zázrivecz! Takže pozor na pravopis!
      Iak dobre hovoríš. Držme palce Figeľovi, aby vypočul svojich voličov. Som si istý, že oni by radšej vládli s Ficom.

  • Realne cisla

    Autor: PeterS

    13.06.2010, 11:13 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Ak nebudeme hladiet na to, ze moc tu musi byt za kazdu cenu, cize budeme sa opierat o celkovy pocet zapisanych volicov, tak vola celej SR vyzera nasledovne:

    Poslancov chcelo 57,98% volicov, cize do parlamentu by sa malo dostat max. 87 poslancov. Ostatne kresla by mali byt prazdne, pretoze 40% volicov tam nechce mat nikoho a dalsie kresla by mali vypadnut vdaka tomu, ze ludia volili aj takych, ktori v parlamente nebudu. Cize, ak tam nebudu poslanci, tak nech tam nie su ani hlasy.

    Buducu vladnu koaliciu (SDKU, SAS, KDH, MOST) volilo 25,64% volicov a opoziciu (Smer, SNS) 23,12%. Cize uspesnu politicku reprezentaciu nam do parlamentu dostalo 48,76% volicov a to teda nakoniec predstavuje len 73 poslancov, ktori sa realne do parlamentu dostali s jasnymi hlasmi za sebou. Davat tam 150 poslancov je odrb (Samozrejme, relativny, pretoze cislo 150 sa zmeni na 300 a sme na dnesnej urovni.)

    Cisla podla celkom volicov vyzeraju nasledovne:
    SMER 20,18
    SDKÚ - DS 8,94
    SaS 7,04
    KDH 4,95
    MOST - HÍD 4,71
    SNS 2,95

    Nuz a keby sme sa opreli aj o celkovy pocet obyvatelov SR, tak potom vladu vybralo 20,62% obyvatelov a opoziciu 18,59% obyvatelov.

    Takze v istom zmysle tato vlada bude terorom mensiny. A dokonca aj parlament je volou mensiny, nieco cez tretinu obyvatelstva. A to nie je len otazka toho, ze kazdy mohol ist volit, ale co ak nikto neodraza ich politicky zaujem?

    Verzia dva by mohla byt, ze by existoval hlas za a aj proti.

    • Re: Realne cisla

      Autor: Súhlasím

      13.06.2010, 13:53 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Treba však rozhodnúť či je vhodné, aby sme započítavali aj hlasy ľudí, ktorí o politiku nemajú záujem apriórne. A síce tých, ktorí nešli voliť nie preto, lebo sa nevedeli rozhodnúť, ale preto, že tomu nerozumejú a vlastne ich to ani nebaví. Predpokladám, že ich bude tak 50% (a to som skromný) z tých, čo vlastne voliť nešli. Potom by sa tie čísla trocha posúvali. Ale v princípe máte pravdu, nie je to reprezentatívne vzorka všetkých občanov a ani vzorka všetkých ľudí narodených a dlhodobo žijúcich na Slovensku (v tom poslednom prípade).

      Osobne som ale zástanca skôr sofokracie a súčasný stav je skôr bližšie tomuto môjmu presvedčeniu. A preto sa nepriem. Poznám ľudí, ktorí nerozumejú politike natoľko, že zastávajú názor, že voličský preukaz by sa mal udaľovať na základe testov. Nemôžem inak ako nesúhlasiť.

      Demokracia je vládou lúzy, ale socialisti sa toto heslo zatiaľ žiaľ vždy snažili premeniť na princíp. Ešteže aspoň v tom komunizme nám vládu nebude treba. Len či vôbec niekedy bude aspoň jeden človek natoľko uvedomelý.

      • Re: Re: Realne cisla

        Autor: PeterS

        13.06.2010, 23:50 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Nuz, aj elita aj luza su odsudeni zit spolocne v jednom spolocenstve. Etnicky, ci politicky sme podeleni do mensich celkov. A system je nastaveny tak, ze len tak tie celky nesfuzuju, resp. sa nevyprazdnia. Keby sa vsetcia slovaci zdvihli, ze idu "obcanovat" do US, asi by sa daleko nedostali. Po jednom to ide, ale podstatu to nemeni.

        Takze kazda luza ma pridelenu elitu a naopak a vzhladom na, v podstate krestanske idealy, rovnosti su si rovni. O nerovnosti skor spekuluje politicka elita, ktoru luza nepotrebuje. Chapem ze v tomto zmysle je tato zavislost elity na luze pre tuto elitu urazajuca. Nuz, ale to ani nie je ucelom demokracie, aby sa elita odtrhla od zvysku obyvatelstva. Preto si musia zalozit nejaky fasisticky rezim.

        Ale spet k volbam. Ja by som fakt spekuloval aspon s hlasom proti. Pretoze len hlas za je v pomernom systeme anachronizmus. V tomto systeme vnikaju prevazne vladne koalicie a napriek reciam o koalicnom potencialy, nikto vlastne ani vladnu koaliciu a ani konecny program nevolil. Takze hlas proti by mohol aspon vysachovat tych ktori sa mi nepacia a teda znizujem tym silu aj takych subjektov s ktorymi si nepredstavujem povolebnu spolupracu mojho subjektu.

        A nakoniec, hlas za aj proti je v podstate normalna systemova vec a urcite by kybernetika mohla povedat, co sa stane ak v systeme so spetnou vezbou je len jeden druh info.

        • Re: Re: Re: Realne cisla

          Autor: Kaifáš

          14.06.2010, 13:22 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Myslím,že na tom niečo bude. je jedno z akého dôvodu kto nevolil,jrdnoducho nemá v parlamente zstúpenie.Miinimálne by sa uštrilo cca 40-50% nákladov.Peter,ty rozmýšľaš.

  • ?

    Autor: Adam Odomsky

    13.06.2010, 11:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    ekonomicky extremizmus? Bože, že Vás to ešte baví....

    • Re: ?

      Autor: jozo

      14.06.2010, 13:11 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Mila L., tu ziadna organizovana lavica nikdy nebola. Nebolo co odstrelit. Byvala vlada bol ciry kapitalizmus, v trosku populistickejsom prevedeni a koreneny nenavistnou akoze vlastencov. Teraz su tu militantni neoliberali a klerofasisticki kadehaci, ktori su rovnaki nenavistni fasisti, ako Slota a spol.

    • Re: ?

      Autor: jozo

      14.06.2010, 13:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Mila L., tu ziadna organizovana lavica nikdy nebola. Nebolo co odstrelit. Byvala vlada bol ciry kapitalizmus, v trosku populistickejsom prevedeni a koreneny nenavistnou akoze vlastencov. Teraz su tu militantni neoliberali a klerofasisticki kadehaci, ktori su rovnaki nenavistni fasisti, ako Slota a spol.

  • Smutno?

    Autor: L.

    14.06.2010, 12:31 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Mali by ste oslavovat p. Havran. Miesto toho, aby ste lavicu kultivovali, vy ste ju pomohli odstrelit.

  • Dočajahukla!

    Autor: 324

    14.06.2010, 18:31 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    DOčkaj ČAsu JAko HUsa KLAsu! V nasledujúcich predčasných voľbách bude mať Smer nad 50%. Nebudú to iba ľavičiari, ale i iní ľudia dobrej vôle.

  • Sas korumpovala uz pred volbami

    Autor: L.

    14.06.2010, 19:32 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Jedno nechapem, ako je mozne, ze uplne ukazkovy priklad korupcie strany, ktora este nebola ani vparlamente presiel bez povsimnutia.
    Ak niekto slubuje nejake bonusy za to, ze, ho budu volit, nie je nic ine ako sposob ako si cez nejaky pozitok kupit volica a ked si niekoho kupujem, lebo chcem ovplyvnit jeho rozhodnutie vo svoj prospech - je to jednoznacne korupcia.

    • Re: Sas korumpovala uz pred volbami

      Autor: Kaifáš

      14.06.2010, 19:47 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Ja som len zvedavý,ako sa skončí vyšetrovanie financovania SDKÚ a SMER.Lebo znovu to tak vyzerá,že sa nám to pomaly stráca do stratena tak,ako doteraz všetky kauzy.Myslím,že je nevyhnutné oboznámiť verejnosť,kto klame,či Fico,či Dzurinda.nemôžu mať predsa obidvaja pravdu.Ak vymeníte jednu spoluhlásku v poradí tretie písmenko v mene bývalého člena SMER-u HANZELA,zrejme sa dozviete niečo o morálke tohto človeka.
      Rovnako je len jedna pravda vo financovaní SDKÚ.Buď tie peniaze boli prepierané a lebo nie.Tak chceme vedieť.Zaujímavé,že mimovládky,ktoré odhaľujú podozrivé finančne operácie,akosi nejavia záujem o došetrenie.zrejme ím stačí rozvíriť hladinu,vyrobiť kauzu a ponáhľať sa robiť ďaľšie víry.

  • Pozdrav od Petra Uhla

    Autor: L.

    14.06.2010, 22:20 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Když v roce 1996 vyhrál italské parlamentní volby levicový blok Olivovník, vysílala Česká televize komentovanou zprávu „Italové prohráli volby“. Pro českou pravici byla už tehdy levicová volba prohrou z pomatení.
    Sobotní volby na Slovensku provázela kampaň fandící všemu, co bylo proti Ficově Smeru – sociální demokracii. Média stavěla „levicový“ blok proti „pravicovému“. O levici a pravici se tam psalo bez ohledu na historické a v Evropě užívané obsahy obou termínů. I populistické Mečiarovo Hnutí za demokratické Slovensko (HZDS) tam bylo levicí. Do levice řadila média i krajně pravicovou Slovenskou národní stranu Jána Sloty. Ten by byl jinde pro záštiplné výroky o Romech, Maďarech a Češích trestně stíhán a odmítala by ho i většina těch, kteří se bojí všeho cizího.
    Snaha zařadit každého a vždy do levice či pravice jde vždy ruku v ruce s polarizací pohledu na život. Je to sestra šíření nenávisti a agresivity. Je to záměr či neznalost, jako v případě názoru Petra Bendla (ODS), že soc. demokracie vznikla z nacismu. Kdesi jsem dokonce četl absurditu, že nacisti a Hitler byli vlastně levice.
    I některá česká média přijala pro hodnocení politických poměrů tento pohled fanoušků dvou fotbalových mužstev, dvou politických bloků, dvou znesvářených národů či náboženství. Tento postoj provází konflikty a války v Evropě i ve světě. U nás byl typický pro vládu panské koalice po roce 2006. Recidivu zažívá i nyní.
    I ČT teď napsala „po neúspěchu levice“ na Slovensku. Ficův Smer dostal ale téměř 35 procent hlasů.
    Smer je přitom podle sebe, podle většiny Slováků a pro EU i podle mne – a to mám na levicovost přísná měřítka! – levicový. Podařilo se mu částečně zmírnit bídu slovenských chudších, ale i středních vrstev, do níž Slováky uvrhly pravicově-liberální reformy křesťanské demokracie Mikuláše Dzurindy.
    Smer šel do voleb z horší pozice než ČSSD, čtyři roky byl u vlády a ne vše se mu dařilo. Přesto získal skoro o 20 procent hlasů více než druhá strana v pořadí, křesťanská demokracie.
    I proto je jako vítěz voleb, který by podle českého vzoru, jak říká slovenská pravice, neměl sestavovat vládu, v jiné situaci než ČSSD. Ta totiž předběhla druhou ODS jen o necelá dvě procenta.
    Slováci ale volby i podle mne vyhráli přinejmenším tím, že ukončili neužitečný parlamentní život Mečiarova hnutí. Bezmála dvacet let pil všem krev. Pravice, i česká, z něj udělala strašáka. Nebyl to ale člověk demokratický, navíc měl na hrbu finanční aféry. Proto je dobře, že jeho HZDS odešlo z Národní rady.
    Není ale dobře, že tam prolezla Slotova strana, jíž Fico ustupoval. Jen pár set hlasů o tom rozhodlo. S 5,07 procenta hlasů překročila pětiprocentní hranici.
    Čtyřem „pravicovým“ stranám, které mají většinu jen čtyř hlasů v Národní radě, se bude nyní sestavovat vláda hodně těžko, už proto, že dvě z nich ani pravicové nejsou a programově se dohodnout mohou jen těžko.
    Je to Svoboda a solidarita (slovenská obdoba české s. r. o. Věci veřejné) a umírněný maďarskoslovenský Most – Híd, podle mne účinný lék jak na Slotu, tak i na Orbánovo velkomaďarství.
    Vládu sestaví buď Ficův Smer s těmito novými stranami, nebo vznikne nefunkční slepenec, který se brzo rozpadne.

Videonázor

Robo Mihály - Reťazou na parlament vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist