dakujem pan Havran ze ste tu zverejnili texty pri prilezitosti umrtia pana prezidenta Havla.
Výber z blogov
Všetci v protismere
Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...
[Tiburon]
Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu
V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...
[Kriteko]
Diskusia k článku:
Václav Havel byl součástí odvěkého lidského snažení o lepší svět
-
-
Oceňujem, že na jetotak.sk, kde Havla asi častokrát nemuseli, nakoniec si vedeli pietne pripomenúť ako človeka, ktorý predsa len niečo znamenal. Esej "Moc bezmocných" dokazuje, že Havel nepatril pravičiarom ani ľavičiarom, ale ľuďom bojujúcim o slobodu... Som hrdý na to, že Václav Havel bol aj mojim prezidentom.
-
-
vaclav havel bol snilek, ktory stal pred dverami hodspodsko-mudrlanskeho paradajsu a vykresloval ako krasne bude vo vnutri. a ked sme vošli okradli nas tam o majetok, dostojnosť a buducnosť. nech je mu polahčujucou okolnosťou, že ani on netušil čo naozaj ponuka.
-
Priatelu ak Vas niekto okradol, chodte to normalne nahlasit na najblizsiu policajnu straznicu.
Skoda sa tu vyplakavat, tu vas nik nepolutuje.-
veru, takym, ako Vy bude na 100% patrit kralovstvo nebeske...
-
aj tu policajnu stažnicu inaču ponukal.
-
-
Neviem posudit "revolucne burcujuci" dosah jeho diela za komancov a proti komancom (nemam statistiku, ani skusenost osobnu, ci niekoho, kto by sa Havlom inspiroval, napr. Budaj, ci Korec boli omnoho vyznamnejsie postavy v mojom okoli), kazdopadne PO zmene rezimu som si akosi nevsimol na jeho cinnosti nic konstruktivne, co by skutocne smerovalo k dostojnosti a slobode ludi.
Ak si vezmeme jeho zname prejavy v r. 1989 o ziadnom navrate vykoristovania, ale skutocnom socializme a rovnosti a porovname to s tym, ako nic, NIC, NIC z tychto kydov nepresadil, tak nechapem, na zaklade akych KONKRETNYCH cinov, nie reci, je mozne Havla posudzovat? Ved si s prepacenim, sral do huby.
V 1990 nemusela ist CSFR cestou mafianskej restauracie bezpravneho kapitalizmu. Lenze Havel mlcal, neprisiel do FZ a nepresadil inu alternativu a tak sa postavil na stranu mafianov, vypalnikov, zlodejov, estebakov a pomohol tak tomu, co tu mame dnes.
A o tom, ako neusmernil svoju kamaratku Madelen, ci o tom, ze slovenske mesta, ktore zili vzdy z posadok a neskor z vojenskej vyroby, pripravil v sekunde o existenciu, o tejto Havlovej mudrosti, radsej pomlcim. Kde boli jeho kamarati, ktori dnes za nim smutia? Preco na miesto ZTS nezavolal niekoho z General Motors s vyrobou bicyklov?
Mozno ako disidentovi mu to celkom slapalo, ale ked mal prejst od reci k cinom, tak Havel totalne zlyhal. Ze si ho cenia za bombardovanie Juhoslavie, ci Iraku, to len ukazuje, kam skutocne patril.-
Havel je česká Radičová - plno pekných rečí a skutek utek ... ale fanúšikov zaujímajú len reči ... je to prejav nábožnej či náboženskej úcty - stačí veriť ...
-
-
-
Havel bol produktom komunizmu.
Keby ten rezim neboli v Ceskolovensku presadili Sovieti najma s podporou ceskych komunistov. Havel ako tzv. osobnost by neexistovl.
Takze, komunizmus vyrobil z neho postavicku, aka by v jeho milovanej Amerike nemohla nikdy vzniknut a uz vobec nie vyniknut. To plati o vsetkych tzv. disidentoch, ci nebodaj hrdinoch. Od padu komunizmu sa stal uz iba babkou v rukach americkeho imperializmu a sluzil mu do poslednych chvil. Jeho tzv.boj za ludske prava bol velmi selektivny. Ak vsade po svete vrazdia Americania tak ide o vrazdenie demokraticke,ktore Havel pomahal inspirovat a schvalovat ak vrazdia rezimy tzv. diktatorske ide o vrazdenie genocidne, proti ktoremu vystupoval silou svojej pseudosobnosti. Schizofrenia najvysieho stupna. Chudak, ktory odisiel na druhy svet sam sebou podvedeny. -
To ste tu vsetci stratili pamat a zabudli ze Juhoslavia sa bombardovala lebo Albanci, Bosanci, Cernohorci, Chorvati a Srbi sa mastili a vrazdili civilistov tak ako to v Europe bolo posledne za Horthyho a Hitlera?
Ze to bolo preto lebo politici na vsetkych stranach vnutornych hranic si chceli urezat co najvacsi kusok Juhoslavie? Lebo europske kontingenty sa len bezmocne prizerali? lebo Milosevic basoval v Kosmete, lebo umrel Tito, lebo Chorvati a Srbi mali nevybavene ucty ktore sa odlozili za Titovho zivotu ad-acta?
A zrazu za to moze Havel? Cize nie Arkan a splitski a belehradski fasizujuci futbalovi chuligani a polni velitelia co nevahali posielat 17 rocnych chlapcov strielat tych druhych?-
Volakedy sa media a poltici snazili urobit svatca z Lenina, ked jeho rezim padol, konecne sa .lludia dozvedeli aky v skutocnosti bol, toto je rovnaky pokus urobit z jedneho neschopneho alkoholika a suknickara,z ktoreho vyrobil zapad ikonu - kladneho hrdinu.
-
Re: Re: Bombardovanie Juhoslavie
Autor: Tomas .. Husar
19.12.2011, 13:19 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Havel mohol byt suknickar i alkoholik, i v politike robil chyby, ale tvarit sa ze on je vinny za juhoslovansky masaker je falzifikacia dejin.
-
Povrava sa, ze aj sudruh Stalin robil v politike chyby ...
-
Re: Re: Re: Bombardovanie Juhoslavie
Autor: palo satko
19.12.2011, 13:59 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
bol havel v tomto caše šef našej politiky? bol. a takyto je podiel ceskoslovenska na ilegalnom vyvoze zbrani do chorvatska:
CZECHOSLOVAK WEAPONS
Prague was one of the major centres of illegal supplies of weapons and defence equipment to Croatia during the second half of 1991 and the first half of 1992. Sources claimed that the following firms were involved:
Omnipol, Unimex, the "Bank of Bohemia", the Prague offices of the Swedish firms Scandinavia Invest and Abarent, the Prague office of the Swiss firm Computer Graphic Systems, two other companies from Switzerland, some Arab embassies (including the Syrian Embassy in Prague). Contracts were concluded for large quantities of defence equipment, including: 50,000 AK-47 Kalashnikov assault rifles, 20,000 M-16 assault rifles, 70-million rounds of ammunition, 1,000 RPG-7 launches and 5,000 rockets, 100 "guided rocket" launchers. Negotiations are know to be underway in Prague for the supply of heavy weapons and aircraft.
February 1992: During February, and earlier, in late 1991, the Czechoslovak firm Omnipol allegedly supplied R-300 surface-to-surface missiles to Croatia, installing the weapons in the area of Kinkovo village near Slavonski Brod, Croatia.
to len ked sa na pamäť odvolavaš aby si aj fakty použival.-
Re: Re: Re: Re: Bombardovanie Juhoslavie
Autor: Tomas .. Husar
19.12.2011, 14:07 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
2 palo satko
Ak len Havel osobne (alebo niekto z jeho lud) nezoznamoval obchodnikov so zbranami s chorvatskymi kupujucimi tak o co je Havlova zodpovednost vacsia ako tvoja? Ze bol prezident a mal pouzivat svoju kancelariu na to aby monitorovalo ci sa po Prahe a C-S nepohybuju obchodnici so zbranami?-
Re: Re: Re: Re: Re: Bombardovanie Juhoslavie
Autor: palo satko
19.12.2011, 14:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
to si mysliš, že ilegalny obchod so zbranami sa deje bez vedomia prezidenta? ty iste veriš na irangate! ten obchod podliehal utajeniu preto, že bol zakazany medzinarodnymi dohodami a preto, že sa udial sa v čase, ked československo ktoremu šefoval Havel ešte žiadne chorvatsko a slovinsko neuznavalo. havel o nom vedel. hoci neznašal Tudjmana, Miloševiča uprimne nenavidel. nakoniec nacionalista je ovela milši človek než komunista a nielen u havla.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bombardovanie Juhoslavie
Autor: Tomas .. Husar
19.12.2011, 14:50 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
2 palo satko
>nakoniec nacionalista je ovela milši človek než komunista
Este presnejsie by som povedal spolu s Michnikom, ze "nacionalizmus je najvyssie stadium komunizmu"
;-)-
Pán Husár. Neviem ako Vám to mám inteligentne povedať, preto použijem wikipédiu.sk.
Nacionalizmus je
-teória (a prípadne aj politický smer), ktorá tvrdí, že príslušníci jedného národa majú právo spojiť sa a vytvoriť si suverénny národný štát
-ideológia a politika založená na presvedčení o výnimočnosti vlastného národa, bojujúca proti cudzej nadvláde, sledujúca národné záujmy
-ideológia, povyšujúca vlastný národ nad absolútno, zdôrazňujúca a oslavujúca národný cit
-vlastenectvo alebo vedomie príslušnosti k istému národu
Čo z tejto definície nechápete?
Ak všetko, čo ešte robíte na Slovensku?-
Pan Oli, toho mena 63.
Neviem ako vam to naznacit takze to poviem narovinu. "Nacionalizmus ako najvyssie stadium komunizmu" je myslienka ktorou Adam Michnik naznacoval, ze mnoho komunistov sa po pade komunizmu transformuje na sovinistov a nacionalistov.
Ja osobne sa povazujem za slovenskeho vlastenca. takym som bol ked bol rok 1980 a takym som aj dnes. Ale poskomunistickych sovinistov typu Slota, Cernak, Rafaj, Moric bytostne nemam rad.
Havel mal svoje chyby, nikdy nepochopil podstatu slovensko-ceskeho problemu, ale stale svojimi kvalitami o niekolko radov prevysuje vsetkych prezidentov co sme mali za ostatnych 40 rokov co si ja pamatam. Mozno po clenky mu ciahal Husak, ale ten zvysok bol povl pri ktorom si nacim iba dobre umyt ruky po podani.-
Pán Husár, teraz Vám to poviem na rovinu.
Ste PENIS.
Sbohem a šáteček .... -
Ono je to zasa trocha zložitejšie. Komunizmus, ako ideológia sa hlási k internacionalizmu a internacionalizmus je skutočne jediný postoj, ktorý je logický z hľadiska proletárskeho vedomia. Na druhú stranu nemožno zabúdať na leninské metódy. Keď človek číta jeho spisy, tak sa tam neustále rieši otázka taktiky v procese uchopenia moci. A tak je nacionalizmus len taktickým manévrom, ktorý má umožniť ovládnutie štátu(to je tiež paradox, že likvidácia štátu sa má podľa komunistov uskutočniť posilnením jeho utláčateľskej role v rámci vyostrovania triedneho konfliktu). Michnik(ten výrok nepoznám) sa teda mýli, že nacionalizmus je posledným štádiom komunizmu. Ten sa môže prejaviť kedykoľvek, keď je to takticky výhodné. Dovolím si pripomenúť slovník komunistickej propagandy v povojnovom období. Dnešní Slotovia, Markušovia atď sa na nacionálny tón povojnových komunistov nechytajú. Leninskí komunisti sú skrátka takí jezuiti socializmu.
K tomu tvojmu príspevku:
1, Ten výrok o poslednom štádiu je asi aj tak len červenou handrou, ktorou chceš zamávať nejakým komunistom pred očami a spustiť flamewar, nie?
2, Problém môže zasa vznikať aj v tom, že pojem komunizmus má viacero významov: širšie filozofický, marxistický, leniský, postkomunistický. Ak ty hovoríš o komunistoch leninských, môže sa marxista cítiť urazený.
3, Domnievam sa, že tebou vymenované osobnosti(Slota snáď v KSS nikdy nebol) neboli v skutočnosti nikdy svojim presvedčením ani komunisti. Sú to prospechári, ktorí proste rozprávajú to, čo práve nesie.-
Ja som len pouzil Michnikov citat ktorym glosoval prave to ze z proletarskych internacionalistov sa velmi lahko stavali nacionalisti v tom zlom vyzname slova nacionalisti. Tento proces prebehol hadam vo vsetkych postkomunistickych krajinach.
Pokial ide o tvoju charakteristiku Slotu mas pravdu.
-
-
-
-
-
-
-
Re: Re: Re: Re: Bombardovanie Juhoslavie
Autor: Tomas .. Husar
19.12.2011, 19:13 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
>a takyto je podiel ceskoslovenska na ilegalnom vyvoze zbrani do chorvatska: ...
2 palo satko
Ja som bol v Lublani par dni po tom co skoncila ta nulta balkanska vojna. Mesto s nachystanimi barikadami a protitankovymi zatarasmi. JNA nastastie opustila Slovinsko v podstate dobrovolne lebo tam nebolo srbskej mensiny.
Sa divis Chorvatom ze nacierno kupovali zbrane? Ja nie. Nemyslim, ze v novych balkanskych vojnach boli dobri a zli, ale Chrorvati evidente vedeli co ich caka a ze dostanu aj za Ustasovcov tak sa chystali.
Podla teba aj Hurban sa vyzbrojil ilegalne a Langsfeld bol spravodlivo popraveny bantida?-
Re: Re: Re: Re: Re: Bombardovanie Juhoslavie
Autor: palo satko
19.12.2011, 21:13 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
tušim sa bavime VH a nie chorvatsku. ja vravim, že humanista nepredava ilegalne zbrane.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bombardovanie Juhoslavie
Autor: Tomas .. Husar
19.12.2011, 21:35 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ty mas nejaku svojsku logiku a kauzalitu palo.
Z vlastneho tvrdenia "to si mysliš, že ilegalny obchod so zbranami sa deje bez vedomia prezidenta?" zrazu prejdes k naznakom ze VH predaval zbrane "ja vravim, že humanista nepredava ilegalne zbrane".-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bombardovanie Juhoslavie
Autor: palo satko
19.12.2011, 21:45 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
ale ved k vete patri aj ten otaznik. ano podla mna havel vedel o predaji zbrani. ved sa do toho namočili všetci. nemci, madari, rakušaci, ešte aj vatikan financoval nákup. ved chorvati boli pekni krestania a nie ako srbski heretici
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bombardovanie Juhoslavie
Autor: Tomas .. Husar
20.12.2011, 04:56 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Novidis, este par replik a budeme pri jadre veci. Vsetci predavali chorvatom, lebo kto sa vyznal vedel ze bude vojna. Kto sa vyznal vedel ze JNA je 4 najsilnejsia armada v Europe a ze vedenie je takmer ciste srsbske a ze JNA nie je operetna armada ako CSLA alebo holandska kralovska armada. Ze je to armada co dokaze natrhnut rit Nemcom i Rusom.
Keby to Europa nechala tak, Srbi by zahnali Chorvatov do Jadrnanu a Balatonu. A z dvoch moznosgti - svojou ucastou vojne zabranit alebo vyzbrojit chorvatov si vybrala jednoduchsiu vyzbrojit Chorvatov.
-
-
-
-
-
-
-
-
Akosi si vo svojom vycte zabudol napr. na Nemecko, ktore slovami vtedajsieho zamini vyhlasilo, ze na Balkane uz treti krat chybu neurobi. A zacala mela.
Tym udalostiam vzdy predchadzali iste dohody a vyhlasenia, z ktorych sa dá vyvodit, ze veci sa ovplyvnovali podla zamerov. Dali sa vygooglit napr. zavery akejsi konferencie o Kosove, kde bol aj M.Dz. a konferencia suhlasila s rozdelenim Kosova. To bol rok sa mi zda 1999, Kosovo este vobec nebol horuci zemiak, ale uz sa vedelo, ze bude horuci a bude treba delit.
Myslis, ze mocnostiam sa pod nosom deju veci len tak? Nejaky Milosevic si urobi, ako sa mu zachce? Ved od toho su mocnosti mocnostiami, aby to mali pod palcom. Aj boxer je majster, ak vyprasi kazdeho vyzyvatela. Ak nevyprasi, konci, odovzda opasok. Ako mocnost. A v mocenskej politike je co vyzvou? Nie je to nahodou kazdy, kto znevazuje moc mocneho a chce si robit svoju politiku podla seba a bez suhlasu mocneho?
Havel je v tomto zmysle iba obycajny promoter, ktory vychvaluje buduci zapas ako majstrak storocia, znevazuje supera a vyzdvihuje boxera v nasom rohu.-
Re: Re: Bombardovanie Juhoslavie
Autor: Tomas .. Husar
19.12.2011, 13:48 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Kamarat, Kosmet bol horuci zemjak odjakziva a najma ked sa tam v 70 a 80 rokoch zmenil pomer populacie a Albancom zacli rast rozky. A ked tam komunista Míilosevic robil sefa zvazu komunistov a rincal ostrohami.
Ale to by si musel mat kamaratov Srbov, Chorvatov, Macedoncov, Slovincov, Bosnakov, Siptarov aby si tomu rozumel. To nevygooglis.
Nic to vsak nemeni na fakte ze vinit Havla z juhoslovanskych masakier je falsovanie historie.-
Statistiky a kamarati su jedna vec, sposob znicenia Juhoslavie druha.
Nedavno som cital akehosi nacionalistu, ktori sa na akejsi zidovskej schodzi spytal, ci im nevadi, ze kosovci spravili cistku aj so zidmi v Kosove.
Vyhnali ho.
Takze co je cisarove prenechajme cisarovi a mi, malicki ludkovia, si radsej drzme siraky.
Havel ako humanista podporoval niekolko podivnych akcii. Inak, co take naslapne miny? Nemohol utrusit slovko v CR a CR?-
Re: Re: Re: Re: Bombardovanie Juhoslavie
Autor: Tomas .. Husar
20.12.2011, 08:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Chapes Peter, co ma spolocne prehlasenie "akehosi nacionalistu, ktori sa na akejsi zidovskej schodzi" s tym ze Havel bol lepsi prezident ako niekolki pred nim a po nom?
Ronald Reagan mal tiez svoje chyby, ale napriek tomu to bol jeden z najlepsich a najdolezitejsich prezidentov USA. Churchill taktiez - omylny muz hladajuci svoju cestu ale z hladiska Britanie a porazky nacizmu to bol pan politik.-
Re: Re: Re: Re: Re: Bombardovanie Juhoslavie
Autor: PeterS
20.12.2011, 12:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ja len chapem jedno, ze mam po krk tohoto modlarstva. Nech je modla moja frajerka, alebo nejaka vyznamnejsia hviezdicka, ale robit z politika obecne modlu, je nechutne. A keby to aspon zodpovedalo skutocnosti. Havel mna jednoducho sproste oklamal. Jeho prejavy aj s tym vianocnym boli uplne o inom, nez sa nakoniec dialo. Havel a aj Komarek. Ked vsak chudatko nemohol veci ovplyvnit, tak mal drzat hubu.
To ze chcel zbombardovat kazdu krajinu mi az tak nevadi ako to, ze jednoznacne oklamal cele CSFR.
To vsak uz nikto neanalyzuje. Pretoze by to znamenalo analyzovat, ako sa estebaci nakoniec k majetkom dostali. A to by znamenalo aj rypat sa v tom, ako ich Havel prikryl. Komunistov nepotrestal, KSC nezrusil. Vdaka tomu vytvoril lžirepubliku.
A asi ani nikto nebude analyzovat, ako prelomil Benesove dekrety tym, ze si nechal navratit majetok zhabany za kolaboraciu podla Benesa.
Ja chcem len a len pravdu. Smutok a idealizaciu rodine a milenkam neberiem. Avsak pre verejny priestor chcem objektivny pohlad.-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bombardovanie Juhoslavie
Autor: Tomas .. Husar
20.12.2011, 18:48 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Modlarstva? Ved i dokonca autor tohto textu na mnohych miestach pripominal aj Havlove chyby, cize Havla vykreslil v pozitivacg i negativach.
Podla nasledujucej veticky mam skor pocit ze si vytvaras nejaku alternativnu realitu : "To ze chcel zbombardovat kazdu krajinu mi az tak nevadi ako to, ze jednoznacne oklamal cele CSFR. ", lebo Havel ani nechcel zbombardovat kazdu krajinu ani jednoznacne neoklamal. Alebo si pod slovamy zbombardovat a oklamat predstavujes nieco ine ako sa pise v slovnikoch.
-
-
-
-
-
-
-
Ked uz niekto chce glorifikovat Havla ako spisovatela ci nebodaj myslitela, staci sa pozriet na fakty.
Tie su neuprosne: Havel sam o sebe bez pomoci z vonku (ktora nebola len tak pre nic za nic) neznamena doslova nic.
Pateticke pisacky o slobode - samozrejme iba o svojej pripadne slobode svojich kamaratov (ale nech vacsinova populacia aj chcipne, vsak co).
A ako myslitel co priniesol? Prazdne frazy?
A Havel k Masarykovi (nie ze by som chcel Masaryka glorifikovat) nepatri, uz len preto lebo Masaryk nieco vytvoril - spolocny stat, kdezto Havel to nedokazal udrzat, a ani sa o to nesnazil (ak sa aj nesnazil o opak). -
Proti Havlovi a za tisice zabitych deti aj s jeho podporou.
Autor: štúrovec
19.12.2011, 14:33 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Mozte cenzurovat stalinisti: http://www.youtube.com/watch?v=AQ17aNVdu5I
-
treba podciarknut a nie je to ziadna malickost, ze clovek , ktory sa tesi tolkemu uznaniu a svetovej slave bol v podstate nas krajan. mal vynimocny dar /aj v Cechach zriedkavy) improvizacie, isteho druhu empatie a osobneho cara. cest jeho pamiatke. jeho pohrebu sa maju zucastnit vyznamni svetovi politici a vyznamne osobnosti.
-
Re: este k Havlovi a k pohrebu
Autor: Tomas .. Husar
19.12.2011, 15:06 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
MMCH: ked sa tu asi pred 10 dnami v prahe znenazdania zjavil dalajlama, tak som si povedal ze Havlovi uz asi dohorieva. Zial bolo to tak.
-
Ani tibetske carodejnictvo, demonologia a technika posadnutosti (inkorporacie) nie su vsemocne.
Ale mozno Dalajlama septal Havlovej dusi akou cestou sa ma vydat po smrti, aby... ak sa ma zrodit opet, tak myslim ze po prvej brane na zapad.
-
-
Vojnovemu stvacovi pridu na pohreb vojnovi zlocinci. A to vsetko pod propagandou demokracie, slobody a ludskych prav, ci humanizmu a slusnosti. Fuj, odporne!
-
-
-
... a nie osobnosti na jeho pohrebe.
>Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, že jsem nepřítel socialismu, že chci obnovit kapitalismus, že jsem ve službách svetového imperialismu, od něhož prijímam tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků. Byly to všechno lži.
Odpovedzte si sami ...
>Slibuji vám, že funkci prezidenta vezmu na jedno volební období ...
Odpovedzte si sami ...
>Také vám slibuji na svou čest, pokud se za mého volebního období nezlepší životní úroveň, sám odstoupím z funkce. Pro mně není rozhodující, s jakým slovem jsou sociálni jistoty spojovaný, ale to, jaké jsou. Já si představuji, že by měly byt daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismus.
Odpovedzte si sami ...
>Za svůj třetí úkol považuj i podporu toho, co vede k lepšímu postavení detí, starých lidí, žen, téžce pracujících, příslušníkú národních menšin a vůbec všech občanů, kteří jsou na tom z jakýchkoli dúvodú húfe než ostatní. Žádné potraviny či nemocnice nesmí být výsadou mocných, ale nabízeny tém, kteří je nejvíc potřebují.
Odpovedzte si sami ...
>Připravujeme koncept důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociálni otřesy, nezaměstnanost, inflaci a jiné problémy, jak se nékteří z vás obávají.
Odpovedzte si sami ...
>Všichni chceme republiku, která bude starostlivě pěčovat o to, aby zmizely všechny ponižující přehrady mezi různými společenskými vrstvami, republiku, v níž se nebudeme dělit na otroky a pány.
Odpovedzte si sami ...
>Toužím po takové republice víc než kdo jiný. Náš štát by už nikdy nemél být přívažkem či chudým příbuzným kohokoli jiného. Jsou lidé, kteří kalí vodu a panikaří, že se bude zdražovat.
Dávejte si na ně pozor! Ptáte se s údivem, jestli bude inflace, jestli bude zdražovaní? Mnohokráte a jasné tato vláda řekla ve svém programovém prohlášení, včetně dalších dokumentů a ministři na svých tiskových konferencích, že jejich úsilím je, aby přechod od neekonomiky k ekonomice byl pokojný, bez sociálních aspektů, bez návaznosti nezaměstnanosti, bez jakýchkoli sociálních krizí a podobne.
Žádné gigantické zdražovaní nebo dokonce nezaměstnanost, jak to panikáři systematicky šíří, nic takového nepřipravujeme.
Odpovedzte si sami ...
>Již nikdy do žádného paktu nepůjdeme.
Odpovedzte si sami ...
O mŕtvych len dobre. Páni, miesto toho vzdychania nad cudzím človekom, ktorého život bol mediálne klamstvo, odpovedzte si v duchu na jeho výroky.
Potom vzdychajte ...-
Re: Najviac o človeku povedia skutky ...
Autor: Dedo
19.12.2011, 20:58 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
No vidíš,stačí odcitovať zopár autentických slov a argumenty pána Husára sú na konci,vlastne žiadne argumenty nemal,boli to len citové výlevy.Havel bol nevzdelaný amatér,ktorý sa zľakol vlastnej účasti na prevrate,keď bolo potrebné nie búrať,ale stavať. Klaus sa mu otvorene vysmial,keď počul báchorky a sľuby,ktoré by ctili kľudne aj program KSČ.Havel nemal ani páru o riadení štátu v živote nič nerobil a pred každým verejným vystúpením sa spotil do nitky.Jeho najbližší kamaráti z mokrej štvrte mu napísali list,niečo ako:" jseš hajzel Vašku".
A že vraj štátnik,však to už je kult osobnosti na druhú.Ku cti možno pripísať,že keď zistil,čo natropil,odišiel písať knihy,ktoré by ste nikdy nečítali,keby ich napísal občan Havel.
-
-
Při návštěvě v Německu musel být Havel převezen do tamní nemocníce. Venku se o tom v tisku svobodně psalo, ale doma se nesmělo napsat nic. Fungovala přísná autocenzura médií! Ano, byla to otrava alkoholem! Tak psal západní tisk!
-
Ked \\"vypukla\\" nezna, bol som student a ihned som sa zapojil. Zo zaciatku si studenti riadili veci ohladom strajku sami. Potom prisla provokacia ohladom smrti studenta Martina Smida (fingovana agentom Stb Zifcakom), a vtedy sa nalady studentov prudko zradikalizovali a zaroven vedenie neznej prevzali \\"disidenti\\" casto uzko prepojeni s Stb a Kgb. Potom uz vyvoj isiel inam, ako chceli studenti, ktori boli od nastupu \\"disidentov\\" sprosto a ucelovo manipulovani.
V.Havel mna osobne velmi sklamal, mali sme s nim moznost hovorit pocas neznej, v pomerne uzkom kruhu strajkoveho vyboru, a vtedy na nas velmi zaposobil. Stacil ale rok, aby mi bolo jasne, ze ten clovek vtedy ucelovo a bez hanby klamal.
Ponovembrovy vyvoj nezvladol, vycitam mu hlavne 2 veci:
1. siroku amnestiu (nielen pre politickych vaznov, ale aj pre tupych zlocincov), cim vyrazne pomohol zalozit rozne miestne mafie, s ktorymi Slovensko bojuje doteraz
2. obhajobu bombardovania civilnych cielov v Srbsku zavedenim terminu \\"humanitarne bombardovanie\\" - to bol skutocny vysmech vsetkym humanistom
Urcite nie som jediny, kto sa v Havlovi sklamal, napr. tu v tomto nekrologu mu autor spocital podstatne viac, a stoji to za zamyslenie: http://www.zvedavec.org/pohledy/2011/12/4742-symbolika-havlovy-smrti-aneb-komu-zvonila-hrana.htm -
Je mi líto každého člověka, který zahynul při své práci nebo u nějaké jiné tragédie. A mně líto i každého zvířete, které musí zemřít pro blaho lidí. Proto jsem vegetarian.
Ale Tebe, Václave, mně líto není. To, co po Tobě zbylo, je jen nechutost zbědačených.-
Václav Havel je dokonalý symbol falešné a pokřivené morálky naší společnosti. Na úpadku morálky a národního cítění se Václav Havel podepsal ještě více, než celý komunistický režim. Ten, kdo jej uznává a uctívá jako „morální symbol", tímto zároveň přijímá tuto pokřivenou a neupřímnou morálku za svou.
Čítajte viac: http://dolezite.sk/Vaclav_Havel_z_jine_strany_mince__211.html#ixzz1h4ctJ8eq
-
-
Komunisticka cenzura pracuje na plne obratky.
Autor: štúrovec
19.12.2011, 22:02 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ale aspon miliony deti tretieho sveta si vydychlo. Ich sanca prezit na tomto blaznivom svete o par dni viac, sa zvacsila. Cim menej vojnovych stvacov, tym menej pozabijanych deti a ich matiek. VELKA CEST pamiatke desatisicom deti a zien, ktore boli zabite za posledne desatrocia vdaka vojnovym stvacom, ktorym tu vyjadrujem VELKU NECEST!
Reagan, Breznev, Pinochet, Teng Siao-pching, Kim Ir-sen, Milosevic, Tudjman, Basajev, Husajn, Ladin, Kadafi, ci najnovsie aj Kim Cong-il, dostali v pekle partaka. Havla. -
Patocka bud ohlupol, alebo bol hlupy uz predtym.
-
Mame tu cenzuru, alebo sa mi to len zda? Ved sa netreba hanbit, staci napisat zoznam posvetnych osob, myslienok a pod. a clovek sa zariadi. Ved este nikto este nespomenul Havlov pozyvaci list na bombardovanie Iranu, ci vyzvy nba zasah v Libyii.
Snad ani nie je problemovejsej krajiny, ktoru by Havel nechcel bombardovat!!!
....
Ak teda tu nie je cenzura, tak tu je odkaz na foto z Mlynarovej knihy, kde Mlynar uvadza Havla ako clena KSC.
http://www.humintel.com/havel1.htm
A tu je odkaz na otvoreny list dochodcu, ktoreho som spominal v scenzurovanej pripomienke.
Nech si urobi usudok kazdy sam.
http://axis.yw.sk/verejne/otvoreny-dopis-havlovi.pdf
A este trochu o zvezkoch:
Co se stalo s důležitými svazky StB počátkem roku 1990, prozradil podle deníku Super až teprve v těchto dnech tehdejší první nekomunistický ministr vnitra československé federace Richard Sacher (60) . Ten svědčil před několika dny u soudu proti svým předchůdcům na vnitru v kauze Asance, což měla být akce StB na vyhnání disidentů s Československa. Sacher u soudu přiznal, že nechal vytvořit takzvaný fond "Z" a do něj nechal uložit dokumenty, které se týkaly poslanců, členů vlády a pracovníků generální prokuratury. "Vydal jsem také pracovníkům archivu pokyn, aby shromáždili veškeré svazky StB, které se týkaly signatářů Charty 77. V dubnu 1999 (!) jsem pak materiál slavnostně předal čtyřem představitelům Charty 77. Domluvil jsem se s nimi, že až se s nimi seznámí, tak je předají Státnímu archivu. Zda se tak opravdu stalo, nevím." O vytvoření fondu "Z" se v roce 1990 několikrát mluvilo. Sacher však tehdy tvrdil, že to udělal proto, aby předešel divokým lustracím, protože do archivu měli přístup i "nepovolaní" lidé, kteří mohli informace zneužít. To, že by si některé materiály týkající se disidentů držel někde doma a tak dlouho, však nikdy dříve neřekl. Dosud zareagoval na toto šokující přiznání Richarda Sachera jen bývalý policista a šéf Občanských komisí Přemysl Vachalovský. Ten prohlásil, že by se doznáním Richarda Sachera měly zabývat policie a státní zastupitelství. "Z jeho tehdejšího jednání vyplývá, že porušil zákony a zneužil své funkce," řekl Vachalovský. >> >> Viliam Ciklamini, někdejší náměstek Richarda Sachera na FMV, tvrdí, že na divokých lustracích, které vlastně měly ochránit některé vrcholné politiky či disidenty před případnou skandalizací za údajné styky s StB, se podílel přímo i prezident Václav Havel. Část rozhovoru, který s Ciklaminim pořídil Jaroslav Kmenta, zaznamenáváme v plném znění (i s gramatickými chybami) : >> >> **** >> >> Chcete říct, že Havel potřeboval na ministerstvu vnitra oddaného člověka, přes kterého by ovládali vnitro a rozvědku? >> >> Ano. >> >> Ale proč by to dělali? >> >> Sacher s Havlem nechali tehdy lustrovat politiky. Přišli na to, že celá polovina třech parlamentů a vlád - federální, české a slovenské - byla agenty. Tehdy vytvořili zvláštní fond "Z", do kterého dali všechny ty, s nimiž se počítalo do významných funkcí. Šlo převážně o disidenty a odbojáře. Oni prostě tehdy chtěli ovládnout situaci. >> >> Na jakém základě můžete tvrdit, že se na stahování svazků StB podílel i Havel? >> >> Tehdejší ředitel tajné služby Zdeněk Formánek zjistil jako první, že Sacher nechal lustrovat a vyčleňovat z archivu spisy určitých lidí. Šel ihned do kanceláře prezidenta Havla. Řekl v sekretariátu, že chce Havlovi oznámit, že se nelegálně lustruje. Havel ihned poté volal Sacherovi, že je to prozrazené. Sacher to pak ihned všechno svedl na Formánka a odvedl od sebe pozornost. >> >> A jak víte, že Havel o tom skutečně věděl? >> >> Havel Formánka odmítl přijmout. Navíc to pak potvrdil i náměstek Sámel. Řekl, že o lustracích věděl i Havel. >> >> Co zjistil Formánek? >> >> Formánek zjistil, že dvacet lidí z vnitra i se svými manželkami dny a noci tajně lustrují archivy StB. >> >> A to bylo na pokyn Sachera? >> >> Ano, na pokyn na Sachera a Havla. Já jsem k tomu tehdy vystoupil na tiskové konferenci ve Špalíčku a chtěl jsem o tom promluvit v parlamentu, ale to mi nedovolili. Pak mě Sacher odvolal. >> >> Ta lustrace se tehdy dělala tak, že se vzali jména tehdejších politiků a ústavních činitelů a projeli se ve svazcích agentů StB? >> >> Ano. >> >> A pokud se našlo nějaké jméno, tak se jednoduše vytáhlo a schovalo do toho fondu Z. >> >> Ano, ale ne všechny schovali do toho zvláštního fondu. Tam se dali jen ti perspektivní politici, s nimiž se počítalo na další léta. >> >> Ono se to lustrování dá vysvětlit ale i tak, že chtěli předejít skandálu a nejmenovat do nějaké funkce problematického člověka spojeného s StB. >> >> Ano, i to je možné. Ale každopádně to bylo nelegální lustrování. >> >> A koho se ty nelegální lustrace týkaly? >> >> To je těžké, já jsem ke konkrétním jménům neměl přístup. >> >> Když jste se tehdy dozvěděl, že se lustrovalo, Sacher byl zrovna v Londýně. Co jste dělal? >> >> Okamžitě jsem požádal o vysvětlení tehdejšího šéfa kanceláře ministra vnitra pana Novotného. Ten přiznal, že se lustrovalo. Že lustrovalo dvacet lidí i se svými ženami a že to dělali více jak týden. To byla práce. Vždyť to bylo 130 tisíc svazků, které museli projít. >> >> To dělali ručně. >> >> Ano, tehdy ještě počítačová technika nebyla. >> >> Jak se díváte dnes s odstupem času na tu dobu? >> >> Byl to boj o moc. Kdybych to měl k něčemu přirovnat, tak snad k situacím, které jsem zažil v době mé zpravodajské činnosti v polovině šedesátých let v Africe. Nakládalo se tu s demokracií jako v rozvojových zemích.
Co se stalo s některými svazky: jednoduché, byly ukradeny! Třeba svazek vedený pod názvem "Psychologické operace se vztahem k ČSSR" zavedený II Správou/kontrarozvědkou, obsahující materiály z let ´68/´69, využívané ještě v r. ´73, byl zařazen do Fondu Z v lednu r. ´90 a "spravoval jej" Sacher ve svém tresoru, do něhož měli přístup pouze vybraní pracovníci jím určení! Při prováděné kontrole bylo zjištěno, že svazek NENÍ!!! A takových případů je mnohem víc, stejně jako třeba svazky VAGu, tedy agentů v kriminálech nasazených na disidenty nebo záznamy operativní techniky! Kdo dal v r. ´89 pokyn ke stažení svazků z kriminálů v zemi a jaký byl jejich "osud"?-
tu scenzuruju len to, ked napises ze havel bol diablovym synom
-
To som pochopil, ale TO som nenapisal nenapisal. Ale budiz.
-
-
-
Vážený pán Patočka
abosútne ma vytočil odsek, v ktorom píšete o zvládaní separatistických hnutí a o tom, že i medzivojnová ČSR musela radikálne menšiny zvládať...
To snáď nemyslíte vážne a pokiaľ áno je to teda katastrofa. Nechcete snáď tvrdiť, že Slováci boli v prvej ČSR národnostnou menšinou, poznáte vôbec politologickú definíciu národnostnej menšiny? Ak vy považujete Slovákov za menšinu vo vlastnou štáte, tak rozdelenie Československa bolo práve dôsledkom takéhoto českého vnímania Slovákov v ČSR a je dobre, že tzv. spoločný štát je už definitívne za nami... ať jsi jdou! Nepamätáte sa náhodou kto to povedal?-
žeby Klausík?
-
Nezlobte se, Vy jste mi tu nerozuměl. Samozřejmě, že Slováci nebyli menšinou, ale společně s Čechy konstitutivním národem. Pojem "separatistická menšina", se vztahuje právě k té menšině separatistů v jeho rámci. Poněvadž za dobu existence Československa podle mě neexistoval moment, kdy by si většina ať už Čechů, nebo Slováků, přála jeho zánik.
-
Či väčšina Slovákov alebo Čechov súhlasila s rozdelením Československa je vec, ktorá sa nedá dokázať. Jedno je však isté, že štáty nevznikajú referendom, ani Masaryk neorganizoval v Čechách referendum, ani Slováci sa nemohli yyjadriť v referende k vzniku ČSR. Štáty zakladajú politické reprezentácie, iste uznáte, že rozdelenie dohodli legitímne zvolení zástupcovia oboch národov... a propos pýtať sa svojbytného národa,či chce samostatnosť to mi pripadá zvrátené, samostatnosť je prirodzený stav vyspelého národa, i keď ešte u časti obyvateľstva nostalgické resentimenty za spoločným štátom môžu pretrvávať..
-
-
-
Prejav Václava Havla, december 1989
Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, že jsem nepřítel socialismu, že chci obnovit kapitalismus, že jsem ve službách svetového imperialismu, od něhož prijímam tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků. Byly to všechno lži, protože brzy začnou vycházet knihy, z nichž bude zřejmé, kdo jsem a co si myslím. Slibuji vám, že funkci prezidenta vezmu na jedno volební období, ale pak bych se chtěl vénovat práci dramatika.Také vám slibuji na svou čest, pokud se za mého volebního období nezlepší životní úroveň, sám odstoupím z funkce. Pro mně není rozhodující, s jakým slovem jsou sociálni jistoty spojovaný, ale to, jaké jsou. Já si představuji, že by měly byt daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismus.
Za svůj třetí úkol považuj i podporu toho, co vede k lepšímu postavení detí, starých lidí, žen, téžce pracujících, příslušníkú národních menšin a vůbec všech občanů, kteří jsou na tom z jakýchkoli dúvodú húfe než ostatní. Žádné potraviny či nemocnice nesmí být výsadou mocných, ale nabízeny tém, kteří je nejvíc potřebují.
Připravujeme koncept důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociálni otřesy, nezaměstnanost, inflaci a jiné problémy, jak se néktefí z vás obávají. Všichni chceme republiku, která bude starostlivě pěčovat o to, aby zmizely všechny ponižující přehrady mezi různými společenskými vrstvami, republiku, v níž se nebudeme dělit na otroky a pány.
Toužím po takové republice víc než kdo jiný. Náš štát by už nikdy nemél být přívažkem či chudým příbuzným kohokoli jiného. Jsou lidé, kteří kalí vodu a panikaří, že se bude zdražovat.
Dávejte si na ně pozor! Ptáte se s údivem, jestli bude inflace, jestli bude zdražovaní? Mnohokráte a jasné tato vláda řekla ve svém programovém prohlášení, včetně dalších dokumentů a ministři na svých tiskových konferencích, že jejich úsilím je, aby přechod od neekonomiky k ekonomice byl pokojný, bez sociálních aspektů, bez návaznosti nezaměstnanosti, bez jakýchkoli sociálních krizí a podobne.
Žádné gigantické zdražovaní nebo dokonce nezaměstnanost, jak to panikáři systematicky šíří, nic takového nepřipravujeme.
Již nikdy do žádného paktu nepůjdeme. Podlé mého mínění nesmí náš štát šetřit na investicích do školství a kultúry. Také náš mnohokrát deklarovaný úmysl provést reformu tak, aby nevedla k velkým otřesúm, velké inflaci, nebo dokonce ke ztrátám základních sociálních jistot, musí naši ekonómové přijmout prosté jako úkol, který jim byl zadán. Zde neplatí žádné: NEJDE TO. -
http://www.voxvictims.com/2011/12/19/o-mrtvych-hlavne-pravdivo/
-
Stojí za to si prečítať aj "chválospevy" z druhej strany.
http://www.voxvictims.com/2011/12/19/o-mrtvych-hlavne-pravdivo/
Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872
Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.
Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist

