V zadne zemi, v zadne zemi, v zadne zemi ani rozvojove, ani v socialisticke, ani v kapitalisticke neexistuje to, aby patnáctileté děti urcovaly, kdy ma odejit prezident, nebo kdy ma prijit a kdo jim ma byt
http://www.youtube.com/watch?v=YZuCECah6-w
Výber z blogov
Všetci v protismere
Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...
[Tiburon]
Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu
V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...
[Kriteko]
Diskusia k článku:
Žaba už pláva v hrnci uvarená?
-
-
V SR niekto na ulici nieco urcuje? Nie, mladez prejavuje svoj opravneny hnev. Suhlasim, ze je trestne robit to formou ktora nici cudzi majetok a obzvlast ak zdravie inych. Tak ako mudri politici na miestnej urovni radsej urcia plochy kde su grafitti povolene, mali by byt aj na prejav hnevu na gorilych politikov ci "Fedorovskych Galovskych zosmiesnovacov" urcene patricne miesta. Som rad, ze o F.G. mozeme emotivne diskutovat na tomto webe, verim ze vsetko zatial v ramci nasich zakonnych prav, vratane titulku "Fuck you Fedor Gal!". Ak ma niekto chut normalizovat komunikacny styl ulice, tak to svedci o tom ze ma prebytok casu aj penazi, a nie je dost mudry na to aby tieto investoval do niecoho realistickejsieho a prospesnejsieho. Mne sa tiez napriklad nepaci rap, najma Rytmus, ale pride mi hlupe o tom frflat, skor sa snazim dnesnu mladez pochopit a najma dat im pravo na ten hnev pretoze sme my starsi presadili "hodnoty" v ramci ktorych sa do mody dostavaju skratene materske dovolenky a au-pairky. Prave naopak, s rapom ma vzdy zblizi ked mi nahodne pride link na youtube na nejaku rappersku reakciu na aktualny politicky podnet. A rozhovor F. Gala v SME mi pride celkom fajn podnet, aby sme si po nom zarapovali "Fuck you, Gal!". Nekonstruktivni ludia nemaju co hladat v mienkotvornych mediach, pretoze v nich by sme mali diskutovat o navrhoch a rieseniach. Ak by sa tak Gal vyjadroval v rozhovore pre JTT, bolo by to OK, tuto sa mozeme ponizovat kolko len chceme pretoze sme vacsina z nas mozno vyrastli na ulici v chudobe, a tak to neberieme tak emotivne a osobne ako ak by tie iste slova odzneli niekde v "salone kam chodil Fedor Gal debatit s Pavlom Ruskom o spolupraci Nova-Markiza".
-
Ved toto co tu mate je ich dielo.Oni to v 89-om zalozili oni to 22 rokov pestovali.Preco sa cudujete gorilam ,ze sa im protesty proti Gorile nepacia?Ich predchodcovia ich v 89-om tiez nechvalili.Az neskor.Ked s v tom gorilom spolocenstve hladali a nachadzali brlohy.Protesty nespustil ani kanadan ani tajne sluzby,ale postavenie mladych v spolocnosti , ktoru im svojim detom vybudovali strojcovia novembra.
-
-
:)
-
A pana kedy uniesli ufo-ni? A november bolo akoze co, hlas koho? Vtedy to akoze panovi nevadilo? Hmmm?!
-
-
tu konecne masy ludi precitli a naplno si uvedomili, ze verchuska uplne oplzlo, obscenne zneuziva vsetky tie idealy novembra na vlastne obohacovanie sa a moc, ze sa sprava tak arogantne, ze sa to uz neda tolerovat. Tato masa ludi velmi pokojne, naivne, mierumilovne zacne skusat tuto svoju emociu a moralne rozhorcenie formulovat politicky (v inych krajinach by to uz davno nebolo to coho sme na Slovensku svedkami, to mi verte).
A co sa stane?
Pride zasluzily revolucionar a vysmeje sa im do ksichtu.
Kto este vie kde je sever, kto este uplne nezblbol bez problemov pochopil, preco Zolo Mikes napisal to co napisal a tak ako to napisal, a preco to JTT publikovalo.
Prosim Vas, mate pravdu vo vseobecnej rovine, ale v tomto konkretnom pripade prosim uz prestante moralizovat. Sustredme sa na podstatu, a tu som rad, ze Vas to aspon donutilo verejne sa pripojit k tym komentatorom a moralnym autoritam, ktore nebude mozne zaradit medzi "gorila friendly" mamlasov.-
vy by ste chceli, aby sme sa na ústave mali dohodnúť cez internet a poštou a ľudí, ktorí obsadia štátne funkcie, by sme žrebovali? ruku na srdce, k tomuto by ste sa prihlásili?
Gál na to napísal, že sú to šibnuté vízie, Mikeš reagoval Fuck You Fedor Gal. Myslíte si, že to bolo adekvátne?
Takto tu máme navzájom komunikovať? Napísať verejne oponentovi Jebať Ťa? Idete voliť pani Noriku?
A ak niekto upozorňuje na to, že to zašlo priďaleko, že sa môžme zrútiť do pekla, tak už moralizuje?-
ano, myslim, ze v danom kontexte bol titulok clanku ok.
Jedna vec su rozhovory a clanky v novinach, druha vec su ludove zhromazdenia, tretia politicke respektive obchodne jednania a obycajna medziludska komunikacia.
Zolo Mikes dosiahol nielen to, ze ste sa napriklad museli hlasno a verejne vyjadrit, na ktorej strane stojite. Zolo Mikes dosiahol aj to, ze kazdy dalsi zasluzily revolucionar, komentator ci moralna autorita si zacali davat setsakramentsky pozor na to, ako sa o protestujucich vyjadruju, a ako sa k nim prihovaraju.
Este nieco?-
zdá sa, že Vy stojíte na strane verejného, vulgárneho urážania oponentov. gratulácia. nik súdny nepotrebuje byť motivovaný k tomu, aby zaujal voči demonštrantom stanovisko na základe vulgárneho urážania Gála Mikešom. priam "mobilizačnou" užitočnosťou Mikešovej urážky si potrebujete zdôvodniť skutočnosť, že podporujete vulgárne osočovanie názorových oponentov na verejnosti.
priznajte si, dobre Vám robí, keď sa do niekoho verbálne udrie. ste ovládaní nízkymi pudmi emócií pomsty "dobre mu dal", "dostal, čo si zaslúžil", "dobre ,mu tak", ktorá je stará jak ľudstvo samo.
tolerancia, nenásilie, snaha pochopenie, empatia zjavne stoja na opačnej strane Vášho názorového spektra. vy ste zodpovedný za výber hodnôt, ktoré zastávate. čo už. -
vdaka, trafili ste klinec po hlavicke, ciste
-
to trafili ste klinec po hlavicke bolo samozrejme na cyrana. ako sa k nam budu prihovarat, tak budeme odpovedat. na hrube vreco, hruba zaplata. anticyrano sa myli v tom, ze my potrebujeme ukajat nejake nase pudy, ze nam robi dobre ked si zanadavame...nie, dobre nam to nerobi, tiez by sme sa radsej bavili slusne, ale vieme aj inak:) ste z toho prekvapeni? vas problem...
-
muhaha
-
muhaha
-
Pan Mikes, oblazila Vas tato pasaz od diskutera pod nickom Cyrano? "Zolo Mikes dosiahol aj to, ze kazdy dalsi zasluzily revolucionar, komentator ci moralna autorita si zacali davat setsakramentsky pozor na to, ako sa o protestujucich vyjadruju."
Preco si myslite, ze ste nieco take dosiahli? Myslite si, ze sa teraz vyssie spomenuti budu bat vyjadrit svoj slobodny nazor na adresu demonstrantov hoci aj v podobe, ze ich vizie su sibnute(a o tom niet pochyb, ze vyber vlady losovanim a ustanovenie ustavy cez internet su sibnutost sama), aby neutrzili od niekoho, podobneho vam sprostu urazku na verejnosti. Idete tu rozsievat strach a obavy z osocovania, ak sa vam a vam podobnym znepacia nejake reakcie na vyjadrenia demonstrantov? Mozete byt na seba hrdy, pan Mikes. Prispievate k prejavom verbalneho nasilia.
-
-
-
-
-
-
Miroslav Tížik, sociológ | 8. februára 2012 22:00
Antigorilie protesty zatiaľ vyvolávajú veľmi rozpačité reakcie. Politici v podstate ignorujú závažnosť toho, že tisíce najmä mladých ľudí vyšli do ulíc a ukázali svoj hnev, presiaknutý už aj agresivitou a nenávisťou.
Prvými reakciami boli len degradujúce výlevy zo strany bývalých zatrpknutých revolucionárov a súčasných pravicových "kádrovákov". Vystupujú ako karikatúry tých, proti ktorým kedysi sami bojovali. Druhým prúdom špekulovania nad protestmi boli trocha znásilnené alebo pateticko-oslavné porovnania s novembrom 1989.
Zatiaľ čo prví z komentátorov svojimi vystúpeniami preukázali svoju mentálnu uviaznutosť v ideologickom pohodlí súčasného korupciou vystlaného systému, druhý prístup romantizuje a vo svojich dôsledkoch aj zahmlieva, čo sa v našej spoločnosti teraz deje. Okrajovo sa prejavuje tretí hlas, ktorý vyzýva na obranu a zdokonaľovanie existujúceho režimu. Ani jeden z týchto hlasov však nedoceňuje príčiny tohto hnevu, jeho potenciálnu silu a hrozby agresivity, ktoré sa môžu prejaviť ešte intenzívnejšie.
Pravicové revolúcie?
Dynamika súčasných nepokojov sa principiálne líši od protestov v roku 1989. Spomínanie na vtedajšiu úžasnú atmosféru nás môže priviesť k sladkej nevedomosti o tom, čo sa dnes naozaj deje.
Protesty a mítingy počas takzvanej nežnej revolúcie boli výrazne nasýtené univerzalistickými ideálmi, na ktoré sa vtedajší režim odvolával, no ktoré nenapĺňal alebo hrubo potláčal. Atmosféra nežnej bola živená túžbou po uskutočnení ideálov obrodného hnutia z roku 1968 a snahami o naplnenie ideálov socializmu bez akýchkoľvek deformácií. Dôstojnosť človek a obroda verejného života boli hlavnými požiadavkami demonštrantov.
To, že dnes vydávajú mnohí ideologickí agitátori nežnú revolúciu za boj proti komunizmu a za nastolenie kapitalizmu (alebo liberálnej demokracie), nič nemení na tom, že ľudí na námestiach spájali najrýdzejšie socialistické hodnoty solidarity a spolupatričnosti. Spoločná túžba odstrániť nezaslúžené privilégiá papalášov a jedinej štátostrany, spolu s úsilím o nastolenie humanistickej spoločnosti, boli hodnoty, ktoré ovládli námestia a umožnili pomerne ľahký prechod k neistej budúcnosti. Humanistické ideály však vo svojich dôsledkoch priniesli režim, ktorý si v podstate málokto pôvodne želal.
K akej neistej budúcnosti môžu smerovať súčasné protesty, ktoré žijú z iných hodnôt a ideálov?
V istom ohľade je to neidealistická vzbura proti systému. Ide o odpor proti režimu iniciovaný len jednou časťou spoločnosti. A to práve tou, ktorá precitla z falošnosti ponovembrového prísľubu, že práve ona je avantgardou spoločnosti. Búria sa mladí, vzdelaní, práve tí, čo sú z hľadiska dnešnej reformátorskej rétoriky najpripravenejší na slobodnú a pružnú spoločnosť neoliberálneho kapitalizmu. Búria sa rozčarované deti pravicovej ideológie. A revoltu rozbehli pravicovo. Heslami aj činmi. Ich hlavnou požiadavkou je v podstate nastolenie vlády zákona.
No vláda zákona existuje aj v nedemokratických a autoritárskych štátoch. Veľa z fašistických režimov sa k moci dostalo práve prísľubom nastolenia lepšej zákonnosti, ktorá mala vyviesť spoločnosť z chaosu. Práve preto je aktuálnou otázkou, komu dnes existujúce zákony naozaj slúžia a aká zákonnosť môže vyriešiť všadeprítomného ducha korupcie a vazalstva k rôznym mecenášom.
Pravda Gorily
Zatiaľ je stále hnacím motorom nepokojov absolútna dezilúzia mladých, najmä tých, čo verili pravicovým stranám súčasnej už bezvládnej koalície. Práve pravicoví politici dali dnešným sklamaným pocítiť blaženosť z morálnej nadradenosti nad skorumpovanou luzou podporujúcou Roberta Fica ako zosobnenia všetkého zla. Pocit morálnej prevahy a výlučnosti bol dôležitým mobilizačným prvkom práve pri získavaní mladých, vzdelaných a po férovej súťaži bažiacich ľudí.
Zlomená viera v idoly a cez nich aj vo svoju morálnu nadradenosť vyvolala nutkavú a chvíľami až agresívnu potrebu zachrániť si vlastnú dôstojnosť. V snahe o zachovanie si sebaobrazu teraz volajú po obnovení zákonnosti a potrestaní zodpovedných, ktorí sa zaplietli do najvyšších úrovní korupcie v spoločnosti. Títo mladí sa vydali do ulíc a k nim sa pridávali aj iní, už dlhšie nahnevaní a frustrovaní ľudia. Tí, ktorým vieru v seba samých zobrali už dávno.
Tým, ako protestujúci stále požadujú spravodlivé vyšetrenie kauzy a potrestanie vinníkov, dokazujú, že jedným z rozhodujúcich motívov nepokojov je ešte stále hlboká a úprimná viera v trhový systém a vo férovú súťaž o najlepšie miesto na výslní. Bolestný konflikt medzi teóriou tejto ideológie a reálnou praxou korupcie obsiahnutej v samotných základoch deregulovaného trhu na Slovensku prakticky nemôže skončiť inak ako výbuchom agresivity.
Pouličná škola života v revolte a spoznanie nevyhnutného faktu, že v súťaži je vždy väčšina porazených, však postupne rozbije zvyšky viery a zostane iba prázdno dezilúzie, otvorené akýmkoľvek, aj najbizarnejším nápadom a ideám.
Jedinou politicky organizovanou silou, ktorá nespokojnosť mládeže využíva a ponúka jej víziu riešenia, sú paradoxne skupiny z pravého okraja politického spektra.
Duch proti písmu
Ako v súvislosti s korupčným dokumentom upozornil v Pravde Michal Havran ml., kanonickým textom súčasnosti nie je ústava, ale spis Gorila. Ten sa stal pravdivým práve preto, lebo vyjadril doteraz neartikulované a zamlčané poznanie spoločnosti. Opísaním toho, čo ľudia tušili, ich spis doviedol k činu a práve tým sa stal skutočným. Prevaha odkazov na Gorilu nad apelmi na ústavu, aká bola viditeľná počas protestov, odhaľuje malú silu ducha zakladajúceho dokumentu republiky a veľký vplyv konšpiračných textov.
Ocitli sme sa na bojovom poli princípov, na ktorom zatiaľ víťazí logika zápasu o prežitie. Z takéhoto boja druhá nežná revolúcia vzísť nemôže.
Závažným problémom však ostáva aj banalizovanie prejavov nespokojnosti medzi opozičnými stranami, najmä v Smere ako najsilnejšej strane. Mlčaním spravodlivý hnev mládeže neumlčia. Mlčaním len dávajú vyniknúť mlčaniu Goríl a hlasom tých, ktorí ich kŕmia.
Jedinou cestou pre mládež v uliciach tak zostane vízia džungle, v akej vyrástli a ktorej pravidlá dôverne spoznali. Bez ohľadu na to, kto po voľbách zostaví vládu, bude konfrontovaný s tým, že celá jedna generácia už definitívne stratila vieru vo férovosť a možnosť vytvoriť lepšie fungujúcu spoločnosť.
Každý budúci vládnuci politik bude konfrontovaný s pribúdajúcimi prejavmi kolektívnej agresivity a politicky motivovaného vandalstva. Akákoľvek vláda bude musieť riešiť otázku, či všeobecnú bezpečnosť a základné fungovanie spoločnosti vyrieši posilňovaním bezpečnostných zložiek alebo presmerovaním zdrojov k podpore človeka, ktorý dnes stojí až na poslednom mieste verejného záujmu.
Mlčanie v tejto krízovej situácii zosilňuje hlas extrémistov, zbožňujúcich mimoriadne osobnosti, pre ktorých je represia, silná ruka a vláda zákona najprirodzenejším riešením akéhokoľvek problému. No sila hnevu v dnešných uliciach je silou spravodlivého hnevu, ktorý túžba po spasiteľoch nepotlačí.
Čítajte viac: http://nazory.pravda.sk/spravodlivy-hnev-0z3-/sk-nana.asp?c=A120208_152827_sk-nana_p58#ixzz1lsLhiaYl -
každy kto sa dostal k majetku systémom gorila sa smeje demonštrantom a po poslednych krokoch penty proti tomu kanadanovi aj štatu a jeho inštituciam. je si treba uvedomit, že aj fedor gal je huževnaty učastník gorilych radovanok. on sa vyjadril ako suputnik penty, rezeša, železného, hatinu a dalších vytečnikov našej demokracie.
-
Ohľadne tej skorumpovanej lúzy voliacej Fica
Autor: peet
09.02.2012, 12:22 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Ono by našim politikom asi tiež pomohlo pochopiť myslenie ľudí.
Ako je možné, že po toľkých škandáloch, kauzách a preukázaných krádežiach stále volia ľudia Fica?
Posledných 20 rokov bolo Slovák prakticky pernamentne reformovaný. Pritom sa zvýšila nezamestnanosť na oficálne udávaných 13%. V skutočnosti je to viac. Dostupnosť bývania sa znížila na minimum. Malý človek platí stále väčšie dane, zatiaľ čo firmy a vysokopríjmové skupiny platia stále menej. Pôvodne bezplatné zdravotníctvo sa stalo pre niektoré skupiny obyvateľstva nedostupným.
A toto všetko obhajovali pravicové strany v mene osobnej zodpovednosti občanov za svoj život. "Každý sa musí postarať o seba sám. Štát sa o vás nemôže večne starať..."
A voliči ich volili. Uťahovali si opasky a volili pravicové strany, pretože verili, že je potrebné uťahovať si opasky, prekazirovať prácu, komodifikovať pracovnú silu, platiť vyššie DPH, komercionalizovať a desolidarizovať zdravotníctvo a sociálne zabezpečenie.
A potom prišla Gorila. Ukázala, že veľkňazi reforiem sa dlhodobo robili presne to, čo upierali širokej verejnosti. Živili sa na spoločenských prostriedkoch.
Rozpor je tu jasný.
Nájdite však podobný rozpor u Fica?
A tak má Ficov volič na výber. Fico, ktorý sa vie podeliť(áno, v podstate korumpuje voliča), alebo pravičiari, ktorí kradnú rovnako(áno rovnako), ale občan si môže len utiahnuť opasok. -
Este som tu 10 nedal, ale teraz ano (ani ja by som to lepsie nenapisal...:-) )!
-
Treba si uvedomit ze zatial co v novembri bol Fedor Gal odporcom systemu a vladnucej garnitury, dnes je dobre umiestnenym clenom establishmentu profitujucim zo systemu. Ocakavat od neho ze bude chapat nejaku tuzbu po zmene je celkom naivne. A pozyvat ho na demonstracie len preto ze volakedy sa zapojil do hnutia odporu je pomylene, Fedor Gal nema dnes protestomi co ziskat, moze len stratit.
-
Neglorifikujme zas tých mladých demonštrantov. Áno boli tam možno niektorí preto, „lebo stav vecí verejných ich ponižuje svojou mierou prekročenia hranice únosnosti“. Ale mne sa videlo, že väčšina tam bola preto, lebo sa niečo dialo, že je to pre nich nová doteraz nevídaná show, môcť si zarevať, zanadávať na všetko a všetkých, hodiť delobuch na Poštovej a pod. Špeciálne som si to tam dlho obzeral. Celé skupiny mladých absolútne nepočúvali tých na tribúne, stáli otočení chrbtom, bavili sa medzi sebou a čakali iba na chvíľu kedy sa dav pohne dvoma smermi. Jedni šli cez Hodžovo námestie, druhí Poštovou. A tešili sa aká bude sranda, zababušení do šatiek, vyrehotaní, niektorí aj s fľaškou, no veď sa tam choďte v piatok pozrieť
-
p. autor, v poslednom odstavci sa Vam presne podarilo definovat konformizmus= take to posedenie pri kave a zakuskoch. kde nakoniec vsetci povedia, ze o nic neslo, ze sa nehadali..
ale o to asi dnes demonstrantom nejde :) niekedy je cas povedat veci nekompromisne, mozno aj emotivne.
v novembri 89 Ste boli bezpecne odstaveny nabok.kym ste si to uvedomovali mali uz kormidlo v rukach ludia o 20 r. starsi..
ano snazite sa vselikde prezentovat, raz ako ekolog, potom siritel /zrejme / dobrej hudby, niekedy fandite Mikloskovi inokedy niekomu inemu, ale najnovsim aktivitam anti- Gorila zrejme nerozumiete. zbohom.-
sice to sem nepatri,ale zapada to do sirsej diskusie. vcera na Ta3 p. Kalinak spomenul, ze /na rozdiel/ od dneska bolo v r. 89 na nam. SNP az 250 ci 300 tis. ludi. to je dufajme, nahodna nepresnost. na nam. SNP nebolo podla vsetko nikdy viac ako zhruba 50 tis.ludi, nie je nafukovacie,.. ale v televizii to tych 300 tis. ludi sledovalo :)
v Prahe dosiahli na Letnej maximum cca 200 tis. ludi, aj to je mozno nadsadene.-
mylite sa, pan stefanov, ferko miklosko - aj ked ho poznam nemal v politike moju podporu. naopak, vdaka kauze durkovsky som bol ostrym kritikom jeho strany.
z toho, co pisete je zrejme, ze moje aktivity nepoznate.
ani nemusite, ale v tom pripade sa k nim nevyjadrujte, lebo ste vedla.
asi ste si Mikloska splietli s J.Budajom, s ktorym som aktivne spolupracoval ako obciansky aktivista.
ani v Novembri 89 som nebol nikym odstaveny, z aktivneho posobenia som v tom case odisiel sam, ked som nadobudol dojem, ze spolocnost uz maju viest kvalitny odbornici, a preto som odisiel na studia do zahranicia.
zda sa, ze patrite k ludom, ktori si myslia, ze na to, aby nieco vyjadrili, dosiahli, presadili im treba oponentov urazat a zosmiesnovat. verte, ci nie, kvalitne argumenty k teme, voci ktorej som sa v polemike vyjadroval, mi v akomkolvek zapase o hodnoty vystacili.
-
-
mylite sa, pan stefanov, ferko miklosko - aj ked ho poznam nemal v politike moju podporu. naopak, vdaka kauze durkovsky, som bol ostrym kritikom, v ktorom posobil.
z toho, co pisete je zrejme, ze moje aktivity nepoznate.
ani nemusite, ale v tom pripade sa k nim nevyjadrujte, lebo ste vedla.
asi ste si Mikloska splietli s J.Budajom, s ktorym som aktivne spolupracoval ako obciansky aktivista.
ani v Novembri 89 som nebol nikym odstaveny, z aktivneho posobenia som v tom case odisiel sam, ked som nadobudol dojem, ze spolocnost uz maju viest kvalitny odbornici, a preto som odisiel na studia do zahranicia.
zda sa, ze patrite k ludom, ktori si myslia, ze na to, aby nieco vyjadrili, dosiahli, presadili im treba oponentov urazat a zosmiesnovat. verte, ci nie, kvalitne argumenty k teme, voci ktorej som sa v polemike vyjadroval, mi v akomkolvek zapase o hodnoty vystacili.-
Priama otazka na Tena Tono, ktoru sa tu pytam kazdeho (vid debaty nizsie): chcem ist volit, zvazujem len OL-NO alebo Budajovu Zmenu zdola, ta sa ale na 99% do NR SR nedostane. Kruzkovat chcem
http://micovsky.blog.sme.sk/c/289095/S-pokorou.html
Vy idete volit Zmenu zdola-DU? Aj s tym rizikom, ze je to de facto 40% hlasu pre SMER a 40% pre "gorilie strany"?-
Vybrať si len politickú stranu a pokračovať v parlamentnej tzv. demokracii nemá už význam. Nestačí vymeniť menežment, je nutné zmeniť spôsob menežovania.
Voliť len politickými stranami podsunutých kandidátov na poslancov je opakovanie doterajšieho. Vvedenie politických strán určuje aj konanie zvoleného poslanca - vedenia politických strán (keď možno pri vstupe do verejného života nie) sú po čase vystavené silným korupčným tlakom, ktoré systém priam generuje. Zo súčasného parlamentného systému politických strán sa naši potomci budú smiať. Preto je zrejme potrebné odstrániť zastupiteľnú demokraciu v parlamentoch. Jej náhrada je možná viacerými alternatívami.-
Re: Re: Re: Re: pre autora T. Popovica
Autor: Peter X
09.02.2012, 23:28 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Otazka bola na Tona Popovica, z toho titulu ze sleduje politiku od 1989, pozna Budaja 100x lepsie ako ja, a sleduje aj tuto okrajovu ale suvisiacu temu protestov Gorila a kritiky zo strany F.Gala.
K tomu co pises, mi to pride take ako ked som ja hladny pred stankom z fast foodom, a Ty mi budes tocit ze lepsi by bol kaviar ci losos. A maju len hot-dog, hamburger a vyprazany syr. A niekto kto si chce vybrat zdravo ma povedzme dilemu ci ten syr (akoze vege) alebo co ja viem hot-dog ze nie je vyprazany. Ty ked chces, kludne zostan hladny, usetri si peniaze, a na druhy den (v dalsie volby) si kludne daj toho lososa. Ale ja si radsej teraz dam ten syr ci hot-dog, s tym ze zajtra mozno nejake obycajne jedlo niekde v restauracii, a nie fast food. Neviem ci sme sa pochopili, ale dilema Zmena zdola vs. OL-NO nie je o tom ze by som na ktorukolvek z tychto stran mal nazor ze je to dobra volba. Tak ako ani ten syr, ani hot-dog, a toboz hamburger nie su urcite dobra volba, ked je standardom co ja viem rybie file na masle. Ale niekedy je lepsie si zvolit z existujucej ponuky, ako frflat ze v stanku s fast foodom nemaju kaviar ci lososa. A ja som hladny po zmene rokov na mliecnej polievke (Fico) ci hamburgeroch (Dzurinda).
-
-
Re: Re: Re: pre autora T. Popovica
Autor: Tono Popovic
10.02.2012, 10:20 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
vdaka za otazku.
je zaujimave, ze volu velkeho pocru zo 4,2 mil opravnenych volicov ovladaju viac prieskumy verejnej mienky, ktore sa robia na vzorke cca 1200 respondentov - ako slobodne rozhodnutie, ktore neprihliada na volebne preferencie z tychto prieskumov.
osobne som vzdy volil na zaklade slobodneho rozhodnutie, nie kalkulacie s tym, komu dam svoj hlas, aby neprepadol. preto volme slobodne a mozno sa dozijeme velkeho prekvapenia.-
Re: Re: Re: Re: pre autora T. Popovica
Autor: Peter X
10.02.2012, 19:32 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
Vdaka za odpoved Tono. Je pravda, ze tych 1000 respondentov je prilis malo na to, aby tie prieskumy verejnej mienky mohli o niecom vypovedat. A asi je dost velky problem to, ako ich interpretuju media. U mna je to tak, ze ak by som na to mal kapacity, tak by som rad inicioval nieco ako "my co chceme volit, a urcite nie "gorily", a tiez nie SaS a po tejto hlupej kauze s odpocuvanim uz ani OL-NO - tak sa zjednotme a volme Zmenu zdola-DU. Mne by na toto v podstate postacila dohoda s ludmi kt. poznam, akurat teraz mam take blbsie obdobie ze som viac za pocitacom a menej v spolocnosti. Tak si sondujem nazory aspon cez net. Kto vie, mozno sa uz taky nejaky napad siri cez Facebook, ktory nemam. Pocitam s tym, ze dilemu Zmena zdola ci NO z kandidatky OL-NO budem riesit mozno este aj v den volieb, pri tom co sa v tomto state deje by ma neprekvapilo kebyze sa zas raz Vladimir Meciar vyberie volit do okrsku kde nepatri, bez volicskeho preukazu ale za to s kamerami nejakej sledovanej TV :(.
-
-
-
Re: Re: pre autora T. Popovica
Autor: m. stefanovic
10.02.2012, 14:02 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
p. Popovic, povedal som vsetko co som chcel, takze dalej nepolemizujem. chcem len dodat, ze si lepsie vsimajte mena ludi, ktori s Vami diskutuju. to moje Ste skomolil. ale inak pekny den.
-
Re: Re: Re: pre autora T. Popovica
Autor: Tono Popovic
10.02.2012, 20:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť
ospravedlnujem sa, pan stefanovic, to ic mi nejako vypadlo napriek tomu, ze by som mal byt na tu koncovku zvyknuty :)
-
-
-
-
-
ako tá trápna výzva zolovi mikešovi. Aj keď si autor neodpustil v závere sa k tomu trocha vrátiť... však dobre. Čím viac podpory protestom, tým väčšia šanca na zmenu. Najhoršie je asi mlčať, aj negatívna reakcia má v sebe potenciál pozitívnej akcie, viď gálov postoj, ktorý v konečnom dôsledku vyvolal tento popovičov text..
Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872
Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.
Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist

