Empty talk...
je to tak.
Výber z blogov
Všetci v protismere
Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...
[Tiburon]
Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu
V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...
[Kriteko]
Diskusia k článku:
Spontánna revolúcia? I feel much better now!
-
-
Stotožňuješ sa s autorom?
Pokús sa mi ty, či autor, vysvetliť nasledujúce fakty. Od 17.11. 1989 do 29. 12. 1989 prebehla nežná revolúcia. Na Slovensku sa okolo 6.12.1989 zakladala prvá súkromná banka, v Čechách to bolo obdobne. Keď nebolo súkromných firiem, ako mohlo 284 subjektov založiť súkromnú banku?
V čele banky bol - dôverník ŠTB, v predstavenstve a dozornej rade ľudia, z ktorých niektorí uvádzajú za trvalý pobyt neexistujúcu adresu, iní sú raz s dvomi dĺžňami v priezvisku, inokedy s jedným, či bez dĺžňa, ďalší majú niekde meno Jiří a v inej situácií Juraj, či Alexander a Šaňo .... :-)
A človek - dôverník ŠTB, ktorý bol v čele banky od počiatku, sa v roku 2008 vyjadril v tom duchu, že štát sa rozhodol pripraviť banku pre agrosektor a on bol vybratý, aby tento projekt realizoval! Projekt spustili, až v nových, trhových podmienkach, toľkoto z jeho verejne dostupných slov.
Boli trhové podmienky počiatkom decembra 1989? Pre niekoho boli, ale to nemá nič spoločné s demokraciou, rovnosťou ľudí, zákonnosťou ...-
Precitaj si CHRONOLOGIU Dem prevratu v Tomto blogu od Obcana Nakoniec vsetko je jasne a 20 rokov vlad ci v CZ a tiez v SR plne ukazalo akych vlkov sme zas pustili do Kosiara Cirkus pokracuje so zla,anymi kolieskami az zacnu kolesa odpadavat a uvedeny zmiznu dakde v Karibiku nabaleny v miliardach Caf
-
Precitaj si CHRONOLOGIU Dem prevratu v Tomto blogu od Obcana Nakoniec vsetko je jasne a 20 rokov vlad ci v CZ a tiez v SR plne ukazalo akych vlkov sme zas pustili do Kosiara Cirkus pokracuje so zla,anymi kolieskami az zacnu kolesa odpadavat a uvedeny zmiznu dakde v Karibiku nabaleny v miliardach Caf
-
-
-
ehm? jtt je uz uplne mimo s tymto clankom?
Autor: stano2000-kritika zlava
16.11.2009, 18:45 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
nechapem rozcarovanie autora. to akoze mame vsetci co sme spontanne chodili na namestia, robili generalny strajk, alebo nosili studentom na vsmu informacie od studentov z ciech si natlct do hlavy ze februar riadil batuska stalin, takze gottwald a spol boli vlastne cely cas na spagatikoch riadni z moskvy, takze aj november boli knazko a budaj obycajne babky riadene krvavymi paprcami imperialistov cia z volstreetu? neviem ako autor, ale ja som mal cele osemdesiate roky pocit, ze ludia ziju v schizofrenii - na verejnosti, v skole a praci drzia oficialnu liniu, ale velice nespontanne a doma maju svoj dost odlisny nazor. a v militaristicko hierarchickom imperiu sovietskeho typu bolo asi jedinym riesenim, ze gorbacov prestal verit ne tento system a zacal ho rozkladat. madari a poliaci to pochopili skor, dederaci mali vacsi dril tak neskor a narazovo a cechoslovaci si pockali ako vzdy v dejinach ktora strana ma navrch a potom zvalili uz vlastne neexistujuci mur. ale ked ma pan autor dokazy, ako sme boli vsetci zmanipulovani a riadeni z nejakeho konspirativneho centra - ved dokazom je aj odporny predstavitel zatratenej cirkvi, ktory musi z podstaty chapania jtt spolocnost drzat v tmarstve - tak prosim nech ich sem da. alebo toho dolejsiho povazuje za relevantny zdroj overenych informacii, cize hrdinu odhalujuceho pravdu verzuz nazory zatrateneho predstavitela kleru, ktory siri dezinformacie a bludy o pocite spontanneho prejavu stoviek tisic ludi?
-
Re: ehm? jtt je uz uplne mimo s tymto clankom?
Autor: he he
16.11.2009, 20:25 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
ale ako si tu nikdy nevie nikto zaftipkovat. Vtipov o Ficovi, hranolovi, tomanovej mimozemstanke, tisice infantilnych blogov na sme a clankov vo vybere- to sa vam paci, ohromna zabava, sa idete popukat na super ftipoch Šútyho o holom zadku. Ale ked sa Vas jeden dotkne, hned chcete dokazy, tabulky a argumenty. A viete co? nedostanete ich, aj keby ste praskli od jedu. A pan macsovszky este rad vdaka, tak som sa uz davno nezasmiala.
-
Re: Re: ehm? jtt je uz uplne mimo s tymto clankom?
Autor: PeterS
16.11.2009, 22:24 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
pentakrat he, he.
Jakeš:
"Z toho, co je známo, lze usuzovat, že Zifčák jakožto příslušník StB, jehož řídícím důstojníkem byl Jiří Bečvář - ten později spáchal sebevraždu -, měl za úkol vyvolat společenské napětí, které by vedlo k odstranění vedení KSČ. A lze usuzovat, že v pozadí všeho se mohl pohybovat generál Lorenc, eventuálně další činitelé. Skutečné souvislosti nedokázala odhalit ani známá komise pro vyšetření událostí 17. listopadu 1989. Však na tom asi neměla ani zájem, neboť měla potvrdit, že šlo o odpor proti politice KSČ."-
Re: Re: Re: ehm? jtt je uz uplne mimo s tymto clankom?
Autor: PeterS
16.11.2009, 22:32 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
a dalej:
"Musím připomenout, že Rudolf Hegenbart, vedoucí oddělení ÚV KSČ, do něhož spadala bezpečnost, armáda, soudy a Lidové milice, jak sám uvádí, plánoval využít připravovaného zasedání ÚV KSČ v prosinci k prosazení zásadních změn ve straně... Na zasedání hodlal vystoupit s kritikou a přednést návrh na odvolání vedení KSČ. Měl v plánu zorganizovat u Pražského hradu demonstraci požadující změnu vedení, a že dřív neskončí, dokud nebude jejich požadavek splněn.
O tomto svém úmyslu také sám napsal. Zajímavé je i Hegenbartovo sdělení ze 16. listopadu, kdy doprovázel delegaci ÚV KSSS do Bratislavy. Volal mu pracovník jeho oddělení, že někteří představitelé StB doporučují využít shromáždění studentů 17. listopadu k roznícení atmosféry, která by vedla k pádu vedení KSČ. Hegenbart píše, že jim odpověděl, aby počkali, až se vrátí do Prahy, a pak se o tom poradí."
O schůzce v restauraci Paříž, na které měli Lorenc s Hegenbartem vyjednávat s představiteli západních států. Podle letošního článku v literární příloze komunistických Haló novin se zde jednalo o pokojném předáni moci. "Toto sdělení jsem v Obrysu-Kmeni letos v létě četl. Myslím, že Pavol Janík význam tohoto setkání přeceňuje. Že se zmíněné setkání konalo, jsem se dozvěděl až po listopadových událostech. V době jeho konání jsem totiž pobýval s Ladislavem Adamcem na dovolené v Sovětském svazu... Nevím, z jakých zdrojů Janík čerpal, ale tvrzení, že se jednalo o nekonfliktní předání moci, je neuvěřitelné, i když přítomnost generála Lorence a Hegenbarta může vést k různým úvahám...
Ve stejné sestavě se sešli také se západními diplomaty některých zemí Evropské unie... Z československé strany byl přítomen rovněž místopředseda federální vlády Bohumil Urban, který velvyslance seznámil s hospodářskou situací v ČSSR, s ekonomickou reformou a možnostmi rozšíření vzájemné spolupráce."-
Re: Re: Re: Re: ehm? jtt je uz uplne mimo s tymto clankom?
Autor: stano1948
17.11.2009, 08:53 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
po tom ako ten domcek karat spadol mozno vo svojich pametiach bude revolucionar aj Jakes. ked ma byt argument, ze Stepan vyvijal aktivity na zmenu zabetonovaneho ultrakonzervativneho post68 vedenia UV, kde si hladal svoju vodcovsku poziciu, prisom nepochybne mal par kontaktov, ktore mu isli po ruke - kludne aj Hegenbart /ktory ale uprimne mal viac co stratit ako ziskat/, alebo aj Loren, tak potom beriem - JTT zasa odhalilo pravu tvar revolucie - my sme behali po namestiach, pricom spagatiky viedli k spotenym tvaram Hegenbartovi a Lorencovi, ktori narychlo prepocitavali, ci sa zmestime na namestie a ci stihnu urobit ten perestrojokovy veletoc - s progresivnym Stepanom ako ustrednym tajomnikom UV KSC. len nejako to nevyslo - asi preto, ze revolucia nebola spontanna, ale riadena a to babracky riadena ze? cize do sukolia jej riadenia zasiahli krvave paprce imeprialistov zo CIA a mozno aj Vatikanu? o spontannom charaktere som na namestiach vazne pochyboval - ved to bolo ako prvomajovy sprievod v modrom - na demonstraciu sme sa netesili, neburcovali sme zastrasenu genereciu zo 68. aby sa uz nebali, ale povinne sme si dali trikoloru, aby nas nikto nevyhodil zo strajkoveho vyboru...
-
Re: Re: Re: Re: Re: ehm? jtt je uz uplne mimo s tymto clankom?
Autor: PeterS
18.11.2009, 00:23 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Moje copy a paste bolo v intenciach toho hehehe. Ze akoze nadsadzka. Tak som copnul, ze Jakes si mysli, ze to bolo dohodnute.
Nemyslim si, ze Jakes sa pasuje za revolucionara.
Ci to bola revolucia podla definicie, kontrarevolucia, statny prevrat, alebo krok spet, o tom este pojdu diskusie a utriasat sa to zacne az vyprsi faza oralnej historie.
Pre mna je to lokalne revolucia, ale pokial chceme byt objektivni, musime to vnimat v celkovej situacii.
CCCP vzniklo ako statny prevrat za Lenina a neskor sa za Stalina snazilo o znovuzaujatie pozicie rise. K tomu si prisvojilo kecy o marxizme, na ktoreho baze vykonal Lenin prevrat s tym, ze dokaze, ze prevrat je mozne spravit bez robotnickej triedy, ciste iba s "komunistami", cize profesionalnymi teroristami.
Stalin vyuzil tuto bazu a za premenne dosadil to, co potrebovala risa - ekonomiku zeleza a energie.
Marx nehovoril o povahe vyroby, hovoril o vyrobe ako naplnani potrieb. Ale potreby definoval stat - risa a ten ich definoval podla svojich potrieb. A nakoniec na tom dojel. Krasny priklad je CSSR, ktora bez zeleza a energie budovala tazky priemysel pre potreby statu a vychodneho obranneho bloku. A na banany ako potreba robotnikov sa staly rady. Strasny marxizmus.
Nebudem to rozvadzat, ale je to vyznamna poznamka o tom, ze treba oddelit Marxa a zaujmy statu... nie Marx zlyhal, ale stat. Stat, ktory ani nevznikol ak revolucia najuvedomelejsich robotnikov, ale ako statny prevrat a zil ako nastroj moci. To sa Marxovi na triko neda hodit.
Zhruba v polovici 70tych rokoch sa ustredna moc Brezneva oslabuje, zacina byt vazne chory. Risa a cely vychodny blok, ktory bol len cistym predpolim, frcali dalej na vojenskej vyrobe, ale tlak konzumu a potrieb pracujucich zacal narastat. System nevedel popri tazkej vyrobe efektivne rozvinut aj lahky priemysel a obchod. To vsak v case oslabenia Brezneva zobrali do ruk ine kruhy. Vznika mafia bolsevikov a zlocincov, neuveritelne obohacovanie na ciernej ekonomike, boje o moc a postupny pad imperia.
Risa to proste nakoniec odtrubila, k moci sa uz drali ine skupiny, nez kovani bolsevici. A risa to odtrubila aj pre satelity, prisla sprava, ze risa ma problem sama so sebou a nema silu davat pozor na satelity a uz ich ani nepotrebuje. Nech si satelity idu vlastnou cestou. Mozno v tom hrala uloha doriesenia okupacie Nemecka...
A tak bolo na kazdej krajine, co spravi. A tu zacinaju moznosti pre revoluciu. V momente, kedy risa povedala stop.
Kedze pad rise bol urcite zhruba odkomunikovany medzi Gorbacovom a Reaganom, urcite bolo prevzatie moci v satelitoch v pozornosti CIA, aj KGB. Ekonomicke pozicie, su ekonomicke pozicie. Aj pre americkych kapitalistov, aj pre novych volnotrznych ruskych bolsevikov. Do akej miery sa zmena zacala planovat a riadit sa urcite nezisti. Ale nepochybne tu nejake prsty boli a aj vo vnutri systemu sa povolane osoby tymto zaoberali. Zifcak bol mozno nepodarena inscenacia, ktora vsak nabrala uplne iny smer. Viacmenej autenticky, revolucny.
Aj ked treba zase uprimne poznamenat, ze nez sa vecsina obyvatelstva o revolucii dozvedela, uz bolo po nej. A niektori si revoluciu neosvojili doposial. Rozhodujucim bolo asi CKD Praha, to bol symbol, ze aj dobre zaplatene robotnictvo sa moze otocit chrbtom k strane a vlade. Sudruhov to asi vydesilo.
(Neodpustim si, poznamku o dobre zaplatenych elitach robotnikov a vahe tohoto faktu, pretoze ako "mladsi programator" som mal nastupny 1.600 Kcs brutto, ale ked som chvilu brigadoval v dopravnom zavode ako zavoznik, mal som cez 6.000 Kcs a moj vodic mal cez 10.000 Kcs, podla tonokilometrov. Takyto plat vodica sa este bude dlho dohanat. Takze to musel byt fakt sok, ze elita robotnictva s dobrym platom, bytmi, ROH dovolenkami, politickym statusom, revoluciu podporila a isla do neistoty. Dnes to asi mnohi horko oplakavaju.)
Asi tak.-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm? jtt je uz uplne mimo s tymto clankom?
Autor: PETROVI S
20.10.2010, 12:56 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Precitaj si v TOMTO bLOGU datumy ako prebehlo odovzdanie moci Mod sa odobzdala cca za 45 dni aj s menovanim prezidenta Taka rychlovka nie je nikfde v hostoroach Vlna prevzati Moci prebehlka globakne po csetkych RVHP podla planov tiez NEZNE prevzatie MOVICI tymi istymi strukturami ktory uz mali prpravene Figuri k veslam sa podarilo Perfekt
Blbedkovia ostanu Blbeckami a to su ludia ktory nie su politici a naletia na kazdu blbost SLUB a kecy Ryby vo vode skacu na hacilt a ludia na kecu a SLUBY NIC sa nezmenilo od SOKRATA Kto ma peniaze Vosjka a zakony za sebou tak ma cas si pripravit plaby vopred v klide Zaplateni revolucionari akoze za LUD zacnu ponurovat lud LUD nastartuje podla PSYCHE planov a szakona AKCIA - REAKCIA a zas je spknenu Ciel a ko sa dal Nakoniec POLITIKA a POLITICI su nepotrebny v tisicoch je to nanda daemozracov a defoirmovanychg zlodejov Diplomati je druha kolona a banda spekulantov Spolocnost sa ozaj rozdelila ako predpovedalo viac Vzdelancov Futuristov vcitane K. Capeka Otazky a kecu su dobre ked maju riesenia inac o Nucom Riesenim je znova revolucie a este viac obcanov a zobrat im prava a moc Nove mladych odornikov menovat a mesacne transparentne kontrolovat Vsetko sa da Len Tato mpc sa bude bramit zubami nectami v 89 za 40 dni kebo chceli Teraz aj ked 13 Milionov Cssr obcanov by strajkivalo EU - Unia posle vojska do CSSR ako vrtedy Moskva a vyhlasu stanne pravo Lebo sa rozbika ich velka idea o super Zivote v Europe Fakt je ze za 8 rokov EU - unie su vsetky staty rozbite decentralizovane a dlzne Bankarom z Centra moci Ludia ozobraceny nezamestananost a vojny SYPER POLITIKWE CO ?? ALE pre KOHO ?? KTORE BESTIE to organizuju sa vie a onuo sa ina smeju a robia dalsi zakon !! Boh nam pomoze neboj sa ZLO ma vlastnost same seba znicit
-
-
Re: Re: Re: Re: Re: ehm? jtt je uz uplne mimo s tymto clankom?
Autor: PeterS
18.11.2009, 00:37 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
A este nieco z blistov:
Připravovaná opatření k uvolnění podmínek pro drobné podnikání, která se už však nestačila zrealizovat, umožňovala vytvářet drobné podniky a družstva až do velikosti 250 zaměstnanců (tj. v současné normě EU pro malé a střední podniky). Československý hospodářský systém se připravoval pod vedením KSČ na obnovu kapitalismu již dlouho před listopadem 1989. V roce 1968 ještě nikdo nepožadoval privatizaci ani rozbití JZD. V druhé polovině 80. let byla snem stranické nomenklatury přeměna celé nebo alespoň významné části ČSSR ve „zvláštní ekonomickou zónu“ po vzoru čínského Šenčenu, kterou by následně de jure zprivatizovala (de facto měla ekonomiku zprivatizovanou s blahosklonným požehnáním orgánů KSČ a spolu s nimi již dávno předtím). I vedení KSČ si začínalo uvědomovat, že neřídí nějaký „rozvíjející se socialismus“, jak učili tehdejší historikové, ale jen „osekaný a zdupaný“ kapitalismus s pozůstatky tzv. asijského systému (importovaného ze Sovětského svazu), kterému chybělo k rozvoji jediné – právě ti kapitalisté.
Výše popsaný koncept po 17.11.1989 z velké části vyšel. Trochu neorganicky se k němu přimotali rehabilitovaní reformátoři 50. a 60. let, kteří spolu s šéfem Prognostického ústavu ČSAV Valtrem Komárkem ještě chvíli „zlobili“ s „třetí cestou“, ale nyní již bývalá nomenklatura si našla rychle nové vůdce z vlastních řad a přizpůsobivějších disidentů (těch bylo ale jako šafránu) – Klause, Dlouhého, Dybu, Ježka, Tošovského, Třísku atd. A další vývoj je již všeobecně znám.
-
-
-
-
-
-
dakujem za nadhlad - i podhlad:) super.
-
kedysi sa mi texty p. macsovszkeho pacili, ale v poslednej dobe je to bieda...tlachanie o nicom
navyse, to silene kopnutie do RKC skrz srholca, ktoreho navyse nazval "sluzobnikom cirkvi", celkom trapne. jeden z mala rebelov v rkc a este aj ten si to zlizne. navyse, myslim ze pod pojmom spontanny si moze kazdy predstavovat nieco trochu ine.
alebo si to zasluzil tym, ze poskytol rozhovor SME(tiam)?
a tiez by nam autor mohol prezradit ako travil 17.nov 89 on. kachlickoval?-
Re:ANALÝZA 17. LISTOPADU A ZMĚN VE VÝCHODNÍ EVROPĚ
Autor: MIROSLAV DOLEJŠÍ
18.11.2009, 20:28 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
MIROSLAV DOLEJŠÍ
ANALÝZA 17. LISTOPADU A ZMĚN VE VÝCHODNÍ EVROPĚ
V ROCE 1989
http://www.volny.cz/ingvesely/ANALYZA.HTM
????? Noc, kdy padaly masky
Východoevropské komunistické režimy se nezhroutily pod vnějším tlakem západu a ani je neporazili vnitřní kritici. Příčinou jejich pádu byl cynismus a ztráta motivace vládnoucích elit.?????????????????????-
Re: Re:ANALÝZA 17. LISTOPADU A ZMĚN VE VÝCHODNÍ EVROPĚ
Autor: d
18.11.2009, 20:37 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Základní myslifikací je tvrzení že, 17.11.1989 došlo v Československu ke spontánní revoluci obyvatelstva proti vládě KSČ. Tento politický převrat byl připravován přibližně od června 1988, přičemž situace k němu byly vypracovány už od prověrek v KSČ 1969-70 a založení Charty 77. Tento závěr dokládají tato fakta:
http://www.analyza.wz.cz/-
Да уж. Как говорится в устоявшемся выражении:
Это мы придумали купаться в фонтанах и вытираться о занавеску.
-
-
-
-
To jsou ještě lidé, kteří to nevědí?Všechny revoluce ve V státech byly připraveny komunistickými rozvědkami pro znovuuchvácení moci komunisty a státní majetek byl jimi privatizován - rozkraden.
Nebo si nějak jinak vysvětlíte, že 20 let po 89 jsou bývalí komunisté téměř ve všech stranách?Že pseudopravicové strany - ODS dělali levicovou politiku? Opoziční smlouva? Podpis Klause pod LS? To vše je připravovaná cesta do rudých pekel EU a NWO, levicový Obama v Americe a GLOBÁLNÍ BOLŠEVICKÁ TOTALITNÍ VLÁDA NAD LIDEM CELÉHO SVĚTA. LIDI, PROBUĎTE SE!!! -
Peter tocis sa ako macka okolo horucej kasicky Po 20 rokoch je tisice dokazov ze Lud ako vzdy bol nastartovany profrsional revolucionarmi ktory boli zasypany BAXIMI zo zahranicia po krk Vcitane pana Havla dovolim si Chronologiu dni toho casu bajdi si ju a urob dalsi komentar Ked nespravis ois radsej poviedky o Cervenej karkulke so zaverom a navodom ze kebuy nosila Karkulka makarov pistol a v pravom case vytiahla Tak ju Vlk nezozere !!
Citaj a pouzivaj Tvoju prax
22.11 89 -- Vo vecer hodionach Protestne zhromazdenie Obcanov na namesti SNP v bratislave
27 .11 89 Vystrazny Generalny strajk od 12 hod
HNED ??? !! Odstupuje vedenie UVKSC
a M. Jakesa Iba ??? !! vystriedal K. Urbanek
Strajk pokracuje
3.12 89 Veduci predstavitelia RVHP odsudzuju vstup Vojska Varsavskej zmluvy v 68 na uzemie CSSR
5.12 89 -- Likvidacia drotov na hraniciach Nadsenie ludu sa stupnuje do euforie !!!
6.12 89 - UVKSS odstupuje a odovzdava moc ludu
10.12. 89 Prezident CSSR Gutav Husak menuje novu vladu zas komunistu M. CALFU ?? ! Odstupuje z funkcie
21 12.89 Mimoriadny zjazd pod vedenim Cakfu prijal akcny program a zrusil zaroven LUDOVE armady ?? Divne Co ?? Zvolili niove vedenie na cele
s L . ADAMCOM a V. MOHORITOM tiez KSC
22.12 89 sa zisli za OKRUHLYM stolom ?? dobry stol ze ?? v PRAHE rozhodujuce politicke sily CSSR a dospeli k jasnej dohode / nezne s vybozkavanim Tvari a vzajomnym pozdravom ze sa im spolocne podarilo !!!!
IBA za 5 dni po vybozkavani so suhlasom moskvy obdrzajuc pochvalu dna
29 .12 .1989 Zvolili Ti isti komunisti jednohlasne ????? !! pana Havla disidenta a alkoholika za prezidenta CSSR republiky
Drahy peter a iny novinari 20 rokov pisete o veciach a nie o faktoch Fakt a staistika a chronologia a k tomu komentar Tu ani netreba lebo za cca 40 dni jednohlasne zvolenie Dididenta pana Havla za prezidenta ?? Urcite lud neplanoval ale Ty isty co Vladli Bliakanim o neznosti a vyzvami k ludu Vlas neskrivit nikomu nadcjhlo masy a masy sa citili vznesene Nevedeli ze za mesiac budu Ty isti zase pri MOCI Inacej staci si pozriet Registre Firiem a vsetcj komunisti presli za podnikatelov a do stat funkcii a balia sa dalej ako sialenci Cela struktura moci ostala nezmenena
Clanky ako politici bojuju medzi sebou posrte co najmenej VSETCI kradnu a boje robia aby ste maki o com pisat Radsej pioste ake maju majetky a co rozkradli a co planuju rozkradnut dalej Budete citatenejsi Navrhom koncim a beverim ze ho pouzijete
Obcan za obcanov a nie novinarov ! -
Nie je nic lepsie ako si tak dobre v teple pofilozofovat nad salkou kavy. Ale rad sa pridam.
Zijeme v iluzii nemenneho sveta v ktorom vladne aky taky poriadok. Zial ta hranica je ovela krehkejsia ako si myslime.
Bol som pred siestimi rokmi v Londyne, ked v polovici mesta vypadla elektrika na sest hodin. Tych sest hodin stacilo na to, aby sa zacali rabovat obchody a vykradat bankomaty vysoko organizovanym sposobom. Nebolo to pripravene, nebolo to organizovane a napriek tomu to za par hodin nabralo na sile a vytvoril sa tam nejaky system. Mozno 99% ludi sa z myslienkou "lacneho nakupu" cez vyklad iba teoreticky pohrava - ale vzdy sa najde to 1% ktore namiesto filozofovania ide na vec. A potom je to uz len teoria snehovej gule, kedy sa ludia zacnu pridavat, pretoze vidia ze to 1% nenieslo ziadne nasledky. A je jedno ci sa jedna o dobru vec alebo zlu vec.
My v Europe celkom dobre nerozumieme fenomenu konspiracnych teorii a berieme ich mozno prilis seriozne (v krajine ich povodu USA je to oblubena to zabavka na kratenie casu) podobne ako nerozumieme ludom co si kratia cas Trainspottingom (pocitanim a zapisovanim si prechadzajucich vlakov)
Rozne tie teorie o ovladnuti sveta tajnymi spolkami a pripravach na NWO a podobne.
Kazde rano ked sa zobudim a ked zaspavam vecer tak si nezelam nic ine, iba aby na svete bola nejaka tajna organizacia, co ma plan na ovladnutie sveta a pomaly ale iste na nom pracuje. Ak sa o takejto organizacii dozviem, tak im hned poslem svoje CV so ziadostou o prijatie :)
Ono by to totiz znamenalo, ze NIEKTO MA PREMYSLENY PLAN.
Zial, veci sa maju inak. Ziadny plan neexistuje. Vsetko co sa okolo nas deje je neriadeny zmatok. Z casu na cas sa nieco vynimocne podari ale zvysok su nahodne stretnutia a nahodne akcie jednotlivcov. Komunisti si vdaka ich krutosti vyrobili statisice nepriatelov doma - ktori stratili prilis vela aby sa museli bat dalsich strat. A potom uz len staci jeden okamih, kedy sa vytvori kriticke mnozstvo a kedy to cele naberie iny smer. Komunisti tiez neboli uplne sprosti a samozrejme sa zopar dobre pripravilo. Vzdy je to o jednotlivcoch ktori nieco zacnu a zvysok sa uz len prida.
Taky Fico by mohol rozpravat o Shootym :)-
Suhlasim s tebou, ze v Europe nerozumieme konspiracnym teoriam... to je prave ten dovod umoznujuci 'neznu' revoluciu :) Samotna myslienka na nejaku zaujmovu skupinu majucu svoju vlastnu agendu, motivaciu a prostriedky na uskutocnenie tychto planov je pre vacsinou racionalne zmyslajuceho a pomerne empatickeho Europana nieco nepredstavitelne. Staci, ked sa porozhliadnes vo svojom okoli... kolkym tvojim znamym vychadzaju plany podla ich predstav? Zivot je naozaj neriadeny zmatok... v ociach jednotlivca...
US si dal ako vyborny priklad, pretoze vela konspiracnych 'teorii' su vlastne fakty. Bavime sa o listinnych dokazoch podpisanych tymi serioznymi ujami vystupujucimi ako oficialny predstavitelia statnej moci. Googli "operation Northwoods" ako jednu z tych relevantnejsich...
Hmm...socialne inzinierstvo je akademicky uznana kategoria (nielen) politickych vied a napriek tomu racionalne zmyslajuci, inteligentni a slusni ludia neveria 'konspiracnym teoriam'.... Samozrejme su tu takisto urovne a stupne pravdepodobnosti...
Dochadza mi konspiracna kava :) takze uz len jedna vec na zaver: spomen si na nejaku situaciu v zivote, ked si niekeho oklamal (milosrdna loz, egocentricka loz - je to jedno) a danu situaciu vynasob X ludmi Y casu a Z prostriedkami a logicky ti nieco vyjde z tejto rovnice... Najpravdepodobnejsie su 2 reakcie - ta druha je taka, ze ma vysmejes s celym mojim prispevkom.
-
Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872
Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.
Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist

