JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Všetci v protismere

Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...

[Tiburon]

Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu

V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Uhorské tančeky

  • visegrad

    Autor: Tomas .. Husar

    09.01.2012, 11:27 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Ano fungujuci vysegrad, alebo obnovit recpospolitu a rozsirit ju ako personalnu unu cechov slovakov, poliakov pripadne litovcov. Cim skor sa zbavime nemcov a francuzov co sa budu este dalsich sto rokov hadat o investituru a kde ma sidlit papez a kto mam byt rimskym cisarom tym lepsie. Dejiny svatej rise rimskej nemeckeho naroda su plne pouceni co nechceme.

    • Re: visegrad

      Autor: Tomas Husar visegradsky

      09.01.2012, 11:51 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Co chce tepla rota igora matovica nikoho nezaujima ...

    • Re: visegrad

      Autor: Náčelník

      09.01.2012, 12:09 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Xepeche, ked som povedal, ze tie tabletky mas uzivat kazdy den pred prvym nutkanim na prispevok, tak som tym NAOZAJ myslel kazdy den a pred prvym pokusom o prispevok. Dokonca pred rannou navstevou WC a kupelne.

    • Re: visegrad

      Autor: kacktusssík

      10.01.2012, 13:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Uhorsko bolo od 1526 do 1918 súčasťou Habsburgskej monarchie a plne podliehalo panovníckemu rodu Habsburgov

      Panovník tzv. Veľkého Uhorska mal vždy sídlo vo Viedni
      a
      preto
      je treba si uvedomiť, že dejiny Uhorska sú dejinami Habsburgov
      a
      to sa týka aj nás Slovákov, ktorí sme v Uhorsku s Maďarmi žili spoločne 917 rokov.....
      _________________________________________

      a treba si uvedomiť aj to, že slovensko-maďarskú hranicu garantujú Veľmoci
      - Trianonskou mierovou zmluvou (1920)
      a
      - Parížskymi mierovými zmluvami (1947)

      my Slováci sa musíme spoliehať na ochranu nemecka+Francúzska ako aj USA a GB, ktorí po eventuálnom vojenskom excese Maďarom zase naložia
      _____________

      o našej južnej hranici sme nerozhodli ani my Slováci a ani Maďari.......

      • Re: Re: visegrad

        Autor: Tomas .. Husar

        11.01.2012, 20:34 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Treba si hlavne uvedomit, ze velmoci hranicu garantovali iba za pekneho pocasia. Ked bolo zle tak pred Kuhnom, Horthym ani Kadarom nic neochranili.

  • Mnoho kriku pre nič.

    Autor: megfigyelő

    09.01.2012, 14:33 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Vidím, že maďarská karta neimponuje len slotovi. Je to dobrá téma na zviditeľnenie sa. Aj v politike, aj tu. Ozaj, koho je tento site? Kto to naozaj platí a za koho naozaj kope? Mohol by to niekto naznačiť? Celkom sa mi to tu páči.
    A teraz k téme. Neviem po maďarsky, ale Orbán premenovaním na Maďarsko asi nemieni meniť hranice, či áno? Pre mňa je to len také neškodné maďarské PR a všetci sú z toho buď nejakí posraní, alebo skôr si na tom každí prihrieva svoju polievočku. Alebo sa mýlim a potom poďme všetci "do tankoch". Kašlime na maďarov, máme tu na Slovensku, v tejto malej nemecko-bruselskej gubernii, svoje starosti. Maďari si to vyžerú sami a my tam zatiaľ poďme lacno nakupovať. Nie je ale vylúčené, že nakoniec z toho vyjdu lepšie ako my. Ich alfasamec Orbán má ale ďaleko väčšie gule, ako títo naši politickí riťolezy zľava do prava, ani ich nejdem menovať. Za prípadne hrubky v texte sa tu prítomným krasopiscom vopred ospravedlňujem, zo slovenčiny som mal vždy dvojku. Sia.

    • Re: Mnoho kriku pre nič.

      Autor: Szia

      09.01.2012, 15:04 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      nie Sia. Visegradskej myslienke verili iba Slovaci. Ostatni mali vlastne narodne zaujmy.
      Suhlasim vsak, ze Orban je uzitocny pre Madarsko a mali by sme jeho snahy pozorne sledovat. V prvom rade, aby sme boli pripraveni a v druhom rade naucili sa z jeho postupu. To pre pripad, ze by mu to vyslo.

      • Re: Re: Mnoho kriku pre nič.

        Autor: kacktusssík

        10.01.2012, 13:24 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        tak ako hovoríš

        my Slováci môžeme len sledovať a nakupovať v Maďarsku
        to zatiaľ stačí

        lebo my Slováci už tradične nebudeme rozhodovať o ničom, my sa môžeme len zviesť na lodi PROSPERITY z EÚ

    • Re: Mnoho kriku pre nič.

      Autor: hgfdgi

      09.01.2012, 16:05 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Vzhladom na to ako tu Orbanovi stale vylizujes prdel, nezda sa mi ze by si na to madarsko nejak moc kaslal ...

    • Re: Mnoho kriku pre nič.

      Autor: neverim

      09.01.2012, 16:07 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Odmietam verit ze Orban ma vacsie gule ako organ Palko. Ved to by Tomas Husar a.k.a Xepeche neprezil.

    • Re: Mnoho kriku pre nič.

      Autor: SonaHU

      09.01.2012, 16:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      musite byt slepy, ked nevidite, ako Orban Madarsko nici. A teraz nehovorim o MMF ani ECB ani o ekonomike, hovorim o tvrdom potierani demokratickych principov vo vnutri statu.

  • aka je myslienka tohto blogu?

    Autor: PeterX

    09.01.2012, 17:41 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Nerozumiem napr. tomuto:

    1. "Maďarsko nie je republikou
    Mozno som mimo, ale Madarsko de facto zostalo republikou, len sa de iure zmenili nejake slovicka v legislative. Uz druha vec je zmena volebych obvodov, ale toto je rovnaky problem ako ked Meciar so Slotom stanovili hranice slovenskych VUCiek - bolo to svinstvo, ale nemalo to podla mna prilisne negativne dosledky.

    2. ".. a zodpovednosť za túto porážku nesieme všetci".
    Rad sa necham pouzit, cim sa ja k tomu co sa udialo v Madarsku prispel, a ako mam niest svoj podiel zodpovednosti.

    3. "Dovolili sme Maďarom, aby sa vzdali viery v politický národ, ktorý verí v demokratické inštitúcie, v rovnosť šancí a férové prostredie pre sebarealizáciu".
    Cim presne sme im to dovolili? A fakt sa MADARI vzdali viery v demokraticke institucie? Nie nahodou len Orbanovci zneuzili nizku ucast vo volbach, rovnako ako sa o to teraz bude snazit Fico?

    4. "Visegrád mohol byť naším príspevkom k obrode európskej demokracie, mali sme skúsenosť, odhodlanie a viac veľkorysosti vo vzájomnom pochopení".
    Tomuto uz absolutne nerozumiem. Kedy sme to mali s madarmi tu vzajomnu velkorysost a porozumenie? Ked bol pri vlade Slota? Kedy a cim sme my a nase gorily mohli prispiet k obrode demokracie v Europe?

    5. "...Mohol to byť náš freudovský diván". ... "Visegrád mohol byť naším spoločným spovedným budoárom, ktorý mohol priniesť Európe novú liečbu."
    Slovne onanovat sa podla mna da aj inac. Co presne znamena vyraz "freudovsky divan"? A budoár nie je náhodou miesto kde sa stretavali len zeny?

    6. "...bezprecedentná kríza politiky v regióne".
    Nic v zlom, ale ovela vaznejsia politicka aj hospodarska kriza v Europe uz bola. Madari si verim s ich "ficovinami" coskoro poradia, tak ako my onoho casu s Meciarom a Slotom. Hoc sa obavam ze Fico v znacnej miere odkopiruje od Orbana mnohe tieto ficoviny, stale to nie je nic tak vazne aby sme z toho robili tragediu. Ovela vacsi problem je ze niet koho volit, ale tento problem je tu uz poriadne dlho a skor sa mi zda ze sa to pomaly zacne riesit.

    • Re: aka je myslienka tohto blogu?

      Autor: Tomas .. Husar

      09.01.2012, 21:44 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      >Mozno som mimo, ale Madarsko de facto zostalo republikou

      Ano si mimo, lebo nevies po madarsky.

      Magyarorszag. Tu orszag znamena krajina alebo stat. Napriklad Lengyelorzag alebo Olaszorszag su ekvivalenty Polska a talianska. Cize de facto zlucili kratky nazov krajiny z oficialnym nazvom. Lebo republika sa povie köztársaság.

      • Re: Re: aka je myslienka tohto blogu?

        Autor: PeterX

        09.01.2012, 22:01 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Skusim inac: tak Madarsko uz nepatri tuto:
        http://sk.wikipedia.org/wiki/Republika
        tak kde teda? Poprosim zo zoznamu na
        http://sk.wikipedia.org/wiki/Kategória:Formy_vlády
        vopred vdaka :)

        • Re: Re: Re: aka je myslienka tohto blogu?

          Autor: Tomas .. Husar

          09.01.2012, 22:42 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Ved som ti povedal ze to bolo len hranie sa zo slovami orszag a köztársaság. Chapes su rezimy a krajiny kde je relativne jedno ako sa volaju a potom existuju cudesne rezimy co sa lubia hrat so symbolmi a slovickami (3 risa, Sovietsky Zvaz, Kambodza/Kampucia).

          Magyarorszak, menyorszag.

          Uc sa cudzie jazyky, zidu sa. Ako pisal hlas kotolne pred 22 rokmi: Optimista sa uci po anglicky, pesimista madarsky a realista strielat.

          Ale ty si asi mlade jezula a netusis co bol hlas kotolne:
          http://www.smatana.sk/archiv/vtipy/hlas-kotolne

          • Re: Re: Re: Re: aka je myslienka tohto blogu?

            Autor: PeterX

            10.01.2012, 11:14 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            Madarsky neviem, neviem preco ale ako dieta som citil k tomu jazyku odpor, a ako teenager som bol nacionalista. Potom som sa nastastie preliecil a snad aj vyliecil :)). Tak som rad, ze fakt ide len o slovickarenie, a naletel tomu asi viac autor blogu Havran ml. ako ja. Inac dnes som si precital na
            http://hnonline.sk/c3-54373940-k02000_d-kto-je-este-v-gorile
            ze od guerill bral provizie aj Nemcics s ktorym sa Havram ml. bratal a za koho kandidoval do EP. Tak ja radsej budem hlupo diskutovat na vsetkych forach, a strapnovat sa tu, ako naletiet a strapnit sa v realnom zivote ci v niektorom z mojich blogov a clankov. Je mi jasne, ze situacia v Madarsku je velmi vazna - myslim teraz najma na zatykanie opozicie policajtami. Ale, ak spravne chapem, Madarsko zostalo republikou, hoc sa zasadne zmenil volebny system a trafikantstvo v centralnej banke. Ale madari stale vedia velmi jednoducho v najblizsich volbach poslat Orbana postupne Havranovymi slovami do budoára či rubáša či budáru (takto sme ako deti volali WC, teda hajzel), tak ako sme tam my poslali Mečiara a HZDS. A poznamka na okraj - som uz starsi, aj ked neznu revoluciu som si zazil len ako mladsi student ktory fandil starsim spoluziakom aktivnym vo VPN. Ale ten Hlas kotolne som nezachytil, u nas doma sa necitali noviny, ale pocuvala Slobodna Europa :)

            • Re: Re: Re: Re: Re: aka je myslienka tohto blogu?

              Autor: Aha

              10.01.2012, 13:35 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              Mišo tu má dalšieho, ktorý kvôli nemu nemôže spávať. Inak je to sranda, že Havran má tak raz za pol roka vždy nejakého mužského glosátora, ktorý ho analyzuje a píše o ňom veci, ktoré sa netýkajú jeho textov. Mám pocit, že sú to nejakí latentní buzíci, ktorým sa Havran páči, ale zároveň to potrebujú maskovať svojou nenávisťou.

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: aka je myslienka tohto blogu?

                Autor: PeterX

                11.01.2012, 09:45 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                Tvoj nazor je, z jeho podstaty a kedze nemas ziaden argument, len a len o Tebe. Faktom je, ze Havranov "stranicky sef" je menovany v spise Gorila ako poslanec ktory sa rad necha kupit. Verim ze spis Gorila nie je fikcia. Mysli si o tom co len chces.

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: aka je myslienka tohto blogu?

                  Autor: Tomas .. Husar

                  11.01.2012, 16:09 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                  dam ti dobru radu a zadarmo.

                  nebav sa s jetotackmi co maju premenlivu prezyvku. v restike alebo krcme sa predsa tiez nebavis s kazdym opilcom co na teba vybrechuje spopod stola.

                  • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: aka je myslienka tohto blogu?

                    Autor: PeterX

                    11.01.2012, 17:46 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                    Tomas, ked mam cas, su mi dobri aj tito bezmenni. Som rad ze ich viac bavi pisat tuto, ako pozerat tuposti v TV. Casto vdaka nim zistim ako nezrozumitelne sa vyjadrujem, a to mi moze pomoct potom ked budem mat moznost ci potrebu vyjadrit sa niekde v realite. Pre mna je aj tato interaktivna forma zabijania casu na JTT ovela lepsia ako pozeranie TV a pod. Ine by to bolo, ak by som tym travil neviem ake kvantum casu, ale takto odpisem co ma prve napadne, a z reakcii zistim co este nemam poriadne v hlave utriedene a spravne slovne naformulovane.

  • Možno ide do tuhého.

    Autor: megfigyelő

    09.01.2012, 19:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Že nejde o Maďarsko, demokraciu, ľudské práva, Trianon, Visegrád, dvojité občianstvo, tlačový zákon a iné ptákoviny bolo jasné od začiatku. Ide o ďaleko prozaickejšiu vec a to sú zase peniaze /pénz, money, peníze ,כסף /.

    Tu globálni lotrovia odkazujú maďarským lotrom:
    peniaze nedostanete, keď sa nepodrobíte.

    http://finweb.hnonline.sk/c1-54381420-financial-times-madarsko-je-velky-kandidat-na-bankrot

    http://finweb.hnonline.sk/c1-54378020-menovy-fond-madarsku-neustupi-tvrdi-lagardeova

    Uvidíme, či je to len také ďalšie maľovanie čerta na stenu, a kto má silnejšie nervy. Ale toto Orbanovi neodpustia: zvýšenie dane bankám, telekomunikačným spoločnostiam, zoštátnenie úspor v súkromných dôchodkových fondoch.

    Napadá ma kde je dedko Soros, že by nepomohol svojim súkmeňovcom, alebo aspoň neporadil, filantrop jeden. To by mala byť pre neho hračka. Jedine že by bol viac žid ako maďar.

    Slovami ctených analytikov z hnonline, Maďarsko môže byť prvá šedá labuť.

    Kozy čokolom.

    • Re: Možno ide do tuhého.

      Autor: ezer mester

      09.01.2012, 19:20 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      ten posledny odstavec skutocne stoji za to. pohrebne "rubase historie" by sa mali stat prezitkom..

  • Pripájam sa k tým, ktorí v tom vidia najmä veľa kriku pre nič.

    Autor: sympatizant

    09.01.2012, 22:24 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Maďarsky neviem ani ja, ale pocitovo "Maďarská republika" a "Maďarsko" znie veľmi podobne. Môže byť, že z hľadiska sentimentu za starým Uhorskom to niektorým "pravoverným" maďarom môže lahodiť, ale oveľa viac by som za tým nevidel. Podľa mňa, Orbánov vnútropolitický ťah, škoda ho preceňovať. Aj keď pojem Maďarsko môže evokovať geograficky širší pojem ako Maďarská republika, po čase splynie s hranicami súčasného Maďarska (ex Maďarskej republiky) a nakoniec to môže vypáliť naopak, ako si to možno niektorí navrhovatelia či podporovatelia tejto zmeny predstavovali.

  • a

    Autor: palo satko

    10.01.2012, 08:19 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    ano madari si potrpia na všelijake oslavovačky svojho madarstva. v časoch dobrych menej v časoch zlych viac. aj turulov na kopce povynašali, aj sochy vymysleným honfoglalašom postavili aj sa pekne staraju o pamiatky, ktore si z felvideku do pešti zniesli. už za socika, ked im amici korunu vratili hrozilo, že sa premenuju na madarsku svätoštefansko-korunovanu socialisticku republiku. proste je im otupno opustenim v strede europy. ale my by sme mali byť poslední, čo im niečo budeme vytykať. ved podla genetiky su to rovnaky vyrazne slovanskí stredoeuropania. oni su slovaci, ktorí zhodou historickych nahod hovoria "igen". nakoniec, o čo sme lepš?, ked človek hladi na hrade na tie gule svätoplukoveho tatoša ma pocit že aj my by sme sa mali premenovat na gorilorszag. viac by to zodpovedalo skutocnosti a nik by si nas neplietol so slovinskom.

    • Re: a

      Autor: Tomas .. Husar

      10.01.2012, 08:27 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      >ked im amici korunu vratili

      Historicke info od teba su zvacsa tip-top. Mozes k tomu hodit nejake detaily?

      • Re: Re: a

        Autor: palo satko

        10.01.2012, 08:38 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        tu maš hysteriu: http://www.snk.sk/swift_data/source/NBU/Zborniky/Revai/124.pdf
        a tu maš historiu: http://hungary.usembassy.gov/holy_crown.html

        • Re: Re: Re: a

          Autor: Tomas .. Husar

          10.01.2012, 09:01 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Vdaka, spominam si ze este v dobach ked bol literarny tyzdennik najkvalitnejsim slovenskym periodikom (druha polovica 80 rokov az kym ho po revolucii nevystriedal hlas kotolne) tak tam prebehla seria clankov o uhorskej korune a v jednom z nich sa dokonca spominal nejaky pravny konstrukt o tom ze koruna je jedinym vlastnikom pody. Tym v podstate dany pravnik chcel zlikvidovat rozdrobenost pody ktora bola sposobena zdanlivo spravodlivym uhorskym dedcnym pravom.

    • Re: a

      Autor: :))

      10.01.2012, 11:20 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Vtipne, a snad chapem medzi riadkami co si chcel Palo povedat. Ja to skor vnimam tak, ze s madarmi sme premiesani - geneticky, rodinne, historicky a kulturne. Casto si na roznych prac. stretnutiach, kde su ludia aj z EU-15 aj EU-12, z tej druhej skupiny najlepsie rozumiem okrem prirodzene cechov prave s madarmi. Aj ked cestujem ako turista, tak stretavam len fajn madarov. Preto im verim, ze svoje znechutenie z politiky dokazu prekonat a ist volit. Aj ja zvacsa nevolim, kedze niet koho. Len obcas - v 1998 proti Meciarovi, v 2010 proti Ficovi a zrejme aj teraz pojdem ale len a len preto, ze nechcem aby vladol SMER sam, a toboz nie so SNS, to by bola najhorsia moznost. Aspon nech musia do koalicie brat aj KDH ci Most, v tych je par slusnejsich ludi cez ktorych budu moct aktivnejsi opozicnici aspon co-to povytahovat a zverejnti nam ako teraz v Gorile. Rovnako tazke je to aj v Madarsku, ale nechysta sa vojna ani nic take, a povodne dedinski ludia si postupne najdu ine konicky ako promenadovanie sa v mestskych obchodnych centrach, a bud prestanu volit, alebo si aspon nechaju poradit. Snad u nas aj v Madarsku, povedzme do 5-10 rokov.

      • Re: Re: a

        Autor: palo satko

        10.01.2012, 20:08 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        vieš tu sa širi obava z nejakej diktatury. ja si skor myslim, že madari hladaju nejake vychodisko a ako na potvoru sučasna situacie vo svete ho nema. a nielen pre madarov, nema ho ani pre nas. stali sme sa koloniami nemecka a francie a naše peniaze sme odovzdali nadnarodnym bankam. mame taky strach s tym niečo urobiť, že ešte aj zufalych madarov, ktori si našli nejaku aj ked mozna nie najlepšiu cestu ako sa vymanit z otroctva, kolektivne na pokyn bruselu a deutche bank opluvame. dokonca aj tu na jetotak. akoby sme zabudli, že to boli madari čo otvorili hranicu vychodnym dederonom a tym spustili zmenu našho sveta a iste maju viac odbojnosti v sebe než cely višegrad dohromady.
        Bol som v madarsku v lete. ludia su rovnaki ale budapešt je vyrazne smutnejšia než v 80-tich rokoch, ked sa mi tam viac pačilo. oni naozaj maju problem, uplne rovnaky aky mame aj my. len na rozdiel od nas im už došlo že su koloniou.

        • Re: Re: Re: a

          Autor: PeterX

          11.01.2012, 18:00 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          (ten predosly prispevok bol moj, zabudol som sa podpisat kedze som menil titulok a podvedome to asi bral ze jeden napis staci, kedze inokedy nemenim titulok).
          Palo - chapem Tvoj pohlad, trochu riadne si to zvelicil, ale verim ze len kvoli lahsej zrozumitelnosti. Mam ale dojem, ze Orban a leho volici robia tym nadnarodnych korporaciam v znacnej miere vlastnenym subjektom z DE ci FR tu tzv. medvediu sluzbu. Rovnako ako aj Fico a jeho pseudo-hry smerom k bankam a obchodnym retazcom, za sucasneho lizania riti Pente a J&T. Mna ovela viac mrzia skody na zivotnom prostredi, vsetok ten pesticid, emisie a imisie v dosledku toho ze nas zaplavuju potraviny z EU-15. Rovnako samozrejme aj to ze okrem potravin je, ako sa hovori, vsetko z Ciny. Orban nerobi hodnotovu politiku, len parazituje na negativnych dosledkoch "bruselskej politiky". Celkovo mam dojem ze nastala dost extremna situacia, ze kym kedysi volili len vzdelani ludia, v sucasnosti volia najma ti nevzdelani. Kym ti vzdelani vdaka tomu, ze si uvedomuju suvislosti, vnimaju coraz viac negativ, aj cez zdroje ako wikileaks ci Gorila. Plus zijeme v najlepsej dobe - ziadne vojny, pomerne silna vymozitelnost prava voci velkej castu zamestnavatelov (v takych tych beznych veciach ako 1000 eur odstupne, a nie nejakych milionovch kauzach). A tiez sa znacna cast inteligentnych ludi moze realizovat, a za ich nazory ich nezabiju ani nedaju do basy, ale nanajvys vyhodia. Mam dojem, ze my vzdelani ludia sa mame materialne az prilis dobre, a len nas psychicky trochu tyra neschopnost vysvetlit nevzdelanym ludom niektore pre nas zakladne veci, a potom strpiet to ze nam vladnu ludia ako Fico, Dzurinda, Miklos, Stefanov, atd. atd. A v znacnej miere to mozno plati aj v Madarsku, som na internete dost vela a nezachytil som ani jediny blog s nejakym opisom a fotkami chudoby v Madarsku. A pritom napr. nase ciganske osady vyzeraju hrozne, ale ti ludia maju vdaka socialnym davkam stale dost pohodlny zivot. A prave pre toto pohodlie podla mna ludom vyhovuje pesticidna zelenina z EU-15, polske maso plne chemie a vody, toxicke odevy z Ciny atd. Cim viac nad tym rozmyslam, tym viac mam snahu radsej zmenit moje spotrebitelske spravanie (zajst dalej a zaplatit viac), ako ocakavat ze sa zmeni ponuka. Nastastie v SR je stale moznost minat rozumne, a nakupy cez internet mnohe spohodlnili.

  • Uhorske a totske tance vsetko jedno

    Autor: Jozef Schwarz

    11.01.2012, 20:49 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Pán Havran, ďakujem za pravdivé, kvalitné a pritom potešujúce čítanie o tančekoch na uhorskú nôtu. Pridávam sa k vášmu zápisu tejto choreografie.
    Ako som si všimol, práve názov článku – Uhorské tančeky – vynikajúco vyjadruje podstatu novoročnej situácie nášho suseda. V celom ďalšom texte operujete len pojmom Maďarsko, maďarský a pod. Súhlasím s vami, že ide o návrat pred rok 1918, do doby keď nebolo Slovenska, či mnoho ďalších stredoeurópskych krajín. Veď Maďarsko s prívlastkom, republika 1918 – 1919 a 1945 až 2011, či kráľovstvo 1919 – 1945 zaviedol Versaillský mierový systém (vrátane Trianonu). Pred novembrom 1918 bolo len Uhorsko ako súčasť dvojštátu Rakúsko – Uhorsko. A Uhorsko sa maďarsky povie Magyarország. To potvrdzuje vaše slová o návrate Maďarov do minulosti. Najmä keď si doslovne preložíme výraz Magyarország do slovenčiny – Krajina Maďara alebo Maďarova krajina.
    Skutočne si myslím, že nostalgia za heroickou, často vymyslenou minulosťou nemôže byť riešením súčasnej krízy a nie len u Maďarov. Je to len akési sedatívum. Možno také ako naše „Listové totentance“

  • Köszönöm magyarok

    Autor: Béla

    16.01.2012, 23:21 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    A čo čakali tí eurokorektní politici , že sa už naveky všetky národy Európy budú klaňať posvätnej Bruselskej Euro - krave ? \\"Nem\\" - vyslovili sa Maďari, aj keď ich eurovrtichvosti strašia všetkymi hrôzami pekelnými za prejav ich slobodnej vôle.
    \\"Nie\\" - takmer sme sa vyslovili my Slováci pri schvaľovaní eurovalu - žiaľ naše nie eurovalu stornovali naši vlastní politici s poddanským komplexom v parlamente, či už sa identifikovali ako Miki - morálni trpaslíci alebo Euro - fickovia, či hruško-talibani.
    Áno, možno aj vďaka tisícročnému spolužitiu s Maďarmi máme veľa spoločného v génoch a v žilách nie cmar, ale krv. A tá sa búri a búriť bude - Európska únia musí zaniknúť. A zanikne čoskoro.

Videonázor

Cigán, možnosti inklúzie Rómov na Slovensku vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist