JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Všetci v protismere

Michal Horváth napísal celkom dobrý text k veci. Ale je tu niekoľko „ale“. Súhlasím, že eurozóna nemá ako vykopnúť Grékov. Nie je ...

[Tiburon]

Zvrátená logika európskeho protikrízového plánu

V nadväznosti na včerajší článok Joachima Beckera dopĺňame nasledovné. V médiách sa často prezentuje údiv nad schizofréniou ...

[Kriteko]

Diskusia k článku:

Zachránit, či nezachránit Řecko

  • Problem je,

    Autor: Sauronovo oko

    05.05.2010, 10:01 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    ze Grecko tych 110 miliard nezachrani, len oddiali statny bankrot. Kapital z greckych bank je vo velkej miere uz davno futsch (Cyprus), a uroky pre grecky sukromny sektor nizsie nebudu. V pripade uskutocnenia vyzadovanych restriktivnych opatreni ide Grecko do recesie, a teda mozno ocakavat bankroty, aj sukromnych bank, na zachranu ktorych nebude mat stat zdroje. O garantovani vkladov obyvatelstva sa ani nemusime bavit.
    Znacit: financne trhy zachrannemu planu neveria, a spekulanti uz zacali tlacit na Spanielsko.
    Ficove vyhlasenia su prvoplanovo nacionalisticke. V slovenskom zaujme je europske riesenie, nie bilateralne dohody.

  • yep

    Autor: Andrew Garthwaite, Credit Suisse strategist

    05.05.2010, 14:02 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    . . . The way out of this mess is: (a) a much weaker Euro; (b) a booming Germany- a one size fits all monetary policy has to be set at a level to help peripheral Europe, and that is going to end up being too loose for Germany (Germany has the least leveraged balance sheet in the developed world, the most undervalued property market and unit labour costs that are 10% too low – remember German GDP is 50% larger than that of peripheral Europe.); (c) the ECB buying peripheral European debt and (d) if necessary, EU/ IMF providing package to support Spain.

    . . . We think that the ECB will be forced into the end game (buying peripheral European debt) and, if necessary, to ring-fence Greece by announcing a huge support package for Spain. We believe that the ECB has no other option. European banks hold, we believe, about $75bn of Greek, $46bn of Portuguese and $85bn of Spanish government debt (with around 80% of total Greek government debt being held by foreigners). In total, European banks hold $190bn of Greek assets, as well as $850bn of assets in Spain and $241bn in Portugal. (This is public and private and includes minority holdings) . . .

  • Ale uznajte, ze este nikdy

    Autor: Robert Fico

    05.05.2010, 14:11 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    v takej vaznej situacii necitovali vsetky svetove media prave slovenskeho premiera!
    Zda sa, ze moja veta: "Neverim Grekom!" vojde do historie.
    Samozrejme neprajne a zapredane slovenske media to nedokazu ocenit.
    A najlepsie je, ze ma na Slovensku okrem KDHkov nik nebude moct predstavit ako tlchubu, ktory si nedokaze premysliet mozne medzinarodne dosledky predvolebnych taranin. Hehehehe.

  • Zachránit, či nezachránit Řecko

    Autor: peposch

    05.05.2010, 15:36 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Nech Grécku odpustia dlhy tý čo mu požičiavali, lebo oni velmi dobre vedeli, prečo tak robia.

    • Re: Zachránit, či nezachránit Řecko

      Autor: PeterS

      05.05.2010, 19:07 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Napr. francuzsky zbrojny priemysel drzi 2,5 miliard euro greckej diery.

      Krizove dlzenie sa ma takto:
      http://www.nytimes.com/interactive/2010/05/02/weekinreview/02marsh.html?ref=weekinreview

  • "Záchrana Grécka"

    Autor: Bl.

    05.05.2010, 20:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Uvedomuje si autor, že je nekonzistentný? Záchrana Grécka by predsa išla priamo na účty bánk, ktoré sú jeho veriteľmi. A proti nim autor toľko brojí. Navyše by táto záchrana povzbudila Španielov, Írov, Portugalcov apod. k nezodpovednému míňaniu s vedomím, že keď bude zle, EÚ ich tiež zachráni. Teda by to bolo domino...

  • samostatnost v 19. storoci

    Autor: jarokat

    05.05.2010, 20:46 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    skutocne je grecko jedinym statom, ktore ziskalo v 19. storoci samostatnost? a co napr. bulharsko? no inak fajn clanok

    • Re: samostatnost v 19. storoci

      Autor: alter ego

      05.05.2010, 22:43 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      "Řecko bylo v devatenáctém století jediným státem, který získal samostatnost i přes úmluvy kongresové diplomacie o nedělitelnosti říší."
      Vieme čo bol Viedenský kongres? Bulharsko získalo samostatnosť 50 rokov neskôr ako Grécko, keď už boli medzinárodné vzťahy upravené zmluvami Viedenského kongresu dávno minulosťou

  • co dalej

    Autor: Jalal

    06.05.2010, 10:55 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Grécky zamestnanci, samostatne zárobkovo činné osoby, remeselníci, živnostníci, malý a stredný poľnohospodári a mladí ľudia spoločne odmietajú zaplatiť účet hŕstka zbohatlíkov! Je to jednoznačná revolučná atmosféra priatelia! Je to spravodlivý boj! Otázky typu pomoc či nie absolútne bezvýznamná. Diskutujeme o tom ako bude vyzerať Európa po tejto kapitalistickej krízy?

    • Re: co dalej

      Autor: MK

      07.05.2010, 14:04 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Socialismus skoncil, a to uz i v Recku. Cim drive si to rekove uvedomi a zacnou neco delat - tim neco nemyslim hazeni zapalnych lahvi na ty co pracuji - tim drive se z toho vyhrabou. Jinak at jezdi na exkurze na Kubu ci do Sev. Koreje.

  • Grécko

    Autor: Franto

    06.05.2010, 13:50 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Na mňa tento príspevok pôsobí dojmom, že všetci sú na vine, len Gréci sú bez viny. Je to lacné vyhováranie a klamanie na úkor ostatnej EU. Pripomína mi to články z dôb socializmu, kde my bratia a sestry a proti nám zlý kapitalizmus.
    Grécku pomôcť treba, ale len za tej podmienky, že budeme vidieť kam idú naše peniaze a že sa neprejedia.
    Ak nie, treba ich odčleniť z EU, možno devalvácia by bola pre nich vhodnejšia, aj keď dôsledky by boli rovnaké a určite ešte horšie ako s pomocou EU.

    • Re: Grécko

      Autor: Ricsin

      06.05.2010, 16:53 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Áno Franto,máš pravdu,treba Grékov vytrestať,lebo porušili základné princípy kapitalistickej filozófie.To,že niekto žije nad pomery,musia zaplatiť nezamestnaní,ktorých percento nie je presne jasné,ale ekonómovia na to prídu,chudobní,ktorí živoria,ale neumru od hladu,stredné vrstvy,ktoré si síce žijú,ale len do času.potom nastupuje vyššia stredna,vyššia vyššia a najvyššia,špičky,smotánka a na záver mafia v podobe finančnej oligarchie,ktorá zmetie každého,kto poruší princípy.Prečo by mal byť ô§kľud,pokoj,vyváženosť,keď môže byť rušno,napätie,neistota.To sú predsa mútne vody,morský 20% špičky,ktorá si užíva 80% ťažko nakradnutého imania? Kto spôsobi krízu,tí,čo vykrikujú na uliciach a chcú zhmotniť svoju zlosť,alebo tí,čo majú paláce,jachty,banky,továrne,plantáže a je im stále málo.Čo sa ľahšie spravuje,domácnosť,či štát.Vy závidite trinásty a štrnásty plat chudákom,čo sa majú lepšie ako Slováci,lebo sú o niečo menši chudáci ako my.Na vine budú tí,čo brzdia slobodný rozvoj kapitalizmu a jeho vyššej formy imperializmu.Sú to ľavičiari,zbytky komunistov,proletariát,lebo prejedia tí babráci všetko.Keby to neprejedli,imperialisti by zveľadili z tých peňazí aj ich život.Alebo treba donútiť Grékov,aby postupne predali všetky svoje ostrovy,ako to navrhol nejaký nemecký ľudomil a filantróp.Ja si myslím,že nakoniec dáme za pravdu Klausovi-euroskeptikovi,bývalému prognostikovi a jeho známej hláške - To je hluboké nedorozumění.A vô bec,autor nie je náhodou Grék?

      • Re: Re: Grécko

        Autor: Franto

        07.05.2010, 08:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Prepáč, ale ideš na to príliš strmo. Ja nie som ani Ježiško ani Lenin, aby som niekoho trestal. Závidieť 13 a 14 plat, nikomu nič nezávidím. Je to len otázka efektívnej záchrany. Nebudeme liať pohár vody do mora, nič sa tým nedosiahne. Toto nie je situácia na zbrklé rozhodnutia v hneve. Teraz treba rozmýšľať čo sa stane ak dáme svoje peniaze, ktoré si musíme požičať.
        A ľavicové myšlienky ? V 1989 sa celý socialistický blok rozhodol, že radšej bude všetko riskovať s možnosťou presadiť sa pred ostatnými, než by všetci mali mať rovnako. NIKTO nebol reálne proti. Žiadne protidemonštrácie, NIČ. Akonáhle je ľavici dobre, chce byť pravicou :).
        Ekonomika nie je matematika, ale je to politika. Preto je len na voličoch (a to šťastie oproti totalitám máme) že si môžeme zvoliť koho chceme. Že to nevieme, to je náš problém aj na Slovensku a tak isto aj v Grécku.

        • Re: Re: Re: Grécko

          Autor: Ricsin

          07.05.2010, 16:04 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Tak dobre Franto a pravdomluvný,poďme na to ináč.Ten váš prekvitajúci kapitalizmus a imperializmus vám doprajem,bahnite si koľko chcete.Ak by to bolo možné,ja obetujem svoju slobodu prejavu,cestovania a demokracie kvôli tomu,aby na svete bol totalitný komunizmus,ale aby neboli žobráci somráci,bezdomovci,šialenci,asociáli,ale ani miliardári,milionári,celebrity,stovka najbohatších z Forbesa.Prehlasujem,že ja a moja rodina,máme cca stokrát viac,ako za socíku,ale nie som šťastný.Ja neodmietam blahobyt,slobodu,bohatstvo,ak nebudú chudáci.Nie každý chce zostať bezdomovec,ako to demagogicky píšu niektorí pisálkovia.Ja som bol na námestiach v 89 roku tiež,ale nie pre tento bordel.Ja neplačem za rodnou stranou aj keď som bol komunistom.rozdiel je v tom,že niektorí boli členmi KSS a niektorí boli komunisti.Členom bolo jedno,čoho sú členmi,dnes sú v HZDS,SMERE,KDH SaS SDKÚ atď...
          Praví komunisti nepopravovali odporcov,nezatvárali ústa nikomu,nelikvidovali farárov,nezakazovali iným nič,len ich kritizovali.Vy sa viete len posmievať a nadávať nám do súdruhov,sle tí súdruhovia upozorňovali,čo obnáša kapitalizmus.Vysmievate sa Leninovi,Marxovi,lebo ste ich nečítali.To,čo sa tu deje,nazval Lenin zahnívajúcim kapitalizmom a viete prečo? Lebo to nie je hospodárska súťaž,ale korupciou popretkávaná mafistická mašinéria,pre ktorú sú peniaze modlitbou,fetišom,pre ktorý sú schopní vraždiť,rozpúšťať v kyseline,zahrabať v lese.Zahnívajúci kapitalizmus je preto,že smrdí mŕtvolami a obeťami špinavých finančných machinácii,príživnicky je preto,že na jednej štátnej zakázke sa priživuje sedem ďaľšich firiem,ktoré nič neprodukujú,len sprostredkujú,podplácajú,subdodávajú a pridávajú si ziskovú prirážku.Preto,že peniaze na zdravotníctvo,ktoré by mohli plynuť do systému priamo,si najprv rozoberie šesť poisťovní,ktoré živia svoj ansábel nič neprodukujúci,len požierajúci a potom to chýba pre onkologických pacientov,preto stoja ľudia v rade na operácie,ako sme stáli v rade na mandarinky za totality. Lebo obrovské peniaze sa dávajú na reklamy,kým ľudia nemajú čo jesť,nemajú prácu,ktorá šľachtí človeka,pravda?Marx,Engels,lenin nepotrebovali sa špiniť s proletariátom,boli to vzdelaní,slušne zaopatrení ľudia.Ich genialita je v tom,že to,čo vy nepochopíte ani o sto rokov,oni pochpili pred sto rokmi a chceli dať ľuďom dôstojný život,lebo všetci žijeme len jeden jediný raz a nebudeme mať šancu ani zrekapitulovať,ako sme žili,čo sme dosiahli,komu sme pomohli.My sa tu verbálne realizujeme a demokracia je v tom,že že politici rozhodnú za vás,lebo sme si ich zvolili.Náš podiel demokracie je účasť na voľbách.To je všetko,čo si vy,ja a nám podobní z demokracie užívame.Môžeme tláchať slobodne a otravovať ľudí,ktorí nechcú kecať,ale normálne,slušne žiť.Nechcem byť zlým prorokom,ale v komunistickom manifeste sa píše,že keď sa útlak chudoby stáva neznesiteľným,vzniká revolúčna nálada.

      • Re: Re: Grécko

        Autor: Pravdomluvny laviciar

        07.05.2010, 09:57 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        Bolsevicky demagogisti. Nikto nejde grecko trestat, nech komunisticke odbory sptalia naslubovane 13. , 14. dochodky a platy, nech teraz splnia tie bolsevicke sluby. Ale ak raz tyto komunisti chcu odomna nejake peniaze, tak si vyprosim nech prestanu z bolsevickou demagogiou.
        Ak dokazu Greci hadzat zapalne flase do obycajnych ludi, ak z lavicoceho besnenia na ulici a hadzania molotovovych kokteilov obvinuju vladu!!! tak nech idu do certa, nech si zbalia tych par euro a tahaju do Ruska, tam bolsevici vycinali 70 rokov, tam budu mat socialny raj a mozu klamat ako doteraz.

        • Re: Re: Re: Grécko

          Autor: jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

          07.05.2010, 21:18 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          typicky predstavitel lidoveho pravicaka

  • Všeobecná kríza kapitalizmu

    Autor: Košičan

    06.05.2010, 16:44 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Udalosti v Grécku sú súčasťou ekonomickej krízy, ktorá je jedným z prejavov všeobecnej krízy kapitalizmu. Tento si o 20 rokov predlžil život po roku 1989, vyrabovaním bývalého sovietskeho bloku, ale aj posledné rezervy pomaly končia.

    Globálny ekonomický systém ako podsystém dnešného sveta je, kyberneticky povedané jazykom Stafforda Beera, neobyčajne zložitý systém, ktorý sa nedá riadiť jednoducho (viď princíp nevyhnutnej variety W.R. Ashbyho).

    Spôsob ako riadia tento systém súčasní ekonómovia a politici, najmä takzvaní nositelia tzv. Nobelovvých cien- nič také neexistuje, viď, napríklad: Nobelova cena za ekonomiu je podfuk, Hazel Hendersonová, www.vulgo.net,
    Le Monde Diplomatique - najmä chýrna chicagská škola je odrazom úrovne ekonómie ako vedy, ktorá ešte musí prejsť dlhou cestou, aby sa z nej stala naozajstná veda.

    Ako vtipne hovorí mladý český ekonóm, ekonómovia sú buď matematici, alebo tí, čo kecajú. To exaktné je v podstate operačný výskum - viď von Neumann- to bolo a je súčasťou kybernetiky a teórie riadenia, ktorú najmä inžinieri rozpracovali a veľmi úspešne aplikovali na riadenie, napríklad leteckej dopravy, energetiky a iných globálnych systémov. Príslušné riadiace systémy sú v súlade s princípom Ashbyho tiež veľmi zložité, napríklad riadiaci program moderného lietadlá má asi 20 miliónov riadkov kódu.

    Príslušné matematické modely ekonomických systémov, napokon ekonomický systém je veľmi zložitý fyzikálny systém s tokom tovarov a informácií a príslušné modely a riadiace systémy musia byť tiež veľmi zložité. Teda nie nejaké dumky a dileme banditu ako hry s maticou 2 krát 2, ale modely možno s miliónmi premenných a to spojitých, aj diskrétnych. Mnohí dnešní ekonómovia, ale najmä politici zohrávajú, žiaľ, úlohu sluhov pre nadnárodné spoločnosti, samozrejme dobre platených.

    Samozrejme, že aplikácii naozajstného riadenia globálnych procesov bráni najmä politika, ako evolučne vytvorený neobyčajne primítivny systém riadenia. Nikto si nevie predstaviť, aby politici riadili atómovú elektráreň.

    Tou hlavnou prekážkou je systém založený na kúpe a predaji, ktorý z ekonómie robí to, čo už vedel Adam Smith a Marx, teda politickú ekonómiu.

    Stanislaw Lem v knihe Summa technologiae, ktorú napísal pred 46-mi rokmi geniálne predpovedal problémy riadenia spoločnosti. Ale ktože už dnes číta Lema, S. Beera, Ashbyho, von Neumanna, keď tu máme plejádu nositeľov tzv. Nobelových cien z Chicaga.

    • Re: Všeobecná kríza kapitalizmu

      Autor: s

      07.05.2010, 04:12 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Nielen to. Tie systemy nielenze maju enormne mnozstvo riadaicich a stavovych velicin, ale navyse enormne mnozstvo vstupov je nedeterministickych, ze sa nedaju ani stochasticky predikovat (free will). O tazkej definovatelnosti ucelovej funkcie (resp. funkcionalu) ani nehovoriac. To je cira science fiction, ze by sme mohli optimalne riadit celu spolocnost tak, ako letecke alebo energeticke systemy. Drviva vacsina ekonomov sa myli alebo klamu.

      • Re: Re: Všeobecná kríza kapitalizmu

        Autor: companero z

        07.05.2010, 21:15 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

        dobre, ze mame pana s. kam se na nej ekonomove hrabou

        • Re: Re: Re: Všeobecná kríza kapitalizmu

          Autor: s

          07.05.2010, 21:41 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

          Jasne, kam sa na retardovany hermetizmus hrabe teoria riadenia.

  • Zaujimave interview o pomeroch v Grecku

    Autor: Tomas

    08.05.2010, 11:28 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    http://www.lidovky.cz/recka-nemoc-by-se-dala-vylecit-rychle-dvn-/ln_noviny.asp?c=A100123_000052_ln_noviny_sko&klic=235102&mes=100123_0

    • Re: When this war ends

      Autor: d

      09.05.2010, 14:06 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

      Who's winning? The global economic system, of course. The 2008 financial crisis, the first real battle of this war (as opposed to the early losses in skirmishes in Russia, Argentina, the Balkans, etc.), generated a very decisive outcome. It was a resounding defeat for nation-states.* The current crisis in the EU will almost certainly end with the same results.

      When this war ends, and it won't be long, the global economic and financial system will be the victor. Once that occurs, the nation-states of the West will join those of the global south as hollow states: mere shells of states that serve only to enforce the interests of the global economic system. These new states, more market-states than nation-states, will offer citizens a mere vestige of the public goods they offered historically. Incomes will fall to developing world levels (made easy to due highly portable productivity), and wealth will stratify. Regulatory protections will be weak. Civil service pensions will be erased and corruption will reign.

      http://globalguerrillas.typepad.com/globalguerrillas/2010/05/the-decline-of-the-west.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email

  • Kniha "Demokracia je principiálny omyl"

    Autor: dobry

    21.07.2011, 20:35 Link | Reaguj | skryť/zobraziť

    Demokracia je principiálny omyl
    Viem, že neveríte vlastným očiam, ako som aj ja neveril, keď som dostal túto knihu do rúk. Autor knihy Pavol Peter Kysucký tvrdí, že demokracia je degeneratívny systém a produkuje z dlhodobého hľadiska len zlo rovnako ako aj socializmus, ktorý všetci dobre poznáme. Autor obhajuje tržnú ekonomiku, ale tvrdí, že demokraciu (systém štátneho zriadenia) vymysleli a udržujú pri fungovaní vrstvy zlodejov a mafiánov, ktorí si vymysleli dobrý politický systém, za ktorým sa môžu skryť a za nič neručia. Však všetci vieme, že už Kaliňák, posledný minister vnútra tvrdil v televízii, že ich SMER je dobre fungujúca s.r.o. Je to jasné, SMER neručí za nič, je s ručením obmedzeným a je to dobre zarábajúca firma, zarábajúca peniaze z korupcie. Po každých voľbách nastúpia noví politici, podľa autora knihy noví zlodeji a nič sa nielenže nemení, ale zákonite sa musí zhoršovať. Hlavne v knihe sa tvrdí, že s demokratickým systémom sa nedá nič urobiť, pretože medzi absolútne bezcharakterných demagógov a zlodejov a mafiánov sa ľudia s charakterom nedostanú. Teda, čím je demokracia rozvinutejšia, tým menšia šanca na to, že tam budú aj charakterní politici. Nemôžu vydržať medzi zlodejmi. Súčasne som bol prekvapený, že rovnaké názory, že demokracia je zlodejský systém sú známe už viac ako 70 rokov od amerických teoretických ekonómov ao sú Ludwig von Mises, Murray N. Rothbard, ale aj nemecký ekonóm Hans Hermann Hoppe. V knihe na konci sa cituje nemecký ekonóm Hans Hermann Hope, ktorý tvrdí, že tým, že demokratickí politici nie sú za nič zodpovední, tak v skutočnosti ani nikdy neriešia žiadne problémy, o ktorých by aj vedeli, pretože z princípu fungovania demokratických vlád, kedy sú pri moci obmedzený čas, len možno jedno volebné obdobie, tak chcú nakradnúť čo najviac. A po nás potopa. Okamžite som si kúpil aj knihu od tohto nemeckého ekonóma a je to tam jasne popísané ešte ostrejšie. Tržná ekonomika s tým nemá nič spoločného. Naopak demokracia deformuje tržné prostredie a spôsobuje mu veľké škody. Ako hovorím, prečítajte si najskôr túto knihu a potom doporučujem kúpiť aj knihu od Hoppeho „Demokracie, anarchie a omyly ekonomie“, vyšla v nakladateľstve Liberární institut, Praha. Hoppeho kniha je v niektorých častiach dosť teoretická a kto nerozumie ekonomike, asi tým teoretickým dôkazom nebude rozumieť. P. P. Kysucký navrhuje aj riešenie, ktoré ekonomickí teoretici podľa mňa nenašli. Autor v knihe „Demokracia je principiálny omyl“ navrhuje nový štátny systém, ktorý sa má v budúcnosti presadiť proti súčasnému demokratickému. Súčasný systém štátneho zriadenia s tržnou ekonomikou v Číne mi to trochu pripomína. Mne sa to celkom pozdáva: Knihu je možné kúpiť v niektorých kníhkupectvách alebo priamo cez www.negativa.sk . Ale kniha nie je len o demokracii. Je to podstatne zaujímavejšie. Je tam toho veľa. Napíšte mi Váš názor na tieto knihy, ak si ich prečítate.

Videonázor

Cigán, možnosti inklúzie Rómov na Slovensku vačší format, videoarchív


Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2012 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist