JeToTak.sk - úvodná stránka

Výber z blogov

Simon Theur: TTIP, jeho víťazi a porazení

Únik dôverných dokumentov z rokovaní o Dohode o transatlantickom obchodnom a investičnom partnerstve (TTIP) v pondelok 25. apríla potvrdil ...

[Kriteko]

Milý Martin

Keď som si po Veľkej noci pozrel internet a zdrvený pochopil, že na dohodnuté stretko sa nebudeš môcť dostaviť, spomenul som si, ako som ...

[Tiburon]

Boj proti sexuálnemu vykorisťovaniu

Pred pár dňami som sa zobudil do ďalšieho dňa poznačeného novým hrozným obvinením príslušníkov mierových síl slúžiacich v ...

[Parfait Onanga-Anyanga]

Globálna sexuálna revolúcia: Strata súdnosti v mene viery

Kríza žánru | Editorial | Zuska Kepplová | 05.02.2015

_ma_small

Nedávno sa akademici a akademičky zo SAV rozhodli varovať pred manipuláciou termínom „gender ideológia“. Tento výraz sa začal objavovať v reči Aliancie za rodinu, ale tiež na bilbordoch, ku ktorým sa zatiaľ nikto neprihlásil. Kde sa vzal a ako mu rozumieť?

„Nikdy v dějinách se mocenské elity neopovážili politickými strategiemi a zákonnými opatřeními měnit sexuální identitu muže a ženy. Neměly k tomu know-how sociálního inženýrství. A právě to se v globálním měřítku děje dnes před našima očima,“ tvrdí Gabriele Kuby v knihe Globální sexuálni revoluce: ztráta svobody ve jménu svobody. Autorka tu nielen kodifikovala termín „gender ideológia“, ale predstavila tiež myšlienkový systém, ktorého stopy spoznávame aj v rétorike zástupcov AZR.

Kniha vyšla v roku 2013 v Nemecku a behom roka bola preložená do viacerých jazykov. Slovenská verzia je doplnená o predhovor poslankyne Anny Záborskej, ktorá sa aj na pôde Európskeho parlamentu zasadzuje za agendu konzervatívneho katolicizmu. Kuby pokračuje  pomenovaním nepriateľov: „Název této strategie je gender-mainstreaming. Tento boj se vede pod krycím pláštikem zrovnoprávnění mužů a žen, ale zdá se, že je to jen taktické přechodné stadium.“ (s.74)

Pojem gender, ktorý sa v slovenčine prekladá ako rod, Kuby definuje slovami z Istanbulského dohovoru ako „súbor spoločnosťou vytvorených rolí, vzorov správania, činností a atribútov, ktoré daná spoločnosť považuje za primerané pre ženy a mužov“. Definícia vychádza z prác autoriek a autorov snažiacich sa skúmať a pomenovať, čo nás robí mužmi a ženami, aký vplyv majú tieto kategórie na náš život a ako niektoré predstavy o mužskosti a ženskosti spôsobujú ekonomické nerovnosti, podmieňujú násilie alebo stigmatizujú tých, ktorí tieto predstavy nenapĺňajú. Za samotnou definíciou však Kuby nevidí dlhotrvajúci dialóg viacerých názorových škôl a rôznych aktérov, ale víťazné ťaženie záujmových skupín, ktoré sa snažia o prevrat v poriadku sveta pomocou deregulácie pojmov muž a žena. 

„Jaká odvaha!,“ volá a ukazuje prstom na konkrétnych pôvodcov: „Levicoví ateističtí intelektuálové připravovali pole k setbě, média provedla sexualizaci mas, psychologové a vědci sociálních věd, omámeni svou mocí, že mohou člověka a společnost formovat podle svých cílů, dodali metody sociálního inženýrství, Rockefellerové a Fordové dali k dispozici potřebný kapitál, politické instituce se staly realizátory programu. Jejich cílem je: redukce světové populace.“ (s.61) Gabriele Kuby v tom má jasno: „Je nejvyšší čas prolomit spirálu mlčení,“ hovorí.

Kuby ďalej varuje, že Európska únia s jej programom rodovej rovnosti a ľudských práv je údajne v zajatí nebezpečných lobbistov. Tí sa snažia o vytvorenie nového „genderového človeka“ (bez bližšieho určenia), ktorý má byť celosvetovo presadený za pomoci nadnárodných organizácií ako OSN či WHO. Tu sa už nachádzame na dobre známej pôde konšpiračných teórií.

V závere odporúča nasledovať niekoľko krokov k zvráteniu situácie, ktorú popísala. Navrhuje, aby bolo gender mainstreaming, čiže zavádzanie rodového hľadiska, nahradené prorodinným mainstreamingom. Ďalej upozorňuje na zväzky rovnakopohlavných partnerstiev, ktorým by sa nemalo dostať vyrovnania so štatútom manželstva, nemala by im byť umožnená adopcia, pretože to údajne poškodí blaho dieťaťa. Treba zabrániť zavedeniu pojmu „sexuálna identita“ ako kritéria pre možnú diskrimináciu, pretože sa obáva, že odporcovia budú zákonne postihovaní za nenávistný prejav  a odpor k výchove detí v duchu tolerancie k sexuálnym menšinám. Nemáme pripustiť údajnú sexualizáciu detí a mladistvých vo verejných výchovných inštitúciach a napokon zahájiť celoeurópsku kampaň proti pornografii. Niektoré tieto ciele už poznáme aj z programu AZR.

Autorka  Globálnej sexuálnej revolúcie nie je osamelou zvestovateľkou. Jej dcéra, Sophie Kuby, prednášajúca tiež na témy ako Mobilizovanie konzervatívnych síl v Európe za kultúru života, je výkonnou riaditeľkou European Dignity Watch. Podobne, ako viaceré iné organizácie s príbuznou agendou, aj EDW má sídlo v Bruseli. Odtiaľ organizuje napríklad „bombardovanie“ e-mailových schránok európskych poslancov. Cez petičnú online platformu CitizensGO tak v roku 2013 a 2014 úspešne zvrátili hlasovanie o správach týkajúcich sa rodovej rovnosti a reprodukčných práv a zdravia.

Autori štúdie Neokonzervatívne hrozby sexuálnemu a reprodukčnému zdraviu a právam v EÚ sa snažili spochybniť, že aktivity rašiace po celej Európe, sú „hlasmi zdola“ a autentickým občianskym aktivizmom. Francúzska La Manif Pour Tous (Protest pre všetkých),  chorvátska U ime obitelji (V mene rodiny) alebo transeurópska akcia One of Us (Jeden z nás) majú podobné východiská, metódy a ciele. Podľa Hodžića a Bijelićovej ich spája „dobré sieťovanie a organizácia, značne profesionálny prístup a zväčša netransparentné finančné pozadie“.

Predstava „tých druhých“ ako názorovo jednotného a dobre organizovaného tábora postupujúceho vpred je základným predpokladom pre kultúrnu vojnu. Preto by som sa nerada podieľala na démonizovaní údajnej neokonzervatívnej siete, avšak považujem za dôležité ukázať, ako slovenské referendum súvisí so širšími programovými snahami. Nemali by sme aktivity AZR, množiace sa weby a blogy, aj niektoré vyhlásenia cirkevných predstaviteľov vnímať ako príznačné pre slovenskú spoločenskú klímu. Treba tiež upozorniť, že takéto snahy o zásahy do zákonov, ústav aj európskej legislatívy idú nad rámec zdravej spoločenskej diskusie. Manipulujú verejnú mienku napríklad aj tým, že používajú jazyk a nástroje ľudskoprávnych organizácií. Preto tiež kolonizácia terminológie cez mätúci výraz „rodová ideológia“.

O to vzácnejšie sú gestá z radov cirkevných predstaviteľov, ktorí sa od týchto snáh dištancujú. Cirkevné komunity by mali byť veľmi opatrné, aby sa nekompromitovali tak, ako to bolo v prípade hystérie okolo údajných satanských odkazov v piesňach Beatles alebo Queen. Gabriele Kuby sa vracia k tejto overenej stratégii, keď poukazuje na „otvorený okultizmus“ v klipoch a textoch Lady Gaga (s.193).

Dovolím si tvrdiť, že tu nejde o avizovanú stratu slobody v mene slobody, ale o stratu súdnosti v mene viery. Skupina Kvakerov sa ešte v roku 1942 pridala k aktivistom a oxfordským akademikom, vytvorili tak jadro organizácie Oxfam. Tá dnes úspešne kritizuje mocenské štruktúry a poukazuje na globálnu chudobu. Zatiaľ niektorí katolícki duchovní a konzervatívne skupiny lúskajú texty Lady Gaga a čítajú návrhy správ EÚ do posledného dodatku, aby tam našli zárodky apokalypsy. Nuž, kto hľadá, nájde.

Bookmark and Share

Súvisiace články:

Hodnotenie

8

Tento článok zatiaľ hodnotilo 83 čitateľov

Ako funguje hodnotenie článkov?

Video



Fotoreport

Výstava v átriu

Čoskoro otvoríme našu fotogalériu.

Occupy Wall Street
Occupy Wall Street 5 Occupy Wall Street 4 Occupy Wall Street 3 Occupy Wall Street 2 Occupy Wall Street 1
Kreacionistické múzeum Petersburg (5) Kreacionistické múzeum Petersburg (4) Kreacionistické múzeum Petersburg (3) Kreacionistické múzeum Petersburg (2) Kreacionistické múzeum Petersburg (1)

Copyright © 2007 - 2016 jeToTak.sk. Všetky práva vyhradené. ISSN 1337-8872

Využívame spravodajstvo z databázy ČTK, ktorej obsah je chránený autorským zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupňovanie tohoto obsahu či jeho častí verejnosti,
a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu ČTK výslovne zakázané. Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všetky práva vyhradené.
Materiály agentury AP nesmú byť ďalej publikované, vysielané, prepisované alebo redistribuované.

Design by MONOGRAM and Maroš Schmidt, Technology by MONOGRAM – TYPO3 Specialist