Preco doteraz neexistuje seriozna analyza rozdelenia Ceskoslovenska?
Ako moze niekto stotoznit 10% nacionalistov s celym Slovenskom? Neboli to nahodou Cesi, ktori chceli uverit, ze ked hodia 'zaostalych' Slovakov s ciganmi (ale pozor rasisti su iba Slovaci, Cesi su 'kultivovani') cez palubu, ze predbehnu Rakusko?
Výber z blogov
Všetci v protismere
Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...
[Tiburon]
Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu
V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...
[Kriteko]
Diskusia k článku:
This is Czechoslovakia
-
-
z toho isteho dovodu pre ktory nemame zmapovany Slovensky Stat alebo rozpad Rakusko-Uhorska.
Knihy oficialnych dejin su pisane vitazmi. A hlavnym dovodom u nas je nekvalita tych vitaznych "elit", ktore sa zmocnia vlady.
To je ako keby ste chceli od vypalnikov co vladnu v Galante poslednych 15 rokov aby dali do kopy knihu o historii Galanty. Takyto ludia su maximalne mentalne vybaveni na postavenie si trojmetrovch mramorovych pomnikov zastrelenych kamaratov v teplakoch.
Podobne ako pre ich bielogolierovych kolegov v parlamente je vyrcholom ich intelektualneho tahu na branku postavit sochu Svatopluka ako ceresnicku na ich super-kseft opravy hradu.
Ked bol Havel prezidentom v CSFR v nasom parlamente bolo 80% idealistov a 20% oportunistov. Vsetci ich tam tolerovali, pretoze dufali ze sa jedna o docasny problem a ze tyto oportunisti sa z casom uplne vytratia.
Co sa stalo je ale opak. Zatial co sa idealisti medzi sebou natahovali o tom, ci je bicykel lavicovy alebo pravicovy vynalez tak si ani nevsimli, ze ich vytlacili uplne oportunisti a zlodeji, ktori si urobili z politiky zivnost.
Jeden zo smutnych momentov bol ked sa Ferko Miklosko rozlucil s parlamentom a chrapuni typu Slota su tam stale pricementovani na stolicky (napriek tomu, ze by mali brucat v base)-
Neboj, bielogoliernici postavia sochu aj Valkovi a Havlovi ...
-
neexistuje na internete nic podlejsie ako zneuzivanie cudzej identy. preto ta prosim aby si nevypisoval pod mojim menom.
-
-
-
-
tak ako sa deformovali dejiny do roku1989 tak sa deformuju doteraz len v opacnom garde veznime si len obobie protektoratu konkretne odboj po 89 nezostalo miesto pre tisice popravenych komunistou naopak su dehonestovani kde bol pan havel so svojimi moralnimi zasadami to sudeckym nemcom sa dokazal ospavedlnit dufajme ze raz pride cas ked sa budu dejiny spravodlivo hodnotit
-
>nezostalo miesto pre tisice popravenych komunistou ...
Dobre vam rozumiem, ze bud v Ceskoslovenski alebo protektorate popravili tisicky ludi len preto ze boli komunisti? Mozete to prosim upresnit? Nikdy som o tom totiz nepocul.-
prepacte panhusar na moju opozdenu reakciu myslelsom to tak ze do 89. sa hovorilo len o illegalnom odboji ksc teraz zaz len o prozapadnom a skautoch preco sa taka autorita ako havel nezasadil aby sa tieto presmutne udalosti nehovori vyvazenejsie
-
Doteraz sa hovori aj o popravenych komunistoch a o podiele komunistov na SNP a majovom povstani. Ale o tisickach popravenych komunistov som este nepocul
-
panhusar staci pozerat historia cz matepravdu za protektoratu poravili len j.fucika a zopar dalsich komunistov ....v tonto prispevku mz islo oto aby sa nemanipovalo zdejinami cest pamiatke vsetkym ktori polozili zivot
-
A nemate pocit ze vypisovat o tisicoch popravenych komunistov v Ceskoslovensku, ked to nie je pravda je tiez manipulacia historie?
-
Re: Re: Re: Re: havlohysteria
Autor: To su bolsevici
24.12.2011, 16:18 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Vyhovaraju sa na prekrucanie historie, pritom ju najviac prekrucaju oni sami. Ziadne tisice komunistov popravenych nebolo. Popravenych bolo ovela viac inych ludi. Banda jedna klamarska
-
bolseviksi ty ani nemaz gule sa predstavit menom ty hrdina
-
-
-
-
-
-
-
-
existovala dohoda. havel bude prezidentom do volieb a potom navrhne za prezidenta dubčeka. ale havel sa za tych par mesiacom prezidentovania, ked si chodil pre metale a okiadzačky, zblaznil niektori by použili aj taliansky vyraz pre zatačku. pan havran, ak by bol dubček prezidetom, mečiar a klaus by nikdy, nedokazali rozbit CSR.
-
ak by bol dubček prezidetom, mečiar a klaus by nikdy, nedokazali rozbit CSR?
neprehanas trosku? Dubcek bol ako politik velmi slaby a ovplyvnitelny. Klakol vzdy ked na neho pritlacili. Za komanca i po revolucii. A takisto aj sa komanca aj po revolucii sa vzdy nechal kupit nejakym uradkom
Ja som bol vychovany v rodine kde bol Dubcek velmi vysoko na piedestali, po nom dlho dlho nikto. Bol som zhrozeny ked som v Novembri videl na tribunu vystupit jedneho unaveneho a zlomeneho starca. Dubcek by v nicom nedokazal Meciarovi a Klausovi zabranit-
Len tak na margo: Meciar, ani HZDS nemali v programe rozdelenie Cesko-Slovenska. Jedina strana ktora to mala v programe na Slovensku bola SNS, ktora ale NIKDY nebola vo vacsine - maximalne mala okolo 16%. To ako sa hovori, ze to chcel Meciar, su na urovni jedna pani povedala. Ano, potom sa k samostatnemu Slovensku Meciar aj ini hlasili a hlasia, ale to je uplne ina vec. Ak by sa Cesko-Slovensko nerozdelilo nehlasili by sa - jednoducha politika.
Je zaujimave, preco EU ci Amerika nenamietala,ze to bolo nedemokraticke? Alebo ze by nebodaj, to niekomu hralo do karat? A netreba vela rozmyslat o tom, na ktorej strane stal Havel.-
Ano, jedini parlamentni cp od zaciatky chceli samostatne slovensko boli SNS
-
Vacsina privrzencov HZDS onoho casu nechcela rozdelenie Cesko-Slovenska. Meciar stale hovoril o federacii, potom NAHLE otocil. Cesi to chceli viac obzlvast v Prahe, lebo uverili, ze budu bez Slovenska Zapad, plus motivacia rozkradania spolocneho majetku. Ak toto niekto nechape, je hlupy.
-
-
-
ale ved by bolo uplne jedno akym politikom je v tej situacii dubcek. slovaci by nedostavali koprivku z havloveho vladnutia, ktoremu nerozumeli a ktoremu nakoniec nerozumel ani on. ved namiesto realnej politiky, organizoval nikdy nekončiaci happening. jeho takzvana "nepoliticka politika" predsa nebol nejaky novy ideovy smer, ale nezodpovedny opiaš za štatne.
-
chapem a keby bol miesto neho Dubcek tak silou svojho moralneho imperativu by udrzal ceskoslovensko a vzdoroval meciarovi, klausovi, carnogurskemu z hviezdickov i snsakom.
A potom zili stastne az nepomreli.
A teraz rychlo spat mile deti, rozpravka sa skoncila.
-
-
-
viete, ak by bol Dubcek prezidentom {povedzme nie SR ale CSFR}, cize AK, tak by to bolo na maximal. 4 roky a potom by proces dezintegracie zial, zacal tak alebo tak. ale problem bol , ze dopyt po Havlovi bol vyrazne vacsi. hoci obidvaja sa tesili vo svojej dobe {Dubcek 68} , Havel 89 velkej popularite a aj vaznosti.
este ma v suvislosti s V. Havlom napadlo a najma teraz pri jeho slavnostnom pohrebe, ze urcite osobnosti sa nedaju napodobnit, anglicky impersonate. aj ked su Vianoce, cas pokoja a dobrych emocii, treba povedat, ze dosluhujuca - nasa premierka proste Havla napodobit nemoze a nevie.. moze sa snazit, ale nestaci povedat heslo, vzdy to bude len vyblednuta kopia. rovnako ako Barack Obama je taktiez nenapodobitelny original a v prezidentskej kampani p. Radicovej parafraza Obamovho hesla tiez nezabrala. clovek moze mat a ma mat urcite vzory, ale prisposobovanie sameho seba inemu vyznamnemu cloveku je vzdy len replika, rovnako ako svajciarske hodinky vyrobene v Hong Kongu. Zena sa nemoze stat muzom rovnako ako sa neda zmenit cas a priestor v ktorom zijeme.
-
-
Ano, prve obdobie po revolucii bolo uzasne pan Havran, mate pravdu.
Doteraz si pamatam ako nas obycajny poriadkovy policajt v Louvry ked sme chceli kupist studentske vstupenky vybral z radu a lamanou anglictonou nam vysvetlil, ze krajanom Havla a Kunderu umozni vojst do Louvru sluzobnych vchodom aby nemuseli minat svoje karbovance na nieco tak prizemne ako su studentske vstupenky. -
Pán Havran pokladal som vás za inteligentnejšieho, ale kto napíše takú nehoráznosť že Československo rozdelli ľudáci, ťi dokonca fašisti nepochopil totálne nič. Kdeže tí mali takú silu. Nepochopili ste totálne nič.
-
Re: Mal som vás za inteligentnejšieho
Autor: Karol IV
24.12.2011, 16:31 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ta bolsevicka pretvarka a prevracanie kabatov, tam kde vietor, tam kabat mi uz ide na nervy. To, ze komunisti a fasisti nenavideli Havla nemusim nikomu pripominat. Zrazu sa knemu hlasia teraz ludia podobny Havranovy. Takto sa prizivovat na zosnulom, to je naozaj nechutne.
Pripomina mi to ako Havran po kolenacky prosil, aby sa dostal na Pohodu, aj ked ju vzdy opluval a ogrciaval.
Fuj, toto dokazu iba nasi laviciary.-
Re: Re: Mal som vás za inteligentnejšieho
Autor: 4x
24.12.2011, 23:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
To, ze komunisti a fasisti nenavideli Havla nemusim nikomu pripominat.
Mily karolko, ved aj havel bol komunista, jeho predkovia dokonca fasisti, tak preco by svojho cloveka nenavideli?
-
-
-
No tak vidi pan Havran, s ludakmi si nerozumiete, ale s neoliberalnymi fasistami ste si nakoniec spolocnu rec nasli ...
-
Cosmopolitan
Autor: Havel sa zial nevedel povzniest
23.12.2011, 12:30 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
nad to, ze slovo Cechoslovak je prazdna fraza a fikcia, kt. bola v tom case prekonana, tak ako boli prazdnou frazou aj "Juhoslovan", "Soviet" a pod.
-
autor hadze do jedneho vreca Havla s Ionescom. Niet divu, ze nevidi rozdiel medzi tisicrocnou snahou o vladu Slovenska Slovacou, ktoru sme mnohi zdedili s jeho predstavou takzvanych "ludakov". Takzvani ludaci sa pokusili o samostatnost a dejiny zatial dokazuju, ze ich pokus v podobe samostatneho Slovenska na rozdiel od Ceskoslovenska, Rakuska-Uhorska, Cesko-Moravskeho Protektoratu, Zjednotenej Arabskej Republiky a Atlantidy existuje. Dejiny neklamu.
-
-
...médiá hysterizujú atmosféru, tak ako ich hysterizovali aj v 89... Havel je symbol, jeho obsahom je vyjadrovanie nálad spoločnosti, preto si ho Štb vybrala ako symbol zmeny.
-
chcel vládu filozofov, nie básnikov.
-
Vidis, to je zvlastne: napriek vsetkemu, obcas sa predsa len na niecom zhodneme.
-
Platon nikdy nespominal vladu basnikov, ale filozofov:)
-
alibisticko pseudokorektný relativizmus
Autor: občan x
23.12.2011, 22:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
. pán Havran, to sú pocitové úlety, ktorým chýba reálne uzemnenie.
-
Re: alibisticko pseudokorektný relativizmus
Autor: pk
23.12.2011, 22:41 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
...ak si mozem dovolit komentar, tak to vnimam ako vyjadrenie vlastnej osobnej krizy p.Havrana, mozno to potvrdi alebo poprie.
-
-
Ja neviem preco bolo take hrozne to \\"rozbitie\\" Ceskoslovenska ci uz zapricinenie Meciarom s Klausom ale s referendom alebo bez neho. Ja v tom s odstupom casu nevidim nic negativne ze sa Ceskoslovensko rozdelilo. Prave si myslim ze vzajomne vztahy medzi Cechmi a Slovakmi sa po rozdeleni zlepsili. Aspon sa Cesi nemozu stazovat ze ich my Slovaci brzdime v rozvoji.
-
skutocne priciny rozpadu republiky
Autor: pressburger
23.12.2011, 22:38 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ceska vladna elita - a Havel tam nepatril, skutocna moc bola okolo Klausa sa chcelo zbavit Slovenska, lebo boli presvedceni, ze Cechy doplacali na Slovensko. Skor treba hovorit o tok, ako Klaus obabral Meciara ako maleho chlapca. To ze ludaci bluznili o slovak state nebol dovod rozpadu.
-
Re: skutocne priciny rozpadu republiky
Autor: Dusan
27.12.2011, 15:49 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Tak je ako pises - pametam sa na volby, do ktorych siel Klaus s OF na Slovensku samostatne. Nebola tam ziadna spolupraca ci medialna podpora VPN-ky - Klaus cestoval po Slovensku, robil tzv. volebnu kampan, kde nebolo absolutne nic, co by mohlo zaujat, navnadit ci presvedcit slovenskeho volica. Nerozumel som tomuto kroku.
Nasledne - ked dostal na Slovensku len nejake smiesne promile, vyjadril nad tym "uprimne" pocudovanie a prezentoval to ako
prejav slabej podpory Slovakov pre myslienku spolocneho statu.
Klaus a OF od zaciatku razili Cesko-Slovensko ani len nie ako federaciu - v podstate cielene ignorovali akekolvek predstavy slovenskeho obyvatelstva o forme spolocneho statu - nasledne jednali ultimativne.
Na rozdelenie boli s dostatocnym predstihom pripraveni, kedy zacali na tomto scenari aktivne pracovat sa len tazko dozvieme.
-
-
Pan Havran, obvykle s Vasimi komentarmi suhlasim, aj ked nas nejake tie roky delia. Ale tuto povinnu havlovsku jazdu ste si mohli naozaj usetrit, alebo aspon dostudovat nedavne dejiny tykajuce sa rozdelenia CSFR ...
-
Nerozumime ako môžú títi čechoslovakistickí nostalgici stále veriť, že česi majú všetko lepšie a keby nám vládli, tak sa máme aj my dobre. Vari nesledujú českú politiku?
-
Michal tento prispevok ti nevysiel
Autor: Tomas Cudrnak
24.12.2011, 15:11 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ahoj Michal,
velmi rad si citam tvoje clanky a velmi casto suhlasim s tvojimi nazormi (na jetotak.sk). Tentoraz to ale nevyslo. Rozdelenie CSFR nemalo nic spolocne s Havlom a uz vtedy nemal taku politicku silu/popularitu (medzi cechmi a slovakmi) aby nieco aj zmenil. Proces rozdelenia bol nevyhnutnostou aj ked okrem SNS za to nikto iny otvorene nebojoval. Na Ceskoslovensko spominam s nostalgiou lebo mam vela krasnych zazitkov spojenych s tymto statom a som hrdy na uspechy a hanbim sa za prehry. Casom som pochopil, ze rozdelenie bolo spravne (nie sposob ale vysledok!). Slovensko a Slovaci dokazali aj napriek svojim problemom postupne (no nie vzdy uspesne) napredovat v svojom zivote. Slovesnko je stat ako kazdy iny, ma svoje pozitiva a negativa. Este vela vody pretecie Dunajom kym bude vetsina z jeho obyvatelov spokojna, ale to je prirodzene. Prajem krasne vianocne sviaky a vela stastia a uspechov do noveho roku! Sused z Kramarov-
Tomas, zhrnul si to vyborne, aspon niekto s triezvym pohladom na vec
-
-
Václav Havel byl prasák, narcis a amorální zbabělec. V roce 1968 byl zasvěcen do zednářské lóže při svém pobytu v New Yorku samotným Arthurem Milerem, prezidentem světového PEN-klubu, bývalým americkým komunistou, spisovatelem a dramatikem.
Prvním a zásadním morálním problémem v roce 1989 bylo porušení dohody mezi Havlem a A. Dubčekem ze strany Havla. Dohoda zněla, že Havel bude s podporou Dubčeka prezidentem jenom do prvních svobodných voleb v červnu 1990 a po něm měl být zvolen Dubček za pomoci Havla. Havel se tímto trikem a zradou politické dohody zbavil A. Dubčeka, který byl v té době daleko populárnější než Havel. Praha byla najednou oblepená plakáty s portrétem Havla a výzvou „Havel na Hrad!“ Ty byly financovaný ze zahraničí. Naivní a důvěryhodný Dubček byl Havlem a jeho lidma cynicky podveden a zrazen. Druhou kaňkou na volbě V. Havla prezidentem bylo, že některým komunistickým poslancům bylo vyhrožováno postihy jím a jejich rodinám, pokud by nevolili V. Havla tak se Havel stal prezidentem pomocí politického puče. K tomu ještě dodejme, že při tzv. kulatých stolech konaných po 17.11.1989 Havel a spol. uzavřeli tajné dohody s KSČ o převzetí moci.
Byl to podvod na občanech, který pak ještě Havel kamufloval ve svém novoročním projevu 1.1.1990, který byl vysílán údajně ze záznamu. Havel se pak účelově podílel na rozpadu státu. Především jeho cesty v té době na jižní Slovensko jsou toho jasným důkazem. Nedivme se, o rozdělení Československa bylo dohodnuto dávno předtím. Konkrétně v květnu 1987 v Ženevě na schůzce tzv. geopolitických expertů Německa a SSSR. Z tohoto jednání uniknul fax, který je k dispozici. Když bylo jasné, že k rozdělení ČSFR dojde, Havel mazaně rezignoval, aby rozpad umožnil a navíc, aby se mohl stát prezidentem nové ČR!? A tak se i stalo a opět neregulárním způsobem. Neváhal se svoji klikou v době volby umístit do vězení jednoho z poslanců, aby nakonec byl zvolen o tento jeden hlas. Jak to věděl? Svůj veřejný slib být prezidentem jenom do voleb v červnu 1990 pak Havel porušoval celých dlouhých třináct let, když vydržel ve funkci až do roku 2003. Dál už mu to znemožňovala Ústava! Nepochybuji, že kdyby to byla Ústava dovolovala, byl by se o funkci prezidenta ucházel až do své smrti, čímž by tento „velikán ducha a vůdce Evropy“, jak slyšíme v těchto dnech od mnohých pokrytců a posluhovačů, čímž by překonal všechny diktátory světa, protože on by to dokázal v tzv. demokratickém státě. To je vždycky tak, když se z polovzdělaného nedouka stane vysoko postavená politická figurka.
Co je lež, to Havel věděl velmi dobře. lhal sobě i jiným, viz výše se slibem prezidentem do voleb v červnu 1990. Lhal své ženě Olze, kterou celý život podváděl s milenkami. Rok před její smrti, když umírala na rakovinu, jí podváděl s herečkou Dagmar Veškrnovou, kterou si pak dokonce vzal za manželku. Nechutné a podlé, pro nás ano, pro vyznavače New Age zábavné. A tak bychom mohli pokračovat.
Havel byl lidský i duševní slaboch, nerozhodný človíček, schopný prásknout na spoluvězně, dělat politické podrazy, ve své pýše dokonce prý prohlašoval, že píše novou ústavu, psal také nový zákon o katedrále, atd. Ano, známé zednářské: Já, jenom já, vše kvůli mě, vše pro mne a to všemi možnými prostředky.
Havel od nástupu do funkce prezidenta veřejně šířil a podporoval ideje postmodernizmu a nového globálního náboženství Nový věk (New Age). Až fanaticky se vyhýbal slovu Bůh a povídal vždy o něčem za horizontem, co nás překračuje… vzpomínáte? Havel bral tu doslova drzost například při jeho smutně známé výzvě na tzv. humanitární bombardování Bělehradu a Srbska leteckými silami NATO? Zde podáno jedno z vysvětlení. Havel jenom plnil svou roli služebníka. Teď jsou mu tyto síly vděčné a pomocí propojených světových médií mu po smrti připravily doslova „globální“ glorifikaci. Hned druhý den po smrti Havla navrhla vláda ČR tzv. Lex Havel, dle kterého se měl dokonce Havel „zasloužit o svobodu a demokracii“. A kde, chtělo by se říct ? To je opravdu silná káva. Tak rychle snad nestihají ani v diktátorských režimech.
Po smrti Havla vytanula na veřejnosti další doposud neznámá a pozoruhodná informace z jeho života. Z nepochopitelných důvodů považoval pražský arcibiskup Jaroslav (Dominik) Duka hned po smrti Havla vydat prohlášení za sebe a dokonce i za Českou biskupskou konferenci, kde se mimo jiného uvádí: „Činím toto prohlášení jménem České biskupské konference, jménem církve, do jejíhož společenství křtem i svátostí biřmování a přijetím Eucharistie zesnulý patřil…“ . To jsou věci. Tak především Havla a celá jeho rodina tyto údajné skutečnosti celou dobu, až do smrti Václava držela v absolutní utajenosti. Styděli se za to? Samozřejmě Havel jako údajný svobodný zednář to nemohl nikdy veřejně hlásat. Že (lidská ) „pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí), je ve své podstatě k smíchu. Havel nerozhoduje o Pravdě.-
dakujeme za prispevok spoza Moravy
-
Na Morave jsem si to taky celicke precetl. Chtel jsem jenom poznamenat, ze si myslim, ze statecky velikosti Ceske republiky nebo Kosova se rodi s porodnimi babami v podobe zainteresovanych velmoci (i kdyz se to nekdy nekterym moc nelibi, presto je to s jejich souhlasem). Kurdove nebo Palestinci by mohli mit nezavisly stat od 2. svetove valky, ale se chudinky nenarodily. Nesely se u jejich kolibky ty spravne sudicky. Poprve jsem zaznamenal myslenku, ze rozdeleni CSFR bylo pripraveno uz drive (jen se to nesirilo). Zapada to do me predstavy, jak vznikaji statecky. Dokonce mne zacala strasit myslenka, ze pokojne rozdeleni bez nasilnosti bylo mozna pro nekoho zklamani.
Autorovi clanku dekuju za pripomenuti tech chvil, kdy nas ovanula nadeje. Citim to podobne, jako vzpominam na romantizujici nalady jara 68.
Osobne jsem byl z rozdeleni smutny. I kdyz vim, ze mensi statecek ma mene sousedu a tim i jeho vztahy k nim pak muze citit silneji a nalehaveji. At uz jde o podporu nebo ohrozeni. I tak si myslim, ze se splnil tisicilety sen Slovaku po svebytnem a svobodnem statnim utvaru. A protoze si nemyslim, ze se "historie nikdy neopakuje", klidne se dejiny Evropy treba uz zanedlouho mohou vyvijet tak, ze se takova historicka sance na nezavislost nemusi opakovat treba dalsich sto let. Bez ohledu na to, zda to bylo fer nebo ne, rozdelit CSFR, samostatne Slovensko celemu svetu dokazuje, ze to je moderni demokraticka republika (se vsemi radostmi i bolestmi, ktere si teprve ted muze jako nezvisly stat plne vychutnat).
-
-
-
Ak sa pozrieme do historie,tak si všimneme zaujmavý fakt že revolúcie a prevraty robia vždy mladí ľudia.Oni sú tí ktorí povalia vládu,režim,diktatúru,aby sa po ich chrbtoch dostali k moci tí ktorí to všetko pripravili,zorganizovali,tí chamtiví po moci a po peniazoch.Skrátka a hdobre p.Havran zohral rolu "užitočného idiota"Tak ako desaťtisíce ostatných študentov a mladých ľudí štrngajúcich na námestiach,ktorí na svojich pleciach vyniesli na vrchol ľudí typu Mečiar,Slota,Dzurinda,Fico,Csáky,Duray,Bugár,Palacka,a spústa ďaľších.Týmto mladým by mali byť títo ľudia vďační za svoje milioniky a miliardy z privatizácie a rúznych tých tendrov.A vôbec nepochybujem o tom že ak zanejaký čas sa niekto bude hrabať hore zase na to použije mladých,najlepšie "inteligentných"študentov,ktorí by sa mali skôr premenovať na užitočných idiotov.To im oveľa viac pristane
-
ak si vedel, ako to dopadne, mohol si nam vsetkym poradit
-
Ak si tu bol pocas revolucie tak by si si mal pamatat ze na namestiach boli studenti, mladi rodicia s detmi na rukach, dospeli aj dochodcovia. V roku 1989 bolo cele Cesko-Slovensko zrele na revoluciu.
To ze sa k moci dostali ludia ako Dzurinda, Csaky, Fico je chyba nas vsetkych, v slusnej krajine by si ani neskrtli.-
Vieš o nejakej súčasnej slušnej krajine?
-
Absolutne slusna krajina samozrejme neexistuje, ale urcite jestvuje nejaka skala kde minus nekonecno su absolutne lumpacke rezimy a plus nekonecno absolutne slusna krajina.
Hlboko v minuse su vseliake klony komunizmu a fasizmu a na spici medzi mierne slusnymi az slusnymi su povedze Svajciarsko, skandinavske krajiny, Australia, Novy Zeland, Britania, mozno Spojene Staty.
Za hlavne kriterium popri slobode ktora je nutnou podmienkou povazujem to, ze slusna krajina pocuva a citlivo reaguje na podnety svojich obcanov a vazi si ich zivoty a majetok.
Slovensko je niekde na polceste od lumpackeho komunizmu ku slusnej krajine, Zazrivcovo a Orbanovo Madarsko sa nedostalo ani na polcestu a opat upada da lumpactva.
-
-
-
-
Autentickú demokrat. federáciu mali vyrokovať Mikloško a Burešová?Presúvali sa po hradoch,zámkoch-ich rokovania boli neplodné k ničomu neviedli,iba toto ich kurizovanie čoraz viac roztváralo nožnice v životnej úrovni.Ešte že nás Boh obdaril osobnosťou,ktorá vzniknutú situáciu,keď bolo jasné,že Česi ofunkčnú federáciu nemajú záujem-riešila na úrovni tak,aby sme nestratili hrdosť,ktorá je nášmu národu vlastná.Klin do srdca-takéto silné slová ukazujú,že ste jednostranne zaťažený.Boli ste veľmi mladý na to.aby ste mali vyzretý úsudok.
-
Já si myslím, že Václav Havel dělal co mohl.A to že se nedotáhly věci dokonce, to je právě ten problém naší společnosti a našeho myšlení.
Nikdo za nás nemůže myslet, toto si právě musíme uvědomit.
Většina stále očekává, že se vše nějak vyřeší samo.
Ale přiznejme si kolikrát jsme mávli rukou nad různými nepravostmi. Neřekli jsme tolik potřebná slova, která měla být řečena.
Dnes všichni plačeme nad rozlitým mlékem, a přitom jsme
ho sami pomáhali rozlévat
Havlův odkaz je právě v tom, že se máme spasit sami, každý sám za sebe. Každý člověk je největším nepřítelem sám sobě, pokud jde proti svému svědomí.
Pozdě není nikdy, dokud žijeme máme vždycky šanci.
Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872
Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.
Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist

