JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Všetci v protismere

Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...

[Tiburon]

Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu

V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Ukážu nám Gréci cestu z jaskyne?

  • Demagogia

    Autor: s

    12.05.2010, 09:40 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Naozaj nie je ferove nadavat na cely narod, ale co autor naschval nespomenul je nedisciplinovany a podvadzajuci stat (aparat), na ktory je legitimne nadavat.
    A co sa tyka platov vo verejnom sektore, tak su v priemere 2.5 krat vyssie ako v greckom sukromnom sektore a to je relevantne. Nie ze su iba "mierne vyssie" ako v EU. Alebo je snad fer, ze grecki danovi poplatnici (novodobi nevolnici) musia zivit bandu podstatne lepsie platenych byrokratov a este aj splacat dlh, ktori tito narobili?
    A k autorom zatracovanym bankam mozem dodat iba to, ze je to opat stat, ktory bankam zarucil a legalizoval privilegia nafukovat kreditnu bublinu falosnymi sekmi az do vysky 10 nasobku rezerv a tiez to bol na rozhadzovanie adiktovany stat, kto si tolko poziciaval.

  • Nechapem tomu

    Autor: Pravdovravny laviciar

    12.05.2010, 10:42 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Nasi laviciari nasli raj na zemi. Zem menom Grecko. Socialny stat, kde dochodcovia dostavaju 100% svojich povodnych platov, kde statny sektor zaraba 2,5 krat vias, ako zly zly sukromny, kapitalisticky. Mame tu stat, kde si populisticky komunisti kupuju volicov na socialne vyhody, Kto sluby vacssi plat, ten vyhrava.
    Lenze, stala sa mala chyba. Taka malinka, nepatrna. Chyba je v tom, ze to NEFUNGUJE !!!! Socializmus, komunizmus ani bolsevizmus NIKDE na svete NEFUNGUJE. A preto su nasi socialny socialisti taky nestastny. Ich socialny raj skrachoval. Ako sa k tomu postavit? Nuz laviciari maju jednoduchy recept. Obvinit z toho kapitalizmus :))))).

    • Re: Nechapem tomu

      Autor: Hm

      12.05.2010, 11:01 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      hlavne ze kapitalizmus funguje

      • Re: Re: Nechapem tomu

        Autor: juj

        12.05.2010, 11:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Autor opomenul základnú vec falšovania výsledkov Gréckej ekonomiky na základe ktorých ratingové agentúry dávali Grécku vysoké hodnotenie, čo následne nestálo v ceste tomu, aby banky požičiavali Grécku peniaze. Ale načo také detaily. Banky by sa "nepritúlili", keby sa otvorene hovorilo, v akej situácii je Grécko. No, ale politici nechcú prehrať vo voľbách nuž. Načo vidieť súvislosti, keď je po ruke argument z 50 rokov: kapitalizmus.
        Hlavne, že z klamstva obviníme kapitalizmus a je všetko v poriadku. A keby niečo, pridáme aj rasizmus a xenofóbiu. Radosť čítať tieto návraty do rokov 50 tych.

        • Re: Re: Re: Nechapem tomu

          Autor: Kasander

          12.05.2010, 11:51 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          omyl, banky (tu konkretne Goldman Sachs) Grekom ponukali svoje sluzby ako co najlepsie, ako vravite, "falsovat" a zakryvat deficity. A nielen Grekom! Aj preto napriklad ked Europska Komisia mala pochybnosti o dostatocnej vypovednej hodnote metodologie vypocitavania dlhu ako aj o samotnych udajoch, ktore jej prichadzali z jednotlivych ministerstiev financii, dostala vzdy po frnaku - nestaraj sa, to je vec narodnych kompetencii.
          Zodpovednost ratingovych agentur, ktore ale potom ohodnocovali komplikovane financne instrumenty, ktore banky ako Goldman Sachs (uspesne) nukali aj statom, miestnym samospravam, mestam je nieco, co nik nemoze obkecat.

          • Re: Re: Re: Re: Nechapem tomu

            Autor: juj

            12.05.2010, 12:34 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

            V poriadku. Banky a Gréci sú v tom spolu. Európska komisia kontrolovala metodiku Gréckej vlády na vyrátavanie dlhu, ale na nič neprišli. Tak tam kontrolu posielala stále znova, pretože im neverili. Nedostávala po frňáku iba od bánk, ale aj od Grékov, ktorí klamali kontrolu. Ich klamstvo (samozrejme že motivované na zaplátanie dlhu) je spúšťačom terajšej krízy v Grécku. A nie len to. Je to neuveriteľné zanedbávanie niečo reálne s dlhom aj robiť. Na čo sa spoliehali? Na banky? Do kedy? Toto vytváranie dlhu na nedá obkecať kapitalizmom, pretože ten by mal klamstvo nechať „odmeniť“. To je zlyhanie politikov ako vyšité, pretože bližšia im bola chuť vládnuť, ako vidieť realitu. A v tejto chuti po moci im nestálo v ceste nič. Ani nezodpovedné banky. Tak rozumiem napríklad aj protestom Grékov. Väčšina neprotestuje proti kapitalizmu (okrem pár skupín komunistov a anarchistov), ale proti nezodpovednej vláde. A v tom ich podporujem všetkými desiatimi.
            Gréci klamali kontrolný mechanizmus Európskej komisie a banky ich v tom podporovali. Nech skrachujú obaja. A Gréci nech si volia zodpovednejších politikov a nie populistov, ktorí sľubujú to, čo chce ľud počuť.

            • Re: Re: Re: Re: Re: Nechapem tomu

              Autor: Cyrano

              12.05.2010, 13:03 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              myslim, ze kolega chcel skor poukazat na to, ze Komisia dostala po frnaku od statov (banky jej mozu fukat), ked navrhovala napriklad rozsirenie kontrolnych pravomoci eurostatu. Zvysok tazko komentovat.

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechapem tomu

                Autor: juj

                12.05.2010, 13:08 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                Len ste potvrdili, čo hovorím.

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechapem tomu

                  Autor: Cyrano

                  12.05.2010, 13:23 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                  nemam ten pocit, ale nebudem sa snazit Vam ho vyhovorit.

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechapem tomu

                Autor: s

                12.05.2010, 23:52 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                Ziadne rozsirenie pravomoci nejakych parazitickych byrokratov nepomoze, skor naopak.
                Tych, ktori podvadzaju a nedodrzuju zakladne pravidla fiskalnej discipliny treba nechat cim skor padnut na hubu. Ziaden bailout, ziadna pomoc, tie akurat adikcii na dlh napomahaju a rozsiruju nakazu a dosledky na ostatnych clenov aj tych slusnych.

                • Ad: s

                  Autor: blbológ

                  13.05.2010, 12:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                  Čím viac tu píšeš, tak tým viac ma presviedčaš o nevyhnutnej potrebe prijať urýchlene zákon, ktorý by obsahoval obzvlášť prísne postihy za nebezpečné formy blbnutia, ako sú fanatizmus, rasizmus, šovinizmus etc.! Ty tu každým svojím príspevkom potvrdzuješ to, čo vedel Konfucius už dávno: I to najväčšie more má svoje brehy; bezbrehá je iba ľudská blbosť.

                  • Re: Ad: s

                    Autor: s

                    15.05.2010, 09:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                    Co ine sa da od fanatickeho totalitneho bolsevika ako si ty ocakavat ako nasilne potlacanie slobody nazoru. Urcite nie racionalne argumenty.

            • Re: Re: Re: Re: Re: Nechapem tomu

              Autor: Kasander

              12.05.2010, 13:56 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              prepacte, ale mne sa zda, ze Greci nefalsovali udaje o vykone ich ekonomiky, ale zakryvali urcite udaje o financnych pomeroch v statnej sprave. Mozno sa mylim. V kazdom pripade, su tu jemne rozdiely: jedna vec je nieco zamlcat, a druha klamat. Vysledok z pohladu operatorov na financnych trhoch rovnaky: strata dovery. Ale co sa urcenia miery zodpovednosti a moznych dosledkov tyka, tak je to uplne ina hra.
              Nesuhlasim s Vami, ked to zjednodusujete v zmysle: nehrali fer, ani (vraj pravicova) vlada v Grecku, ani banky, ktore na tom skvele zarabali, tak sme ich mali oboch nechat padnut, lebo trh je spravodlivy.
              Nielenze sa s Vami nezhodujem v pociatocnej analyze toho kto a do akej miery je za vzniknutu situaciu zodpovedny, ale hlavne mam uplne iny pristup pri rieseni vzniknutej situacie. Nakoniec, dnes to podla vsetkeho doslo uz aj uplnemu diletantovi Petrovi Schutzovi v SME, takze nestracam mieru, ze to casom pochopia aj zamestnanci ministerstva financii SR.

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechapem tomu

                Autor: juj

                12.05.2010, 19:10 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                Dobre. Obaja máme iný prístup v analyzovaní počiatkov. Ja si za svojou analýzou stojím aj naďalej. Čo sa týka riešenia, pripúšťam že je to na diskusiu.
                Článok bol hlavne o tom, že banky (a kapitalizmus) spôsobili túto situáciu. Ja tvrdím, že banky túto situáciu spôsobili, lebo si tu niekto (Grécka vláda) potreboval zakrývať oči pred realitou, aby vyhrával voľby. To znamená, že ako príčinu vidím v prvom rade gréckych politikov, až potom banky. Gréci do tej pomyselnej jaskyne padli a uverili jej naplno.

            • Ad: juj

              Autor: blbológ

              13.05.2010, 12:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

              Aký efektívny je kontrolný systém EK, keď bolo možné kontrolórov tak dlho klamať? Alebo tam "kontrolóri" chodili na dovolenku pod zámienkou služobnej cesty? Toto je podľa mňa kardinálna otázka celého tohto megaprůseru okolo Grécka - jeho nápravy a budúcej prevencie, aby sa to už NEMOHLO opakovať. A tu sa bojím, že sa náprava zatiaľ nechystá, z dôvodov uvedených v článku!!!

              • Re: Ad: juj

                Autor: juj

                13.05.2010, 15:17 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

                "Aj preto napriklad ked Europska Komisia mala pochybnosti o dostatocnej vypovednej hodnote metodologie vypocitavania dlhu ako aj o samotnych udajoch, ktore jej prichadzali z jednotlivych ministerstiev financii, dostala vzdy po frnaku - nestaraj sa, to je vec narodnych kompetencii." Kto povedal "nestaraj sa, to je vec národných kompetencií"? Komu to vyhovovalo? Predsa politikom a bankám.

                Nevynechávajte z "megaprúseru" Grécka aj úlohu politikov. Prijal som argument, že banky o tom vedeli. A grécky politici? Ak budeme hovoriť, že Grécky politici sú v tom nevinne, alebo budeme zamlčiavať ich podiel viny na dnešnej situácii, tak budeme hovoriť o "kapitalizme" ktorý spôsobuje rasizmus a xenofóbiu. V prípade Grécka predsa kapitalizmus nezohrával nejakú úlohu abstraktného zla, proti ktorému sa nie je možné brániť žiadnym spôsobom, iba pôžičkami. Nevynechávajte úlohu politikov v tomto prípade, inak skĺzneme do falošných predstáv, ktoré chlácholia dušu spoluvinníkov tohoto stavu a budeme na nich vzhliadať ako na tých, ktorí nás vyvedú z jaskyne von.

    • Re: Nechapem tomu

      Autor: jjjjjjjjjjj

      12.05.2010, 13:26 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      socialismus zatim jeste nikde vybudovan nebyl. ale jeho pocatecni faze funguji. porozhlednete se za humna

Videonázor

Cigán, možnosti inklúzie Rómov na Slovensku vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist